Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA. Op de uit de klauwen lopende PGB's. Maar niet op de talenten waar Nederland over 10 jaar zich voor op de borst klopt.quote:Op maandag 18 april 2011 22:29 schreef bijdehand het volgende:
Jammer dit. Maar helaas moet erg bezuinigd worden
Dat met die HRA ben ik het niet mee eens, wel met de PGB's, maar dat is niet echt ontopicquote:Op maandag 18 april 2011 22:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA. Op de uit de klauwen lopende PGB's. Maar niet op de talenten waar Nederland over 10 jaar zich voor op de borst klopt.
Bovendien, dit levert heel weinig op.
Punt is, er zijn wel zinniger bezuinigingen te bedenken dan deze.quote:Op maandag 18 april 2011 22:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat met die HRA ben ik het niet mee eens, wel met de PGB's, maar dat is niet echt ontopic
Iedereen hoger opgeleidquote:Op maandag 18 april 2011 20:31 schreef superdrufus het volgende:
Als we maar onze doelstelling halen om 50% van de bevolking een bachelor cadeau te geven, kwantiteit voor kwaliteit.
Gewoon de definitie van 'hoger opgeleid' veranderen. Zodra je meer dan alleen de basisschool hebt gehad ben je immers al 'hoger opgeleid' dan een groot deel van de wereld. Laten we daar gewoon genoegen mee nemen en onze val terug naar een productie-economie versnellenquote:
Ja, dat is zo. Maar ergens moet het geld vandaan komen, helaas.quote:Op maandag 18 april 2011 22:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Punt is, er zijn wel zinniger bezuinigingen te bedenken dan deze.
Heeft met prioriteiten te maken, en die liggen nu helaas niet bij de slimmere mensen. Vraag me wel af waarom het kabinet zo met het woord 'hardwerkend' schermt. Werken AIO's en topstudenten dan niet hard?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar ergens moet het geld vandaan komen, helaas.
quote:Op maandag 18 april 2011 22:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Bezuinig dan met verstand of zo. Op de HRA.
Verrekte koekwaus. Monkol. Is toch niet normaal jonguh?!quote:Maaiveld 1 dit kabinet
Toegelaten worden != beurs.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:29 schreef Morendo het volgende:
Ach, de echt getalenteerde mensen (studenten) die ik ken hebben het kleffe handje van vadertje Staat toch al niet nodig gehad om toegelaten te worden tot een Oxford of Stanford.
Mag ik H& I niet terug onderbuiken?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Verrekte koekwaus. Monkol. Is toch niet normaal jonguh?!
Henkie, jij mag dat wel!quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mag ik H& I niet terug onderbuiken?
Ja, maar de Anglo-Amerikaanse elite-universiteiten verlenen zelf ook beurzen.quote:
Klopt, maar als een land er vanuit gaat dat het andere land wel een beurs zal verstrekken voor zijn eigen talent, is dat niet een vorm van freeriden?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar de Anglo-Amerikaanse elite-universiteiten verlenen zelf ook beurzen.
Niet opgeleide mensen zijn makkelijker te beïnvloeden en daardoor zijn het makkelijke stemmen voor de partij, ze hoeven er niet mee eens te zijn, als ze maar gekozen worden.quote:Op maandag 18 april 2011 22:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk mis met de elite, vraag ik me dan af. Soms heb ik het idee dat de PVV denkt dat je op de universiteit juist dingen afleert. Alsof hoger opgeleiden minder zouden weten dan 'de man in de straat'.
Niks mis met de 'man in de straat'. Maar kan een land draaien op 'de man in de straat' alleen? En als er weer zo trots wordt gesproken over een Neerlandse Trots zoals een ASML of een Koninklijke Boskalis, zien ze dan het verband niet met een linkse hobby als de universiteit?
Daar ga je de mist in. Ivy League-universiteiten zijn allemaal privaat.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Klopt, maar als een land er vanuit gaat dat het andere land wel een beurs zal verstrekken voor zijn eigen talent, is dat niet een vorm van freeriden?
Dan nog vind ik het gek dat een rijk land als NL niet voor zijn toptalenten wil betalen en ze laat meedingen naar buitenlandse beurzen. Laat die beurzen toch voor slimmerds uit een land dat het niet kan betalen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar ga je de mist in. Ivy League-universiteiten zijn allemaal privaat.
Dat zijn beurzen om daar je volledige opleiding te kunnen doen. De beurzen die nu worden afgeschaft zijn bedoeld om ervaring op te doen voor maximaal 1 jaar (of 2 jaar voor de Rubicon) en vormen een essentieel onderdeel van de Nederlandse financiering voor onderwijs.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar de Anglo-Amerikaanse elite-universiteiten verlenen zelf ook beurzen.
Huh? Wie zei dat ik links was? Zo jaren 90, die verdeling.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:52 schreef Morendo het volgende:
Dergelijke beurzen zijn, net als de HRA, 'rijkeluispremies'. Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden, maar eventuele linkse kritiek hierop is toch een tikkeltje merkwaardig.
Wat stem je dan, niet aanvallend bedoeld hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Huh? Wie zei dat ik links was? Zo jaren 90, die verdeling.![]()
Ik kan best met een vermagerde Wajong en PGB leven, en de stufie die niet meer voor de master geldt, het niet meer financieren van een tweede master, ach ja.
Maar steek het geld dan ook in de toekomst, en niet in verworven rechten die met zuur verdedigd worden.
Van alles, vaak D66. Maar er is niet echt iets wat echt aansluit bij mijn idealen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat stem je dan, niet aanvallend bedoeld hoor.Ik stem overigens VVD.
Tja, mensen staan nu eenmaal over het algemeen afwijzend tegenover veranderingen. Dit land kan zo veel beter worden ingericht, maar ja, die democratie he.
Ja, daar ben ik ook voor. Wat mij betreft wordt Nederland weer een (Republikeinse) Confederatie, een beetje zoals in de 17e (Gouden) eeuw.quote:Op dinsdag 19 april 2011 01:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Van alles, vaak D66. Maar er is niet echt iets wat echt aansluit bij mijn idealen.
Ik ben voor de dan-ga-je-daar-toch-wonen-cratie. Verschillende provincies, geregeerd door verschillende idealen. En dat je dan gaat wonen waar jij vind dat het beste geregeerd wordt. Leuk experiment, kan nog verrassende uitkomsten hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |