abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf woensdag 29 juni 2011 @ 09:48:46 #251
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98808435
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 02:12 schreef Timmos het volgende:
Hot pixels inderdaad.
Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?

Dan baal ik als een stekker. -O-. Ook ik heb een zooi van die puntjes wanneer ik in BULB schiet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98809214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?

Dan baal ik als een stekker. -O-. Ook ik heb een zooi van die puntjes wanneer ik in BULB schiet.
Bijna alle dSLRs hebben dat, ook die van mij. Geen probleem... ze zijn klein en opvallend. Opspeuren is geen moeite, evenals het wegwerken ervan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:35:32 #253
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_98821539
Ik maak al jaren concertfoto's, maar productfotografie is compleet nieuw voor mij. Omdat ik werk in een team dat webshops runt voor klanten, wil ik eens gaan experimenteren met bijzondere productfoto's.

Om te beginnen ben ik erg benieuwd naar hoe deze foto is gemaakt:

En dan in het bijzonder de belichting. Het deel waar de tafel overloopt in zwart, zou dat nabewerkt zijn of een slimme lichtopstelling? Ervan uitgaande dat ik zoiets zou willen namaken in een verduisterde kamer, wat voor lamp moet ik dan gebruiken, een daglichtlamp? Is een dimmer dan handig? Hoe richt ik het licht zodat ik ongeveer dit effect krijg?
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:55:34 #254
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98828674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:29 schreef Mirel het volgende:
Ik heb in een kringloop winkel dit soort rolletjes gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System

Welke soort camera's kan ik goedkoop 2e hands vinden waarmee ik deze rolletjes vol kan schieten?
Wat zijn leuke camera's hiervoor?
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:57:05 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98828736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef TripleM het volgende:
Ik maak al jaren concertfoto's, maar productfotografie is compleet nieuw voor mij. Omdat ik werk in een team dat webshops runt voor klanten, wil ik eens gaan experimenteren met bijzondere productfoto's.

Om te beginnen ben ik erg benieuwd naar hoe deze foto is gemaakt:

[ afbeelding ]

En dan in het bijzonder de belichting. Het deel waar de tafel overloopt in zwart, zou dat nabewerkt zijn of een slimme lichtopstelling? Ervan uitgaande dat ik zoiets zou willen namaken in een verduisterde kamer, wat voor lamp moet ik dan gebruiken, een daglichtlamp? Is een dimmer dan handig? Hoe richt ik het licht zodat ik ongeveer dit effect krijg?
Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_98830726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:36 schreef Omniej het volgende:
Druppels lijkt me sterk... Dit lijken meer op van die hot pixels.

Probeer anders even een foto te maken met je lensdop erop en je zoeker afgedekt. Zitten die pixels er dan nog steeds? In principe heeft elke camera dit wel, maar normaal gesproken worden dat soort pixels automatisch wel weggepoetst...

Dacht overigens ook dat het erger wordt wanneer je langere sluitertijden gebruikt.
Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?
pi_98832012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt! Wat betaal je ongeveer voor je verzekering?
Ik meen 8 euro/maand o.i.d., maar het valt een beetje in het niet bij m'n autoverzekering dus ik let er niet echt op.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:03:53 #258
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98841271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?
ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.
Misschien wel even op manual focus zetten, focussen met de dop er op gaat hij namelijk moeilijk vinden.
Eventueel daarna nog met hogere ISO's proberen.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:48:33 #259
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_98858201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.
Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:20:14 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98861372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:48 schreef TripleM het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.
En je kan met een flits (of een lamp) je object mooi belichten.
pi_98864493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.
En je kan met een flits (of een lamp) je object mooi belichten.
Dat en het feit dat continu licht meestal (tenzij je een continu-licht speciaal voor fotografie of bouwlamp gebruikt) een kleurtje heeft, wat de kleuren in je foto beinvloedt. Met een flits heb je daar zelf meer controle op.
pi_98878017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:03 schreef Heintje het volgende:

[..]

ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.
Misschien wel even op manual focus zetten, focussen met de dop er op gaat hij namelijk moeilijk vinden.
Eventueel daarna nog met hogere ISO's proberen.
Thanks. Dit is er uit gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds aanwezig dus :{ ...
pi_98886009
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
mag je naar binnen gaan of niet?
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:45:19 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98886110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
In principe niet nee. Het valt denk ik gewoon inbreken.
pi_98886242
ok,
ja dit wist ik dus niet wou dit eerst weten voor ik naar binnen ga.
thnx
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:48:39 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98886317
Maargoed, zolang je niets sloopt en je netjes gedraagt moet het wel goedkomen. Maar wees voorzichtig. Ga ook niet alleen. Voor het geval je door een vloer zakt oid. Of voor als je krakers/zwervers tegenkomt.
pi_98886465
zitten idd wel een paar krakers,
hier ben ik niet zo bang voor heb ze al vaker gezien en een praatje mee gemaakt om wat info te krijgen over hoe het er binnen nog uit ziet enzo en of der nog spullen staan zn dingen
pi_98886551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef spiertz het volgende:
zitten idd wel een paar krakers,
hier ben ik niet zo bang voor heb ze al vaker gezien en een praatje mee gemaakt om wat info te krijgen over hoe het er binnen nog uit ziet enzo en of der nog spullen staan zn dingen
Wacht maar tot ze erachter komen dat je camera 100en euro's waard is ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_98886622
haha hebben me vaker met camera gezien :)
die jongens moet je gewoon un sigaretje geven en dan zijn ze helemaal gelukkig
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:55 #270
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_98886637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
Hangt er één of meerdere bordje(s) met Art. 461 Verboden toegang?Hek? deur?
Als het openstaat.... Geen probleem om te betreden, kan alleen eigenaar of ingehuurde beveiliger je sommeren weg te gaan, ook als er een ketting of open slot aanhangt.

Mocht alles wel "hermetisch"afgesloten zijn?
Gewoon proberen of er een deur of raam open(met een "klein(geforceerd) duwtje)) is
en gewoon naar binnen gaan.

Mocht alles wel dichtgemaakt zijn? niet doen, is het inbraak en ben je zwaar de sjaak als je gepakt wordt......(geld alleen voor NL, de rest praat ik nu niet over)
~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_98886741
ok,
staan wel hekken omheen maar hangen verder geen borden op..
ramen en deuren staan open.
thnx voor de info
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:57:23 #272
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_98886874
Wees welkom, wat voor gebouw en waar is het eigenlijk?
Zijn ook wel dingen om op te letten.
~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_98886953
oude nedinsco fabriek in venlo wil ik nog na binnen en de oude school waar ik op heb gezeten de hamert in wellerlooi wil ik ook nog in.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 01:58:30 #274
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98893651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Thanks. Dit is er uit gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds aanwezig dus :{ ...
Bij een hogere ISO is het erger.
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_98896124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 01:58 schreef Heintje het volgende:

[..]

Bij een hogere ISO is het erger.
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?
Hot pixels hebben te maken met het doorlekken van van stroom (of eigenlijk lading) naar de sensor. Het verschil tussen een normale pixel en een hot pixel gaat dus voornamelijk opvallen bij zwarte omgevingen. Als je echter de ISO omhoog gooit maak je alles gewoon gevoeliger, dus ook de hot pixels.
Beter onethisch dan oneetbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')