abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2011 @ 11:44:32 #121
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is slavernij omdat die mensen in India wel voor 3 euro dat gaan doen anders zijn er wel weer 10 anderen voor hem in de plaats. Arbeidsomstandigheden zijn abominabel en ik ben van mening dat je mensen een eerlijk salaris moet betalen naar de arbeid die ze verrichten.

Waarom zouden we in godsnaam Nederlandse standaarden opzetten in het buitenland?

Als hun die arbeid voor die prijs aanbieden, dan is dat toch mooi meegenomen. Ik snap echt niet waarom of de hele wereld naar Westerse maatstaven moet leven, verdienen en werken. Alles is daar goedkoper, dus zoveel hebben ze helemaal niet nodig. Ik zie elke dag wel buitenlandse werknemers over de vloer komen die 10 keer minder verdienen maar 10 keer zo blij zijn, wie ben ik om dat in twijfel te trekken? Ik ben er alleen maar blij mee qua financiën.

Ze doen werk waar de gemiddelde Nederlander niet eens naar wil kijken, ze werken 10 keer zo hard, en sociale/communicatieve vaardigheden hebben ze toch niet nodig. Liever een hardwerkende Pool aan de lopende band dan een 10 keer zo dure zanikende chagrijnige Nederlander die na 2 week al in de ziektewet loopt om een depressie of zenuwinzinking. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:44:48 #122
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_95799285
Maar goed. De welvaart van India laat het niet toe. De loonkosten reserveren circa. 80% van de totale kosten in een bedrijf en als de loonkosten stijgen, stijgen de kostprijzen en dus de verkoopprijzen. Daardoor loopt de prijs/kwaliteit verhouding niet meer in balans en kopen de westerse landen hun eigen westerse producten en zakt de economie van India in als stront met nog meer armoede als gevolg. Laten we de huidige ontwikkelingen van India nou eens positief bekijken. Westerse bedrijven die hun kapitaal naar India verplaatsen en de welvaart die langzaam toeneemt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_95799353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

ik pak nu lijn 90, hoelaat wacht jij mij op het station op?
Je hebt pech. Ik ga zo naar huis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 april 2011 @ 11:46:54 #124
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:44 schreef mlg het volgende:
Maar goed. De welvaart van India laat het niet toe. De loonkosten reserveren circa. 80% van de totale kosten en als de loonkosten stijgen, stijgen de kostprijzen en dus de verkoopprijzen. Daardoor loopt de prijs/kwaliteit verhouding niet meer in balans en kopen de westerse landen hun eigen westerse producten.
Ja precies, en de meeste mensen zijn al lang blij met een baantje bij een of andere helpdesk of IT service voor het Westen. Als hun blij zijn, ben ik ook blij, al helemaal als het mij veel minder kost en ik een heel team van die gasten aan het werk kan zetten waar ik hier amper een slecht sprekende allochtoon voor in dienst kan nemen.

Harde realiteit, maar het is de realiteit.

Ambitieuze slimme Nederlanders zijn gewoon onbetaalbaar voor dergelijke baantjes, bovendien willen ze zelf die banen niet eens. Geef ze ook geen ongelijk, ik zou ook niet aan de lopende band gaan staan, maar er moet wel iemand zijn die het doet (als automatisering niet mogelijk is of te duur is). Dus dan maar over de grenzen kijken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95799660
Ik heb niet eens zin om proberen uit te leggen wat het belang is om kennis binnen je bedrijf en land te houden wanneer je ICT alleen maar ziet als helpdeskmedewerkers.

Maar goed in de redenatie die jullie neerleggen bestaat Nederland dadelijk alleen maar uit Managers :')

Kijken hoe lang dat goed gaat.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:57:37 #126
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:54 schreef Tem het volgende:
Ik heb niet eens zin om proberen uit te leggen wat het belang is om kennis binnen je bedrijf en land te houden wanneer je ICT alleen maar ziet als helpdeskmedewerkers.

Maar goed in de redenatie die jullie neerleggen bestaat Nederland dadelijk alleen maar uit Managers :')

Natuurlijk is dat belangrijk, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Dat Jan met de pet op niet meer voor weinig geld aan het werk wil, moet hij ook niet klagen dat bedrijven hem niet meer willen. Je runt niet een bedrijf om de sociale welvaart direct op orde te houden, je runt een bedrijf om winst te maken. Dat werkgelegenheid en de economie daar bij gebaat zijn is mooi, maar het is niet je primaire doel.

Ik denk dat wanneer het betaalbaar zou zijn KPN maar al te graag in Nederland zou blijven, maar helaas, dat is niet mogelijk. En dat ligt niet aan hen zelf, ze zouden graag de prijzen omhoog gooien om hun marge te behouden, maar dan ga jij als boze burger klagen en loop je naar de concurrent die wel graag naar Indië gaat en gaat KPN failliet.

Nou, daar schieten ze wat mee op zeg. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:58:00 #127
294269 mlg
pi_95799805
quote:

Nou, ik heb niet dit hele gesprek gevolgd, maar maak je je nou zorgen om de Nederlandse ICT sector of de Indiase economie?

Ik maak me bovendien niet zo'n zorgen over een overaanbod van managers. Dat zou voor een bedrijf economisch niet houdbaar zijn.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:59:16 #128
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799854
Nu komt uiteraard het argument "dan maken ze maar wat minder winst, graaiers!" naar voren, en is de discussie weer kapot.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95799861
quote:

Het lijkt mij inderdaad onwenselijk dat alles straks wordt outsourced. Ik snap de overwegingen van bedrijven, maar je kunt daar niet eeuwig mee door blijven gaan. Dat is niet goed voor de mensen die geen manager kunnen worden.
pi_95799880
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef Voorschrift het volgende:
Nu komt uiteraard het argument "dan maken ze maar wat minder winst, graaiers!" naar voren, en is de discussie weer kapot.
Nou daar zal je mij niet snel op betrappen.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:01:10 #131
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799924
quote:
15s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou daar zal je mij niet snel op betrappen.
Nou, KPN doet exact wat jij ook zou doen als jij het bedrijf zou "zijn". Ze gaan voor de aanbiedingen, koopjes en goedkoopste producten (binnen kwaliteitseisen) om aan het eind van de maand geld over te houden om leuke dingen van te doen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95799943
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou, KPN doet exact wat jij ook zou doen als jij het bedrijf zou "zijn". Ze gaan voor de aanbiedingen, koopjes en goedkoopste producten om aan het eind van de maand geld over te houden om leuke dingen van te doen.
Voor Nederland is dit echter weer nadelig, omdat je de werkloosheid omhoog drijft.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:02:42 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95799968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor Nederland is dit echter weer nadelig, omdat je de werkloosheid omhoog drijft.
Ja, waardoor de staat meer uitgaven heeft, waardoor belastingen weer omhoog moeten, waardoor bedrijven weer meer geld kwijt zijn, waardoor ze nog meer outsourcen.

Maar dat willen de vakbonden graag, dus tja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:02:57 #134
294269 mlg
pi_95799979
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist niet. Ik denk dat winstbejag essentieel is om de werkloosheid in toom te houden.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:03:42 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95800002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Juist niet. Ik denk dat winstbejag essentieel is om de werkloosheid in toom te houden.
Dat ook inderdaad, is het erger dat KPN 25% overboord zet, of dat straks 100% op straat staat.

Ik verkies het eerste.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95800018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:58 schreef mlg het volgende:

[..]

Nou, ik heb niet dit hele gesprek gevolgd, maar maak je je nou zorgen om de Nederlandse ICT sector of de Indiase economie?

Ik maak me bovendien niet zo'n zorgen over een overaanbod van managers. Dat zou voor een bedrijf economisch niet houdbaar zijn.
De Nederlandse ICT sector. Er zitten aardig wat mensen in deze sector en kijk maar eens wat nu opeens de tarieven zijn in vergelijking met 2 jaar geleden....
pi_95800024
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, waardoor de staat meer uitgaven heeft, waardoor belastingen weer omhoog moeten, waardoor bedrijven weer meer geld kwijt zijn, waardoor ze nog meer outsourcen.

Maar dat willen de vakbonden graag, dus tja.
Wat stel jij dan voor? Om Nederlandse arbeiders evenveel te betalen als hun soortgenoten in India?
pi_95800057
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik snap het, maar je kunt naar mijn idee niet eindeloos blijven outsourcen.
pi_95800058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad onwenselijk dat alles straks wordt outsourced. Ik snap de overwegingen van bedrijven, maar je kunt daar niet eeuwig mee door blijven gaan. Dat is niet goed voor de mensen die geen manager kunnen worden.
Ik snap de overweging ook wel maar ik denk dat ze uiteindelijk zelfs duurder uit zijn. Het is een beetje korte termijn denken.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:05:18 #140
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95800069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor? Om Nederlandse arbeiders evenveel te betalen als hun soortgenoten in India?
Zeker niet, laat alles mooi zoals het is.

De vrije markt balanceert zichzelf wel, outsourcing van arbeid en productie betekend vaak ook een verhoging van handel en import, dat weer banen genereert en werkgelegenheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95800183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik snap de overweging ook wel maar ik denk dat ze uiteindelijk zelfs duurder uit zijn. Het is een beetje korte termijn denken.
Korte termijn-denken kenmerkt nou eenmaal de huidige bedrijfsmodel. Investeerders willen geld zien, en snel. Er worden afdelingen weggesneden zodat het volgende jaar een fikse winst geboekt kan worden. Over de lange termijn wordt inderdaad niet nagedacht.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:08:07 #142
294269 mlg
pi_95800194
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De vrije markt balanceert zichzelf wel, outsourcing van arbeid en productie betekend vaak ook een verhoging van handel en import, dat weer banen genereert en werkgelegenheid.
De verhoging van handel en import is vooral te wijten aan het duurder worden van de euro. Die loon/prijzen strijd is essentieel om de euro duurder te maken. Wat dat betreft hebben we zeker voordeel aan de druk van vakbonden. We koppelen onze euro aan bv. de Dollar, en de Yuan is weer gekoppeld aan de Dollar. Daardoor kunnen we relatief goedkope grondstoffen zoals olie importeren en neemt de handel toe.
pi_95800233
quote:

[..]

Vind je dat niet een wat makkelijk antwoord? Ik wil tot op zekere hoogte best meegaan in je redenering, maar dit kopieer je gewoon letterlijk uit een economie-lesboek.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:09:34 #144
294269 mlg
pi_95800249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het, maar je kunt naar mijn idee niet eindeloos blijven outsourcen.
Nou ja, je gaat er vanuit dat de economie achter outsourcen loopt, maar het is juist andersom. Outsourcen loopt achter de economie aan. Het winstbejag van bedrijven is per definitie een voordeel voor de Nederlandse economie. Mocht men teveel outsourcen met nadelige gevolgen (in het bedrijfsleven is dat tegenvallende winsten), dan is de winstbejag essentieel om het outsourcen te beperken.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:10:23 #145
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95800285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je dat niet een wat makkelijk antwoord? Ik wil tot op zekere hoogte best meegaan in je redenering, maar dit kopieer je gewoon letterlijk uit een economie-lesboek.
Natuurlijk is het zwart-/wit, maar ik ga niet elk detail van de economie uit lopen pluizen, de rol van onderwijs, herscholing, vakbonden, CAO's, wetgeving in binnen en buitenland, uitgavenpatronen van bedrijven, welvaart in het buitenland, infrastructuur en weet ik wat allemaal hier neerzetten.

Heb ook nog zoiets als werk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95800289
quote:

[..]

Dat is niet zo aangezien de tarieven nu al flink onder druk staan en ik spreek niet over een paar euro. Juniors in Nederland gaan er niet meer aan beginnen omdat het verschrikkelijk betaald of niet eens de kans meer krijgen....weg potentiële kennis
  donderdag 21 april 2011 @ 12:12:10 #147
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95800343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is niet zo aangezien de tarieven nu al flink onder druk staan en ik spreek niet over een paar euro. Juniors in Nederland gaan er niet meer aan beginnen omdat het verschrikkelijk betaald of niet eens de kans meer krijgen....weg potentiële kennis
Wat wil je dan, nationaliseren?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95800505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:09 schreef mlg het volgende:

[..]

Nou ja, je gaat er vanuit dat de economie achter outsourcen loopt, maar het is juist andersom. Outsourcen loopt achter de economie aan. Het winstbejag van bedrijven is per definitie een voordeel voor de Nederlandse economie. Mocht men teveel outsourcen met nadelige gevolgen (in het bedrijfsleven is dat tegenvallende winsten), dan is de winstbejag essentieel om het outsourcen te beperken.
Jaja, de gedachte is dat zolang Nederlandse bedrijven hogere winsten boeken dat automatisch weer zorgt voor meer werkgelegenheid. En mocht outsourcen nadelig uitpakken dan kan men de boel altijd weer terughalen naar Nederland. Maar het blijft problematisch voor de opgeleide ICT'er die zijn baan naar de andere kant van de wereld ziet verdwijnen.
  donderdag 21 april 2011 @ 12:16:49 #149
294269 mlg
pi_95800508
quote:
5s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik ook aan. Ik zie de Nederlandse economie niet als soeverein. We moeten andere landen ook de kans gunnen om een economie op te bouwen en de armoede daar te laten afnemen. De Indiase bevolking verdient het ten opzichte van de decadente bevolking in Nederland. We hebben een punt bereikt waar we van gekheid niet meer weten wat we moeten doen, dat we zelfs beginnen te radicaliseren mbt immigratie en waar men een oorlog wil ontketenen omdat ze er maandelijks een paar euro op achteruit gaan.
pi_95800517
quote:
5s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niets...een bedrijf staat vrij te doen wat hem goed dunkt. Ik zie alleen in tien jaar tijd een flinke verschuiving wat best wel wat ellende kan opleveren voor die sector en dus ook voor Nederland. Het is altijd een golfbeweging en over 5 jaar willen ze alles weer insourcen en dan is hier de kennis niet meer te vinden.

De tarieven waren voorheen inderdaad belachelijk maar je kan nu niet in één keer 80% minder gaan betalen, daar draai je de markt de nek mee om.

Offshoren moet een middel zijn voor bepaalde processen en geen doel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2011 12:17:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')