Waarom niet? Worden net zoveel zinnige zaken bij besproken als bij Marx.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn god, het libertarisme wordt hier gewoon serieus besproken
Tegen opgelegde autoriteit en tegen belastingen omdat die met geweld worden afgedwongen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:16 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dus in feite is het Libertarisme alleen tegen autoriteit als het gaat om belastingen?
Al wat jaartjes hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn god, het libertarisme wordt hier gewoon serieus besproken
Maar als een politiedienst het recht heeft om bijvoorbeeld spullen te confisqueren(?) is er wel degelijk sprake van opgelegde autoriteit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tegen opgelegde autoriteit en tegen belastingen omdat die met geweld worden afgedwongen.
Hoe wil jij pachters afdwingen jou te betalen als grootgrondbezitter in een libertarische samenleving?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tegen opgelegde autoriteit en tegen belastingen omdat die met geweld worden afgedwongen.
Tsja, het gros van wat hier wordt geschreven, gaat meestal langs mij heen.quote:
Er staan ook geen POI's in die jou lokken, wellicht een goed idee "afgunst" in elke post te verwerken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het gros van wat hier wordt geschreven, gaat meestal langs mij heen.
De overheid zorgt nog steeds voor de 'enforcement of contracts'; niet nakomen van afspraken wordt al gezien als een vorm van geweldsinitiėring.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe wil jij pachters afdwingen jou te betalen als grootgrondbezitter in een libertarische samenleving?
Ja zal wel aan mij liggen, maar ik zie 't verschil niet met de huidige situatie dan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De overheid zorgt nog steeds voor de 'enforcement of contracts'; niet nakomen van afspraken wordt al gezien als een vorm van geweldsinitiėring.
Behalve dan dat het in een Libertarische samenleving wordt gedaan door een andere partij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zal wel aan mij liggen, maar ik zie 't verschil niet met de huidige situatie dan.
Ja of de VVD nou bij me voor de deur staat met een deurwaarder of de Libertarische partij, wat zal mij dat aan m'n kont kunnen roesten eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:25 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Behalve dan dat het in een Libertarische samenleving wordt gedaan door een andere partij.
Jezus gast, doe je nu expres extra dom ofzo? Wat je nu omschrijft zijn huurlingen en het enige bewijs dat nodig is, is geld.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als er bewijs is dat jij mijn spullen hebt gejat en er dus sprake is van initiatie van geweld zie ik geen enkele reden waarom mijn private politie niet bij jou op de stoep zou kunnen staan om mijn spullen terug te halen, of je ze nou erkent of niet.
Is er toch wel duidelijk? Nu zorgt de overheid voor veel taken zoals o.a. sociale rechtvaardigheid (herverdeling van inkomsten). In een libertarische samenleving vallen al die morele noties weg.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zal wel aan mij liggen, maar ik zie 't verschil niet met de huidige situatie dan.
Exact, daarom ben ik ook tegen libertariers.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:29 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jezus gast, doe je nu expres extra dom ofzo? Wat je nu omschrijft zijn huurlingen en het enige bewijs dat nodig is, is geld.
Collectieve goederen zijn een bitch, is het niet. Zonder overheid komen ze niet tot stand, enkele uitzonderingen daargelaten.
Ja, maar ik weet van mezelf dat ik nooit geld zou geven aan die mensen, dus zou enige vorm van regering wegvallen dan zouden die mensen totaal zonder steun door het leven moeten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Is er toch wel duidelijk? Nu zorgt de overheid voor veel taken zoals o.a. sociale rechtvaardigheid (herverdeling van inkomsten). In een libertarische samenleving vallen al die morele noties weg.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:32 schreef Compatibel het volgende:
Zodra die libertarische staat (owh dat kan natuurlijk niet, een staat zonder gezag..) er is dan komt men er achter dat het toch wel handig is dat een overkoepelende partij dingetjes regelt. Voor je het weet kom je via private organisaties bij een collectieve organisatie waar iedereen een percentage van zijn inkomen ofzo aan bijdraagt, belastingen en een overheid dus.
Daarom, het veroorzaakt alleen maar versplintering en belangenverstrengelingen, waar dat eigenlijk totaal niet nodig is. Wat mij betreft valt het gewoon onder Anarchisme, met het waanbeeld van de mogelijkheid van een regering die zonder geweldsmonopolie enige macht zou kunnen uitoefenen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:32 schreef Compatibel het volgende:
Zodra die libertarische staat (owh dat kan natuurlijk niet, een staat zonder gezag..) er is dan komt men er achter dat het toch wel handig is dat een overkoepelende partij dingetjes regelt. Voor je het weet kom je via private organisaties bij een collectieve organisatie waar iedereen een percentage van zijn inkomen ofzo aan bijdraagt, belastingen en een overheid dus.
Een beetje een non-discussie is het toch wel. Over meer of minder overheid kun je het altijd hebben, maar afschaffing is absurd.quote:
En nu nog de Libertariėrs overtuigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:34 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Een beetje een non-discussie is het toch wel. Over meer of minder overheid kun je het altijd hebben, maar afschaffing is absurd.
Nee, aangezien je met je luie reet gewoon moet betalen voor je defensie, infrastructuur, vertegenwoordiging in het buitenland en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Als je het heel heel heel heeeel ver zoekt is belastingheffing inderdaad iets immoreels, maar we kunnen gewoon niet zonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |