abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 20:22:45 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95683964
Beurs waarmee excellente studenten in het buitenland konden studeren wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. De zoveelste middelvinger naar ambitieuze en talentvolle mensen. Maar hey, als Henk en Ingrid hun ouwe volluksbuurtje maar terug kennen :(

Maaiveld 1 dit kabinet.

quote:
Kabinet neemt talent de laatste strohalm af
http://opinie.volkskrant.(...)_laatste_strohalm_af

Minister van Bijsterveldt en staatssecretaris Zijlstra van OCW zagen aan de fragiele poten van internationalisering van het hoger onderwijs.

In een brief aan de Tweede Kamer van 8 april kondigen zij de afschaffing van het Huygens Scholarship Programma (HSP) aan. Het HSP verzekerde de aanwezigheid van talentvolle Nederlandse studenten aan prestigieuze universiteiten overal ter wereld en haalde buitenlands toptalent naar Nederlandse universiteiten.

Voor excellente Nederlandse studenten die tijdens of na hun Bachelor aan een topinstelling in het buitenland willen studeren is het HSP is de belangrijkste en een van de weinige beschikbare beurzen. Alternatieven bestaan nauwelijks of werden eerder stopgezet. De voorgenomen afschaffing luidt het einde in van de ambitie dat Nederlandse studenten en de Nederlandse kenniseconomie meedraaien op wereldniveau.

Door het HSP kregen een ruime talentvolle 100 Nederlandse studenten de afgelopen jaren de kans om aan buitenlandse universiteiten te studeren. Nog eens ongeveer 250 getalenteerde buitenlandse studenten kregen de kans om aan Nederlandse universiteiten te studeren. Trude Maas-Brouwer, voorzitter van de HSP-commissie, plaatst het HSP in historisch perspectief:

'In de tijd van Huygens zelf was het belangrijk uit wat voor familie je kwam en wat je daardoor voor mogelijkheden had. De context voor zijn talentontwikkeling was optimaal. [...] Dat gold wat minder voor vele anderen in zijn tijd. Een tijd waarin onderwijs niet voor iedereen was weggelegd. Een tijd vermoedelijk dus ook waarin er veel talent nauwelijks ontwikkeld werd.'

Die tijden, waarin talent onbenut bleef, lijken onder het bewind van 'Langstudierder' Halbe Zijlstra en collega Bijsterveldt-Vliegenthart te herleven.

Afgeschaft "vanwege het beperkte aantal bursalen"?

Het argument het HSP "mede vanwege het beperkte aantal bursalen" af te schaffen, zoals de bewindspersonen schrijven, snijdt geen hout. De toegang tot het programma is juist altijd bewust beperkt gehouden. Van de 2076 aanmeldingen in 2010 kregen slechts 361 studenten een beurs. Van de succesvolle aanmeldingen waren 122 Nederlandse studenten die naar het buitenland wilden. Voor deze laatste groep zijn er nagenoeg geen alternatieven en komt deze bezuiniging extra hard aan.

Laten we even op een rijtje zetten wat de overheid doet om buitenlandervaring onder studenten mogelijk te maken. Voor Bachelorstudenten, die hun volledige opleiding in het buitenland willen doen, en voor promovendi die in het buitenland vaak niet zoals in Nederland als werknemers worden gezien, doet de regering al jaren vrijwel niets. Deze laatste groep krijgen in het buitenland vaak niet betaald en worden geacht hun eigen studiekosten en levensonderhoud te betalen.

Het zijn voornamelijk Masterstudenten die naar het buitenland vertrekken. Met de voorgenomen afschaffing van studiefinanciering voor deze groep, verdwijnen ook de laatste middelen om studieambities in het buitenland te verwezenlijken. Eerder zijn ook de Rubiconbeurzen, waarmee pas gepromoveerde onderzoekers een tijdje onderzoek aan een buitenlandse instelling konden doen, stopgezet. De resultaten zijn er ook naar: wat betreft diplomamobiliteit blijft Nederland achter op Europees niveau, zoals als blijkt uit de laatste cijfers van de Nuffic.

Het Europese Erasmusprogramma blijft over, maar dat richt zich voornamelijk op culturele uitwisseling, als het even kan aan een zonnig strand. In serieuze en getalenteerde studenten met buitenlandambitie wordt niet geïnvesteerd.

Kenniseconomie zonder toponderzoekers?

De afschaffing raakt niet alleen de individuele getalenteerde studenten, maar ook de Nederlandse kenniseconomie als geheel. De kennis die studenten opdoen in het buitenland tijdens onderzoeks- of studieperiode aan universiteiten als Harvard, MIT en Oxford is niet al binnen de Nederlandse dijken aanwezig. Buitenlandse studenten brengen nieuwe kennis, invalshoeken en contacten naar Nederland. Kennisuitwisseling met het buitenland is essentieel voor de Nederlandse wetenschap en economie. Juist HSP-beurzen stimuleren deze uitwisseling van kennis en bereiken daarmee een dynamische Nederlandse kenniseconomie, die in de top-5 van de wereld prijkt, zoals het kabinet ambieert en in haar regeerakkoord schreef.

De Nederlandse kenniseconomie trekt zich door deze maatregelen niet alleen verder terug achter de dijken, ook gaat de aangekondigde afschaffing volledig voorbij aan de internationale realiteit. Collegegelden staan in heel Europa onder druk. In Engeland stijgen deze komend jaar naar 10,000 Euro aan de meeste instellingen. Hoe lang zijn Nederlandse studenten nog vertegenwoordigd aan de Britse topuniversiteiten? Zonder HSP-beurzen worden de internationale topinstellingen een onbereikbare droom juist voor Nederlandse topstudenten, wat zijn weerslag zal hebben op onze positie in de wereldeconomie. Tijdens Huygens’ leven kwam de Gouden Eeuw tot zijn einde. Wordt 2011 het rampjaar voor de Nederlandse kenniseconomie?
pi_95684522
Als we maar onze doelstelling halen om 50% van de bevolking een bachelor cadeau te geven, kwantiteit voor kwaliteit.
pi_95684613
Ik wist niet dat Rubicon stop was gezet, dat is echt doodzonde. Net als het stopzetten van dit programma. Ben het niet eens met de opmerking dat Erasmus beurzen voor zonnige stranden zijn, ook dat gaat om serieuze buitenlandervaring opdoen.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 18 april 2011 @ 20:34:14 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95684704
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:31 schreef superdrufus het volgende:
Als we maar onze doelstelling halen om 50% van de bevolking een bachelor cadeau te geven, kwantiteit voor kwaliteit.
Precies, geen gezeik iedereen rijk. En het blijven ook van die gewone types dan, die bachelors, niet van die mense die allemaal dure woorden gebruikt.
pi_95684829
Zo, dat scheelt toch weer erm.. bijna niets.
pi_95684841
Het is in ieder geval duidelijk dat Zijlstra de geschiedenis in zal gaan als de vernietiger van de Nederlandse kenniseconomie..
  maandag 18 april 2011 @ 20:40:28 #7
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95685029
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:36 schreef Picchia het volgende:
Zo, dat scheelt toch weer erm.. bijna niets.
:Y :')
  maandag 18 april 2011 @ 20:42:32 #8
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_95685144
Symboolpolitiek :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_95685205
Iemand die echt ambitieus en talentvol is krijgt wel een beurs in het buitenland en heeft dit helemaal niet nodig :)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_95685223
Hoezo moet je dan in het buitenland studeren, kan toch ook gewoon hier. Vind het prima, spaart weer berg geld uit.
  maandag 18 april 2011 @ 20:45:15 #11
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95685293
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:42 schreef mymoodfentje het volgende:
Symbool politiek tegen wat??

Tegen die verrekte hoogbegaafde studenten die sinds jaar en dag de buurt onveilig maken? Tegen strebers die meisjes na-sissen? Tegen wetenschappers die een gevaar zijn voor onze Joods-Christelijke waarden? :')
  maandag 18 april 2011 @ 20:47:14 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95685410
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:43 schreef SadKingBilly het volgende:
Iemand die echt ambitieus en talentvol is krijgt wel een beurs in het buitenland en heeft dit helemaal niet nodig :)
Dus.. dan mogen de buitenlanders voor onze slimmeriken betalen maar vice versa hoeft dat niet? Beurzen voor talentvolle types zijn vaak niet bedoeld voor mensen uit rijke landen, daarvan wordt verwacht dat het thuisland ze sponsort.
pi_95685615
quote:
Bullshit.
pi_95685914
quote:
Ach het 'iemand die echt talent heeft' argument. :')

Iedereen is op een gegeven moment afhankelijk van wat anderen voor hem over hebben, ook talentvolle mensen kunnen niet zo maar goud van lood maken.

En hoeveel talent je ook hebt, er zijn altijd tig mensen die evenveel talent hebben als jij.

Dus wie de zak met centen krijgt, dat blijft altijd tot op zekere hoogte een politieke/gelukskwestie. En op dit moment hebben de Nederlandse slimmeriken een gebrek aan geluk.
  maandag 18 april 2011 @ 21:05:05 #15
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_95686518
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Tegen die verrekte hoogbegaafde studenten die sinds jaar en dag de buurt onveilig maken? Tegen strebers die meisjes na-sissen? Tegen wetenschappers die een gevaar zijn voor onze Joods-Christelijke waarden? :')
Symboolpolitiek tegenover het bedrijfsleven.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 18 april 2011 @ 21:07:41 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95686678
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:05 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Symboolpolitiek tegenover het bedrijfsleven.
Want die vinden het geweldig dat er niet meer geïnvesteerd wordt in de toekomstige top?
Sorry, deze zie ik echt niet.
pi_95687246
Waarom doet dit kabinet zo hard zn best om te zuigen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 april 2011 @ 21:24:06 #18
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95687821
quote:
Dan ook niet raar opkijken als die toptalenten helemaal niet meer terugkomen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_95689494
Het is te triest voor woorden hoe minister Bijsterveldt en staatssecretaris Zijlstra de Nederlandse kenniseconomie aan het vernietigen zijn. Door deze bizarre bezuinigingen lopen we op termijn een veelvoud aan inkomsten mis. Maar ja, als we op de korte termijn maar wat bezuinigen, dan is alles goed voor dit kabinet. Fuck de lange termijn en ons niveau.
  maandag 18 april 2011 @ 21:55:08 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_95690201
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:55 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ach het 'iemand die echt talent heeft' argument. :')

Iedereen is op een gegeven moment afhankelijk van wat anderen voor hem over hebben, ook talentvolle mensen kunnen niet zo maar goud van lood maken.

En hoeveel talent je ook hebt, er zijn altijd tig mensen die evenveel talent hebben als jij.

Dus wie de zak met centen krijgt, dat blijft altijd tot op zekere hoogte een politieke/gelukskwestie. En op dit moment hebben de Nederlandse slimmeriken een gebrek aan geluk.
Dit is een non argument.

Waarom zouden talenten niet extra gefund mogen worden? Dit wordt toch 30x dubbel en dwars terugverdiend door die tyfushoge belastingen als ze ook maar 1 voet op NLse bodem terugzetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_95691533
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:55 schreef Red_85 het volgende:

Waarom zouden talenten niet extra gefund mogen worden? Dit wordt toch 30x dubbel en dwars terugverdiend door die tyfushoge belastingen als ze ook maar 1 voet op NLse bodem terugzetten.
Eehm, dat is juist wat ik ook vind.

Het hele 'als je talent hebt groeien de dollar bills wel op je rug' argument vind ik juist kul, en ik vind juist dat talenten soms een investering nodig hebben, hoe slim ze ook zijn.

Als alle landen vanaf morgen zo denken als SadKingBilly, (en dit kabinet) en daarom geen beurzen gaan vergoeden, dan maken ze ze als het ware hun eigen redenering ongedaan.

Dan zijn er geen beurzen meer, ook niet in het buitenland. Dus dan krijg je ook niet 'wel een beurs in het buitenland'.
  Redactie Frontpage maandag 18 april 2011 @ 22:21:00 #22
4530 crew  Crazy Harry
pi_95692094
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Tegen de 'elite' waar Wilders zo op afgeeft.
En dat laatste wat je zegt misschien ook :P

Dit kabinet doet wel heel stomme dingen om de HRA maar te kunnen laten bestaan...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 18 april 2011 @ 22:23:23 #23
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95692242
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:12 schreef MuyTrabajo het volgende:

Als alle landen vanaf morgen zo denken als SadKingBilly, (en dit kabinet) en daarom geen beurzen gaan vergoeden, dan maken ze ze als het ware hun eigen redenering ongedaan.

Dan zijn er geen beurzen meer, ook niet in het buitenland. Dus dan krijg je ook niet 'wel een beurs in het buitenland'.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.

Maar dit argument maakt wel duidelijk dat het niet sponsoren van talent en hopen dat het buitenland er wél voor wil dokken, een vorm van freeriden is.
pi_95692632
Jammer dit. Maar helaas moet erg bezuinigd worden :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 18 april 2011 @ 22:30:46 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95692747
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:21 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Tegen de 'elite' waar Wilders zo op afgeeft.
En dat laatste wat je zegt misschien ook :P

Dit kabinet doet wel heel stomme dingen om de HRA maar te kunnen laten bestaan...
Wat is er eigenlijk mis met de elite, vraag ik me dan af. Soms heb ik het idee dat de PVV denkt dat je op de universiteit juist dingen afleert. Alsof hoger opgeleiden minder zouden weten dan 'de man in de straat'.

Niks mis met de 'man in de straat'. Maar kan een land draaien op 'de man in de straat' alleen? En als er weer zo trots wordt gesproken over een Neerlandse Trots zoals een ASML of een Koninklijke Boskalis, zien ze dan het verband niet met een linkse hobby als de universiteit?
  maandag 18 april 2011 @ 22:33:24 #26
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95692916
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:29 schreef bijdehand het volgende:
Jammer dit. Maar helaas moet erg bezuinigd worden :(
Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA. Op de uit de klauwen lopende PGB's. Maar niet op de talenten waar Nederland over 10 jaar zich voor op de borst klopt.

Bovendien, dit levert heel weinig op.
pi_95693146
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA. Op de uit de klauwen lopende PGB's. Maar niet op de talenten waar Nederland over 10 jaar zich voor op de borst klopt.

Bovendien, dit levert heel weinig op.
Dat met die HRA ben ik het niet mee eens, wel met de PGB's, maar dat is niet echt ontopic :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 18 april 2011 @ 22:44:28 #28
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95693690
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat met die HRA ben ik het niet mee eens, wel met de PGB's, maar dat is niet echt ontopic :P
Punt is, er zijn wel zinniger bezuinigingen te bedenken dan deze. :Y
  maandag 18 april 2011 @ 22:54:32 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_95694332
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:31 schreef superdrufus het volgende:
Iedereen hoger opgeleid ^O^
  maandag 18 april 2011 @ 22:59:47 #30
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_95694708
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 22:54 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Iedereen hoger opgeleid ^O^
Gewoon de definitie van 'hoger opgeleid' veranderen. Zodra je meer dan alleen de basisschool hebt gehad ben je immers al 'hoger opgeleid' dan een groot deel van de wereld. Laten we daar gewoon genoegen mee nemen en onze val terug naar een productie-economie versnellen :)
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_95695746
Het Nederlandse onderwijs is dood... Ik studeer in Nijmegen en we gaan volgende week via de studie (niet studenten) vereniging op reis naar Turkije en Bulgarije voor 10 dagen. Deze week zijn we echter begonnen aan een nieuw studieblok waarin we 1 vak van een andere faculteit krijgen. Kwam de lul die de baas is over dat vak vandaag met de mededeling dat je naar IEDER werkcollege moet. Ongeacht of je iets gaat doen waardoor je in 10 dagen tijd meer leert dan in heel zijn pauper vak anders is het exit en mag je het tentamen niet maken. Dat is nou universitair anno 2011. Er is trouwens wel subsidie voor die reis geregeld en in ruil daarvoor moeten we 2 foto's maken en een verantwoording van een half kantje bij iedere foto schrijven :')
pi_95697893
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Punt is, er zijn wel zinniger bezuinigingen te bedenken dan deze. :Y
Ja, dat is zo. Maar ergens moet het geld vandaan komen, helaas.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:04:00 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95698041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heeft met prioriteiten te maken, en die liggen nu helaas niet bij de slimmere mensen. Vraag me wel af waarom het kabinet zo met het woord 'hardwerkend' schermt. Werken AIO's en topstudenten dan niet hard?
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:29:32 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95698899
Ach, de echt getalenteerde mensen (studenten) die ik ken hebben het kleffe handje van vadertje Staat toch al niet nodig gehad om toegelaten te worden tot een Oxford of Stanford.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:33:16 #35
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699007
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA.
quote:
Maaiveld 1 dit kabinet
Verrekte koekwaus. Monkol. Is toch niet normaal jonguh?! :')
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:34:15 #36
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:29 schreef Morendo het volgende:
Ach, de echt getalenteerde mensen (studenten) die ik ken hebben het kleffe handje van vadertje Staat toch al niet nodig gehad om toegelaten te worden tot een Oxford of Stanford.
Toegelaten worden != beurs.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:34:49 #37
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699029
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

[..]

Verrekte koekwaus. Monkol. Is toch niet normaal jonguh?! :')
Mag ik H& I niet terug onderbuiken?
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:35:44 #38
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mag ik H& I niet terug onderbuiken?
Henkie, jij mag dat wel!
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:36:35 #39
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699064
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Henkie, jij mag dat wel!
mooi zo!
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:37:04 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Toegelaten worden != beurs.
Ja, maar de Anglo-Amerikaanse elite-universiteiten verlenen zelf ook beurzen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:38:18 #41
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699095
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

Klopt, maar als een land er vanuit gaat dat het andere land wel een beurs zal verstrekken voor zijn eigen talent, is dat niet een vorm van freeriden?
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:40:41 #42
165512 MASD
Music is dead.
pi_95699156
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk mis met de elite, vraag ik me dan af. Soms heb ik het idee dat de PVV denkt dat je op de universiteit juist dingen afleert. Alsof hoger opgeleiden minder zouden weten dan 'de man in de straat'.

Niks mis met de 'man in de straat'. Maar kan een land draaien op 'de man in de straat' alleen? En als er weer zo trots wordt gesproken over een Neerlandse Trots zoals een ASML of een Koninklijke Boskalis, zien ze dan het verband niet met een linkse hobby als de universiteit?
Niet opgeleide mensen zijn makkelijker te beïnvloeden en daardoor zijn het makkelijke stemmen voor de partij, ze hoeven er niet mee eens te zijn, als ze maar gekozen worden.
Long live music.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:41:12 #43
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Klopt, maar als een land er vanuit gaat dat het andere land wel een beurs zal verstrekken voor zijn eigen talent, is dat niet een vorm van freeriden?
Daar ga je de mist in. Ivy League-universiteiten zijn allemaal privaat.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:45:10 #44
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699258
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

Daar ga je de mist in. Ivy League-universiteiten zijn allemaal privaat.
Dan nog vind ik het gek dat een rijk land als NL niet voor zijn toptalenten wil betalen en ze laat meedingen naar buitenlandse beurzen. Laat die beurzen toch voor slimmerds uit een land dat het niet kan betalen.
pi_95699266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zijn beurzen om daar je volledige opleiding te kunnen doen. De beurzen die nu worden afgeschaft zijn bedoeld om ervaring op te doen voor maximaal 1 jaar (of 2 jaar voor de Rubicon) en vormen een essentieel onderdeel van de Nederlandse financiering voor onderwijs.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:52:17 #46
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699429
Dergelijke beurzen zijn, net als de HRA, 'rijkeluispremies'. Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden, maar eventuele linkse kritiek hierop is toch een tikkeltje merkwaardig.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:56:34 #47
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:52 schreef Morendo het volgende:
Dergelijke beurzen zijn, net als de HRA, 'rijkeluispremies'. Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden, maar eventuele linkse kritiek hierop is toch een tikkeltje merkwaardig.
Huh? Wie zei dat ik links was? Zo jaren 90, die verdeling. :{w

Ik kan best met een vermagerde Wajong en PGB leven, en de stufie die niet meer voor de master geldt, het niet meer financieren van een tweede master, ach ja.

Maar steek het geld dan ook in de toekomst, en niet in verworven rechten die met zuur verdedigd worden.
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:01:11 #48
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Huh? Wie zei dat ik links was? Zo jaren 90, die verdeling. :{w

Ik kan best met een vermagerde Wajong en PGB leven, en de stufie die niet meer voor de master geldt, het niet meer financieren van een tweede master, ach ja.

Maar steek het geld dan ook in de toekomst, en niet in verworven rechten die met zuur verdedigd worden.
Wat stem je dan, niet aanvallend bedoeld hoor. ;) Ik stem overigens VVD.

Tja, mensen staan nu eenmaal over het algemeen afwijzend tegenover veranderingen. Dit land kan zo veel beter worden ingericht, maar ja, die democratie he. :N
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:06:46 #49
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat stem je dan, niet aanvallend bedoeld hoor. ;) Ik stem overigens VVD.

Tja, mensen staan nu eenmaal over het algemeen afwijzend tegenover veranderingen. Dit land kan zo veel beter worden ingericht, maar ja, die democratie he. :N
Van alles, vaak D66. Maar er is niet echt iets wat echt aansluit bij mijn idealen.

Ik ben voor de dan-ga-je-daar-toch-wonen-cratie. Verschillende provincies, geregeerd door verschillende idealen. En dat je dan gaat wonen waar jij vind dat het beste geregeerd wordt. Leuk experiment, kan nog verrassende uitkomsten hebben. :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:14:29 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95699864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Van alles, vaak D66. Maar er is niet echt iets wat echt aansluit bij mijn idealen.

Ik ben voor de dan-ga-je-daar-toch-wonen-cratie. Verschillende provincies, geregeerd door verschillende idealen. En dat je dan gaat wonen waar jij vind dat het beste geregeerd wordt. Leuk experiment, kan nog verrassende uitkomsten hebben. :P
Ja, daar ben ik ook voor. Wat mij betreft wordt Nederland weer een (Republikeinse) Confederatie, een beetje zoals in de 17e (Gouden) eeuw.
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:18:11 #51
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699926
Wellicht wil er niemand dan in D66-stan wonden en loopt men weg met Noord-Nederland (SP). Wellicht kan het vrije bedrijfsleven in Groot VVD land geen werknemers vinden, omdat het geen land is waar werknemers willen wonen. Of juist wel.

Ben benieuwd :P
pi_95700401
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Beurs waarmee excellente studenten in het buitenland konden studeren wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. De zoveelste middelvinger naar ambitieuze en talentvolle mensen. Maar hey, als Henk en Ingrid hun ouwe volluksbuurtje maar terug kennen :(

Maaiveld 1 dit kabinet.

[..]

Heb ik een vraag; Hoeveel van die studenten die in het buitenland studeren op kosten van ....... gaan uiteindelijk ook werken in het Buitenland en betalen daar hun belastingen, geven hun kennis aan die landen? Geven daar hun lonen uit? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 19 april 2011 @ 06:55:05 #53
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95701148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Precies, we moeten tenslotte wel die bonussen blijven betalen voor de bankiers en voor het overeind houden van de banken. Alles is daaraan ondergeschikt. En we moeten de aandeelhouders tevreden houden. Dan saneren we onze kenniseconomie maar weg :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_95701860
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Het Nederlandse onderwijs is dood... Ik studeer in Nijmegen en we gaan volgende week via de studie (niet studenten) vereniging op reis naar Turkije en Bulgarije voor 10 dagen. Deze week zijn we echter begonnen aan een nieuw studieblok waarin we 1 vak van een andere faculteit krijgen. Kwam de lul die de baas is over dat vak vandaag met de mededeling dat je naar IEDER werkcollege moet. Ongeacht of je iets gaat doen waardoor je in 10 dagen tijd meer leert dan in heel zijn pauper vak anders is het exit en mag je het tentamen niet maken. Dat is nou universitair anno 2011. Er is trouwens wel subsidie voor die reis geregeld en in ruil daarvoor moeten we 2 foto's maken en een verantwoording van een half kantje bij iedere foto schrijven :')
Het Universitair onderwijs is een soort voortgezet kleuter onderwijs geworden. Vroeger :) was het je eigen verantwoordelijkheid of je nu wel of niet naar college ging, het ging toen om de kennis, die dan vervolgens getoetst werd in een ten- of examen.
Vanuit de stroming die in 1968 is begonnen werd ge-eist dat het onderwijs democratisch zou moeten zijn. Het resultaat is kleuter onderwijs van laag niveau, waarin de student helemaal niets meer te vertellen heeft.
(Trouwens onderwijs is per definitie ondemocratisch, maar moet wel gebaseerd zijn op eigen verantwoordelijkheid)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_95702429
En lenen voor je ambities?
pi_95703081
Onze ministers besteden liever geld aan openingsfeestjes voor snelwegen inclusief op klassieke muziek dansende graafmachines dan dat ze het steken in topstudenten en daarmee het kennisniveau en het aanzien van Nederland in het buitenland verbeteren.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:49:49 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95703703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb ik een vraag; Hoeveel van die studenten die in het buitenland studeren op kosten van ....... gaan uiteindelijk ook werken in het Buitenland en betalen daar hun belastingen, geven hun kennis aan die landen? Geven daar hun lonen uit? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Die gaan inderdaad wel weg, dit is geen land waar slimme mensen willen wonen. Maar zoals al eerder gezegd, er vanuit gaan dat de buitenlanders deze mensen wel een beurs geven, is een vorm van freeriden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:03 schreef Den_Haag het volgende:
En lenen voor je ambities?
Het is geen grote regeling die duizenden laat flierefluiten op kosten van de staat. Het gaat hier om een kleine 100 studenten per jaar die 9 op hun lijst staan en echt keihard werken, en later vaak in de wetenschap verder willen.

De wetenschap verdient geen bergen geld, het is echt niet zo dat je die 50 k (hoeveel precies?) voor een master in Cambridge wel even terug verdient in 3 jaar. Dan moet je al bij een bank werken en graai constructies gaan verzinnen, maar da's nou ook weer niet de bedoeling.

We laten topsporters toch ook geen lenig van 30/50 k afsluiten zodat ze ons op de Spelen kunnen vertegenwoordigen?
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:09:55 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95704253
Echte talentvolle en ambitieuze studenten fixen hun shit wel hence 'talentvol en ambitieus'! Ze zijn nu gewoon weer eens het kaf van het koren aan het scheiden. Zo zou je het ook kunnen zien natuurlijk. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:14:50 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95704376
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef SicSicSics het volgende:
Echte talentvolle en ambitieuze studenten fixen hun shit wel hence 'talentvol en ambitieus'! Ze zijn nu gewoon weer eens het kaf van het koren aan het scheiden. Zo zou je het ook kunnen zien natuurlijk. O+
Natuurlijk, die hebben allemaal een geldpers in hun schuurtje staan! Waarom denken mensen toch dat de echt talentvolle mensen iets uit niets kunnen creëren? Ook zij moeten gewoon voor hun studie betalen.

En als er geen beurzen zijn houdt het ook voor de getalenteerden snel op. Ja, ze kunnen lenen maar vooral in de wetenschap loop je niet heel hard binnen. Dan moeten ze al haast naar het bedrijfsleven.

En dat betekent echt niet dat die mensen dan kennelijk maar sukkeltjes waren.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:17:04 #60
116015 SicSicSics
pi_95704435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Natuurlijk, die hebben allemaal een geldpers in hun schuurtje staan! Waarom denken mensen toch dat de echt talentvolle mensen iets uit niets kunnen creëren? Ook zij moeten gewoon voor hun studie betalen.

En als er geen beurzen zijn houdt het ook voor de getalenteerden snel op. En dat betekent echt niet dat die mensen dan kennelijk maar sukkeltjes waren.
Ik ken genoeg mensen die na hun studie een betaalde Master aan het doen zijn. Sponsoring bij bedrijven, doorstuderen in de avond uurtjes. Ophouden als het moeilijk wordt en dan ambitie claimen is natuurlijk een lachertje!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:25:00 #61
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95704681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die na hun studie een betaalde Master aan het doen zijn. Sponsoring bij bedrijven, doorstuderen in de avond uurtjes. Ophouden als het moeilijk wordt en dan ambitie claimen is natuurlijk een lachertje!
Een master theoretische natuurkunde aan Cambridge afronden 'in de avond-uurtjes'. Aardige baas ook die dat betaalt.

Zo dwing je mensen het ook het bedrijfsleven in want in de wetenschap verdien je niet veel. Ja er zijn mensen die zo een master afronden, maar dat is eerder ondanks de lastige omstandigheden en zeker niet de norm voor succes en ambitie.

Waarom zou je het de slimsten extra moeilijk maken in plaats van de te faciliteren? Je bindt voetballers toch ook geen lood aan de schoenen 'omdat een echt goede voetballer ook dan kan voetballen'.

En dat ophouden 'zodra het moeilijk wordt'. Weet je wel waar je het over hebt? Alsof theoretische natuurkunde aan Cambridge een eitje zou zijn, ik doe het ze niet na.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:48:05 #62
116015 SicSicSics
pi_95705399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Een master theoretische natuurkunde aan Cambridge afronden 'in de avond-uurtjes'. Aardige baas ook die dat betaalt.
Waar een wil is...

quote:
Zo dwing je mensen het ook het bedrijfsleven in want in de wetenschap verdien je niet veel. Ja er zijn mensen die zo een master afronden, maar dat is eerder ondanks de lastige omstandigheden en zeker niet de norm voor succes en ambitie.
Misschien dat die norm nu verlegd wordt?

quote:
Waarom zou je het de slimsten extra moeilijk maken in plaats van de te faciliteren? Je bindt voetballers toch ook geen lood aan de schoenen 'omdat een echt goede voetballer ook dan kan voetballen'.
Geld. Geld. En geld. En er wordt toch geen lood om hun schoenen gebonden? De Epo wordt er alleen vanaf gehaald.

quote:
En dat ophouden 'zodra het moeilijk wordt'. Weet je wel waar je het over hebt? Alsof theoretische natuurkunde aan Cambridge een eitje zou zijn, ik doe het ze niet na.
Ik ook niet, maar ik heb ook niet het talent en de ambitie om dat te gaan doen! ;)

God... weer zo'n bak dooddoeners, ik ben lekker op dreef vandaag! O+
Fine, fuck you then!
pi_95705491
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:42 schreef mymoodfentje het volgende:
Er is geen enkel woord waarmee je dit alles zo goed kan omschrijven:')
pi_95705600
Waarom schaffen de de hypotheekrente aftrek niet gewoon af, scheelt 13 miljard euro per jaar en jongeren hebben er toch niets aan. Je bent namelijk knettergek als je in deze huizenmarkt zeepbel een woning gaat kopen. De zogenaamde solidariteit tussen de generaties bestaat vooral uit het feit dat jongeren veel... heel veel mogen inleveren zowel nu als de komende 30 jaar en de ouderen vooral optimaal blijven profiteren van de bestaande regelingen. Tijd om een politieke partij op te richten die de belangen van jongeren optimaal behartigt :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95705702
quote:

[..]

Wat een bullshit, dat jij genoeg mensen kent die dit doen, wil nog niet zeggen dat dit overal zo is,
niet iedereen word zomaar gesponserd in elk vakgebied...

Hiermee bezuinig je dus weinig tot niks, bovendien doe je zo je eigen kenniseconomie de das om.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:00:47 #66
116015 SicSicSics
pi_95705786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wat een bullshit, dat jij genoeg mensen kent die dit doen, wil nog niet zeggen dat dit overal zo is,
niet iedereen word zomaar gesponserd in elk vakgebied...
Mijn stelling: Als je genoeg talent hebt, het waard bent en ambitieus bent, kun je een sponsoring regelen. Misschien is dat wel een leuke nieuwe beroepsgroep; studentenmakelaar. Om het eens naar het voetbal door te trekken.

quote:
Hiermee bezuinig je dus weinig tot niks, bovendien doe je zo je eigen kenniseconomie de das om.
Dat je hiermee weinig bezuinigt geloof ik best, maar wat valt er weg als dit niet wegvalt? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. En dat we op deze manier 'onze kenniseconomie om zeep helpen' geloof ik niet. Dat gebeurt volgens de betrokkenen namelijk al 25 jaar met elke bezuiniging en we doen nog steeds best aardig mee.
Fine, fuck you then!
pi_95706054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het Universitair onderwijs is een soort voortgezet kleuter onderwijs geworden. Vroeger :) was het je eigen verantwoordelijkheid of je nu wel of niet naar college ging, het ging toen om de kennis, die dan vervolgens getoetst werd in een ten- of examen.
Vanuit de stroming die in 1968 is begonnen werd ge-eist dat het onderwijs democratisch zou moeten zijn. Het resultaat is kleuter onderwijs van laag niveau, waarin de student helemaal niets meer te vertellen heeft.
(Trouwens onderwijs is per definitie ondemocratisch, maar moet wel gebaseerd zijn op eigen verantwoordelijkheid)
Maar ook het onderlinge haantjes gedrag tussen de verschillende afdelingen en het af proberen te wentelen van bezuinigingen op iedereen behalve jezelf. Tijdens die grote demonstratie op het malieveld had de unie bussen geregeld voor de student zonder OV kaart om vervolgens een week later in een 5 sterren hotel in Parijs met andere besturen van universiteiten te praten over hoe zoveel mogelijk bezuinigingen op hun afgewenteld konden worden op de student. In plaats van eensgezind te zeggen nee dit kan niet je studenten naaien.
pi_95706373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn stelling: Als je genoeg talent hebt, het waard bent en ambitieus bent, kun je een sponsoring regelen. Misschien is dat wel een leuke nieuwe beroepsgroep; studentenmakelaar. Om het eens naar het voetbal door te trekken.
Dan ben ik het niet eens met je stelling... die normen die jij noemt hanteren ze hoogstwaarschijnlijk ook bij die beurs, ik denk dat wanneer je een sponsor zoekt in de vorm van een bedrijf het winstoogmerk een te grote rol zal spelen. in sommige vormen van wetenschap valt helemaal geen of weinig winst te behalen, grote kans dat je bij commerciele bedrijven kei hard wordt afgewezen.

quote:
Dat je hiermee weinig bezuinigt geloof ik best, maar wat valt er weg als dit niet wegvalt? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. En dat we op deze manier 'onze kenniseconomie om zeep helpen' geloof ik niet. Dat gebeurt volgens de betrokkenen namelijk al 25 jaar met elke bezuiniging en we doen nog steeds best aardig mee.
maar voor hoelang nog?
pi_95707886
quote:

[..]

Je hebt nou echt werkelijk geen idee waar je het over hebt blijkt maar weer eens. Dat "ik ken genoeg mensen" argument is ook altijd leuk. Daar gaat het helemaal niet om, maar goed.
pi_95708017
Jammer maar helaas. Overal moet bezuinigd worden, en waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan.

Studenten met talent kunnen in landen als Japan en de VS hun MS/PhD doen, en worden daar nog betaald voor ook. Het lijkt me uitermate redelijk dat ze in Nederland hun BS doen, en dan later in het buitenland ervaring opdoen via een betaalde MS/PhD.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:18:19 #71
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95708499
Bezuinigen op onderwijs en kennis :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:18:56 #72
116015 SicSicSics
pi_95708518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:17 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Dan ben ik het niet eens met je stelling... die normen die jij noemt hanteren ze hoogstwaarschijnlijk ook bij die beurs, ik denk dat wanneer je een sponsor zoekt in de vorm van een bedrijf het winstoogmerk een te grote rol zal spelen. in sommige vormen van wetenschap valt helemaal geen of weinig winst te behalen, grote kans dat je bij commerciele bedrijven kei hard wordt afgewezen.
Dan moet je wat aan je thesis doen? Of bij een niet commerciële onderzoeksinstelling solliciteren. Mogelijkheden zat dunkt me. En dat er in sommige vormen van wetenschap niets te verdienen valt geloof ik niet.
Fine, fuck you then!
pi_95708551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:18 schreef Killaht het volgende:
Waarom niet? Je denkt toch niet dat iedere euro die in onderwijs wordt gestoken nuttig wordt besteed?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:27 #74
116015 SicSicSics
pi_95708574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:00 schreef Physics het volgende:
Je hebt nou echt werkelijk geen idee waar je het over hebt blijkt maar weer eens. Dat "ik ken genoeg mensen" argument is ook altijd leuk. Daar gaat het helemaal niet om, maar goed.
*gaap*

Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het nu al buiten deze subsidie om prima redden en lekker doorstuderen. Waarom gaat het daar niet om? En waarom zou ik niet weten waar ik het over heb? :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:21:41 #75
116015 SicSicSics
pi_95708603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:19 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom niet? Je denkt toch niet dat iedere euro die in onderwijs wordt gestoken nuttig wordt besteed?
Natuurlijk wel, want het is onderwijs. Dan is het altijd netjes integer en helpt het.

Als we 10 miljard extra investeren heeft iedereen over 2 jaar een master!

:')
Fine, fuck you then!
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:25:19 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_95708728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:04 schreef Lyrebird het volgende:
Jammer maar helaas. Overal moet bezuinigd worden, en waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan.

Studenten met talent kunnen in landen als Japan en de VS hun MS/PhD doen, en worden daar nog betaald voor ook. Het lijkt me uitermate redelijk dat ze in Nederland hun BS doen, en dan later in het buitenland ervaring opdoen via een betaalde MS/PhD.
Inderdaad, het is een beetje wat iemand anders zei, je kunt nog steeds in het buitenland studeren, maar dan moet je aldaar een beurs zien te regelen in plaats van hier. Dat lukt meestal alleen voor mensen die willen afstuderen of promoveren, maar goed, het zij zo. Dat is wel een nuttiger moment om naar het buitenland te gaan dan alleen om wat vakken te volgen.
quote:
Tsja, het is wel heel moeilijk om vast te stellen wanneer een investering in opleidingen R&D nuttig is en wanneer niet. Ik ben wel van mening dat investeringen in onderwijs zich ten dele terugverdienen (en misschien zelfs helemaal of met een bonus), en dat je bij een bezuiniging van een miljard dus lang geen miljard daadwerkelijk bezuinigd hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_95708730
quote:

[..]

Je hebt natuurlijk masters en je hebt masters.

Verder zit er wel iets in ja. Twee vrienden van me doen dezelfde master binnen dezelfde tijd. Een daarvan heeft daarnaast een fulltime-baan. Dat zegt zeker iets over zijn arbeidsethos maar ook over de master zelf.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:30:05 #78
116015 SicSicSics
pi_95708878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:25 schreef waht het volgende:
Je hebt natuurlijk masters en je hebt masters.
Natuurlijk, de een zal wel goed gaan in de avonduurtjes en de ander zal onmogelijk zijn. Je kunt ze ook op beide manier benaderen en het zal per student verschillen.

quote:
Verder zit er wel iets in ja. Twee vrienden van me doen dezelfde master binnen dezelfde tijd. Een daarvan heeft daarnaast een fulltime-baan. Dat zegt zeker iets over zijn arbeidsethos maar ook over de master zelf.
Praktijkvoorbeelden schijnen in dit topic uit den boze te zijn. Dan heb je het niet gesnapt ofzo! :? ;)
Fine, fuck you then!
pi_95709045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:30 schreef SicSicSics het volgende:
Praktijkvoorbeelden schijnen in dit topic uit den boze te zijn. Dan heb je het niet gesnapt ofzo! :? ;)
Tja, naast praktijkvoorbeelden heb ik geen enkele kennis van zaken. ;(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:56:56 #80
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95711963
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Lekker dubbel.

Aan de ene kant verwachten we van onze best an brigtest dat ze niet voor het grote geld gaan en hun talenten inzetten voor de maatschappij (je wilt geen 'graaier' zijn).

Aan de andere kant moeten ze hun dure opleidingen helemaal zelf maar bijelkaar ritselen, dan wel door zich voor tienduizenden euro's in de schuld te steken of via het bedrijfsleven een sponsor te regelen.

Dan moet je wel een heilige zijn om daarna 'nee' te zeggen tegen het snelle geld en braaf bij een NGO of universiteit te gaan werken. Gaan we ook zoveel eisen als mensen bij ons aan kloppen voor een uitkering, zorg of hulptraject?

quote:
[quote]
[..]

Deze euro's lijken me nuttiger dan de euro's die naar opleidingen psychologie gaan zodat iedere aankomende huismoeder met een vwo diploma een jaartje wat over zichzelf kan leren. Of 1 op 1 begeleiding van een zwaar autistisch dubbelgehandicapt kind,. zodat ie blauwe en rode voorwerpen uit elkaar kan leren houden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

*gaap*

Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het nu al buiten deze subsidie om prima redden en lekker doorstuderen. Waarom gaat het daar niet om? En waarom zou ik niet weten waar ik het over heb? :D
De opleidingen die mensen in de avonduurtjes volgen, eisen geen totale inzet. En met totale inzet bedoel ik bijvoorbeeld de toestanden die je op balletacademies ziet. 12 uur per dag trainen, 7 dagen in de week. Niemand kan in de avond uurtjes de balletacademie volgen.

Die optie is dan ook uitgesloten voor mensen die overdag moeten werken om te eten. Topopleidingen zijn net zo. Als je in de mac moet staan om het te financieren, vergeet het maar. Het is lenen, van te voren werken, beurs of helemaal niks.

En als je van te voren werkt: Hoe lang moet je burgers flippen voor je een jaar Harvard kan betalen? Loopt de staat niet heel veel belasting mis als je de eerste 5/10 jaar van je carrière maar een bescheiden loon hebt en pas na je 30ste je potentieel kan verzilveren?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar een wil is...

[..]

Misschien dat die norm nu verlegd wordt?

[..]

Geld. Geld. En geld. En er wordt toch geen lood om hun schoenen gebonden? De Epo wordt er alleen vanaf gehaald.

Je maakt van het minder optimale de nieuwe norm. Geen goed idee, mi.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 19-04-2011 14:07:37 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:20:00 #81
116015 SicSicSics
pi_95712862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Lekker dubbel.

Aan de ene kant verwachten we van onze best an brigtest dat ze niet voor het grote geld gaan en hun talenten inzetten voor de maatschappij (je wilt geen 'graaier' zijn).

Aan de andere kant moeten ze hun dure opleidingen helemaal zelf maar bijelkaar ritselen, dan wel door zich voor tienduizenden euro's in de schuld te steken of via het bedrijfsleven een sponsor te regelen.

Dan moet je wel een heilige zijn om daarna 'nee' te zeggen tegen het snelle geld en braaf bij een NGO of universiteit te gaan werken. Gaan we ook zoveel eisen als mensen bij ons aan kloppen voor een uitkering, zorg of hulptraject?
Dat heb je mij nooit horen zeggen en dat zal ik ook nooit zeggen.

quote:
Deze euro's lijken me nuttiger dan de euro's die naar opleidingen psychologie gaan zodat iedere aankomende huismoeder met een vwo diploma een jaartje wat over zichzelf kan leren. Of 1 op 1 begeleiding van een zwaar autistisch dubbelgehandicapt kind,. zodat ie blauwe en rode voorwerpen uit elkaar kan houden.
Het is niet aan ons om te beslissen. En ik twijfel of ik het met je eens ben. Zoals gezegd heeft niet iedere master of andere doorstudeerder zo'n subsidie en worden er ook nog eens 250 buitenlandse studenten hierheen gehaald (die daarna weer terug gaan?). Dat is ook een investering van niks. Bovendien kun je met het verzelfstandigen van gehandicapten ook bakken met geld verdienen.

Ik weet niet of het zo simpel is.

quote:
De opleidingen die mensen in de avonduurtjes volgen, eisen geen totale inzet. En met totale inzet bedoel ik bijvoorbeeld de toestanden die je op balletacademies ziet. 12 uur per dag trainen, 7 dagen in de week. Niemand kan in de avond uurtjes de balletacademie volgen.
Ik mag leien dat er niemand uit deze pot subsidie aan het dansen is geslagen! Anders mogen ze het meteen om zeep helpen! :D

quote:
Die optie is dan ook uitgesloten voor mensen die overdag moeten werken om te eten. Topopleidingen zijn net zo. Als je in de mac moet staan om het te financieren, vergeet het maar. Het is lenen, van te voren werken, beurs of helemaal niks.
Dus actief op zoek gaan naar een sponsor.Want zoals gezegd zijn er nu ook zat master studenten die het zonder deze beurs kunnen.

quote:
Je maakt van het minder optimale de nieuwe norm. Geen goed idee, mi.
Je maakt van een mug een olifant. Ook nooit heel handig! :D
Fine, fuck you then!
pi_95716194
@finsdefis
quote:
Gewoon de definitie van 'hoger opgeleid' veranderen. Zodra je meer dan alleen de basisschool hebt gehad ben je immers al 'hoger opgeleid' dan een groot deel van de wereld. Laten we daar gewoon genoegen mee nemen en onze val terug naar een productie-economie versnellen
Inderdaad. Als de overheid zo wijs was geweest om MBO-4 ook tot hoger opgeleid te rekenen dan waren al die fratsen niet nodig geweest om aan de Europees afgesproken doelstelling (Bologna of Lissabon?) te voldoen. In veel andere landen, waaronder de U.S.A. en de U.K. wordt ook MBO-4 niveau tot hoger opgeleid gerekend maar dat hadden onze politici blijkbaar niet begrepen.

@RJ
quote:
Vraag me wel af waarom het kabinet zo met het woord 'hardwerkend' schermt.
Mijn gok: omdat de VVD van haar imago afwilde dat zij de partij voor de rijken is. De VVD-fractievoorzitter maakte op verzoek van de VVD-spindoctor van “de partij voor de rijken” “de partij voor de hardwerkenden”. Dit is een illustratie uit het boekje van hoe dat spinnen werkt en hoe effectief het helaas is zogauw er een gebrek aan vermogen tot kritisch denken is bij de media en de burgers.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_95716290
Overigens heeft de VVD het afgelopen jaar natuurlijk volop bewezen dat zij nog steeds voornamelijk of misschien wel enkel aan de rijkste kiezers denkt. Ofdat het de rijkste 1%, de rijkste 10% of de rijkste 25% betreft laat ik maar even in het midden.
Dat mag hoor, maar dat de VVD daar dan ook eerlijk voor uitkomt. Niets is zo gevaarlijk als een wolf in schaapskleren.
#NoDAPL
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:47:03 #84
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95716479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat heb je mij nooit horen zeggen en dat zal ik ook nooit zeggen.

[..]

Het is niet aan ons om te beslissen. En ik twijfel of ik het met je eens ben. Zoals gezegd heeft niet iedere master of andere doorstudeerder zo'n subsidie en worden er ook nog eens 250 buitenlandse studenten hierheen gehaald (die daarna weer terug gaan?). Dat is ook een investering van niks. Bovendien kun je met het verzelfstandigen van gehandicapten ook bakken met geld verdienen.
Ik heb het dan ook niet over investeren in gehandicapten die wel een uitzicht op zelfstandig leven hebben.

Dat buitenlanders hier mogen studeren is niet meer dan een wederdienst, we gaan er ook vanuit dat er zulke programma's voor Nederlanders in het buitenland zijn.

quote:

Ik mag leien dat er niemand uit deze pot subsidie aan het dansen is geslagen! Anders mogen ze het meteen om zeep helpen! :D
Het is volgens mij een WO beurs. Dat wij in Nederland hier wereldberoemde dansgezelschappen hebben, het zal je maar weinig zeggen.

quote:

Dus actief op zoek gaan naar een sponsor.Want zoals gezegd zijn er nu ook zat master studenten die het zonder deze beurs kunnen.

Met hangen en wurgen en heel veel geluk hebben en op de juiste plek op de juiste tijd zijn, en maar net bezig zijn met iets waar het bedrijfsleven geld in ziet, ja dan zou het inderdaad kunnen. Maar dat zou ik niet stimuleren willen noemen.

quote:

Je maakt van een mug een olifant. Ook nooit heel handig! :D

Men slaat een olifant plat om een mug te besparen. Niet heel handig..
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:02:29 #85
116015 SicSicSics
pi_95717230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik heb het dan ook niet over investeren in gehandicapten die wel een uitzicht op zelfstandig leven hebben.

Dat buitenlanders hier mogen studeren is niet meer dan een wederdienst, we gaan er ook vanuit dat er zulke programma's voor Nederlanders in het buitenland zijn.
Als die programma's er zijn hoeven ze toch geen geld van ons te krijgen in het buitenland, want dan krijgen ze al geld van het land waar ze naartoe gaan. Of mis ik iets? :D

quote:
Het is volgens mij een WO beurs. Dat wij in Nederland hier wereldberoemde dansgezelschappen hebben, het zal je maar weinig zeggen.
Het spreekt weinig tot mijn verbeelding ja.

quote:
Met hangen en wurgen en heel veel geluk hebben en op de juiste plek op de juiste tijd zijn, en maar net bezig zijn met iets waar het bedrijfsleven geld in ziet, ja dan zou het inderdaad kunnen. Maar dat zou ik niet stimuleren willen noemen.
Het gaat hier om een beurs voor een fractie van een fractie van de mensen die een master halen. 100 man loopt er in de beurs mee. 100. Op meer dan 1.200 soorten master opleidingen. :D Hoe betalen al die andere masters hun diploma? Volgens mij is het niet zo'n drama hoor.

Ja, nu moet Shell je onderzoekstripje naar de VS dokken ipv. dat er een fonds is om het doen. Nou, boeiend!
Fine, fuck you then!
pi_95717281
Dit land is te aardig. Het gaat uit van wat haar onderdanen van haar nodig hebben en kijkt niet of nauwelijks naar wat zijzelf in de toekomst van haar onderdanen nodig heeft.

Als je het zo bekijkt hebben de meest getalenteerden deze beurs inderdaad niet 'nodig' Zonder deze beurs zal deze groep ook niet onder de brug belanden. Kun je het geld beter in iemand steken die het niet op eigen kracht redt.

Maar als je zo doorgaat als land eindig je met het tot in den treure sponsoren met de zielige gevallen, terwijl de getalenteerden vertrekken naar een land dat wel waardering voor ze heeft, of eindigen op een middelmatig niveau. Omdat ze alles zelf moesten doen en hun 'ding' toevallig niet in goede aarde valt bij het bedrijfsleven.

Zou het bedrijfsleven van nu bijvoorbeeld geld willen steken in een autistische zolderkamergeleerde die met een of ander vreemd gedachte-experiment een boom op wil zetten over de theoretische grenzen van de berekenbaarheid?
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:08:46 #87
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95717553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als die programma's er zijn hoeven ze toch geen geld van ons te krijgen in het buitenland, want dan krijgen ze al geld van het land waar ze naartoe gaan. Of mis ik iets? :D

[..]

Het spreekt weinig tot mijn verbeelding ja.

[..]

Het gaat hier om een beurs voor een fractie van een fractie van de mensen die een master halen. 100 man loopt er in de beurs mee. 100. Op meer dan 1.200 soorten master opleidingen. :D Hoe betalen al die andere masters hun diploma? Volgens mij is het niet zo'n drama hoor.

Ja, nu moet Shell je onderzoekstripje naar de VS dokken ipv. dat er een fonds is om het doen. Nou, boeiend!
Shell wil dus niet alle onderzoekstrips dokken waar wij wel wat aan zouden hebben.

En 'die andere masters dan' die kosten geen 50k. Mijn master gelukkig ook niet. Maar een master op een topuniversiteit wel.

Maar ja, wat MT ook zegt, zonder beurs belanden die mensen ook niet onder de brug, kennelijk zijn ze niet 'zielig' genoeg. Dus we steken er geen geld meer in. Laten we vooral doorgaan met het pompen van geld in zielige gevallen, dat is een winnende strategie.
pi_95717643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:03 schreef MuyTrabajo het volgende:
Maar als je zo doorgaat als land eindig je met het tot in den treure sponsoren met de zielige gevallen, terwijl de getalenteerden vertrekken naar een land dat wel waardering voor ze heeft, of eindigen op een middelmatig niveau. Omdat ze alles zelf moesten doen en hun 'ding' toevallig niet in goede aarde valt bij het bedrijfsleven.
Je houdt ze toch niet tegen. Mensen die inzien dat het gras groener is aan de andere kant, verdwijnen toch wel. Of je ze het nu gemakkelijk of moeilijk maakt.
pi_95718020
quote:
Moet ik hier nu echt een preek gaan houden over het belang van fundamenteel onderzoek?
Dat gaat een bedrijf als Shell niet betalen hoor tenzij het denkt daar op de korte of middellange termijn winst mee te kunnen maken.
De uitvinding van de lasterstraal en het werken van GPS, wat niet mogelijk zou zijn zonder de relativiteitstheorie, hebben wij o.a. te danken aan fundamenteel onderzoek.
Zonder laserstralen zou jij bijv. geen DVD-speler hebben of CD-speler hebben, zouden er voor operaties vele ernstigere wonden moeten worden gemaakt (= groter risico op infecties), zou bijziendheid niet kunnen worden gecorrigeerd, zouden tal van productieprocessen tig keer zo duur zijn (wat dus zou betekenen dat jij heel wat meer zou moeten betalen voor tal van produkten die jij koopt) etc.
Hoe heeft een volk wat ooit grootse intellectuele prestaties leverde toch zo kunnen afglijden?
#NoDAPL
pi_95718098
quote:
Ik ben wel van mening dat investeringen in onderwijs zich ten dele terugverdienen (en misschien zelfs helemaal of met een bonus), en dat je bij een bezuiniging van een miljard dus lang geen miljard daadwerkelijk bezuinigd hebt.
Volgens onderzoek van de OESO krijg je die investeringen terug inclusief een bonus.
Hoe dan ook, het is bijzonder kortzichtig om niet te investeren in goed onderwijs. Als je dan toch zo nodig wil bezuinigen dan kan je beter op andere zaken bezuinigen.
#NoDAPL
pi_95719811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je houdt ze toch niet tegen. Mensen die inzien dat het gras groener is aan de andere kant, verdwijnen toch wel. Of je ze het nu gemakkelijk of moeilijk maakt.
Zorg dan dat het gras hier groener is! En dat doe je niet door tot in de eeuwigheid alleen maar geld in zielige gevallen te steken.
pi_95721370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:18 schreef Killaht het volgende:
Mja, wanneer Nederland die kennis gaat houden op eigen bodem , en er dus zelf profijt van kan trekken, heb ik er geen problemen mee. Wanneer de vogel is gevlogen voordat de kip zijn gouden ei heeft gelegd heb ik er wel problemen mee. HRA mag trouwens wat mij betreft ook aan banden gelegd worden. Hoort voor een starter te zijn, en niet voor iemand die een huis van een half miljoen kan kopen. Dus elke starter gewoon een kapitaal geven tot een maximum. Ga je weer groter/duurder wonen ben je geen starter en ga ik ervan uit dat je op eigen benen kan staan. Simpel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95721831
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:32 schreef Shivo het volgende:
Ik wist niet dat Rubicon stop was gezet, dat is echt doodzonde. Net als het stopzetten van dit programma. Ben het niet eens met de opmerking dat Erasmus beurzen voor zonnige stranden zijn, ook dat gaat om serieuze buitenlandervaring opdoen.
Juistem.

Maar slechte zaak dit voorstel van het kabinet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95724961
quote:
En dat doe je niet door tot in de eeuwigheid alleen maar geld in zielige gevallen te steken.
Die zielige gevallen zijn helemaal niet het probleem. De privatisering van de zorg en het onderwijs*, het slechte pensioenbeleid (omslagstelsel) en de massa-immigratie zijn het probleem. Daar kunnen die zielige mensen niets aan doen.

* Hoewel het onderwijs van publieke middelen wordt bekostigd en daarmee officieel de status heeft van publiek onderwijs heeft er toch al een sterke privatisering plaatsgevonden aangezien de scholen bestuurd worden als bedrijven: een allesbehalve wenselijke ontwikkeling in een markt waarin je met anderen hun geld risico neemt, waarin er sprake is van een gedwongen produktafname en waarin een slechte kwaliteit niet of amper wordt afgestraft.
#NoDAPL
pi_95725043
Voor alle duidelijkheid: de Marokkanen/Antillianen/whatever die na 20 jaar nog amper Nederlands spreken zijn geen zielige gevallen. De mensen die geen noemenswaardige handicap hebben en noch willen werken noch willen studeren zijn geen zielige gevallen. Mensen die een zware handicap hebben (kan bijv. ook een zeer lage intelligentie zijn) en hierdoor zijn vastgelopen in hun scholing of niet aan het werk kunnen geraken. zijn dat wel. Maak for crying out loud eens dat verschil en scheer ze niet allemaal over één kam. De echt zielige gevallen verdienen een beter lot. Er moet beter worden geselecteerd zodat de middelen terecht komen bij die mensen die ze echt nodig hebben.
#NoDAPL
pi_95734691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mensen die een zware handicap hebben (kan bijv. ook een zeer lage intelligentie zijn) en hierdoor zijn vastgelopen in hun scholing of niet aan het werk kunnen geraken. zijn dat wel. Maak for crying out loud eens dat verschil en scheer ze niet allemaal over één kam.
Ik verwijt de kwetsbare groepen helemaal niks, ik zeg gewoon dat ze geen goede investering zijn. Beschaving dicteert ons voor die mensen te zorgen, dus doen wij dat.

Je geld in talentvolle mensen steken is wel een inverstering. Ik krijg jeuk als sommige mensen menen dat je alleen daar maar geld in kwetsbare groepen mag stoppen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:28:03 #97
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95734964
Opener wordt de wetenschap er niet van, als alles zichzelf maar moet gaan bedruipen. Iedereen (personen en bedrijven) zal hun investeringen terug willen zien en voor de economische keuze gaan (minder fundamenteel onderzoek, alles dicht timmeren met patenten)
pi_95734993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:23 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ik verwijt de kwetsbare groepen helemaal niks, ik zeg gewoon dat ze geen goede investering zijn. Beschaving dicteert ons voor die mensen te zorgen, dus doen wij dat.

Je geld in talentvolle mensen steken is wel een inverstering. Ik krijg jeuk als sommige mensen menen dat je alleen daar maar geld in kwetsbare groepen mag stoppen.
O+ O+

Vooruitgang wordt niet geboekt door de dommen. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_95735127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Opener wordt de wetenschap er niet van, als alles zichzelf maar moet gaan bedruipen. Iedereen (personen en bedrijven) zal hun investeringen terug willen zien en voor de economische keuze gaan (minder fundamenteel onderzoek, alles dicht timmeren met patenten)
Er is niets mis met toepassingsgericht onderzoek (in de belangrijke vakgebieden als techniek en natuurwetenschap). Daar wordt vaak iedereen beter van.

Het dwingt universiteiten ook te diversificeren. Geld verdienen met het een en te investeren in het ander. Daar lijkt me niets mis mee.

dinsdag 19 april 2011 @ 21:31:42 #100
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95735234
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is niets mis met toepassingsgericht onderzoek (in de belangrijke vakgebieden als techniek en natuurwetenschap). Daar wordt vaak iedereen beter van.

Het dwingt universiteiten ook te diversificeren. Geld verdienen met het een en te investeren in het ander. Daar lijkt me niets mis mee.
Er is niks mis mee, maar ook fundamenteel onderzoek is van belang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')