Jij verwoord precies wat ik had willen zeggen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
Heel slim. Je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vreemd. Je geeft aan dat je niet zo'n meid bent die na 2 dates met een jongen zoent...maar blijkbaar dus wel, want je deed het. Overigens vind ik het slap gelul, want je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vervolgens met een andere gast daten. Dat is inderdaad de allerbeste stap die je kunt nemen.
Dan kun je daar nu spijt van hebben, maar feit blijft wel dat je willens en wetens bent gaan 'daten' met die andere gast. Die zoen kwam ook niet uit de lucht vallen, want er hangt een spanning, het is niet zo dat ie ineens opspringt en naar je toe vliegt en je vol op je muil pakt he.
En nu ben je dus de brokstukken aan het lijmen met je vriend, wat op zich goed is, alleen dat doe je, gebaseerd op een geheim. Jij hebt namelijk met een ander gezoend. Ik snap je afweging wel, want als je het verteld dan snap je ook wel dat hij dat heel erg slecht trekt en wellicht volledig het einde van jullie relatie betekent.
Dat laatste is dan ook het beste, lijkt mij.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
Heel slim. Je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vreemd. Je geeft aan dat je niet zo'n meid bent die na 2 dates met een jongen zoent...maar blijkbaar dus wel, want je deed het. Overigens vind ik het slap gelul, want je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vervolgens met een andere gast daten. Dat is inderdaad de allerbeste stap die je kunt nemen.
Dan kun je daar nu spijt van hebben, maar feit blijft wel dat je willens en wetens bent gaan 'daten' met die andere gast. Die zoen kwam ook niet uit de lucht vallen, want er hangt een spanning, het is niet zo dat ie ineens opspringt en naar je toe vliegt en je vol op je muil pakt he.
En nu ben je dus de brokstukken aan het lijmen met je vriend, wat op zich goed is, alleen dat doe je, gebaseerd op een geheim. Jij hebt namelijk met een ander gezoend. Ik snap je afweging wel, want als je het verteld dan snap je ook wel dat hij dat heel erg slecht trekt en wellicht volledig het einde van jullie relatie betekent.
Ze had aandacht nodig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom ga je überhaupt met iemand daten als je relatieproblemen hebt maar de relatie nog niet voorbij is?
Gezien het feit dat TS een vrouw is vroeg ik eigenlijk ook wel een beetje naar de bekende weg...quote:
Ik kan ook geen andere reden bedenken.quote:
Ja, je genoot van de aandacht. Jouw belang was op dat moment niet de persoon waar je een relatie mee hebt, jullie relatie samen, en jullie kind...nee, JIJ wilde aandacht. Op het moment dat het er het meest toe deed, werd jij egoistisch. En ga nou niet doen alsof je wat ging drinken met de meest vervelende persoon op aarde, want dan was je er niets mee gaan drinken. Die gast heeft het spelletje goed gespeeld. Jij was kwetsbaar, en hij heeft daar ge/misbruik van gemaakt. Dat maakt hem een eikel, maar het is niet zo dat jouw verstand was uitgeschakeld, dus jij wist al dat het 'wat gaan drinken' onder deze omstandigheden niet echt een strak plan was.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:00 schreef vlindertje2009 het volgende:
Ja het klinkt heel dom maar ik genoot van de aandacht we zijn twee x na het maken van een kunstwerk wat gaan drinken, het was niet dat we een afspraak maakte van nu spreken we af. Het valt ook niet goed te praten wat ik heb gedaan.
Als de relatie al ongeveer 1,5 jaar slecht gaat, dan moet je dus of besluiten om er de schouders onder te zetten en over dingen te praten etc, of je stopt met de relatie. Wat je in ieder geval niet doet is wat jij hebt gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:04 schreef vlindertje2009 het volgende:
dat weet ik maar uit alle botte reacties haal je wel goede tips uit. de relatie gaat nu ongeveer al een anderhalf jaar slecht
Denk je nou werkelijk dat het zo bewust gaat?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Ik bedoel, wat gaat er in het hoofd van zo iemand om, vraag ik me dan af. "Hmm, mijn relatie gaat momenteel kut, wat kan ik daar aan toen...hmhmhm...AH! ik heb 't! Ik ga gewoon daten met een ander, want dat zal mijn problemen doen verdwijnen!". Ik snap die redenering echt niet. Dat is symptoombestrijding, want je voelt je misschien wel beter door de aandacht, maar het neemt de oorzaak van het probleem niet weg.
Of misschien was het een uit wanhoop geboren, niet helemaal doordachte reactie gecombineerd met opportunity.quote:Overigens, het probleem ligt 'm niet bij het zoenen met die ander. Het probleem ligt bij het feit dat ze uberhaupt is gaan daten met een ander. Want ik vermoed dat dat het eerste is waar die vriend over begint. Natuurlijk, hij ontploft dat zij met een ander heeft gezoend, maar zijn reactie zal daarna w.s. zijn "waarom ga je in godsnaam daten met een ander, dat is er gewoon om vragen. Wij hebben het moeilijk en jij rent naar een ander".
En daar heeft ie dan vol-le-dig gelijk in, want 'daten' met iemand doe je alleen maar als er wederzijdse aantrekkingskracht is. Als die er maar van 1 kant is heeft die ander geen zin in afspreken. Dus als er aantrekkingskracht is dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen in je hoofd die zeggen dat het meest stomme wat je kunt doen gehoor aan die aantrekkingskracht geven is.
Zie jij jezelf dat voorval met die gast geheim houden voor je vriend? Als jij van jezelf weet dat je dat kan, dan zou ik dat doen. Zo niet, dan eerlijk zijn naar je vriend en fingers crossed dat het niet het definitieve einde van jullie relatie betekent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef vlindertje2009 het volgende:
@ COOLGUY dat klopt maar mensen maken fouten in het leven gelukkig maar en ik erken het ook dat ik fout zit en dat het heel dom is geweest en egoistisch maar hoe zou jij dit aanpakken of tenminste wat denk jij dat de beste manier is om dit op te lossen want fouten maakt iedereen! We willen mekaar niet kwijt dat is iets wat vast staat en het gaat niet in 1 x slecht het gaat het gaat heel langzaam.
Dat denk ik ook, tsja en ik zou die jongen uit de weg gaan. En daar dus wat voor opgeven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zie jij jezelf dat voorval met die gast geheim houden voor je vriend? Als jij van jezelf weet dat je dat kan, dan zou ik dat doen. Zo niet, dan eerlijk zijn naar je vriend en fingers crossed dat het niet het definitieve einde van jullie relatie betekent.
Dat zijn de enige mogelijkheden die je hebt, imo.
Dat is toch logisch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:16 schreef vlindertje2009 het volgende:
Hij is heel erg jaloers en heeft altijd gezegd dat hij zich dan beledigd voelt als zijn vriendin met een ander zou zoenen of afspreken.
Mwa, in dit geval ben ik het daar niet mee eens. Ze kom(en) de derde persoon regelmatig tegen, dus de kans is reëel dat het uitkomt... Dan kan je het beter voor zijnquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je het hem verteld is het vooral om van je schuld gevoel af te komen.
Het is sowieso een lastige keuze.
Ieder zijn ding, ik zou er geen probleem mee hebben..quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:16 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is toch logisch?
Daar hoef je niet jaloers voor te zijn.
En daar gaan we weer....quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je het hem verteld is het vooral om van je schuld gevoel af te komen.
Wat ik van jou niet begrijp is waarom je in godsnaam gaat daten met iemand anders terwijl je een vriend en dochter hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
We zijn twee keer wat wezen drinken en uiteindelijk tweede date gezoend. Wat ik van mijzelf niet begrijp want ik ben geen type die na twee dates met een jongen zoent.
Dat ben ik met je eens. Nou, wat ik denk dat de beste manier is om dit aan te pakken is eerlijkheid. Kijk, jullie willen elkaar niet kwijt. Dat is op zich goed. Ik denk dat het een slecht idee is om het te verzwijgen. Sure, dat lijkt voor nu, korte termijn, een goed oplossing, immers, als je het wel vertelt dan is het waarschijnlijk einde relatie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef vlindertje2009 het volgende:
@ COOLGUY dat klopt maar mensen maken fouten in het leven gelukkig maar en ik erken het ook dat ik fout zit en dat het heel dom is geweest en egoistisch maar hoe zou jij dit aanpakken of tenminste wat denk jij dat de beste manier is om dit op te lossen want fouten maakt iedereen! We willen mekaar niet kwijt dat is iets wat vast staat en het gaat niet in 1 x slecht het gaat het gaat heel langzaam.
Hmm. "Beledigd".quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:16 schreef vlindertje2009 het volgende:
Hij is heel erg jaloers en heeft altijd gezegd dat hij zich dan beledigd voelt als zijn vriendin met een ander zou zoenen of afspreken.
Toch wel weer frappant dan, dat dat precies hetgeen is dat je uit frustratie bent gaan doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:16 schreef vlindertje2009 het volgende:
Als je een kind hebt samen, tuurlijk jongen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:17 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ik zou er geen probleem mee hebben..
Neuh neuh, ik probeer d'r niet af te zeiken, dat hebben we als het aan mij ligt wel weer gehad.quote:
Ik vind dit altijd zo makkelijk he...quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef vlindertje2009 het volgende:
Ik ook hoor. "Tja, het is nou eenmaal gebeurd, iedereen maakt wel eens een foutje toch?" Natuurlijk. Iedereen maakt fouten. Maar direct dat als excuus gebruiken vind ik de ernst van de situatie bagatelliseren. Je hebt dat wat jullie 'jullie' maakt geschonden, en gooit er dan een oneliner achteraan om het af te zwakken. Tja..quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:29 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo makkelijk he...
Ah, een kenner.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat het zo bewust gaat?
[..]
Of misschien was het een uit wanhoop geboren, niet helemaal doordachte reactie gecombineerd met opportunity.
Maar niet uit eigen ervaring. Het is mij intussen duidelijk geworden dat het wel heel prachtig is om deze afstand allemaal gepeperde high horse-meningen te gaan ventileren, maar uiteindelijk gebeuren deze dingen gewoon toch.quote:
Klopt. Maar als je denkt volwassen genoeg te zijn om een kutkind op deze wereld te poten, dan verwacht ik eigenlijk toch iets meer wijsheid van hetgeen dat kutkind op deze wereld heeft gepoot. Het is nog al iets om een kind te nemen als je zelf nog niet eens droog achter je oren bent. Alsof het niets is... even een kind. Waarschijnlijk is dat kind zelfs de aanleiding van dit alles... hoe snugger ben je dan? Ongeveer anderhalf jaar is het gaande... het kind is één... do the math!quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:42 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Maar niet uit eigen ervaring. Het is mij intussen duidelijk geworden dat het wel heel prachtig is om deze afstand allemaal gepeperde high horse-meningen te gaan ventileren, maar uiteindelijk gebeuren deze dingen gewoon toch.
Nou nou nou. Nu doe je wel even wat aannames zeg. Overigens, dat 'kutkind' kan er niks aan doen he. Ik weet niet waar die agressie vandaan komt, maar ik vind dat je je toon wel wat mag matigen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:06 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je denkt volwassen genoeg te zijn om een kutkind op deze wereld te poten, dan verwacht ik eigenlijk toch iets meer wijsheid van hetgeen dat kutkind op deze wereld heeft gepoot. Het is nog al iets om een kind te nemen als je zelf nog niet eens droog achter je oren bent. Alsof het niets is... even een kind. Waarschijnlijk is dat kind zelfs de aanleiding van dit alles... hoe snugger ben je dan? Ongeveer anderhalf jaar is het gaande... het kind is één... do the math!
Je hebt gelijk dat het kind er niets aan kan doen, maar dit riedeltje zie je tegenwoordig wel heel erg vaak. En wat is nu het resultaat? En 'kutkind' heb ik gebruikt omdat blijkbaar de beide ouders het zo zien... zoals ik al zei, 'do the math!' Zou het toeval zijn? TS? Is het toeval? TS is overigens al wel heel erg stil...quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nou nou. Nu doe je wel even wat aannames zeg. Overigens, dat 'kutkind' kan er niks aan doen he. Ik weet niet waar die agressie vandaan komt, maar ik vind dat je je toon wel wat mag matigen.
Ja, misschien is TS wel even boodschappen doen of weet ik veel wat. Wat uiteraard ook kan is dat TS hier kwam op zoek naar reacties die haar aanstonden, of reacties die haar bevestiging gaven dat het verzwijgen het een prima optie was. Dat kreeg ze niet te horen en ze bleef weg. Kan allemaal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:14 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het kind er niets aan kan doen, maar dit riedeltje zie je tegenwoordig wel heel erg vaak. En wat is nu het resultaat? En 'kutkind' heb ik gebruikt omdat blijkbaar de beide ouders het zo zien... zoals ik al zei, 'do the math!' Zou het toeval zijn? TS? Is het toeval? TS is overigens al wel heel erg stil...
Dan moet ze denk ik een ander forum zoeken. Op internet kun je altijd het antwoord vinden wat je het beste ligt... gewoon zoeken... daar is het internet voor...quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, misschien is TS wel even boodschappen doen of weet ik veel wat. Wat uiteraard ook kan is dat TS hier kwam op zoek naar reacties die haar aanstonden, of reacties die haar bevestiging gaven dat het verzwijgen het een prima optie was. Dat kreeg ze niet te horen en ze bleef weg. Kan allemaal.
TS is zo te zien wel online, iig om 12:19u, en ik heb het hier 12:21u dus iig 2 min geleden ten opzichte van mijn systeemklok was ze iig wel online hier.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:18 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Dan moet ze denk ik een ander forum zoeken. Op internet kun je altijd het antwoord vinden wat je het beste ligt... gewoon zoeken... daar is het internet voor...
Mja, .... THEY WERE ON A BREAAAAKKK!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:22 schreef Spirit82 het volgende:
Vriendin van me had hetzelfde probleem, maar dan een graadje erger. Het ging uit tussen haar en haar vriend en zij is toen binnen een paar dagen met een vriend van hem het bed in gedoken. Twee weken later was de relatie weer "aan". Haar vriend weet niets van het gebeurde af en dat wil iedereen graag zo houden
Ik zou het denk ik niet kunnen, maar voor hun werkt het prima zo.
Lekkere vriend zeg.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:22 schreef Spirit82 het volgende:
Vriendin van me had hetzelfde probleem, maar dan een graadje erger. Het ging uit tussen haar en haar vriend en zij is toen binnen een paar dagen met een vriend van hem het bed in gedoken. Twee weken later was de relatie weer "aan". Haar vriend weet niets van het gebeurde af en dat wil iedereen graag zo houden
Ik zou het denk ik niet kunnen, maar voor hun werkt het prima zo.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, .... THEY WERE ON A BREAAAAKKK!!!!maar dan net iets anders. Het was uit, dus dan mag ze met iemand anders naar bed gaan natuurlijk, maar dat dat een vriend van hem moet zijn is een beetje jammer. Ook van die vriend trouwens. Sommige dingen doe je niet, en dat is er een van wat mij betreft.
Ja, lijkt me wel duidelijk dat je zo'n vriend liever kwijt dan rijk bent. Maarehm, bedoelde meer dat verzwijgen voor sommige mensen prima werkt.quote:
Je wil ze niet op de koffie hebben, waar dit voor opgaat.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:06 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
dan verwacht ik eigenlijk toch iets meer wijsheid van hetgeen dat kutkind op deze wereld heeft gepoot. Het is nog al iets om een kind te nemen als je zelf nog niet eens droog achter je oren bent. Alsof het niets is... even een kind.
Ook al de mensen waar dit voor opgaat wil je niet op de koffie hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Spirit82 het volgende:
Maarehm, bedoelde meer dat verzwijgen voor sommige mensen prima werkt.
Voor mensen zonder een geweten schijnt het prima te werken idd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, lijkt me wel duidelijk dat je zo'n vriend liever kwijt dan rijk bent. Maarehm, bedoelde meer dat verzwijgen voor sommige mensen prima werkt.
Inderdaad, gadverdamme wat een stelletje egoïsten bij elkaar zeg.quote:
Klopt. Het is onderdeel van de verpaupering...quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je wil ze niet op de koffie hebben, waar dit voor opgaat.
[..]
Ook al de mensen waar dit voor opgaat wil je niet op de koffie hebben.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef vlindertje2009 het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het aan mijn vriend ga vertellen. ik heb zondag met hem afgesproken en zal ook toegeven dat het zwak van mij was en dat hij de keuze moet gaan maken of hij toch verder wil.
Jammer van deze wanhopige disclaimer. Het is je niet overkomen, en het was niet onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef vlindertje2009 het volgende:
Mensen die 20 jaar met elkaar zijn komen ook voor zulke dingen te staan. Mijn vriend en ik maken nauwelijks ruzie en al helemaal niet in het bij zijn van mijn kind. Het communiceren is een probleem waardoor we bijna niet met elkaar spreken.
Dus Ik vind dat je meerdere argumenten nodig hebt om hierover te oordelen. In langdurige relaties komen dit soort dingen vaak voor. En degene die zegt dat dat niet zo is die heeft nooit in een langdurige relatie gezeten. Als jij het niet bent dan is het je partner wel wat overigens niet goed is. Maar als ik echt de slogan "foutjes gebeuren zou gebruiken"dan zou ik denk echt niet om jullie mening vragen.
Proficiat! Die alimentatie heb je kundig binnengetikt!quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
We hebben samen ook een dochter van 1 jaar.
Je was er zelf bij toen je je tong uit stak. Nog even en je bent het slachtoffer.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef vlindertje2009 het volgende:
ik blijf niet weg omdat de reacties mij niet aanstaan, ik respecteer iedereen zijn mening maar het oordelen dat wij geen goede ouders zijn slaat nergens op. Mensen die 20 jaar met elkaar zijn komen ook voor zulke dingen te staan. Mijn vriend en ik maken nauwelijks ruzie en al helemaal niet in het bij zijn van mijn kind. Het communiceren is een probleem waardoor we bijna niet met elkaar spreken.
Het overkomt je niet en je zit vol met excuses.quote:Dus Ik vind dat je meerdere argumenten nodig hebt om hierover te oordelen. In langdurige relaties komen dit soort dingen vaak voor. En degene die zegt dat dat niet zo is die heeft nooit in een langdurige relatie gezeten. Als jij het niet bent dan is het je partner wel wat overigens niet goed is. Maar als ik echt de slogan "foutjes gebeuren zou gebruiken"dan zou ik denk echt niet om jullie mening vragen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het aan mijn vriend ga vertellen. ik heb zondag met hem afgesproken en zal ook toegeven dat het zwak van mij was en dat hij de keuze moet gaan maken of hij toch verder wil.
Wat de andere jongen betreft ik ben voor hem gevallen omdat ik aandacht nodig had en niet om hoe hij eruit ziet of zijn innerlijk . Dit is na die kus ook allemaal overgegaan, ik zal gewoon normaal tegen hem doen gewoon hoi en doei. Hij heeft gister aangegeven dat hij de kus niet zal vergeten. Hij probeert ook elke x over meisjes te praten en dan afwachten hoe ik reageer? hij doet echt alles om mij dwars te zitten of als echte stoere playboy overtekomen. Dus negeren het beste is, hopelijk dat hij dat ook kan accepteren.
Dat 23 in mijn ogen wat jong is voor een kind, absoluut. Neemt niet weg dat ze dat kind heeft genomen in overtuiging dat het een stabiele relatie was. Dus een tikkie minder heftig mag ook wel qua reactiequote:Op vrijdag 29 april 2011 13:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Proficiat! Die alimentatie heb je kundig binnengetikt!
Ja, die vraag heb ik dus nog niet beantwoord gezien. De relatie is al anderhalf jaar moeilijk, en het kind is 1... dus? TS?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:29 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat 23 in mijn ogen wat jong is voor een kind, absoluut. Neemt niet weg dat ze dat kind heeft genomen in overtuiging dat het een stabiele relatie was. Dus een tikkie minder heftig mag ook wel qua reactie
Gestopt na het eerste jaar bio?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:35 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Ja, die vraag heb ik dus nog niet beantwoord gezien. De relatie is al anderhalf jaar moeilijk, en het kind is 1... dus? TS?
Je wiskunde is niet in orde. 1 kan ook 1,49 zijn, en dus ook zo goed als anderhalf... als er geen decimalen worden genoemd kan je vele kanten uit, dus stil maar!quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:40 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Gestopt na het eerste jaar bio?kind is nu 12 maanden, kindje maken en uit poepen duurt ook 9 maanden dus dan ben je 21 maanden verder. Ander half jaar is 12 + 6 maanden = 18 maanden.
De problemen zijn dus begonnen toen het kindje in aantocht was.
Gelukkig heb je bij natuurkunde wel opgelet. Maar nu geen wiskunde (absolute) met natuurkunde (geschatte) door elkaar halen. Maar in spreek taal mag je er vanuit gaan dat een kind van 1 jaar meer richting de 12 maanden dan richting de 18 maanden gaat.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:41 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Je wiskunde is niet in orde. 1 kan ook 1,49 zijn, en dus ook zo goed als anderhalf... als er geen decimalen worden genoemd kan je vele kanten uit, dus stil maar!
Nee, want een kind van 9 maanden zit dichter bij de 1 jaar dan bij de 0 jaar, en toch zeggen we dan weer niet dat het kind 1 is. Maar TS blijft ontwijkend antwoorden... maar er is nu iets meer duidelijk... blijkbaar was de relatie ook al beroerd voor het kind er was, tenminste, in de laatste post van TS lijk ik iets van die strekking te kunnen begrijpen...quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:43 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Gelukkig heb je bij natuurkunde wel opgelet. Maar nu geen wiskunde (absolute) met natuurkunde (geschatte) door elkaar halen. Maar in spreek taal mag je er vanuit gaan dat een kind van 1 jaar meer richting de 12 maanden dan richting de 18 maanden gaat.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:45 schreef vlindertje2009 het volgende:
ja mijn kleine is nu 14 maanden oud dus het begon toen ik ongeveer 7/8 maanden zwanger was. Bedankt voor de berekening black ninja
Inmiddels hebben we ons antwoord en niet zo happen hè daarom zet ik er ook eenquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:45 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Nee, want een kind van 9 maanden zit dichter bij de 1 jaar dan bij de 0 jaar, en toch zeggen we dan weer niet dat het kind 1 is. Maar TS blijft ontwijkend antwoorden... maar er is nu iets meer duidelijk... blijkbaar was de relatie ook al beroerd voor het kind er was, tenminste, in de laatste post van TS lijk ik iets van die strekking te kunnen begrijpen...
Kortom, de relatie was helaas nog niet berekend op al een kind. Een veel gemaakte fout, helaas. En nog vervelender, je zit wel de rest van je leven met die vader, en dus die ex van je, opgescheept... want het is overduidelijk dat jij klaar bent om er een punt achter te zetten, anders ging je niet zo snel aan de haal met iemand anders... ook al was dat misschien geen liefde...quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:46 schreef vlindertje2009 het volgende:
Dus ter duidelijkheid: problemen begonnen toen ik in 7/8 maanden zwanger de factoren kan je boven lezen. Mijn dochter is nu 14 maanden
Ook lekker makkelijk gezegd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor mensen zonder een geweten schijnt het prima te werken idd.
Grappig hoe mensen hier altijd hun oordeel klaar hebben, en dat dat 'dus' al een ex van haar is. En dat mensen hier doen alsof vreemdgaan altijd een puur rationeel besluit is. Kansloos.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:49 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Kortom, de relatie was helaas nog niet berekend op al een kind. Een veel gemaakte fout, helaas. En nog vervelender, je zit wel de rest van je leven met die vader, en dus die ex van je, opgescheept... want het is overduidelijk dat jij klaar bent om er een punt achter te zetten, anders ging je niet zo snel aan de haal met iemand anders... ook al was dat misschien geen liefde...
Been there, done that. En met dat geweten zit het wel goedquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Voor mensen zonder een geweten schijnt het prima te werken idd.
Je bent kennelijk vrij nieuw op Fok. Mensen die vreemdgaan worden hier zonder meer op de brandstapel gezet. Enige vorm van kunnen inleven in wat hieraan vooraf gegaan is, is voor de meeste mensen hier onmogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:54 schreef vlindertje2009 het volgende:
Dat slaat zo nergens op NeNuntiumNecare, Jij komt voor mij bepalen wat ik voel en denk beetje raar vind je ook niet, Jij zit toch niet in mijn relatie.
Het vervelende is, als je er één keer toe in staat bent, dan heb je blijkbaar weinig drempel... maar je voelt je overduidelijk aangesproken, mede een reden dat je je goed in TS kan verplaatsen... ik kan dat inderdaad heel moeilijk, en ik heb nog niet eens kinderen... moet je nagaan...quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen hier altijd hun oordeel klaar hebben, en dat dat 'dus' al een ex van haar is. En dat mensen hier doen alsof vreemdgaan altijd een puur rationeel besluit is. Kansloos.
En terecht.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je bent kennelijk vrij nieuw op Fok. Mensen die vreemdgaan worden hier zonder meer op de brandstapel gezet. Enige vorm van kunnen inleven in wat hieraan vooraf gegaan is, is voor de meeste mensen hier onmogelijk.
Ja want van nature is de mens perfectquote:
Dat, en het is gelukkig maar virtueel... En TS kwam er ook nog eens zelf mee... dan moet je ook iedere vorm van kritiek kunnen hebben.quote:
Jij niet dan ?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:03 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ja want van nature is de mens perfecten daarnaast kan je nooit een zwak moment hebben...
Het is te makkelijk om dit af te doen als een zwak moment. Het ging al langer niet goed, maar in plaats van dat ze daar eerder aan werkte(n), stortte ze zich op het groenere gras aan de overkant.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:03 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ja want van nature is de mens perfecten daarnaast kan je nooit een zwak moment hebben...
Vreemdgaan? Zoenen! Volgens mij zouden de maagdelijke fokkertjes (zonder kinderen nota bene (alsof daar je persoonlijkheid door verandert)) iemand die werkelijk vréémdgaat radbraken en vierendelen. En daarna voor straf spiesen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je bent kennelijk vrij nieuw op Fok. Mensen die vreemdgaan worden hier zonder meer op de brandstapel gezet. Enige vorm van kunnen inleven in wat hieraan vooraf gegaan is, is voor de meeste mensen hier onmogelijk.
En ik kan daar prima in komen. Dit soort dingen gebeuren en het is klote maar laten we nooit niet gaan doen alsof we hier allemaal heilig zijn..quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:04 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Het is te makkelijk om dit af te doen als een zwak moment. Het ging al langer niet goed, maar in plaats van dat ze daar eerder aan werkte(n), stortte ze zich op het groenere gras aan de overkant.
Nee, de maagdelijke fokkertjes zouden het opnemen voor de vreemdganger, zodat ze misschien ook wel in het broekje/de broek van de vreemdganger zouden kunnen komen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Vreemdgaan? Zoenen! Volgens mij zouden de maagdelijke fokkertjes (zonder kinderen nota bene (alsof daar je persoonlijkheid door verandert)) iemand die werkelijk vréémdgaat radbraken en vierendelen. En daarna voor straf spiesen.
Echt ? Freak !quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:06 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Sorry ik ben menselijk, zelfs op internet
Wat een onzin. Ik ben ook een keer vreemdgegaan maar hoe hoog die drempel is, is volledig afhankelijk van hoe goed en fijn ik het in een relatie heb. Dat is typisch gelul van mensen die denken dat ze het nooit zouden doen. Tuurlijk joh. Ja, als je nooit in verleiding gebracht wordt is het makkelijk claimen dat je het nooit zou doenquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:00 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Het vervelende is, als je er één keer toe in staat bent, dan heb je blijkbaar weinig drempel...
Wat een gelul. Kan ik net zo goed stellen dat jij zo reageert om bij al die vrouwtjes hier die zo falikant tegen vreemdgaan zijn in hun broekje te komen. En dan zou ik bovendien kunnen stellen dat je dan nog zo zwak bent om hun mening na te lullen in plaats van voor je eigen uit te komen. Maargoed, dan zou ik me tot jouw niveau verlagen en dat ga ik niet doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Nee, de maagdelijke fokkertjes zouden het opnemen voor de vreemdganger, zodat ze misschien ook wel in het broekje/de broek van de vreemdganger zouden kunnen komen.
*zucht*
Wat doe je hier nog dan ?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ben ook een keer vreemdgegaan
Ja ga er nog ff serieus op in.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:07 schreef Catbert het volgende:
Wat een gelul. Kan ik net zo goed stellen dat jij zo reageert om bij al die vrouwtjes hier die zo falikant tegen vreemdgaan zijn in hun broekje te komen. En dan zou ik bovendien kunnen stellen dat je dan nog zo zwak bent om hun mening na te lullen in plaats van voor je eigen uit te komen. Maargoed, dan zou ik me tot jouw niveau verlagen en dat ga ik niet doen.
Zo, wat een blinde woede. Iets met een pot die een ketel begon te verwijten... iets met zwart en zien... stil maar, manneke.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ben ook een keer vreemdgegaan maar hoe hoog die drempel is, is volledig afhankelijk van hoe goed en fijn ik het in een relatie heb. Dat is typisch gelul van mensen die denken dat ze het nooit zouden doen. Tuurlijk joh. Ja, als je nooit in verleiding gebracht wordt is het makkelijk claimen dat je het nooit zou doen
[..]
Wat een gelul. Kan ik net zo goed stellen dat jij zo reageert om bij al die vrouwtjes hier die zo falikant tegen vreemdgaan zijn in hun broekje te komen. En dan zou ik bovendien kunnen stellen dat je dan nog zo zwak bent om hun mening na te lullen in plaats van voor je eigen uit te komen. Maargoed, dan zou ik me tot jouw niveau verlagen en dat ga ik niet doen.
Leg er dan maar ook 1tje voor mij klaarquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog dan ?
Hup op die brandstapel jij, en gauw.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik ben ook een keer vreemdgegaan maar hoe hoog die drempel is, is volledig afhankelijk van hoe goed en fijn ik het in een relatie heb. Dat is typisch gelul van mensen die denken dat ze het nooit zouden doen. Tuurlijk joh. Ja, als je nooit in verleiding gebracht wordt is het makkelijk claimen dat je het nooit zou doen
Grappig dat het toevallig de ervaringsdeskundigen zijn die pleiten voor menselijkheid en foutjes kunnen maken in het leven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Leg er dan maar ook 1tje voor mij klaar
Tja, misschien kun je sommige fouten beter begrijpen als je weet hoe ze ontstaan en welke gevolgen ze hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:15 schreef Dauntl3ss het volgende:
Grappig dat het toevallig de ervaringsdeskundigen zijn die pleiten voor menselijkheid en foutjes kunnen maken in het leven.
Haha, nee hoor. Ik vind dat een groot deel hier gewoon triest reageert, puur mijn mening. Ik heb niet de illusie dat ik de mening van die personen ga veranderen. Het gaat me er vooral om dat de TS zich er niet te druk over gaat maken. Wat gebeurd is is gebeurd en ze heeft er ongetwijfeld van geleerd. Ze zal er samen met haar vriend uit moeten komen of de relatie nog toekomst heeft, dat is niet aan jou of mij om dat haar te vertellen. Wat mij stoort is de arrogantie van sommigen hier die denken dat ze dat ff voor haar kunnen beslissen. Typisch gedrag van wereldvreemde fokkertjes.quote:
Het lijkt me vrij logisch dat echte mensen met echte relaties wel weten dat er steken vallen. En dat dat niet het eind van de wereld is, en niet het per se het eind van een relatie, en al zeker niet het einde van de vreemganger als menselijk wezen met gevoel en geweten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:15 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat het toevallig de ervaringsdeskundigen zijn die pleiten voor menselijkheid en foutjes kunnen maken in het leven.
Ik weet gewoon dat de wereld niet perfect is, dat mensen niet perfect zijn en ik heb bedrogen en ben bedrogen. Shit happens...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:15 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
[..]
Ik weet wel dat uit onderzoek duidelijk is gebleken dat kinderen uit gezinnen met gescheiden ouders zelf ook meer aanleg hebben in het niet in stand kunnen houden van een relatie...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, misschien kun je sommige fouten beter begrijpen als je weet hoe ze ontstaan en welke gevolgen ze hebben.
Ik ben ook weleens zo dom geweest. Vroeger toen ik nog jonger was. Gelukkig was er toen geen kind in het spel. Dom van mij was het wel en volledig mijn eigen schuld. Niets het gebeurde gewoon, ik was er zelf bij. Ik wist wat ik deed, ik wist dat er te veel spanning hing en ik ging toch door. Dom dom dom. Van geleerd. Heb het nooit meer gedaan in mijn volgende relaties.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat echte mensen met echte relaties wel weten dat er steken vallen. En dat dat niet het eind van de wereld is, en niet het per se het eind van een relatie, en al zeker niet het einde van de vreemganger als menselijk wezen met gevoel en geweten.
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:20 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Ik weet wel dat uit onderzoek duidelijk is gebleken dat kinderen uit gezinnen met gescheiden ouders zelf ook meer aanleg hebben in het niet in stand kunnen houden van een relatie...
Zo beginnen deze topics altijd, is al zo'n beetje de nagel in de doodskist zo'n beschrijving van je vriend, vind je niet?quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
Hallo,
Ik ben 24 jaar en heb 5 jaar een relatie met een onwijs lieve jongen.
Nice 'n Smooth!quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:23 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zo beginnen deze topics altijd, is al zo'n beetje de nagel in de doodskist zo'n beschrijving van je vriend, vind je niet?
Verder zijn het je acties die jouw persoonlijkheid definieren, niet wat je zelf denkt. Je zegt dat je niet zo iemand bent die na 2 dates zoent, ondertussen ga je 2 keer op date terwijl je bezet bent en zoen je dus wel. Alleen maar zeggen "ik was fout" is slechts het begin. Je weet dat het fout wordt gevonden, maar ik krijg niet echt de indruk dat je het zelf fout vindt. Het lijkt er meer op dat je graag afgezeken wil worden omdat dat je zonden zou wegwassen oid.
Ik weet niet wat je gesnoven hebt maar mag ik er ook wat van?quote:
Oh, je moet je oogkleppen nog even afzetten. Je mist blijkbaar het nodige...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je gesnoven hebt maar mag ik er ook wat van?
Leg nou gewoon ff uit wat je bedoelt, dit is gewoon kinderachtig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:25 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Oh, je moet je oogkleppen nog even afzetten. Je mist blijkbaar het nodige...
Dat betekent niet dat je dan gelijk een blinde vlek moet ontwikkelen voor de gevolgen voor de andere partij die in dezelfde problematiek zit (en die zich dus niet gelijk tot een ander wendt).quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, misschien kun je sommige fouten beter begrijpen als je weet hoe ze ontstaan en welke gevolgen ze hebben.
Je klinkt hier heel makkelijk over, maar dat is aan jou. Het gaat hier over het gebeuren van TS, en blijkbaar is het voor de voortzetting van haar relatie wel een issue.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:18 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik weet gewoon dat de wereld niet perfect is, dat mensen niet perfect zijn en ik heb bedrogen en ben bedrogen. Shit happens...
Niemand neemt jou serieus als je dit soort crap in iedere post moet zetten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef Catbert het volgende:
Haha, nee hoor. Ik vind dat een groot deel hier gewoon triest reageert, puur mijn mening. Ik heb niet de illusie dat ik de mening van die personen ga veranderen. Het gaat me er vooral om dat de TS zich er niet te druk over gaat maken. Wat gebeurd is is gebeurd en ze heeft er ongetwijfeld van geleerd. Ze zal er samen met haar vriend uit moeten komen of de relatie nog toekomst heeft, dat is niet aan jou of mij om dat haar te vertellen. Wat mij stoort is de arrogantie van sommigen hier die denken dat ze dat ff voor haar kunnen beslissen. Typisch gedrag van wereldvreemde fokkertjes.
Voor jou is dat vertrouwen blijkbaar één of één hetzelfde als "niet zoenen met een ander". Dat kan. Dat is je goed recht. Het is geen absolute waarheid, geldt zeker niet voor iedereen en is ook geen bijzonder verheven norm.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens zo dom geweest. Vroeger toen ik nog jonger was. Gelukkig was er toen geen kind in het spel. Dom van mij was het wel en volledig mijn eigen schuld. Niets het gebeurde gewoon, ik was er zelf bij. Ik wist wat ik deed, ik wist dat er te veel spanning hing en ik ging toch door. Dom dom dom. Van geleerd. Heb het nooit meer gedaan in mijn volgende relaties.
Maar het kostte een relatie ja. Logisch ook, ik heb het ook omgekeerd mee gemaakt en toen heb ik de relatie ook verbroken.
Vertrouwen daar draait het om in relatie.
Het is best knap als je jezelf mee kan generaliseren... heel sportief, eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Niemand neemt jou serieus als je dit soort crap in iedere post moet zetten.
Als je vreemdgaat in een monogame relatie ben je ook echt addergebroed. Je verraad diegene die het meest van je houdt, chapeau.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik niet weet wat het aangericht heeft bij m'n toenmalige vriendin?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:28 schreef Dauntl3ss het volgende:
Dat betekent niet dat je dan gelijk een blinde vlek moet ontwikkelen voor de gevolgen voor de andere partij die in dezelfde problematiek zit (en die zich dus niet gelijk tot een ander wendt).
Veel mensen die het niet meegemaakt hebben denken dat vreemdgaan een rationele keuze is. Dat je dus een dag van te voren 'plant' om vreemd te gaan ofzo. Zo werkt dat niet. Ieder mens heeft momenten waarop 'ie het nooit zou doen, en diepe dalen waarbij je je emotioneel klote voelt en een beetje aandacht van een leuk iemand enorm je ego streelt. En dan denk je een hele tijd dat je het allemaal wel onder controle hebt en het "gewoon voor de gezelligheid" is, terwijl die ander ook gewoon jou als target ziet. Ik weet dus wat ik gedaan heb en hoe en waarom het fout gegaan is. Juist daarom denk ik dat ik een beter beeld heb van hoe zo'n situatie ontstaat als iemand die het zelf niet meegemaakt heeft of iemand die alleen slachtoffer is geweest.quote:Willens en wetens (want dat is het) je relatie nog verder om zeep helpen, terwijl/omdat het immers al niet goed zat? En dan nog verder willen en twijfelen over het al dan niet vertellen?
'Menselijkheid' en 'foutje' vind ik hier zo'n gelul. Is ervoor vechten en je op je partner en problemen richten niet menselijk dan?
Tuurlijk zal dat een issue zijn. Hoe groot dat issue is, is afhankelijk van of ze het vertelt, hoe ze zich er zelf onder voelt (of ze door wil uberhaupt) en of hij dat nog wil als hij het hoort.quote:Je klinkt hier heel makkelijk over, maar dat is aan jou. Het gaat hier over het gebeuren van TS, en blijkbaar is het voor de voortzetting van haar relatie wel een issue.
Je doet alsof echte mensen met echte relaties per definitie bedriegen of bedrogen zullen worden, vind ik een beetje kort door de bocht.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat echte mensen met echte relaties wel weten dat er steken vallen. En dat dat niet het eind van de wereld is, en niet het per se het eind van een relatie, en al zeker niet het einde van de vreemganger als menselijk wezen met gevoel en geweten.
Ik snap haar situatie wel. Niet dat vreemdgaan goed te praten is, verre van, maar ik begrijp wel waarom het zo ver heeft kunnen komen. Vreemdgaan gebeurt niet als je relatie op dat moment goed is. Maar vreemdgaan betekent ook niet dat je relatie niet beter kan worden. Als die kerel haar gewoon verwaarloosd heeft, is hij niet 'schuldig' aan het vreemdgaan, maar wel voor een deel aan dat de relatie niet goed liep.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:32 schreef kingmob het volgende:
Als je vreemdgaat in een monogame relatie ben je ook echt addergebroed. Je verraad diegene die het meest van je houdt, chapeau.
Dat valt natuurlijk best te vergeven, maar inleven in een vreemdeling die iemand zoiets aandoet, waarom in hemelsnaam?
Alsof het mij interesseert of mensen die ik moedwillig beledig mij 'serieus nemen'.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Niemand neemt jou serieus als je dit soort crap in iedere post moet zetten.
Als je een 'echte' relatie hebt, waarbij een van beiden (of allebij) in een enorme dip zit, raad ik je aan te zorgen dat je daar zo snel mogelijk uit komt, anders is de kans groot dat een van beiden vreemd zal gaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:35 schreef Dauntl3ss het volgende:
Je doet alsof echte mensen met echte relaties per definitie bedriegen of bedrogen zullen worden, vind ik een beetje kort door de bocht.
Je moet zeker niet gaan doen alsof het je over komt en je er niets aan kunt doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor jou is dat vertrouwen blijkbaar één of één hetzelfde als "niet zoenen met een ander". Dat kan. Dat is je goed recht. Het is geen absolute waarheid, geldt zeker niet voor iedereen en is ook geen bijzonder verheven norm.
Persoonlijk vind ik het erg liefdeloos om iemand die een fout maakt van het niveau zoenen (!) terwijl ze gescheiden van tafel & bed leven (!) af te fakkelen als een notoire vreemdganger die bewust haar relatie daarmee opzegt. En in de ware werkelijkheid vind ik het ook absurd te doen alsof het beter zou zijn wanneer iedereen die eens de verkeerde zoent, daarvoor gestraft hoort te worden met een brandmerk van losse zeden.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:31 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Het is best knap als je jezelf mee kan generaliseren... heel sportief, eigenlijk.
Tja, dat riep ik ook voordat ik het deed.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Tsja misschien is het ook wel zo dat als je zelf ooit bent vreemdgegaan dat je er dan zo tegenaan kijkt als een Catbert, zelf ben ik alleen slachtoffer geweest van een vreemdgangster, en ik was daar toen zo kapot van dat ik mezelf heb voorgenomen om dat nooit iemand anders aan te doen, en wat er ook wordt gezegd over wereldvreemd/naief zijn, ik blijf er gewoon in geloven dat ik dat vol ga houden.
Het bevordert niet echt de discussie....quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:36 schreef Catbert het volgende:
Alsof het mij interesseert of mensen die ik moedwillig beledig mij 'serieus nemen'.
Maar ik ben jou niet, gelukkig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:39 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, dat riep ik ook voordat ik het deed.
Omdat dat nergens uit blijkt. Je bent alleen maar bezig met sympathie en begrip te kweken voor de vreemdganger, en het lijkt alsof de behoefte aan aandacht en haar problemen zwaarder wegen dan wat de gevolgen zijn, en wat ze haar partner aandoet, die het ongetwijfeld ook al niet makkelijk had.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:33 schreef Catbert het volgende:
Hoe kom je er bij dat ik niet weet wat het aangericht heeft bij m'n toenmalige vriendin?
Wat maakt dat uberhaupt voor verschil, of het rationeel is of uit een gevoel van zwakte? En daarbij geef je zelf ook aan dat je heel duidelijk weet wat er is gebeurd en wat daartoe heeft geleid. Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Veel mensen die het niet meegemaakt hebben denken dat vreemdgaan een rationele keuze is. Dat je dus een dag van te voren 'plant' om vreemd te gaan ofzo. Zo werkt dat niet. Ieder mens heeft momenten waarop 'ie het nooit zou doen, en diepe dalen waarbij je je emotioneel klote voelt en een beetje aandacht van een leuk iemand enorm je ego streelt. En dan denk je een hele tijd dat je het allemaal wel onder controle hebt en het "gewoon voor de gezelligheid" is, terwijl die ander ook gewoon jou als target ziet. Ik weet dus wat ik gedaan heb en hoe en waarom het fout gegaan is. Juist daarom denk ik dat ik een beter beeld heb van hoe zo'n situatie ontstaat als iemand die het zelf niet meegemaakt heeft of iemand die alleen slachtoffer is geweest.
Ben ook eens min of meer slachtoffer geweest, maar bij het vermoeden heb ik direct de stekker eruit getrokken, om vervolgens mijn vermoeden inderdaad bevestigd te krijgen. Ik durf keihard te zeggen dat ik nooit vreemd zal gaan. Ik heb gewoon meer ruggegraat dan dat. Punt. (En ik spreek in de 'ik'-vorm in deze, en ik ken mezelf).quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja misschien is het ook wel zo dat als je zelf ooit bent vreemdgegaan dat je er dan zo tegenaan kijkt als een Catbert, zelf ben ik alleen slachtoffer geweest van een vreemdgangster, en ik was daar toen zo kapot van dat ik mezelf heb voorgenomen om dat nooit iemand anders aan te doen, en wat er ook wordt gezegd over wereldvreemd/naief zijn, ik blijf er gewoon in geloven dat ik dat vol ga houden.
Je lijkt er van uit te gaan dat mensen die nooit zijn vreemdgegaan nooit in de verleiding komen. Dat is ook logisch, je projecteerd je eigen gedrag op anderen. Voor jou is het iets dat je schijnbaar kan overkomen, dat geldt niet voor iedereen. Ik kom zo vaak in de situatie die je hier beschrijft (helaas). Toch ben ik nog nooit vreemdgegaan, zelfs niet met alleen zoenen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik niet weet wat het aangericht heeft bij m'n toenmalige vriendin?
[..]
Veel mensen die het niet meegemaakt hebben denken dat vreemdgaan een rationele keuze is. Dat je dus een dag van te voren 'plant' om vreemd te gaan ofzo. Zo werkt dat niet. Ieder mens heeft momenten waarop 'ie het nooit zou doen, en diepe dalen waarbij je je emotioneel klote voelt en een beetje aandacht van een leuk iemand enorm je ego streelt. En dan denk je een hele tijd dat je het allemaal wel onder controle hebt en het "gewoon voor de gezelligheid" is, terwijl die ander ook gewoon jou als target ziet. Ik weet dus wat ik gedaan heb en hoe en waarom het fout gegaan is. Juist daarom denk ik dat ik een beter beeld heb van hoe zo'n situatie ontstaat als iemand die het zelf niet meegemaakt heeft of iemand die alleen slachtoffer is geweest.
[..]
Tuurlijk zal dat een issue zijn. Hoe groot dat issue is, is afhankelijk van of ze het vertelt, hoe ze zich er zelf onder voelt (of ze door wil uberhaupt) en of hij dat nog wil als hij het hoort.
Ik heb ook niet de behoefte een discussie aan te gaan met mensen die vinden dat een vreemdganger hoe dan ook op de brandstapel moet en niet na willen denken over het waarom achter zo'n actie. Ik vind een discussie hierover interessant, net zoals discussies over godsdienst interessant kunnen zijn als je tegenpartij geen fanatiekeling is maar wil luisteren naar je argumenten. Als mensen dat niet willen zijn het wat mij betreft minderwaardige fokkertjes.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Het bevordert niet echt de discussie....
Dit dus. Het is absoluut geen gegeven dat als je 'zwak' bent en iemand geeft je de aandacht die je voor je gevoel niet van je partner krijgt, je daar op in moet gaan. Het blijft een keuze.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je lijkt er van uit te gaan dat mensen die nooit zijn vreemdgegaan nooit in de verleiding komen. Dat is ook logisch, je projecteerd je eigen gedrag op anderen. Voor jou is het iets dat je schijnbaar kan overkomen, dat geldt niet voor iedereen. Ik kom zo vaak in de situatie die je hier beschrijft (helaas). Toch ben ik nog nooit vreemdgegaan, zelfs niet met alleen zoenen.
Het is een kwestie van jezelf in de hand hebben en vooral, denk ik, daadwerkelijk monogaam willen zijn. Ik denk dat de meeste vreemdgangers gewoon liever polygaam zouden zijn.
Klopt, voor mensen die volwassen genoeg zijn wel...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:43 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dit dus. Het is absoluut geen gegeven dat als je 'zwak' bent en iemand geeft je de aandacht die je voor je gevoel niet van je partner krijgt, je daar op in moet gaan. Het blijft een keuze.
Het heeft domweg geen zin om de vreemdganger weg te zetten als een onmens, die zich kermend op de grond moet werpen en smeken om genade. TS hier zegt dat ze een fout begaan heeft. Reactie: dat mag ze niet zeggen want als ze donders goed wist dat het fout was, had ze het niet gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:35 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Je doet alsof echte mensen met echte relaties per definitie bedriegen of bedrogen zullen worden, vind ik een beetje kort door de bocht.
Eind van de wereld is het inderdaad niet, einde van de relatie hoeft het ook niet te zijn (en dan in die zin dat beide partijen op de hoogte zijn van wat er is gebeurd en ervoor kiezen om verder te gaan, niet als de vreemdganger zijn mond houdt).
Wat betreft het gevoel en geweten van de vreemdganger, klink jij alsof jij vindt dat zij recht hebben op begrip en medelijden, en daar ben ik het niet mee eens. De vreemdganger zal ongetwijfeld problemen met zichzelf of de relatie hebben, maar als je dan doordacht of in een vlaag van wat dan ook een ander bespringt, weet je zelf ook op voorhand dat dat je relatie hoe dan ook niet helpt.
Mannen hebben nooit aandacht nodig?quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat TS een vrouw is vroeg ik eigenlijk ook wel een beetje naar de bekende weg...
Er zijn imo geen goede argumenten voor vreemdgaan in een monogame relatie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de behoefte een discussie aan te gaan met mensen die vinden dat een vreemdganger hoe dan ook op de brandstapel moet en niet na willen denken over het waarom achter zo'n actie. Ik vind een discussie hierover interessant, net zoals discussies over godsdienst interessant kunnen zijn als je tegenpartij geen fanatiekeling is maar wil luisteren naar je argumenten. Als mensen dat niet willen zijn het wat mij betreft minderwaardige fokkertjes.
Waarom zou je ook? Vind je nou echt dat als zij/welke vreemdganger dan ook voor haar gevoel de schuld bij de partner kan leggen of kan zeggen dat ze zwak is, het oké is om het dan maar ergens anders te zoeken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de behoefte een discussie aan te gaan met mensen die vinden dat een vreemdganger hoe dan ook op de brandstapel moet en niet na willen denken over het waarom achter zo'n actie.
Nee hoor. Niet per definitie. Zoals ik al zei; als je relatie op dat moment goed zit, zul je vrijwel zeker niet in de verleiding komen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef kingmob het volgende:
Je lijkt er van uit te gaan dat mensen die nooit zijn vreemdgegaan nooit in de verleiding komen.
Nee hoor.quote:Dat is ook logisch, je projecteerd je eigen gedrag op anderen.
Tuurlijk, en ook heb je een piemel van 20cm minimaal. Ik kan het niet controleren dus dat soort beweringen vind ik vrij inhoudsloos. Probleem is hier dat iedereen hier beweert een enorme casanova te zijn.quote:Voor jou is het iets dat je schijnbaar kan overkomen, dat geldt niet voor iedereen. Ik kom zo vaak in de situatie die je hier beschrijft (helaas). Toch ben ik nog nooit vreemdgegaan, zelfs niet met alleen zoenen.
Nee, ik denk dat alle kerels aandacht en bevestiging nodig hebben. Zolang je een lieve mooie vrouw hebt die je die dingen geeft, ga je niet op zoek op andere plekken. Ik zou best willen stellen dat de ene persoon meer aandacht en bevestiging nodig heeft dan een ander, maar waar het op neer komt is dat je zolang je daar genoeg van krijgt in je eigen relatie je het niet ergens anders gaat zoeken.quote:Het is een kwestie van jezelf in de hand hebben en vooral, denk ik, daadwerkelijk monogaam willen zijn. Ik denk dat de meeste vreemdgangers gewoon liever polygaam zouden zijn.
Weer zo'n rare opmerking, dat is gewoon pertinent onwaar. Er zijn massas mensen met lange relaties inclusief problemen die dit niet overkomt. Mensen zijn verschillend en sommigen zijn nou eenmaal egoistischer in relaties dan anderen. Net zoals sommigen verslavingsgevoelig zijn en anderen niet. Dat sommigen het snoepje kunnen laten liggen als ze er later 2 voor terug krijgen en anderen niet. etc. etc.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Mensen met een béétje langere relatie weten dat zulke dingen voorkomen. Dat hoeft niet precies te zijn wat in dit geval gebeurd is, maar wel dat partners fouten maken, dingen doen die ze niet eens van zichzelf verwacht hadden etcetera.
Wat mij persoonlijk het meest stoort zijn de disclaimers, en ook nog de twijfel betreft het vertellen of niet. 'Mensen maken fouten', 'dingen gebeuren', en 'het ging al langere tijd niet goed' vind ik echt bullshit. Doe daar dan iets aan, of kap er gewoon mee.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Het heeft domweg geen zin om de vreemdganger weg te zetten als een onmens, die zich kermend op de grond moet werpen en smeken om genade. TS hier zegt dat ze een fout begaan heeft. Reactie: dat mag ze niet zeggen want als ze donders goed wist dat het fout was, had ze het niet gedaan.
TS zegt dat ze op 2e date zoenen niks voor haar vindt. Dat mag ze niet zeggen, want al strookt het niet met wat ze in die 25 jaar gedaan heeft - ze heeft het deze keer wél gedaan en dús is ze een 2e-date-zoener. En een vreemdganger want ze heeft gezoend.
Etc etc.
Mensen met een béétje langere relatie weten dat zulke dingen voorkomen. Dat hoeft niet precies te zijn wat in dit geval gebeurd is, maar wel dat partners fouten maken, dingen doen die ze niet eens van zichzelf verwacht hadden etcetera.
Ik vind niet dat dit meelij opwekt, ik vind dat iemand die vind dat ze iets fout gedaan heeft, moet bedenken wat ermee te gaan doen. In dit geval zou ik deze TS adviseren om de fout te gebruiken als breekijzer voor het redden of definitief opgeven van de relatie.
Begrip hebben voor het zoenen vind ik totaal niet relevant. TS heeft er zelf al een oordeel over ("fout"), ik zie niet wat voor nut het heeft om TS te gaan vertellen dat het heus heel fout was.
Je stopt er een bijzin bij die ik niet gebruikte. Ik heb het specifiek over die verleiding als het niet zo goed gaat. Jij neemt het duidelijk als absolute waarheid aan dat het dan 'kan gebeuren'. Mensen die je vertellen dat dat bij hun niet gebeurd ontken je simpelweg.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet per definitie. Zoals ik al zei; als je relatie op dat moment goed zit, zul je vrijwel zeker niet in de verleiding komen.
Dat zeg ik toch niet? Mijn punt is dat als je vreemdgaat je de fout hebt gemaakt niet te onderkennen dat je relatie niet goed zit. DAT is de fout, niet het vreemdgaan an sich, dat is pas een volgende fout. Maar die eerste fout, daar speelt ook het gedrag van je partner in mee. "Niet vreemdgaan" is geen optie, dan ben je al te ver heen want kennelijk is die behoefte er dan al. Wat ze had moeten doen is eerder de knoop doorhakken dat het zo niet langer ging.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:46 schreef Dauntl3ss het volgende:
Waarom zou je ook? Vind je nou echt dat als zij/welke vreemdganger dan ook voor haar gevoel de schuld bij de partner kan leggen of kan zeggen dat ze zwak is, het oké is om het dan maar ergens anders te zoeken?
Tja, hoeveel mensen zitten wel niet in een relatie die opzich wel veilig en comfortabel is, maar waarin je niet echt blij bent met elkaar?quote:Ik zie ook nergens dat zij eerst ook maar voor haar relatie heeft geknokt voordat ze met die kerel aan de haal ging. Hoe kun je dat dan voor jezelf goedpraten?
Ik geloof dat bij mensen waar het goed gaat het niet gebeurt, en dat bij mensen waar het echt slecht gaat het vaak tot meestal wel gebeurt. Misschien ben jij een uitzondering. Uit onderzoek komen cijfers tussen de 35% en 75% naar voren al naargelang de orientatie van de onderzoeker. Misschien heb je wel gelijk en ben ik een uitzondering, maar zelf geloof ik daar niet in.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:50 schreef kingmob het volgende:
Je stopt er een bijzin bij die ik niet gebruikte. Ik heb het specifiek over die verleiding als het niet zo goed gaat. Jij neemt het duidelijk als absolute waarheid aan dat het dan 'kan gebeuren'. Mensen die je vertellen dat dat bij hun niet gebeurd ontken je simpelweg.
Nogmaals een indicatie van het werkelijke probleem hier. Jij kan niet geloven dat mensen uiteindelijk zich fundamenteel anders gedragen dan jij. Je denkt dat uiteindelijk iedereen is zoals jij, als het niet openlijk is dan is het wel heimelijk. Als ze zeggen van niet dan liegen ze.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet per definitie. Zoals ik al zei; als je relatie op dat moment g
Tuurlijk, en ook heb je een piemel van 20cm minimaal. Ik kan het niet controleren dus dat soort beweringen vind ik vrij inhoudsloos. Probleem is hier dat iedereen hier beweert een enorme casanova te zijn.
[..]
Nee, ik denk dat alle kerels aandacht en bevestiging nodig hebben. Zolang je een lieve mooie vrouw hebt die je die dingen geeft, ga je niet op zoek op andere plekken. Ik zou best willen stellen dat de ene persoon meer aandacht en bevestiging nodig heeft dan een ander, maar waar het op neer komt is dat je zolang je daar genoeg van krijgt in je eigen relatie je het niet ergens anders gaat zoeken.
Wat een kinderachtige instelling. Ik krijg het niet van jou, dus ik zoek het bij een ander? Dus het is per definitie de schuld of nalatigheid van de partner? En degene die voor het groenere gras kiest, heeft niet het hart en het verstand om, als het niet goed gaat, eens naar zichzelf en naar de relatie te kijken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:47 schreef Catbert het volgende:
Ik zou best willen stellen dat de ene persoon meer aandacht en bevestiging nodig heeft dan een ander, maar waar het op neer komt is dat je zolang je daar genoeg van krijgt in je eigen relatie je het niet ergens anders gaat zoeken.
Ga jij nooit wat drinken met een vriend(in)?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En daar gaan we weer....
[..]
Wat ik van jou niet begrijp is waarom je in godsnaam gaat daten met iemand anders terwijl je een vriend en dochter hebt.
De TS noemde het zelf daten he.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ga jij nooit wat drinken met een vriend(in)?
Dat kan je daten noemen, maar ook even wat gaan drinken met een vriend(in).
Dus? Dan vind ik het nog erg overdreven om tegen iemand te zeggen dat je niet hoort te daten als je een vriend en dochtertje hebtquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De TS noemde het zelf daten he.
Jaja, hij heeft z'n oogkleppen nog steeds op, in maximale tunnelvisie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nogmaals een indicatie van het werkelijke probleem hier. Jij kan niet geloven dat mensen utieindelijk zich fundamenteel anders gedragen dan jij. Je denkt dat utieindelijk iedereen is zoals jij, als het niet openlijk is dan is het wel heimelijk. Als ze zeggen van niet dan liegen ze.
Zo heb je altijd gelijk, da's wel prettig.
Misschien dat we een andere definitie van daten hebben, maar een date is voor mij dat je iets gaat doen met een potentiële partner.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus? Dan vind ik het nog erg overdreven om tegen iemand te zeggen dat je niet hoort te daten als je een vriend en dochtertje hebt
Mijn vriendin gaat zo vaak datenVeel plezier schat
Jullie zijn allebei 15? Daten of uitgaan kent een klein verschilletje, als je het volwassen leven in gaat...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus? Dan vind ik het nog erg overdreven om tegen iemand te zeggen dat je niet hoort te daten als je een vriend en dochtertje hebt
Dus als je eenmaal de behoefte heb aan de aandacht van een ander, is er geen weg terug en moet je er maar voor gaan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:51 schreef Catbert het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Mijn punt is dat als je vreemdgaat je de fout hebt gemaakt niet te onderkennen dat je relatie niet goed zit. DAT is de fout, niet het vreemdgaan an sich, dat is pas een volgende fout. Maar die eerste fout, daar speelt ook het gedrag van je partner in mee. "Niet vreemdgaan" is geen optie, dan ben je al te ver heen want kennelijk is die behoefte er dan al. Wat ze had moeten doen is eerder de knoop doorhakken dat het zo niet langer ging.
Wat wil je hiermee zeggen? Dus dan ga je maar vreemd? En daarbij, als dat van toepassing zou zijn op de situatie van TS, kan ze er beter maar gelijk mee stoppen.quote:Tja, hoeveel mensen zitten wel niet in een relatie die opzich wel veilig en comfortabel is, maar waarin je niet echt blij bent met elkaar?
Met mannen die ze zoent?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht even dat we hier een fatsoenlijke discussie over konden voeren, maar kennelijk komen er toch te veel emoties bij kijken helaas.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:53 schreef Dauntl3ss het volgende:
Wat een kinderachtige instelling. Ik krijg het niet van jou, dus ik zoek het bij een ander? Dus het is per definitie de schuld of nalatigheid van de partner?
Tja. het zou nogal arrogant te stellen dat mijn interne klokje enorm anders tikt dan dat van andere mensen, en bovendien ik niet dezelfde emotionele behoeften heb als die waar andere mensen 'last' van hebben. Vergeef me dat ik er voor het gemak vanuit ga dat ik geen enorme quasimodo ben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:52 schreef kingmob het volgende:
Nogmaals een indicatie van het werkelijke probleem hier. Jij kan niet geloven dat mensen uiteindelijk zich fundamenteel anders gedragen dan jij. Je denkt dat uiteindelijk iedereen is zoals jij, als het niet openlijk is dan is het wel heimelijk. Als ze zeggen van niet dan liegen ze.
Zo heb je altijd gelijk, da's wel prettig.
Nope, wat jij letterlijk zegt is:quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht even dat we hier een fatsoenlijke discussie over konden voeren, maar kennelijk komen er toch te veel emoties bij kijken helaas.
Ik zeg letterlijk dat de eerste fout die de vreemdganger maakt de fout is dat ze geen actie ondernemen over dat het niet goed gaat in hun relatie.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:47 schreef Catbert het volgende:
Ik zou best willen stellen dat de ene persoon meer aandacht en bevestiging nodig heeft dan een ander, maar waar het op neer komt is dat je zolang je daar genoeg van krijgt in je eigen relatie je het niet ergens anders gaat zoeken.
Nee, je legt me continue woorden in de mond omdat je m'n ongelijk wil bewijzen. Ik geef aan waar ik denk dat dit soort gebeurtenissen vandaan komen, ook uit eigen ervaring. Als je het daar niet mee eens bent, prima.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:57 schreef Dauntl3ss het volgende:
Dus als je eenmaal de behoefte heb aan de aandacht van een ander, is er geen weg terug en moet je er maar voor gaan?
In dat soort situaties zouden mensen inderdaad beter de relatie kunnen verbreken, maar dat doen ze ook niet. Heb je wel eens gezien hoe druk het in een hoerenbuurt als bij de rooie brug in Utrecht is rond lunchtijd of rond een uur of 9? Staat vol Volvo's met daarin achterin een kinderzitje hoor. Pappa mag niet meer over mamma heen, dus gaat 'ie maar over Marcella heen.quote:Wat wil je hiermee zeggen? Dus dan ga je maar vreemd? En daarbij, als dat van toepassing zou zijn op de situatie van TS, kan ze er beter maar gelijk mee stoppen.
Waarvan de conclusie is dus dat je moet zorgen dat je dat in je eigen relatie vindt, lijkt me duidelijk.quote:
Inderdaad. Het is niet zo dat je niet na kunt denken. Ik snap heus wel dat zij aandacht kreeg toen ze het moeilijk had en dat dat goed voelde, maar dat ontslaat haar niet van verantwoordelijkheid wbt haar relatie. Het is niet zo dat het haar overkwam. Ze heeft tijd genoeg gehad om een afweging te maken want die dates met die gast vonden ook niet een uur binnen elkaar plaats.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:43 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dit dus. Het is absoluut geen gegeven dat als je 'zwak' bent en iemand geeft je de aandacht die je voor je gevoel niet van je partner krijgt, je daar op in moet gaan. Het blijft een keuze.
Er stond volgens mij letterlijk 'niet vreemdgaan is geen optie'. Daar reageerde ik op, en dat heeft ook weinig te maken met wat ik persoonlijk vind.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, je legt me continue woorden in de mond omdat je m'n ongelijk wil bewijzen. Ik geef aan waar ik denk dat dit soort gebeurtenissen vandaan komen, ook uit eigen ervaring. Als je het daar niet mee eens bent, prima.
Dan zijn we het daar over eens.quote:Waarvan de conclusie is dus dat je moet zorgen dat je dat in je eigen relatie vindt, lijkt me duidelijk.
Geen idee, maak ik mij ook totaal niet druk om eigenlijk.quote:
Bijna, 26 (ik) en 29 (zij).quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:57 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Jullie zijn allebei 15? Daten of uitgaan kent een klein verschilletje, als je het volwassen leven in gaat...
Euhm.. Tjah, dan hebben we een andere definitie van datenquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien dat we een andere definitie van daten hebben, maar een date is voor mij dat je iets gaat doen met een potentiële partner.
In deze discussie is dat woordje net wel van belang. Ik ga geen flauwe opmerkingen maken op een plek waar dat niet nodig is. Ik ben volwassen genoeg.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bijna, 26 (ik) en 29 (zij).
Je kan ook gewoon niet zo zwaar tillen aan een woordje. Dat heb je ook vast geleerd toen je het volwassen leven in ging of niet?
En de jouwe is afwijkend. Dus?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Euhm.. Tjah, dan hebben we een andere definitie van daten
Het geval is dat de partner van TS zich hier waarschijnlijk wel druk om maaktquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Geen idee, maak ik mij ook totaal niet druk om eigenlijk.
Maar aangezien ze regelmatig gaat "daten" met een vriendin...
Net eens opgezocht maar een definitie van een date is een afspraakje.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
En de jouwe is afwijkend. Dus?
Stom van hemquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:12 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Het geval is dat de partner van TS zich hier waarschijnlijk wel druk om maakt
Er stond: "niet vreemdgaan" is geen optie, dan ben je al te ver, je moet voorkomen dat het zover komt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:06 schreef Dauntl3ss het volgende:
Er stond volgens mij letterlijk 'niet vreemdgaan is geen optie'. Daar reageerde ik op, en dat heeft ook weinig te maken met wat ik persoonlijk vind.
Lijkt mij ook, ken genoeg meiden die melden dat ze een 'eet-date' met een vriendin hebben, en daar volgt dan geen heftige lesboporn uit ofzo.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:13 schreef Keltie het volgende:
Net eens opgezocht maar een definitie van een date is een afspraakje.
Dat hoeft niet alleen met potentiële levenspartners te zijn?
Dat is de Van Dale. Leuk opgezocht, en tactisch dat je het woordje een al cursief opneemt. Jij weet net zo goed als ieder ander dat gemiddeld genomen, en dus in de overgrote meerderheid, een date iets is wat je doet met potentieel relatiemateriaal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Net eens opgezocht maar een definitie van een date is een afspraakje.
Dat hoeft niet alleen met potentiële levenspartners te zijn?
De overgrote meerderheid van de wereld of de overgrote meerderheid van Fok?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:16 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Dat is de Van Dale. Leuk opgezocht, en tactisch dat je het woordje een al cursief opneemt. Jij weet net zo goed als ieder ander dat gemiddeld genomen, en dus in de overgrote meerderheid, een date iets is wat je doet met potentieel relatiemateriaal.
Eh, Fok! zit alleen maar vol met bazen, en de wereld vol met losers, toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de wereld of de overgrote meerderheid van Fok?
Nee. Ik heb gewoon geleerd dat een woord meerdere definities kan hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:16 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Dat is de Van Dale. Leuk opgezocht, en tactisch dat je het woordje een al cursief opneemt. Jij weet net zo goed als ieder ander dat gemiddeld genomen, en dus in de overgrote meerderheid, een date iets is wat je doet met potentieel relatiemateriaal.
Even puberpaupertaal daargelaten, waar de woorden 'houden van' ook te pas en te onpas over en weer wordt gegooid...
Misschien niet, als hij in de tussentijd bij zijn moeder zit, hun relatie aan een draadje hangt en er een klein kind in het spel isquote:
Geen idee, kennelijk heb ik alleen in m'n eentje sowieso overal een andere definitie van.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:18 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Eh, Fok! zit alleen maar vol met bazen, en de wereld vol met losers, toch?
Oh wacht, dat is net andersom, of niet?
We'll have to agree to disagree. Er is geen hoogstwaarschijnlijk, het hangt van jou als persoon af.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er stond: "niet vreemdgaan" is geen optie, dan ben je al te ver, je moet voorkomen dat het zover komt.
Volgens mij is dan duidelijk wat ik bedoel toch? Als je op het punt komt dat je die aandacht van anderen wil, ben je al te ver heen en ga je hoogstwaarschijnlijk die fout maken. En dat moet je voorkomen. Ik weet van mezelf ook dat ik aandacht van mooie meiden altijd fijn vind, en ik zal dan ook niet weer samen met zo'n iemand omdat ik me niet weer in die positie zal plaatsen. Ik zat in een dip in m'n relatie en voor 3 weken in de VS, en dacht dat ik een beetje sjansen en een etentje en een borrel met een enorm lekker ding wel kon handlen. Nou niet dus. Nu weet ik dat van mezelf en zorg dat ik niet weer in zo'n situatie kom
Maar hij heeft er geen reet aan, is het wel?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:20 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Misschien niet, als hij in de tussentijd bij zijn moeder zit, hun relatie aan een draadje hangt en er een klein kind in het spel is
Aan haar als partner niet inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar hij heeft er geen reet aan, is het wel?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:21 schreef Dauntl3ss het volgende:
We'll have to agree to disagree. Er is geen hoogstwaarschijnlijk, het hangt van jou als persoon af.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:21 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Aan haar als partner niet inderdaad.
Je hebt gelijk! Wat raad je hem aan? Lekker de krant gaan zitten lezen en wachten tot zijn vriendin en moeder van zijn kind hem weer ziet staan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, dat druk maken helpt hem aardig verder
Wat een merkwaardige houding om te ontkennen dat niet iedereen dezelfde zwakheden kent. Ik heb vast zwakheden die jij niet hebt als dat je troost.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja. het zou nogal arrogant te stellen dat mijn interne klokje enorm anders tikt dan dat van andere mensen, en bovendien ik niet dezelfde emotionele behoeften heb als die waar andere mensen 'last' van hebben. Vergeef me dat ik er voor het gemak vanuit ga dat ik geen enorme quasimodo ben.
Ik kan een hoop stront ook een regenboog noemen en andersom, maar dat communiceert zo lastig...quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:12 schreef vlindertje2009 het volgende:
ik gebuik een hele andere definitie voor het woord daten. Ik zeg zovaak tegen mijn vriendinnen zullen we daten, meer als afspreken om wat te gaan drinken. Dus niet met een potentiele partner als je echt gaat daten met iemand dan ga je netjes gekleed je wilt er goed uitzien voor die persoon, ik zat gewoon onder het verf enz. Dus we zijn wat wezen drinken om dat duidelijk te maken
Ik zeg niet dat iedereen gelijk is, of dat er geen uitzonderingen zijn. Ik denk alleen dat (ik redeneer vooral vanuit de kant van de man) de drijfveren voor de meeste mensen hetzelfde zijn, en dat aan die drijfveren voldaan moet worden. Ik kan me dus voor de gemiddelde man niet voorstellen dat ze in een relatie kunnen blijven zitten waar niet aan die drijfveren voldaan wordt en die dan wel trouw bij die persoon blijven op het moment dat een 'ander' hun die bevestiging en aandacht wel geeft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:29 schreef kingmob het volgende:
Wat een merkwaardige houding om te ontkennen dat niet iedereen dezelfde zwakheden kent. Ik heb vast zwakheden die jij niet hebt als dat je troost.
Er zijn genoeg meiden die het woord 'date' op die manier gebruiken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:31 schreef kingmob het volgende:
Ik kan een hoop stront ook een regenboog noemen en andersom, maar dat communiceert zo lastig...
Ik snap niet dat jij bewust een "irrationeel moment" kan gebruiken als een excuus voor iets wat je fout doet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
[..]
Veel mensen die het niet meegemaakt hebben denken dat vreemdgaan een rationele keuze is. Dat je dus een dag van te voren 'plant' om vreemd te gaan ofzo. Zo werkt dat niet. Ieder mens heeft momenten waarop 'ie het nooit zou doen, en diepe dalen waarbij je je emotioneel klote voelt en een beetje aandacht van een leuk iemand enorm je ego streelt. En dan denk je een hele tijd dat je het allemaal wel onder controle hebt en het "gewoon voor de gezelligheid" is, terwijl die ander ook gewoon jou als target ziet. Ik weet dus wat ik gedaan heb en hoe en waarom het fout gegaan is. Juist daarom denk ik dat ik een beter beeld heb van hoe zo'n situatie ontstaat als iemand die het zelf niet meegemaakt heeft of iemand die alleen slachtoffer is geweest.
[..]
Tuurlijk zal dat een issue zijn. Hoe groot dat issue is, is afhankelijk van of ze het vertelt, hoe ze zich er zelf onder voelt (of ze door wil uberhaupt) en of hij dat nog wil als hij het hoort.
Het is geen excuus, het is een aanleiding. De fout is dat je moet zorgen dat die aanleiding er niet is. Ik praat het niet goed, ik zeg niet dat ik niet fout zat, ik zeg alleen dat de meeste mensen niet snappen waarom het gebeurt en alleen maar als kippen zonder kop gaan roepen dat iemand aan de schandpaal moet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:37 schreef Gamesua het volgende:
Ik snap niet dat jij bewust een "irrationeel moment" kan gebruiken als een excuus voor iets wat je fout doet.
Net zoals er zoveel mensen zijn die "ik hou van je" licht gebruiken of die als en dan door elkaar gebruiken. Dit is een indicatie waar dat toe leidt, gebrekkige communicatie. Niks mis met veranderende taal, maar op deze manier gaat gewoon informatie verloren. Mijn vergelijking was incorrect, correcter was geweest: "Ik kan een hoop stront ook wel een regenboog noemen, maar als ik het dan over een regenboog heb, moet ik niet verbaasd zijn als niemand snapt dat ik het over stront had" oidquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedereen gelijk is, of dat er geen uitzonderingen zijn. Ik denk alleen dat (ik redeneer vooral vanuit de kant van de man) de drijfveren voor de meeste mensen hetzelfde zijn, en dat aan die drijfveren voldaan moet worden. Ik kan me dus voor de gemiddelde man niet voorstellen dat ze in een relatie kunnen blijven zitten waar niet aan die drijfveren voldaan wordt en die dan wel trouw bij die persoon blijven op het moment dat een 'ander' hun die bevestiging en aandacht wel geeft.
Concreet: stel je hebt een relatie met een lieve meid, maar je hebt al 6 maanden geen seks gehad. Gewoon nul. Zonder goeie reden, ze heeft gewoon geen zin. Je gaat me dan niet vertellen dat als je in de kroeg een meid tegenkomt die aangeeft geinteresseerd te zijn je fantasie minstens flink op hol slaat. Dan zou jij dus niks doen, naar huis gaan, en in dezelfde situatie blijven zitten.
[..]
Er zijn genoeg meiden die het woord 'date' op die manier gebruiken.
Sowieso, toen ze dat zeiden waren ze niet in de keuken, daar gaat 't al mis.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef kingmob het volgende:
Maw, een langdradige manier om te zeggen dat die meiden het gewoon fout hebben.
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sowieso, toen ze dat zeiden waren ze niet in de keuken, daar gaat 't al mis.
Beste post tot nu toequote:Op vrijdag 29 april 2011 15:50 schreef kingmob het volgende:
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!
En toen was daar ineens die jongen met die Clive Christian keuken, tsja....quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!
Tenzij je toevallig een partner treft die nooit een fout maakt en dat zelf ook niet doet, zal je in relaties er tegenaan lopen dat partners fouten maken danwel moeten omgaan met jouw fouten. De een zoent eens met de verkeerde, de ander doet iets doms met geld, de derde bewaart een raar geheim. Tenzij in heel onvolwassen relaties zullen partners fouten maken, opbiechten of verzwijgen, en ermee om moeten leren gaan. Dat jij nou alles ophangt aan een zoen, betekent niet dat ik dat ook deed..quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Weer zo'n rare opmerking, dat is gewoon pertinent onwaar. Er zijn massas mensen met lange relaties inclusief problemen die dit niet overkomt. Mensen zijn verschillend en sommigen zijn nou eenmaal egoistischer in relaties dan anderen. Net zoals sommigen verslavingsgevoelig zijn en anderen niet. Dat sommigen het snoepje kunnen laten liggen als ze er later 2 voor terug krijgen en anderen niet. etc. etc.
Uit de OP:quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:50 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Wat mij persoonlijk het meest stoort zijn de disclaimers, en ook nog de twijfel betreft het vertellen of niet. 'Mensen maken fouten', 'dingen gebeuren', en 'het ging al langere tijd niet goed' vind ik echt bullshit. Doe daar dan iets aan, of kap er gewoon mee.
Ben het er wel mee eens dat dit inderdaad een keerpunt (als haar vriend ermee kan leven) of anders einde relatie zou moeten zijn.
Ze zijn van tafel & bed gescheiden en proberen de boel weer te lijmen. Ik zie niet waar de conclusie dat TS niks doet aan de problemen op gebaseerd is. Het is ook niet logisch om die conclusie te trekken uit het feit dat ze iets doms gedaan heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
Me vriend en ik zijn gister gezellig wat wezen eten en hebben een leuke wandeling gemaakt we probreren de relatie stap voor stap weer te verbeteren? Moet ik het hem vertellen? ze kennen elkaar wel van gezicht?
Je hebt vanaf je 19e een relatie van 5 jaar maar je weet wel zeker dat je geen type bent dat met iemand zoent op een tweede date.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
Hallo,
Ik ben 24 jaar en heb 5 jaar een relatie met een onwijs lieve jongen. Op dit moment zit de relatie op een laag pitje, communicatie slecht,gevoel van aantrekking is weg, dit komt door het drukke leven wat we leiden.We hebben samen ook een dochter van 1 jaar. Op een gegeven moment klikte het zo slecht dat hij voorlopig bij zijn moeder is ingetrokken. Hij is heel verdrietig en emotioneel omdat we allebei niet begrijpen waar het nou fout is gegaan
In de tussentijd heb ik een jongen ontmoet en kon ik mijn gevoelens bij hem kwijt, als ik met hem sprak vergat ik alles en kon mijn hart luchten over mijn relatie, In de tussentijd gaf hij wel signalen dat hij mij leuk vond, Ik vond de aandacht wel leuk, We hebben 2x in totaal afgesproken. We zijn twee keer wat wezen drinken en uiteindelijk tweede date gezoend. Wat ik van mijzelf niet begrijp want ik ben geen type die na twee dates met een jongen zoent.
Ik had de volgende dag erge spijt en heb hem twee dagen daarna ook verteld van dat we het beter kunnen vergeten en ik hem niet kwijt wil als vriend. Hij gaf aan dat het hem allemaal niet kan schelen en dat ik helemaal niks voor hem beteken dus als hij me nou spreekt of niet. Ik probeerde daarna nog grapjes te maken van je nodigt me niet eens uit en dan gaf hij bot antwoord van maar wil ik wel dat je komt? terwijl hij daarvoor altijd vroeg wanneer we gingen chillen enz. Ik heb er enorme spijt dat ik met hem heb gezoend,
Helaas zal ik nog met hem in contact blijven omdat we samen in dezelfde Kunstgroep zitten. Ik weet op dit moment niet of ik deze jongen moet uitleggen dat ik alleen maar interesse toonde omdat ik de problemen met me vriend vergat? of moet ik hem gewoon negeren en ook als ik hem zie in het atelier?
Me vriend en ik zijn gister gezellig wat wezen eten en hebben een leuke wandeling gemaakt we probreren de relatie stap voor stap weer te verbeteren? Moet ik het hem vertellen? ze kennen elkaar wel van gezicht?
Klopt - ze begint nu pas met herstellen. Ze heeft het eerst zover laten komen dat de relatie op een laag pitje stond, de communicatie op het nulpunt lag en het gevoel van aantrekking is verdwenen (zie dezelfde OP). Hij ging weg, beiden heul verdrietig omdat het niet meer ging, maar in die tijd is ze dus wel aan die kerel blijven plakken. Daar gaat bij mij het licht uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Ze zijn van tafel & bed gescheiden en proberen de boel weer te lijmen. Ik zie niet waar de conclusie dat TS niks doet aan de problemen op gebaseerd is. Het is ook niet logisch om die conclusie te trekken uit het feit dat ze iets doms gedaan heeft.
Het ging al langere tijd niet goed - gezien de beschrijving daarvan is dat iets waarvan ze al modderend proberen het weer recht te breien.
Dat dus. Dat eeuwige relativeren van zulke foute keuzes ook altijd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
Karma.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:19 schreef goofy_goober het volgende:
Vraag me af wat daar grappig aan is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |