Ik zou uitzoeken wie het gedaan heeft en zijn/haar auto ook onderschijtenquote:Op zondag 1 mei 2011 14:30 schreef Catch_me het volgende:
godver de godver pas me auto staan poetsen, zit heel me motorkap en voorruit weer onder de schijt
Gewoon genoeg afstand nemen en anders gewoon met de tuinslang wassenquote:Op maandag 2 mei 2011 08:06 schreef PolkaDots het volgende:
Heeft iemand nog tips voor autowassen?
Ik durf mijn auto niet met de hogedrukspuit te doen bij de wasstraat
Straks komen er gaten in.
Heb het nog nooit met de hand gedaanquote:Op maandag 2 mei 2011 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon genoeg afstand nemen en anders gewoon met de tuinslang wassen
Voor het goed wassen zie hierboven, maar als antwoord op de vraag van Turtle:quote:Op maandag 2 mei 2011 08:44 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Heb het nog nooit met de hand gedaan
Dus eerst spoel je hem af, dan was je hem met een autoshampoo sopje met een spons, en dan weer afspoelen, dan wax? En wat gebruik je om wax aan te brengen?
Heb wel zo'n setje van Turtle Wax of zo, is dat goed?
Collinite ziet er altijd wel goed uit inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik weet dat goede wax langer blijft zitten, maar ik zet altijd 2 waxlagen achter elkaar, en na 7/8 weken gewoon weer 2 lagen, om altijd zeker te zijn dat er een goeie laag op staat(eigenlijk hoeft het niet, maar toch doe ik het)
Zelf wax ik nu met Mothers, Pure Carnauba Wax Paste.. Bevalt opzich wel goed, en is handmatig ook goed te verwerken. Maar de volgende keer ga ik toch kijken wat er nog meer is op de wereld..
Sowieso wil ik de volgende keer een sealant + wax doen, en dan voor de winter wil ik die Collinite es gaan proberen.
quote:Op zondag 1 mei 2011 11:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zo'n handschoen hebben ze bij de action ook (mochten ze bij de Lidl uitverkocht zijn). Die zijn voor velgen reinigen goed genoeg hoor
Btw Goddelijker, ik zou je nog laten weten hoe die Poorboys Appel lucht beviel.
Afgelopen dinsdag heb ik die dus in me auto gespoten, en ook een honderd kilometer met open raam gereden enzo, maar de lucht blijft gewoon goed hangen in de auto.
Het rook na opspuiten meteen naar zoete chemische appels. Maar 5 minuten later waren het gewone zoete appels geworden. Geur is vrij 'penetrant', maar toch lekker. Het penetrante is er vanaf, maar nu ruikt het gewoon lekker fris en schoon naar lekker geurende frisse zoete appels.
Wel een beetje zo'n poorboys lucht, en die bevallen me in de regel wel.
Verder heb ik de deuren hier in huis ook even met die geur behandeld om te kijken hoe lang je het echt blijft ruiken.
APC heb ik net hier in huis gebruikt op een paar plekken op de vloer die ik er niet uit kreeg, en met een mengverhouding van 7:1 gingen het gewoon weg zonder problemen. Dus bij extreme plekken zou je de concentratie van APC/Water hoger kunnen maken, en dan gaat dat wel weg. Qua geur geeft APC niks speciaals of zoets ofzo, dus dat is wel fijn.
De Trim Restorer moet ik nog proberen, maar dat ga ik vanmiddag doen. Eigenlijk moet dat met een badstof applicator, maar daar gebruik ik wel ff wat anders voorBen benieuwd hoe goed dat werkt..
Aha.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zie mijn reactie van gister
Helaas nog niet met TR aan de gang geweest.. Moet ik nog wel ff proberen..
[..]
Klinkt goed, alleen zou ik het hele pakketje willen hebben om te testen, dus alleen aan de prof. polish heb ik niet zoveel.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
•Super Slick & Suds
•Professional Polish
•Black Hole
Deze 3 ken ik
•Super Slick & Suds
> Vuil wordt echt ingekapseld en losgeweekt. Werkt erg goed! Meer valt er niet van te zeggen
•Professional Polish
> Kleine krasjes worden hiermee weggewerkt (icm witte handpad). Echte swirls krijg je hiermee niet weg, maar wel veel andere krasjes/streepjes etc.. Ik heb een literfles staan, zoveel heb je niet nodig, wil em best 5 minuten schudden, de helft overgieten in een ander flesje en je die voor een zacht prijsje geven(mocht je eens een grotere hoeveelheid nodig hebben dan die 120ml)
•Black Hole
> Wat moet ik hiervan zeggen... TOP!!! product! (voor de donkere auto, anders moet je White Diamond nemen)
Alle swirls en dergelijke worden hiermee gemaskeerd. Naast dat zie je gewoon diepheid in je lak terugkomen. Ideale glaze!
EX-P moet ik zelf nog es bestellen, schijnt echt een goede sealant te zijn
Ja, dat heb ik ook gelezen.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb helaas (nog) geen DAP, maar die zou ik wel willen..
Maar ik gok dat ik dan helemaal doorsla met allerlei middeltjes enzo.
Kwacht nog ff met aankoop ervan. Misschien dat een vriend van me z'n dap nog es gaat verkopen (doet er weinig mee)
Kheb al wel de tip gekregen als je ooit sterk verweerde auto's wil gaan doen, dat je dan beter meteen een DAP900 kan kopen ipv 500. Die mist in zulke gevallen wat power..
Mocht je ergens in regio Midden-NL wonen, dan hoor ik 't wel.quote:Op maandag 2 mei 2011 13:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja idd.. Ik ga er binnenkort eentje proberen. Een aardig goede detailer wilde het me uitleggen / leren / laten proberen op me eigen auto, en dan doen we mijn auto een keer machinaal.. Dan ben ik meteen van me swirls af
Als het goed bevalt is de kans groot dat ik er eentje koop
Daarom.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik woon in het zuiden.. Maargoed, das ook maar een uurtje karren vanuit het midden
Misschien wel een leuk idee, Perry mag best PM-en om samen een topic(reeks) te starten.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Perry en Goddelijker, kunnen jullie niet een appart topic over het poetsen maken?
Lijkt me wat handiger als in het autoRIJtopic en dan heb je gelijk een overzichtelijk topic en kan je de basics in de OP zetten![]()
Tis maar een idee..
Goed plan. Samen kunnen we daar best een informatief en leuk topic(reeks) van maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Misschien wel een leuk idee, Perry mag best PM-en om samen een topic(reeks) te starten.
Ik zie het graag tegemoet.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Goed plan. Samen kunnen we daar best een informatief en leuk topic(reeks) van maken.
Ik zal je vanavond/morgenavond even pm-en hierover.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had volgens mij nog geen foto met de zwarte velgen laten zien?
[ afbeelding ]
Ben nog bezig om naafkappen te vinden. Staat nog wat netterquote:
Klopt, ziet er goed uit!quote:Op maandag 2 mei 2011 17:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had volgens mij nog geen foto met de zwarte velgen laten zien?
[ afbeelding ]
Vind het nog meevallen. Zien er niet heel verkeerd uit iig. Ik zou ze lekker laten zitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:07 schreef Kadooosh het volgende:
Heb eindelijk is de bougies kunnen checken in de auto die ik in januari heb gekocht en ze zagen er allemaal ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Vervangen of niet?
Weet dus niet hoe oud ze zijn.
Hij loopt verder super..
Ekte poetsbitches hebben een goedverlichte garage.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Ekte poetssnollen poetsen niet in de volle zon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |