Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?quote:
Bijna alle dSLRs hebben dat, ook die van mij. Geen probleem... ze zijn klein en opvallend. Opspeuren is geen moeite, evenals het wegwerken ervan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Die hot pixels zie je normaal gesproken niet wanneer je met snellere sluitertijden werkt?
Dan baal ik als een stekker.. Ook ik heb een zooi van die puntjes wanneer ik in BULB schiet.
Wat zijn leuke camera's hiervoor?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:29 schreef Mirel het volgende:
Ik heb in een kringloop winkel dit soort rolletjes gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Photo_System
Welke soort camera's kan ik goedkoop 2e hands vinden waarmee ik deze rolletjes vol kan schieten?
Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef TripleM het volgende:
Ik maak al jaren concertfoto's, maar productfotografie is compleet nieuw voor mij. Omdat ik werk in een team dat webshops runt voor klanten, wil ik eens gaan experimenteren met bijzondere productfoto's.
Om te beginnen ben ik erg benieuwd naar hoe deze foto is gemaakt:
[ afbeelding ]
En dan in het bijzonder de belichting. Het deel waar de tafel overloopt in zwart, zou dat nabewerkt zijn of een slimme lichtopstelling? Ervan uitgaande dat ik zoiets zou willen namaken in een verduisterde kamer, wat voor lamp moet ik dan gebruiken, een daglichtlamp? Is een dimmer dan handig? Hoe richt ik het licht zodat ik ongeveer dit effect krijg?
Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:36 schreef Omniej het volgende:
Druppels lijkt me sterk... Dit lijken meer op van die hot pixels.
Probeer anders even een foto te maken met je lensdop erop en je zoeker afgedekt. Zitten die pixels er dan nog steeds? In principe heeft elke camera dit wel, maar normaal gesproken worden dat soort pixels automatisch wel weggepoetst...
Dacht overigens ook dat het erger wordt wanneer je langere sluitertijden gebruikt.
Ik meen 8 euro/maand o.i.d., maar het valt een beetje in het niet bij m'n autoverzekering dus ik let er niet echt op.quote:Op woensdag 29 juni 2011 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt! Wat betaal je ongeveer voor je verzekering?
ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?
Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:48 schreef TripleM het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.
Dat en het feit dat continu licht meestal (tenzij je een continu-licht speciaal voor fotografie of bouwlamp gebruikt) een kleurtje heeft, wat de kleuren in je foto beinvloedt. Met een flits heb je daar zelf meer controle op.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.
En je kan met een flits (of een lamp) je object mooi belichten.
Thanks. Dit is er uit gekomen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:03 schreef Heintje het volgende:
[..]
ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.
Misschien wel even op manual focus zetten, focussen met de dop er op gaat hij namelijk moeilijk vinden.
Eventueel daarna nog met hogere ISO's proberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog steeds aanwezig dus...
In principe niet nee. Het valt denk ik gewoon inbreken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
mag je naar binnen gaan of niet?
Wacht maar tot ze erachter komen dat je camera 100en euro's waard isquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef spiertz het volgende:
zitten idd wel een paar krakers,
hier ben ik niet zo bang voor heb ze al vaker gezien en een praatje mee gemaakt om wat info te krijgen over hoe het er binnen nog uit ziet enzo en of der nog spullen staan zn dingen
Hangt er één of meerdere bordje(s) met Art. 461 Verboden toegang?Hek? deur?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
mag je naar binnen gaan of niet?
quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks. Dit is er uit gekomen.Bij een hogere ISO is het erger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog steeds aanwezig dus...
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
Hot pixels hebben te maken met het doorlekken van van stroom (of eigenlijk lading) naar de sensor. Het verschil tussen een normale pixel en een hot pixel gaat dus voornamelijk opvallen bij zwarte omgevingen. Als je echter de ISO omhoog gooit maak je alles gewoon gevoeliger, dus ook de hot pixels.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 01:58 schreef Heintje het volgende:
[..]
Bij een hogere ISO is het erger.
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |