ik neem vooral aan dat er een bestuur zich zorgen maakt over hun 'positie' en 'invloed'quote:Op zondag 24 april 2011 11:38 schreef michaelmoore het volgende:Ik neem aan dat ze marktonderzoek gedaan hebben en weten wat ze doen
Ja, als investeerder/belegger laat ik liever iets slopen dan er jaarlijks geld bij te leggen.quote:Als dat bezit van jouw was zou jij het laten slopen ????
Het is zo makkelijk kletsen over andermans eigendom
Je leest niet goedquote:Op zondag 24 april 2011 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..En als ze iets terugbouwen, zit dat in de nieuwbouwproductie waar je zo graag mee schermt.
1250 woningen weg in Dellufzijl, 250 terug, 750 woningen erbij in de randstad.
Jij zegt: 1000 woningen erbij
Ik zeg: 250 woningen eraf
En daar zijn de corporaties het niet mee eens, die willen een gelijk aantal terugbouwen voor de verkoopquote:De provincie Groningen en de gemeenten Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum willen 3300 huurhuizen slopen en 2600 woningen bouwen. Volgens de corporaties betekent dit bijvoorbeeld dat het hele centrum van Uithuizen gesloopt moet worden.+
die corporaties willen graag bouwen voor de leegstand, enkel ter meerdere eer en glorie voor hunzelf.quote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je leest niet goed
[..]
En daar zijn de corporaties het niet mee eens, die willen een gelijk aantal terugbouwen voor de verkoop
Overigens kunnen ze ook kavels verkopen, maar dan kunnen ze minder bouwen
kavels verkopen is ook niet dom van ze, er koeien opzetten kan later altijd nogquote:Op zondag 24 april 2011 12:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die corporaties willen graag bouwen voor de leegstand, enkel ter meerdere eer en glorie voor hunzelf.
Dan ben je aardig doorgeslagen, imho
Ik denk dat ik ze maar corpsters ga noemen
Die logica van sommigen hier......quote:Op zondag 24 april 2011 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kavels verkopen is ook niet dom van ze, er koeien opzetten kan later altijd nog
Maar daar wonen met leeftijdgenoten in een veilige omgeving, ja hoor, best wel
klaverjassen en fietsen![]()
he, alweer een discussie gewonnen van je !![]()
quote:Het nieuwbouwproject Woellust vrije kavels - Boszoom wordt gebouwd in de plaats Wildervank, in de gemeente Veendam. Dit project bevindt zich in de wijk Wildervank. Het nieuwbouwwoning project bestaat uit 19 te koop staande bebouwbare kavels.
De prijzen van de kavels zijn vanaf ¤ 95.000 tot ¤ 119.000. Deze bouwkavel(s) hebben een perceel van 543 tot 806 vierkante meter en hierop kan een nieuwbouwwoning worden gebouwd.
Het nieuwbouwproject is momenteel in de verkoop!
nou ja, ik denk niet dat de corporatie het bestemmingsplan maakt, en een onverhuurd huis cq. onverkochte grond is exact niks waard voor de corpsters, als ze helder denken tenminste.quote:Op zondag 24 april 2011 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik begrijp van corporaties is dat ze niet aan kapitaalvernietiging doen en zolang bouwgrond daar nog steeds
100 / 3 = 33 keer de prijs van landbouwgrond is zullen ze iedere woning blijven vervangen
Maakt niet uit wat de burgemeester en zijn mede-uitvreters ervan vinden
Hoogbouw kan best een oplossing zijn om groen over te houden. Alleen de combinatie van natuur en hoogbouw is alleen wat moeilijk realiseren in ons drukke land, en eigenlijk alleen gelukt in Doorwerth.quote:Op zondag 24 april 2011 12:43 schreef LXIV het volgende:
In mijn woonplaats wordt flink 'ingebreidt'. Daar zetten ze dan appartementencomplexen van wel 5 of 6 verdiepingen hoog neer. Van de ene kant jammer, want het is wel mooi om midden in het dorp nog groene stukken te hebben en zulke enorme hoogbouw past ook niet bij het karakter van het dorp.
Anderzijds wordt op die manier wel het buitengebied gespaard, want de hoeveelheid benodigde oppervlakte is 5x kleiner dan wanneer je eengezinswoningen neerzet. En het sluit goed aan bij de markt, want hier zijn best veel ouderen die nu graag naar een appartement gaan. Daarvoor zijn hier ook lange wachtlijsten. Dan kunnen er gezinnen in hun woningen. Prima oplossing vind ik.
Nu ben ik in 3 minuten 'buiten' en kan dan 4 uur lopen zonder bebouwde kom te zien. Dat is ook best wat waard!
nou de kavels kosten daar nog wel 190 euro per M2, dus gratis is het niet en ik denk dat ze voor die prijs ook verkopen aan ouderenquote:Op zondag 24 april 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, ik denk niet dat de corporatie het bestemmingsplan maakt, en een onverhuurd huis cq. onverkochte grond is exact niks waard voor de corpsters, als ze helder denken tenminste.
Wat zou jij doen als het jouw bezit was ????????????????quote:Op zondag 24 april 2011 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ja, ik denk niet dat de corporatie het bestemmingsplan maakt, en een onverhuurd huis cq. onverkochte grond is exact niks waard voor de corpsters, als ze helder denken tenminste.
Huh? aan wie keren die corpsters hun winst uit dan? Hophop, terug in de rijkskas graag.quote:Op zondag 24 april 2011 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als het jouw bezit was ????????????????
Juist, verkopen, omwisselen voor CASHwant dat staat zo leuk op de balans ivm winstuitkering enzo
-- Ze hebben zowaar nog uitbreiding daar in Groningen dus extra woningen
http://gemeente.veendam.nl/wonen_en_bouwen/bestemmingsplannen
Ja die gemeenten slim he, zeggen tegen de corporaties gaan jullie maar slopen dan gaan we zelf wel nieuwe kavels verkopen![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
30 jaar maal 12 maanden maal 6,50 is ¤ 2340,-quote:Op zondag 24 april 2011 15:03 schreef xenobinol het volgende:
Als straf dat ik niet mee speel aan het nationale pyramidespel moet ik wel ¤6,50 per maand extra gaan betalen.... the horror![]()
Je maakt een foutje, hypotheek bezitters zijn vaak na 30 jaar van hun hypotheek af. Huurders moeten echter 'eeuwig' door betalen. Aangenomen dat xeno een lang leven te wachten staat is 30 waarschijnlijk iets te laag ingeschat.quote:Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
30 jaar maal 12 maanden maal 6,50 is ¤ 2340,-
Op naar volgend jaar.![]()
The horror...
Ja, dat weet ik wel, maar dat was om het even in het huizenbezitter perspectief te zetten. Xeno weet echt wel dat die 6,50 hem nog veel meer kost. En de huursverhoging van volgend jaar geldt ook over die 6,50 natuurlijk.quote:Op zondag 24 april 2011 15:26 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Je maakt een foutje, hypotheek bezitters zijn vaak na 30 jaar van hun hypotheek af. Huurders moeten echter 'eeuwig' door betalen. Aangenomen dat xeno een lang leven te wachten staat is 30 waarschijnlijk iets te laag ingeschat.
gecorrigeerd voor inflatie is dat natuurlijk bijna niks :-)quote:Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
30 jaar maal 12 maanden maal 6,50 is ¤ 2340,-
Op naar volgend jaar.![]()
The horror...
Toch is het momenteel nog interessanter om gewoon niet te kopen en de markt te laten imploderen. Gewoon omdat dat nog meer geld scheelt, zowel nu als in de toekomstquote:Op zondag 24 april 2011 15:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gecorrigeerd voor inflatie is dat natuurlijk bijna niks :-)
en gerelateerd aan het salaris van over 30 jaar natuurlijk nog veel minder...
ow wacht, dat geldt in verhevigde mate voor al dan niet afgeloste hypotheekschulden....shit.....
Aangenomen dat de markt implodeert is dat natuurlijk zo, maar dan moet je wel erg veel vertrouwen in je glazenbol hebben.quote:Op zondag 24 april 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch is het momenteel nog interessanter om gewoon niet te kopen en de markt te laten imploderen. Gewoon omdat dat nog meer geld scheelt, zowel nu als in de toekomst
we zijn niet allemaal zo speculatief ingesteld, hequote:Op zondag 24 april 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch is het momenteel nog interessanter om gewoon niet te kopen en de markt te laten imploderen. Gewoon omdat dat nog meer geld scheelt, zowel nu als in de toekomst
Zit je nu nog op een 80286 te werken soms? Want immers elk kwartaal dat je wacht krijg je relatief gezien meer PC voor je geld. Er is ook nog zoiets als woongenot hoor, ik zou geen jaren willen wachten om een beetje korting op de aanschafprijs te krijgen (en tegelijkertijd nog een veel hogere rente te moeten betalen.)quote:Op zondag 24 april 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kennelijk zijn een hoop mensen dat wel, getuige het gebrek aan speculanten die wilden kopen in een opgaande markt. Nu de markt daalt stelt iedereen zijn aankopen uit.... hop hop.... dalen met die prijzenquote:Op zondag 24 april 2011 15:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
we zijn niet allemaal zo speculatief ingesteld, he
altijd ontroerend dat wishfull thinkingquote:Op zondag 24 april 2011 16:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kennelijk zijn een hoop mensen dat wel, getuige het gebrek aan speculanten die wilden kopen in een opgaande markt. Nu de markt daalt stelt iedereen zijn aankopen uit.... hop hop.... dalen met die prijzen
Ik koop met grote regelmaat een nieuw systeem, computers zijn nl. niet overgewaardeerd. Die verliezen snel in waarde vanwege het hoge innovatieve karakter van dit soort producten. Totaal onvergelijkbaar met een stapel stenen op een postzegel dusquote:Op zondag 24 april 2011 16:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zit je nu nog op een 80286 te werken soms? Want immers elk kwartaal dat je wacht krijg je relatief gezien meer PC voor je geld. Er is ook nog zoiets als woongenot hoor, ik zou geen jaren willen wachten om een beetje korting op de aanschafprijs te krijgen (en tegelijkertijd nog een veel hogere rente te moeten betalen.)
De realiteit word wel vaker ontkent... gelukkig is dat maar een fasequote:Op zondag 24 april 2011 16:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
altijd ontroerend dat wishfull thinking
Hmmm... misschien moet ik dan toch die 286 maar eens gaan upgraden. Heb ik me al die jaren zinloos zitten ergeren aan Windows 3.11quote:Op zondag 24 april 2011 16:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik koop met grote regelmaat een nieuw systeem, computers zijn nl. niet overgewaardeerd. Die verliezen snel in waarde vanwege het hoge innovatieve karakter van dit soort producten. Totaal onvergelijkbaar met een stapel stenen op een postzegel dus
well, then snap out of it, Xenoquote:Op zondag 24 april 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De realiteit word wel vaker ontkent... gelukkig is dat maar een fase
Er zal vast wel een parallel universum zijn waarin xeno een grootschuldbezitter is, maar dit universum moet toch echt wachtenquote:
towel day!quote:Op zondag 24 april 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zal vast wel een parallel universum zijn waarin xeno een grootschuldbezitter is, maar dit universum moet toch echt wachten
Win 3.11 op een 286....quote:Op zondag 24 april 2011 16:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hmmm... misschien moet ik dan toch die 286 maar eens gaan upgraden. Heb ik me al die jaren zinloos zitten ergeren aan Windows 3.11
Ik lijk verdomme wel een huurder
Ik steek zo meteen de BBQ weer aan, wat een gezelligheid hier in het huurbuurtje...quote:
Draait dat niet dan? (T'is ook al zolang geleden...)quote:
joeghei, hier de Lao BBQ. Of thai BBQ. Geen idee welk subtropisch land exactquote:Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik steek zo meteen de BBQ weer aan, wat een gezelligheid hier in het huurbuurtje...
Genoeg sloophout natuurlijkquote:Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik steek zo meteen de BBQ weer aan, wat een gezelligheid hier in het huurbuurtje...
Niet zonder patch en je hebt ook niet standaard de beschikking over de TCP/IP stack. Ik zou zo niet weten welke browser zou werken.... misschien iets van Netscape?quote:Op zondag 24 april 2011 16:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Draait dat niet dan? (T'is ook al zolang geleden...)
En als het regent kun je het gewoon in de woonkamer doen, maakt toch niet uit.quote:
Gisteren de omgewaaide schutting van de buren opgebrand.... opgeruimd staat netjesquote:
Partytentquote:Op zondag 24 april 2011 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En als het regent kun je het gewoon in de woonkamer doen, maakt toch niet uit.
Yeey, gewoon het geïmpregneerde cq geverfde hout opstokenquote:Op zondag 24 april 2011 17:02 schreef xenobinol het volgende:
Gisteren de omgewaaide schutting van de buren opgebrand.... opgeruimd staat netjes
het is een huurschutting he, dus gewoon waaibomenhoutquote:Op zondag 24 april 2011 17:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yeey, gewoon het geïmpregneerde cq geverfde hout opstoken
Die gevlochte meuk zeker. Dan brand het hele schuttingdeel in zo'n 35 seconden op...quote:Op zondag 24 april 2011 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is een huurschutting he, dus gewoon waaibomenhout
moet je vlug zijn met je stukje kipquote:Op zondag 24 april 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die gevlochte meuk zeker. Dan brand het hele schuttingdeel in zo'n 35 seconden op...
Die huurkippen zijn vel over been, dus dat lukt wel hoor.quote:
Volgende keer niet alleen verzekeren maar ook wat beter zekeren.quote:Op zondag 24 april 2011 17:12 schreef xenobinol het volgende:
Gelukkig was de handel verzekerd en verschijnt er binnenkort weer een hele mooie schutting
teveel gezond verstand en verantwoordelijkheid voor Xeno, hoorquote:Op zondag 24 april 2011 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgende keer niet alleen verzekeren maar ook wat beter zekeren.
ne die wachten tot de VVD ze gaat marktwerkingen.quote:Op zondag 24 april 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Huh? aan wie keren die corpsters hun winst uit dan? Hophop, terug in de rijkskas graag.
Als het mijn bezit was zou ik het zo goed mogelijk proberen te exploiteren. Als ik corpster was zou ik wat verder dan mijn neus lang is kijken, en zou ik proberen te bouwen voor de mensen en doel waarvoor ik opgericht ben (betaalbare huisvesting voor mensen die niet op de markt terecht kunnen).
Het laatste wat corpsters willen is cash. Want dat kunnen ze kwijtraken.
ik zou in ieder geval minder vraagtekens gebruiken, al was het maar om je wanhoop te maskeren.quote:Op zondag 24 april 2011 19:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne die wachten tot de VVD ze gaat marktwerkingen.
logisch he daar is de VVD goed in
En dan gaat het grote graaien beginnen, wat zou jij doen als je directeur van een corporatie was???????????????????
800 woningen slopen om niets, en de gemeente nieuwe kavels gaan verkopen ??
Nee dacht het niet he
Ha Haquote:Op zondag 24 april 2011 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zou in ieder geval minder vraagtekens gebruiken, al was het maar om je wanhoop te maskeren.
quote:Op zondag 24 april 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ha Ha![]()
![]()
Grapjas, joh ik ben 58, ik geniet van elke dag
Ik heb een schitterend huis en een zeer goed inkomen
verhuur een kamer aan een kennis en mijn netto lasten zijn 300 euro
laat het maar nog maanden zo blijven
komende week weer vier daagjes werken met veel plezier en op de fiets naar het werk
22 KM
met mijn gezondheid wil ik 30 jaar genieten van jouw AOW lasten en mijn eindloonstelsel
En dan ga ik naar een hele mooie plek met veel klaverjassen en veel bubbels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |