abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:34:21 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96183663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:11 schreef Hamilcar het volgende:
Op het misbruik maken van het bekeuren voor geen ID na, is dit natuurlijk wel een goede actie. Je moet als politie de indruk wekken dat je 'overal' aanwezig bent en dat mensen niet systematisch met allerlei streken wegkomen. Dan kom je weer bij het misbruik maken van het ID en krijg je kotsneigingen - dit is dus waarom een burger nooit en te nimmer z'n verworvenheden moet opgeven aan de staat, want dat loopt altijd slecht af ;/
Eén keer per maand een grootschalige controle met zore tol. beleid geeft mij niet het idee dat het korps enige competentie bezit..
pi_96188564
In mijn paspoort en op mijn europese ID staat niet m'n BSN, man, wat een gezeik heb ik daar al mee gehad. Ze voldoen aan alle echtheidskenmerken alleen staat dat nummer er niet op.
pi_96189107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef niels0 het volgende:
In mijn paspoort en op mijn europese ID staat niet m'n BSN, man, wat een gezeik heb ik daar al mee gehad. Ze voldoen aan alle echtheidskenmerken alleen staat dat nummer er niet op.
Antillen of Aruba? :P

Btw, mensen die het fijn vinden om het gevoel te hebben dat de politie 'overal aanwezig is'. 8)7 8)7

Ik mijd de politie indien mogelijk, want contact met de sterke arm heeft me nog nooit iets positiefs opgeleverd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 1 mei 2011 @ 09:24:07 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_96198469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:15 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Inderdaad heel raar. Zouden het dan zwartrijdende vreemdelingen zijn, of hebben ze nu ook al vreemdelingen detectie honden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je zal maar als betalende klant daar zitten en zo onthaald worden. Kan me niet voorstellen dat mensen dat bij een ander commercieel bedrijf zouden pikken.
Ik krijg echt associocaties met Treblinka als ik deze foto's zie. Wat een ongelooflijke schurken die politie. Dit zijn echt kampbewaarder-taferelen. Een hele tram stilleggen, gewone betalende burgers intimideren (Ausweiss!!! Ausweis!!!), politiebusjes. Als je een afspraak ergens had, kom je dus veel te laat aan, wordt daar wel eens rekening mee gehouden?
Reden te meer voor mij om tram en busvervoer te mijden. Ik heb altijd een paspoort op zak (alleen verloopt dat ding binnenkort en ik ga niet verlengen i.v.m. RFID-chip), maar dergelijks crimineel gedrag gaat me te ver. Ben ook bang dat ik me niet in kan houden bij een inval van deze nazi's. Dus beter vermijd ik dit dan maar en reis ik niet per tram en bus (nu zal zoiets in Fryslan wel zelden voorkomen).

zondag 1 mei 2011 @ 09:42:57 #105
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_96198762
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier, die dit schandelijk vinden, vinden van grootschalige verkeerscontroles. Ook daar is legitimatie verplicht.
En terecht, want keer op keer komen ze weer lamballen tegen die belasting ontduiken en dergelijke.

Dat schorem wat in de haagse tram zit, moet gewoon stevig gecontroleerd worden, want het is daar zo vaak gezeik. Dat roken in de tram is ook geen incident :{w
Bij verkeerscontroles ben je verplicht om aan te kunnen tonen dat je de bevoegdheid hebt om te rijden. Dat is dus wat anders.

Verder kan de HTM de problemen op die lijnen best anders aanpakken. Om te beginnen kunnen ze bijvoorbeeld hun 'beveiligers' beter opvoeden, de controleurs een cursus 'hoe werk ik met klanten' geven en bij haltes aanwezig zijn met personeel. Als ze ervoor zorgen dat het tuig de tram niet in komt hoeven ze ook niet de tram niet te omsingelen.

Er zijn nog tig andere wegen te bewandelen voordat er over gegaan moet worden op het lastig vallen van betalende klanten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 14:38 schreef macca728 het volgende:
en dan lees je zulke berichten op rtv west

DEN HAAG - De HTM heeft zijn trambeveiligers opgeroepen actiever te controleren en niet te vaak naar vrouwen te kijken.

Dat heeft een woordvoerder van de Haagse openbaar vervoerder bevestigd, naar aanleiding van berichtgeving in de Telegraaf dinsdag over trambeveiligers die veelvuldig vrouwen zouden begluren.
Go figure. Voel je je als vrouw al bekeken door slissende rifapen die achterin de tram je aandacht trekken en je vervolgens kwalificeren als kuthoer, ben je bij die sportschool beveiligers ook niet veel beter af omdat die continu naar je tieten zitten te staren.
pi_96199334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Antillen of Aruba? :P

Btw, mensen die het fijn vinden om het gevoel te hebben dat de politie 'overal aanwezig is'. 8)7 8)7

Ik mijd de politie indien mogelijk, want contact met de sterke arm heeft me nog nooit iets positiefs opgeleverd.
Nee, nederlands paspoort. Uiteraard heb ik wel een BSN alleen staat die niet ingevuld in het vakje 'persoonsnummer' van mijn reisdocumenten. Nu ben ik al een poosje geen ingezetene meer van Nederland en als ik een nieuw paspoort nodig heb moet ik of naar Den Haag, of naar de nederlandse ambassade in het land waar ik me op dat moment bevind. Eerst dacht ik dat een ambtenaar het vergeten was in te vullen bij het maken van m'n paspoort en europese ID maar een tijdje geleden heb ik een extra (werk)paspoort aangevraagd (daar zitten meer bladzijden in voor Visa. 2 paspoorten is voor mij handig omdat als ik op een project in het buitenland ben mijn werkgever dan voor nieuwe projecten in een ander land of hetzelfde ivm verlenging dan visa kan laten inbouwen zodat ik bij aankomst in Nederland alleen even naar kantoor hoef om m'n document om te wisselen ipv 2 weken wachten ivm aanvragen) en ook hierin staat m'n BSN niet vermeld.
Het probleem ervan heb ik alleen in Nederland als de politie me vraagt mij te legitimeren. Ze zien me gelijk op de 1 of andere manier verdacht. Als ik hierop m'n panamese zeemansboekje toon (daar kan men altijd een land mee uit als corrupte ambtenaren poging tot chantage doen en men gaat er niet op in) maakt het die verdachtmaking er niet minder op. De douane doet hier veel minder moelijk in, het is echt alleen de politie en OV-controleurs die moelijk doen. Ik zie het dan ook als slecht volk.

Zoals je zelf ook vind probeer ook ik altijd kontakt met de politie te vermijden omdat de ervaring leert dat ze problemen zoeken. In het buitenland heb ik daar nog nooit last mee gehad. Als me gevraagd wordt me te legitimeren kan ik gewoon zeggen dat m'n paspoort bij de hotelmanager of de document-controller aan boord in de kluis ligt.

In Nederland heb je de laatste jaren veel sneller gedonder terwijl er feitelijk niets aan de hand is. Het maakt het er allemaal niet gezelliger op en volgens mij ook niet veiliger.
men wordt heel snel gecriminaliseerd in Nederland en het lijkt steeds erger te worden.

In Rotterdam heeft men op de tram een tijd conducteurs gehad, dat vind ik veel vriendelijker en prettiger dan die razzia's door kale mannen met dikke nekken die machtsgeil zijn en een lage opleiding hebben. Dat er af en toe een paar gemold worden hebben ze aan zichzelf te danken.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:51:49 #108
97079 Jeff89
Conquer All
pi_96201107
Zoveel waarheid in de post boven mij dat ik bijna een traantje moet wegpinken... En dan vraagt men zich af waar het respect voor het uniform heen is :')
pi_96201172
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nogmaals er geldt in NL geen draagplicht van je ID,alleen maar toonplicht.
Dat is hetzelfde, aangezien je voorbereid dient te zijn op elke vorm van veranderde verordening.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 1 mei 2011 @ 12:37:15 #110
97079 Jeff89
Conquer All
pi_96202337
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde, aangezien je voorbereid dient te zijn op elke vorm van veranderde verordening.
Het is niet hetzelfde, anders hadden ze wel een draagplicht ingevoerd.. Maar dat vond men te drastisch, en riep verkeerde associaties op :') Vandaar het toonverhaal.. (In de praktijk maakt 't geen flikker uit inderdaad)
  zondag 1 mei 2011 @ 12:55:19 #111
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_96202962
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:51 schreef Jeff89 het volgende:
Zoveel waarheid in de post boven mij dat ik bijna een traantje moet wegpinken... En dan vraagt men zich af waar het respect voor het uniform heen is :')
Kan het beter anders zeggen waar is het respect gebleven wat vroeger in de uniformen zat ?
Want wat ik steeds opmerk is wat voor lui er in die uniform zit ..
Die denken dat als ze een uniform aan hebben ook gelijk hersens mee krijgen.

Nee vaak zijn het mensen die nog geen eens wisten dat ze van de achterkant ook nog een leven hadden.

En is dat niet zo zijn het vaak mensen die thuis nooit wat te vertellen hebben gehad en daar omdat ze dat op de medemensen willen verhalen.
nee ik heb geen goed woord over voor mensen in uniform.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 1 mei 2011 @ 12:58:06 #112
87694 Robin__
letitredno
pi_96203057
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:35 schreef niels0 het volgende:

Het probleem ervan heb ik alleen in Nederland als de politie me vraagt mij te legitimeren. Ze zien me gelijk op de 1 of andere manier verdacht. Als ik hierop m'n panamese zeemansboekje toon (daar kan men altijd een land mee uit als corrupte ambtenaren poging tot chantage doen en men gaat er niet op in) maakt het die verdachtmaking er niet minder op. De douane doet hier veel minder moelijk in, het is echt alleen de politie en OV-controleurs die moelijk doen. Ik zie het dan ook als slecht volk.
Moet een schok voor ze zijn dat mensen van hun status, met hun gedegen opleiding en baan van onmetelijk maatschappelijk belang niet weten van het bestaan van zulke uitzonderingen :+

De kleinere controle's in de tram zijn ook altijd lachen.. het tuig ontglipt grotendeels, vervolgens gaan ze op hun dooie gemakje wat vervoersbewijzen checken voor in de tram.. Als ze dan iemand vinden die zelf dacht da het in orde was en een grote muil opzet laten ze zo'n persoon alsnog 10 minuten heel die tram bij elkaar schreeuwen.:')
  zondag 1 mei 2011 @ 13:12:57 #113
87694 Robin__
letitredno
pi_96203520
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:55 schreef RAVW het volgende:

Nee vaak zijn het mensen die nog geen eens wisten dat ze van de achterkant ook nog een leven hadden.
Tja.. voor het salaris, de rompslomp. collega's, het imago, de middelen (denk aan die software en nieuwe dienstwapens die niemand wil) de nare gebeurtenissen die je op je bordje kan krijgen om nog maar te zwijgen risico's op letsel.

Ik zou ook bedanken :+

Dus deels je krijgt waar je voor betaald.. als je iemand wil die communicatief een beetje vaardig is, gemotiveerd is en daadwerkelijk de hersens heeft waarmee hij ook in een ander beroep een modale boterham kan verdienen zul je daar ook naar moeten betalen. Of dat wil zeggen dat er meer geld heen moet, geen idee.. heb het idee dat er heel veel geld over de balk gaat daar. Het verschil in statistieken tussen Nederland en Duitsland is echt schokkend.. (al zou ik niet weten hoe het daar zit me de financiering)
pi_96204520
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:37 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde, anders hadden ze wel een draagplicht ingevoerd.. Maar dat vond men te drastisch, en riep verkeerde associaties op :') Vandaar het toonverhaal.. (In de praktijk maakt 't geen flikker uit inderdaad)
Nee de enige reden dat dat niet is gebeurt, is omdat er dan dus controles puur op quota zouden plaatsvinden.
pi_96204631
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee de enige reden dat dat niet is gebeurt, is omdat er dan dus controles puur op quota zouden plaatsvinden.
zoals afgelopen woensdag dus.
pi_96204911
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

zoals afgelopen woensdag dus.
Niet dus. Dat was toch aan een andere controle gelieerd. Dat is iets heel anders.
Daarnaast claimt een reiziger hier de controle te hebben meegemaakt en geen ID te hebben hoeven tonen.
pi_96205831
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niet dus. Dat was toch aan een andere controle gelieerd. Dat is iets heel anders.
Daarnaast claimt een reiziger hier de controle te hebben meegemaakt en geen ID te hebben hoeven tonen.
nee maar in die tram is uberhaupt niemand op plaatsbewijs gecontroleerd, dus dat zegt niets.

En die controle wordt nu gekoppeld aan plaatsbewijscontrole, maar in feite controleer je zomaar een groep mensen op ID en daar is die wet niet voor bedoeld.
  zondag 1 mei 2011 @ 17:30:18 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96213530
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

maar het is niet hetzelfde,anders had het wel dezelfde naam, beterweter!
er zijn ook een wagonlading aan boetes geseponeerd,omdat die sukkels van een blauwe zelf het verschil nog niet snappen!
  zondag 1 mei 2011 @ 17:30:41 #119
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_96213546
quote:
15s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik krijg echt associocaties met Treblinka als ik deze foto's zie. Wat een ongelooflijke schurken die politie. Dit zijn echt kampbewaarder-taferelen. Een hele tram stilleggen, gewone betalende burgers intimideren (Ausweiss!!! Ausweis!!!), politiebusjes. Als je een afspraak ergens had, kom je dus veel te laat aan, wordt daar wel eens rekening mee gehouden?
Reden te meer voor mij om tram en busvervoer te mijden. Ik heb altijd een paspoort op zak (alleen verloopt dat ding binnenkort en ik ga niet verlengen i.v.m. RFID-chip), maar dergelijks crimineel gedrag gaat me te ver. Ben ook bang dat ik me niet in kan houden bij een inval van deze nazi's. Dus beter vermijd ik dit dan maar en reis ik niet per tram en bus (nu zal zoiets in Fryslan wel zelden voorkomen).

[ afbeelding ]
Wat een belachelijke vergelijking.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96213663
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar het is niet hetzelfde,anders had het wel dezelfde naam, beterweter!
er zijn ook een wagonlading aan boetes geseponeerd,omdat die sukkels van een blauwe zelf het verschil nog niet snappen!
:')
Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is, ik zeg alleen wat de reden is van die nuance.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 mei 2011 @ 19:20:30 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96217088
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is, ik zeg alleen wat de reden is van die nuance.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zegt wel dat het hetzelfde is, je spreekt jezelf nu tegen,omdat je je ongelijk wil spindocteren.
Er zijn nu al meerdere mensen die je op je ongelijk gewezen hebben, maar je ego/arrogantie is vandaag weer eens te groot om je ongelijk toe te geven. :|W
pi_96217491
Gast leer begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat het hetzelde is, ik zeg alleen waarom welke van de termen is gekozen.
Heb je nog meer metafysische interpretaties van mijn reacties.
  zondag 1 mei 2011 @ 19:43:40 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96217921
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zou de naam veranderen, van wet op id plicht naar boete multiplier :~
  zondag 1 mei 2011 @ 19:59:45 #124
16943 Ferdo
Ferdo
pi_96218510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Democratisch? _O-
Net zo democratisch als het Dictaat van Lissabon zeker? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 1 mei 2011 @ 20:02:43 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96218658
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:31 schreef Ascendancy het volgende:
Gast leer begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat het hetzelde is, ik zeg alleen waarom welke van de termen is gekozen.
Heb je nog meer metafysische interpretaties van mijn reacties.
gast? ik denk dat jij eens gewoon je ongelijk moet toegeven ipv het arrogante vwo-ertje uit te hangen, je zat gewoon keihard fout! en maar weer eruit spinnen zoals je altijd doet!
het ligt natuurlijk weer aan die anderen en nooit aan jou :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')