Waar is de gematigde Koran?quote:Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam.
Is in het 'fascistische' VS heel gangbaar.quote:De liefde voor ons land zal snel afnemen als we immigranten voor tien jaar uitsluiten van de
sociale zekerheid.
Is de Koran de Islam? Zo ja, dan is er dus ook geen Islamitisch terrorisme. Niet selectief gaan shoppen.quote:
De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is de Koran de Islam? Zo ja, dan is er dus ook geen Islamitisch terrorisme. Niet selectief gaan shoppen.
Wat bedoel je daarmee te zeggen?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.
Zonder moslims, geen Islam, maar slechts de Koran. Anders zou de Koran wel Islam heten. Echter de Koran heet de Koran. Logisch nadenken.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.
Dat de Koran de Islam vormt. Sinds er geen milde variant van de Koran bestaat kun je ook niet met droge ogen beweren dat er een gematigde Islam bestaat. Wilt natuurlijk niet zeggen dat daarmee alle Moslims radicaal zijn, want gematigde Moslims bestaan daarentegen wel.quote:
Klopt, maar je kunt niet ontkennen dat de Koran (mede) het hart van de Islam vormt.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonder moslims, geen Islam, maar slechts de Koran. Anders zou de Koran wel Islam heten. Echter de Koran heet de Koran. Logisch nadenken.
Dus dat boek moeten we maar verbieden?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat de Koran de Islam vormt. Sinds er geen milde variant van de Koran bestaat kun je ook niet met droge ogen beweren dat er een gematigde Islam bestaat. Wilt natuurlijk niet zeggen dat daarmee alle Moslims radicaal zijn, want gematigde Moslims bestaan daarentegen wel.
Nee hoor, boeken verbieden is per definitie slecht. Ik wil wel zeggen dat ik het hypocriet vind om Mein Kampf (de facto) te verbieden, maar dat je eenzelfde soort boek niet verbiedt.quote:
Zonder Koran geen Islam. Je kunt wel volhouden dat dat niet zo is, maar van de Islam blijft bar weinig over als je de Koran wegschrapt.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
De Koran is een onderdeel van de Islam. Dat is wezenlijk anders en of het nu het "hart" vormt of niet, je stelling klopt dan dus gewoonweg niet. Het is niet slim om allerlei populistische uitspraken één op één over te nemen. Je kan het best eens zijn met de gedachtegoed van Wilders, but don't try so hard.
Mee eens hoor. Verder heb ik niet zoveel tegen die cultuur- en religiekritiek, maar het gaat voor mij een grens over zodra we zaken gaan verbieden, belasten of personen met een bepaalde (religieuze) overtuiging simpelweg tot tweederangsburgers worden gemaakt. Mensenrechten zijn voor mij een groot goed.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor, boeken verbieden is per definitie slecht. Ik wil wel zeggen dat ik het hypocriet vind om Mein Kampf (de facto) te verbieden, maar dat je eenzelfde soort boek niet verbiedt.
Als het aan mij lag was Mein Kampf niet verboden? Wist je trouwens dat andere religieuze boeken ongeveer even veel walgelijke onzin bevatten?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee hoor, boeken verbieden is per definitie slecht. Ik wil wel zeggen dat ik het hypocriet vind om Mein Kampf (de facto) te verbieden, maar dat je eenzelfde soort boek niet verbiedt.
Daarnaast wil ik maar gezegd hebben dat ik het eens ben met de essentie van het verhaal van Wilders, en deze wil ik ook graag vertegenwoordigd zien in de TK. Dingen als Kopvoddentax ed. hoeven van mij ook niet.
Wat doet dat af aan mijn constatering?quote:Op zondag 1 mei 2011 10:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zonder Koran geen Islam. Je kunt wel volhouden dat dat niet zo is, maar van de Islam blijft bar weinig over als je de Koran wegschrapt.
Daarom ben ik ook heel consequent tegen alle vormen van religie.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het aan mij lag was Mein Kampf niet verboden? Wist je trouwens dat andere religieuze boeken ongeveer even veel walgelijke onzin bevatten?
Pas op dat het niet een dogma of ideologie op zichzelf wordt.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook heel consequent tegen alle vormen van religie.
Daar is een risico wat in elke opvatting besloten ligt. Maar het moet inderdaad niet een doel opzich worden.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pas op dat het niet een dogma of ideologie op zichzelf wordt.
Ik heb niets met religie, tot op zekere hoogte walg ik er zelfs van, maar ik zal mensen altijd beoordelen op hun daden.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nobel streven, lukt mij niet als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb niets met religie, tot op zekere hoogte walg ik er zelfs van, maar ik zal mensen altijd beoordelen op hun daden.
Waarom? niets mis met religie opzich. De uitvoering laat alleen vaak te wensen over.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Armoede en verpaupering komt ook onder autochtonen voor, maar minder. Ik snap dus niet wat je probeert te stellen. Het is niet zo dat elke allochtoon een verpauperde armoedzaaier is. Een lage SES verklaart wel degelijk crimineel gedrag hoor.quote:Op zondag 1 mei 2011 08:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat.
Geen enkel geloof is zo sterk cultuurbepalend als de islam. Dit gaat veel dieper en trekt verder door naar het dagelijks gedrag en houding dan elk ander geloof (extremen daar gelaten).
We zitten met ongeveer 10% allochtonen van islamitische afkomst. (even uit mijn hoofd maar het is eerder minder dan meer). Als armoede en verpaupering de simpele verklaring zou moeten zijn betekent dit dat de overige 90% van onze samenleving, die dus autochtoon moet wezen, niet die mate van verpaupering en armoede kent. (minder dan 10% van die overige 90%)
Nou, je kunt me veel proberen wijs te maken maar dat niet.
Ik kan natuurlijk niet controleren of beslissen wat mensen denken, dat wil ik ook helemaal niet. Ik bespeur wel vaak een neiging om het te zien als een soort allesomvattend antwoord om elke discussie uit de weg te gaan.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom? niets mis met religie opzich. De uitvoering laat alleen vaak te wensen over.
Het is bij mij ook niet alleen de standpunten maar de manier waarop. De PVV is meester in het maken van valse beschuldigingen, het verzieken van debatten door grove onwaarheden te verkondigen en etiketten te plakken of mensen. Ik vind het vooral erg dat de PVV zegt voor het volk te zijn maar nergens komt dat terug. Ze zijn niet actief in de wijk, en het zal nooit gebeuren dat een goed voorstel van een van de aanhangers het haalt in de landelijke politiek. De PVV met Geert Wilders heeft de waarheid en daar zal men het mee moeten doen.quote:Op zondag 1 mei 2011 08:20 schreef Friek_ het volgende:
Zelf ben ik niet anti-PVV, hoogstens in de zin dat ik het (principieel) niet met ze eens ben. Politieke representatie is een groot goed en als men (met zijn voorkeuren) zich herkent in deze partij moet deze er kunnen zijn. Dat is de kern van democratie en volksvertegenwoordiging. Ruimte voor wat extremere partijen met extremere meningen moet er ook kunnen zijn, hoe vreselijk ik die mening ook vind. Daarbij moet ook gezegd worden dat dergelijke partijen komen en gaan, dus in die zin kijk ik niet meer zo op van de PVV en plaats ik het graag in perspectief (en relativeer ik het daarmee).
Waar de algemene PVV-haat vandaag komt is volgens mij al goed aangegeven door AgLarrr het in het vorige topic: wat je oogst is wat je zaait. Als je zulke extreme uitspraken doet is het te verwachten dat je ook extreme reacties zult krijgen. Als je dan de wind van voren krijgt moet je ook niet gaan huilen, want als je een grote bek hebt moet je ook kunnen incasseren.
Daarnaast lijk je je mening als feit te willen presenteren. Met uitspraken als "Nou begrijp ik het wel, want helaas zijn veel mensen nog blind" en "Haatzaaien is niet wat er gebeurt, feiten verspreiden dat is wat er gebeurt." maak je jezelf niet populair bij mij. Zoiets riekt naar een bepaalde zelfoverschatting die nergens op gebaseerd is op ijdelheid na. Als je daarbij ook nog eens denkt dat anekdotes, 'praktijkervaringen' of simpele irritaties gebruikt kunnen worden als geldig argument in zwaarwichtige maatschappelijke discussies.. tsja, dan weet ik alweer hoe laat het is.
Een Hannie van Leeuwen die een gloedvol betoog hield tegen samenwerking met de PVV bijvoorbeeld bedoel je? Of is dat een uitzondering? Piet de Jong, ook een uitzondering?quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Iedereen die Wilders kwalificeert als een tweede Hitler of racist anderszins moet je per definitie niet serieus nemen; opvallend is ook dat dit altijd mensen zijn die zelf nooit de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt (anders dan tot en met kleuterleeftijd ten hoogste)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |