Nee. Ik wil zelfs een extra schijf.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er mensen zijn die 52% belasting betalen en daardoor meer terugkrijgen van de overheid dan mensen die maar 33% over hun schijven betalen? Wil je dan naar een vlaktaks?
En die grens indexeer je dan ofzo? Hoe heb jij die getrokken?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:55 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Je helpt 100% alleen tot een bepaalt bedrag. Alles boven 350K geen HRA alles er onder wel. Lijkt me eerlijk.
Lijkt me niet eerlijk, waarom 350k? Waarom niet 360? Waarom niet 400?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:55 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Je helpt 100% alleen tot een bepaalt bedrag. Alles boven 350K geen HRA alles er onder wel. Lijkt me eerlijk.
quote:Op woensdag 27 april 2011 11:55 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dan ren ik toch naar een BV'tje.quote:
In beide gevallen ga jij ervan uit dat er een pluriforme sector ontstaat. Dat hoeft echter niet te gebeuren. Voordat Reagan aan de macht kwam, telde de VS duizenden kleine banken. Mocht er een over de kop gaan, dan zijn de probleem nog te overzien. Inmiddels is het aantal banken gekrompen tot een betrekkelijk klein getal. En dat zorgt dus voor problemen, zoals we hebben kunnen zien.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Banken hebben een interbancaire geldmarkt, een die door bepaalde situaties (subprime, griekenland) onder druk kan komen te staan en waardoor inderdaad de kapitaalmarkt verstroefd en banken minder snel elkaars derivatives kunnen lenen. In een volledig gedereguleerde vrije markt kan dit ook gebeuren, maar dat is niet schadelijk; een bedrijf als Apple kiest er ook voor om haar beeldschermen door Samsung te laten maken, dat is geen schadelijke kartelafspraak.
[..]
De klanten van die megabank wordt gevraagd een deel van hun spaargeld af te schrijven, worden verzocht elders te lenen en moeten meer gaan betalen voor diensten. Is dat allemaal niet voldoende, gaat de bank failliet, maar klanten van andere banken kunnen niet gedwongen worden voor betaling van de concurrentie.
Die mensen kunnen dus hun hypotheek tot 350.000 afschrijven op een belastingschijf van 62%quote:
ik zeg nu even 350K dat kan ook hoger zijn, zeg 500K. Dat zijn dingen die besloten moeten worden. Het gaat mij om de limietquote:Op woensdag 27 april 2011 11:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me niet eerlijk, waarom 350k? Waarom niet 360? Waarom niet 400?
Hoe kan je zeggen; sorry, maar onder de 350.000 euro is je woning een merit good en moeten we je zoveel mogelijk helpen in je woonnoden te voorzien, maar zodra je woninkje een paar ton in waarde stijgt is het je eigen probleem en moet je als walgelijke rijke maar zien hoe je aan het dak boven je hoofd komt.
Hoezo loon? Eigen aandelen inkopen, afstempelen en ik keer de hele vrije reserve onbelast uit.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:57 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan ga je jezelf loon geven?? Kost je ook loonbelasting.
Ik vind een limiet van infinity wel mooi eigenlijkquote:Op woensdag 27 april 2011 11:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
ik zeg nu even 350K dat kan ook hoger zijn, zeg 500K. Dat zijn dingen die besloten moeten worden. Het gaat mij om de limiet
Maar ook 6 of 7? Net hoe je pet staat?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
ik zeg nu even 350K dat kan ook hoger zijn, zeg 500K. Dat zijn dingen die besloten moeten worden. Het gaat mij om de limiet
Oh jawel hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tip: de samenleving is niet maakbaar.
Je moet jezelf en loon geven van minimaal xx.xxx. ik meen rond de 40,000 maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast vind ik ook dat we van deze belachelijke rechtsvormen af moeten.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo loon? Eigen aandelen inkopen, afstempelen en ik keer de hele vrije reserve onbelast uit.
Stel je hebt een huis van 600K en de grens van de HRA ligt om 400K. Dan krijg je op de eerste 400K gewoon de HRA en de overige 200K niet. Dus iedereen profiteert evenveel. Het percentage moet trouwens niet gekoppeld zijn aan de schijven maar een vast percentage.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me niet eerlijk, waarom 350k? Waarom niet 360? Waarom niet 400?
Hoe kan je zeggen; sorry, maar onder de 350.000 euro is je woning een merit good en moeten we je zoveel mogelijk helpen in je woonnoden te voorzien, maar zodra je woninkje een paar ton in waarde stijgt is het je eigen probleem en moet je als walgelijke rijke maar zien hoe je aan het dak boven je hoofd komt.
Nu ga je weer uit van de situatie; in de huidige gevallen is het niet mogelijk, want er is nu eenmaal corporatisme en daar moeten wij ons aan houden. Ook als Windows morgen over de kop gaat, krijgen we overmorgen een nieuwe speler op de markt. Als een grote groep spaarders hun spaargeld verliest, staat er overmorgen een nieuwe bank op die hen een nieuwe rekening geeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In beide gevallen ga jij ervan uit dat er een pluriforme sector ontstaat. Dat hoeft echter niet te gebeuren. Voordat Reagan aan de macht kwam, telde de VS duizenden kleine banken. Mocht er een over de kop gaan, dan zijn de probleem nog te overzien. Inmiddels is het aantal banken gekrompen tot een betrekkelijk klein getal. En dat zorgt dus voor problemen, zoals we hebben kunnen zien.
Oh wauw, 40.000. Nou, ik gun je die grijpstuiver wel hoor, als ik daarmee je idiote tax omzeilquote:Op woensdag 27 april 2011 12:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Je moet jezelf en loon geven van minimaal xx.xxx. ik meen rond de 40,000 maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast vind ik ook dat we van deze belachelijke rechtsvormen af moeten.
Toch een voordeeltje voor de groot verdieners? Een tegemoetkoming voor de HRA beperking en de extra schijf.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die mensen kunnen dus hun hypotheek tot 350.000 afschrijven op een belastingschijf van 62%
Oftewel; een burger met een inkomen van 100k gaat z'n hele hypotheek van 3 ton afschrijven tegen een nog hogere HRA.
Nee, niet iedereen profiteert evenveel, sommige bewoners profiteren volledig en sommige maar voor de helft. Het is beter de HRA op een bepaald percentage te laten afschrijven (30% bijv.) dan op een lukraak gekozen bedrag.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:01 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Stel je hebt een huis van 600K en de grens van de HRA ligt om 400K. Dan krijg je op de eerste 400K gewoon de HRA en de overige 200K niet. Dus iedereen profiteert evenveel. Het percentage moet trouwens niet gekoppeld zijn aan de schijven maar een vast percentage.
Zo krijg je dat mensen die zonder HRA een huis van 1.000.000 kunnen betalen met de HRA een huis van 1.300.000 kunnen kopen en de overige kosten dus op de overheid verhaalt worden. Op lange termijn zal de hele HRA afgebouwd moeten worden en dat begint op dit niveau.
En de rest.... Weg met die rechtsvormen.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh wauw, 40.000. Nou, ik gun je die grijpstuiver wel hoor, als ik daarmee je idiote tax omzeil
Ik vind het heel merkwaardig, je hebt dus niets tegen hoge HRA's, je hebt iets tegen grote huizen.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Toch een voordeeltje voor de groot verdieners? Een tegemoetkoming voor de HRA beperking en de extra schijf.
En die nieuwe bank geeft hen hun spaargeld terug? Ze verliezen niets?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu ga je weer uit van de situatie; in de huidige gevallen is het niet mogelijk, want er is nu eenmaal corporatisme en daar moeten wij ons aan houden. Ook als Windows morgen over de kop gaat, krijgen we overmorgen een nieuwe speler op de markt. Als een grote groep spaarders hun spaargeld verliest, staat er overmorgen een nieuwe bank op die hen een nieuwe rekening geeft.
Weg met de rechtsvormenquote:Op woensdag 27 april 2011 12:02 schreef betyar het volgende:
[..]
En de rest.... Weg met die rechtsvormen.
Het bedrag is voor iedereen hetzelfde. Je verstoort op die manier de woningmarkt vrijwel niet en je kun geleidelijk verdergaan met het afbouwen van de HRA. Het geld is nu simpelweg nodig dus dan op deze manier.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen profiteert evenveel, sommige bewoners profiteren volledig en sommige maar voor de helft. Het is beter de HRA op een bepaald percentage te laten afschrijven (30% bijv.) dan op een lukraak gekozen bedrag.
Ze waren zelf zo achterlijk bij een bank te sparen met een lage solvabiliteitquote:Op woensdag 27 april 2011 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die nieuwe bank geeft hen hun spaargeld terug? Ze verliezen niets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |