abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98830726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:36 schreef Omniej het volgende:
Druppels lijkt me sterk... Dit lijken meer op van die hot pixels.

Probeer anders even een foto te maken met je lensdop erop en je zoeker afgedekt. Zitten die pixels er dan nog steeds? In principe heeft elke camera dit wel, maar normaal gesproken worden dat soort pixels automatisch wel weggepoetst...

Dacht overigens ook dat het erger wordt wanneer je langere sluitertijden gebruikt.
Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?
pi_98832012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt! Wat betaal je ongeveer voor je verzekering?
Ik meen 8 euro/maand o.i.d., maar het valt een beetje in het niet bij m'n autoverzekering dus ik let er niet echt op.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:03:53 #258
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98841271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik ga dit eens proberen. Moet dat ook nog met bepaalde instellingen of is het gewoon elke manier goed?
ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.
Misschien wel even op manual focus zetten, focussen met de dop er op gaat hij namelijk moeilijk vinden.
Eventueel daarna nog met hogere ISO's proberen.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:48:33 #259
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_98858201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

Aan de schaduw te zien is hij van links boven belicht. Ik denk dat de flitser half achter een obstakel zat waardoor er een zware schaduw ontstaat. En dat die vervolgens is versterkt in photoshop.
Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:20:14 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98861372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:48 schreef TripleM het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk flitsen? Kun je hier niet continu belichten? Da's iets dat ik nooit helemaal heb begrepen.
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.
En je kan met een flits (of een lamp) je object mooi belichten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_98864493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
Omdat een snellere sluitertijd toch voor scherpere beelden zorgt. Als je statief een beetje beweegt, of de tafel waar het object op staat een beetje beweegt zie je dat toch terug.
En je kan met een flits (of een lamp) je object mooi belichten.
Dat en het feit dat continu licht meestal (tenzij je een continu-licht speciaal voor fotografie of bouwlamp gebruikt) een kleurtje heeft, wat de kleuren in je foto beinvloedt. Met een flits heb je daar zelf meer controle op.
pi_98878017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:03 schreef Heintje het volgende:

[..]

ISO laag zetten en dan in aperture mode. dan pakt hij er zelf wel een lange sluitertijd bij.
Misschien wel even op manual focus zetten, focussen met de dop er op gaat hij namelijk moeilijk vinden.
Eventueel daarna nog met hogere ISO's proberen.
Thanks. Dit is er uit gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds aanwezig dus :{ ...
pi_98886009
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
mag je naar binnen gaan of niet?
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:45:19 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98886110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
hoe zit het eigenlijk dat als een oud gebouw leeg staat en je wil daar foto's gaan maken,
In principe niet nee. Het valt denk ik gewoon inbreken.
pi_98886242
ok,
ja dit wist ik dus niet wou dit eerst weten voor ik naar binnen ga.
thnx
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:48:39 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98886317
Maargoed, zolang je niets sloopt en je netjes gedraagt moet het wel goedkomen. Maar wees voorzichtig. Ga ook niet alleen. Voor het geval je door een vloer zakt oid. Of voor als je krakers/zwervers tegenkomt.
pi_98886465
zitten idd wel een paar krakers,
hier ben ik niet zo bang voor heb ze al vaker gezien en een praatje mee gemaakt om wat info te krijgen over hoe het er binnen nog uit ziet enzo en of der nog spullen staan zn dingen
pi_98886551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef spiertz het volgende:
zitten idd wel een paar krakers,
hier ben ik niet zo bang voor heb ze al vaker gezien en een praatje mee gemaakt om wat info te krijgen over hoe het er binnen nog uit ziet enzo en of der nog spullen staan zn dingen
Wacht maar tot ze erachter komen dat je camera 100en euro's waard is ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_98886622
haha hebben me vaker met camera gezien :)
die jongens moet je gewoon un sigaretje geven en dan zijn ze helemaal gelukkig
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:55 #270
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_98886637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:43 schreef spiertz het volgende:
Hangt er één of meerdere bordje(s) met Art. 461 Verboden toegang?Hek? deur?
Als het openstaat.... Geen probleem om te betreden, kan alleen eigenaar of ingehuurde beveiliger je sommeren weg te gaan, ook als er een ketting of open slot aanhangt.

Mocht alles wel "hermetisch"afgesloten zijn?
Gewoon proberen of er een deur of raam open(met een "klein(geforceerd) duwtje)) is
en gewoon naar binnen gaan.

Mocht alles wel dichtgemaakt zijn? niet doen, is het inbraak en ben je zwaar de sjaak als je gepakt wordt......(geld alleen voor NL, de rest praat ik nu niet over)
~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_98886741
ok,
staan wel hekken omheen maar hangen verder geen borden op..
ramen en deuren staan open.
thnx voor de info
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:57:23 #272
338368 Toruk-Makto
Absit invidia verbo
pi_98886874
Wees welkom, wat voor gebouw en waar is het eigenlijk?
Zijn ook wel dingen om op te letten.
~Music are the words we cannot speak, but what has to be spoken~
pi_98886953
oude nedinsco fabriek in venlo wil ik nog na binnen en de oude school waar ik op heb gezeten de hamert in wellerlooi wil ik ook nog in.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 01:58:30 #274
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98893651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Thanks. Dit is er uit gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds aanwezig dus :{ ...
Bij een hogere ISO is het erger.
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?
pi_98896124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 01:58 schreef Heintje het volgende:

[..]

Bij een hogere ISO is het erger.
Volgens mij zouden Hotpixels bij allemaal het zelfde zijn. Zou dit dan niet een soort ruis kunnen zijn?
Hot pixels hebben te maken met het doorlekken van van stroom (of eigenlijk lading) naar de sensor. Het verschil tussen een normale pixel en een hot pixel gaat dus voornamelijk opvallen bij zwarte omgevingen. Als je echter de ISO omhoog gooit maak je alles gewoon gevoeliger, dus ook de hot pixels.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99029936
Weer een vraagje, er zijn vast wel mensen die op Schiphol fotograferen. Ik zit er aan te denken om dat deze week ook nog even te doen (laatste week van student OV). Heb je wat aan maximaal 200mm bij Schiphol?
  maandag 4 juli 2011 @ 18:26:37 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99030650
Wat wil je op de foto zetten? Vliegtuigen die landen enzo vanaf het panoramaterras? Ik denk dat je dan tekort komt. Maar er zijn verder nog een hoop andere toffe dingen in/om Schiphol.
pi_99031448
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
Wat wil je op de foto zetten? Vliegtuigen die landen enzo vanaf het panoramaterras? Ik denk dat je dan tekort komt. Maar er zijn verder nog een hoop andere toffe dingen in/om Schiphol.
Tja, sowieso even op panoramaterras inderdaad (ook even die 'nieuwe' Fokker 'ns bekijken) en dan op het platform wat kijken en daarna met bussen (OV hè :{ ) een goede spottersplaats vinden (afhankelijk van welke baan in gebruik is)

En andere toffe dingen? Vertel :9
  maandag 4 juli 2011 @ 18:54:18 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_99031730
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, sowieso even op panoramaterras inderdaad (ook even die 'nieuwe' Fokker 'ns bekijken) en dan op het platform wat kijken en daarna met bussen (OV hè :{ ) een goede spottersplaats vinden (afhankelijk van welke baan in gebruik is)

En andere toffe dingen? Vertel :9
Bagaghehallen, mensen, het gebouw zelf. Ik werk er in de buurt en reis via schiphol, en het is opzich wel fotogeniek.
pi_99033906
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:05 schreef Iemand91 het volgende:
Weer een vraagje, er zijn vast wel mensen die op Schiphol fotograferen. Ik zit er aan te denken om dat deze week ook nog even te doen (laatste week van student OV). Heb je wat aan maximaal 200mm bij Schiphol?
De Fokker op het panoramaterras is momenteel wel een publiekstrekker ja.
Vliegtuigen op platformen zijn nooit zo spannend op foto's. En landingen of take-off's zijn niet goed zichtbaar.
Dan kun je beter naar een goeie spottersplaats gaan.
Op Schiphol zelf is het altijd leuk om op Plaza rond te lopen en mensen te kijken en fotograferen.
Met mooi weer buiten op het plein ook.

De verkeerstoren blijft ook fotogeniek.

Tsja, bagagehallen: daar kun je natuurlijk niet in.

Maar zoals kanovinnie al zegt: mensen en het gebouw. Genoeg om een 8Gb kaartje op leeg te schieten in een ochtendje :Y

En als je een retourtje Londen koopt, dan kun je nog veeeeeel meer achter de douane schieten!

(en die mazzel heb ik dan weer voor m'n werk: Schipholpas)
pi_99034206
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:47 schreef Ekoyt het volgende:

[..]

De Fokker op het panoramaterras is momenteel wel een publiekstrekker ja.
Vliegtuigen op platformen zijn nooit zo spannend op foto's. En landingen of take-off's zijn niet goed zichtbaar.
Dan kun je beter naar een goeie spottersplaats gaan.
Op Schiphol zelf is het altijd leuk om op Plaza rond te lopen en mensen te kijken en fotograferen.
Met mooi weer buiten op het plein ook.

De verkeerstoren blijft ook fotogeniek.

Tsja, bagagehallen: daar kun je natuurlijk niet in.

Maar zoals kanovinnie al zegt: mensen en het gebouw. Genoeg om een 8Gb kaartje op leeg te schieten in een ochtendje :Y

En als je een retourtje Londen koopt, dan kun je nog veeeeeel meer achter de douane schieten!

(en die mazzel heb ik dan weer voor m'n werk: Schipholpas)
Thanks.
Vliegtuigen van platform zijn meestal niet zo interessant nee, maar d'r zijn natuurlijk wel mogelijkheden. Ik ben nog wel een beetje huiverig om foto's te maken van mensen. Gebouw kan inderdaad ook wel wat wezen. Hoewel Schiphol geloof ik niet zo happig is op mensen die zitten te fotograferen.

Sowieso zit ik als beginnende 'fotograaf' nog aan te modderen.

En wat is (ook met focal length gezien) mooie spottersplaatsen (natuurlijk afhankelijk welke baan in gebruik is). Heb tijdje geleden nog een lijst gemaakt maar misschien heb je een tip? :)

EDIT: oh, en welke stand is het handigst als je (startende/landende) vliegtuigen schiet, op sluitertijd of wel volledige manueel?

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 04-07-2011 20:27:15 ]
pi_99037997
De mooiste spottersplaats?
Hmmzz, ik ben niet zo van de spotterplaatsen, maar het eind van de polderbaan, (bij Boesingheliede), is wel spectaculair.
Je staat daar aan het begin (eind?) van de baan en daar komen ze echt verschrikkelijk laag over je heen.
Langs die baan ligt over de volle lengte ook nog eens een fietspad!

En foto's maken op Schiphol valt in de praktijk wel mee hoor, qua bemoeienis van 'beambten' enzo.

En startende en landende vliegtuigen fotografeer ik nooit,... vind ik niet interessant.
Maar is volgens mij hetzelfde als auto's of motoren fotograferen. Geheel afhankelijk wat je wilt: het vliegtuig scherp,... de camera meetrekken, of juist het vliegtuig strepen laten trekken. Lekker veel proberen als je er staat! :)
pi_99039700
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:13 schreef Ekoyt het volgende:
De mooiste spottersplaats?
Hmmzz, ik ben niet zo van de spotterplaatsen, maar het eind van de polderbaan, (bij Boesingheliede), is wel spectaculair.
Je staat daar aan het begin (eind?) van de baan en daar komen ze echt verschrikkelijk laag over je heen.
Langs die baan ligt over de volle lengte ook nog eens een fietspad!

En foto's maken op Schiphol valt in de praktijk wel mee hoor, qua bemoeienis van 'beambten' enzo.

En startende en landende vliegtuigen fotografeer ik nooit,... vind ik niet interessant.
Maar is volgens mij hetzelfde als auto's of motoren fotograferen. Geheel afhankelijk wat je wilt: het vliegtuig scherp,... de camera meetrekken, of juist het vliegtuig strepen laten trekken. Lekker veel proberen als je er staat! :)
Thanks. Als het met OV een beetje meezit, wordt het dan Schiphol, Polderbaan, eventueel de Kaagbaan (daaronder in die bocht o.i.d.) en McDonalds/Boesingheliede, afhankelijk van wat er open is.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:31 #284
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_99043683
Waar kan ik fisheye of wijdhoek lenzen vinden voor oude camera's zoals mijn Praktica MTL 3? Met de marktplaats search kan ik persoonlijk niet veel mee. Komt misschien ook een beetje vanwege niet de nodige kennis hebben over lenzen. Ik weet niet of het dan lenzen zijn die op mijn Praktica passen.

Heeft iemand hier desnoods oud spul? :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_99050096
Oh, heb ff voor mezelf een mapje gemaakt met (eventuele) bushaltes. Dat wordt me nog wat morgen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 05-07-2011 01:09:31 ]
pi_99057328
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:48 schreef Mirel het volgende:
Waar kan ik fisheye of wijdhoek lenzen vinden voor oude camera's zoals mijn Praktica MTL 3? Met de marktplaats search kan ik persoonlijk niet veel mee. Komt misschien ook een beetje vanwege niet de nodige kennis hebben over lenzen. Ik weet niet of het dan lenzen zijn die op mijn Praktica passen.

Heeft iemand hier desnoods oud spul? :)
Praktica's gebruiken de M42 schroefdraad mount. Als er dus M42 bij een advertentie staat, dan zou het moeten passen. Alleen weet ik niet of er ooit fisheye's voor M42 zijn gemaakt. Ik ben zelf nooit iets onder de 28mm tegen gekomen.
pi_99111684
Goedendag!

Geen idee of ik hier goed zit en of het überhaupt wat wordt, maar bij deze toch het volgende :)

Ik ben een beginner op fotogebied, heb nu een klein jaartje een Nikon D5000 met, onlangs aangeschaft, het welbekende 18-105mm objectief. Daarvoor deed ik het met de kitlens 18-55mm)

Nu lukt het mij wel om wat aardige "kiekjes" te schieten, maar nog echt foto's waar je stijl van achterover valt zitten er nog niet tussen ;) Hoe dan ook, ik wil mijn skills aanzienlijk verbeteren. Zo vind ik het bijvoorbeeld lastig om de meest ideale belichting te krijgen zonder hulpmiddelen, wat is in welke situatie nou een juist diafragma, etc. Je probeert daar natuurlijk mee te rommelen, maar het blijft iets lastigs nog.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben eigenlijk benieuwd of er hier op fok iemand (en) is die het leuk vindt om mij (af en toe) "op sleeptouw" te nemen in de wondere wereld van fotografie? Gewoon vrijblijvende kennisoverdracht in de praktijk zeg maar :)

Ik heb overigens een basiscursus fotografie gevolgd, prima cursus, leerzaam, maar het "klassikale" ligt mij niet zo verder. Tevens heb ik wat ervaring met (video) camerawerk voor lokale tv-programma's.

Om het verhaal compleet te maken: ik ben vooral geïnteresseerd in fotografie van (niet geposeerde) mensen, straatfotografie, foto's waar wat uit spreekt en foto's waarop je telkens iets nieuws ontdekt als je nog eens kijkt. Macrofotografie bijvoorbeeld trekt mij totaal niet.

Dus, wellicht ziet iemand bovenstaande wel zitten?! :) Ben benieuwd!

PS: ik ben trouwens een man van 27 uit de Randstad, maar vervoer is geen probleem.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:18:49 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_99112668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:53 schreef addicted2 het volgende:
Goedendag!

Geen idee of ik hier goed zit en of het überhaupt wat wordt, maar bij deze toch het volgende :)

Ik ben een beginner op fotogebied, heb nu een klein jaartje een Nikon D5000 met, onlangs aangeschaft, het welbekende 18-105mm objectief. Daarvoor deed ik het met de kitlens 18-55mm)

Nu lukt het mij wel om wat aardige "kiekjes" te schieten, maar nog echt foto's waar je stijl van achterover valt zitten er nog niet tussen ;) Hoe dan ook, ik wil mijn skills aanzienlijk verbeteren. Zo vind ik het bijvoorbeeld lastig om de meest ideale belichting te krijgen zonder hulpmiddelen, wat is in welke situatie nou een juist diafragma, etc. Je probeert daar natuurlijk mee te rommelen, maar het blijft iets lastigs nog.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben eigenlijk benieuwd of er hier op fok iemand (en) is die het leuk vindt om mij (af en toe) "op sleeptouw" te nemen in de wondere wereld van fotografie? Gewoon vrijblijvende kennisoverdracht in de praktijk zeg maar :)

Ik heb overigens een basiscursus fotografie gevolgd, prima cursus, leerzaam, maar het "klassikale" ligt mij niet zo verder. Tevens heb ik wat ervaring met (video) camerawerk voor lokale tv-programma's.

Om het verhaal compleet te maken: ik ben vooral geïnteresseerd in fotografie van (niet geposeerde) mensen, straatfotografie, foto's waar wat uit spreekt en foto's waarop je telkens iets nieuws ontdekt als je nog eens kijkt. Macrofotografie bijvoorbeeld trekt mij totaal niet.

PS: ik ben trouwens een man van 27 uit de Randstad, maar vervoer is geen probleem.
ik ben niet een onwijze superduper fotograaf, maar ik wil best eens met je op stap hoot, met camera's.

in woon zelf in leiden

kiek ff anders op m'n flickr, of er wat tussen zit dat je aantrekt :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_99115273
quote:
Goedendag!

Zelf ben ik niet iemand die veel aan straatfotografie doet, maar op zich vind ik het helemaal niet erg om daar een keer een dagje voor uit te trekken want het is ook iets dat ik graag beter zou willen leren.

Tip voor het beter leren inschatten van belichting e.d.: koop een analoge camera. Als je daarmee leert mooie foto's te maken, ontwikkel je in mijn ervaring vanzelf een beter gevoel voor wat de juiste instellingen zijn. Wat natuurlijk ook nodig is, omdat je niet direct ziet wat je doet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:11:04 #290
35662 Heintje
Gears of War.
pi_99136655
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:16 schreef Azreal het volgende:

[..]

Tip voor het beter leren inschatten van belichting e.d.: koop een analoge camera. Als je daarmee leert mooie foto's te maken, ontwikkel je in mijn ervaring vanzelf een beter gevoel voor wat de juiste instellingen zijn. Wat natuurlijk ook nodig is, omdat je niet direct ziet wat je doet.
Analoog is idd erg leuk en leerzaam.
Maar analoog schiet ik alles op auto, digitaal wil ik nog wel eea uitproberen. Analoog is dat toch iets duurder. Daar zijn het meer de veilige experimenten die ik doe.
pi_99137114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:11 schreef Heintje het volgende:
Analoog is idd erg leuk en leerzaam.
Maar analoog schiet ik alles op auto, digitaal wil ik nog wel eea uitproberen. Analoog is dat toch iets duurder. Daar zijn het meer de veilige experimenten die ik doe.
Analoog is inderdaad duurder. Maar als je daarmee goed op M kunt schieten, dan is digitaal voortaan een stuk makkelijker. Voor het experimenteren hebben ze trouwens leuke film bij de blokker, 4 euro voor 3 rolletjes ;).
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:38:23 #292
35662 Heintje
Gears of War.
pi_99137664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:23 schreef Azreal het volgende:

[..]

Analoog is inderdaad duurder. Maar als je daarmee goed op M kunt schieten, dan is digitaal voortaan een stuk makkelijker. Voor het experimenteren hebben ze trouwens leuke film bij de blokker, 4 euro voor 3 rolletjes ;).
Bij de Hema kosten 3 rollentjes 7 euro, maar dan kun je ze wel gratis laten ontwikkelen. (bij de Hema natuurlijk)
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:12:24 #293
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_99140840
Ik verzamel veel foto's op tumblr en haal daar nog wel eens inspiratie uit. Zo'n cursus is heel goed maar het is niet alles. Doe ook iets wat je juist NIET in de cursus leert. :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_99152984
Mensen, alvast dank voor de reacties tot nu toe! Tip van Mirel is ook wel een goede :)

Met Mirjam en Azreal neem ik ff via PM contact op, dank.

Als nog meer mensen zich geroepen voelen, let me know ;)
  maandag 11 juli 2011 @ 23:21:38 #295
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_99345836
Dag,

Ik heb sinds kort een yn 560 flitser, nou moet toevallig wat bestellen en zag ook natuurlijk weer wat andere dingen nl:

een "snoot" en een softbox...nou is mijn vraag: is dit aan te raden of weggegooid geld?
ik fotografeer voornamelijk autos,landschappen en andere niet bewegende objecten

I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
  dinsdag 12 juli 2011 @ 02:23:25 #296
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_99352918
-edit-
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 03:38:58 #297
35662 Heintje
Gears of War.
pi_99353820
Voor landschappen lijkt het me vrij zinloos, maar dat is flitsen dan sowieso.

Voor auto's daarentegen kan het wel heel handig zijn. Auto's hebben nogal veel reflecties. Een reflectie van je flits wordt zo minder opvallend en storend.

En voor kleinere niet bewegende objecten kan het ook erg leuk en handig zijn.

Als ik het zo zien zijn het dingen die behoorlijk wat mogelijkheden geven voor een niet al te hoge prijs. Wat is de prijs eigenlijk?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:06:28 #298
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_99358814
De prijs is 23 euro voor de softbox en 27 voor de "snoot".

Bedankt voor je antwoord Heintje!
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_99361657
quote:
Goedendag!

ook op flickr kun je een hoop kennis opdoen. Meld je aan bij groepen waar je interesse liggen en waar je kennis op wilt doen. De meeste groepen zitten boordevol foto's waar je inspiratie uit kunt halen. Je hoeft dingen niet te kopieren maar je gaat wel naar foto's kijken met de vraag: "hoe hebben ze dat gedaan". En dat is juist DE vraag die je aan de slag kan helpen. Daarnaast is soms kopieren ene goede manier om technieken of een 'kijk op zaken' te kunnen ontwikkelen die je vervolgens kunt gebruiken in je eigen stijl. Hoewel stijl misschien een groot woord is, meer gewoon de dingen zoals je ze zelf doet en ziet.

En de randstad heeft alles te bieden op fotogebied. Van rauwe industrie tot natuur, tot dierentuinen, sportevenementen, straatfotografie, gebouwen, etc. :P
pi_99472133
Ik heb een fodor lichtmeter, deze:

Werkt perfect voor mijn bronica etrs. Ik stel het din getal in en draai het rode pijltje naar waar de meter op staat. De combinaties van sluitertijd/diafragma kan ik vervolgens aflezen.
Toch heb ik twee vraagjes in de hoop het maximale uit dit kleine apparaatje te halen:

Behalve het rode pijltje is er ook het vierkantje met rood pijltje er onder. Waar is die voor?

vanaf sluitertijd 10 tot 250 staan er in rood andere cijfers bij. Wederom, wat kan ik hiermee :*?
pi_99615544
Hey guys
Ik ben Lein, nieuw hier en ben sinds kort begonnen fotografie iets serieuzer te nemen. Ik heb een hybride fujifilm camera en heb een vraag over fotograferen in het donker.
Ergens deze week wil ik graag in het donker op pad om foto's te maken. Bijvoorbeeld vanaf een viaduct van de snelweg, een reeks lantaarnpalen of een amazing verlicht gebouw. Voordat ik nu eerst dagen lang ga klooien met instellingen, mijn vraag: welke instellingen van sluitertijd en diafragma zijn het beste te gebruiken bij fotografie in het donker?
Imagine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')