abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95723417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht dat je van een zuivere discussie hield, zonder op de man te spelen.. Dat zei je althans zelf.
Eerst hadden we hersenspinsels en waren we simplistisch en nu zijn we ook al crimineel.. Ik denk dat ik je op mijn beurt ga beklagen.
Je moet een ander niet verwijten wat je zelf doet.
En dat doe ik ook niet maar als je wel een hele klasse mensen (vuurwapenbezitters) onder de noemer "ongeschikt" of "toekomstige moordenaar" mag plaatsen, waarom kan je dan de tegenstanders niet allemaal "aspirant-crimineeltjes of inbrekers" noemen?
pi_95723748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:38 schreef vergezocht het volgende:
Ik vraag me of de zogenaamde 'tegenstanders' hier van wapenbezit niet zelf alledaagse gewone criminelen of pestkoppen zijn die mensen graag willen lastigvallen of zelfs een inbraak bijv. op het oog hebben en geen consequenties willen aanvaarden voor dit gedrag.
WTF 8)7 .
I´m back.
pi_95723781
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vanwege de gevaren voor de samenleving. of ben jij ook voor camerabewaking op elke straathoek en een ID-chip geimplanteerd bij het afnemen van je DNA bij je geboorte?
Maar ik zeg juist dat er geen extra gevaar is, en dat het juist afneemt.

Camerabewaking is niet zonder nut maar in dit soort situatie zal het niets helpen. Ik heb het erover dat we misdaad moeten voorkomen, en camera's dienen alleen ter oplossing/opsporing.

Nou dat ID-chip vind ik wel weer te overdreven, de realiteit is dat de samenleving alreeds heel erg oneerlijk en onveilig in elkaar steekt. En dat kan je best tegengaan door de juiste burgers te bewapenen.
pi_95723976
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF 8)7 .
Maar leg eens uit waarom je buurman een 12 gauge niet in zijn huis moet hebben om lijf en goed te verdedigen.

En kom niet met de politie als reden, want die zijn er niet voor een 5 tal minuten aan je deur (als het goed gaat).

In de tussentijd, moet hij zich laten doodschieten/steken, ontvoeren, vastbinden, of zijn dochter verkrachten?

Gewoon zodat hij zich een slachtoffer kan noemen, om vervolgens zijn relaas te doen vanuit het ziekenhuis? En een trauma op te lopen voor de rest van zijn leven?

Terwijl dit allemaal voorkomen had kunnen worden met een beetje tijdelijke ingreep?
pi_95724035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:23 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar ik zeg juist dat er geen extra gevaar is, en dat het juist afneemt.
En dat klopt dus niet.
quote:
Camerabewaking is niet zonder nut maar in dit soort situatie zal het niets helpen. Ik heb het erover dat we misdaad moeten voorkomen, en camera's dienen alleen ter oplossing/opsporing.

Nou dat ID-chip vind ik wel weer te overdreven, de realiteit is dat de samenleving alreeds heel erg oneerlijk en onveilig in elkaar steekt.
Dat valt best mee, zolang je je maar gedraagt. Dat jij met je agressie misschien snel in de problemen komt kan ik me wel iets bij voorstellen.
En internationaal zijn zeker 98 op de 100 landen onveiliger.
quote:
En dat kan je best tegengaan door de juiste burgers te bewapenen.
Ja getrainde burgers in functie in de vorm van agenten bijvoorbeeld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:34:22 #106
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95724207
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF 8)7 .
Ik vind 'm leuk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95724234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dus als je het daar niet mee eens bent, waarom gaf je dat niet te kennen?

Het lijkt er wel alsof je gewoon meeloopt met de stroom van tegenstanders als het je maar uitkomt.

Maar goed, waarom mogen we dan geen wapens bezitten als we wel bekwaam, slim, en verantwoordelijk zijn?
Het spijt me dat ik niet op elke reactie in deze 8 Topics heb gereageerd. Mijn oprechte excuses.

Ontopic: Nee, wapens moeten zo snel mogelijk de samenleving uit.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95724290
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:28 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar leg eens uit waarom je buurman een 12 gauge niet in zijn huis moet hebben om lijf en goed te verdedigen.

En kom niet met de politie als reden, want die zijn er niet voor een 5 tal minuten aan je deur (als het goed gaat).

In de tussentijd, moet hij zich laten doodschieten/steken, ontvoeren, vastbinden, of zijn dochter verkrachten?

Gewoon zodat hij zich een slachtoffer kan noemen, om vervolgens zijn relaas te doen vanuit het ziekenhuis? En een trauma op te lopen voor de rest van zijn leven?

Terwijl dit allemaal voorkomen had kunnen worden met een beetje tijdelijke ingreep?
En dit, omdat ik mogelijk die inbreker ben, bedoel je?
Als zogenaamde "tegenstander".
I´m back.
pi_95724310
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat klopt dus niet.

[..]

Dat valt best mee, zolang je je maar gedraagt. Dat jij met je agressie misschien snel in de problemen komt kan ik me wel iets bij voorstellen.
En internationaal zijn zeker 98 op de 100 landen onveiliger.

[..]

Ja getrainde burgers in functie in de vorm van agenten bijvoorbeeld.
Agenten kunnen altijd een helpende hand gebruiken. Enkel omdat ze een kenteken dragen en een salaris van de rijksoverheid krijgen betekent niet dat ze efficiënter of beter op treden. Vooral als het een specifieke geval betreft van een misdaad dat aan de gang is.

En wat dacht je van de burgerwacht? Waarom bestaat dat überhaupt?
Juist, omdat ook burgers moeten de verantwoordelijkheden voor een veilige samenleving al dan niet deels voor hun eigen rekening nemen. Door dingen te voorkomen waar mogelijk.

Dat zag je ook toentertijd met de Bel-112 campagne, waar mensen werden geïnstrueerd hoe ze altijd 112 moeten bellen als ze een misdaad zien plegen, en ook een paar bijbehorende acties ondernemen voorzover dat veilig kan. En ik zeg juist dat een bewapende (wetsgetrouwe natuurlijk) burger veel meer had kunnen betekenen voor de slachtoffers.
pi_95724377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:28 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En wat als zoon of dochterlief het wapen vindt en er mee gaat spelen en daarbij per ongeluk het kind van de buren doodschiet?
Die kans is natuurlijk ongeveer even groot, zo niet groter.
pi_95724485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dit, omdat ik mogelijk die inbreker ben, bedoel je?
Als zogenaamde "tegenstander".
Ik snap nog steeds niet waarom je je zo druk maakt over wat hij allemaal in huis heeft.
Dat doen inbrekers toch?
pi_95724488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef vergezocht het volgende:
En ik zeg juist dat een bewapende (wetsgetrouwe natuurlijk) burger veel meer had kunnen betekenen voor de slachtoffers.
Of juist meer slachtoffers had kunnen maken... :z
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:42:30 #113
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95724549
Of we nemen gewoon geautomatiseerde defensie systemen die automatisch mensen neermaaien in dergelijke gevallen, volgens mij had de DDR ook zoiets.

We maken het A.I. en klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95724566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom je je zo druk maakt over wat hij allemaal in huis heeft.
Dat doen inbrekers toch?
Ja, dat ben ik dan toch, ik ben tegenstander van vuurwapen bezit...? Omdat ik zelf inbreker, verkrachter en moordenaar ben, toch?
I´m back.
pi_95724664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:36 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Agenten kunnen altijd een helpende hand gebruiken.
Niet van een of andere vergezochte wannabe Rambo lijkt me...

quote:
Enkel omdat ze een kenteken dragen en een salaris van de rijksoverheid krijgen betekent niet dat ze efficiënter of beter op treden. Vooral als het een specifieke geval betreft van een misdaad dat aan de gang is.
Dat waag ik te betwijfelen.
quote:
En wat dacht je van de burgerwacht? Waarom bestaat dat überhaupt?
In Nederland? Daar bestaat het nauwelijks omdat het niet nodig is want niet iedere dwaas heeft hier een wapen... En we hebben een best wel aardig functionerende politie.

quote:
Juist, omdat ook burgers moeten de verantwoordelijkheden voor een veilige samenleving al dan niet deels voor hun eigen rekening nemen. Door dingen te voorkomen waar mogelijk.
Juist, voorkomen, dus zorgen voor zo min mogelijk wapens in omloop ^O^
quote:
Dat zag je ook toentertijd met de Bel-112 campagne, waar mensen werden geïnstrueerd hoe ze altijd 112 moeten bellen als ze een misdaad zien plegen, en ook een paar bijbehorende acties ondernemen voorzover dat veilig kan. En ik zeg juist dat een bewapende (wetsgetrouwe natuurlijk) burger veel meer had kunnen betekenen voor de slachtoffers.

En ik zeg dat die grotere wapenpenetratie voor veel meer slachtoffers had gezorgd.
pi_95724672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

En wat als zoon of dochterlief het wapen vindt en er mee gaat spelen en daarbij per ongeluk het kind van de buren doodschiet?
Die kans is natuurlijk ongeveer even groot, zo niet groter.
Daarom in een kluis als de kinderen onder 10 jaar zijn.

Maar dat zijn weer kleine uitzonderingen en mogelijke fout-situaties, wat verder de kern van het argument niet zwakker maakt.

Je kan het zo'n beetje op deze manier zien. Er zijn onderzoeken geweest waar Taser-gebruik door de politie tegen mensen tot doden lijdt. Omdat mensen hartpatient kunnen zijn die niet tegen de schok kunnen. Dat zijn wel uitzonderlijke situaties, en kunnen mogelijk fout gaan, maar betekent dat de politie helemaal nooit Tasers moeten toepassen? 8)7 Die zijn juist een idealere wapen om mensen uit te schakelen zonder dodelijk geweld.

Het ontkracht de kern van het argument alweer niet.
pi_95724673
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef Voorschrift het volgende:
Of we nemen gewoon geautomatiseerde defensie systemen die automatisch mensen neermaaien in dergelijke gevallen, volgens mij had de DDR ook zoiets.

We maken het A.I. en klaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I´m back.
pi_95724771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:44 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar dat zijn weer kleine uitzonderingen en mogelijke fout-situaties, wat verder de kern van het argument niet zwakker maakt.

Je kan het zo'n beetje op deze manier zien. Er zijn onderzoeken geweest waar Taser-gebruik door de politie tegen mensen tot doden lijdt. Omdat mensen hartpatient kunnen zijn die niet tegen de schok kunnen. Dat zijn wel uitzonderlijke situaties, en kunnen mogelijk fout gaan, maar betekent dat de politie helemaal nooit Tasers moeten toepassen? 8)7 Die zijn juist een idealere wapen om mensen uit te schakelen zonder dodelijk geweld.

Het te vaak gebruiken van Tasers zorgt voor doden. Maar dat is iets anders.

Volgens mij denkt Duke gewoon dat de kans groter is dat er een ongeluk mee gebeurt, dan dat er een misdaad mee wordt voorkomen. Dat lijkt mij een goed argument. Maar dat is slechts mijn humble opinion.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95724803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:44 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Kinderen van 11 zijn niet gevaarlijk als ze een wapen in handen krijgen en kinderen van 9 hoeven niet beschermd te worden? Sterke redenatie...
quote:
toch wel. het zorgt voor te veel extra onschuldige slachtoffers. en of dat je argumenten verzwakt...

quote:
ik zie de relevantie voor NL niet.
quote:
Je hebt geen argumenten die enig hout snijden...
pi_95724829
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of juist meer slachtoffers had kunnen maken... :z
Nee want dan had hij in de eerste plaats niet aan een vuurwapen moeten komen als hij het niet juist kan handelen.

Ik pleit ook voor verplichte jaarlijkse trainingscursussen, meer zo dan wat zelfs de politie doet. En dat is dus deel van mijn standpunt en kan niet afzonderlijk worden gezien. Dit heb ik meermaals uitgelegd al in vroegere reacties :{

En het andere onderdeel van het bezit zou een bi-jaarlijkse psychologische test zijn.
pi_95725696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kinderen van 11 zijn niet gevaarlijk als ze een wapen in handen krijgen en kinderen van 9 hoeven niet beschermd te worden? Sterke redenatie...
Vat mij niet zo letterlijk en specifiek op zeg. Ik noemde maar een voorbeeld. Misschein heb ik geprutst met de leeftijd, geschikter zou 15 zijn misschien, maar goed dat kunnen de politici vaststellen dus aan de hand van onderzoek. Dat is niet het kernpunt weer....Alleen een soort 'vleugel'-argument.

quote:
[..]

toch wel. het zorgt voor te veel extra onschuldige slachtoffers. en of dat je argumenten verzwakt...
Nee een paar ongelukken paar jaar valt toch wel mee. dat zijn dingen die je namelijk niet kan voorkomen. Bij verkeersongelukken vallen er per jaar honderden doden alleen in NL al. En toch hoor ik geen kritiek van jou tegen auto's ? :?

quote:
[..]

ik zie de relevantie voor NL niet.
tuurlijk is het er wel, want Tasers zijn er ook wapens, en eisen verantwoordelijke omgang.
quote:
[..]

Je hebt geen argumenten die enig hout snijden...
Al mijn argumenten hebben hout gesneden, dat wil jij liever niet inzien...
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:27:49 #122
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95726931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

kijk en een von_Preussen betoogt hier bijvoorbeeld dat het juist ook ter afschrikking van inbrekers moet dienen want hij heeft zijn wapen 'zeer snel schietklaar'....

Jouw verhaal vind ik heel ok. Zijn verhaal eng.
Nee, ik zeg alleen dat je een vuurwapen conform de regels kunt bewaren, maar toch erg snel schietklaar kan hebben.

Verder heb ik aangegeven dat ik een vuurwapen niet ter verdediging nodig heb en zou inzetten, maar daar lees jij overheen.

Nu kan ik je gerust stellen, niet alleen heb ik de toegang tot vuurwapens, de overheid heeft mij zelfs geschikt bevonden en geeft mij zelf wapens in de hand. Dan kan jij 10x roepen dat ik niet geschikt zou zijn, maar de bevoegde instanties denken daar toch anders over.

Echter heb ik de indruk dat de "tegen-lobby" de argumenten mist en daarom probeert mensen hier zwart te maken teneinde hun geloofwaardigheid aan te tasten.

Erg jammer.
pi_95727138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, ik zeg alleen dat je een vuurwapen conform de regels kunt bewaren, maar toch erg snel schietklaar kan hebben.

Verder heb ik aangegeven dat ik een vuurwapen niet ter verdediging nodig heb en zou inzetten, maar daar lees jij overheen.

Nu kan ik je gerust stellen, niet alleen heb ik de toegang tot vuurwapens, de overheid heeft mij zelfs geschikt bevonden en geeft mij zelf wapens in de hand. Dan kan jij 10x roepen dat ik niet geschikt zou zijn, maar de bevoegde instanties denken daar toch anders over.

Echter heb ik de indruk dat de "tegen-lobby" de argumenten mist en daarom probeert mensen hier zwart te maken teneinde hun geloofwaardigheid aan te tasten.

Erg jammer.
Ze moeten scoren waar ook mogelijk, met argumenten winnen ze het niet.

Daarom proberen ze een soort zielige 'beroep' te doen op iemands persoonlijke emoties. En willen gevoelens bovenop stellen van gezond verstand en redelijkheid. Door te beweren dat het allemaal immoreel is of zo :')
pi_95728903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar laat ik me het zo verwoorden:

Als je helemaal geen idee in je hoofd hebt van inbreken in iemands huis, of op straat lastig te vallen, waarom maak je je dan zo druk over wat hij allemaal in huis heeft? Of wat hij op zak heeft?

je bent toch niets van plan?
Dat is een ad hominem, om te beginnen.
En wat je bij je hebt of in je huis hebt is niet geheel je eigen zaak. Je leeft in een samenleving, en daar heb je regels.
En wat moet je met dodelijke wapens in huis of op zak? De staat heeft een monopolie op het gebruik ervan als geweldsmiddel.
pi_95729091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:11 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar laat ik me het zo verwoorden:

Als je helemaal geen idee in je hoofd hebt van inbreken in iemands huis, of op straat lastig te vallen, waarom maak je je dan zo druk over wat hij allemaal in huis heeft? Of wat hij op zak heeft?

je bent toch niets van plan?
Ik niet nee, maar wie zegt mij dat die eigenaar niet op een kwade dag besluit een Tristannetje te gaan doen?

De beschikking over (liefst) meerdere vuurwapens is daarvoor een eerste vereiste en ik vind niet dat de overheid moet bijdragen aan de vervulling daarvan door het particulieren toe te staan om over dergelijke vuurwapens te beschikken. Ook niet als ze 'geschikt' worden bevonden. Je weet nooit wat iemand zich ergens in de toekomst nog in zn hoofd haalt.

En dan is het toch een heel verschil of je een arsenaaltje klaar voor het grijpen hebt of dat je eerst nog een traject in moet om ergens in de illegaliteit een wapen te bemachtigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')