abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95913484
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:38 schreef michaelmoore het volgende:Ik neem aan dat ze marktonderzoek gedaan hebben en weten wat ze doen
ik neem vooral aan dat er een bestuur zich zorgen maakt over hun 'positie' en 'invloed'

quote:
Als dat bezit van jouw was zou jij het laten slopen ????
Het is zo makkelijk kletsen over andermans eigendom
Ja, als investeerder/belegger laat ik liever iets slopen dan er jaarlijks geld bij te leggen.
Als ik een beetje economisch denk, wel (maar dat is niet zo het ding voor veel corporaties geloof ik....)
En dat gebeurt ook volop hoor.

En als ze iets terugbouwen, zit dat in de nieuwbouwproductie waar je zo graag mee schermt.
1250 woningen weg in Dellufzijl, 250 terug, 750 woningen erbij in de randstad.
Jij zegt: 1000 woningen erbij
Ik zeg: 250 woningen eraf
  zondag 24 april 2011 @ 11:53:33 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95913594
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..En als ze iets terugbouwen, zit dat in de nieuwbouwproductie waar je zo graag mee schermt.
1250 woningen weg in Dellufzijl, 250 terug, 750 woningen erbij in de randstad.
Jij zegt: 1000 woningen erbij
Ik zeg: 250 woningen eraf
Je leest niet goed
quote:
De provincie Groningen en de gemeenten Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum willen 3300 huurhuizen slopen en 2600 woningen bouwen. Volgens de corporaties betekent dit bijvoorbeeld dat het hele centrum van Uithuizen gesloopt moet worden.+
En daar zijn de corporaties het niet mee eens, die willen een gelijk aantal terugbouwen voor de verkoop

Overigens kunnen ze ook kavels verkopen, maar dan kunnen ze minder bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95913914
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je leest niet goed

[..]

En daar zijn de corporaties het niet mee eens, die willen een gelijk aantal terugbouwen voor de verkoop

Overigens kunnen ze ook kavels verkopen, maar dan kunnen ze minder bouwen
die corporaties willen graag bouwen voor de leegstand, enkel ter meerdere eer en glorie voor hunzelf.

Dan ben je aardig doorgeslagen, imho :)

Ik denk dat ik ze maar corpsters ga noemen :)
  zondag 24 april 2011 @ 12:11:50 #204
323876 michaelmoore
pi_95914113
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die corporaties willen graag bouwen voor de leegstand, enkel ter meerdere eer en glorie voor hunzelf.

Dan ben je aardig doorgeslagen, imho :)

Ik denk dat ik ze maar corpsters ga noemen :)
kavels verkopen is ook niet dom van ze, er koeien opzetten kan later altijd nog

Maar daar wonen met leeftijdgenoten in een veilige omgeving, ja hoor, best wel
klaverjassen en fietsen ^O^

he, alweer een discussie gewonnen van je ! :P
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95914719
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kavels verkopen is ook niet dom van ze, er koeien opzetten kan later altijd nog

Maar daar wonen met leeftijdgenoten in een veilige omgeving, ja hoor, best wel
klaverjassen en fietsen ^O^

he, alweer een discussie gewonnen van je ! :P

Die logica van sommigen hier...... :D

Zou het net zo'n succes als de blauwe stad worden ;)

Hmmm, pokeren met gemeenschapsgeld, wat zijn het toch ratten die corpsters.....
  zondag 24 april 2011 @ 12:43:55 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95914885
In mijn woonplaats wordt flink 'ingebreidt'. Daar zetten ze dan appartementencomplexen van wel 5 of 6 verdiepingen hoog neer. Van de ene kant jammer, want het is wel mooi om midden in het dorp nog groene stukken te hebben en zulke enorme hoogbouw past ook niet bij het karakter van het dorp.
Anderzijds wordt op die manier wel het buitengebied gespaard, want de hoeveelheid benodigde oppervlakte is 5x kleiner dan wanneer je eengezinswoningen neerzet. En het sluit goed aan bij de markt, want hier zijn best veel ouderen die nu graag naar een appartement gaan. Daarvoor zijn hier ook lange wachtlijsten. Dan kunnen er gezinnen in hun woningen. Prima oplossing vind ik.

Nu ben ik in 3 minuten 'buiten' en kan dan 4 uur lopen zonder bebouwde kom te zien. Dat is ook best wat waard!
The End Times are wild
  zondag 24 april 2011 @ 12:55:11 #207
323876 michaelmoore
pi_95915175
Wat ik begrijp van corporaties is dat ze niet aan kapitaalvernietiging doen en zolang bouwgrond daar nog steeds
200 / 3 = 70 keer de prijs van landbouwgrond is zullen ze iedere woning blijven vervangen
Maakt niet uit wat de burgemeester en zijn mede-uitvreters ervan vinden

quote:
Het nieuwbouwproject Woellust vrije kavels - Boszoom wordt gebouwd in de plaats Wildervank, in de gemeente Veendam. Dit project bevindt zich in de wijk Wildervank. Het nieuwbouwwoning project bestaat uit 19 te koop staande bebouwbare kavels.

De prijzen van de kavels zijn vanaf ¤ 95.000 tot ¤ 119.000. Deze bouwkavel(s) hebben een perceel van 543 tot 806 vierkante meter en hierop kan een nieuwbouwwoning worden gebouwd.

Het nieuwbouwproject is momenteel in de verkoop!

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2011 13:04:18 ]
pi_95915393
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik begrijp van corporaties is dat ze niet aan kapitaalvernietiging doen en zolang bouwgrond daar nog steeds
100 / 3 = 33 keer de prijs van landbouwgrond is zullen ze iedere woning blijven vervangen
Maakt niet uit wat de burgemeester en zijn mede-uitvreters ervan vinden
nou ja, ik denk niet dat de corporatie het bestemmingsplan maakt, en een onverhuurd huis cq. onverkochte grond is exact niks waard voor de corpsters, als ze helder denken tenminste.

Maar best case scenario voor jou worden er evenveel woningen teruggebouwd, en zeer waarschijnlijk een stuk minder (flats in Delfzijl? Que? :D ).
En dat gaat heel normaal worden.

Krimp van de bevolking --> krimp van het woningareaal.
Krimp in de buitenregio's harder dan de randstad.

En onder de streep is het uiteindelijk een vlucht naar kwaliteit :) Want er gaan x aftandse woningen in de sloop, en er komen y moderne (duurdere) woningen voor terug, op andere plekken. Precies wat mensen willen dus :) Niet wat noodzakelijkerwijs corpsters willen.
  zondag 24 april 2011 @ 13:04:30 #209
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95915396
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:43 schreef LXIV het volgende:
In mijn woonplaats wordt flink 'ingebreidt'. Daar zetten ze dan appartementencomplexen van wel 5 of 6 verdiepingen hoog neer. Van de ene kant jammer, want het is wel mooi om midden in het dorp nog groene stukken te hebben en zulke enorme hoogbouw past ook niet bij het karakter van het dorp.
Anderzijds wordt op die manier wel het buitengebied gespaard, want de hoeveelheid benodigde oppervlakte is 5x kleiner dan wanneer je eengezinswoningen neerzet. En het sluit goed aan bij de markt, want hier zijn best veel ouderen die nu graag naar een appartement gaan. Daarvoor zijn hier ook lange wachtlijsten. Dan kunnen er gezinnen in hun woningen. Prima oplossing vind ik.

Nu ben ik in 3 minuten 'buiten' en kan dan 4 uur lopen zonder bebouwde kom te zien. Dat is ook best wat waard!
Hoogbouw kan best een oplossing zijn om groen over te houden. Alleen de combinatie van natuur en hoogbouw is alleen wat moeilijk realiseren in ons drukke land, en eigenlijk alleen gelukt in Doorwerth.

Want wie weerhoudt ambtenaartjes van het verkopen van kaveltjes (daar komt hun salaris uit!) tussen die hoogbouw? Voor je het weet, heb je een vogelaarwijk. Ja, dat noemen ze "inbreiding"...

Anderszijds zijn al die milieugekkies in dit land ook niet meer te houden als je zegt dat je meer mensen graag de mogelijkheid wil bieden om in de natuur te wonen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 24 april 2011 @ 13:12:20 #210
323876 michaelmoore
pi_95915566
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou ja, ik denk niet dat de corporatie het bestemmingsplan maakt, en een onverhuurd huis cq. onverkochte grond is exact niks waard voor de corpsters, als ze helder denken tenminste.
nou de kavels kosten daar nog wel 190 euro per M2, dus gratis is het niet en ik denk dat ze voor die prijs ook verkopen aan ouderen

Er worden sowieso geen woningen gesloopt en kavels / woningen opgegeven, niet eentje, maar als gemeenten er zelf niet aan kunnen verdienen, dan zeggen ze ga het maar slopen _O-

Maar ieder park - ongebruikte school slopen - oude kantoorcomplex volbouwen vind ik ook niet zo geweldig, alhoewel ik begrijp de geldnood van gemeenten heel goed

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2011 13:18:51 ]
  zondag 24 april 2011 @ 13:16:13 #211
323876 michaelmoore
pi_95915679
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als het jouw bezit was ????????????????
Juist, verkopen, omwisselen voor CASH :9 want dat staat zo leuk op de balans ivm winstuitkering enzo

-- Ze hebben zowaar nog uitbreiding daar in Groningen dus extra woningen
http://gemeente.veendam.nl/wonen_en_bouwen/bestemmingsplannen
Ja die gemeenten slim he, zeggen tegen de corporaties gaan jullie maar slopen dan gaan we zelf wel nieuwe kavels verkopen _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2011 13:22:32 ]
pi_95916015
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als het jouw bezit was ????????????????
Juist, verkopen, omwisselen voor CASH :9 want dat staat zo leuk op de balans ivm winstuitkering enzo

-- Ze hebben zowaar nog uitbreiding daar in Groningen dus extra woningen
http://gemeente.veendam.nl/wonen_en_bouwen/bestemmingsplannen
Ja die gemeenten slim he, zeggen tegen de corporaties gaan jullie maar slopen dan gaan we zelf wel nieuwe kavels verkopen _O- _O- _O- _O-
Huh? aan wie keren die corpsters hun winst uit dan? Hophop, terug in de rijkskas graag.

Als het mijn bezit was zou ik het zo goed mogelijk proberen te exploiteren. Als ik corpster was zou ik wat verder dan mijn neus lang is kijken, en zou ik proberen te bouwen voor de mensen en doel waarvoor ik opgericht ben (betaalbare huisvesting voor mensen die niet op de markt terecht kunnen).

Het laatste wat corpsters willen is cash. Want dat kunnen ze kwijtraken.
pi_95918554
Holy f#ckin shit..... zojuist een brief geopend met mijn huursverhoging voor dit jaar :|W :X :N }:| :r :% :{w -O-

Als straf dat ik niet mee speel aan het nationale pyramidespel moet ik wel ¤6,50 per maand extra gaan betalen.... the horror :X

Maandenlang heb ik mij voor niets zorgen gemaakt over de vreselijke verhalen die Whuzz en BVZ vertelden.... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95919170
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:03 schreef xenobinol het volgende:
Als straf dat ik niet mee speel aan het nationale pyramidespel moet ik wel ¤6,50 per maand extra gaan betalen.... the horror :X
30 jaar maal 12 maanden maal 6,50 is ¤ 2340,-

Op naar volgend jaar. ^O^

The horror...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95919343
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

The horror...
Je maakt een foutje, hypotheek bezitters zijn vaak na 30 jaar van hun hypotheek af. Huurders moeten echter 'eeuwig' door betalen. Aangenomen dat xeno een lang leven te wachten staat is 30 waarschijnlijk iets te laag ingeschat.
pi_95919710
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:26 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Je maakt een foutje, hypotheek bezitters zijn vaak na 30 jaar van hun hypotheek af. Huurders moeten echter 'eeuwig' door betalen. Aangenomen dat xeno een lang leven te wachten staat is 30 waarschijnlijk iets te laag ingeschat.
Ja, dat weet ik wel, maar dat was om het even in het huizenbezitter perspectief te zetten. Xeno weet echt wel dat die 6,50 hem nog veel meer kost. En de huursverhoging van volgend jaar geldt ook over die 6,50 natuurlijk. :D
pi_95919994
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

The horror...
gecorrigeerd voor inflatie is dat natuurlijk bijna niks :-)
en gerelateerd aan het salaris van over 30 jaar natuurlijk nog veel minder...

ow wacht, dat geldt in verhevigde mate voor al dan niet afgeloste hypotheekschulden....shit.....
pi_95920202
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

gecorrigeerd voor inflatie is dat natuurlijk bijna niks :-)
en gerelateerd aan het salaris van over 30 jaar natuurlijk nog veel minder...

ow wacht, dat geldt in verhevigde mate voor al dan niet afgeloste hypotheekschulden....shit.....
Toch is het momenteel nog interessanter om gewoon niet te kopen en de markt te laten imploderen. Gewoon omdat dat nog meer geld scheelt, zowel nu als in de toekomst ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_95920390
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toch is het momenteel nog interessanter om gewoon niet te kopen en de markt te laten imploderen. Gewoon omdat dat nog meer geld scheelt, zowel nu als in de toekomst ^O^
Aangenomen dat de markt implodeert is dat natuurlijk zo, maar dan moet je wel erg veel vertrouwen in je glazenbol hebben.
pi_95920536
quote:

[..]

we zijn niet allemaal zo speculatief ingesteld, he :)
pi_95920931
quote:

[..]

Zit je nu nog op een 80286 te werken soms? Want immers elk kwartaal dat je wacht krijg je relatief gezien meer PC voor je geld. Er is ook nog zoiets als woongenot hoor, ik zou geen jaren willen wachten om een beetje korting op de aanschafprijs te krijgen (en tegelijkertijd nog een veel hogere rente te moeten betalen.)
pi_95922667
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

we zijn niet allemaal zo speculatief ingesteld, he :)
Kennelijk zijn een hoop mensen dat wel, getuige het gebrek aan speculanten die wilden kopen in een opgaande markt. Nu de markt daalt stelt iedereen zijn aankopen uit.... hop hop.... dalen met die prijzen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_95922697
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kennelijk zijn een hoop mensen dat wel, getuige het gebrek aan speculanten die wilden kopen in een opgaande markt. Nu de markt daalt stelt iedereen zijn aankopen uit.... hop hop.... dalen met die prijzen :D
altijd ontroerend dat wishfull thinking :)
pi_95922722
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zit je nu nog op een 80286 te werken soms? Want immers elk kwartaal dat je wacht krijg je relatief gezien meer PC voor je geld. Er is ook nog zoiets als woongenot hoor, ik zou geen jaren willen wachten om een beetje korting op de aanschafprijs te krijgen (en tegelijkertijd nog een veel hogere rente te moeten betalen.)
Ik koop met grote regelmaat een nieuw systeem, computers zijn nl. niet overgewaardeerd. Die verliezen snel in waarde vanwege het hoge innovatieve karakter van dit soort producten. Totaal onvergelijkbaar met een stapel stenen op een postzegel dus :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95922741
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

altijd ontroerend dat wishfull thinking :)
De realiteit word wel vaker ontkent... gelukkig is dat maar een fase :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95922818
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik koop met grote regelmaat een nieuw systeem, computers zijn nl. niet overgewaardeerd. Die verliezen snel in waarde vanwege het hoge innovatieve karakter van dit soort producten. Totaal onvergelijkbaar met een stapel stenen op een postzegel dus :)
Hmmm... misschien moet ik dan toch die 286 maar eens gaan upgraden. Heb ik me al die jaren zinloos zitten ergeren aan Windows 3.11

Ik lijk verdomme wel een huurder :P
pi_95922936
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De realiteit word wel vaker ontkent... gelukkig is dat maar een fase :)
well, then snap out of it, Xeno :)
pi_95922967
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

well, then snap out of it, Xeno :)
Er zal vast wel een parallel universum zijn waarin xeno een grootschuldbezitter is, maar dit universum moet toch echt wachten ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_95923024
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zal vast wel een parallel universum zijn waarin xeno een grootschuldbezitter is, maar dit universum moet toch echt wachten ;)
towel day!
pi_95923046
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hmmm... misschien moet ik dan toch die 286 maar eens gaan upgraden. Heb ik me al die jaren zinloos zitten ergeren aan Windows 3.11

Ik lijk verdomme wel een huurder :P
Win 3.11 op een 286.... _O-
Je zult Win2.00 bedoelen?
I'll sing you a lullaby.
pi_95923077
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

towel day!
Ik steek zo meteen de BBQ weer aan, wat een gezelligheid hier in het huurbuurtje... :P
I'll sing you a lullaby.
pi_95923110
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Win 3.11 op een 286.... _O-
Draait dat niet dan? (T'is ook al zolang geleden...)
pi_95923122
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik steek zo meteen de BBQ weer aan, wat een gezelligheid hier in het huurbuurtje... :P
joeghei, hier de Lao BBQ. Of thai BBQ. Geen idee welk subtropisch land exact :)

He, wanneer is de huizentopic meet in jouw pauperbuurt, trouwens :)
  zondag 24 april 2011 @ 17:00:34 #234
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_95923123
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Genoeg sloophout natuurlijk :+
pi_95923148
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Draait dat niet dan? (T'is ook al zolang geleden...)
Niet zonder patch en je hebt ook niet standaard de beschikking over de TCP/IP stack. Ik zou zo niet weten welke browser zou werken.... misschien iets van Netscape?
I'll sing you a lullaby.
pi_95923155
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:00 schreef zeeuws jongetje het volgende:
En als het regent kun je het gewoon in de woonkamer doen, maakt toch niet uit. :+
pi_95923164
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:00 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Gisteren de omgewaaide schutting van de buren opgebrand.... opgeruimd staat netjes ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_95923193
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En als het regent kun je het gewoon in de woonkamer doen, maakt toch niet uit. :+
Partytent :D

Wel wachten tot hij goed gloeit anders stik je in de rook :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_95923196
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:02 schreef xenobinol het volgende:
Gisteren de omgewaaide schutting van de buren opgebrand.... opgeruimd staat netjes ;)
Yeey, gewoon het geīmpregneerde cq geverfde hout opstoken :{w
pi_95923219
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yeey, gewoon het geīmpregneerde cq geverfde hout opstoken :{w
het is een huurschutting he, dus gewoon waaibomenhout ;)
pi_95923234
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is een huurschutting he, dus gewoon waaibomenhout ;)
Die gevlochte meuk zeker. Dan brand het hele schuttingdeel in zo'n 35 seconden op... _O-
pi_95923270
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die gevlochte meuk zeker. Dan brand het hele schuttingdeel in zo'n 35 seconden op... _O-
moet je vlug zijn met je stukje kip :)
pi_95923368
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
moet je vlug zijn met je stukje kip :)
Die huurkippen zijn vel over been, dus dat lukt wel hoor. :D

Hmmm... krijgt het begrip huurtokkie ineens een heel andere dimensie

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 24-04-2011 17:16:03 ]
pi_95923441
De schutting was over een lengte van 20 meter omgewaaid (hier in Flevoland is het niet raar om een huurhuis met een 30 meter diepe achtertuin te hebben ;) ) . Best stevig hout hoor..... maar de storm kon ze niet verdragen. Gelukkig was de handel verzekerd en verschijnt er binnenkort weer een hele mooie schutting ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_95923482
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:12 schreef xenobinol het volgende:
Gelukkig was de handel verzekerd en verschijnt er binnenkort weer een hele mooie schutting ^O^
Volgende keer niet alleen verzekeren maar ook wat beter zekeren.
pi_95923569
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

teveel gezond verstand en verantwoordelijkheid voor Xeno, hoor :)
  zondag 24 april 2011 @ 19:24:31 #247
323876 michaelmoore
pi_95926960
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Huh? aan wie keren die corpsters hun winst uit dan? Hophop, terug in de rijkskas graag.

Als het mijn bezit was zou ik het zo goed mogelijk proberen te exploiteren. Als ik corpster was zou ik wat verder dan mijn neus lang is kijken, en zou ik proberen te bouwen voor de mensen en doel waarvoor ik opgericht ben (betaalbare huisvesting voor mensen die niet op de markt terecht kunnen).

Het laatste wat corpsters willen is cash. Want dat kunnen ze kwijtraken.
ne die wachten tot de VVD ze gaat marktwerkingen.
logisch he daar is de VVD goed in

En dan gaat het grote graaien beginnen, wat zou jij doen als je directeur van een corporatie was???????????????????

800 woningen slopen om niets, en de gemeente nieuwe kavels gaan verkopen ??
Nee dacht het niet he
pi_95927158
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ne die wachten tot de VVD ze gaat marktwerkingen.
logisch he daar is de VVD goed in

En dan gaat het grote graaien beginnen, wat zou jij doen als je directeur van een corporatie was???????????????????

800 woningen slopen om niets, en de gemeente nieuwe kavels gaan verkopen ??
Nee dacht het niet he

ik zou in ieder geval minder vraagtekens gebruiken, al was het maar om je wanhoop te maskeren.

/care
^2

en dat geldt voor 98.67% van de Nederlandse bevolking. Het zal wel. Als je prettig woont. Als je de garantie hebt van de woonlasten de komende 20 tot 30 jaar. Dan zal het wel, die paar mensen die graag geslagen willen worden. Afijn, we doen er nog een glaasje bubbels op, op het bankje met uitzicht over de tuin, we toosten op de eekhoorntjes. Proost :) En buitengewoon veul plezier met don quichotten in noord-oost grun :)
  zondag 24 april 2011 @ 19:44:34 #249
323876 michaelmoore
pi_95927446
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik zou in ieder geval minder vraagtekens gebruiken, al was het maar om je wanhoop te maskeren.

Ha Ha _O- _O-
Grapjas, joh ik ben 58, ik geniet van elke dag
Ik heb een schitterend huis en een zeer goed inkomen
verhuur een kamer aan een kennis en mijn netto lasten zijn 300 euro

laat het maar nog maanden zo blijven
komende week weer vier daagjes werken met veel plezier en op de fiets naar het werk
22 KM
met mijn gezondheid wil ik 30 jaar genieten van jouw AOW lasten en mijn eindloonstelsel

En dan ga ik naar een hele mooie plek met veel klaverjassen en veel bubbels
pi_95927883
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ha Ha _O- _O-
Grapjas, joh ik ben 58, ik geniet van elke dag
Ik heb een schitterend huis en een zeer goed inkomen
verhuur een kamer aan een kennis en mijn netto lasten zijn 300 euro

laat het maar nog maanden zo blijven
komende week weer vier daagjes werken met veel plezier en op de fiets naar het werk
22 KM
met mijn gezondheid wil ik 30 jaar genieten van jouw AOW lasten en mijn eindloonstelsel

En dan ga ik naar een hele mooie plek met veel klaverjassen en veel bubbels
:D

je loopt dertig jaar achter :)

desondanks is je pessimisme bedroevend :D
  zondag 24 april 2011 @ 19:59:52 #251
323876 michaelmoore
pi_95927925
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

desondanks is je pessimisme bedroevend :D
ja maar wel de realiteit
echt hoor

Je moet optimistisch zijn ok, maar soms ook de realiteit durven zien

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2011 20:07:02 ]
pi_95928191
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja maar wel de realiteit
echt hoor

Je moet optimistisch zijn ok, maar soms ook de realiteit durven zien
De realiteit is dat we het zo godvergeten goed hebben :)
  zondag 24 april 2011 @ 20:22:14 #253
323876 michaelmoore
pi_95928544
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De realiteit is dat we het zo godvergeten goed hebben :)
Dat ben ik dan met je eens ^O^
  zondag 24 april 2011 @ 20:35:14 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95928973
Soms vind ik letterlijk dat we het té goed hebben. Want goed voor de volksaard is het niet als er te veel geld is.

In de jaren '70 was aardbeienyoghurt nog een echte luxe, door de week was het saroma opklopspul. Mijn kinderen kijken nu een beetje sip als er op maandagavond aardbeienyoghurt als toetje is, want die willen altijd extra-romige multifruitkwark met echte stukjes chocolade etc.. Heb ik ook zelf in de hand, dat weet ik wel.

Er is onvoorstelbaar veel luxe en rijkdom in Nederland, maar of de mensen nu beter af zijn dan pakweg 30, 40 jaar geleden weet ik niet. Toen hoefde je de deur niet af te sluiten en liep iedereen bij elkaar naar binnen. Als je een ijsje kreeg was het eigenlijk altijd zo'n plastic zakje met siroop. Toch was het toen een hele fijne tijd, zo zonder mobieltjes, HD-tv, video-recorders, meer dan 2 tv-kanalen, internet en alle andere extraatjes van nu.
The End Times are wild
  zondag 24 april 2011 @ 21:00:41 #255
323876 michaelmoore
pi_95929978
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
Soms vind ik letterlijk dat we het té goed hebben.
En dat allemaal met tegoedbonnen die we Euro's noemen
pi_95930133
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er zaten inderdaad geen schoren aan, dat had inderdaad beter gekund ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_95930388
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
Soms vind ik letterlijk dat we het té goed hebben. Want goed voor de volksaard is het niet als er te veel geld is.

Het zal je verbazen met hoe weinig een mens gelukkig kan zijn ;)

I'll sing you a lullaby.
pi_95930440
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:11 schreef xenobinol het volgende:
Het zal je verbazen met hoe weinig een mens gelukkig kan zijn ;)

Met een huurwoning toevallig? :+
  zondag 24 april 2011 @ 21:26:24 #259
323876 michaelmoore
pi_95931170
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Met een huurwoning toevallig? :+
Ik ken een paar mensen met een koopwoning die goed in de shit zitten, daar zou je niet mee willen ruilen, een (leeftijd 55) , heeft deze maand de eerste uitkering gekregen en de vraagprijs net 500.000 is niet echt te hoog lijkt me.
(Tenminste voor de huidige normen)

De ander denkt dat ze kleine twee ton krijgt voor een tweekamer appartementje, en ze leeft nu van haar eigen spaargeld zegt ze
Optimisme is een mooi ding, maar je kan het ook overdrijven

En dan ken ik er nog een met twee woningen, die wordt ook nerveus

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2011 23:05:45 ]
  zondag 24 april 2011 @ 21:56:44 #260
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95932724
Duidelijk verhaal 8)7
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_95936385
ik weet niet of dit al gepost is!

http://www.eenvandaag.nl/(...)ypotheekrenteaftrek_
  zondag 24 april 2011 @ 23:07:27 #262
323876 michaelmoore
pi_95936478
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:05 schreef BeffJeck het volgende:
ik weet niet of dit al gepost is!

http://www.eenvandaag.nl/(...)ypotheekrenteaftrek_
Die HRA had tien jaar geleden heel goed afgeschaft kunnen worden

een woonkosten toeslag kan ik me nog iets bij voorstellen en door de hoge prijzen gaan gemeenten en speculanten volop verder met bouwen, dat maakt de klap nog groter
pi_95947713
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ken een paar mensen met een koopwoning die goed in de shit zitten, daar zou je niet mee willen ruilen, een (leeftijd 55) , heeft deze maand de eerste uitkering gekregen en de vraagprijs net 500.000 is niet echt te hoog lijkt me.
(Tenminste voor de huidige normen)

De ander denkt dat ze kleine twee ton krijgt voor een tweekamer appartementje, en ze leeft nu van haar eigen spaargeld zegt ze
Optimisme is een mooi ding, maar je kan het ook overdrijven

En dan ken ik er nog een met twee woningen, die wordt ook nerveus
Ik ken er ook een aantal die behoorlijk diep in de shit zitten door hun koopwoning, jonge mensen van mijn leeftijd met goede banen en hoge opleidingen. Maar dat wil niemand weten, want het sprookje moet vooral in stand gehouden worden. :X
pi_95948202
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:28 schreef Asfyxia het volgende:
Ik ken er ook een aantal die behoorlijk diep in de shit zitten door hun koopwoning, jonge mensen van mijn leeftijd met goede banen en hoge opleidingen. Maar dat wil niemand weten, want het sprookje moet vooral in stand gehouden worden. :X
Ik ken er 1 die echt diep in de shit zit door een kind. En nu? Is nu het hebben van kinderen slecht?
  maandag 25 april 2011 @ 10:57:20 #265
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948289
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ken er 1 die echt diep in de shit zit door een kind. En nu? Is nu het hebben van kinderen slecht?
Ik zou dat kind gewoon een luier om doen.

En vooral niet te vroeg beginnen met kinderen en koopwoningen. Maar eerst die vaste baan en een beetje sparen :)
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_95948332
Kinderen begin ik sowieso niet aan, maar dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten.
pi_95948355
Ik ken ook een aantal mensen die diep in de shit zitten in hun huurhuis omdat ze geen baan meer hebben. Is het hebben van een huurhuis zonder baan nu slecht?
  maandag 25 april 2011 @ 11:01:30 #268
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948369
En aangezien we toch jaloers zijn op die babyboomers en al die "rechten" die ze van anderen afpakken, kunnen we ook wel even hun levenswijsheidjes lenen. Yeah:
pi_95948390
Is het paasmaandag annecdotisch bewijs dag geworden.

Wedden dat er vandaag files naar de woonboulevards staan waar mensen weer flink gaan consumeren.
  maandag 25 april 2011 @ 11:02:34 #270
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948396
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik ken ook een aantal mensen die diep in de shit zitten in hun huurhuis omdat ze geen baan meer hebben. Is het hebben van een huurhuis zonder baan nu slecht?
Gel*l. De problemen van die mensen waren met koopwoning nog veel groter.
pi_95948465
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:02 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Gel*l. De problemen van die mensen waren met koopwoning nog veel groter.
Precies! Nu we hebben vastgesteld dat dit soort scenario`s gelul zijn, kunnen we dus ook concluderen dat Asfyxia`s scenario ook gelul is. Heel goed!
pi_95948530
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Weer zo'n oliedomme Scorpievergelijking. :')
pi_95948612
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Weer zo'n oliedomme Scorpievergelijking. :')
Gelukkig zijn jouw vergelijkingen altijd goed. Ik ken ook mensen met een koophuis die ze afgelost hebben na 30 jaar, die hebben nu geen maandlasten meer, zijn deze dan goed?

Ik ken ook oude mensen tegen de 65 aan die nooit een huis hebben gekocht, maar totaal nergens heen kunnen omdat alle huren te hoog zijn voor het pensioen dat ze niet krijgen......

Dus tja, wie is er nu flexibel en slim geweest?
pi_95948697
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:11 schreef inXs het volgende:

[..]

Gelukkig zijn jouw vergelijkingen altijd goed. Ik ken ook mensen met een koophuis die ze afgelost hebben na 30 jaar, die hebben nu geen maandlasten meer, zijn deze dan goed?

Ik ken ook oude mensen tegen de 65 aan die nooit een huis hebben gekocht, maar totaal nergens heen kunnen omdat alle huren te hoog zijn voor het pensioen dat ze niet krijgen......

Dus tja, wie is er nu flexibel en slim geweest?
Diegenen die voor 1995 een huis gekocht hebben zijn inderdaad erg slim geweest. Timing speelt nogal een rol hierin, zoals jullie de komende jaren ook zullen gaan merken.
pi_95948794
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:14 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Diegenen die voor 1995 een huis gekocht hebben zijn inderdaad erg slim geweest. Timing speelt nogal een rol hierin, zoals jullie de komende jaren ook zullen gaan merken.
Je lijkt het nog steeds niet te willen snappen, wanneer je ook koopt, als je aflost en je hebt een lange termijn visie is er niets, nada, noppes aan de hand. Je woont omdat het leuk is, lekker en fijn is, een goede woonplek dus waar je iets mee kan. Vergelijkbaar pand en locatie met huur is meestal gewoon duurder.
pi_95948807
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:14 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Conclusie na 129 delen: Er zijn ook hele stomme momenten om een huis te kopen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  maandag 25 april 2011 @ 11:19:21 #277
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948848
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Nu een huis kopen: Dom bezig.
pi_95948858
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Conclusie 2 na 129 delen, persoonlijke omstandigheden spelen ook mee, wanneer men een huis koopt. Helaas denken al die troosteloze figuren hier dat iedereen een huis koopt om winst mee te maken, helaas voor hun is de waarheid anders en wonen mensen er ook echt.
pi_95948876
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nu een huis kopen: Dom bezig.
Want? Pure onzin natuurlijk. Als je een mooi huis ziet en je vindt het het geld waard en je kan het makkelijk betalen + aflossing (dat moet wel vind ik), dan maakt het uiteraard geen ruk uit.
  maandag 25 april 2011 @ 11:20:22 #280
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948881
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef inXs het volgende:

[..]

Conclusie 2 na 129 delen, persoonlijke omstandigheden spelen ook mee, wanneer men een huis koopt. Helaas denken al die troosteloze figuren hier dat iedereen een huis koopt om winst mee te maken, helaas voor hun is de waarheid anders en wonen mensen er ook echt.
Alleen wie het zich kan veroorloven om het even uit te stellen, woont straks beter :)
  maandag 25 april 2011 @ 11:20:59 #281
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95948903
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef inXs het volgende:

[..]

Want? Pure onzin natuurlijk. Als je een mooi huis ziet en je vindt het het geld waard en je kan het makkelijk betalen + aflossing (dat moet wel vind ik), dan maakt het uiteraard geen ruk uit.
Maar hoeveel mensen zijn dat, voor wie geld geen ruk uit maakt?
pi_95948948
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Moeten we het rekenvoorbeeld er weer bij halen dan? Particuliere huur, een 'rijkrot' zoals veel mensen ze graag noemen, kost je gewoon bijna 1000 euro in de maand, met de zekerheid dat het elk jaar meer wordt. Een vergelijkbaar huis koop je voor 2 ton, maandlasten netto, met aflossing, rond de 750 euro. Dus als je wat om je geld geeft, dan is de conclusie helder.....
pi_95949071
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Is het paasmaandag annecdotisch bewijs dag geworden.

Wedden dat er vandaag files naar de woonboulevards staan waar mensen weer flink gaan consumeren.
Ik ga vandaag eens lekker mijn vrije dag consumeren door een stuk te gaan fietsen in de natuur ;)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 25 april 2011 @ 11:33:57 #284
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95949274
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:22 schreef inXs het volgende:

[..]

[..]

Moeten we het rekenvoorbeeld er weer bij halen dan? Particuliere huur, een 'rijkrot' zoals veel mensen ze graag noemen, kost je gewoon bijna 1000 euro in de maand, met de zekerheid dat het elk jaar meer wordt. Een vergelijkbaar huis koop je voor 2 ton, maandlasten netto, met aflossing, rond de 750 euro. Dus als je wat om je geld geeft, dan is de conclusie helder.....
Voor zo'n 600 euri huur ik gigantisch luxe. Ik ga kopen wanneer de lucht uit de markt is. Schiet dat niet op, dan heb ik een hoop gespaard en koop ik net over de Duitse grens: Geen lucht in de markt, wel (Nederlandse) HRA, goedkope Duitse hypotheken (op voorwaarde dat je gespaard hebt), veel minder overdrachtsbelasting.

Dus je rekenvoorbeeld heeft niet zoveel zin, omdat het voorbeeld de werkelijkheid van anderen niet raakt.
  maandag 25 april 2011 @ 11:34:34 #285
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95949286
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ga vandaag eens lekker mijn vrije dag consumeren door een stuk te gaan fietsen in de natuur ;)
Verstandig.
pi_95949313
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:33 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Voor zo'n 600 euri huur ik gigantisch luxe. Ik ga kopen wanneer de lucht uit de markt is. Schiet dat niet op, dan heb ik een hoop gespaard en koop ik net over de Duitse grens: Geen lucht in de markt, wel (Nederlandse) HRA, goedkope Duitse hypotheken (op voorwaarde dat je gespaard hebt), veel minder overdrachtsbelasting.

Dus je rekenvoorbeeld heeft niet zoveel zin, omdat het voorbeeld de werkelijkheid van anderen niet raakt.
Omdat je al een tijd huurt, we hebben het nu over nieuwe gevallen uiteraard. Voor 600 euro koop ik ook gigantische luxe, in Groningen..... Dat dan weer wel....
  maandag 25 april 2011 @ 11:38:06 #287
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95949381
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:35 schreef inXs het volgende:

[..]

Omdat je al een tijd huurt, we hebben het nu over nieuwe gevallen uiteraard. Voor 600 euro koop ik ook gigantische luxe, in Groningen..... Dat dan weer wel....
Nee, ik heb het niet over de toendra. Ik ga niet vertellen waar ik woon, maar ik woon in één van de bevolkte delen van ons landje :)
pi_95949634
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:38 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het niet over de toendra. Ik ga niet vertellen waar ik woon, maar ik woon in één van de bevolkte delen van ons landje :)
Wees dan ook even eerlijk en kijk ook is wat jouw huis als je het nu zou huren zou kosten.
Ik zit ook in een flatje wat me 450 euro kost per maand terwijl we samen als starters 55k bruto per jaar verdienen. We zijn aan het kijken om een huis te kopen in hoofddorp en na een aantal eerlijke rekensommen gemaakt te hebben.

We hebben de huur in de straat waar we het zouden willen kopen vergeleken met een eventuele hypotheek.
Gemiddeld kwam er uit dat als je volledig zou willen aflossen in 30 jaar dat je ongeveer 90 euro duurder per maand uit bent als dat je hetzelfde huis zou kopen. Als je voor 25% aflossingsvrij zou gaan zou je al kiet spelen.

Wat is dan de slechtere investering voor mij?
  maandag 25 april 2011 @ 11:48:27 #289
323876 michaelmoore
pi_95949744
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Wees dan ook even eerlijk en kijk ook is wat jouw huis als je het nu zou huren zou kosten.
Ik zit ook in een flatje wat me 450 euro kost per maand terwijl we samen als starters 55k bruto per jaar verdienen. We zijn aan het kijken om een huis te kopen in hoofddorp en na een aantal eerlijke rekensommen gemaakt te hebben.

We hebben de huur in de straat waar we het zouden willen kopen vergeleken met een eventuele hypotheek.
Gemiddeld kwam er uit dat als je volledig zou willen aflossen in 30 jaar dat je ongeveer 90 euro duurder per maand uit bent als dat je hetzelfde huis zou kopen. Als je voor 25% aflossingsvrij zou gaan zou je al kiet spelen.

Over 30 jaar zijn er zo gruwelijk veel woningen over, dat je een huuraanbod bij de waspoeder krijgt en folders op je deurmat
  maandag 25 april 2011 @ 11:48:35 #290
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95949750
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Psst. Ik huur. Nu even even althans. Tot de lucht uit de markt is.

Maar je hebt gelijk hoor :)
  maandag 25 april 2011 @ 11:51:15 #291
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95949830
Wat oinkoink12 is precies het punt: Er zitten best voordelen aan kopen. Maar ook nadelen. Alleen zijn in die zeepbel die voordelen zodanig overgewaardeerd, dat je door de woningprijzen geen netto voordeel van kopen hebt, maar nadelen.
pi_95949994
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Over 30 jaar zijn er zo gruwelijk veel woningen over, dat je een huuraanbod bij de waspoeder krijgt en folders op je deurmat
Tja dat zeg je al een tijdje, maar helaas nog geen onderbouwing. Daarnaast als er woningen over zijn (as if....) dan zijn het de kwalitatief slechte, of de buurt is verre van ideaal.
  maandag 25 april 2011 @ 12:02:58 #293
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95950222
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef inXs het volgende:

[..]

Tja dat zeg je al een tijdje, maar helaas nog geen onderbouwing. Daarnaast als er woningen over zijn (as if....) dan zijn het de kwalitatief slechte, of de buurt is verre van ideaal.
In 1998 stonden er 30.000 koopwoningen te koop.

Nu zijn dat er 234.467 op funda alleen.

Zie je de trend?

Ik denk dat heel veel buurten gaan verpauperen.
pi_95950229
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:48 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Psst. Ik huur. Nu even even althans. Tot de lucht uit de markt is.

Maar je hebt gelijk hoor :)
Dat bedoel ik ook te zeggen, de meeste mensen in dit topic zullen al 10+ jaar huren voor 400/500 euro. Terwijl als ze nu precies hetzelfde huis zouden huren ze 650/750 zouden moeten betalen.

(al is het alleen maar omdat de WBV er een dubbele wasbak ingezet heeft om wat extra punten te genereren)
pi_95950598
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
In 1998 stonden er 30.000 koopwoningen te koop.

Nu zijn dat er 234.467 op funda alleen.

Zie je de trend?

Ik denk dat heel veel buurten gaan verpauperen.
Verpauperen? Denk jij dat die woningen leeg staan ofzo?
pi_95950932
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je anders beweert ben je per definitie een leenkneus die zijn eigen woning tot aan de oogballen toe gefinancierd heeft. Of wacht, nee... Zou het niet zo zwart wit zijn? ;)

Inderdaad het is niet zo zwart wit, meer mensen in Nederland, meer mensen die een koopwoning hebben (relatief tov. 1998 en absoluut), dus ook meer potentiele verkopers en kopers, met welke reden dan ook. Dus je kan aannemen dat de woningen niet leegstaan.
  maandag 25 april 2011 @ 12:47:07 #297
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95951858
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, er wordt alleen niet zoveel in vastgoed geīnvesteerd als in de jaren 1995-2008. Dat zal merkbaar worden.

En in sommige regio's komt inderdaad leegstand.
pi_95952614
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef inXs het volgende:

[..]

Je lijkt het nog steeds niet te willen snappen, wanneer je ook koopt, als je aflost en je hebt een lange termijn visie is er niets, nada, noppes aan de hand. Je woont omdat het leuk is, lekker en fijn is, een goede woonplek dus waar je iets mee kan. Vergelijkbaar pand en locatie met huur is meestal gewoon duurder.
Zeg dat allemaal maar tegen die DSB-halfies. :X
pi_95953306
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:08 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zeg dat allemaal maar tegen die DSB-halfies. :X
Tja, je hebt wat ongelukkerige mensen op deze aarde rondlopen, maar het is bijna lachwekkend om te zien hoe je dit elke keer op 'kopers' projecteerd. Nu nog even afzetten tegen de huurders die in de problemen zitten en we hebben een echte uitspraak.
  maandag 25 april 2011 @ 13:40:06 #300
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_95953600
Hebben we weer een episode gevuld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')