Aangezien de Koran dit zegt:quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Tsja, je kan aannemen dat importvlees ook verboden wordt als in NL die regels aangeschaft worden.
mogen Moslims dus gewoon vlees eten als het dier verdoofd geslacht is.quote:Als er een verbod komt, kunnen we dus geen vlees meer eten.
Of we moeten het importeren', zegt opperrabbijn Binyomin Jacobs van het Interprovinciaal Opper
Rabbinaat.
De Koran stelt dat de regels niet gelden voor degene die honger heeft of als er geen andere
mogelijkheden zijn: 'Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde.
Want God is Vergevensgezind, Genadevol.
Liberale moslims vatten dit op als dat al het vlees gegeten mag worden als men trek heeft, terwijl
moslims die strenger in de leer zijn ervan uitgaan dat de honger een kwestie van leven of dood
moet zijn, voordat men niet-halalvlees eet. Voor hen geldt dus: importvlees of vegetarisch worden.
Met Liefde gedaan !quote:Op zondag 8 mei 2011 21:09 schreef Pixie. het volgende:
Ik blijf voortaan wel lekker in dit topic rondneuzen
Want dat topic in KLB word ik alleen maar agressief van
Heel erg bedankt trouwens Fan voor de info
Goed werk![]()
Het uiteindelijke doel van de vega-kliek is de vleesloze maatschappij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, Biologisch vlees is inderdaad duurder, maar je hoeft echt niet elke dag vlees te eten.
Er zijn honderden heerlijk Vegetarische gerechten, die zijn lekker en een stuk gezonder
dan vlees eten uit de Bio-industrie
Waarom is het not done volgens je vriendin?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel van de vega-kliek is de vleesloze maatschappij.
Ik merk het zelf ook bij mijn vega-vriendin: ook al is het gestorven aan een natuurlijke dood, vlees eten is em blijft not done en je eet er įltijd te veel van. Ook al is het één schamel bio-kipfiletje in de week...
Jammer.
Dit is echt de laatste keer dat ik het zegquote:Op maandag 9 mei 2011 16:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel van de vega-kliek is de vleesloze maatschappij.
Ik merk het zelf ook bij mijn vega-vriendin: ook al is het gestorven aan een natuurlijke dood, vlees eten is em blijft not done en je eet er įltijd te veel van. Ook al is het één schamel bio-kipfiletje in de week...
Jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En door deze goede omstandigheden hebben de dieren geen of minder medicatie en anti-biotica
nodig. Stress op zich is trouwens ook niet goed. Stresskippen en andere stressdieren maken veel
hormonen aan. De hormonen komen in het vlees terecht en kunnen via die weg een negatieve
uitwerking hebben op je gezondheid.
En de prijs?
Tja, helaas is die hoger dan bij “gewoon” vlees. Maar bedenk dat je betaalt voor een betere
gezondheid, een beter dierwelzijn, een beter milieu en een mooier landschap.
Met het eten van biologisch vlees, zorg je dus goed voor jezelf en je stimuleert heel wat goede
doelen!
Dus je kan gewoon vlees blijven eten, hoe vaker jij een biologisch kippetje koopt hoe beter
zelfsdaar steun je namelijk de Biologische Industrie mee.
en dan zien we straks weer dit:
http://www.biojournaal.nl/index_sector.asp?sector=2
in plaats van dit:![]()
Ik moest heel hard lachen !!!!quote:Op maandag 9 mei 2011 17:44 schreef Silverdigger2 het volgende:
maar de kwaliteit van het leven van een kip is veel hoger in een legbatterij
heb een tijdje terug een (wetenschappelijk) artikel gevonden over de levenskwaliteit van kippen,
en waar het op neer kwam is het volgende:
kippen die met een vast aantal in een kleine ruimte 'leven' die regelen de pikorde en weten daarna de rest van hun leven wie de baas is.
in een openfield kippenboerderij worden de kippen in een te groot gebied gezet om 1 kip de baas te laten zijn, waardoor er constant gevechten zijn om ruimte/pikorde. doordat er constant gevechten zijn krijgen de kippen veel wonden/infecties doordat ze elke keer gepikt en gekrabt worden door andere kippen.
neemt niet weg dat de rest van de behandeling voor kippen slecht is,
maar zo'n open groot veld waar ze 'vrij' in rond kunnen lopen is nóg slechter dan de legbatterij omstandigheden
Oke, wat wil je dat ik zeg?quote:Op maandag 9 mei 2011 20:15 schreef ReNero het volgende:
@ FANNvanhetlaatsteuur, je mag misschien dan wel niet mensen aansporen om vegetariėr te worden maar je bent wel bezig als een jehova getuige om mensen te ronselen voor wakker dier ed. Maar dit is jouw keuze, wel vraag ik je om andersmans keuze vrij te laten en niet te veel te gaan propaganderen.
Jouw posts zijn goed en raken de waarheid enkel kan ik uit jouw stukken opmaken dat jij een hele recht toe benadering hebt van dierwelzijn. Kooi is automatisch slecht -> Buiten is auto goed. Dit is te kort door de bocht.
Een kleine tijd geleden is er een onderzoek geweest over het welzijn van koeien in de wei en op stal. hierin bleek dat dieren in de stal het ook heel goed en soms beter hadden dan hun collega's buiten want: Voeding was beter, ritme's waren duidelijker, minder hittestress en andere weersinvloeden zoals regen en nachtvorst, minder insecten en parasieten en een betere spijsvertering
Wij doen onze koeien al jaren naar buiten en blijven dat doen maar door ervaring kunnen wij stellen dat het niet per sé beter is ondanks dat het enkele voordelen heeft. GOEDKOPER EN MILIEUTECHNISCH VERANTWOORD IS HET NOOIT. Dit door de lukrake verspreiding van mest en de hoeveelheid arbeid die hiermee gemoeid gaan.
Ik had beloofd om een aantal foto's up te loaden om de praktijk te laten zien. Ik ben gisteren de stal ingelopen en heb de foto's hieronder gemaakt. Ben benieuwd of er nog veel mensen dit zielig vinden want dat is het geheel niet. Hier kan geen rapport, mening of onderzoek tegenop want DIT is de veehouderij anno 2011.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Dat klinkt goed !quote:Op maandag 9 mei 2011 21:22 schreef KrnKje het volgende:
Wow, je bent wel fanatiek!
Maar ik ben het met je eens wat betreft het verhaal rond de bioindustrie. Zelf in mijn studietijd een lezingreeks georganiseerd rondom eten waarvan er eentje getiteld "Het wel en wee van de bio-industrie" door een prof. die er uitgebreid onderzoek naar deed. Een interessant verhaal over natuurlijk gedrag van dieren en in welke vormen ze dit vertonen. Niet voor alle diersoorten was één lijn te trekken, maar wat kippen betrof was er in ieder geval een duidelijk signaal dat er extreme stress-niveaus te meten zijn in de bio-industrie tov biologische teelt.
Zelf eet ik zo'n 2 ą 3 keer vlees in de week en dan bij voorkeur biologisch. Kip eet ik nauwelijks omdat ik de prijs daarvan absurd hoog vind in vergelijking met overige producten. Oplossing is voor mij om zo nu en dan een hele biologische kip te kopen en die in stukjes in de vriezer te doen. Dan heb je nog een lekkere pan soep ook
Ik hoop dat de bevalling voorspoedig verlooptquote:Op maandag 9 mei 2011 23:18 schreef ReNero het volgende:
Hoofdschuddend lees ik jouw reactie.
Ik kan het vaker proberen uit te leggen, maar ik vrees dat het niet uit mag maken. De opmerking "het zal wel net schoon geveegd zijn" echter was niet zo getroffen. Toen ik zei dat ik zo de stal was ingelopen loog ik niet. Het zaagsel en voer wordt dagelijks ververst, standaard procedure maar dat wil jij niet zien.
Ik kan je helaas niet overtuigen dat jouw zwart-wit visie op de veehouderij veel meer grijstinten bevat dan dat jij op dit moment ziet. Ik hoop dat je de tijd vind om de praktijk beter te leren kennen en daar met de mensen kunt praten die met de laarzen in de mest staan. Je kunt je nog eens vergissen in hoe begaan die mensen zijn met hun vee. Uiteraard zal jij weer een aantal plaatjes van onfortuinlijke dieren vinden en die weer kunnen posten en uiteraard zal ik daar het 1 en ander op aan te merken hebben.
Uiteindelijk heb ik de praktijk in handen en jij slechts een verhaal en als je me nu wilt excuseren. Ik ga namelijk een slapeloze nacht tegemoed. Er kan vanavond een koe kalven en dat is mij meer waard dan dit monoloog.
Gegroet allen!
Een wolk van een dochter en heb ook nog wat slaap kunnen krijgen. Hoefde zelf alleen de nazorg te doen, het dier was er al bijna maar moeder was blij met haar vanille-sinaasappelshakequote:Op maandag 9 mei 2011 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bevalling voorspoedig verloopt![]()
[ afbeelding ]
http://www.hollandinthepicture.nl/html/koe___kalf.html
Heel goed ! Voer is erg belangrijk, maar dat hoef ik jou niet te vertellen denk ik ...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:16 schreef ReNero het volgende:
[..]
Een wolk van een dochter en heb ook nog wat slaap kunnen krijgen. Hoefde zelf alleen de nazorg te doen, het dier was er al bijna maar moeder was blij met haar vanille-sinaasappelshake(vitamine-supplement)
Dit gaat over de omzet zo te lezen? Is er dan ook meer volume aan biologische producten verkocht, maw wordt het ook meer gegeten, of zijn de prijzen omhoog gegaan, net als dat bij het niet biologische voedsel de laatste tijd ook aan de gang is?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)agnerende-markt.html
Biologisch groeit flink in stagnerende markt
10 mei 2011
GORINCHEM - Consumenten hebben in 2010 voor het tiende jaar op rij meer biologische voeding
gekocht. De omzetten stegen met ruim 13 procent. Vooral supermarkten deden goede zaken, blijkt uit
de dinsdag gepubliceerde Bio-monitor 2010.
[ afbeelding ]
Volgens de Bio-monitor, opgesteld door het LEI in opdracht van het ministerie van EL&I, kochten
consumenten vorig jaar in totaal voor ruim 752 miljoen euro aan biologisch voedsel, 87 miljoen
euro meer dan in 2009.
Aardappelen, groenten en fruit vormen nog steeds de belangrijkste productgroep en zijn goed voor
21,9 procent van de bestedingen.
Daarna volgen zuivel met 17,1 procent en vlees/vleeswaren met 14,9 procent.
Zuivel
De grootste groei deed zich voor bij zuivel.
Daar is vorig jaar Campina overgestapt op het gebruik van biologische melk voor haar
Boerenland-producten en is Arla op de Nederlandse markt verschenen.
Biologische zuivel heeft daarmee een marktaandeel van 4,5 procent.
Biologische eieren hebben verhoudingsgewijs het grootste marktaandeel: 7,2 procent van alle
verkochte eieren zijn afkomstig van biologisch gehouden kippen.
Het belangrijkste verkoopkanaal voor biologische producten is de supermarkt.
Van alle verkochte biologische producten vond 45,3 procent zijn weg naar de consument via
supermarkten. De gemiddelde omzetgroei bedroeg daar 18,8 procent.
Oudere winkels
Natuurvoedingswinkels groeiden 4,1 procent, waarbij de moderne bio-supers groeicijfers lieten
zien die vergelijkbaar zijn met de supermarkten. Maar kleinere, oudere winkels zagen de groei
stagneren.
De speciaalzaken, waaronder natuurvoedingswinkels en biologische slagers, hadden in 2010 een
marktaandeel van 35,3 procent.
Catering, horeca en verzorging had een aandeel van 12,3 procent in de omzet. De groei bedroeg
hier 21,5 procent.
Andere kanalen als boerenmarkten, boerderijverkoop en webwinkels groeiden 13,1 procent.
Samen hebben zij een marktaandeel van 7,1 procent.
Het gaat de goede kant op !
Nu nog iets meer Biologisch vlees bij de groente en aardappeltjes ...
Nee, er wordt meer Biologisch gegetenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit gaat over de omzet zo te lezen? Is er dan ook meer volume aan biologische producten verkocht, maw wordt het ook meer gegeten, of zijn de prijzen omhoog gegaan, net als dat bij het niet biologische voedsel de laatste tijd ook aan de gang is?
Ook in dat artikel zie ik weer een mix van cijfers over volume en omzet, maar inderdaad, het lijkt er op dat er ook daadwerkelijk meer van verkocht wordt, niet alleen dat er meer voor betaalt moet worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, er wordt meer Biologisch gegeten![]()
http://nos.nl/artikel/206(...)logisch-voedsel.html
Recordverkoop biologisch voedsel
De verkoop van biologisch voedsel is de afgelopen drie kwartalen met 20 procent gestegen.
Dat is de grootste groei in tien jaar.
Volgens de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw hebben consumenten steeds
meer behoefte aan authentieke en eerlijke producten. Ook speelt mee dat het assortiment groter
wordt.
De Taskforce schat dat er nu zo'n dertig A-merken een biologische variant hebben.
Speciaalzaken
Supermarkten maken ongeveer de helft uit van de totale omzet van biologisch voedsel.
De andere helft wordt verkocht in speciaalzaken, bedrijfsrestaurants, webwinkels en markten, zegt
de Taskforce.
Daarvan komen de cijfers pas in april 2011.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:19 schreef fruityloop het volgende:
An sich een goed idee, maar ik ben benieuwd of het ook door de 2e kamer komt.
Wakker Dier zet zich heel hard in voor dit soort zaken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ook in dat artikel zie ik weer een mix van cijfers over volume en omzet, maar inderdaad, het lijkt er op dat er ook daadwerkelijk meer van verkocht wordt, niet alleen dat er meer voor betaalt moet worden.
Goeie zaak!
De reacties onder dat artikel van de Telegraaf zijn hilarisch !quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Kilo Knallers zijn onverantwoord
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)verantwoord/speel/1/
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_als_slager__.html
di 10 mei 2011, 08:55
Dierenactivisten als slager
AMSTERDAM - C1000 kan de komende tijd veel sollicitanten verwachten voor de functie van
vleesinkoper...
Helaas voor de supermarktketen gaat het vooral om dierenactivisten die gehoor geven aan de
oproep van stichting Wakker Dier. Stichting Wakker Dier start vandaag de actie ‘solliciteer de
kiloknaller de C1000 uit’.
Dierenvrienden worden opgeroepen massaal te solliciteren op de momenteel bij C1000 vacante
functie ‘senior inkoper vlees’, oftewel ‘de hoofdslager’. Met de actie wil Wakker Dier aan C1000
laten zien dat veel mensen staan te popelen om de vleesinkoop bij C1000 op de schop te nemen
en diervriendelijker te maken.
C1000 is volgens Wakker Dier de supermarkt met verreweg de meeste dieronvriendelijke
kiloknallers.
C1000 had dit jaar tot nu toe 58 ‘kiloknallers’; vlees goedkoper dan de gemiddelde prijs van kattenvoer van ¤4.12. Daarmee zijn ze met afstand de meest kiloknallende supermarkt.
Stunten met vlees zou ten koste gaan van het dierenwelzijn.
C1000 ontkent dat.
[ link | afbeelding ]
Lees de reacties maar eens onder het artikel van de Telegraaf, mensen weten er gewoonquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef fruityloop het volgende:
En dat is nou weer zo'n populistische "actie" waar ik jeuk van krijg, en waarom ik geen lid zal worden van wakkerdier.
Wat schiet iemand hier nou mee op? Laten ze zich concentreren op de vraag-kant, dus de mensen die die kiloknallers kopen, dan volgt de aanbod kant vanzelf wel. En zo lang er plenty mensen zijn die geen ~4 euro voor een enkele biologische kipfilet kśnnen betalen, zal dit fenomeen altijd blijven bestaan.
Overigens is de groene weg keten van biologische slagerijen eigendom van de VION groep, hoe krom is dat.
Ik moet wel bekennen dat wij biologisch vlees kopen omdat het gewoon lekkerder is, het dieren welzijn is leuk meegenomen, maar dat is voor ons niet wat de doorslag geeft.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Lees de reacties maar eens onder het artikel van de Telegraaf, mensen weten er gewoon
niets vanaf![]()
Ze denken nog steeds dat het ''gezond'' is en betalen liever meer aan kattenvoer dan
aan vlees voor zichzelf en dan zijn er zelfs nog mensen bij die het kopen van kiloknallers
goedpraten ''omdat ze hun kinderen gezond willen laten eten''![]()
Dus je zou het kunnen zien als (weer) een ''wake-up'' call, of het gaat helpen is een
tweede, maar gelukkig zijn er ook een paar mensen die reageren die er iets meer
vanaf weten.
Goddank
Dat is gewoon ronduit idioot !!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik moet wel bekennen dat wij biologisch vlees kopen omdat het gewoon lekkerder is, het dieren welzijn is leuk meegenomen, maar dat is voor ons niet wat de doorslag geeft.
Maar helaas is het nooit zo zwart/wit als de voedselindustrie, of de milieu/dierenwelzijn organisaties zouden willen. Zo zijn er ook mensen met een stofwisseling die gewoon niet met een puur vegetarisch/veganistisch dieet om kan gaan om es een zijstraat te noemen. Een buurmeisje van mijn liefwerd op een gegeven moment gesmeekt door de huisarts om weer vlees te gaan eten, die had een goed uitgebalanceerd vegetarisch dieet, maar op de een of andere manier takelde ze zienderogen af. Op een gegeven moment leek ze wel aan de chemotherapie, met haar vale kleur, uitvallende haar, en lusteloosheid. Die is maar weer vlees gaan eten. Sommige van haar vegetarische "vrienden" wilden/konden dat niet snappen, waren ineens ook geen vrienden meer..
Beide kanten/kampen kennen natuurlijk extremen, zowel mensen die in slachthuizen dieren onnodig pijn doen of zelfs regelrecht martelen, als de dierenactivisten die mcdonalds restaurants vernielen etc. Wat dat betreft vielen die "vrienden" nog wel wat mee, alhoewel ik het met je eens ben dat ze zich wel erg lieten kennen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is gewoon ronduit idioot !!!![]()
Ik hoop wel dat ze Biologisch vlees eet, in dit geval in de eerste plaats voor HAAR welzijn.
Ja, laat ik voorop stellen dat extremisten zeker niet mijn vrienden zijn, dit geldt voorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Beide kanten/kampen kennen natuurlijk extremen, zowel mensen die in slachthuizen dieren onnodig pijn doen of zelfs regelrecht martelen, als de dierenactivisten die mcdonalds restaurants vernielen etc. Wat dat betreft vielen die "vrienden" nog wel wat mee, alhoewel ik het met je eens ben dat ze zich wel erg lieten kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was het topic in KLB trouwens Heerlijk zo'n lekker stuk vlees bij het eten
Het was even vermakelijk om daar te reageren maar de meeste mensen kan ik
niet echt serieus nemen![]()
Ik hoop in ieder geval het beste voor het buurmeisje van je liefen dat ze snel
weer wat sterker wordt !
Je URL faalt...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:38 schreef summer2bird het volgende:
TS: misschien een goede link+docu om in je OP te zetten?
www.earthlinks.com
zoek dan de goeie op zeg. Ik zit op mijn mobiel even handmatig die url in te voeren dus ja, er kan wel wat fout gaanquote:
summer2bird geeft niks, ik krijg bij google niets te zien wat met de Bio-industie te makenquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
zoek dan de goeie op zeg. Ik zit op mijn mobiel even handmatig die url in te voeren dus ja, er kan wel wat fout gaan
Daar ben ik heel blij mee met zo;n reactie ik hoop dat er meer volgen !quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:34 schreef Pixie. het volgende:
2 weken terug trouwens donateur geworden van wakker dier
& steun nog altijd proefdier vrij & IFAW
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 11-05-2011 13:49:11 ]
Alleen als ik in je MSN lijst mag...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
zoek dan de goeie op zeg. Ik zit op mijn mobiel even handmatig die url in te voeren dus ja, er kan wel wat fout gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |