Ik snap hem ook niet; hij bedoelt dat andere deeltje 66 volgens de link, maar die is toch echt dichtquote:Op woensdag 27 april 2011 12:29 schreef L0we het volgende:
Het koppelen aan de reeks wilde niet, hij gaf aan dat er nog een ander in de reeks open was...
Geilquote:Op woensdag 27 april 2011 13:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Heeft Dubish inmiddels vervangen voor iets veelers.
Audi A6
Jawel, maar niet op `invoeren` klikken.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:55 schreef FalleNk810i het volgende:
lelijk hok in de OP![]()
Kon je niet op ''nieuw deel'' klikken L0we?
Gefikst. Vanaf nu moet het wel weer kunnen.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:29 schreef L0we het volgende:
Het koppelen aan de reeks wilde niet, hij gaf aan dat er nog een ander in de reeks open was...
Dat was wel droevigquote:
que?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat was wel droevigGelukkig heeft Dubish het nu een stuk beter voor elkaar. Nu maar hopen dat hij de A6 niet net zo gaat verneuken als de 307
Die spoiler was nog niet zo erg, die achterlichten meer, en de rijhoogte mag wel iets lagerquote:Op woensdag 27 april 2011 19:24 schreef Marco001 het volgende:
Ja inderdaad, Ik vond hem er ook beter uitzien als het origineel.. ZOu alleen misschien een andere spoiler erop zetten..
Tja, dat zegt niet altijd iets. De meeste taxateurs zijn te beïnvloedenquote:Op woensdag 27 april 2011 12:24 schreef L0we het volgende:
Zo, gister is het taxatierapport van de Renault 6 binnen gekomen. De vervangingswaarde is 5500 euro! Dat valt alles mee! Stuk meer dan wat we ervoor betaald hebben iig!
quote:Op woensdag 27 april 2011 12:55 schreef FalleNk810i het volgende:
lelijk hok in de OP![]()
Kon je niet op ''nieuw deel'' klikken L0we?
Ghehe, die rode is heel anders als die van jou op een of andere manier, oogt echt als een raar dingquote:
Komt omdat ik nu geen wieldoppen meer heb, bumpers in kleur en witte richtingaanwijzers heb denk ikquote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ghehe, die rode is heel anders als die van jou op een of andere manier, oogt echt als een raar ding
Mja misschienquote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Komt omdat ik nu geen wieldoppen meer heb, bumpers in kleur en witte richtingaanwijzers heb denk ik
Wel met 60 over de drempelsquote:Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mja misschien![]()
Heb je trouwens met alle merken wel, sommige zien er zo anders uit zonder meegespoten bumpers en dat soort kleine dingen.
Blijft een frans hok![]()
Hier nog 1 hoor, lig wel laag, maar 60 over drempels gaat ook wel zonder schadequote:Op woensdag 27 april 2011 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel met 60 over de drempels.. En still going strong na bijna 212000 km. Makkelijk onderhoud, goedkope onderdelen, goedkope lasten... Prima
Heb m niet voor het hoekenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hier nog 1 hoor, lig wel laag, maar 60 over drempels gaat ook wel zonder schade![]()
Mijne hoekt lekkerder![]()
Makkelijk onderhoud, goedkope onderdelen en goedkope lasten zijn hetzelfde! Heel erg fijn van die kleine autotjes ja![]()
Achja, al AX sport onderdelen gekocht?
quote:Op woensdag 27 april 2011 19:22 schreef FalleNk810i het volgende:
que?
Voor een franse auto was tie er juist op vooruit gegaan!
Nee, dit menen jullie niet?! Een 307 is van zichzelf al heel mooi, dit is echt way too much. Vooral die spoiler. Ik denk dat als de velgen gewoon zilverkleurig waren gebleven, en de spoiler weg, had je mij niet gehoordquote:Op woensdag 27 april 2011 19:24 schreef Marco001 het volgende:
Ja inderdaad, Ik vond hem er ook beter uitzien als het origineel.. ZOu alleen misschien een andere spoiler erop zetten..
Daar ben ik het helemaal mee eens! Die 307 vind ik aardig over de top.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
[..]
Nee, dit menen jullie niet?! Een 307 is van zichzelf al heel mooi, dit is echt way too much. Vooral die spoiler. Ik denk dat als de velgen gewoon zilverkleurig waren gebleven, en de spoiler weg, had je mij niet gehoord
64,95. Goed voor weer 1000 kms. Al was het een halfjaar geleden leuker, dat wel.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:15 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ging vanochtend tanken... ¤ 78,42
hmm, 1000 km kost mij ¤55-60 ongeveer..quote:Op donderdag 28 april 2011 18:45 schreef JDude het volgende:
[..]
64,95. Goed voor weer 1000 kms. Al was het een halfjaar geleden leuker, dat wel.
Geen idee staat er niet bij. Maar is dit een nep merk dan? Op het amerikaanse lancer forum waren ze lyrisch over deze TSW velgen, maar ik zie dat BBS inderdaad hetzelfde model heeftquote:Op donderdag 28 april 2011 17:47 schreef FalleNk810i het volgende:
koop dan echte BBSen ipv deze..
Hoeveel moeten deze kosten?
Ooh,quote:Op donderdag 28 april 2011 19:28 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Geen idee staat er niet bij. Maar is dit een nep merk dan? Op het amerikaanse lancer forum waren ze lyrisch over deze TSW velgen, maar ik zie dat BBS inderdaad hetzelfde model heeft
Die van BBS zijn 1000 euro per 4 incl banden.
Je ging maar voor een halve tank?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:15 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ging vanochtend tanken... ¤ 78,42
quote:Op donderdag 28 april 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een 307 is van zichzelf al heel mooi, ....
quote:
pics oidhquote:Op donderdag 28 april 2011 20:47 schreef amenth het volgende:
net mn m3 gewaxt, ziet er weer nieuw uit
Met die BBS dingen krijg ik juist eerder een sjonny golf idee, dan vind ik die TSW dingen wat subtieler.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:48 schreef FalleNk810i het volgende:
Dat kan, ik vind ze tov de BBS te strak zegmaar, en met dat zwart en zilver kleurige krijg ik een beetje een Citroen DS3 velg idee...
Dit dus, elke golf met zo'n pet dragende en hardcore rommel luisterende eikel heeft BBS'ers eronder. Ben laatst in Groningen bij de automeet geweest en daar stonden 6 golfjes op rij met deze BBS velgen. Waren ze bezig om zo te staan dat je bij elke auto de voorband incl. velg zag en dat BBS leesbaar was.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met die BBS dingen krijg ik juist eerder een sjonny golf idee, dan vind ik die TSW dingen wat subtieler.
Nee, een volle. Vind je het niet genoeg voor een 206?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:44 schreef D. het volgende:
[..]
Je ging maar voor een halve tank?
Ik gooide er vorige week nog 115 euro in
Genoeg? Teveelquote:Op donderdag 28 april 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, een volle. Vind je het niet genoeg voor een 206?
Als nou eens die euro accijns eraf zou gaan...quote:Op donderdag 28 april 2011 22:58 schreef D. het volgende:
[..]
Genoeg? Teveel
Ik zou willen dat iedereen zijn tank kon vullen voor 20 euro
Tja, wie niet. Maar met mijn auto en rijgedrag lijkt me dat niet echt realistisch. Voorlopig gaat er elke keer rond de 60 euro aan benzine in.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:58 schreef D. het volgende:
[..]
Genoeg? Teveel
Ik zou willen dat iedereen zijn tank kon vullen voor 20 euro
Ach, smaak moet je ook ontwikkelen, komt vanzelf!quote:Op donderdag 28 april 2011 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met die BBS dingen krijg ik juist eerder een sjonny golf idee, dan vind ik die TSW dingen wat subtieler.
Nee? Maar dat is wel de gedachte die ik bij deze velgen krijg. BBS zit op genoeg auto's die dat predikaat absoluut niet verdienen, maar helaas moet ik er altijd weer aan denken.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, smaak moet je ook ontwikkelen, komt vanzelf!
Nee maar serieus, sjonny golfjes? Jij vind zeker elke golf die niet 'standaard' is sjonny?
Ja, zo heb je altijd wel autobezitters die het imago verpesten ja.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee? Maar dat is wel de gedachte die ik bij deze velgen krijg. BBS zit op genoeg auto's die dat predikaat absoluut niet verdienen, maar helaas moet ik er altijd weer aan denken.
Helaas zie ik meer van die bovenste auto's rondrijden. En ook die onderste golf vind ik persoonlijk niet mooi, maar dat is niet zozeer vanwege de velgen, maar ik kan dan nog wel snappen waarom mensen dat wel mooi zouden vinden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, zo heb je altijd wel autobezitters die het imago verpesten ja.
En dan heb ik t over dit soort paupers:
[ afbeelding ]
En dan heb je dit:
Wat een veel beter beeld geeft, gewoon strak en netjes!
[ afbeelding ]
Begrijp t ja.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Helaas zie ik meer van die bovenste auto's rondrijden. En ook die onderste golf vind ik persoonlijk niet mooi, maar dat is niet zozeer vanwege de velgen, maar ik kan dan nog wel snappen waarom mensen dat wel mooi zouden vinden.
Precies mijn punt. Een vriend van me heeft ook zo'n ding, inclusief stickers, dikke uitlaat, 'mooie' achterlampen en booskijkers daarbij rijdt bij er ook nog in als een sjonnie. Tel daar bij op dat ik een stad woon waar dit soort auto's door volk wordt gereden waarmee je niet mee geassocieerd wilt worden en je snapt waar mijn aversie tegen de gepimpte golf vandaan komtquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Begrijp t ja.
Mja, zit nogal veel in die scene(van onderstaande golf dan he)
Ben zelf zowieso geen fan van de golf mk3. Maar is wel het meest misbruikt als sjonnie wagen.
Jup, begrijp je heel goed.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Een vriend van me heeft ook zo'n ding, inclusief stickers, dikke uitlaat, 'mooie' achterlampen en booskijkers daarbij rijdt bij er ook nog in als een sjonnie. Tel daar bij op dat ik een stad woon waar dit soort auto's door volk wordt gereden waarmee je niet mee geassocieerd wilt worden en je snapt waar mijn aversie tegen de gepimpte golf vandaan komt
Ik vraag me bij dat soort projecten altijd af waar het fout is gegaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, begrijp je heel goed.
Ben wel vw liefhebber, maar dat soort VW's is ook een no-go.
Kwam dit laatst nog tegen op marktplaats, ik had echt zoiets van: You serious?![]()
De grote beurt is dr niks bij.
http://link.marktplaats.nl/442121634
Summiere beschrijving......quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, begrijp je heel goed.
Ben wel vw liefhebber, maar dat soort VW's is ook een no-go.
Kwam dit laatst nog tegen op marktplaats, ik had echt zoiets van: You serious?![]()
De grote beurt is dr niks bij.
http://link.marktplaats.nl/442121634
Bij de aanschaf.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dat soort projecten altijd af waar het fout is gegaan.
Jammer, want die bovenste is gewoon een VR6. Prima bak, alleen het uiterlijk is nu vrij zonde.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, zo heb je altijd wel autobezitters die het imago verpesten ja.
En dan heb ik t over dit soort paupers:
[ afbeelding ]
En dan heb je dit:
Wat een veel beter beeld geeft, gewoon strak en netjes!
[ afbeelding ]
Dat zijn van die dingen die ik nooit zal begrijpen denk ik...quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:22 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom je iets van 4 á 5 duizend euro in een auto steekt als hij er geen klap harder van gaat.
Uiteraard!quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jammer, want die bovenste is gewoon een VR6. Prima bak, alleen het uiterlijk is nu vrij zonde.
Dan ziet die er mooier uit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:22 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom je iets van 4 á 5 duizend euro in een auto steekt als hij er geen klap harder van gaat.
Hoewel ik het wel echt heel lelijk vind heeft diegene hem wel netjes verbouwd. Maar ik zou die 21.000 lekker steken in het verbeteren van de (rij)prestaties van m'n auto.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:33 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)uz-de-blitz-te-maken
Typisch een gevalletje, WAT BEZIELT JE?!!?!
21 duizend euro?!?!?!
Lelijk? Afzichtelijk is beter. Maar voor dit soort auto's is nog geen woord gevonden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoewel ik het wel echt heel lelijk vind heeft diegene hem wel netjes verbouwd. Maar ik zou die 21.000 lekker steken in het verbeteren van de (rij)prestaties van m'n auto.
Ondersteboven? Achterstevoren?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:47 schreef Purdey het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of rijdt het verkeer in Utrecht heel vreemd?! Moest vandaag naar de perspresentatie van een musical in Utrecht en ging er met de bus heen. Maar het leek wel alsof het allemaal heel vreemd reed daar
WHAAA, wtf is dat zegquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:33 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)uz-de-blitz-te-maken
Typisch een gevalletje, WAT BEZIELT JE?!!?!
21 duizend euro?!?!?!
Wat doen wij anders dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:47 schreef Purdey het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of rijdt het verkeer in Utrecht heel vreemd?! Moest vandaag naar de perspresentatie van een musical in Utrecht en ging er met de bus heen. Maar het leek wel alsof het allemaal heel vreemd reed daar
Ik reed met bus 19 vanaf de Proostwetering terug naar Utrecht CS. En op een gegeven moment kwam er een stuk waar wij links reden, en het verkeer wat vanaf CS richting de Proostwetering ging rechtsquote:
Weet je nog waar? Ben wel benieuwd naar die situatiequote:Op vrijdag 29 april 2011 10:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik reed met bus 19 vanaf de Proostwetering terug naar Utrecht CS. En op een gegeven moment kwam er een stuk waar wij links reden, en het verkeer wat vanaf CS richting de Proostwetering ging rechts
Huh? Geen werkzaamheden?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik reed met bus 19 vanaf de Proostwetering terug naar Utrecht CS. En op een gegeven moment kwam er een stuk waar wij links reden, en het verkeer wat vanaf CS richting de Proostwetering ging rechts
Dikke turbo jonguhquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:33 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)uz-de-blitz-te-maken
Typisch een gevalletje, WAT BEZIELT JE?!!?!
21 duizend euro?!?!?!
Zit nu op streetview te kijken, maar is lastig te vinden. Ik zat ook achterin de bus. Ik gok op de Vleutenseweg, en daar zijn op streetview ook werkzaamheden aan de gang, maar geen idee hoe oud die beelden zijn natuurlijk. Volgens mij gingen we vanaf die grote lelijke gele brug de aan de linkerkant rijden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Huh? Geen werkzaamheden?
Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien en woon zowat om de hoek...
Op de Vleutenseweg heb je: rijbaan vanaf CS - busbaan vanaf CS - Groen - busbaan naar CS - rjibaan naar CS.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zit nu op streetview te kijken, maar is lastig te vinden. Ik zat ook achterin de bus. Ik gok op de Vleutenseweg, en daar zijn op streetview ook werkzaamheden aan de gang, maar geen idee hoe oud die beelden zijn natuurlijk. Volgens mij gingen we vanaf die grote lelijke gele brug de aan de linkerkant rijden.
Utrecht met wegwerkzaamheden is soms best klotequote:Op vrijdag 29 april 2011 11:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Op de Vleutenseweg heb je: rijbaan vanaf CS - busbaan vanaf CS - Groen - busbaan naar CS - rjibaan naar CS.
Maar ik denk dat het nu door de werkzaamheden hebben omgegooid op de een of andere manier.
Heb ik geen last van, maar ik kom er natuurlijk ook vandaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Utrecht met wegwerkzaamheden is soms best klote.. Weet ik gelijk de weg niet meer
Ja zelfde dat ik hier altijd wel een weggetje weetquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb ik geen last van, maar ik kom er natuurlijk ook vandaan.
Daarom.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja zelfde dat ik hier altijd wel een weggetje weet.. In tegenstelling tot sommige vrienden
Heimo moet nog 4 nieuwe bandenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom.
Even hier en daar een prijsje opvragen voor 2 nieuwe banden...
Lolque?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Neemt ie weer banden met Comic Sans MS erop?
De tekst op de banden van z'n 440 waren voorzien van Comic Sans MS.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lolque?
Liggen nu 4 winterbanden op die S40 met zo goed als geen profiel
Tipje voor als je ze handig schoon wil maken..quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:16 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze toffe Dezent J velgjes net besteld! [ afbeelding ] Ook meteen nieuwe Falken ZE-912 banden eromheen.
Komt goed uit, die stock dingen die er nu nog onder zitten zijn gewoon broos geworden van de ouderdom en verliezen keihard hun verf bij het schoonmaken. Althans, ik denk dus dat het met de leeftijd te maken heeft. Ging er gisteren bij de wasstraat met de hogedrukspuit overheen en zag ineens op meerdere plekken schade die er eerst nog niet was, slechte zaak.
Maar goed, volgens mij is het ook niet zo slim om met die spuit je velgen te gaan bewerken.Lesje voor de volgende keer.
Ik heb zo'n Lidl microvezel-handschoen met van die sliertjes eraan voor m'n velgen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat klopt
Bij echt extreme vuiligheid natuurlijk gewoon een washmitt erbij pakken (een soort washandschoen die niet als een schuurspons werkt), dan trek je ook geen krassen over je wielen.
En als het echt niet schoon wil, dan kun je je auto+wielen nog wassen met een shampoo die de waxlaag niet aantast. Maargoed, das de volgende stap..
Ik zou uitzoeken wie het gedaan heeft en zijn/haar auto ook onderschijtenquote:Op zondag 1 mei 2011 14:30 schreef Catch_me het volgende:
godver de godver pas me auto staan poetsen, zit heel me motorkap en voorruit weer onder de schijt
Gewoon genoeg afstand nemen en anders gewoon met de tuinslang wassenquote:Op maandag 2 mei 2011 08:06 schreef PolkaDots het volgende:
Heeft iemand nog tips voor autowassen?
Ik durf mijn auto niet met de hogedrukspuit te doen bij de wasstraat
Straks komen er gaten in.
Heb het nog nooit met de hand gedaanquote:Op maandag 2 mei 2011 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon genoeg afstand nemen en anders gewoon met de tuinslang wassen
Voor het goed wassen zie hierboven, maar als antwoord op de vraag van Turtle:quote:Op maandag 2 mei 2011 08:44 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Heb het nog nooit met de hand gedaan
Dus eerst spoel je hem af, dan was je hem met een autoshampoo sopje met een spons, en dan weer afspoelen, dan wax? En wat gebruik je om wax aan te brengen?
Heb wel zo'n setje van Turtle Wax of zo, is dat goed?
Collinite ziet er altijd wel goed uit inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet dat goede wax langer blijft zitten, maar ik zet altijd 2 waxlagen achter elkaar, en na 7/8 weken gewoon weer 2 lagen, om altijd zeker te zijn dat er een goeie laag op staat(eigenlijk hoeft het niet, maar toch doe ik het)
Zelf wax ik nu met Mothers, Pure Carnauba Wax Paste.. Bevalt opzich wel goed, en is handmatig ook goed te verwerken. Maar de volgende keer ga ik toch kijken wat er nog meer is op de wereld..
Sowieso wil ik de volgende keer een sealant + wax doen, en dan voor de winter wil ik die Collinite es gaan proberen.
quote:Op zondag 1 mei 2011 11:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zo'n handschoen hebben ze bij de action ook (mochten ze bij de Lidl uitverkocht zijn). Die zijn voor velgen reinigen goed genoeg hoor
Btw Goddelijker, ik zou je nog laten weten hoe die Poorboys Appel lucht beviel.
Afgelopen dinsdag heb ik die dus in me auto gespoten, en ook een honderd kilometer met open raam gereden enzo, maar de lucht blijft gewoon goed hangen in de auto.
Het rook na opspuiten meteen naar zoete chemische appels. Maar 5 minuten later waren het gewone zoete appels geworden. Geur is vrij 'penetrant', maar toch lekker. Het penetrante is er vanaf, maar nu ruikt het gewoon lekker fris en schoon naar lekker geurende frisse zoete appels.
Wel een beetje zo'n poorboys lucht, en die bevallen me in de regel wel.
Verder heb ik de deuren hier in huis ook even met die geur behandeld om te kijken hoe lang je het echt blijft ruiken.
APC heb ik net hier in huis gebruikt op een paar plekken op de vloer die ik er niet uit kreeg, en met een mengverhouding van 7:1 gingen het gewoon weg zonder problemen. Dus bij extreme plekken zou je de concentratie van APC/Water hoger kunnen maken, en dan gaat dat wel weg. Qua geur geeft APC niks speciaals of zoets ofzo, dus dat is wel fijn.
De Trim Restorer moet ik nog proberen, maar dat ga ik vanmiddag doen. Eigenlijk moet dat met een badstof applicator, maar daar gebruik ik wel ff wat anders voorBen benieuwd hoe goed dat werkt..
Aha.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zie mijn reactie van gister
Helaas nog niet met TR aan de gang geweest.. Moet ik nog wel ff proberen..
[..]
Klinkt goed, alleen zou ik het hele pakketje willen hebben om te testen, dus alleen aan de prof. polish heb ik niet zoveel.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
•Super Slick & Suds
•Professional Polish
•Black Hole
Deze 3 ken ik
•Super Slick & Suds
> Vuil wordt echt ingekapseld en losgeweekt. Werkt erg goed! Meer valt er niet van te zeggen
•Professional Polish
> Kleine krasjes worden hiermee weggewerkt (icm witte handpad). Echte swirls krijg je hiermee niet weg, maar wel veel andere krasjes/streepjes etc.. Ik heb een literfles staan, zoveel heb je niet nodig, wil em best 5 minuten schudden, de helft overgieten in een ander flesje en je die voor een zacht prijsje geven(mocht je eens een grotere hoeveelheid nodig hebben dan die 120ml)
•Black Hole
> Wat moet ik hiervan zeggen... TOP!!! product! (voor de donkere auto, anders moet je White Diamond nemen)
Alle swirls en dergelijke worden hiermee gemaskeerd. Naast dat zie je gewoon diepheid in je lak terugkomen. Ideale glaze!
EX-P moet ik zelf nog es bestellen, schijnt echt een goede sealant te zijn
Ja, dat heb ik ook gelezen.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb helaas (nog) geen DAP, maar die zou ik wel willen..
Maar ik gok dat ik dan helemaal doorsla met allerlei middeltjes enzo.
Kwacht nog ff met aankoop ervan. Misschien dat een vriend van me z'n dap nog es gaat verkopen (doet er weinig mee)
Kheb al wel de tip gekregen als je ooit sterk verweerde auto's wil gaan doen, dat je dan beter meteen een DAP900 kan kopen ipv 500. Die mist in zulke gevallen wat power..
Mocht je ergens in regio Midden-NL wonen, dan hoor ik 't wel.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja idd.. Ik ga er binnenkort eentje proberen. Een aardig goede detailer wilde het me uitleggen / leren / laten proberen op me eigen auto, en dan doen we mijn auto een keer machinaal.. Dan ben ik meteen van me swirls af
Als het goed bevalt is de kans groot dat ik er eentje koop
Daarom.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik woon in het zuiden.. Maargoed, das ook maar een uurtje karren vanuit het midden
Misschien wel een leuk idee, Perry mag best PM-en om samen een topic(reeks) te starten.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Perry en Goddelijker, kunnen jullie niet een appart topic over het poetsen maken?
Lijkt me wat handiger als in het autoRIJtopic en dan heb je gelijk een overzichtelijk topic en kan je de basics in de OP zetten![]()
Tis maar een idee..
Goed plan. Samen kunnen we daar best een informatief en leuk topic(reeks) van maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Misschien wel een leuk idee, Perry mag best PM-en om samen een topic(reeks) te starten.
Ik zie het graag tegemoet.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Goed plan. Samen kunnen we daar best een informatief en leuk topic(reeks) van maken.
Ik zal je vanavond/morgenavond even pm-en hierover.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had volgens mij nog geen foto met de zwarte velgen laten zien?
[ afbeelding ]
Ben nog bezig om naafkappen te vinden. Staat nog wat netterquote:
Klopt, ziet er goed uit!quote:Op maandag 2 mei 2011 17:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had volgens mij nog geen foto met de zwarte velgen laten zien?
[ afbeelding ]
Vind het nog meevallen. Zien er niet heel verkeerd uit iig. Ik zou ze lekker laten zitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:07 schreef Kadooosh het volgende:
Heb eindelijk is de bougies kunnen checken in de auto die ik in januari heb gekocht en ze zagen er allemaal ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Vervangen of niet?
Weet dus niet hoe oud ze zijn.
Hij loopt verder super..
Ekte poetsbitches hebben een goedverlichte garage.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Ekte poetssnollen poetsen niet in de volle zon
Schaduw :-).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Ekte poetssnollen poetsen niet in de volle zon
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
btw, het detailtopic is hopelijk morgenavond of donderdag klaar. Ben een compleet ding aan het typen. Ook voor mensen die niet eens weten wat autowassen is, zal het een leermoment zijn
Kan je al lassen dan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Kheb weer een vreemd plan in mijn hoofd.. Een roofrack voor de AX maken
Jaquote:
Neequote:
dat niet.. grote auto's zijn makkelijkquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Grote familie?![]()
Zou voor dat geld wel wat leukers kunnen vinden
En vaak lelijk. En ze kosten veel wegenbelasting omdat ze zwaar zijn. En ze zuipen harder. En ze zijn trager. En lastig in te parkeren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:32 schreef gateway het volgende:
[..]
dat niet.. grote auto's zijn makkelijk
Dat sowieso, is een stuk mooier. Maar los daarvan, zou ik niet snel een MPV kopen. Liever dan een flinke station.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:16 schreef JDude het volgende:
Tenzij zeven stoelen echt een noodzaak zijn, zou ik bij Ford eerder de S-Max dan de Galaxy kiezen.
Je kan m volstouwen met zooiquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:36 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En vaak lelijk. En ze kosten veel wegenbelasting omdat ze zwaar zijn. En ze zuipen harder. En ze zijn trager. En lastig in te parkeren.
Wat is daar eigenlijk allemaal makkelijk aan?
Gewoon een Sprinter of LT ofzo.. Lekker formaatquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:57 schreef Kriegel het volgende:
Ach, mijn coupe heeft een afdoende grote kofferbak voor twee kratten bier, dat is voor mij op het moment genoeg.
Busje is trouwens wel geinig, maar dan moet het niet zo'n lullige VW Caddy zijn maar een badass Chevy Van.
nicequote:
Het is zeker een mooie workout! En dat commandant is echt geweldig spul. Je moet er de tijd voor nemen, en gewoon rustig polijsten, dan ist prima te doen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor handmatig is dat zeer netjes gedaan. Flinke klus ook!
Persoonlijk zou ik dit machinaal gedaan hebben (liever lui dan moe he), maar het is wel mooi om dit te zien.
Dat is jammer, je had diegene gewoon moeten zeggen: Voor ¤ 100,- zorg ik dat de auto er weer helemaal rood bij staat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:42 schreef Kriegel het volgende:
Als ik dit zo zie had ik een paar maanden geleden die rode Honda Prelude 2.2 VTi ook nog wel kunnen kopen!Die had ik toen op het oog, maar dat heb ik uiteindelijk dus niet gedaan omdat de lak op meerdere plekken zwaar verkleurd was, dacht dat alleen een dure spuitjob het zou verhelpen.
Mijn opmerking over commandant gebruiken heb ik in het poetstopic gegeven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is zeker een mooie workout! En dat commandant is echt geweldig spul. Je moet er de tijd voor nemen, en gewoon rustig polijsten, dan ist prima te doen!
Ik denk dat ik nu in totaal een uurtje of 6 bezig ben geweest, en het dak moet nogquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:07 schreef Mikkie het volgende:
Respect, L0we! Hoe lang ben je bezig geweest met die poetsbeurt?
Ik heb nu al zoveel klus-uren in die auto zitten, terwijl je dat helemaal niet zit. Dit poetsen heb ik wel in een paar delen gedaan, maar het dak mag iemand anders gaan doen...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef Mikkie het volgende:
Zes uur
Zhe fack, daar zou ik echt geen geduld voor hebben. Blij dat mijn auto niet rood is, en goed in de lak zit
Jep, heb ik gedaan. De wax geeft hem een mooie diepe glansquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wel één of twee mooie dunne laagjes sealant/wax aanbrengen he? Dan blijft ie zo mooi
Voor mij ist eenmalig, de volgende keer poetst mn pa hem maar mooi zelf!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:31 schreef Mikkie het volgende:
Is ook. Ik weet dat de hoeveelheid werk 'normaal' is, ik weet alleen dat ik er het geduld niet voor heb. Als ik ooit zoiets zou willen, zou ik het absoluut uitbesteden.
Je zou monsterd eens moeten horen over haar Micra + vogels.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Maandag de auto nog ontdaan van t ergste vuil.. Heeft er vannacht weer een vogel overheen zitten schijten
En t komt toevallig altijd op de ruiten terecht.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je zou monsterd eens moeten horen over haar Micra + vogels.
Dat niet alleen.. Laatst had ik een grote kakblub op mijn motorkap zitten. Ik denk een diameter van een centimeter of 10. Na 2 beurten door de wasstraat heen zat het er nog opquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En t komt toevallig altijd op de ruiten terecht.
Mijn bakkie begint ook weer wat zuiniger te lopenquote:Op zondag 8 mei 2011 12:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat niet alleen.. Laatst had ik een grote kakblub op mijn motorkap zitten. Ik denk een diameter van een centimeter of 10. Na 2 beurten door de wasstraat heen zat het er nog op. En nu nog steeds, inmiddels ook voorzien van insectenlijken, insectenschijt? etc..
Één voordeel met dit weer: Ik rij nu veel zuiniger! Voorheen reed ik altijd constant 1:12/1:13 (winter 1:9), nu 1:16 zowat!
Jeetje, wat rij je?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:36 schreef trainfreak het volgende:
Vorige week vrijdag 1:28 gehaald (3.5l/100km), op een stukje van 22 km.
Dat verklaart al een gedeeltequote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even weer opletten. Rijden is niet voor iedereen weggelegd![]()
Verbaas dat ik m'n auto nog steeds niet kwijt ben eigenlijk
Koppaking lek, dan krijg je niet dat soort problemen..quote:Op zondag 8 mei 2011 20:17 schreef PolkaDots het volgende:
Heb vandaag de hele dag gestresst nadat onze auto ermee ophield. Uiteindelijk startte hij en konden we naar huis rijden (we waren niet ver) maar hij schokte heel erg en viel steeds stil.
We hebben de ergste scenario's bedacht, koppakking lek etc... Is het een los slangetje.. Reparatiekosten: 1,40
Haha jaquote:Op maandag 9 mei 2011 00:32 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Koppaking lek, dan krijg je niet dat soort problemen..
Vacuum slangetje zeker?
Gaat weer de goeie kant op ja!quote:Op maandag 9 mei 2011 15:22 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer diesel voor onder de 1 euro 30 gespot! Op naar de 1,20!
Hoelang ging die al mee?quote:
Kijk, da's mooiquote:Op maandag 9 mei 2011 15:22 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer diesel voor onder de 1 euro 30 gespot! Op naar de 1,20!
20k kilometer...quote:Op maandag 9 mei 2011 17:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hoelang ging die al mee?![]()
L0we, zou jij mij een keer kunnen helpen met het vervangen van mn nokkenas?
Oh, jij hebt het ook nog nooit gedaanquote:Op maandag 9 mei 2011 17:54 schreef L0we het volgende:
[..]
20k kilometer.... Heb geen flauw idee hoe het komt dat hij er nu al zo beroerd aan toe is... Ik heb hem met fluwelen voetjes behandeld
.
Laatste week merkte ik dat de koppeling wat slipte, maar of dat nu de enige oorzaak is...
Ik heb het nooit gedaan, en geen idee hoe het moet, maar wil best een keer helpen hoor.
Timing is het lastigste van de hele nokkenas vervangenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh, jij hebt het ook nog nooit gedaan![]()
Vind die distributie timing nogal griezelig...Riem moet los enzo..
Ja, daarom. De rest lukt mij uiteraard wel.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Timing is het lastigste van de hele nokkenas vervangen
Vind dat BDP, markeren en plaatsing van de nokkenas nogal risicovol omdat ik het nog nooit gedaan heb..quote:- Verwijder klepdeksel, distributieriem-deksel, en alles andere wat in de weg lijkt te zitten.
- Verwijder de ontsteking: Na het plaatsen van de nieuwe nokkenas moet je toch alles op nieuw op tijd zetten, so who cares about marking anything?!
- Zet de distributie op tijd (markeerstreepje onder op de poulie van de dynamo-snaar (v-riem), en markeerpuntje op het nokkenastandwiel
- Draai de motor nu een klein stukje, zodat geen van de zuigers in bdp staan. (en onthoud waar je m heen draait)
- Verwijder klepdeksel, schraap de oude pakkingsresten weg, en dump de oude pakking gelijk in de afval container.
- Wrik de distributieriem eraf, ontspan m desnoods door de waterpomp te lossen
- NOKKENASTANDWIELBOUT LOSSEN: steek een schroevendraaier ofzo door een gat, en draai de bout los (zit bestwelvast!)
- Nokkenas-lagerschalen: Buitenste eerst, dan middelste, dan de 2 overgebleven. LET OP LET OP: Let op de manier waarop ze erop zitten, zorg ervoor dat je bij het terug plaatsen PRECIES OP DE ZELFDE PLEK de zelfde lagerschaal terug zet. Vooral de middelste 3 kunnen verward worden.
- Oude nokkenas eruit tillen
Nokkenastandwiel-bout had je al gelost
- Nokkenastandwiel overzetten
- Lagerschalen er terug op
- Draai de nokkenas nu zo zodat ie op 1e cylinder compressie slag: Beide nokken omhoog, 4e cylinder, uit/inlaat slag: beide nokken zo dat kleppen precies dicht, maar wel zo gaan open-en-dicht gaan
- Nu motor iets draaien, zodat onderste poulie weer op BDP staat
- Distributieriem er weer op
- rest er weer op, ontsteking 'n beetje gokken, kijken of ie loopt, en klaar
(nieuwe klepdekselpakking: immer bij hydro's)
Dat mag wat kosten trouwens, zo'n rit!quote:Op maandag 9 mei 2011 00:06 schreef Marco001 het volgende:
Zo, eindelijk thuis... vanaf 13.00 aant werk geweest(taxi..) verste rit? 130 km...
nope, Ik heb de Pioneer BT6500, die heeft een externe microfoon en Parrot technologie.. Kostte mij 7 maanden ofzo terug 200,-..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Zit een beetje te kijken voor een bluetooth auto radio maar zit hier nou altijd standaard een microfoon ingebouwd in?
Begrijp ik het goed dat een auto radio moet parrot technologie hebben om bluetooth te kunnen bellen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, Ik heb de Pioneer BT6500, die heeft een externe microfoon en Parrot technologie.. Kostte mij 7 maanden ofzo terug 200,-..
Het moet vast niet per se, maar Parrot is wel de gangbare zaak als het om bellen gaat. Heb het ook en het werkt perfect!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:41 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat een auto radio moet parrot technologie hebben om bluetooth te kunnen bellen?
Distributieriem tikt wel aan ja. Was het een grote of een kleine beurt? Mag hopen een grote voor dat geld.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Moeders komt thuis met APK, Beurt & d-riem factuurtje: ¤770,-. Blij dat het mijn auto niet is.
Grote. Distributie viel nog wel mee.. dacht 260 ofzo!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Distributieriem tikt wel aan ja. Was het een grote of een kleine beurt? Mag hopen een grote voor dat geld.
Vind t best wat, als je bekijkt dat het 1/3e van het geheel is. Kan natuurlijk vies tegenvallen zo'n distributieset vervangenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Grote. Distributie viel nog wel mee.. dacht 260 ofzo!
Bevalt dat eigenlijk, taxichauffeur?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:06 schreef Marco001 het volgende:
Zo, eindelijk thuis... vanaf 13.00 aant werk geweest(taxi..) verste rit? 130 km...
Das ook niet zo lastig. Beide nokjes van cylinder 1 moeten omhoog. Ik gok zo dat dat de grof-afstelling is. Voor de rest zorg je dat de markeringen op het tandwiel gelijk moeten vallen met de markeringen op de d-riem. (als die nog zichtbaar zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:03 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, uiteraard handmatig ronddraaien ja![]()
Zit alleen even met de eerste cilinder en de stand van de nokkenas.
Lang niet altijdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:30 schreef Kadooosh het volgende:
Zit een beetje te kijken voor een bluetooth auto radio maar zit hier nou altijd standaard een microfoon ingebouwd in?
Komop, je kan hetquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind t best wat, als je bekijkt dat het 1/3e van het geheel is. Kan natuurlijk vies tegenvallen zo'n distributieset vervangen.. Denk dat ik het bij mezelf ook maar een keer moet vervangen. Word dan de eerste keer dat ik zelfstandig een distributie vervang
Ben in ieder geval blij dat het geen 16 kleps blok uit een Kalos isquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Lang niet altijd. Ik zou als ik jou was wel gaan voor een fatsoenlijk model, eentje zoals Marco noemt bijvoorbeeld. Parrot maakt goeie carkits, daar doe je geen miskoop aan
[..]
Komop, je kan het. Als je het eenmaal zelf een keer gedaan hebt is er geen kunst meer aan
Ja, jou riem loopt ook vrij eenvoudig. Over de nokkenas, krukas en waterpomp toch? Alleen bij de nokkenas en krukas is het van belang hoe hij komt te staanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben in ieder geval blij dat het geen 16 kleps blok uit een Kalos is.. Heb er wel één van de simpelste blokken voor geloof ik
Jup, en een spannertjequote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, jou riem loopt ook vrij eenvoudig. Over de nokkenas, krukas en waterpomp toch? Alleen bij de nokkenas en krukas is het van belang hoe hij komt te staan.
Overigens vanavond mijn oude blok wat uit mekaar geschroefd, maar het viel me op dat de hoonsporen zelfs nog duidelijk in de cylinders staan, en dat na 25 jaar, en 250.000 kilometers...
Oke, je spant hem niet met de waterpomp?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jup, en een spannertje.. Heb al wel op een vrijwel identiek blok op school de distributie er af gehaald en er op gezet. Het is klote dat ik niet weet wanneer die vervangen is.
Volgens mij zei de vorige eigenaar dat hij er nieuw in was gekomen met het ruilblok. Dat is zo'n 70.000 km terug.. En hoop geld, of ander blok voor 200 euro.. Of andere auto voor 500 euro.. Valt wel meequote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Oke, je spant hem niet met de waterpomp?.
Dan zou ik hem maar snel vervangen, lijkt me niet dat het een vrijloop blok is, dat kan je een hoop geld gaan kosten...
Ah, dat klinkt duidelijkerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Das ook niet zo lastig. Beide nokjes van cylinder 1 moeten omhoog. Ik gok zo dat dat de grof-afstelling is. Voor de rest zorg je dat de markeringen op het tandwiel gelijk moeten vallen met de markeringen op de d-riem. (als die nog zichtbaar zijn)
Zo, waar was jij gebleven dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:50 schreef von_Preussen het volgende:
Hier is de topicreeks gebleven, en ik maar denken dat het was doodgebloed.![]()
Iig hallo allemaal!
Veren en dempers lijkt me nog best lastig. Heb je een brug en veerindrukker tot je beschikking?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt duidelijker![]()
Misschien binnenkort toch maar eens mezelf eraan wagen, heb wel meer dingen aan mn polo gedaan waarvan ik dacht dat ik dat nooit zelf zou kunnen![]()
-remmen vervangen
-veren+dempers rondom vervangen
-inlaattraject vervangen
[..]
Zo, waar was jij gebleven dan?
Druk met allerlei zaken en eigenlijk alleen maar in mijn vaste topicreeksen in "mijn actieve topics" gekeken en daar stond het autorijtopic niet tussen.quote:
Verenspanner heb ik ervoor gekocht ja, 30 euro ofzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Veren en dempers lijkt me nog best lastig. Heb je een brug en veerindrukker tot je beschikking?
Ah okay, nog nieuwe auto's gereden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Druk met allerlei zaken en eigenlijk alleen maar in mijn vaste topicreeksen in "mijn actieve topics" gekeken en daar stond het autorijtopic niet tussen.![]()
Maar goed, vanaf nu wel dus.
Afgezien van een Mercedes Benz C-klasse niet, maar aan het einde van de week ben ik weer een aantal dagen in Duitsland, dus dan staat er zeker weer een comfortabele wagen voor de deur.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah okay, nog nieuwe auto's gereden?
Ah vervelend hoor die C-klasse.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Afgezien van een Mercedes Benz C-klasse niet, maar aan het einde van de week ben ik weer een aantal dagen in Duitsland, dus dan staat er zeker weer een comfortabele wagen voor de deur.
Hier ook alles goed, niemand een ongeluk o.i.d. gehad?
Kheb alleen 2 assteuntjes van de Lidl die ik eigenlijk niet heel erg vertrouwquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Verenspanner heb ik ervoor gekocht ja, 30 euro ofzo![]()
Is niet de moeite waard om daarvoor veel risico te lopen om met spanbanden te kloten ( Dr zitten van die mensen tussen...)
Brug? wat is dat?![]()
Gewoon opkrikken en goed op blokken zetten en alles demonteren maar. Kost wat meer moeite, maar je moet t maar overhebben voor je hobby, roeien met de riemen die je hebt he.
Goddankquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah vervelend hoor die C-klasse.
Neh, tis hier wel rustig laatste tijd. Heeft een tijdje een autowas/poets hype geheerst hier, maar die is verhuist naar een nieuwe reeks binnen PTA
Ik heb hete soep over mijn arm gehad. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:04 schreef von_Preussen het volgende:
Hier ook alles goed, niemand een ongeluk o.i.d. gehad?
Ik vind assteunen zowieso niet echt er betrouwbaar uitzien, heb mn hele auto op grote tegels gezet, kon duwen wat ik wil, maar bewegen deed die niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kheb alleen 2 assteuntjes van de Lidl die ik eigenlijk niet heel erg vertrouw.. Poten kun je inklappen en kheb het idee dat het daar niet heel stevig van word.
Goddank Goddelijkerquote:
Wie drinkt er dan ook soep tijdens het autorijden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:09 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb hete soep over mijn arm gehad. Telt dat ook?
Als dat in de auto is gebeurd, dan telt het.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:09 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb hete soep over mijn arm gehad. Telt dat ook?
Tegels.. Vind die flensrand dat wel leuk?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik vind assteunen zowieso niet echt er betrouwbaar uitzien, heb mn hele auto op grote tegels gezet, kon duwen wat ik wil, maar bewegen deed die niet.
Heb je mijn kop-staart botsing nog meegemaakt?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als dat in de auto is gebeurd, dan telt het.
Wie had het over drinken? En wie had het over autorijden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:10 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Goddank Goddelijker
[..]
Wie drinkt er dan ook soep tijdens het autorijden?
Ow, dan telt het nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als dat in de auto is gebeurd, dan telt het.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tegels.. Vind die flensrand dat wel leuk?
We hadden op school een Mercedes G op assteunen staan.. Die stond wel flink stevig trouwens
Dorpelrand?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Of hoe die rand onder de dorpels ook heet
Nee, vertel!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je mijn kop-staart botsing nog meegemaakt?
Heb nu een passende tellerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, vertel!![]()
(ben volgens mij afgehaakt toen je een niet-passende teller van de sloop had gehaald)
Mooie hequote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 13:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Heeft Dubish inmiddels vervangen voor iets veelers.
Audi A6
Het was wel mooier dan een standaard 307.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat was wel droevigGelukkig heeft Dubish het nu een stuk beter voor elkaar. Nu maar hopen dat hij de A6 niet net zo gaat verneuken als de 307
Ja toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
que?
Voor een franse auto was tie er juist op vooruit gegaan!
Yep ik had er later ook spijt van..quote:Op woensdag 27 april 2011 19:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
que?
Voor een franse auto was tie er juist op vooruit gegaan!
Hey mijn oude BBS velgen, ik heb ze voor 650 verkocht met 4 pirelli bandenquote:Op donderdag 28 april 2011 19:37 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ooh,
BBS is
[ afbeelding ]
VS
Dit zijn velgen die er verdomd veel op lijken..
[ afbeelding ]
BBS is meestal stervens duur. Weet niet hoeveel die TSW's kosten?
Vind de BBSen zelf ook mooier, maar das jouw keus natuurlijk!
Owja, zilver is wel strak onder wit! Anders krijg je zo snel een winterlook.
Poten inklappen van as steunen? Die zou ik wegmieteren, en een setje andere gaan halen die uit één geheel zijn.. Inklapbaar ljkt me ook eng..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kheb alleen 2 assteuntjes van de Lidl die ik eigenlijk niet heel erg vertrouw.. Poten kun je inklappen en kheb het idee dat het daar niet heel stevig van word.
Oeh, das niet zo mooi, veel schade (= veel centjes) of viel het mee? Want zelfs een kleine kras kan tegenwoordig al behoorlijk wat centjes kosten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb nu een passende teller
Was bij een stoplicht op iemands trekhaak gereden (dacht zo brandstof te besparen). Verkeer stond stil, waaronder ikzelf. Alles trok op maar stond ineens weer stil. Door de zon achterop zag je de lampen slecht dus reageerde ik te laat.
Prima spul hoor! Ik heb dr erg veel mee gewerkt, geen enkel probleemquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kheb alleen 2 assteuntjes van de Lidl die ik eigenlijk niet heel erg vertrouw.. Poten kun je inklappen en kheb het idee dat het daar niet heel stevig van word.
En hoeveel jaar? Beetje heel erg riskant om zo door te rijden...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:49 schreef Marco001 het volgende:
hmm ja, distributieriem.. de mijne zit er al 134000 km op..
Gebeurt niets mee hoor, als je ze hebt staan drukt hij zichzelf open. Geen centje pijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Poten inklappen van as steunen? Die zou ik wegmieteren, en een setje andere gaan halen die uit één geheel zijn.. Inklapbaar ljkt me ook eng..
8 jaar... Volgens het boekje moet die vanaf de 90.000 km elke 15.000 km worden gecontroleerd, maar ze schijnen c.a. 160.000 km mee te kunnen gaan...quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Prima spul hoor! Ik heb dr erg veel mee gewerkt, geen enkel probleem
[..]
En hoeveel jaar? Beetje heel erg riskant om zo door te rijden...
[
Auw... Weet je het heel zeker dat je door kan rijden? Vaak is de max termijn voor het vervangen 90.000 km of hooguit 5 jaar... Ik zou voor de zekerheid even bellen naar de dealer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
8 jaar... Volgens het boekje moet die vanaf de 90.000 km elke 15.000 km worden gecontroleerd, maar ze schijnen c.a. 160.000 km mee te kunnen gaan...
Oh, met de huidige frequente waarmee vogelschijt op me auto komt, is dat misschien wel een idee. Bedanktquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef L0we het volgende:
Gaat hij een beetje van glimmen, en het vuil blijft minder hard plakken
Gewoon een soort van beschermlaagje inderdaad. Ziet er ook wel leuk uit als het net geregend heeft met zo'n waxlaag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:26 schreef L0we het volgende:
Gaat hij een beetje van glimmen, en het vuil blijft minder hard plakken
das de 6k2, ik heb een 6l..quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Auw... Weet je het heel zeker dat je door kan rijden? Vaak is de max termijn voor het vervangen 90.000 km of hooguit 5 jaar... Ik zou voor de zekerheid even bellen naar de dealer.
Zie ook hier: http://www.seat-online.nl(...)em-vervangen-Wanneer
Te risicovol om aan de hand van een optische inspectie te zeggen dat tie nog wel goed is, zeker na 8 jaar.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
das de 6k2, ik heb een 6l..
2 garagebedrijven, waaronder een merk-dealer, hebben bij 123.000 km gezegd dat de distibutieriem nog in goede staat is, en nog niet hoeft te worden vervangen..
Ik ga hem bij de eerst volgende beurt echter wel laten vervangen, en dat zal over 2-3 maand zijn.. (140.000 km)
Nice, verlaagd zie ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef -tape- het volgende:
Gister deze in me straat gezien. Audi RS5![]()
[ afbeelding ]
thats why ik hem bij de volgende beurt ga laten vervangen, gooi ik er direct ook een grote beurt tegenaan..quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Te risicovol om aan de hand van een optische inspectie te zeggen dat tie nog wel goed is, zeker na 8 jaar.
En 8 jaar is voor elke auto teveel lijkt me. 6k2 of 6l zal niet uitmaken.
Oke, hebben ze toen ook de waterpomp gecontroleerd? Kennis van me had bij 90.000 braaf de distributieriem laten vervangen, maar de waterpomp laten zitten. Die sloeg op 100.000 km vast, distributie kapot, veel geld kwijtquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
das de 6k2, ik heb een 6l..
2 garagebedrijven, waaronder een merk-dealer, hebben bij 123.000 km gezegd dat de distibutieriem nog in goede staat is, en nog niet hoeft te worden vervangen..
Ik ga hem bij de eerst volgende beurt echter wel laten vervangen, en dat zal over 2-3 maand zijn.. (140.000 km)
Ja, meestal is de waterpomp ook de spanner van de distributieriem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
thats why ik hem bij de volgende beurt ga laten vervangen, gooi ik er direct ook een grote beurt tegenaan..
Is het trouwens gebruikelijk om ook direct de waterpomp te vervangen? dan ben ik namelijk sowieso 240 euro kwijt voor alleen al de materialen(volgens onderdelenzoeker)
Jep. Vaak wordt een nieuwe riem strakker gespannen dan de oude, waardoor de waterpomp daarna snel de geest geeft.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
thats why ik hem bij de volgende beurt ga laten vervangen, gooi ik er direct ook een grote beurt tegenaan..
Is het trouwens gebruikelijk om ook direct de waterpomp te vervangen? dan ben ik namelijk sowieso 240 euro kwijt voor alleen al de materialen(volgens onderdelenzoeker)
Als je geluk hebt. Bij minder geluk breekt de riem door een blokkerende poeliequote:Op woensdag 11 mei 2011 11:51 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, meestal is de waterpomp ook de spanner van de distributieriem.
En ook al spant tie m niet, zou ik het toch doen. Als die later problemen gaat geven kan weer alles los. Kost je weer klauwen met geld.
Nope, 2 aparte systemen.. multiriem is bij 125.000 km vervangen.(of ergens ron d die km stand... )quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:54 schreef FalleNk810i het volgende:
Owja, die prijs van 240 euro klopt wel redelijk (zeker in nederland). Jij hebt waarschijnlijk een multiriem, zit nog wel wat meer aan vast als enkel de nokkenas, krukas en waterpomp dacht ik?
Daar komt wel wat meer bij kijken hoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:55 schreef Marco001 het volgende:
Heb ik wel direct een goede reden om een FR blok in de Seat te laten zetten..(150 pk 1.8 20vt i.p.v. de 100 die ik nu heb..
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef -tape- het volgende:
Gister deze in me straat gezien. Audi RS5![]()
[ afbeelding ]
uiteraard, LPG ftwquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Daar komt wel wat meer bij kijken hoor![]()
Owja, wou je dat ook op LPG zetten?
Als je ergens een blok + bak + computer + kabelboom te pakken kan krijgen is dat geen enkel probleem. Dan plug je de boel gewoon over.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
uiteraard, LPG ftw![]()
oh, en een 6-speed..
btw, in principe zou het blok zo moeten passen.. Hij is standaard geleverd voor mijn auto, en voor zover bekend, past het prima.. (dwz; geen extra verstevigingen nodig aan het frame.. )
Bumpertje, radiator en nog wat klein spul. Zit nu wel een nettere (sloop)bumper op dan eerstquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oeh, das niet zo mooi, veel schade (= veel centjes) of viel het mee? Want zelfs een kleine kras kan tegenwoordig al behoorlijk wat centjes kosten.
Sorry, vind LPG wel heel erg fout als je een dik turbo blok erin hebt liggenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
uiteraard, LPG ftw![]()
oh, en een 6-speed..
btw, in principe zou het blok zo moeten passen.. Hij is standaard geleverd voor mijn auto, en voor zover bekend, past het prima.. (dwz; geen extra verstevigingen nodig aan het frame.. )
Dat regelt je lmm (luchtmassameter) wel als het goed isquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef Catch_me het volgende:
Ik voel je pijn, er ging vandaag ook weer voor 90 euro de tank in
Vraagje aan de experts hier:
Ik heb een short ram intake besteld ter vervanging van mijn huidige luchtfilterbox, is het nodig om de ECU te resetten of "leert" de ECU zelf dat ie meer lucht binnen krijgt? Heb namelijk niet zo'n trek dat ik straks al m'n bluetooth en radio instellingen kwijt ben
nope, 150 pk, voor meer moet je de Cupra hebben..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Sorry, vind LPG wel heel erg fout als je een dik turbo blok erin hebt liggen![]()
Maaruh? 150 uit een 1.8 20vt? zal wel wat hoger zijn toch?
Enne wat L0we zegt ja![]()
Inclusief wat extra metertjes in je dash enzo. (turbodruk enzo)
Dinsdag tijdens motorrijles hoorde ik al iets leuks achter me, toen kwam er ook een zwarte RS5 voorbij, wat een geluid zit er in z'n dingquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef -tape- het volgende:
Gister deze in me straat gezien. Audi RS5![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |