Henk Kamp van asociale zaken sociale zaken. Ik vind hem persoonlijk de beste minister denk ik. Weinig babbels, veel daden.quote:
Gei, gei! Zjoerneliste zeen un règelrechte bedrieging veur t dialek!quote:
Det woer ich auch. 't es heej echter noeëdzoakelek!quote:Op donderdag 21 april 2011 15:30 schreef dotCommunism het volgende:
Ik ben er trots op geen dialect te kunnen spreken of verstaan.
Tot dusver heeft hij louter proefballonnetjes opgelaten. Van zijn dadendrang hebben we nog betrekkelijk weinig gemerkt (in dit kabinet).quote:Op donderdag 21 april 2011 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Henk Kamp van asociale zaken sociale zaken. Ik vind hem persoonlijk de beste minister denk ik. Weinig babbels, veel daden.
Grapje zeker?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Det woer ich auch. 't es heej echter noeëdzoakelek!
En dan dej Polen! Dej motte heej weeg! Oet oês landj!quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot dusver heeft hij louter proefballonnetjes opgelaten. Van zijn dadendrang hebben we nog betrekkelijk weinig gemerkt (in dit kabinet).
Geef mij maar gewoon ABN.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Gei, gei! Zjoerneliste zeen un règelrechte bedrieging veur t dialek!
Gein ennersee, geeftj mich mer oês sjtreektoal!
Hij gaat hoogst persoonlijk alle uitkeringen stopzetten van mensen die werk weigeren. En ik zie hem de ww aow ontslag nog wel versoepelen hoor.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot dusver heeft hij louter proefballonnetjes opgelaten. Van zijn dadendrang hebben we nog betrekkelijk weinig gemerkt (in dit kabinet).
Nou, als je zoals ik eerder al aangaf op de meeste sportclubs en helaas ook sommige winkels jezelf verstaanbaar wil maken, zal je dialekt moeten spreken. Je leert het ook vanzelfquote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Hoewel ik toch nooit daar kom, maar lijkt me stug.
Euh, 'k geve me gewonne. Zjwumme is vooruut komme in 't waeter nimme ik an, is dat waer?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ge zeetje moar en roar volk. En g'r kins auch nog n's neet zjwumme. Det hubbe vaer waal gezien zoëene aggenzestjig joar truuk!
Dej zeen al fajiet!quote:
Det es woar. Zoe woar asse Rogstaekerquote:Op donderdag 21 april 2011 15:33 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Euh, 'k geve me gewonne. Zjwumme is vooruut komme in 't waeter nimme ik an, is dat waer?
Mensen kunnen toch wel ABN verstaan? Kom op zeg, hoe kijken ze journaal of iets dan?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nou, als je zoals ik eerder al aangaf op de meeste sportclubs en helaas ook sommige winkels jezelf verstaanbaar wil maken, zal je dialekt moeten spreken. Je leert het ook vanzelf
Klopt:quote:
Verstaan en praten kunnen ze wel. Maar er zijn er veel die zich in alle bochten wringen om het te ontwijken. Vooral onder ouderen bijv. in het verzorgingstehuis. Dat mensen van boete de sjtad vaak bevooroordeeld worden. Bijvoorbeeld: Die Hollandse is zo erg nog niet.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch wel ABN verstaan? Kom op zeg, hoe kijken ze journaal of iets dan?
O dat volk, die heb je hier ook wel.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Verstaan en praten kunnen ze wel. Maar er zijn er veel die zich in alle bochten wringen om het te ontwijken. Vooral onder ouderen bijv. in het verzorgingstehuis. Dat mensen van boete de sjtad vaak bevooroordeeld worden. Bijvoorbeeld: Die Hollandse is zo erg nog niet.
quote:Op donderdag 21 april 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
O dat volk, die heb je hier ook wel.
Ik negeer ze net zo hard terug, dan koop ik maar niks bij je, verrekte strontboer. Ben een Hollander en ben er trots op, ga me niet aanpassen aan dat volk, kom op zeg.
Ongetwijfeld een mix van die twee.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:38 schreef Dutchnative het volgende:
[..]Det de boetenlandersjj zich moar n's aonpasse!
Tsja, je had hier op de basisschool ook nog wel veel leraren die dingen zeiden als 'doe de raam eens open'. Al is de vraag of dat aan het dialekt of aan de PABO ligt
Import ei tet bie ons ok nie makkelijk. Terrecht, Wasschappel vò de Wasschappelaers.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Verstaan en praten kunnen ze wel. Maar er zijn er veel die zich in alle bochten wringen om het te ontwijken. Vooral onder ouderen bijv. in het verzorgingstehuis. Dat mensen van boete de sjtad vaak bevooroordeeld worden. Bijvoorbeeld: Die Hollandse is zo erg nog niet.
Ik wat?quote:Op donderdag 21 april 2011 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lezen van algemeen opiniërende artikelen, daar baseer ik mijn mening op. Nu jij.
Zo. Even 'truuk' naar Nederlands.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:39 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Import ei tet bie ons ok nie makkelijk. Terrecht, Wasschappel vò de Wasschappelaers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |