abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2011 @ 10:05:07 #201
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96198879
quote:
Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam.
Waar is de gematigde Koran?

quote:
De liefde voor ons land zal snel afnemen als we immigranten voor tien jaar uitsluiten van de
sociale zekerheid.
Is in het 'fascistische' VS heel gangbaar.
pi_96198909
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:05 schreef Holograph het volgende:
Waar is de gematigde Koran?
Is de Koran de Islam? Zo ja, dan is er dus ook geen Islamitisch terrorisme. Niet selectief gaan shoppen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2011 @ 10:09:24 #203
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96198935
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is de Koran de Islam? Zo ja, dan is er dus ook geen Islamitisch terrorisme. Niet selectief gaan shoppen.
De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.
pi_96198948
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

De Koran is de facto het 'hart' van de Islam. Het is namelijk het woord van God en vormt daarmee de absolute waarheid.
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
pi_96198978
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zonder moslims, geen Islam, maar slechts de Koran. Anders zou de Koran wel Islam heten. Echter de Koran heet de Koran. Logisch nadenken.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2011 @ 10:13:37 #206
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96198990
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee te zeggen?
Dat de Koran de Islam vormt. Sinds er geen milde variant van de Koran bestaat kun je ook niet met droge ogen beweren dat er een gematigde Islam bestaat. Wilt natuurlijk niet zeggen dat daarmee alle Moslims radicaal zijn, want gematigde Moslims bestaan daarentegen wel.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:14:16 #207
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96199000
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zonder moslims, geen Islam, maar slechts de Koran. Anders zou de Koran wel Islam heten. Echter de Koran heet de Koran. Logisch nadenken.
Klopt, maar je kunt niet ontkennen dat de Koran (mede) het hart van de Islam vormt.
pi_96199001
De Koran is een onderdeel van de Islam. Dat is wezenlijk anders en of het nu het "hart" vormt of niet, je stelling klopt dan dus gewoonweg niet. Het is niet slim om allerlei populistische uitspraken één op één over te nemen. Je kan het best eens zijn met de gedachtegoed van Wilders, but don't try so hard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96199083
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:13 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat de Koran de Islam vormt. Sinds er geen milde variant van de Koran bestaat kun je ook niet met droge ogen beweren dat er een gematigde Islam bestaat. Wilt natuurlijk niet zeggen dat daarmee alle Moslims radicaal zijn, want gematigde Moslims bestaan daarentegen wel.
Dus dat boek moeten we maar verbieden?
  zondag 1 mei 2011 @ 10:30:03 #210
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96199235
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dus dat boek moeten we maar verbieden?
Nee hoor, boeken verbieden is per definitie slecht. Ik wil wel zeggen dat ik het hypocriet vind om Mein Kampf (de facto) te verbieden, maar dat je eenzelfde soort boek niet verbiedt.

Daarnaast wil ik maar gezegd hebben dat ik het eens ben met de essentie van het verhaal van Wilders, en deze wil ik ook graag vertegenwoordigd zien in de TK. Dingen als Kopvoddentax ed. hoeven van mij ook niet.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:31:31 #211
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96199264
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
De Koran is een onderdeel van de Islam. Dat is wezenlijk anders en of het nu het "hart" vormt of niet, je stelling klopt dan dus gewoonweg niet. Het is niet slim om allerlei populistische uitspraken één op één over te nemen. Je kan het best eens zijn met de gedachtegoed van Wilders, but don't try so hard.
Zonder Koran geen Islam. Je kunt wel volhouden dat dat niet zo is, maar van de Islam blijft bar weinig over als je de Koran wegschrapt.
pi_96199484
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee hoor, boeken verbieden is per definitie slecht. Ik wil wel zeggen dat ik het hypocriet vind om Mein Kampf (de facto) te verbieden, maar dat je eenzelfde soort boek niet verbiedt.
Mee eens hoor. Verder heb ik niet zoveel tegen die cultuur- en religiekritiek, maar het gaat voor mij een grens over zodra we zaken gaan verbieden, belasten of personen met een bepaalde (religieuze) overtuiging simpelweg tot tweederangsburgers worden gemaakt. Mensenrechten zijn voor mij een groot goed.

Leidend principe hierbij is dat elk mens, ieder individu - waar dat ook ter wereld en met welke mening dan ook - er toe doet. Alles moet juist draaien om individualiteit, eigenheid en er moet ruimte zijn voor de uitzondering. Als je dit niet doet misken je ook het vrijheidsbegrip van de Verlichting: de vrijheid van een mensenleven is juist zo wezenlijk omdat deze niet af te bakenen is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 11:43:16 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 10:45:44 #213
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96199564
Excuus, maar ik vind het verhaal van TS onzinnig en jankerig. Een of ander zeikverhaal over problemen met buitenlanders en hoe de PVV die zogenaamd op wil lossen. En vervolgens ook nog eens verklaren hoe zwaar het leven van PVV-stemmer wel niet is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 1 mei 2011 @ 10:46:55 #214
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96199580
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Daarnaast wil ik maar gezegd hebben dat ik het eens ben met de essentie van het verhaal van Wilders, en deze wil ik ook graag vertegenwoordigd zien in de TK. Dingen als Kopvoddentax ed. hoeven van mij ook niet.
Als het aan mij lag was Mein Kampf niet verboden? Wist je trouwens dat andere religieuze boeken ongeveer even veel walgelijke onzin bevatten?
pi_96199633
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:31 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zonder Koran geen Islam. Je kunt wel volhouden dat dat niet zo is, maar van de Islam blijft bar weinig over als je de Koran wegschrapt.
Wat doet dat af aan mijn constatering?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2011 @ 10:49:49 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96199644
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het aan mij lag was Mein Kampf niet verboden? Wist je trouwens dat andere religieuze boeken ongeveer even veel walgelijke onzin bevatten?
Daarom ben ik ook heel consequent tegen alle vormen van religie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96199656
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Pas op dat het niet een dogma of ideologie op zichzelf wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 mei 2011 @ 10:52:05 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96199699
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pas op dat het niet een dogma of ideologie op zichzelf wordt.
Daar is een risico wat in elke opvatting besloten ligt. Maar het moet inderdaad niet een doel opzich worden.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:52:28 #219
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96199706
quote:

[..]

Ik heb niets met religie, tot op zekere hoogte walg ik er zelfs van, maar ik zal mensen altijd beoordelen op hun daden.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:55:40 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96199776
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb niets met religie, tot op zekere hoogte walg ik er zelfs van, maar ik zal mensen altijd beoordelen op hun daden.
Nobel streven, lukt mij niet als ik eerlijk ben.
Bis bis bis
pi_96200369
quote:

[..]

Waarom? niets mis met religie opzich. De uitvoering laat alleen vaak te wensen over.
pi_96200487
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 08:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat.
Geen enkel geloof is zo sterk cultuurbepalend als de islam. Dit gaat veel dieper en trekt verder door naar het dagelijks gedrag en houding dan elk ander geloof (extremen daar gelaten).

We zitten met ongeveer 10% allochtonen van islamitische afkomst. (even uit mijn hoofd maar het is eerder minder dan meer). Als armoede en verpaupering de simpele verklaring zou moeten zijn betekent dit dat de overige 90% van onze samenleving, die dus autochtoon moet wezen, niet die mate van verpaupering en armoede kent. (minder dan 10% van die overige 90%)
Nou, je kunt me veel proberen wijs te maken maar dat niet.
Armoede en verpaupering komt ook onder autochtonen voor, maar minder. Ik snap dus niet wat je probeert te stellen. Het is niet zo dat elke allochtoon een verpauperde armoedzaaier is. Een lage SES verklaart wel degelijk crimineel gedrag hoor.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 1 mei 2011 @ 11:26:55 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96200505
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarom? niets mis met religie opzich. De uitvoering laat alleen vaak te wensen over.
Ik kan natuurlijk niet controleren of beslissen wat mensen denken, dat wil ik ook helemaal niet. Ik bespeur wel vaak een neiging om het te zien als een soort allesomvattend antwoord om elke discussie uit de weg te gaan.

Religie is dan wat mij betreft ook nooit een argument.
Bis bis bis
pi_96200617
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 08:20 schreef Friek_ het volgende:
Zelf ben ik niet anti-PVV, hoogstens in de zin dat ik het (principieel) niet met ze eens ben. Politieke representatie is een groot goed en als men (met zijn voorkeuren) zich herkent in deze partij moet deze er kunnen zijn. Dat is de kern van democratie en volksvertegenwoordiging. Ruimte voor wat extremere partijen met extremere meningen moet er ook kunnen zijn, hoe vreselijk ik die mening ook vind. Daarbij moet ook gezegd worden dat dergelijke partijen komen en gaan, dus in die zin kijk ik niet meer zo op van de PVV en plaats ik het graag in perspectief (en relativeer ik het daarmee).

Waar de algemene PVV-haat vandaag komt is volgens mij al goed aangegeven door AgLarrr het in het vorige topic: wat je oogst is wat je zaait. Als je zulke extreme uitspraken doet is het te verwachten dat je ook extreme reacties zult krijgen. Als je dan de wind van voren krijgt moet je ook niet gaan huilen, want als je een grote bek hebt moet je ook kunnen incasseren.

Daarnaast lijk je je mening als feit te willen presenteren. Met uitspraken als "Nou begrijp ik het wel, want helaas zijn veel mensen nog blind" en "Haatzaaien is niet wat er gebeurt, feiten verspreiden dat is wat er gebeurt." maak je jezelf niet populair bij mij. Zoiets riekt naar een bepaalde zelfoverschatting die nergens op gebaseerd is op ijdelheid na. Als je daarbij ook nog eens denkt dat anekdotes, 'praktijkervaringen' of simpele irritaties gebruikt kunnen worden als geldig argument in zwaarwichtige maatschappelijke discussies.. tsja, dan weet ik alweer hoe laat het is.
Het is bij mij ook niet alleen de standpunten maar de manier waarop. De PVV is meester in het maken van valse beschuldigingen, het verzieken van debatten door grove onwaarheden te verkondigen en etiketten te plakken of mensen. Ik vind het vooral erg dat de PVV zegt voor het volk te zijn maar nergens komt dat terug. Ze zijn niet actief in de wijk, en het zal nooit gebeuren dat een goed voorstel van een van de aanhangers het haalt in de landelijke politiek. De PVV met Geert Wilders heeft de waarheid en daar zal men het mee moeten doen.

Ook de enorme negatieve insteek stuit mij tegen mijn borst. Ik kan niet anders concluderen dat de PVV een verschrikkelijke partij is, een partij die leeft van vage beschuldigingen en het verdelen van het Nederlandse volk in 'oprecht en eerlijk, geteisterd door de islam' en 'linkse elite van journalisten, kunstenaars, en doctorandussen'.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:38:32 #225
41894 du_ke
du_ke
pi_96200782
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Iedereen die Wilders kwalificeert als een tweede Hitler of racist anderszins moet je per definitie niet serieus nemen; opvallend is ook dat dit altijd mensen zijn die zelf nooit de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt (anders dan tot en met kleuterleeftijd ten hoogste)
Een Hannie van Leeuwen die een gloedvol betoog hield tegen samenwerking met de PVV bijvoorbeeld bedoel je? Of is dat een uitzondering? Piet de Jong, ook een uitzondering?

Je argumenten slaan net als die in de OP gewoon als kut op dirk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')