abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96177217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Razzias en nazigedrag.. Als je 2 stadsblokken afsluit en iedereen z'n huis uit sleurt vind je ook tig belastingontduikers en mensen die geen ID kunnen tonen (die hebben ze binnen laten liggen :') ).. Goed idee in het vervolg?
Nee, je huis is privéterrein.Auto en tram zijn openbaar.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:32:41 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96177445
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, je huis is privéterrein.Auto en tram zijn openbaar.
en waarom zou iedereen die zich in de openbaarheid vertoont gecontroleerd moeten worden?
dit is toch een politiestaat wat je voor ogen hebt.
pi_96177662
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier, die dit schandelijk vinden, vinden van grootschalige verkeerscontroles. Ook daar is legitimatie verplicht.
En terecht, want keer op keer komen ze weer lamballen tegen die belasting ontduiken en dergelijke.

Dat schorem wat in de haagse tram zit, moet gewoon stevig gecontroleerd worden, want het is daar zo vaak gezeik. Dat roken in de tram is ook geen incident :{w
niets tegen stevige controles, alleen alle passagiers controlerne op ID is buitensporig machtsmisbruik, mag eigenlijk niet eens van de wet en wat probeer je te vinden ? 148 procesverbalen bij 2000 man, de helft daarvan ID

Zet in elke tram een controleur neer en laat beveiligers werken ipv naar de vrouwen te staren (wat wel degelijk is gebeurd in Den Haag)
pi_96177684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 04:18 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ze hebben het wel slim gedaan hoor, verschillende controles samenvoegen en huppetee. Kaching! En dan beweren dat het voor algehele veiligheid is zeker.
Hoe vaak kom jij bij de halte op Wouwermanstraat?
pi_96177841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Razzias en nazigedrag.. Als je 2 stadsblokken afsluit en iedereen z'n huis uit sleurt vind je ook tig belastingontduikers en mensen die geen ID kunnen tonen (die hebben ze binnen laten liggen :') ).. Goed idee in het vervolg?

Echt een uitkomst zou dat zijn, (briljante actie was dat overigens)
pi_96177850
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe vaak kom jij bij de halte op Wouwermanstraat?
dan hebben ze verbazingwekkend weinig gevangen vind je niet ?
148 procesverbalen, waarvan verreweg de meeste voor niet tonen ID en zwartrijden.

en 5 vreemdelingen die gelijk weer worden vrijgelaten waarschijnlijk.

Geen wapens voorzover bekend, wat kleine hoeveelheden drugs, schokkend.
pi_96177905
en de discussie gaat niet over de controle op zich.

Discussie is dat alle passagiers hun ID moesten tonen, ook al hadden ze niets gedaan en hadden ze een geldig kaartje.

Dan mogen BOA's niet eens naar ID vragen , de politie alleen als er serieuze verdenking is.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:59:07 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96178029
Dat is destijds aangepast door machtsgeile mbo-ers; in het ov mogen ze opeens wel naar het id bewijs vragen :N
pi_96178054
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:59 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is destijds aangepast door machtsgeile mbo-ers; in het ov mogen ze opeens wel naar het id bewijs vragen :N
bij overtreding
pi_96178157
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:

Discussie is dat alle passagiers hun ID moesten tonen, ook al hadden ze niets gedaan en hadden ze een geldig kaartje.

Dan mogen BOA's niet eens naar ID vragen , de politie alleen als er serieuze verdenking is.
Dat laatste mag wel overigens. En de politie mag wel in meer gevallen vragen om ID.

quote:
Conducteurs van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en controleurs van andere openbaar vervoersorganisaties zijn buitengewoon opsporingsambtenaar en hebben de bevoegdheid om aan zwartrijders een identiteitsbewijs te vragen.
http://www.rijksoverheid.(...)ml#anker-conducteurs
pi_96178232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:

Dat er geen wapens zijn gevonden is niet zo gek. Er werd gebruik gemaakt van drugshonden, niet iedereen werd gefouilleerd. Op Holland Spoor wordt wel eens preventief gefouilleerd, dat levert de nodige wapens op.
pi_96178295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat laatste mag wel overigens. En de politie mag wel in meer gevallen vragen om ID.

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)ml#anker-conducteurs
ja zeg ik toch, bij overtreding (zwartrijders)

als iemand een geldig kaartje heeft en geen overtreding begaat mag een BOA niet vragen naar ID.
Dan hebben ze hier dus wel gedaan.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:06 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96178528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja zeg ik toch, bij overtreding (zwartrijders)

als iemand een geldig kaartje heeft en geen overtreding begaat mag een BOA niet vragen naar ID.
Dan hebben ze hier dus wel gedaan.
Probleem is dat ze het hier georganiseerd doen, en het dan een 'algemene controle' noemen en dan opeens wel het recht verkrijgen naar id's te vragen, 'ter behoeve van belastingontduiking' bijvoorbeeld :r
pi_96178664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Probleem is dat ze het hier georganiseerd doen, en het dan een 'algemene controle' noemen en dan opeens wel het recht verkrijgen naar id's te vragen, 'ter behoeve van belastingontduiking' bijvoorbeeld :r
Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij. Ik heb echter weinig medelijden met de mensen die hiervoor een boete krijgen. Als je vandaag de dag nog zonder ID loopt dan is dat toch echt je eigen schuld.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:31:02 #90
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_96178820
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:04 schreef Boldface het volgende:
Prima zaak, dit soort controles. In Nederland hoor je gewoon een ID-bewijs op zak te hebben; zo is dat wettelijk en democratisch geregeld.
Fout, het goede antwoord is reeds gegeven:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 15:08 schreef THEFXR het volgende:
Dit is geen controle,maar een soort razzia! in belgie geldt draagplicht van je id in NL geldt toonplicht, daar zit een verschil tussen!
Losse ID-controles mogen niet. Een BOA moet een ID-controle kunnen motiveren. Doen ze dat niet, dan zijn ze in overtreding. De BOA die aangeeft vreemdelingen op te sporen heeft een legitieme reden. Of een BOA op de bonnefooi vreemdelingencontroles mag uitvoeren betwijfel ik...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_96178898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en waarom zou iedereen die zich in de openbaarheid vertoont gecontroleerd moeten worden?
dit is toch een politiestaat wat je voor ogen hebt.
Het gebeurt niet zomaar en op relatief kleine schaal. Ik heb nog nooit mijn legitimatie moeten tonen. Dat het in een tram gebeurt waar blijkbaar veel problemen zijn, vind ik ook niet meer dan logisch. Daarnaast is meer dan 70 mensen op 2000 die geen ID bij hebben belachelijk hoog.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96178930
Ik zat in de tram en ik heb mijn ID bewijs niet hoeven te tonen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96179373
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zat in de tram en ik heb mijn ID bewijs niet hoeven te tonen.
in de bewuste tram ?
pi_96179848
Op het misbruik maken van het bekeuren voor geen ID na, is dit natuurlijk wel een goede actie. Je moet als politie de indruk wekken dat je 'overal' aanwezig bent en dat mensen niet systematisch met allerlei streken wegkomen. Dan kom je weer bij het misbruik maken van het ID en krijg je kotsneigingen - dit is dus waarom een burger nooit en te nimmer z'n verworvenheden moet opgeven aan de staat, want dat loopt altijd slecht af ;/
pi_96180498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

in de bewuste tram ?
Ja.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:14:23 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96181268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier, die dit schandelijk vinden, vinden van grootschalige verkeerscontroles. Ook daar is legitimatie verplicht.
Een rijbewijs is wat anders dan een ID.
pi_96181468
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja.
en werd verder iedereen gecontroleerd op ID of alleen de zwartrijders ?
pi_96181524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

en werd verder iedereen gecontroleerd op ID of alleen de zwartrijders ?
Het was echt heeeel druk in de tram (spits), twee rijen met mensen die moesten staan.
Ze deden daarom alleen maar drugscontrole (met de hond) en er werd daadwerkelijk iemand mee naar buiten genomen.

Er werd dus niet op vervoerbewijzen gecontroleerd in 'mijn' tram en ik werd niet gecontroleerd op die twee documenten.
pi_96182400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het was echt heeeel druk in de tram (spits), twee rijen met mensen die moesten staan.
Ze deden daarom alleen maar drugscontrole (met de hond) en er werd daadwerkelijk iemand mee naar buiten genomen.

Er werd dus niet op vervoerbewijzen gecontroleerd in 'mijn' tram en ik werd niet gecontroleerd op die twee documenten.
Mooi :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:06:42 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96182793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het gebeurt niet zomaar en op relatief kleine schaal. Ik heb nog nooit mijn legitimatie moeten tonen. Dat het in een tram gebeurt waar blijkbaar veel problemen zijn, vind ik ook niet meer dan logisch. Daarnaast is meer dan 70 mensen op 2000 die geen ID bij hebben belachelijk hoog.
nogmaals er geldt in NL geen draagplicht van je ID,alleen maar toonplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')