ja maar wel de realiteitquote:Op zondag 24 april 2011 19:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
desondanks is je pessimisme bedroevend
De realiteit is dat we het zo godvergeten goed hebbenquote:Op zondag 24 april 2011 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maar wel de realiteit
echt hoor
Je moet optimistisch zijn ok, maar soms ook de realiteit durven zien
Dat ben ik dan met je eensquote:Op zondag 24 april 2011 20:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De realiteit is dat we het zo godvergeten goed hebben
En dat allemaal met tegoedbonnen die we Euro's noemenquote:Op zondag 24 april 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
Soms vind ik letterlijk dat we het té goed hebben.
Er zaten inderdaad geen schoren aan, dat had inderdaad beter gekundquote:Op zondag 24 april 2011 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgende keer niet alleen verzekeren maar ook wat beter zekeren.
Het zal je verbazen met hoe weinig een mens gelukkig kan zijnquote:Op zondag 24 april 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
Soms vind ik letterlijk dat we het té goed hebben. Want goed voor de volksaard is het niet als er te veel geld is.
Met een huurwoning toevallig?quote:Op zondag 24 april 2011 21:11 schreef xenobinol het volgende:
Het zal je verbazen met hoe weinig een mens gelukkig kan zijn![]()
Ik ken een paar mensen met een koopwoning die goed in de shit zitten, daar zou je niet mee willen ruilen, een (leeftijd 55) , heeft deze maand de eerste uitkering gekregen en de vraagprijs net 500.000 is niet echt te hoog lijkt me.quote:Op zondag 24 april 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met een huurwoning toevallig?
Die HRA had tien jaar geleden heel goed afgeschaft kunnen wordenquote:Op zondag 24 april 2011 23:05 schreef BeffJeck het volgende:
ik weet niet of dit al gepost is!
http://www.eenvandaag.nl/(...)ypotheekrenteaftrek_
Ik ken er ook een aantal die behoorlijk diep in de shit zitten door hun koopwoning, jonge mensen van mijn leeftijd met goede banen en hoge opleidingen. Maar dat wil niemand weten, want het sprookje moet vooral in stand gehouden worden.quote:Op zondag 24 april 2011 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen met een koopwoning die goed in de shit zitten, daar zou je niet mee willen ruilen, een (leeftijd 55) , heeft deze maand de eerste uitkering gekregen en de vraagprijs net 500.000 is niet echt te hoog lijkt me.
(Tenminste voor de huidige normen)
De ander denkt dat ze kleine twee ton krijgt voor een tweekamer appartementje, en ze leeft nu van haar eigen spaargeld zegt ze
Optimisme is een mooi ding, maar je kan het ook overdrijven
En dan ken ik er nog een met twee woningen, die wordt ook nerveus
Ik ken er 1 die echt diep in de shit zit door een kind. En nu? Is nu het hebben van kinderen slecht?quote:Op maandag 25 april 2011 10:28 schreef Asfyxia het volgende:
Ik ken er ook een aantal die behoorlijk diep in de shit zitten door hun koopwoning, jonge mensen van mijn leeftijd met goede banen en hoge opleidingen. Maar dat wil niemand weten, want het sprookje moet vooral in stand gehouden worden.
Ik zou dat kind gewoon een luier om doen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken er 1 die echt diep in de shit zit door een kind. En nu? Is nu het hebben van kinderen slecht?
Gel*l. De problemen van die mensen waren met koopwoning nog veel groter.quote:Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik ken ook een aantal mensen die diep in de shit zitten in hun huurhuis omdat ze geen baan meer hebben. Is het hebben van een huurhuis zonder baan nu slecht?
Precies! Nu we hebben vastgesteld dat dit soort scenario`s gelul zijn, kunnen we dus ook concluderen dat Asfyxia`s scenario ook gelul is. Heel goed!quote:Op maandag 25 april 2011 11:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Gel*l. De problemen van die mensen waren met koopwoning nog veel groter.
Weer zo'n oliedomme Scorpievergelijking.quote:Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:
Ik ken ook een aantal mensen die diep in de shit zitten in hun huurhuis omdat ze geen baan meer hebben. Is het hebben van een huurhuis zonder baan nu slecht?
Gelukkig zijn jouw vergelijkingen altijd goed. Ik ken ook mensen met een koophuis die ze afgelost hebben na 30 jaar, die hebben nu geen maandlasten meer, zijn deze dan goed?quote:Op maandag 25 april 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Weer zo'n oliedomme Scorpievergelijking.
Diegenen die voor 1995 een huis gekocht hebben zijn inderdaad erg slim geweest. Timing speelt nogal een rol hierin, zoals jullie de komende jaren ook zullen gaan merken.quote:Op maandag 25 april 2011 11:11 schreef inXs het volgende:
[..]
Gelukkig zijn jouw vergelijkingen altijd goed. Ik ken ook mensen met een koophuis die ze afgelost hebben na 30 jaar, die hebben nu geen maandlasten meer, zijn deze dan goed?
Ik ken ook oude mensen tegen de 65 aan die nooit een huis hebben gekocht, maar totaal nergens heen kunnen omdat alle huren te hoog zijn voor het pensioen dat ze niet krijgen......
Dus tja, wie is er nu flexibel en slim geweest?
Je lijkt het nog steeds niet te willen snappen, wanneer je ook koopt, als je aflost en je hebt een lange termijn visie is er niets, nada, noppes aan de hand. Je woont omdat het leuk is, lekker en fijn is, een goede woonplek dus waar je iets mee kan. Vergelijkbaar pand en locatie met huur is meestal gewoon duurder.quote:Op maandag 25 april 2011 11:14 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Diegenen die voor 1995 een huis gekocht hebben zijn inderdaad erg slim geweest. Timing speelt nogal een rol hierin, zoals jullie de komende jaren ook zullen gaan merken.
Conclusie na 129 delen: Er zijn ook hele stomme momenten om een huis te kopen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:14 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Diegenen die voor 1995 een huis gekocht hebben zijn inderdaad erg slim geweest. Timing speelt nogal een rol hierin, zoals jullie de komende jaren ook zullen gaan merken.
Nu een huis kopen: Dom bezig.quote:Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Conclusie na 129 delen: Er zijn ook hele stomme momenten om een huis te kopen.
Conclusie 2 na 129 delen, persoonlijke omstandigheden spelen ook mee, wanneer men een huis koopt. Helaas denken al die troosteloze figuren hier dat iedereen een huis koopt om winst mee te maken, helaas voor hun is de waarheid anders en wonen mensen er ook echt.quote:Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Conclusie na 129 delen: Er zijn ook hele stomme momenten om een huis te kopen.
Want? Pure onzin natuurlijk. Als je een mooi huis ziet en je vindt het het geld waard en je kan het makkelijk betalen + aflossing (dat moet wel vind ik), dan maakt het uiteraard geen ruk uit.quote:Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nu een huis kopen: Dom bezig.
Alleen wie het zich kan veroorloven om het even uit te stellen, woont straks beterquote:Op maandag 25 april 2011 11:19 schreef inXs het volgende:
[..]
Conclusie 2 na 129 delen, persoonlijke omstandigheden spelen ook mee, wanneer men een huis koopt. Helaas denken al die troosteloze figuren hier dat iedereen een huis koopt om winst mee te maken, helaas voor hun is de waarheid anders en wonen mensen er ook echt.
Maar hoeveel mensen zijn dat, voor wie geld geen ruk uit maakt?quote:Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef inXs het volgende:
[..]
Want? Pure onzin natuurlijk. Als je een mooi huis ziet en je vindt het het geld waard en je kan het makkelijk betalen + aflossing (dat moet wel vind ik), dan maakt het uiteraard geen ruk uit.
quote:Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen zijn dat, voor wie geld geen ruk uit maakt?
Moeten we het rekenvoorbeeld er weer bij halen dan? Particuliere huur, een 'rijkrot' zoals veel mensen ze graag noemen, kost je gewoon bijna 1000 euro in de maand, met de zekerheid dat het elk jaar meer wordt. Een vergelijkbaar huis koop je voor 2 ton, maandlasten netto, met aflossing, rond de 750 euro. Dus als je wat om je geld geeft, dan is de conclusie helder.....quote:Op maandag 25 april 2011 11:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen zijn dat, voor wie geld geen ruk uit maakt?
Ik ga vandaag eens lekker mijn vrije dag consumeren door een stuk te gaan fietsen in de natuurquote:Op maandag 25 april 2011 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Is het paasmaandag annecdotisch bewijs dag geworden.
Wedden dat er vandaag files naar de woonboulevards staan waar mensen weer flink gaan consumeren.
Voor zo'n 600 euri huur ik gigantisch luxe. Ik ga kopen wanneer de lucht uit de markt is. Schiet dat niet op, dan heb ik een hoop gespaard en koop ik net over de Duitse grens: Geen lucht in de markt, wel (Nederlandse) HRA, goedkope Duitse hypotheken (op voorwaarde dat je gespaard hebt), veel minder overdrachtsbelasting.quote:Op maandag 25 april 2011 11:22 schreef inXs het volgende:
[..]
[..]
Moeten we het rekenvoorbeeld er weer bij halen dan? Particuliere huur, een 'rijkrot' zoals veel mensen ze graag noemen, kost je gewoon bijna 1000 euro in de maand, met de zekerheid dat het elk jaar meer wordt. Een vergelijkbaar huis koop je voor 2 ton, maandlasten netto, met aflossing, rond de 750 euro. Dus als je wat om je geld geeft, dan is de conclusie helder.....
Verstandig.quote:Op maandag 25 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ga vandaag eens lekker mijn vrije dag consumeren door een stuk te gaan fietsen in de natuur
Omdat je al een tijd huurt, we hebben het nu over nieuwe gevallen uiteraard. Voor 600 euro koop ik ook gigantische luxe, in Groningen..... Dat dan weer wel....quote:Op maandag 25 april 2011 11:33 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Voor zo'n 600 euri huur ik gigantisch luxe. Ik ga kopen wanneer de lucht uit de markt is. Schiet dat niet op, dan heb ik een hoop gespaard en koop ik net over de Duitse grens: Geen lucht in de markt, wel (Nederlandse) HRA, goedkope Duitse hypotheken (op voorwaarde dat je gespaard hebt), veel minder overdrachtsbelasting.
Dus je rekenvoorbeeld heeft niet zoveel zin, omdat het voorbeeld de werkelijkheid van anderen niet raakt.
Nee, ik heb het niet over de toendra. Ik ga niet vertellen waar ik woon, maar ik woon in één van de bevolkte delen van ons landjequote:Op maandag 25 april 2011 11:35 schreef inXs het volgende:
[..]
Omdat je al een tijd huurt, we hebben het nu over nieuwe gevallen uiteraard. Voor 600 euro koop ik ook gigantische luxe, in Groningen..... Dat dan weer wel....
Wees dan ook even eerlijk en kijk ook is wat jouw huis als je het nu zou huren zou kosten.quote:Op maandag 25 april 2011 11:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de toendra. Ik ga niet vertellen waar ik woon, maar ik woon in één van de bevolkte delen van ons landje
Over 30 jaar zijn er zo gruwelijk veel woningen over, dat je een huuraanbod bij de waspoeder krijgt en folders op je deurmatquote:Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wees dan ook even eerlijk en kijk ook is wat jouw huis als je het nu zou huren zou kosten.
Ik zit ook in een flatje wat me 450 euro kost per maand terwijl we samen als starters 55k bruto per jaar verdienen. We zijn aan het kijken om een huis te kopen in hoofddorp en na een aantal eerlijke rekensommen gemaakt te hebben.
We hebben de huur in de straat waar we het zouden willen kopen vergeleken met een eventuele hypotheek.
Gemiddeld kwam er uit dat als je volledig zou willen aflossen in 30 jaar dat je ongeveer 90 euro duurder per maand uit bent als dat je hetzelfde huis zou kopen. Als je voor 25% aflossingsvrij zou gaan zou je al kiet spelen.
Wat is dan de slechtere investering voor mij?
Psst. Ik huur. Nu even even althans. Tot de lucht uit de markt is.quote:Op maandag 25 april 2011 11:45 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wees dan ook even eerlijk en kijk ook is wat jouw huis als je het nu zou huren zou kosten.
Ik zit ook in een flatje wat me 450 euro kost per maand terwijl we samen als starters 55k bruto per jaar verdienen. We zijn aan het kijken om een huis te kopen in hoofddorp en na een aantal eerlijke rekensommen gemaakt te hebben.
We hebben de huur in de straat waar we het zouden willen kopen vergeleken met een eventuele hypotheek.
Gemiddeld kwam er uit dat als je volledig zou willen aflossen in 30 jaar dat je ongeveer 90 euro duurder per maand uit bent als dat je hetzelfde huis zou kopen. Als je voor 25% aflossingsvrij zou gaan zou je al kiet spelen.
Wat is dan de slechtere investering voor mij?
Tja dat zeg je al een tijdje, maar helaas nog geen onderbouwing. Daarnaast als er woningen over zijn (as if....) dan zijn het de kwalitatief slechte, of de buurt is verre van ideaal.quote:Op maandag 25 april 2011 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over 30 jaar zijn er zo gruwelijk veel woningen over, dat je een huuraanbod bij de waspoeder krijgt en folders op je deurmat
In 1998 stonden er 30.000 koopwoningen te koop.quote:Op maandag 25 april 2011 11:56 schreef inXs het volgende:
[..]
Tja dat zeg je al een tijdje, maar helaas nog geen onderbouwing. Daarnaast als er woningen over zijn (as if....) dan zijn het de kwalitatief slechte, of de buurt is verre van ideaal.
Dat bedoel ik ook te zeggen, de meeste mensen in dit topic zullen al 10+ jaar huren voor 400/500 euro. Terwijl als ze nu precies hetzelfde huis zouden huren ze 650/750 zouden moeten betalen.quote:Op maandag 25 april 2011 11:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Psst. Ik huur. Nu even even althans. Tot de lucht uit de markt is.
Maar je hebt gelijk hoor
Verpauperen? Denk jij dat die woningen leeg staan ofzo?quote:Op maandag 25 april 2011 12:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
In 1998 stonden er 30.000 koopwoningen te koop.
Nu zijn dat er 234.467 op funda alleen.
Zie je de trend?
Ik denk dat heel veel buurten gaan verpauperen.
Tuurlijk, als je anders beweert ben je per definitie een leenkneus die zijn eigen woning tot aan de oogballen toe gefinancierd heeft. Of wacht, nee... Zou het niet zo zwart wit zijn?quote:Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verpauperen? Denk jij dat die woningen leeg staan ofzo?
Nee, er wordt alleen niet zoveel in vastgoed geïnvesteerd als in de jaren 1995-2008. Dat zal merkbaar worden.quote:Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verpauperen? Denk jij dat die woningen leeg staan ofzo?
Zeg dat allemaal maar tegen die DSB-halfies.quote:Op maandag 25 april 2011 11:17 schreef inXs het volgende:
[..]
Je lijkt het nog steeds niet te willen snappen, wanneer je ook koopt, als je aflost en je hebt een lange termijn visie is er niets, nada, noppes aan de hand. Je woont omdat het leuk is, lekker en fijn is, een goede woonplek dus waar je iets mee kan. Vergelijkbaar pand en locatie met huur is meestal gewoon duurder.
Tja, je hebt wat ongelukkerige mensen op deze aarde rondlopen, maar het is bijna lachwekkend om te zien hoe je dit elke keer op 'kopers' projecteerd. Nu nog even afzetten tegen de huurders die in de problemen zitten en we hebben een echte uitspraak.quote:Op maandag 25 april 2011 13:08 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zeg dat allemaal maar tegen die DSB-halfies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |