abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96032078
Omdat het eerste topic vol was en Itailor sinds vorige week begonnen is met het aanbieden van pakken leek het me best prima om gewoon door te gaan met de ervaringen.

Als ik terugben in NL zal ik een keer een proefshirt bestellen maar wie o wie gaat er een pak proberen?

Link naar het vorige topic: Itailoronline ervaringen
Lawa mena hau lala!
pi_96034297
Zo'n maatpak zou ik toch niet zo snel bestellen want bij de overhemden die door verschillende fokkers zijn besteld merkte je toch wel veel verschillen in de maten. Blijft jammer dat die eigenaar is gebanned
  zondag 15 mei 2011 @ 09:55:49 #3
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_96828529
Ik moet zeggen dat ik de keuze in stoffen voor de pakken ook niet fantastisch vind,

Heb wel gisteren voor een speciale gelegenheid een hemd besteld. Ben benieuwd naar de snelheid, kwaliteit en fit.
pi_96841831
Ik ga er denk ik geen pak bestellen, toch een te duur grapje en de maat was bij het shirt niet echt goed uitgevoerd.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:07:41 #5
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_100004011
heb er nu 2 besteld. Op zich wel prima de 2de keer allen vind ik de mouw iets te straks terwijl dat op het ander shirt niet het geval is. Dus ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:27:02 #6
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_100013599
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:07 schreef Matty___ het volgende:
heb er nu 2 besteld. Op zich wel prima de 2de keer allen vind ik de mouw iets te straks terwijl dat op het ander shirt niet het geval is. Dus ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben.
Ik ken het. Tijd geleden ook wat besteld. Had ervoor eentje van iemand anders gepast. Deze zat eigenlijk wel goed, maar had nét iets te lange mouwen. Toen alles zelf gemeten en daar bleken de maten niet veel anders te zijn dan van degene die ik had gepast. Krijg ik die overhemden thuisgestuurd, blijkt hij toch een stuk krapper te zijn...
pi_100077382
Ik ga het ook maar eens proberen. Iemand enig idee welke winkels meetlinten verkopen? Zoek al een tijdje!
pi_100078170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:43 schreef Cortax het volgende:
Ik ga het ook maar eens proberen. Iemand enig idee welke winkels meetlinten verkopen? Zoek al een tijdje!
De HEMA. Als die ze niet meer heeft moet je even een fourniturenzaak opzoeken (het "naaiwinkeltje" :') )

Ontopic: Heb er 2 overhemden besteld, beide prima in orde.
pi_100078374
Dank! Heb je slim fit of regular gedaan?
pi_100080089
Deze moeten goed zijn:
http://www.moderntailor.com/
http://threadtradition.com/index.aspx

Bij moderntailor kun je echt alles precies zo aanpassen als je zelf wil (wel tegen meerprijs helaas..), ze hebben ook echt debiel veel stoffen/patronen (bijna 2000 geloof ik).

Wat wel handig is is dat je zo'n boekje met stoffen kunt bestellen voor 25$ en dan krijg je voor 30$ aan waardebonnen.

Alleen heb ik nogal slechte ervaringen met shipping vanuit US. Zo'n shirt laten maken + standard shipping = 1 maand wachten, da's dan weer niks voor mij, ik wil kleding altijd meteen aan :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:26:24 #11
351949 GreenHell
Feel it burning in your cereal
pi_100278276
Ik ben wel tevreden over iTailor. Ik heb er 1 keer een overhemd besteld en het was binnen de opgegeven tijd binnen dus daar viel niets te klagen.
Het enige jammere is dat de mouwen iets lang zijn (maar dat kan ook een meetfoutje van mijn kant zijn).
pi_100756655
Nou mijn ervaring met Itailor.

Heb een grote gok genomen om een pak te bestellen, dus met jasje en broek. Het jasje is naar 4 weken vandaag door UPS bezorgd. Toen ik het pakket opmaakte was ik verrast, de kwaliteit is zeer goed en echt super goed afgewerkt. Er zit ook een plastic zak bij om het jasje in te doen.

Blijkbaar sturen ze alles apart want de broek is nog niet verzonden. Als de broek ook binnen is zal ik foto's maken.
pi_100763440
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:21 schreef Bobr het volgende:

Heb een grote gok genomen om een pak te bestellen, dus met jasje en broek. Het jasje is naar 4 weken vandaag door UPS bezorgd. Toen ik het pakket opmaakte was ik verrast, de kwaliteit is zeer goed en echt super goed afgewerkt. Er zit ook een plastic zak bij om het jasje in te doen.

Blijkbaar sturen ze alles apart want de broek is nog niet verzonden. Als de broek ook binnen is zal ik foto's maken.
Ben benieuwd :)
Ik bestel zelf ook nog wel eens een overhemd, zijn verder gewoon goed.
pi_101009684
Erg benieuwd naar je ervaringen! Kom op met die pantt! :)
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:08:31 #15
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_101104682
Heb vorige week een zelfgemaakte overhemd binnen had maat L genomen (normaal draag ik L/XL) perfecte fit en super mooi afgewerkt. Ga van de week een casual colbert ontwerpen :)
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:00:57 #16
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_101145766
Heb er ook een hemd besteld onlangs, ben er prima over te spreken, zeker gezien de prijs. Bestel vaker maatshirts online (shirtbyhand, overigens ook erg tevreden over), deze wijken qua pasvorm niet af. Voor herhaling vatbaar. Ga binnenkort ook een pak bestellen, durf wel een experiment aan voor dat geld.
Ik heb al een boek.
pi_101328682
Is de broek al binnen? ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de stof van het colbert. Is dat wel een beetje van goede/mooie kwaliteit?
pi_101813393
Ik heb pas een shirt besteld, over 4-5 weken moet die aankomen.
Kwam er pas na het bestellen achter dat ik een foutje had gemaakt, had een email gestuurd en is toen weer gelijk veranderd. Wel nette service tot nu toe.

Trouwens, pic van pak? :D
pi_101813870
Heb 2 weekjes geleden binnengekregen helaas een te klein overhemd ziet er wel goed uit, helemaal goed op laten meten en dan toch de verkeerde maat sturen:S
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_102101136
quote:

Ik heb weer een nieuw pak nodig en ben benieuwd wat je ervaring is.
Heb je voor je jasje dezelfde maat als een overhemd en valt het groter en/of kleiner uit?
pi_102704187
Vandaag mijn overhemd binnen. Ben er bijzonder tevreden over. Mooie stof, beetje glanzend. De kraag is erg dik en stijf. Maten zijn goed, ben alleen zelf niet zo een held in het opmeten want bij mijn heupen zit die wat te strak voor de mooiheid. Zit wel goed voor de rest :) Ik had een foto waar ik hem aanheb maar die is verdwenen, dus morgen zal ik die wel posten. Zal er zeker nog eentje kopen... ik weet nu welke maten ik moet veranderen :)

Geen losse draadjes waar het genaaid is etc, naden zien er gewoon goed uit en voelt stevig aan, dus kwaliteit is voor mij ook wel goed.

close-up van knoopje en stof.
pi_102704269
Jij draagt je shirts tot over je heupen?
pi_102704354
Nee, ik heb hem zoals

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:43 schreef thomasv1 het volgende:
Jammer dat er geen manier is om je bestelling te tracken. Na 3 weken kreeg ik het overhemd binnen en ben er best tevreden over. Thanks ESLiRi voor de tip. ;)[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Maar bij de onderkant is die dus te strak :) bij hem gaat die helemaal dicht, bij mij zie je nog de witte rand aan de binnenkant van de knoopjes. (wat bij hem zwart is)
pi_102745350
Excuses voor de belabberde foto. Helaas dus aan de onderkant te strak, maar als ik normaal sta en het shirt even naar beneden trek zit het gewoon goed zonder die rare vouw/kreukel. Moet het alleen nog een keertje strijken! Volgende keer verander ik dit bij mijn afmetingen: middel -1 cm en heupen +2 cm.

pi_102771380
quote:

Hallo allemaal,

Nou ik heb dus ook ongeveer 5 weken geleden een pak besteld bij itailor en kreeg eerst de broek binnen vorige week, geen probleem, netjes afgewerkt, alleen het kruis hangt een beetje laag (vind ik dan toch). Krijg ik vandaag dus het colbert, moet ik ineens nog eens 31,80euro bijbetalen... Wat mij niet is vermeld toen ik het pak bestelde. Het pak, plus verzendkosten, plus deze extra kosten, heeft me dus in totaal nog over de 200euro gekost. Voor dat geld had ik net zo goed een pak in Nederland kunnen kopen. Ik ben ook niet helemaal tevreden over de stof, het materiaal is vrij dik.... Maar goed, ik weet dat als je iets online koopt dat het best wel een gok is. Ik had alleen wel graag van te voren geweten dat ik bij UPS ook nog eens een betaling moest doen, zeker omdat de UPS man me vertelde dat bij iedere bezorging van buiten de EG deze betaling gedaan moet worden! Toen ik hem vertelde dat ik bij de broek geen betaling moest doen, zei hij dat ik waarschijnlijk geluk had gehad! Kan je nagaan, als ik bij die broek ook nog eens 31,80euro bij had moeten betalen. Het pak is op zich wel OK, niet helemaal ondersteboven van. Ik moet wel zeggen dat de afwerking van de binnenkant/voering heel mooi is, maar al met al, in elk geval zeker voor mij, niet voor herhaling vatbaar.
pi_102772844
RamonvD, je hebt zeker nog nooit gehoord van invoerheffing etc., wat je bij elk pakket uit het buitenland kan krijgen? Tenzij ze het pakketje niet controleren enz :P

http://www.douane.nl/part(...)rnetaankopen-01.html

Btw. Je krijgt een code voor 10% korting als je een foto van je in je overhemd/pak naar de facebook van itailor stuurt. Is maar 3,49 euro als die verzendkosten er ook bij rekent.. of 2,59 euro. Maar wel mooi meegenomen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Nezhi op 06-10-2011 22:03:20 ]
pi_102896031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:37 schreef RamonvD het volgende:

[..]

Hallo allemaal,

Nou ik heb dus ook ongeveer 5 weken geleden een pak besteld bij itailor en kreeg eerst de broek binnen vorige week, geen probleem, netjes afgewerkt, alleen het kruis hangt een beetje laag (vind ik dan toch). ................. Ik ben ook niet helemaal tevreden over de stof, het materiaal is vrij dik.... Maar goed, ik weet dat als je iets online koopt dat het best wel een gok is. ................. Het pak is op zich wel OK, niet helemaal ondersteboven van. Ik moet wel zeggen dat de afwerking van de binnenkant/voering heel mooi is, maar al met al, in elk geval zeker voor mij, niet voor herhaling vatbaar.
Jammer dat het tegenvalt, overhemden vindt ik altijd prima maar dan moet ik maar richting Suit Supply voor mn pak...
pi_102928314
Dit kan gewoon niet goed zijn... :')
pi_102928692
Nouja, je krijgt waar je voor betaald. 25 euro + tientje voor verzenden. Niet topkwaliteit maar het is imo zeker niet slecht.
pi_103377674
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:26 schreef Nezhi het volgende:
Nouja, je krijgt waar je voor betaald. 25 euro + tientje voor verzenden. Niet topkwaliteit maar het is imo zeker niet slecht.
Ongeveer 5 weken geleden een bestelling gedaan, vandaag heb ik mn overhemd ontvangen.
Het ziet er weer keurig uit. Na 2 overhemden de maat nu helemaal goed, de overige bestellingen kunnen gedaan worden. Wat mij betreft, zeker voor het geld, een prima overhemd.
pi_104116173
iemand al foto's van een pak?
Hoe is de kwaliteit van de stof? Kloppen de kleuren een beetje en de stof structuur...
Is het goed opmeten goed genoeg of moet je het eht bij laten stellen bij een kleermaker op de hoek?
pi_104948850
Ik wil mijn eerste overhemd bij Itailor bestellen. Heb zelf de maten ingevoerd. Wat is jullie ervaring met de maten? Is het (bij bepaalde onderdelen) nodig om er bijvoorbeeld 1cm af te halen of bij te doen?
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_105664141
Hey, ik heb zelf alles gewoon gedaan zoals de filmpjes het lieten zien. Geen cms erbij/eraf gedaan.
pi_106355652
heb op 2 december een overhemd besteld, de exacte maten aangehouden die ik gemeten heb (dus geen extra cm's), en vandaag is het overhemd binnengekomen.
een perfecte pasvorm! de maten zijn exact uitgevoerd zoals ik had opgegeven (ik had al eerder gelezen over scheve boorden en te korte mouwen etc...maar dat ligt dan toch volgens mij aan het opmeten).
Prima kwaliteit stof, voelt lekker zacht aan, geen kleurverschillen, de borstzak is perfect afgewerkt, geen verloop in de ruitjes van het overhemd en de borstzak.
En zoals gezegd, de maten zijn goed! Bij de oksels en de zijkanten nu eens geen loshangende flappen (ik heb boordmaat 43, en dat heb je bij confectieoverhemden altijd veel te veel stof, iykwim)
Geen extra kosten ivm douane etc...er geldt volgens mij zowieso een vrijstelling tot 450 euro voor invoer van producten...

een aanrader dus! de 2e bestelling gaat vandaag de deur uit!
pi_106356489
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:53 schreef fulleke het volgende:
Geen extra kosten ivm douane etc...er geldt volgens mij zowieso een vrijstelling tot 450 euro voor invoer van producten...
nee
pi_106357099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:53 schreef fulleke het volgende:
heb op 2 december een overhemd besteld, de exacte maten aangehouden die ik gemeten heb (dus geen extra cm's), en vandaag is het overhemd binnengekomen.
een perfecte pasvorm! de maten zijn exact uitgevoerd zoals ik had opgegeven (ik had al eerder gelezen over scheve boorden en te korte mouwen etc...maar dat ligt dan toch volgens mij aan het opmeten).
Prima kwaliteit stof, voelt lekker zacht aan, geen kleurverschillen, de borstzak is perfect afgewerkt, geen verloop in de ruitjes van het overhemd en de borstzak.
En zoals gezegd, de maten zijn goed! Bij de oksels en de zijkanten nu eens geen loshangende flappen (ik heb boordmaat 43, en dat heb je bij confectieoverhemden altijd veel te veel stof, iykwim)

een aanrader dus! de 2e bestelling gaat vandaag de deur uit!
Lekker reclame maken voor je eigen bedrijfje of iig een insider :')
pi_106401926
Damespakken zijn nog niet beschikbaar op de iTailor website, maar als ik gewoon al mijn maten invoer en een slim fit kies, zou dat qua maatvoering dan niet goed zijn?

Overigens, wat betreft bijkomende kosten voor douane en in laten nemen, op de website wordt gesproken over dat iTailor 80 euro extra geeft voor extra innemen en douanekosten, maar ik kan nergens vinden hoe je dat dan aan kan vragen...

quote:
Betalings- en leveringsvoorwaarden pak:
10. De eerste keer dat een klant bestelt een custom-made product is er een kans dat de pasvorm niet 100% perfect. De noodzaak voor kleine aanpassing van het product of de grootte aanpassing noodzakelijk kunnen zijn. Onjuiste meetresultaten niet in aanmerking komt als productie fout. iTailor biedt 80 euro voor de klant om eventuele probleem op te lossen, vandaar de pasvorm is gegarandeerd.

14. Het is zeer waarschijnlijk dat je zal moeten aan de douane betalen in Europa (als dank een gedeelte van 80 euro om uw kosten te verlichten aub), omdat dit deel van de gemeenschappelijke online winkelen proces (eind gebruikers betalen de douane kosten). iTailor kan niet verantwoordelijk worden voor deze lasten door uw landen belasting-en douane. (iTailor helpt gedeeltelijk met de 80 euro) Voor de VS klanten, moet geen belasting worden gemaakt, als het product waarde onder de 200 USD in de meeste gevallen. We kunnen echter niet garanderen. Houd er rekening mee dat zelfs met de douane / belastingen, iTailor past nog steeds zeer zuinig in vergelijking met andere verkopers voor op maat gemaakte / aangepaste pakken.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:57:50 #38
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_106402198
misschien ook handig:

http://www.tailormadesuits.nl/Prijzen/

kost eigenlijk net zoveel als itailor behalve dat je al de stoffen gelijkt kunt zien en dat zij het opnemen.

Ik ga er volgende week kijken. Mijn stiefpa had er 2 besteld en die zagen er prima uit. Stof was van beter kwaliteit dan itailor (iets dikker)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:42:05 #39
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_106776168
Maakt suit-supply ook pakken op maat?
Jonge, ik bin op de weaze
  dinsdag 31 januari 2012 @ 01:56:03 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_107428760
Net iTailor gevonden, zal morgen eens nalezen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:42:16 #41
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_107430473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:42 schreef Stevennn het volgende:
ze kunnen een convectie pak wel op heel veel punten aanpassen zodat hij perfect zit. Vooral de broeken zijn vaak een probleem maar dat weten ze daar wel mooi op te lossen
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:10:01 #42
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107470358
quote:
Ja. o.a. in vestiging A'dam kun je kiezen voor 'cut to the bone'. Kan uit ervaring zeggen dat je dan een erg fijn pak krijgt. Reken op ca/ 800 euro.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:42 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ze kunnen een convectie pak wel op heel veel punten aanpassen zodat hij perfect zit. Vooral de broeken zijn vaak een probleem maar dat weten ze daar wel mooi op te lossen
Dit antwoord dekt de lading dus niet.
Ik heb al een boek.
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:12:31 #43
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107470426
Gisteren shirt nummer 4 binnengekregen via iTailor. Moet zeggen dat ik het een ontdekking vind. Gekeken naar prijs/kwaliteit zijn ze het geweldige shirts.

Nummer 5 is in bestelling.
Ik heb al een boek.
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:18:17 #44
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_107470542
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 1 februari 2012 10:10 schreef Rio het volgende:[/b

Dit antwoord dekt de lading dus niet.
dan heb je wel een pak wat goed zit en je bent geen 800 euro kwijt.
pi_107470582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:18 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Een confectie pak naar ''maat'' brengen kan je met elk confectie pak. Bij suit suply kan je een made to measure pak laten aan meten en dan ben je 800 euro kwijt. (wel veel, zit hier een shirt bij? volgens mij wel)

Neway, dan is het een bestaand model wat ze in de fabriek tot je eigen maten maken.
pi_107470644
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:12 schreef Rio het volgende:
Gisteren shirt nummer 4 binnengekregen via iTailor. Moet zeggen dat ik het een ontdekking vind. Gekeken naar prijs/kwaliteit zijn ze het geweldige shirts.

Nummer 5 is in bestelling.
Ik heb 1x een shirt besteld, en zou hem nog moeten tweaken. Het probleem zat hem in het feit dat ik geen mooie stoffen meer kon vinden. En ik het idee had dat ik de enige knappe stof had. Mijn vader had voor de gein nog een effe zwarte besteld, zat als gegoten. Nooit aan gehad, het is hele goedkope zwarte stof. (If you know what I mean)

Maar ik zal eens kijken of ze nu wat leuks hebben.

@Rio zou je misschien foto's willen plaatsen? Kijken hoe de kleuren nu echt uitkomen etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door alexandervdb op 01-02-2012 10:30:57 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:43:41 #47
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_107471130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:19 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Een confectie pak naar ''maat'' brengen kan je met elk confectie pak. Bij suit suply kan je een made to measure pak laten aan meten en dan ben je 800 euro kwijt. (wel veel, zit hier een shirt bij? volgens mij wel)

Neway, dan is het een bestaand model wat ze in de fabriek tot je eigen maten maken.
blijft een verschil van paar honderd euros. Daar kun je paar mooie overhemden en schoenen voor kopen.
400 euro is echt max dat ik nog aan een pak uit geef.
Maar goed ken ook mensen die raar worden aangekeken als ze in een suite supply pak aankomen.
pi_107471590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:43 schreef Matty___ het volgende:

[..]

blijft een verschil van paar honderd euros. Daar kun je paar mooie overhemden en schoenen voor kopen.
400 euro is echt max dat ik nog aan een pak uit geef.
Maar goed ken ook mensen die raar worden aangekeken als ze in een suite supply pak aankomen.
Ja tuurlijk, maar ik ging in op het feit dat Stevennn vroeg of ze dingen op maat maken en jij alleen in ging op het feit dat ze een pak uit het rek tot maat kunnen maken. Terwijl ze een made to measure lijn hebben. Ik zelf zal iig niet snel 800 euro bij de susu neer leggen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:37:56 #49
12888 Skull-splitter
pi_107476505
Mijn bovenlijf is redelijk regulier, ik heb alleen forse benen en billen. Taille is dan weer dun.

Afgelopen zomer was ik ook ruim tien kilo zwaarder, maar ik heb een samengesteld pak moeten laten vermaken om er prettig in te zitten.
Enige alternatief was een maatpak, en dan zit je bij de gemiddelde verkoper toch aan de 800 euro en zou niet op tijd klaar zijn (ik was pas laat gaan zoeken). Nu was ik uiteindelijk soortgelijk kwijt, alles bij elkaar, maar het suddert bij mij sindsdien wel om eens een keer een decadent pak aan te schaffen.

Als iTailor een beetje leuk spul maakt (maar eens proberen met een broek en een hemd) dan wil ik een pak wel eens overwegen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:38:00 #50
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107476510
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:18 schreef Matty___ het volgende:

[..]

maar de vraag was

quote:
Ik heb al een boek.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:44:02 #51
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107476732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:19 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Nope, zit geen shirt bij. Twijfel nu ik erover nadenk of dat pak 800 euro kostte. Eerder 700 denk ik nu. Vond wel dat ze beperkte keuzes hadden in voeringen en knopen. Nauwelijks (geen) gekke stofjes bijvoorbeeld.
Ik heb al een boek.
pi_107478838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:44 schreef Rio het volgende:

[..]

Nope, zit geen shirt bij. Twijfel nu ik erover nadenk of dat pak 800 euro kostte. Eerder 700 denk ik nu. Vond wel dat ze beperkte keuzes hadden in voeringen en knopen. Nauwelijks (geen) gekke stofjes bijvoorbeeld.
Hmm ik ben eigenlijk niet zo van de ''gekke'' knoopjes en voeringen etc. Het oogt zo snel sjonnie, als van die goedkope 3knoops bloemetjes overhemden.
Heb nu zelf een pak besteld, super 130 (van Reda geloof ik) in Navy en knopen donker bruin van hoorn uiteraard met een voering in het bruin. Het pak is geheel canvas en wordt in napels in mekaar getrapt. (een maat overhemd in het blauw wit geloof ik, weet het niet eens meer eigenlijk)

Maar het gaat hier over Itailor, dus zou je foto's willen posten van de shirts?
En ook nog steeds niemand in ''pak'' gezien hier op het forum.
Ik ben bang dat ik liever een knap confectie pak heb met 70% korting voor dat geld dan dat ik een wanproduct heb!
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:30:06 #53
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107509066
je moet er ook niet zo'n overstuur en veel te druk pak van maken, maar een voering met een kek kleurtje oid moet kunnen. Mits gedoseerd. Zal persoonlijke smaak zijn ook.
Vind het zelf zonde om een maatpak te laten maken en dan een 13 in een dozijn pak te hebben bij wijze van spreken. Ik wil wel iets 'persoonlijks' hebben.

Foto's, mwah, ik zal eens kijken, maar beloof niks. Ik vermoed dat het zo'n klusje wordt van de lijst 'dat ik altijd nog een keertje zou doen'. Voor de zekerheid de vraag: wat wil je precies zien dan?

(Die over the top hemden die je beschrijft met vierhonderd knopen en drie lagen kraag. Wanstaltig idd!)
Ik heb al een boek.
pi_107510104
H
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Rio het volgende:
je moet er ook niet zo'n overstuur en veel te druk pak van maken, maar een voering met een kek kleurtje oid moet kunnen. Mits gedoseerd. Zal persoonlijke smaak zijn ook.
Vind het zelf zonde om een maatpak te laten maken en dan een 13 in een dozijn pak te hebben bij wijze van spreken. Ik wil wel iets 'persoonlijks' hebben.

Foto's, mwah, ik zal eens kijken, maar beloof niks. Ik vermoed dat het zo'n klusje wordt van de lijst 'dat ik altijd nog een keertje zou doen'. Voor de zekerheid de vraag: wat wil je precies zien dan?

(Die over the top hemden die je beschrijft met vierhonderd knopen en drie lagen kraag. Wanstaltig idd!)
Het gaat mij om hoe de stoffen uitkomen!
Ik vind het lastig kiezen daardoor heb ik nu ook safe kleuren gekozen met mijn maatpak. Wat jij zegt klopt wel met dat je wilt dat het echt iets van je zelf is, maar als je voor een rug een kermispak krijgt dan is het wel goed zuur.
Ik heb het idee dat de eigen ''creaties'' over het algemeen gewoon minder mooi worden omdat je het niet voor je kan zien. Daarom liever een confectie shirt, bv een Hans Ubbink met zijn bloemetjes kan mooi zijn, tevens een bloemetjes shirt kan een kamper shirt zijn etc.

Kijk maar wat je doet, het heeft geen haast. (gezien ik nog wacht op een ander maatshirt)
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:37:26 #55
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107520696
Hoe de stoffen uitkomen, lukt dat op een foto denk je? Ik ga mijn best voor je doen.

Ik ben ook huiverig voor het bestellen van een pak. Niet vanwege de stoffen, want vooral voor zijde zit je in Azië dichter bij de bron. Wel vanwege de maatvoering (houden vaak US maatvoering aan, waardoor je van de ruime flodderpantalons en jasjes met te brede schouder krijgt, althans, wanneer je in een Bangkokse-toeristen-maatpakkenval bent gelokt) en de 'bouwkwaliteit', ze zitten vaak slecht in elkaar met veel strijklint voor valse stevigheid.

Ook nog vanwege de douane. Dikke kans dat die er een extra rekening op plakt, waardoor uiteindelijke verschil met een inheems maatpak van bv Suit Supply al weer een stukje kleiner wordt.

Mss een keer een losse pantalon bestellen als try-out...
Ik heb al een boek.
pi_107523887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef Rio het volgende:
Hoe de stoffen uitkomen, lukt dat op een foto denk je? Ik ga mijn best voor je doen.

Ik ben ook huiverig voor het bestellen van een pak. Niet vanwege de stoffen, want vooral voor zijde zit je in Azië dichter bij de bron. Wel vanwege de maatvoering (houden vaak US maatvoering aan, waardoor je van de ruime flodderpantalons en jasjes met te brede schouder krijgt, althans, wanneer je in een Bangkokse-toeristen-maatpakkenval bent gelokt) en de 'bouwkwaliteit', ze zitten vaak slecht in elkaar met veel strijklint voor valse stevigheid.

Ook nog vanwege de douane. Dikke kans dat die er een extra rekening op plakt, waardoor uiteindelijke verschil met een inheems maatpak van bv Suit Supply al weer een stukje kleiner wordt.

Mss een keer een losse pantalon bestellen als try-out...
Ja ik doel ook meer op de overhemden, de maatpak is gewoon niet gunstig. Volgens mij krijg je polyester dikke rotzooi. Maar aan iemand anders in dit forum omdat tegen te spreken uiteraard. *(het zal in zijn geheel wel plakwerk zijn idd) Het neemt niet weg dat het slecht hoeft te zijn, maar als het op 200 euro uitkomt met nog herstel werk in Nederland, dan kan je beter een goed zittend confectie pak in de uitverkoop scoren.

hmm eens zitten kijken, voor 89 euro koop je een blazer van wol met alles wat je maar wilt.
Met verzenden zit je op 100 denk ik, krijg je hier bovenop nog douane kosten etc. ?
Voor die 100 piek kan je altijd nog een kroeg jasje maken.

Hmm een jasje komt op 124 euro incl verzenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door alexandervdb op 02-02-2012 18:15:49 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:08:48 #57
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107532898
124 euro is niet retegoedkoop meer. Maar ook niet te gek voor een kek kroegjassie idd. Hmm, ff nadenken.
Ik heb al een boek.
pi_107544472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:08 schreef Rio het volgende:
124 euro is niet retegoedkoop meer. Maar ook niet te gek voor een kek kroegjassie idd. Hmm, ff nadenken.
Bizar heh, je wilt die troep gewoon goedkoop hebben en anders maar niet. Ik denk dat ik deze grap skip.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:12:27 #59
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107547967
Logisch toch?

Voor al dat risico van maatwerk bestellen bij een fabrikant die 20.000km verderop zit wil ik niet dezelfde prijs betalen als ik in NL zou doen waar ik al die risico's niet loop.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:56:43 #60
12888 Skull-splitter
pi_107549184
400 euro is natuurlijk dezelfde prijs voor een maatpak in NL :')
  zondag 12 februari 2012 @ 02:04:18 #61
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107882158
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef Skull-splitter het volgende:
400 euro is natuurlijk dezelfde prijs voor een maatpak in NL :')
Je moeder
Ik heb al een boek.
  zondag 12 februari 2012 @ 10:05:24 #62
12888 Skull-splitter
pi_107884399
Vooral jammer dat er weinig foto's zijn hier.
pi_107934255
Ik wil ook mijn ervaringen hier delen.

Ik heb een shirt besteld bij hen. Nette prijs (ca 30 euro) en omdat ik lange armen heb, voor de custom sizing gekozen. Alles ingevuld en goedgegaan. Na ca 2.5 week komt het shirt thuis.

Ziet er netjes uit, zeker geen flutspul. Alleen.... wat zijn die armen lang (ja zelfs voor mij). Ik een mailtje gestuurd. Of ik foto's wil maken van het shirt incl meetlint om het te laten zien. Mijn armen bleken 78 cm lang. Volgens hen zouden ze 74 cm lang moeten zijn... Foutje, kan gebeuren.

Worden mijn foto's niet geaccepteerd ??? In totaal op 3 verschillende manieren foto's gemaakt met allemaal dezelfde uitkomst. Krijg ik vanochtend (we zijn intussen al een maand verder over dit punt).... of ik fotos wil sturen. Intussen ben ik hier al meer dan 2-3 uur mee bezig... meer dan de waarde van het shirt.

Ja nu ben ik er helemaal klaar mee. Het proces wordt gewoon gesaboteerd omdat ze ergens niet willen erkennen dat er een foutje is gemaakt schande.

Dus mijn advies. Weet zeker waar je aan begint en probeer een standaard shirt te kiezen. Anders ben je aan de goden overgeleverd. Ik begin er in ieder geval niet meer aan.
pi_108184270
Ik lees hier en in het vorige topic eigenlijk maar van een paar gevallen waarbij invoerrechten betaald moesten worden. Geldt nu over het algemeen dat je geen invoerrechten betaalt als je een shirt bij itailor bestelt ?
Dit scheelt nml nogal op de totaalprijs (inklaringskosten alleen al zijn zo'n 12 euro, 19% BTW en nog een paar procent invoerrechten).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
pi_108186202
Onder de 22 euro hoef je niets te betalen, dus alleen bij de duurste overhemden heb je een kleine kans dat je iets moet betalen (die van 30 dollar) want dat is iets meer dan 22 euro. Verzendkosten tellen niet mee, tenzij het product zelf al meer dan 22 euro waard is... dan rekenen ze die opeens wel mee. Tot 150 euro moet je wel 19% belasting betalen maar geen invoerrechten en douane.

itailor stuurt de shirts per stuk dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken als je er een paar tegelijk bestelt.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:58:23 #66
375927 Halldor
like a boss
pi_111834164
Ik ben van plan om binnenkort ook eens een overhemd te bestellen.
Zijn er nog mensen die onlangs bij itailor een overhemd besteld hebben?
  maandag 21 mei 2012 @ 16:21:50 #67
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111835143
de stof is niet de beste na paar keer wassen zie je al dat de stof pluisjes krijgt
pi_111835811
Mijn overhemd is een beetje snel vorm kwijtgeraakt. Denk dat ik gewoon blijf sparen voor een 'echt' op maat gemaakt overhemd :)
  maandag 21 mei 2012 @ 17:14:40 #69
375927 Halldor
like a boss
pi_111837173
Ik snap dat het geen geweldige kwaliteit is, maar wat is voor jullie snel?
Als hij maximaal één jaar netjes blijft dan ben ik meer dan tevreden.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:16:30 #70
12888 Skull-splitter
pi_111839903
Ik vond de maatvoering ruk en ga liever eens een maatsessie hier in Nederland aan denk ik. Teveel risico met iTailor...
pi_111840719
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:14 schreef Halldor het volgende:
Ik snap dat het geen geweldige kwaliteit is, maar wat is voor jullie snel?
Als hij maximaal één jaar netjes blijft dan ben ik meer dan tevreden.
Drie wasjes en toen werd hij wat slapjes en vormloos.
De kraag is nog steeds wel erg stijf.
Ik vind het jammer dat je je pols niet kan laten opnemen, want de mouwen zitten ook erg strak.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:52:52 #72
375927 Halldor
like a boss
pi_111841602
Bedankt voor je reactie.
Dan wordt het toch maar een duurdere in een winkel of bij een kleermaker.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:30:13 #73
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111851038
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:52 schreef Halldor het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Dan wordt het toch maar een duurdere in een winkel of bij een kleermaker.
kun je al voor 50 tot 75 euro krijgen.
pi_111852167
Ja, 15 euro meer voor een echte kleermaker is wel de moeite hoor. Kun je zelf ook de stoffen zien etc.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:51:42 #75
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111867926
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:48 schreef Nezhi het volgende:
Ja, 15 euro meer voor een echte kleermaker is wel de moeite hoor. Kun je zelf ook de stoffen zien etc.
Het wordt dan nog steeds in thailand gemaakt maar je hebt meer zekerheid dat het allemaal klopt.
pi_111867987
Er zit hier een kleermaker in de buurt, die doet alles nog zelf maar die is dan ook redelijk prijzig.
pi_131632982
Inmiddels een wat ouder topic, maar ik heb het vandaag maar gewaagd en een twee-delig pak besteld en een dress-shirt op maat ... ik ben voor één van de "duurdere" stoffen gegaan, zowel voor het pak als voor het shirt ... maten heb ik op de cm nauwkeurig doorgegeven, behalve borstmaat en schouderbreedte, beide 2 cm toegevoegd ...

Als ik wat heb ontvangen hoor je me weer :)

PS: ondertussen wil ik natuurlijk geen verhalen horen van slechte kwaliteit, late leveringen en dergelijke :N :P
Poffervier
pi_131718514
Nice W4, ik ben benieuwd. Ik heb een 1,5 week geleden een overhemd op maat besteld, echter ben ik voor de 'deal van de week' gegaan om te kijken of de maten die ik doorgeef ook echt kloppen. Dit zodat ik ook aanpassingen kan maken bij mijn volgende bestelling.

Ook ik laat meer weten!
Aha.
pi_131718897
Heb twee wekenterug een shirt van dit bedrijf ontvangen. Kwaliteit was lang niet gek, redelijk tot goede stof. Laat zich prima strijken en het lijkt inderdaad puur katoen te zijn!

Ik heb mijzelf op gemeten en heb gekozen voor eu fit. Moet zeggen dat deze toch ook nog redelijk ruim is ivm tailored of slim fit welke ik meestal aanschaf.

Ook wel het gevoel dat bv de mouwen masaal geproduceert worden en later op maat worden geknipt/er aan genaaid.

Tevreden? Jawel, voor het geld prima maar ben niet dol enthousiast. Wat natuurlijk ook met mijn meet kunsten te maken kan hebben ;)
Aigh aigh Captain!
pi_131740841
Iemand nog foto's van hun overhemd? :)
pi_131802338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:04 schreef Nezhi het volgende:
Iemand nog foto's van hun overhemd? :)
Geef het een paar weken, zowel W4 als ik hebben besteld. Ik post foto's zodra ik hem heb.
Aha.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:05:58 #82
12888 Skull-splitter
pi_131802725
Persoonlijk vond ik hem echt frut vallen, niks op maat, alles gewoon net niet.

Dat was het risico natuurlijk wel, maar zorgt er wel voor dat ik liever een keer meer spaar voor een echt maatpak.
pi_131802989
Een pak zou ik hier ook zeker niet bestellen. Voor een fatsoenlijk zittend pak zou ik bijvoorbeeld naar Suit Supply gaan. Maar voor overhemden is het net wat makkelijker de stap te maken. Ik heb de 'stof van de week' besteld om te kijken hoe het zit met mijn maten, zodat ik de keer erop betere maten kan doorgeven. En dan heb ik maatshirts (niet echt goede kwaliteit maar in ieder geval 100% katoen) voor weinig geld.
Aha.
pi_131921874
Ik heb er vandaag ook ééntje besteld na dit topic doorgelezen te hebben. Het zal me benieuwen...
pi_132434623
Zoals beloofd, hier de resultaten!

Na het uitpakken van de plastic zak eromheen kreeg ik hem zo aangeleverd.

Gewoon prima verpakt, netjes.

In de kraag zat gewoon een boordje (of hoe dat heet) om alles op zijn plek te houden. Ook zaten er van die plastic 'knijpers' om alles op zijn plek te houden.

Hier zie je mij er volledig opstaan (ik heb hem nog niet gestreken). Hij zit eigenlijk heel prima, veel beter dan iets wat ik OTR (off the rack) kan kopen, aangezien ik erg klein ben. Twee kleine nadeeltjes: ik vind dat hij bij de heupen iets te breed is, maar dit is dus een weet voor de volgende keer (iets minder cm) en dat de mouwen net een tikkeltje te lang zijn (1 cm).

Hier de naad onderin, je ziet dat het stiksel gewoon prima afgewerkt is. Ook het extra stofje erop, waar ik voor gekozen heb (zonder extra kosten) ziet er prima uit. Deze is niet geplakt maar ook gewoon vast genaaid.

Hier zie je hoe de knoop vastzit.

Kortom een prima koop (30 euro, stof van de week). Een aanrader voor mensen voor wie de standaardmaten niet echt goed zitten, of voor wie de maten maar weinig te vinden zijn.
Aha.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:05:13 #86
12888 Skull-splitter
pi_132435897
Afwerking was prima, maar ik vond de maten voor iets wat ik netjes volgens de guide gemeten had wel erg losjes. Om nou te experimenteren tot je het goed hebt...
pi_132436404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Afwerking was prima, maar ik vond de maten voor iets wat ik netjes volgens de guide gemeten had wel erg losjes. Om nou te experimenteren tot je het goed hebt...
Bij mij kloppen dus 2 maten misschien niet helemaal. Maarja, voor 30 euro een op maat gemaakt overhemd van redelijke kwaliteit. Bij elke winkel zijn overhemden sowieso 30 euro, behalve bij C&A en H&M, maar de kwaliteit van die hemden is dan weer minder dan deze.

Dus om dan 1 hemd voor 30 euro te proberen, en daarna 5 hemden te bestellen die goed zijn vind ik het echt geen probleem. Wanneer standaardmaten goed passen, dan is het misschien niet echt 'beneficial' maar voor mij absoluut wel.
Aha.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:19:17 #88
12888 Skull-splitter
pi_132436430
Maar als mijn middel dan lubbert als de pest dan trek ik liever een standaard shirt aan die daar minder last van heeft ;)
pi_132437575
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar als mijn middel dan lubbert als de pest dan trek ik liever een standaard shirt aan die daar minder last van heeft ;)
Dat is vervelend inderdaad. Maar dan voer je nu toch gewoon een paar centimeter minder in bij je middel en heup?
Aha.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:19:42 #90
12888 Skull-splitter
pi_132465919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef Buitenspel het volgende:

[..]

Dat is vervelend inderdaad. Maar dan voer je nu toch gewoon een paar centimeter minder in bij je middel en heup?
Ik ga het risico niet meer nemen en spaar wel voor een maatpak in de buurt ;)
pi_132482441
Een pak is iets anders.

[ Bericht 41% gewijzigd door Buitenspel op 25-10-2013 09:37:08 ]
Aha.
pi_132923589
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. Overall zit hij volgens mij wel goed. De stof voelt zacht, maar wel nog wat ruwig. Hij knijpt alleen wat bij mijn oksels en hij is echt veel te lang, dus als ik hem uit mijn broek wil dragen, zou ik hem op moeten vouwen :{

http://imageshack.us/a/img845/8493/3imm.jpg (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/a/img856/9841/zszt.png (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/a/img513/720/in5t.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 12% gewijzigd door IkBenSjoerd op 05-11-2013 14:06:06 ]
pi_132923747
waarom werken die foto's nou niet @#$@#

Ze zijn nog veel te klein ook :N

[ Bericht 86% gewijzigd door IkBenSjoerd op 05-11-2013 14:04:59 ]
pi_132925694
Imageshack werkt niet op FOK!
Gebruik imgur, is sowieso beter.
pi_132998158
Voor de liefhebber, ik heb inmiddels een overhemd besteld bij ModernTailor.com omdat ik die van iTailor toch niet helemaal geweldig vond.

ModernTailor heeft weer meer maten die je kan meten, dus als het goed is nog een betere fit. Het shirt zal er binnen 2-3 weken zijn denk ik, en dan zal ik de vergelijking tussen de twee maken.
Aha.
pi_133081671
Ik heb een pak besteld via itailor.
Alles wat ik in mijn maat in de winkel kan kopen is 100% poly en bagger, dus mijn enige verwachting voor iTailor is dat het niet pure stront is :) ik plaats een review als het binnen is.
pi_133237252

Schijnt ook wel een beetje door helaas. Nu ik deze heb, valt het me pas op hoe bagger m'n normale overhemden zitten :P Zal er dus wel wat bij moeten bestellen.
pi_134014712
Mijn pak is binnen. De maten die ik had doorgegeven voor het jasje kloppen! Zit erg mooi. De stof ziet er mooi uit, beetje op het niveau van WE-kwaliteit als je het zo ziet. Het is wel een beetje dun dus koud in dit weer. Het is een klein beetje gekreukeld in de arm en aan een kant van de borstkas, ws door het verzenden.

De broek is wat te wijd en te lang, moet nog even inkorten en taperen. Het is jammer dat je niet de maat van de pijpjes kunt doorgeven, alleen de bovenkant van het been. Ze doen het dan recht naar beneden waardoor het te wijd is. Ik maak wel pics van het geheel wanneer de broek klaar is. Ik wist wel vantevoren dat de broek te lang zou zijn, kreeg een email dat het ze niet lukte om de lengte zo klein te doen als ik had ingevoerd.

De naden, zakken etc. zijn wel goed afgewerkt. Op de broek heb ik maar een los draadje kunnen vinden. Knopen zitten goed vast. Er zitten vier binnenzakken in het jasje. Dus, tevreden. Wel jammer dat ik 7,35 btw moest betalen, en 13 euro aan administratiekosten :')

9 november besteld, 27 november verzonden, 4 december de broek binnen en 7 december het jasje maar dat komt omdat die bij de douane was gepakt. De pakketjes worden apart verzonden dus als de douane het eruit pikt dan hoef je sowieso niet de btw over het totaalbedrag te betalen.
pi_134016228
Pics?
pi_134018450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:34 schreef Nezhi het volgende:
Ik maak wel pics van het geheel wanneer de broek klaar is.
pi_135576035
Eergisteren heb ik mijn overhemd binnengekregen. Mijn eerste bestelling, een simpel zwart overhemd met een contrastkleur aan de binnenkant van de boorden, fungeert als soort proefbestelling.
De afwerking en kwaliteit zijn erg goed. De stof is degelijk, de naden zijn mooi afgewerkt en het geheel voelt prettig aan.
Helemaal perfect is het shirt niet, de maatvoering moet nog wat aangepast worden. Als je de aanwijzingen op de website volgt wordt het geheel wat aan de krappe kant. Misschien ligt dat aan mijn bouw (lang en mager) maar ik mis wat speling op borsthoogte/ in het achterpand. Gelukkig is het nog wel zonder problemen te dragen.

Al met al zeker een succes, en ook zeer zeker voor herhaling vatbaar! ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_135634578
Een kleine aanvulling/waarschuwin: na contact met de klantenservice (die overigens uitstekende hulp biedt) mailden ze mijn inloggegevens nog een keer. Het blijkt dat ze wachtwoorden onversleuteld opslaan (of in ieder geval kunnen ze het weer leesbaar maken).
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:42:12 #103
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_144586647
Interessant topic, kwam de site toevallig tegen. Misschien de moeite waard om ook eens te proberen, aangezien bij standaard maten vaak het boord te krap wordt of juist de schouders te breed.. Als ik jullie verhalen lees is het wel een gokje waard dus. Binnenkort maar eens wat proberen, al vind ik de kleuren van de stoffen nog wat beperkt. Een zakelijke lichtblauwe zou mij wel goed uitkomen eigenlijk.
  zaterdag 1 november 2014 @ 18:16:07 #104
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_146190659
Net een overhemd besteld, ben heeeeeel benieuwd!
pi_146214744
Het enige wat een uitdaging is, is de maatvoering. Qua kwaliteit zit het allemaal prima in elkaar, maar de meest optimale maatvoering is een klein gokje. Ik heb zelf het eerste overhemd gebruikt als test, de tweede en derde zaten perfect.
pi_146215971
Wops, was dit helemaal vergeten.

Ik heb mijn 'pak' een tijd geleden binnengekregen. Eerste opmerking: broek zou ik sterk afraden. Zeer dunne stof, erg wijd. Ik kon tijdens mijn bestelling niet zo veel maten doorgeven voor de broek, dus grote kans dat deze niet goed past. De stof voelt erg goedkoop aan en heel glad. Totaal anders dan het jasje. Ik zou dus alleen het jasje bestellen en proberen een broek te vinden in dezelfde kleur, of deze te laten maken.

Over het jasje ben ik wel tevreden. Past goed, goed gehouden aan de doorgegeven maten die ik heb doorgegeven. De kwaliteit van de stof zou ik denk ik gelijkstellen aan de kwaliteit van de pakken van WE. Het ziet er wel mooi uit en er zaten geen vouwen oid in mijn jasje toen het aankwam. De stof van het jasje is dikker. Alles is mooi afgewerkt, netjes genaaid, geen loszittende draadjes. De knopen zijn wel duidelijk van kunststof :P voor de prijs vind ik het prima.
  zondag 30 november 2014 @ 10:23:05 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_147141180
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:16 schreef PLAE@ het volgende:
Net een overhemd besteld, ben heeeeeel benieuwd!
En binnen, de mouw is een cm te lang, even kijken wie dat voor een redelijk prijsje kan verbouwen.
Verder zit het als gegoten en het lijkt ook een goede kwaliteit stof te zijn!

En dat voor EUR 20 + 10 verzendkosten, betaal daar normaal 100-115 voor.
pi_147141649
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 10:23 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

En binnen, de mouw is een cm te lang, even kijken wie dat voor een redelijk prijsje kan verbouwen.
Verder zit het als gegoten en het lijkt ook een goede kwaliteit stof te zijn!

En dat voor EUR 20 + 10 verzendkosten, betaal daar normaal 100-115 voor.
Heeft iTailor het een centimeter te lang gemaakt of heb je een centimeter teveel opgegeven? Mijn ervaring met de klantenservice is dat ze heel behulpzaam zijn, dus in het tweede geval kun je altijd vragen wat ze voor je kunnen doen.
  zondag 30 november 2014 @ 16:13:05 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_147150600
Denk dat het mijn eigen fout is maar zal het nog eens even nameten, dank voor de tip!
pi_147386789
Nou ik heb ook een bestelling geplaatst, mede door de goede reacties hier.
Ik ben wel meteen in het diepe gesprongen, en heb een 3 delig pak met overhemd genomen.

Ik bericht over een week of 5 wel hoe het is gegaan :)
pi_148418960
Nou de broek is gisteren binnen gekomen, en is eigenlijk helemaal goed :)
Je merkt dat de broek precies op maat is gemaakt, wat wel goed is vanwege mijn lengte.
Kwaliteit is ook ok.

Als de rest ook zo is binnenkomt heb ik een goed pak.
Mijn enige angst is alleen dat we iets verkeerd hebben gemeten, maar dat zullen we in de aankomende dagen zien
pi_148660756
Voor 20 eur overhemd op maat? Kan ik zo mijn suitsupply maten invoeren van extra slim fit? Te mooi om waar te zijn?
pi_148664985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef Maryn. het volgende:
Voor 20 eur overhemd op maat? Kan ik zo mijn suitsupply maten invoeren van extra slim fit? Te mooi om waar te zijn?
De 20 euro is voor een standaard, effen overhemd. Daarbij komen de verzend/bestelkosten van 10 euro.
Ik zou de opmeetinstructies van Itailor even bekijken om te bepalen of je maten van Suitsupply daar mee overeenkomen. Itailor heeft zowel slim fit als regular fit, mijn eerste overhemd was slim fit maar bleek toch echt wat te krap. Ik had er al wel rekening gehouden dat de eerste meer een test was dan echt bruikbaar. Nu heb ik de juiste maten voor alle komende overhemden. Voor de prijzen hoef je een testbestelling niet te laten. :)
pi_148665832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef Maryn. het volgende:
In de praktijk wordt het idd wat duurder, zoals WheeleE al zei, maar het blijft erg goedkoop.
Voor mij pakte het goed uit, overhemd zit erg goed, en kwaliteit + afwerking is ook meer dan redelijk.
Zeker veel waar voor je geld.
Hier een klein fotootje, helaas geen totaal shot, alleen de das is niet van Itailor,

pi_148734303
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:52 schreef Xlarge het volgende:

[..]

In de praktijk wordt het idd wat duurder, zoals WheeleE al zei, maar het blijft erg goedkoop.
Voor mij pakte het goed uit, overhemd zit erg goed, en kwaliteit + afwerking is ook meer dan redelijk.
Zeker veel waar voor je geld.
Hier een klein fotootje, helaas geen totaal shot, alleen de das is niet van Itailor,

[ afbeelding ]
Kun je ook een foto maken alleen van het overhemd?
Hoeveel was jij in totaal kwijt ongeveer?
pi_148740576
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:51 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Kun je ook een foto maken alleen van het overhemd?
Hoeveel was jij in totaal kwijt ongeveer?
ik zal van het weekend een kijken of ik een foto voor je kan maken.
Ik was met verzendkosten rond de 280 euro kwijt.
Maar dat is dan wel voor een 3 delig pak, en overhemd.

Alleen een overhemd moet kunnen voor een paar tientjes geloof ik .
pi_148872937
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:15 schreef Xlarge het volgende:

[..]

ik zal van het weekend een kijken of ik een foto voor je kan maken.
Ik was met verzendkosten rond de 280 euro kwijt.
Maar dat is dan wel voor een 3 delig pak, en overhemd.

Alleen een overhemd moet kunnen voor een paar tientjes geloof ik .
En geen extra kosten aan de deur?
Zoek iets aparts wat wss voor eenmalig is..Itailor lijkt mij een mooi oplossing..
maandje moeten wachten tot je alles binnen had?
pi_148875599
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:47 schreef tuony het volgende:

[..]

En geen extra kosten aan de deur?
Zoek iets aparts wat wss voor eenmalig is..Itailor lijkt mij een mooi oplossing..
maandje moeten wachten tot je alles binnen had?
inderdaad geen extra kosten.
Wat mij opviel is dat er op elk pakketje een nota zat, met het bedrag zichtbaar, dit waren vreemde bedragen,net onder de 22 euro, dus het jasje kostte 21.50 euro bv.
later las ik dat boven de 22 euro invoer kosten betaald moeten worden, ik weet niet of Itailor daar zo op heeft ingespeeld, maar het lijkt er wel op.

En het duurde een maandje inderdaad voordat ik alles binnen had, 4 pakketjes voor mij, verspreid over 3 dagen
pi_150904636
Zo, even dit topic uit het stof halen.

Onlangs heb ik ook een overhemd en stropdas op maat besteld bij Itailor.

Heb eerst zelf alles opgemeten, daarna laten doen door mijn vriendin. Zat wat verschil tussen, mijn vriendin had het e.e.a. wat ruimer. Deze maten maar gekozen, liever te ruim dan te krap.

Heb gekozen voor euro slimfit, maar ben bang dat dit geen goede keuze geweest is. Ik las in dit topic dat dit vaak toch iets TE slim valt. En ik heb een wat grovere bouw..

Ben benieuwd wanneer het binnen komt. Overhemd was totaal iets van 35 euro. Wat is jullie ervaring met het verzenden? Moet je vaak btw betalen op overhemden van deze prijs? Of beginnen ze daar niet eens aan bij de douane?
pi_150904727
Het hangt een beetje van je lichaamsbouw af of slimfit echt te krap is of niet. Als je regular fit kiest met de juiste maten heb je hetzelfde resultaat.

Voor wat betreft de btw/douanekosten, ze zetten altijd een waarde van 20 euro op het formulier. Volgens mij is dat net onder de invoerrechtenlimiet. Ik heb bij geen van mijn 6 overhemden hoeven bij te betalen.
pi_151604696
Ik draag mijn iTailor shirt eigenlijk nooit. Afwerking, kwaliteit van de stof etc. is zeer beneden niveau vergeleken met bijvoorbeeld de goedkoopste SuitSupply shirts. Geef liever wat meer geld uit.
pi_151669243
Ik heb mijn overhemd binnen. Ziet er goed uit! :7

Wat IkBenSjoerd hierboven zegt herken ik totaal niet. Stof en afwerking is prima! Gewoon vergelijkbaar met merk overhemden.

Pasvorm (op maat gemaakt) is prima. Her en der wat aanpassingen voor mijn volgende overhemd.

Ben zo tevree, dat ik meteen een nieuwe heb besteld, met de aangepaste maatvoering! Ik ben weer zeer benieuwd.

Ik zal snel een foto posten.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:03:10 #123
299259 AWW
Alles willen weten!
pi_155434121
Geen idee wat IkBenSjoerd heeft besteld, maar ik herken dit inderdaad ook totaal niet.

Inmiddels heb ik zo'n 40 shirts en jasjes en ze zijn allemaal even mooi. De eerste moet je even bestellen om te "passen", dan even je maten wijzigen en vanaf dat moment ontvang je alleen maar prachtige shirts en andere kleding. Echt de moeite waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')