Net zoals er zoveel mensen zijn die "ik hou van je" licht gebruiken of die als en dan door elkaar gebruiken. Dit is een indicatie waar dat toe leidt, gebrekkige communicatie. Niks mis met veranderende taal, maar op deze manier gaat gewoon informatie verloren. Mijn vergelijking was incorrect, correcter was geweest: "Ik kan een hoop stront ook wel een regenboog noemen, maar als ik het dan over een regenboog heb, moet ik niet verbaasd zijn als niemand snapt dat ik het over stront had" oidquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedereen gelijk is, of dat er geen uitzonderingen zijn. Ik denk alleen dat (ik redeneer vooral vanuit de kant van de man) de drijfveren voor de meeste mensen hetzelfde zijn, en dat aan die drijfveren voldaan moet worden. Ik kan me dus voor de gemiddelde man niet voorstellen dat ze in een relatie kunnen blijven zitten waar niet aan die drijfveren voldaan wordt en die dan wel trouw bij die persoon blijven op het moment dat een 'ander' hun die bevestiging en aandacht wel geeft.
Concreet: stel je hebt een relatie met een lieve meid, maar je hebt al 6 maanden geen seks gehad. Gewoon nul. Zonder goeie reden, ze heeft gewoon geen zin. Je gaat me dan niet vertellen dat als je in de kroeg een meid tegenkomt die aangeeft geinteresseerd te zijn je fantasie minstens flink op hol slaat. Dan zou jij dus niks doen, naar huis gaan, en in dezelfde situatie blijven zitten.
[..]
Er zijn genoeg meiden die het woord 'date' op die manier gebruiken.
Sowieso, toen ze dat zeiden waren ze niet in de keuken, daar gaat 't al mis.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef kingmob het volgende:
Maw, een langdradige manier om te zeggen dat die meiden het gewoon fout hebben.
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sowieso, toen ze dat zeiden waren ze niet in de keuken, daar gaat 't al mis.
Beste post tot nu toequote:Op vrijdag 29 april 2011 15:50 schreef kingmob het volgende:
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!
En toen was daar ineens die jongen met die Clive Christian keuken, tsja....quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee nee, dat slechts een gevolg, de aanleiding is dat hun vriend ze niet genoeg aandacht gaf, zodat ze uit die keuken konden ontsnappen!
Tenzij je toevallig een partner treft die nooit een fout maakt en dat zelf ook niet doet, zal je in relaties er tegenaan lopen dat partners fouten maken danwel moeten omgaan met jouw fouten. De een zoent eens met de verkeerde, de ander doet iets doms met geld, de derde bewaart een raar geheim. Tenzij in heel onvolwassen relaties zullen partners fouten maken, opbiechten of verzwijgen, en ermee om moeten leren gaan. Dat jij nou alles ophangt aan een zoen, betekent niet dat ik dat ook deed..quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Weer zo'n rare opmerking, dat is gewoon pertinent onwaar. Er zijn massas mensen met lange relaties inclusief problemen die dit niet overkomt. Mensen zijn verschillend en sommigen zijn nou eenmaal egoistischer in relaties dan anderen. Net zoals sommigen verslavingsgevoelig zijn en anderen niet. Dat sommigen het snoepje kunnen laten liggen als ze er later 2 voor terug krijgen en anderen niet. etc. etc.
Uit de OP:quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:50 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Wat mij persoonlijk het meest stoort zijn de disclaimers, en ook nog de twijfel betreft het vertellen of niet. 'Mensen maken fouten', 'dingen gebeuren', en 'het ging al langere tijd niet goed' vind ik echt bullshit. Doe daar dan iets aan, of kap er gewoon mee.
Ben het er wel mee eens dat dit inderdaad een keerpunt (als haar vriend ermee kan leven) of anders einde relatie zou moeten zijn.
Ze zijn van tafel & bed gescheiden en proberen de boel weer te lijmen. Ik zie niet waar de conclusie dat TS niks doet aan de problemen op gebaseerd is. Het is ook niet logisch om die conclusie te trekken uit het feit dat ze iets doms gedaan heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
Me vriend en ik zijn gister gezellig wat wezen eten en hebben een leuke wandeling gemaakt we probreren de relatie stap voor stap weer te verbeteren? Moet ik het hem vertellen? ze kennen elkaar wel van gezicht?
Je hebt vanaf je 19e een relatie van 5 jaar maar je weet wel zeker dat je geen type bent dat met iemand zoent op een tweede date.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:33 schreef vlindertje2009 het volgende:
Hallo,
Ik ben 24 jaar en heb 5 jaar een relatie met een onwijs lieve jongen. Op dit moment zit de relatie op een laag pitje, communicatie slecht,gevoel van aantrekking is weg, dit komt door het drukke leven wat we leiden.We hebben samen ook een dochter van 1 jaar. Op een gegeven moment klikte het zo slecht dat hij voorlopig bij zijn moeder is ingetrokken. Hij is heel verdrietig en emotioneel omdat we allebei niet begrijpen waar het nou fout is gegaan
In de tussentijd heb ik een jongen ontmoet en kon ik mijn gevoelens bij hem kwijt, als ik met hem sprak vergat ik alles en kon mijn hart luchten over mijn relatie, In de tussentijd gaf hij wel signalen dat hij mij leuk vond, Ik vond de aandacht wel leuk, We hebben 2x in totaal afgesproken. We zijn twee keer wat wezen drinken en uiteindelijk tweede date gezoend. Wat ik van mijzelf niet begrijp want ik ben geen type die na twee dates met een jongen zoent.
Ik had de volgende dag erge spijt en heb hem twee dagen daarna ook verteld van dat we het beter kunnen vergeten en ik hem niet kwijt wil als vriend. Hij gaf aan dat het hem allemaal niet kan schelen en dat ik helemaal niks voor hem beteken dus als hij me nou spreekt of niet. Ik probeerde daarna nog grapjes te maken van je nodigt me niet eens uit en dan gaf hij bot antwoord van maar wil ik wel dat je komt? terwijl hij daarvoor altijd vroeg wanneer we gingen chillen enz. Ik heb er enorme spijt dat ik met hem heb gezoend,
Helaas zal ik nog met hem in contact blijven omdat we samen in dezelfde Kunstgroep zitten. Ik weet op dit moment niet of ik deze jongen moet uitleggen dat ik alleen maar interesse toonde omdat ik de problemen met me vriend vergat? of moet ik hem gewoon negeren en ook als ik hem zie in het atelier?
Me vriend en ik zijn gister gezellig wat wezen eten en hebben een leuke wandeling gemaakt we probreren de relatie stap voor stap weer te verbeteren? Moet ik het hem vertellen? ze kennen elkaar wel van gezicht?
Klopt - ze begint nu pas met herstellen. Ze heeft het eerst zover laten komen dat de relatie op een laag pitje stond, de communicatie op het nulpunt lag en het gevoel van aantrekking is verdwenen (zie dezelfde OP). Hij ging weg, beiden heul verdrietig omdat het niet meer ging, maar in die tijd is ze dus wel aan die kerel blijven plakken. Daar gaat bij mij het licht uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Ze zijn van tafel & bed gescheiden en proberen de boel weer te lijmen. Ik zie niet waar de conclusie dat TS niks doet aan de problemen op gebaseerd is. Het is ook niet logisch om die conclusie te trekken uit het feit dat ze iets doms gedaan heeft.
Het ging al langere tijd niet goed - gezien de beschrijving daarvan is dat iets waarvan ze al modderend proberen het weer recht te breien.
Dat dus. Dat eeuwige relativeren van zulke foute keuzes ook altijd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
Heel slim. Je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vreemd. Je geeft aan dat je niet zo'n meid bent die na 2 dates met een jongen zoent...maar blijkbaar dus wel, want je deed het. Overigens vind ik het slap gelul, want je relatie zit in zwaar weer, en jij gaat vervolgens met een andere gast daten. Dat is inderdaad de allerbeste stap die je kunt nemen.
Dan kun je daar nu spijt van hebben, maar feit blijft wel dat je willens en wetens bent gaan 'daten' met die andere gast. Die zoen kwam ook niet uit de lucht vallen, want er hangt een spanning, het is niet zo dat ie ineens opspringt en naar je toe vliegt en je vol op je muil pakt he.
En nu ben je dus de brokstukken aan het lijmen met je vriend, wat op zich goed is, alleen dat doe je, gebaseerd op een geheim. Jij hebt namelijk met een ander gezoend. Ik snap je afweging wel, want als je het verteld dan snap je ook wel dat hij dat heel erg slecht trekt en wellicht volledig het einde van jullie relatie betekent.
Karma.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:19 schreef goofy_goober het volgende:
Vraag me af wat daar grappig aan is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |