Jij ziet opeens een verlichting van met name de onderkant van de samenleving? Want die hebben echt geen affectie met gemijmer over betere welvaartsystemenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een deprimerende gedachte. Overigens deel ik die mening niet.
Nee, precies die economen zijn het probleem in de huidige samenleving. Economie is geen wetenschapquote:
Je bent nu aan het trollen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef Zolcon het volgende:
wederopstanding van het marxisme zal binnen 20 jaar komen. Mark my words
Hoe kan de huurtoeslag nou het gevolg zijn van de NHG?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De NHG is een gevolg van de huurtoeslag en gecontroleerde sociale sector.
Het is een katalysator gebleken van verdere overheidsinterventie en iets dat ons sneller en harder boven het hoofd groeit dan de gestegen uitgaven voor de HRA, iets dat jij graag aanhaalt als een foutieve interventie.
Die zullen ook zakken.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog zijn huizen tot 350k overpriced, en het hele punt is is dat er geen enkel verband meer is tussen inkomen en huizenprijs wat daar bij hoort. De huizenprijzen zullen gewoon moeten zakken.
Je wilt weer terug naar gemeentelijke woonbedrijvenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:40 schreef betyar het volgende:
[..]
De corporaties zouden ook gewoon volledig onder de paraplu van de overheid moeten vallen.
Beetje. Ik zie het nog wel gebeuren.quote:
Niet erg hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:41 schreef eriksd het volgende:
Ik stort mij even op 130blz over AB-houders dus ik lees alleen even mee..
Ach, de boel klapt vanzelf een keer in elkaar en dan moeten we opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij ziet opeens een verlichting van met name de onderkant van de samenleving? Want die hebben echt geen affectie met gemijmer over betere welvaartsystemen
Dan krijg je een kleinere keuze voor burgers (hallo sovjetflats) en nog steeds een hoge subsidie, alleen minder keuzevrijheid. Gaat meneer de advocaat lekker naast Jan de tokkie wonen en de ideeen dat woningen en prijzen gelijk blijven maar geen spaarpotje mogen worden is natuurlijk hopeloos verzanden in maakbaarheidsgedachten. De HRA beperken is gewoon walgelijke inkomenspolitiek.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom niet een hypotheek tot 350.000 behoudt zijn HRA. Meer woningen onder deze prijsklasse zal de woningmarkt doen reguleren en zo leiden tot genoeg woningen, prijzen blijven gelijk en het zal geen spaarpotje meer worden.
Daarnaast zal de HRA tot 350.000 euro beperken zal rijkere mensen niet weerhouden om een huis te kopen van 450.000 euro. Of meer als ze het gewoon kunnen betalen.
Ik wil wel met meer dingen terug naar die tijd, te beginnen bij de mentaliteit van tegenwoordig.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wilt weer terug naar gemeentelijke woonbedrijven?
Welcome back in the nineteensixties!
Het is geen kwestie van of maar van wanneer.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, de boel klapt vanzelf een keer in elkaar en dan moeten we opnieuw beginnen.
Tip: de samenleving is niet maakbaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil wel met meer dingen terug naar die tijd, te beginnen bij de mentaliteit van tegenwoordig.
De hufterigheid van Nederlanders vandaag de dag.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil wel met meer dingen terug naar die tijd, te beginnen bij de mentaliteit van tegenwoordig.
Jij hebt makkelijk praten uiteraard.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van of maar van wanneer.
Dit systeem is zich lekker aan het opblazen.
Je kan je maar ergens druk om makenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De hufterigheid van Nederlanders vandaag de dag.
Op papier klinkt het allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk werkt het niet zo. Bedrijven streven naar een monopolie-positie. Dat hebben we gezien in de financiele wereld in de VS, waar een paar mega-corporaties de dienst uitmaken. Nu zul jij ongetwijfeld de overheid hiervan de schuld geven, maar ik verzeker je dat monopolies worden gecreerd. Ook in de volledig gedereguleerde vrije markt.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
To big to fall/fail wordt niet de norm, want geen enkele vrije burger gaat belasting heffen om de instellingsbank of grote onderneming te redden. Hoe kan je, zonder dat je dwang legaliseerd, een instituut redden door van iedereen geld af te nemen? In een compleet vrije markt kan windows er voor kiezen haar producten 5 keer duurder te maken, maar kan het wereldburgers verplichten de nieuwe windows 8 af te nemen? Nee en de markt is zo slim en zo dom als haar burgers. Indien jij meent dat het een foutieve ontwikkeling is dat we in elk ontwikkelingsland als eerste een Shell tankstation, McDonalds fastfood-restaurant en Starbucks baggerkoffiezaak neerplempen, heb je dat aan de achterlijkheid van je medeburgers te danken.
Lezen jij!quote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten uiteraard.
Voor hem is het een uitkomst, alsof een nieuwe samenleving na de plof "eerlijker en beter" is.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
En je boodschap is?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij denkt dat de hudige samenleving niet is 'gemaakt'?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tip: de samenleving is niet maakbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |