Die neiging om de koppeling los te laten heb ik na 10 lessen nog steeds. Nou ja, niet volledig, maar ik vind het lastig om het juiste punt te vinden om m'n voet stil te houden. Wat mij hielp om hem niet onmiddellijk los te laten, is bedenken dat ik hem toch binnen een seconde weer nodig heb om in z'n 2 te gaan. Als ik schrik of even niet weet wat ik moet doen is mijn eerste reactie soms ook om hem los te latenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef Abejacob het volgende:
Vandaag eerste rijles gehad!![]()
Vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar wát is koppelen een drama. Heb 'm echt bij elke keer optrekken uit laten slaan, terwijl schakelen naar de 2, 3 en 4 wel heel goed gaat. Gaat allemaal best soepeltjes voor een eerste les, alleen zodra ik de koppeling op het aangrijpingspunt heb en gas bij begin te geven, laat ik de koppeling los.
Het is dus blijkbaar het idee als je het gas al indrukt dat je dan de koppeling nog een tijdje aanhoudt? Hoop dat dat dé oplossing is om niet midden op elke kruising gęnante situaties te veroorzaken.![]()
Knus, ik heb m'n theorie de 21e. Het ding toch ook maar eens aangevraagd, deze week maar weer eens achter m'n EV aan. Stom gedoe ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net betaling voor hele rijbewijs gedaan en gelijk maar even theorie-examen aangevraagd. Net aangevraagd, eerste datum dat het kan is 20 juni.... Dus ik hoop maar dat dat nog op tijd is voor m'n TTT...
Die eigen verklaring ivm je ogen bedoel je?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Knus, ik heb m'n theorie de 21e. Het ding toch ook maar eens aangevraagd, deze week maar weer eens achter m'n EV aan. Stom gedoe ook.
Je hebt verder niets gedaan met de achterkant?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Die eigen verklaring ivm je ogen bedoel je?
Ik heb ook een ja in moeten vullen voor die oogoperatie, maar nog niets gehoord erover.. Hopen dat het zo blijft
Had alleen een online formuliertje voor de rijschool, dus geen achterkantquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Je hebt verder niets gedaan met de achterkant?
Theorie heb ik nog niet behaald maar ik heb een boekje en heb cdroms met examenvragen "gekocht". Beide kun je overigens ook in de bieb halen maar dan zul je wel moeten reserveren, hier is altijd alles uitgeleend. Ik ben het examen pas van plan rond mn 15e -20e les, merk namelijk dat ik de praktijk al veel leer en weet natuurlijk niet of ik het in een keer haal. Mijn prognose was 30+ praktijklessen dus qua timing red ik dat welquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Even over theorie gesproken.
Ik heb van mijn rijschool een online cursus gekregen die op hun eigen site staat. Ik ben aan het twijfelen of dat genoeg is. Twijfel of ik het niet toch via een boek moet doen en of ik niet meer proefexamens zou moeten doen.
Hoe hebben jullie het met de theorie gedaan? Waar hadden jullie je info vandaan en hebben jullie tips voor sites waar je goede proeftentamens kan doen (eventueel tegen betaling)? (ik heb gegoogeld, maar iets met bomen en een bos...)
Maf, ik had een papieren formulier inclusief ruimte op de achterkant voor commentaar van de keuringsarts.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:52 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Had alleen een online formuliertje voor de rijschool, dus geen achterkant
En dat.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:44 schreef das_phantom het volgende:
Slaat volgens mij nergens op :p Volgens CBR is het tarief 23 euro.
Wel op letten dat je op tijd aanvraagt, want ik moet dus nog een maand wachten. Met 3 uur rijden per week gaat dat best hard... Maar ik denk dat ik nog wel op tijd ben.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:42 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Theorie heb ik nog niet behaald maar ik heb een boekje en heb cdroms met examenvragen "gekocht". Beide kun je overigens ook in de bieb halen maar dan zul je wel moeten reserveren, hier is altijd alles uitgeleend. Ik ben het examen pas van plan rond mn 15e -20e les, merk namelijk dat ik de praktijk al veel leer en weet natuurlijk niet of ik het in een keer haal. Mijn prognose was 30+ praktijklessen dus qua timing red ik dat wel![]()
Praktijk gaat hier niet echt super, bij een druk kruispunt ben ik nog teveel bezig met het technische handelen etc. Vind rijinstructeur soms ook wel vervelend maar daar bijt ik wel doorheen
Ja dat je met een aanhanger nu 90 mag ipv 80.. Niet echt spannend dus. Ik heb het ook gewoon met een oud boek gehaald.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Was het theorie-examen in 2009 niet aangepast?
Ken dat inkakmomentje, gelukkig heb ik een chille instructeur. Dus probeer je je eroverheen te zetten! Ik zit nu op bijna 20 uur en laat ook nog wel 's een steekje vallenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef electronique het volgende:
pfff rijles ging echt kut net. koppelen gaat nog steeds niet helemaal goed, en allemaal die handelingen die je moet doen bij een kruispunt enzo. en dan zit die kerel me helemaal op te naaien en wordt ie boos, en dan gaat het HELEMAAL niet.
is mijn 8e les trouwens.
eerst vond ik rijles wel leuk en wilde ik het rijbewijs het liefst nog voor de herfst halen, maar nu heb ik er weinig zijn meer in en zie ik alleen maar tegen de lessen op
dat ik een steekje laat vallen zal me een zorg zijn. als het moet neem ik 50 lessen, maar niet als mijn instructeur bij alles wat ik fout doe zit te zuchten en boos wordt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef yosander het volgende:
[..]
Ken dat inkakmomentje, gelukkig heb ik een chille instructeur. Dus probeer je je eroverheen te zetten! Ik zit nu op bijna 20 uur en laat ook nog wel 's een steekje vallen.
Jeej!quote:
Dat is wel heel irritant.. Ik voel me al dom genoeg als ik voor de zoveelste keer dezelfde fout maak, als ik ook nog een zuchtende rijinstructeur zou hebben...quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef electronique het volgende:
[..]
dat ik een steekje laat vallen zal me een zorg zijn. als het moet neem ik 50 lessen, maar niet als mijn instructeur bij alles wat ik fout doe zit te zuchten en boos wordt.
Je hebt nog wel even de tijdquote:Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Abejacob het volgende:
Vandaag derde rijles gehad!![]()
Veel minder vaak uit laten slaan, al heb ik het idee dat m'n instructice soms de voet achter de koppeling houdt. Niet echt fijn, want nu weet ik niet of ik het zelf wel goed doe.
Ga naar een andere.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef electronique het volgende:
[..]
dat ik een steekje laat vallen zal me een zorg zijn. als het moet neem ik 50 lessen, maar niet als mijn instructeur bij alles wat ik fout doe zit te zuchten en boos wordt.
heb ik al aan gedacht, maar mijn ouders hebben zo´n pakket gekocht van 32 lessen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |