abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:44:02 #51
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107476732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:19 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Een confectie pak naar ''maat'' brengen kan je met elk confectie pak. Bij suit suply kan je een made to measure pak laten aan meten en dan ben je 800 euro kwijt. (wel veel, zit hier een shirt bij? volgens mij wel)

Neway, dan is het een bestaand model wat ze in de fabriek tot je eigen maten maken.
Nope, zit geen shirt bij. Twijfel nu ik erover nadenk of dat pak 800 euro kostte. Eerder 700 denk ik nu. Vond wel dat ze beperkte keuzes hadden in voeringen en knopen. Nauwelijks (geen) gekke stofjes bijvoorbeeld.
Ik heb al een boek.
pi_107478838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:44 schreef Rio het volgende:

[..]

Nope, zit geen shirt bij. Twijfel nu ik erover nadenk of dat pak 800 euro kostte. Eerder 700 denk ik nu. Vond wel dat ze beperkte keuzes hadden in voeringen en knopen. Nauwelijks (geen) gekke stofjes bijvoorbeeld.
Hmm ik ben eigenlijk niet zo van de ''gekke'' knoopjes en voeringen etc. Het oogt zo snel sjonnie, als van die goedkope 3knoops bloemetjes overhemden.
Heb nu zelf een pak besteld, super 130 (van Reda geloof ik) in Navy en knopen donker bruin van hoorn uiteraard met een voering in het bruin. Het pak is geheel canvas en wordt in napels in mekaar getrapt. (een maat overhemd in het blauw wit geloof ik, weet het niet eens meer eigenlijk)

Maar het gaat hier over Itailor, dus zou je foto's willen posten van de shirts?
En ook nog steeds niemand in ''pak'' gezien hier op het forum.
Ik ben bang dat ik liever een knap confectie pak heb met 70% korting voor dat geld dan dat ik een wanproduct heb!
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:30:06 #53
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107509066
je moet er ook niet zo'n overstuur en veel te druk pak van maken, maar een voering met een kek kleurtje oid moet kunnen. Mits gedoseerd. Zal persoonlijke smaak zijn ook.
Vind het zelf zonde om een maatpak te laten maken en dan een 13 in een dozijn pak te hebben bij wijze van spreken. Ik wil wel iets 'persoonlijks' hebben.

Foto's, mwah, ik zal eens kijken, maar beloof niks. Ik vermoed dat het zo'n klusje wordt van de lijst 'dat ik altijd nog een keertje zou doen'. Voor de zekerheid de vraag: wat wil je precies zien dan?

(Die over the top hemden die je beschrijft met vierhonderd knopen en drie lagen kraag. Wanstaltig idd!)
Ik heb al een boek.
pi_107510104
H
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Rio het volgende:
je moet er ook niet zo'n overstuur en veel te druk pak van maken, maar een voering met een kek kleurtje oid moet kunnen. Mits gedoseerd. Zal persoonlijke smaak zijn ook.
Vind het zelf zonde om een maatpak te laten maken en dan een 13 in een dozijn pak te hebben bij wijze van spreken. Ik wil wel iets 'persoonlijks' hebben.

Foto's, mwah, ik zal eens kijken, maar beloof niks. Ik vermoed dat het zo'n klusje wordt van de lijst 'dat ik altijd nog een keertje zou doen'. Voor de zekerheid de vraag: wat wil je precies zien dan?

(Die over the top hemden die je beschrijft met vierhonderd knopen en drie lagen kraag. Wanstaltig idd!)
Het gaat mij om hoe de stoffen uitkomen!
Ik vind het lastig kiezen daardoor heb ik nu ook safe kleuren gekozen met mijn maatpak. Wat jij zegt klopt wel met dat je wilt dat het echt iets van je zelf is, maar als je voor een rug een kermispak krijgt dan is het wel goed zuur.
Ik heb het idee dat de eigen ''creaties'' over het algemeen gewoon minder mooi worden omdat je het niet voor je kan zien. Daarom liever een confectie shirt, bv een Hans Ubbink met zijn bloemetjes kan mooi zijn, tevens een bloemetjes shirt kan een kamper shirt zijn etc.

Kijk maar wat je doet, het heeft geen haast. (gezien ik nog wacht op een ander maatshirt)
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:37:26 #55
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107520696
Hoe de stoffen uitkomen, lukt dat op een foto denk je? Ik ga mijn best voor je doen.

Ik ben ook huiverig voor het bestellen van een pak. Niet vanwege de stoffen, want vooral voor zijde zit je in Azië dichter bij de bron. Wel vanwege de maatvoering (houden vaak US maatvoering aan, waardoor je van de ruime flodderpantalons en jasjes met te brede schouder krijgt, althans, wanneer je in een Bangkokse-toeristen-maatpakkenval bent gelokt) en de 'bouwkwaliteit', ze zitten vaak slecht in elkaar met veel strijklint voor valse stevigheid.

Ook nog vanwege de douane. Dikke kans dat die er een extra rekening op plakt, waardoor uiteindelijke verschil met een inheems maatpak van bv Suit Supply al weer een stukje kleiner wordt.

Mss een keer een losse pantalon bestellen als try-out...
Ik heb al een boek.
pi_107523887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef Rio het volgende:
Hoe de stoffen uitkomen, lukt dat op een foto denk je? Ik ga mijn best voor je doen.

Ik ben ook huiverig voor het bestellen van een pak. Niet vanwege de stoffen, want vooral voor zijde zit je in Azië dichter bij de bron. Wel vanwege de maatvoering (houden vaak US maatvoering aan, waardoor je van de ruime flodderpantalons en jasjes met te brede schouder krijgt, althans, wanneer je in een Bangkokse-toeristen-maatpakkenval bent gelokt) en de 'bouwkwaliteit', ze zitten vaak slecht in elkaar met veel strijklint voor valse stevigheid.

Ook nog vanwege de douane. Dikke kans dat die er een extra rekening op plakt, waardoor uiteindelijke verschil met een inheems maatpak van bv Suit Supply al weer een stukje kleiner wordt.

Mss een keer een losse pantalon bestellen als try-out...
Ja ik doel ook meer op de overhemden, de maatpak is gewoon niet gunstig. Volgens mij krijg je polyester dikke rotzooi. Maar aan iemand anders in dit forum omdat tegen te spreken uiteraard. *(het zal in zijn geheel wel plakwerk zijn idd) Het neemt niet weg dat het slecht hoeft te zijn, maar als het op 200 euro uitkomt met nog herstel werk in Nederland, dan kan je beter een goed zittend confectie pak in de uitverkoop scoren.

hmm eens zitten kijken, voor 89 euro koop je een blazer van wol met alles wat je maar wilt.
Met verzenden zit je op 100 denk ik, krijg je hier bovenop nog douane kosten etc. ?
Voor die 100 piek kan je altijd nog een kroeg jasje maken.

Hmm een jasje komt op 124 euro incl verzenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door alexandervdb op 02-02-2012 18:15:49 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:08:48 #57
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107532898
124 euro is niet retegoedkoop meer. Maar ook niet te gek voor een kek kroegjassie idd. Hmm, ff nadenken.
Ik heb al een boek.
pi_107544472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:08 schreef Rio het volgende:
124 euro is niet retegoedkoop meer. Maar ook niet te gek voor een kek kroegjassie idd. Hmm, ff nadenken.
Bizar heh, je wilt die troep gewoon goedkoop hebben en anders maar niet. Ik denk dat ik deze grap skip.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:12:27 #59
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107547967
Logisch toch?

Voor al dat risico van maatwerk bestellen bij een fabrikant die 20.000km verderop zit wil ik niet dezelfde prijs betalen als ik in NL zou doen waar ik al die risico's niet loop.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:56:43 #60
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_107549184
400 euro is natuurlijk dezelfde prijs voor een maatpak in NL :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 12 februari 2012 @ 02:04:18 #61
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_107882158
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef Skull-splitter het volgende:
400 euro is natuurlijk dezelfde prijs voor een maatpak in NL :')
Je moeder
Ik heb al een boek.
  zondag 12 februari 2012 @ 10:05:24 #62
12888 Skull-splitter
pi_107884399
Vooral jammer dat er weinig foto's zijn hier.
pi_107934255
Ik wil ook mijn ervaringen hier delen.

Ik heb een shirt besteld bij hen. Nette prijs (ca 30 euro) en omdat ik lange armen heb, voor de custom sizing gekozen. Alles ingevuld en goedgegaan. Na ca 2.5 week komt het shirt thuis.

Ziet er netjes uit, zeker geen flutspul. Alleen.... wat zijn die armen lang (ja zelfs voor mij). Ik een mailtje gestuurd. Of ik foto's wil maken van het shirt incl meetlint om het te laten zien. Mijn armen bleken 78 cm lang. Volgens hen zouden ze 74 cm lang moeten zijn... Foutje, kan gebeuren.

Worden mijn foto's niet geaccepteerd ??? In totaal op 3 verschillende manieren foto's gemaakt met allemaal dezelfde uitkomst. Krijg ik vanochtend (we zijn intussen al een maand verder over dit punt).... of ik fotos wil sturen. Intussen ben ik hier al meer dan 2-3 uur mee bezig... meer dan de waarde van het shirt.

Ja nu ben ik er helemaal klaar mee. Het proces wordt gewoon gesaboteerd omdat ze ergens niet willen erkennen dat er een foutje is gemaakt schande.

Dus mijn advies. Weet zeker waar je aan begint en probeer een standaard shirt te kiezen. Anders ben je aan de goden overgeleverd. Ik begin er in ieder geval niet meer aan.
pi_108184270
Ik lees hier en in het vorige topic eigenlijk maar van een paar gevallen waarbij invoerrechten betaald moesten worden. Geldt nu over het algemeen dat je geen invoerrechten betaalt als je een shirt bij itailor bestelt ?
Dit scheelt nml nogal op de totaalprijs (inklaringskosten alleen al zijn zo'n 12 euro, 19% BTW en nog een paar procent invoerrechten).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
pi_108186202
Onder de 22 euro hoef je niets te betalen, dus alleen bij de duurste overhemden heb je een kleine kans dat je iets moet betalen (die van 30 dollar) want dat is iets meer dan 22 euro. Verzendkosten tellen niet mee, tenzij het product zelf al meer dan 22 euro waard is... dan rekenen ze die opeens wel mee. Tot 150 euro moet je wel 19% belasting betalen maar geen invoerrechten en douane.

itailor stuurt de shirts per stuk dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken als je er een paar tegelijk bestelt.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:58:23 #66
375927 Halldor
like a boss
pi_111834164
Ik ben van plan om binnenkort ook eens een overhemd te bestellen.
Zijn er nog mensen die onlangs bij itailor een overhemd besteld hebben?
  maandag 21 mei 2012 @ 16:21:50 #67
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111835143
de stof is niet de beste na paar keer wassen zie je al dat de stof pluisjes krijgt
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111835811
Mijn overhemd is een beetje snel vorm kwijtgeraakt. Denk dat ik gewoon blijf sparen voor een 'echt' op maat gemaakt overhemd :)
  maandag 21 mei 2012 @ 17:14:40 #69
375927 Halldor
like a boss
pi_111837173
Ik snap dat het geen geweldige kwaliteit is, maar wat is voor jullie snel?
Als hij maximaal één jaar netjes blijft dan ben ik meer dan tevreden.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:16:30 #70
12888 Skull-splitter
pi_111839903
Ik vond de maatvoering ruk en ga liever eens een maatsessie hier in Nederland aan denk ik. Teveel risico met iTailor...
pi_111840719
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:14 schreef Halldor het volgende:
Ik snap dat het geen geweldige kwaliteit is, maar wat is voor jullie snel?
Als hij maximaal één jaar netjes blijft dan ben ik meer dan tevreden.
Drie wasjes en toen werd hij wat slapjes en vormloos.
De kraag is nog steeds wel erg stijf.
Ik vind het jammer dat je je pols niet kan laten opnemen, want de mouwen zitten ook erg strak.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:52:52 #72
375927 Halldor
like a boss
pi_111841602
Bedankt voor je reactie.
Dan wordt het toch maar een duurdere in een winkel of bij een kleermaker.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:30:13 #73
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111851038
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:52 schreef Halldor het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Dan wordt het toch maar een duurdere in een winkel of bij een kleermaker.
kun je al voor 50 tot 75 euro krijgen.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111852167
Ja, 15 euro meer voor een echte kleermaker is wel de moeite hoor. Kun je zelf ook de stoffen zien etc.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:51:42 #75
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111867926
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:48 schreef Nezhi het volgende:
Ja, 15 euro meer voor een echte kleermaker is wel de moeite hoor. Kun je zelf ook de stoffen zien etc.
Het wordt dan nog steeds in thailand gemaakt maar je hebt meer zekerheid dat het allemaal klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')