quote:Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De eerste kleuter is zojuist de shredder ingegaan.
Nog meer?
quote:Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nog meer?
Wacht even hoor, hier op FOK! kan ik al nauwelijks een normale rationele discussie voeren over het woord kanker zonder dat degenen die er niet tegen kunnen met lalalalala-ik-heb-mijn-vingers-in-mijn-oren-en-roep-heel-hard argumenten komen, maar ik moet wel eventjes de hele maatschappij duidelijk maken waarom het bullshit is dat kanker zo'n speciale rol toebedeeld krijgt en dan pas kunnen hier regels gehanteerd worden die ergens op slaan.quote:Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef Alfje het volgende:
Het mag toch hopelijk duidelijk zijn dat in het algemeen in de samenleving het vloeken of schelden met kanker als not done wordt ervaren. Er zijn groeperingen/steden waar het meer geaccepteerd is dan binnen andere kringen, maar de norm is nog steeds dat het als bijzonder onbeschaafd wordt gezien.
Dat mods op een (groot) forum vragen om algemene gedragsregels in acht te nemen om de sfeer binnen het forum goed te houden en soms discussies in goede banen te leiden vind ik ook heel normaal.
Je zou een discussie kunnen voeren over waarom het woord kanker binnen de samenleving als ernstiger wordt beschouwd dan andere ziektes, maar zolang dat het geval is vind ik het niet vreemd dat er tegen opgetreden wordt.
Ik scheld niet overal met kanker nee (wel op straat daar niet van), maar het punt is dat we bij zo'n beetje alles op FOK! zeggen 'ga huilen joh als je je daar druk over maakt' en dat vind ik een prachtige zaak, maar nu opeens wordt besloten dat janken over kanker wel terecht is.quote:Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je wat moet nadenken over je taalgebruik. Iedereen. Als je zo nodig met kanker wilt schelden is dat best, maar beperk dat dan tot je eigen vriendengroep o.i.d..
Op FOK! zitten veel verschillende soorten mensen, die je verder niet of nauwelijks kent. Het is net alsof je op straat loopt. Dan ga je toch ook niet met kanker schelden? Ik zou plaatsvervangende schaamte krijgen als iemand dat zou doen. Tevens kom je als een onopgevoed persoon over.
wie is de shredder in gegaan danquote:
Jouw essentie blijkbaar, gevoelsargumenten vind ik zwak en zijn subjectiefquote:
Goed opgelost wel.quote:Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nog meer?
grieplijer.quote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef Jeff89 het volgende:
Eigelijk is het toch bizar dat het nog steeds mensen in het anti-kanker-kamp zitten die beweren dat je 'toch met iets anders' kan schelden? Alsof alleen het woord kanker storend of kwetsend kan zijn.
Daar krijg je toch acuut de taaislijmziekte van?
Dank je.quote:
'iedereen hebben'quote:Op maandag 25 april 2011 11:24 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Hulde aan FOK, iedereen die denkt dat als modewoord te kunnen gebruiken hebben het IQ van een amoebe (idd, zoek dat maar eens op...)
quote:Op maandag 25 april 2011 12:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha van al die shit die er op Fok staat krijgt deze man plaatsvervangende schaamte als het woord kanker gebruikt wordt.
stelletje hippetitus c'ersquote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef Otis2.0 het volgende:
"ik heb gelijk en als je vind van niet ben je een kleuteren dan ban ik je gewoon want dat is de beste oplossing"
Kun je objectieve argumenten binden aan het gebruik van het woord 'kanker' dan?quote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef n8n het volgende:
[..]
Jouw essentie blijkbaar, gevoelsargumenten vind ik zwak en zijn subjectief
Leg eens uit dan? Ik kan er niet bij dat iets iemand expliciet kan aanzetten om te schelden met kanker, buiten dat hij er mensen mee kwetst.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Jij verplaatst je anders ook niet in de ander, sorry maar dat is wel heel makkelijk
Nee, speciaal voor jou: zie het als dat ik een bultje op je huid zie en zeg dat je ermee naar de dokter moet gaan. Het was een serieuze opmerking. Maar het feit dat je er aanstoot aan neemt zegt al genoeg over wat jij denkt over autisten. Het zijn ook gewoon mensen hoor, geen reden om het als een belediging te zien.quote:Op maandag 25 april 2011 11:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oei weer een leuke, ik ben een autist. Trouwens even serieus, mijn broertje is (licht) autistisch dus moet ik hier nu aanstoot aan nemen?
Juistquote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef Otis2.0 het volgende:
"ik heb gelijk en als je vind van niet ben je een kleuteren dan ban ik je gewoon want dat is de beste oplossing"
Bij jezelf inderdaad, maar volgens sommigen begint het bij een ander en die mensen krijgen hier gelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 12:05 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar je kunt het tenminste proberen. Een betere wereld begint bij jezelf.
wat?quote:
Kon ik in het echte leven ook maar zo omgaan met discussiesquote:
'het is een woord', het zijn letters, het is niet eens betekenisvol zonder relevante context (Nederlandse taal)quote:Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Kun je objectieve argumenten binden aan het gebruik van het woord 'kanker' dan?
Het gaat toch alleen maar om gevoelens hier?
Ik zou het niet erg vinden als sommige mensen griep krijgen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:10 schreef Otis2.0 het volgende:
sommige mensen wens ik daadwerkelijk een verkoudheid toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |