Ik heb dat in verleden ook gehad, spreken we wel over 15 jaar terug, ik heb een formele klacht ingediend, en het bleek dat elke consulent verplicht is om een quota aan sollicitaties te halen. Vandaar dat ze ook zo zeuren dat je correspondentie moet doorsturen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:24 schreef Janena het volgende:
Google werkt soms heel goed ja.
Ik was laatst op gesprek bij mijn UWV werkcoach en kreeg 3 vacatures mee waarvan er 2 al 2(!) maanden vervuld waren. Is toch om te huilen?
Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een erotische internetshop gehad, en geloof me er is een markt voor in Nederland
Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef oppiedoppie het volgende:
Toevallig zit ik in de luze positie dat ik 2 banen aangeboden heb gekregen. Doordat ze vergeten waren me te bellen om mee te delen dat ik was aangenomen ben ik verder gaan solliciteren en had ik al een gesprek geregeld voordat ze me belden dat ik was aangenomen. Dus ben ik begonnen met een maand proeftijd waarvan ik nog 1 week te gaan heb. Daarnaast heb ik 2 gesprekken gehad bij een andere werkgever en die willen me nu dus ook graag. Nu zit ik met een dilemma en ik heb nog 1 week om te beslissen. De moeilijkheid zit hem in het punt dat beide bedrijven bijna niet met elkaar te vergelijken zijn.
Bedrijf 1 (waar ik nu werk) : Stabiele multinational met 800 man personeel, reistijd 0,30 min, promotie kan lang duren en tot dan redelijk eentonig werk, jaarcontract met 'kans op vast' (volgens collega's waarschijnlijk niet, alle uitzendkrachten waren eruit en nu trekt het weer aan), flexibele werktijden, werk bevalt goed.
Bedrijf 2: Klein bedrijfje met 25 man personeel, reistijd 0,45 min, heel afwisselend werk van offertes maken tot kontakt met klanten, inkopen, wvb'en en meedenken met alles, 2 maanden uzb dan vast.
De lonen zijn bijna gelijk, das het punt dus niet.
Bedrijf 2 weet dat het mij wel bevalt bij bedrijf 1 en andersom ook, ben er heel eerlijk in geweest.
Heb nu dus nog 1 week om een beslissing te nemen...........
Ben enkele maanden zonder werk geweest en begon al bijna de moed op te geven maar dat ik in deze positie zou komen had ik nooit verwacht en is een boost voor mn zelfvertrouwen geweest.
Dus zo snel kan de situatie veranderen......
Is al erg lang terug, ben zo rond 2000 gestopt omdat ik toen een goede baan aangeboden kreeg, en ik het beetje zat was, had daarvoor een vrij grote online muziekwinkel en omdat de marges daar laag waren ben ik op erotiek overgeschakeld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gevoel zegt: ga voor optie 2.
Kleine bedrijven zijn toch vaak wat persoonlijker, bij goed bevallen is de kans redelijk dat je er voor langere tijd aan de slag kan (halfjaar/jaarcontract, daarna misschien onbepaalde tijd?).
Daarbij klinkt het werk veel leuker.
Bij bedrijf 1 is het niet echt zeker dat je er na een jaar kan blijven, werk is saaier...
Dat kwartiertje reistijdverschil doet het hem niet.
Hoe zit het met de werktijden bij bedrijf 2?
Eigenlijk moet bij bedrijf 2 elke dag iemand aanwezig zijn tot 17:00 uur, maar dat hoef ik niet elke dag te zijn en als ik langer doorga kan ik ook later beginnen en dud mn dochtertje gelijk naar school brengen ipv eerst naar mijn ouders.
[quote]Op donderdag 12 mei 2011 11:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.
Vermoedelijk weer overgekwalificeerd dus.quote:Ik heb meerdere reacties ontvangen en heb daaruit een selectie gemaakt. Helaas zit jij hier niet bij en dit met als voornaamste reden dat andere kandidaten beter aansluiten bij het profiel. Ik wil je adviseren de website in de gaten te houden en te reageren op passende vacatures.
Ja, het ging om een tijdelijke baan, licht administratief werk, geen telefonische werkzaamheden. Ideaal voor mij, dus ik had mijn hoop hier wel redelijk op gevestigd.quote:
Balen is dat hè.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Janena het volgende:
Van de week weer een afwijzing binnen op een baan waarvan ik dacht: daar maak ik een goede kans, in mijn woonplaats, administratief en niet te zwaar qua functie, uren waren perfect.
Krijg ik reactie dat ik overgekwalificeerd ben voor deze baan *zucht*.
Ik heb dat in mijn lange zoektocht ook al vele malen geprobeerd, gewoon om in elk geval iets te hebben. Het blijkt vrijwel onmogelijk te zijn om zonder ervaring aangenomen te worden in een winkel. Ook omdat vaak de voorkeur wordt gegeven aan MBO'ers die een BBL-traject in de detailhandel o.i.d. volgen. (Dat heeft voordelen voor de opleiding, de winkel en de leerling zelf.) Zij zijn vaak ook nog eens veel jonger dan studenten van HBO of uni die een (bij)baantje zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Dupje het volgende:
Ik ben er idd ook over aan t nadenken om voor de zomer maar gewoon in een winkel te gaan werken ofzo
Inderdaad...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Balisto het volgende:
[..]
Balen is dat hè.
Voor sommige sollicitaties lijkt het bijna verstandig om je cv te downgraden.
Heel herkenbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:32 schreef goofy_goober het volgende:
Of intercedenten die wel even voor jou gaan beslissen of je het wel of geen leuke baan vindt.
quote:Wij zijn op zoek naar productiemedewerkers, die besckikbaar zijn van juli tot september. Het gaat om een full-time functie. Je draait in een ploegendienst van vijf ploegen. Je werkt hierbij zes dagen achter elkaar. Twee keer ochtend/middag, twee keer middag/avond en twee keer avond/nacht. Daarna ben je vier dagen vrij. Het gaat om zwaar productiewerk in een vrij warme en stoffige omgeving.
Zo irritant idd. Maar goed, blijkbaar verdiepen veel sollicitanten zich niet in het bedrijf? (dat soort rare vragen moet toch ergens vandaan komen)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Janena het volgende:
Haha...ja.
Alsof je voor jan lul de moeite doet om te reageren.
Ik heb dit vaak i.v.m. de afstand.
Zeggen ze: je weet dat het in Assen is?
Ik: Ja, dat stond in de vacature![]()
Ik zou het serieus overwegen, heerlijk werken in een zonnig landquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef Balisto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die serieus overwegen om vakantiewerk te doen in het buitenland of op de Waddeneilanden?
Bij een van mijn vaste uitzendbureaus hebben ze nu vacatures in de horeca en de schoonmaak op verschillende Waddeneilanden. Ook zoeken ze barmedewerkers en proppers () in Griekenland.
Verder ben ik benaderd om horeca/receptiewerk te doen op campings in Frankrijk en ken ik mensen die in recratieteams op campings hebben gewerkt (het vermaken van kinderen).
In de housekeeping (in binnen- en buitenland) is ook nog wel het een en ander te vinden.
In de meeste gevallen gaat het om fulltime werk en is huisvesting inbegrepen.
Zo zullen er vast nog wel meer zomerbanen te vinden zijn. Als ik niet op korte termijn iets anders vind moet ik zoiets toch maar eens serieus overwegen (behalve dan een baan als propper, en werken met kinderen is ook niet echt mijn ding).
Heb een paar gesprekken gehad over mijn 'situatie' en ik ben er uit!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.
Ben er eigenlijk nog steeds niet 100% uit..........
Hm ik kom dat niet zoveel tegen, moet vaker gewoon een e-mail met bijlagen versturen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef goofy_goober het volgende:
Ik begin gewoon met 'Geachte heer/mevrouw' en eindig met een verwijzing naar mijn CV. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig zo'n standaard reply vakje op hun website waar je je verhaaltje kan doen.
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelfquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Rucky het volgende:
UWV![]()
Als iets een onduidelijk kut bedrijf is.
Wat te doen bij een ontslag? meldt u zichzelf zo snel mogelijk bij het uwv.
Kom je daar, Heeft u een afspraak?
Nee
U moet een afspraak maken.
Ja maar op uw website stond....
U MOET EEN AFSPRAAK MAKEN.
Oke dan wil ik graag een afspraak maken.
Dat moet u telephonisch doen.
Dat was mijn reactie ook meteen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Samael het volgende:
[..]
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelf
Gaan, ze zijn bezig met een nieuw project ik meen in Brazilië om daar weer Fokkers te gaan bouwen. Als dat doorgaat, dan is er personeel nodig op alle niveaus. Niet twijfelen, kon wel eens leuk uitpakkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
In onze lokale krant stond dat ze bij Randstad Hoogeveen morgen een 'meet en greet' hebben van 18 tot 21 uur met Fokker. Zoeken meerdere personeelsleden.
Geen idee of ze kantoorpersoneel zoeken of alleen mensen voor in de productie maar ik kan altijd mijn hoofd even laten zien natuurlijk.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
In onze lokale krant stond dat ze bij Randstad Hoogeveen morgen een 'meet en greet' hebben van 18 tot 21 uur met Fokker. Zoeken meerdere personeelsleden.
Geen idee of ze kantoorpersoneel zoeken of alleen mensen voor in de productie maar ik kan altijd mijn hoofd even laten zien natuurlijk.
Dit is de volledige:quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef HeetBoven het volgende:
Ter info:
http://www.ainonline.com/(...)parts-factory-29193/
Inderdaad, ik had demonstratief mijn telefoon gepakt en voor de balie gaan bellen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Samael het volgende:
[..]
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelf
Het woord uitzendbureau heb ik ook meerdere malen in het gesprek gehoord. Ik lurk hier langer dan ik post en ik ken de verhalen van die zogenaamde super-uitzendbureau's. Ik moest constant op mijn tong bijten wanneer het woord voorbij kwamquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:04 schreef cafpow het volgende:
Hier tot nog toe geen succes. Gisteren weer een sollicitatie de deur uit gedaan en weer afgewezen.
En ik krijg net een brief dat ik mij volgende week woensdag mag melden bij het UWV bij ons voor een gesprek i.v.m. met mijn WIJ traject.
Eens kijken wat dit wordt, want de vorige keer ben ik zowat afgepoeierd om via uitzendbureau's te zoeken...en dat zij niks met uitzenbureau's te maken hebben![]()
Ey, werk is werk ouwe.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:21 schreef Balisto het volgende:
Ik woon in Groningen en krijg zojuist een vacature-alert voor vakantiewerk bij de Gamma in Waalwijk.
Niet elke werkzoekende in dit topic heeft een bijstandsuitkering en woont in de regio Brabant.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:49 schreef HeetBoven het volgende:
als ik het goed begrijp krijgen we dadelijk alleen nog maar reacties 's-avondsiedereen in dit topic kan per slot van rekening helpen met aardbeien plukken
Nog niet veel veranderd. Af en toe kutklusjes voor uitzendbureaus en daarnaast regelmatig afwijzingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:27 schreef smileyface het volgende:
Ik heb inmiddels al paar weken erop zitten bij de C1000 en het bevalt prima!
De mensen zijn vriendelijk en de sfeer is goed, maar ben toch blij als ik binnenkort weer ga studeren!
Hoe staat het bij jullie allemaal?
Leuk om te horen dat het je daar goed bevalt!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:27 schreef smileyface het volgende:
Ik heb inmiddels al paar weken erop zitten bij de C1000 en het bevalt prima!
De mensen zijn vriendelijk en de sfeer is goed, maar ben toch blij als ik binnenkort weer ga studeren!
Hoe staat het bij jullie allemaal?
Heb mn maand proeftijd er net op zitten bij Fokker en heb nu een jaarcontract. Ben bij een vergadering geweest waar ze vertelden wat de verwachtingen voor fokker zijn in Hoogeveen. Ze verwachten de komende jaren, tot 2015 met 50% te zullen groeien. er komt een nieuwe loods die ze nu bouwen en die in augustus klaar moet zijn. Er werken nu ongeveer 800 mensen en er komen de komende jaren dus een paar honderd banen bij, als hun prognose goed is tenminste. De baantjes die er bijkomen zijn dus op allerlei niveau's, van administratief tot productie etc. Er werken momenteel niet veel uitzendkrachten, dus een vast contract zit er niet heel snel in want ze willen een 'losse schil' van 20%, maar als je er eenmaal bent en je hebt je bewezen, vlieg je er niet zo snel uit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
Tja, dat is van alle tijden, als bedrijven bepaalde werkzaamheden afstoten dan staan er weer anderen op om deze werkzaamheden op te pakken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/economie/2522480/t-mobile-schrapt-475-banen.html
Dit is wel weer zuur, ik ben dus aangenomen in bij een bedrijf waar we zulke internet diensten maken en aanbieden. Hier wordt het alleen maar drukker en heb ik dus een baan gekregen, maar ergens anders gaan er weer mensen in de WW komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |