abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:18:11 #51
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95699926
Wellicht wil er niemand dan in D66-stan wonden en loopt men weg met Noord-Nederland (SP). Wellicht kan het vrije bedrijfsleven in Groot VVD land geen werknemers vinden, omdat het geen land is waar werknemers willen wonen. Of juist wel.

Ben benieuwd :P
pi_95700401
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Beurs waarmee excellente studenten in het buitenland konden studeren wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. De zoveelste middelvinger naar ambitieuze en talentvolle mensen. Maar hey, als Henk en Ingrid hun ouwe volluksbuurtje maar terug kennen :(

Maaiveld 1 dit kabinet.

[..]

Heb ik een vraag; Hoeveel van die studenten die in het buitenland studeren op kosten van ....... gaan uiteindelijk ook werken in het Buitenland en betalen daar hun belastingen, geven hun kennis aan die landen? Geven daar hun lonen uit? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 19 april 2011 @ 06:55:05 #53
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_95701148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar ergens moet het geld vandaan komen, helaas.
Precies, we moeten tenslotte wel die bonussen blijven betalen voor de bankiers en voor het overeind houden van de banken. Alles is daaraan ondergeschikt. En we moeten de aandeelhouders tevreden houden. Dan saneren we onze kenniseconomie maar weg :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_95701860
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Het Nederlandse onderwijs is dood... Ik studeer in Nijmegen en we gaan volgende week via de studie (niet studenten) vereniging op reis naar Turkije en Bulgarije voor 10 dagen. Deze week zijn we echter begonnen aan een nieuw studieblok waarin we 1 vak van een andere faculteit krijgen. Kwam de lul die de baas is over dat vak vandaag met de mededeling dat je naar IEDER werkcollege moet. Ongeacht of je iets gaat doen waardoor je in 10 dagen tijd meer leert dan in heel zijn pauper vak anders is het exit en mag je het tentamen niet maken. Dat is nou universitair anno 2011. Er is trouwens wel subsidie voor die reis geregeld en in ruil daarvoor moeten we 2 foto's maken en een verantwoording van een half kantje bij iedere foto schrijven :')
Het Universitair onderwijs is een soort voortgezet kleuter onderwijs geworden. Vroeger :) was het je eigen verantwoordelijkheid of je nu wel of niet naar college ging, het ging toen om de kennis, die dan vervolgens getoetst werd in een ten- of examen.
Vanuit de stroming die in 1968 is begonnen werd ge-eist dat het onderwijs democratisch zou moeten zijn. Het resultaat is kleuter onderwijs van laag niveau, waarin de student helemaal niets meer te vertellen heeft.
(Trouwens onderwijs is per definitie ondemocratisch, maar moet wel gebaseerd zijn op eigen verantwoordelijkheid)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_95702429
En lenen voor je ambities?
pi_95703081
Onze ministers besteden liever geld aan openingsfeestjes voor snelwegen inclusief op klassieke muziek dansende graafmachines dan dat ze het steken in topstudenten en daarmee het kennisniveau en het aanzien van Nederland in het buitenland verbeteren.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:49:49 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95703703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb ik een vraag; Hoeveel van die studenten die in het buitenland studeren op kosten van ....... gaan uiteindelijk ook werken in het Buitenland en betalen daar hun belastingen, geven hun kennis aan die landen? Geven daar hun lonen uit? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Die gaan inderdaad wel weg, dit is geen land waar slimme mensen willen wonen. Maar zoals al eerder gezegd, er vanuit gaan dat de buitenlanders deze mensen wel een beurs geven, is een vorm van freeriden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:03 schreef Den_Haag het volgende:
En lenen voor je ambities?
Het is geen grote regeling die duizenden laat flierefluiten op kosten van de staat. Het gaat hier om een kleine 100 studenten per jaar die 9 op hun lijst staan en echt keihard werken, en later vaak in de wetenschap verder willen.

De wetenschap verdient geen bergen geld, het is echt niet zo dat je die 50 k (hoeveel precies?) voor een master in Cambridge wel even terug verdient in 3 jaar. Dan moet je al bij een bank werken en graai constructies gaan verzinnen, maar da's nou ook weer niet de bedoeling.

We laten topsporters toch ook geen lenig van 30/50 k afsluiten zodat ze ons op de Spelen kunnen vertegenwoordigen?
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:09:55 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95704253
Echte talentvolle en ambitieuze studenten fixen hun shit wel hence 'talentvol en ambitieus'! Ze zijn nu gewoon weer eens het kaf van het koren aan het scheiden. Zo zou je het ook kunnen zien natuurlijk. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:14:50 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95704376
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef SicSicSics het volgende:
Echte talentvolle en ambitieuze studenten fixen hun shit wel hence 'talentvol en ambitieus'! Ze zijn nu gewoon weer eens het kaf van het koren aan het scheiden. Zo zou je het ook kunnen zien natuurlijk. O+
Natuurlijk, die hebben allemaal een geldpers in hun schuurtje staan! Waarom denken mensen toch dat de echt talentvolle mensen iets uit niets kunnen creëren? Ook zij moeten gewoon voor hun studie betalen.

En als er geen beurzen zijn houdt het ook voor de getalenteerden snel op. Ja, ze kunnen lenen maar vooral in de wetenschap loop je niet heel hard binnen. Dan moeten ze al haast naar het bedrijfsleven.

En dat betekent echt niet dat die mensen dan kennelijk maar sukkeltjes waren.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:17:04 #60
116015 SicSicSics
pi_95704435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Natuurlijk, die hebben allemaal een geldpers in hun schuurtje staan! Waarom denken mensen toch dat de echt talentvolle mensen iets uit niets kunnen creëren? Ook zij moeten gewoon voor hun studie betalen.

En als er geen beurzen zijn houdt het ook voor de getalenteerden snel op. En dat betekent echt niet dat die mensen dan kennelijk maar sukkeltjes waren.
Ik ken genoeg mensen die na hun studie een betaalde Master aan het doen zijn. Sponsoring bij bedrijven, doorstuderen in de avond uurtjes. Ophouden als het moeilijk wordt en dan ambitie claimen is natuurlijk een lachertje!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:25:00 #61
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95704681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die na hun studie een betaalde Master aan het doen zijn. Sponsoring bij bedrijven, doorstuderen in de avond uurtjes. Ophouden als het moeilijk wordt en dan ambitie claimen is natuurlijk een lachertje!
Een master theoretische natuurkunde aan Cambridge afronden 'in de avond-uurtjes'. Aardige baas ook die dat betaalt.

Zo dwing je mensen het ook het bedrijfsleven in want in de wetenschap verdien je niet veel. Ja er zijn mensen die zo een master afronden, maar dat is eerder ondanks de lastige omstandigheden en zeker niet de norm voor succes en ambitie.

Waarom zou je het de slimsten extra moeilijk maken in plaats van de te faciliteren? Je bindt voetballers toch ook geen lood aan de schoenen 'omdat een echt goede voetballer ook dan kan voetballen'.

En dat ophouden 'zodra het moeilijk wordt'. Weet je wel waar je het over hebt? Alsof theoretische natuurkunde aan Cambridge een eitje zou zijn, ik doe het ze niet na.
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:48:05 #62
116015 SicSicSics
pi_95705399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Een master theoretische natuurkunde aan Cambridge afronden 'in de avond-uurtjes'. Aardige baas ook die dat betaalt.
Waar een wil is...

quote:
Zo dwing je mensen het ook het bedrijfsleven in want in de wetenschap verdien je niet veel. Ja er zijn mensen die zo een master afronden, maar dat is eerder ondanks de lastige omstandigheden en zeker niet de norm voor succes en ambitie.
Misschien dat die norm nu verlegd wordt?

quote:
Waarom zou je het de slimsten extra moeilijk maken in plaats van de te faciliteren? Je bindt voetballers toch ook geen lood aan de schoenen 'omdat een echt goede voetballer ook dan kan voetballen'.
Geld. Geld. En geld. En er wordt toch geen lood om hun schoenen gebonden? De Epo wordt er alleen vanaf gehaald.

quote:
En dat ophouden 'zodra het moeilijk wordt'. Weet je wel waar je het over hebt? Alsof theoretische natuurkunde aan Cambridge een eitje zou zijn, ik doe het ze niet na.
Ik ook niet, maar ik heb ook niet het talent en de ambitie om dat te gaan doen! ;)

God... weer zo'n bak dooddoeners, ik ben lekker op dreef vandaag! O+
Fine, fuck you then!
pi_95705491
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:42 schreef mymoodfentje het volgende:
Symboolpolitiek :')
Er is geen enkel woord waarmee je dit alles zo goed kan omschrijven:')
pi_95705600
Waarom schaffen de de hypotheekrente aftrek niet gewoon af, scheelt 13 miljard euro per jaar en jongeren hebben er toch niets aan. Je bent namelijk knettergek als je in deze huizenmarkt zeepbel een woning gaat kopen. De zogenaamde solidariteit tussen de generaties bestaat vooral uit het feit dat jongeren veel... heel veel mogen inleveren zowel nu als de komende 30 jaar en de ouderen vooral optimaal blijven profiteren van de bestaande regelingen. Tijd om een politieke partij op te richten die de belangen van jongeren optimaal behartigt :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95705702
quote:

[..]

Wat een bullshit, dat jij genoeg mensen kent die dit doen, wil nog niet zeggen dat dit overal zo is,
niet iedereen word zomaar gesponserd in elk vakgebied...

Hiermee bezuinig je dus weinig tot niks, bovendien doe je zo je eigen kenniseconomie de das om.
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:00:47 #66
116015 SicSicSics
pi_95705786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wat een bullshit, dat jij genoeg mensen kent die dit doen, wil nog niet zeggen dat dit overal zo is,
niet iedereen word zomaar gesponserd in elk vakgebied...
Mijn stelling: Als je genoeg talent hebt, het waard bent en ambitieus bent, kun je een sponsoring regelen. Misschien is dat wel een leuke nieuwe beroepsgroep; studentenmakelaar. Om het eens naar het voetbal door te trekken.

quote:
Hiermee bezuinig je dus weinig tot niks, bovendien doe je zo je eigen kenniseconomie de das om.
Dat je hiermee weinig bezuinigt geloof ik best, maar wat valt er weg als dit niet wegvalt? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. En dat we op deze manier 'onze kenniseconomie om zeep helpen' geloof ik niet. Dat gebeurt volgens de betrokkenen namelijk al 25 jaar met elke bezuiniging en we doen nog steeds best aardig mee.
Fine, fuck you then!
pi_95706054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het Universitair onderwijs is een soort voortgezet kleuter onderwijs geworden. Vroeger :) was het je eigen verantwoordelijkheid of je nu wel of niet naar college ging, het ging toen om de kennis, die dan vervolgens getoetst werd in een ten- of examen.
Vanuit de stroming die in 1968 is begonnen werd ge-eist dat het onderwijs democratisch zou moeten zijn. Het resultaat is kleuter onderwijs van laag niveau, waarin de student helemaal niets meer te vertellen heeft.
(Trouwens onderwijs is per definitie ondemocratisch, maar moet wel gebaseerd zijn op eigen verantwoordelijkheid)
Maar ook het onderlinge haantjes gedrag tussen de verschillende afdelingen en het af proberen te wentelen van bezuinigingen op iedereen behalve jezelf. Tijdens die grote demonstratie op het malieveld had de unie bussen geregeld voor de student zonder OV kaart om vervolgens een week later in een 5 sterren hotel in Parijs met andere besturen van universiteiten te praten over hoe zoveel mogelijk bezuinigingen op hun afgewenteld konden worden op de student. In plaats van eensgezind te zeggen nee dit kan niet je studenten naaien.
pi_95706373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Mijn stelling: Als je genoeg talent hebt, het waard bent en ambitieus bent, kun je een sponsoring regelen. Misschien is dat wel een leuke nieuwe beroepsgroep; studentenmakelaar. Om het eens naar het voetbal door te trekken.
Dan ben ik het niet eens met je stelling... die normen die jij noemt hanteren ze hoogstwaarschijnlijk ook bij die beurs, ik denk dat wanneer je een sponsor zoekt in de vorm van een bedrijf het winstoogmerk een te grote rol zal spelen. in sommige vormen van wetenschap valt helemaal geen of weinig winst te behalen, grote kans dat je bij commerciele bedrijven kei hard wordt afgewezen.

quote:
Dat je hiermee weinig bezuinigt geloof ik best, maar wat valt er weg als dit niet wegvalt? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. En dat we op deze manier 'onze kenniseconomie om zeep helpen' geloof ik niet. Dat gebeurt volgens de betrokkenen namelijk al 25 jaar met elke bezuiniging en we doen nog steeds best aardig mee.
maar voor hoelang nog?
pi_95707886
quote:

[..]

Je hebt nou echt werkelijk geen idee waar je het over hebt blijkt maar weer eens. Dat "ik ken genoeg mensen" argument is ook altijd leuk. Daar gaat het helemaal niet om, maar goed.
pi_95708017
Jammer maar helaas. Overal moet bezuinigd worden, en waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan.

Studenten met talent kunnen in landen als Japan en de VS hun MS/PhD doen, en worden daar nog betaald voor ook. Het lijkt me uitermate redelijk dat ze in Nederland hun BS doen, en dan later in het buitenland ervaring opdoen via een betaalde MS/PhD.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:18:19 #71
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95708499
Bezuinigen op onderwijs en kennis :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:18:56 #72
116015 SicSicSics
pi_95708518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:17 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Dan ben ik het niet eens met je stelling... die normen die jij noemt hanteren ze hoogstwaarschijnlijk ook bij die beurs, ik denk dat wanneer je een sponsor zoekt in de vorm van een bedrijf het winstoogmerk een te grote rol zal spelen. in sommige vormen van wetenschap valt helemaal geen of weinig winst te behalen, grote kans dat je bij commerciele bedrijven kei hard wordt afgewezen.
Dan moet je wat aan je thesis doen? Of bij een niet commerciële onderzoeksinstelling solliciteren. Mogelijkheden zat dunkt me. En dat er in sommige vormen van wetenschap niets te verdienen valt geloof ik niet.
Fine, fuck you then!
pi_95708551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:18 schreef Killaht het volgende:
Bezuinigen op onderwijs en kennis :')
Waarom niet? Je denkt toch niet dat iedere euro die in onderwijs wordt gestoken nuttig wordt besteed?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:27 #74
116015 SicSicSics
pi_95708574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:00 schreef Physics het volgende:
Je hebt nou echt werkelijk geen idee waar je het over hebt blijkt maar weer eens. Dat "ik ken genoeg mensen" argument is ook altijd leuk. Daar gaat het helemaal niet om, maar goed.
*gaap*

Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die het nu al buiten deze subsidie om prima redden en lekker doorstuderen. Waarom gaat het daar niet om? En waarom zou ik niet weten waar ik het over heb? :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:21:41 #75
116015 SicSicSics
pi_95708603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:19 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom niet? Je denkt toch niet dat iedere euro die in onderwijs wordt gestoken nuttig wordt besteed?
Natuurlijk wel, want het is onderwijs. Dan is het altijd netjes integer en helpt het.

Als we 10 miljard extra investeren heeft iedereen over 2 jaar een master!

:')
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')