Nee, je huis is privéterrein.Auto en tram zijn openbaar.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Razzias en nazigedrag.. Als je 2 stadsblokken afsluit en iedereen z'n huis uit sleurt vind je ook tig belastingontduikers en mensen die geen ID kunnen tonen (die hebben ze binnen laten liggen).. Goed idee in het vervolg?
en waarom zou iedereen die zich in de openbaarheid vertoont gecontroleerd moeten worden?quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, je huis is privéterrein.Auto en tram zijn openbaar.
niets tegen stevige controles, alleen alle passagiers controlerne op ID is buitensporig machtsmisbruik, mag eigenlijk niet eens van de wet en wat probeer je te vinden ? 148 procesverbalen bij 2000 man, de helft daarvan IDquote:Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier, die dit schandelijk vinden, vinden van grootschalige verkeerscontroles. Ook daar is legitimatie verplicht.
En terecht, want keer op keer komen ze weer lamballen tegen die belasting ontduiken en dergelijke.
Dat schorem wat in de haagse tram zit, moet gewoon stevig gecontroleerd worden, want het is daar zo vaak gezeik. Dat roken in de tram is ook geen incident
Hoe vaak kom jij bij de halte op Wouwermanstraat?quote:Op zaterdag 30 april 2011 04:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ze hebben het wel slim gedaan hoor, verschillende controles samenvoegen en huppetee. Kaching! En dan beweren dat het voor algehele veiligheid is zeker.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Razzias en nazigedrag.. Als je 2 stadsblokken afsluit en iedereen z'n huis uit sleurt vind je ook tig belastingontduikers en mensen die geen ID kunnen tonen (die hebben ze binnen laten liggen).. Goed idee in het vervolg?
dan hebben ze verbazingwekkend weinig gevangen vind je niet ?quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoe vaak kom jij bij de halte op Wouwermanstraat?
bij overtredingquote:Op zaterdag 30 april 2011 16:59 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is destijds aangepast door machtsgeile mbo-ers; in het ov mogen ze opeens wel naar het id bewijs vragen
Dat laatste mag wel overigens. En de politie mag wel in meer gevallen vragen om ID.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:
en de discussie gaat niet over de controle op zich.
Discussie is dat alle passagiers hun ID moesten tonen, ook al hadden ze niets gedaan en hadden ze een geldig kaartje.
Dan mogen BOA's niet eens naar ID vragen , de politie alleen als er serieuze verdenking is.
http://www.rijksoverheid.(...)ml#anker-conducteursquote:Conducteurs van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en controleurs van andere openbaar vervoersorganisaties zijn buitengewoon opsporingsambtenaar en hebben de bevoegdheid om aan zwartrijders een identiteitsbewijs te vragen.
Dat er geen wapens zijn gevonden is niet zo gek. Er werd gebruik gemaakt van drugshonden, niet iedereen werd gefouilleerd. Op Holland Spoor wordt wel eens preventief gefouilleerd, dat levert de nodige wapens op.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:
en de discussie gaat niet over de controle op zich.
Discussie is dat alle passagiers hun ID moesten tonen, ook al hadden ze niets gedaan en hadden ze een geldig kaartje.
Dan mogen BOA's niet eens naar ID vragen , de politie alleen als er serieuze verdenking is.
ja zeg ik toch, bij overtreding (zwartrijders)quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat laatste mag wel overigens. En de politie mag wel in meer gevallen vragen om ID.
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ml#anker-conducteurs
Probleem is dat ze het hier georganiseerd doen, en het dan een 'algemene controle' noemen en dan opeens wel het recht verkrijgen naar id's te vragen, 'ter behoeve van belastingontduiking' bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 30 april 2011 17:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja zeg ik toch, bij overtreding (zwartrijders)
als iemand een geldig kaartje heeft en geen overtreding begaat mag een BOA niet vragen naar ID.
Dan hebben ze hier dus wel gedaan.
Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij. Ik heb echter weinig medelijden met de mensen die hiervoor een boete krijgen. Als je vandaag de dag nog zonder ID loopt dan is dat toch echt je eigen schuld.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Probleem is dat ze het hier georganiseerd doen, en het dan een 'algemene controle' noemen en dan opeens wel het recht verkrijgen naar id's te vragen, 'ter behoeve van belastingontduiking' bijvoorbeeld
Fout, het goede antwoord is reeds gegeven:quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:04 schreef Boldface het volgende:
Prima zaak, dit soort controles. In Nederland hoor je gewoon een ID-bewijs op zak te hebben; zo is dat wettelijk en democratisch geregeld.
Losse ID-controles mogen niet. Een BOA moet een ID-controle kunnen motiveren. Doen ze dat niet, dan zijn ze in overtreding. De BOA die aangeeft vreemdelingen op te sporen heeft een legitieme reden. Of een BOA op de bonnefooi vreemdelingencontroles mag uitvoeren betwijfel ik...quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:08 schreef THEFXR het volgende:
Dit is geen controle,maar een soort razzia! in belgie geldt draagplicht van je id in NL geldt toonplicht, daar zit een verschil tussen!
Het gebeurt niet zomaar en op relatief kleine schaal. Ik heb nog nooit mijn legitimatie moeten tonen. Dat het in een tram gebeurt waar blijkbaar veel problemen zijn, vind ik ook niet meer dan logisch. Daarnaast is meer dan 70 mensen op 2000 die geen ID bij hebben belachelijk hoog.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarom zou iedereen die zich in de openbaarheid vertoont gecontroleerd moeten worden?
dit is toch een politiestaat wat je voor ogen hebt.
in de bewuste tram ?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zat in de tram en ik heb mijn ID bewijs niet hoeven te tonen.
Ja.quote:
Een rijbewijs is wat anders dan een ID.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier, die dit schandelijk vinden, vinden van grootschalige verkeerscontroles. Ook daar is legitimatie verplicht.
Het was echt heeeel druk in de tram (spits), twee rijen met mensen die moesten staan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
en werd verder iedereen gecontroleerd op ID of alleen de zwartrijders ?
Mooiquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het was echt heeeel druk in de tram (spits), twee rijen met mensen die moesten staan.
Ze deden daarom alleen maar drugscontrole (met de hond) en er werd daadwerkelijk iemand mee naar buiten genomen.
Er werd dus niet op vervoerbewijzen gecontroleerd in 'mijn' tram en ik werd niet gecontroleerd op die twee documenten.
nogmaals er geldt in NL geen draagplicht van je ID,alleen maar toonplicht.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het gebeurt niet zomaar en op relatief kleine schaal. Ik heb nog nooit mijn legitimatie moeten tonen. Dat het in een tram gebeurt waar blijkbaar veel problemen zijn, vind ik ook niet meer dan logisch. Daarnaast is meer dan 70 mensen op 2000 die geen ID bij hebben belachelijk hoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |