abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95682010
quote:
Motoragent deelt schop uit aan arrestant
Een opmerkelijke arrestatie vrijdagavond in het Centrum.

Drie Letse toeristen worden op het Oosteinde aangehouden vanwege winkeldiefstal. Een voorbijganger filmt de nogal hardhandige arrestatie.
http://www.at5.nl/artikel(...)op-uit-aan-arrestant

In de bron staat het filmpje.

Te zien is hoe een motormuis samen met een agent in burger(?) druk doende is om de misdaad te bestrijden, inclusief een don't fuck with me :D

Ook leuk is het schattige interview met de Marokkaanse meisjes die aan het einde op hetzelfde moment toeristen roepen :D

Punten van discussie:

Zijn motoragenten gewoon te ruw? in Amsterdam rijden ze vaak echt als gekken, soms met een dodelijk resultaat.

Waren dit echte troeristen of zigeuners die alles wat los en vast zit stelen? daar stikt het van in het centrum tegenwoordig.

Is dit het einde van het halfzachte optreden van de politie onder de nieuwe burgermeester?

[ Bericht 0% gewijzigd door WammesWaggel op 18-04-2011 19:56:31 ]
  maandag 18 april 2011 @ 19:52:05 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_95682050
Nee, aanpakken dat tuig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 18 april 2011 @ 19:53:32 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95682153
Dieven en rovers zijn gewoon tuig, ongeacht waar ze vandaan komen of welke status ze hebben. En als je ze op heterdaad betrapt, en ze openbaar ten schande zet, doen ze het nooit meer in jouw wijk.
pi_95682193
En gelijk heeft ie. Hard aanpakken gewoon.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_95682326
Hij doet het nog netjes die agent... Gewoon geen risico mee nemen dat die gast omhoog komt en ineens een mes in je donder plant ofzo.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 19:56:36 #6
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95682341
Terechte klacht. Veel te zachtzinnig aangepakt.
  maandag 18 april 2011 @ 19:56:45 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_95682353
Toch gewoon terecht als die ene Let los probeert te komen, zo'n agent schopt en hij er nog 2 in de gaten moet houden.

Ik had hem gelijk in z'n been geschoten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 april 2011 @ 20:03:39 #8
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95682854
Gewoon een trap op z'n bakkes geven, kut.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 18 april 2011 @ 20:06:44 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95683025
Hij geeft 1 schop? Poeh he!

1 agent kan 3 criminelen niet in bedwang houden als hij dat zachthandig moet doen, hij is zwaar in de minderheid. Prima zaak dus. En ja, dit zie ik liever dan criminelen die slachtoffers maken!
censuur :O
  maandag 18 april 2011 @ 22:53:26 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_95694267
Dom gelul zoals gewoonlijk van die marokkanen.

Die agent is nog veel te netjes dat hij maar twee trappen terug geeft na geschopt te worden. Die trap (en twee keer bespuugd worden) rechtvaardigt absoluut een flinke dosis pepperspray in de ogen van die dieven.
pi_95694358
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Dom gelul zoals gewoonlijk van die marokkanen.
Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoon :')
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_95694803
wat een jostie die agent _O- :D zo krijgt de burger wel respect voor de politie ja, jezus wat een vertoning :X
There are only 151 Pokémon.
pi_95695240
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Hij geeft 1 schop? Poeh he!
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.

quote:
1 agent kan 3 criminelen niet in bedwang houden als hij dat zachthandig moet doen, hij is zwaar in de minderheid.
Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen? :')
  maandag 18 april 2011 @ 23:11:43 #14
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95695473
Onzin, het zijn er drie.

Als die ene die zich verzet, geen tegengeluid krijgt van die agent, of niet voldoende, kan dat de anderen aansporen zich te verzetten. Allen gepakt tijdens stelen, dus het is geoorloofd.
pi_95695513
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Onzin, het zijn er drie.

Als die ene die zich verzet, geen tegengeluid krijgt van die agent, of niet voldoende, kan dat de anderen aansporen zich te verzetten.
dan kan je iedereen wel aanhouden :')
There are only 151 Pokémon.
  maandag 18 april 2011 @ 23:13:05 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95695550
Ze zijn toch betrapt. Het is niet dat ie hier drie random mensen aanhoudt :')
pi_95695622
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:

Hij is in z'n eentje en die gozer ligt helemaal niet weerloos, die verzet zich... ;)

quote:
Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen? :')
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?
pi_95695665
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:54 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoon :')
Hier in dit topic ook alweer een paar gezien. :)
  maandag 18 april 2011 @ 23:19:42 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95695967
Typisch voor Nederland blijkbaar, hoeveel mensen hier de criminelen verdedigen ... Sneu hoe diep het agenten-moeten-fluwelen-handschoenen-dragen is doorgedrongen in Nederland.
Deze agent is alsnog veel te soft, vergelijk het eens met andere landen.
pi_95696140
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:14 schreef bas-beest het volgende:
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?
Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.
pi_95696195
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Typisch voor Nederland blijkbaar, hoeveel mensen hier de criminelen verdedigen ... Sneu hoe diep het agenten-moeten-fluwelen-handschoenen-dragen is doorgedrongen in Nederland.
Deze agent is alsnog veel te soft, vergelijk het eens met andere landen.
Hoe bevalt dat? Leven zonder grijswaarde?
pi_95696285
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt. Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden. Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit softe geneuzel toch een keer op.

Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd. De politie in Nederland moet weer gezag krijgen, autoriteit uitstralen. Als je geen klappen/trappen wilt krijgen van de politie dan hou je je gedeisd en gedraag je je beleeft, zo niet dan moet de politie het recht hebben je hardhandig op je plaats te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shreyas op 18-04-2011 23:42:05 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_95696437
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt.
Waar zie je medelijden?

quote:
Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden.
Welke onveiligheid?

quote:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Op welk optreden doel je nu precies?

quote:
Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.
Dramaqueen. _O_

quote:
Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.
pi_95696730
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:29 schreef Xa1pt het volgende:

Waar zie je medelijden?
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggen
quote:
Welke onveiligheid?
Lees de kranten eens of volg het nieuws
quote:
Op welk optreden doel je nu precies?
Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallen :')
quote:
Dramaqueen. _O_
Volgens mij voel je je aangesproken
quote:
Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.
En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaarde :')
pi_95696946
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt. Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden. Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.

Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd. De politie in Nederland moet weer gezag krijgen, autoriteit uitstralen. Als je geen klappen/trappen wilt krijgen van de politie dan hou je je gedeisd en gedraag je je beleeft, zo niet dan moet de politie het recht hebben je hardhandig op je plaats te zetten.
En we hebben hem! De eerste die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuift :r

[ Bericht 0% gewijzigd door DaDude1987 op 18-04-2011 23:45:07 ]
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_95696993
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95697066
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:39 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

En we hebben hem! De eerste mongool die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuift :r
Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aan :)
pi_95697222
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aan :)
Ok, prima dat je het zo niet bedoeld hebt! Excuses voor het taalgebruik.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_95697404
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:35 schreef Shreyas het volgende:
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggen
En dat zie je als aanleiding om heel dramatisch met superlatieven te gaan smijten? :')

quote:
Lees de kranten eens of volg het nieuws
Fantastische indicatie van die zogenaamde onveiligheid man. Echt.

quote:
Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallen :')
Oh, dus de politie houdt de criminelen de hand boven het hoofd?

quote:
Volgens mij voel je je aangesproken
Liever dat dan:
quote:
Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
quote:
En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaarde :')
Als je maling hebt aan het rechtsysteem hier, of van mening bent dat dat jammerlijk faalt lijkt dat me de meest voor de hand liggende optie.
pi_95698010
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.
Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.
pi_95698106
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
Daar heeft 'ie misschien nog wel helemaal geen tijd voor gehad... Je weet immers niet vanaf welk moment er gefilmd wordt.
pi_95698238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:03 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.
Door wie worden ze in bedwang gehouden? Volgens mij houden ze zichzelf in bedwang en heeft die agent helemaal geen aandacht voor ze.
pi_95700854
Lijkt me niet de bedoeling om een arrestant drie schoppen te geven. En dan met dat geschreeuw erbij. :') Die agent heeft te veel films gekeken denk ik, misschien is hij daarom zo agressief. Maar om nou te zeggen dat het nieuwswaarde heeft dat is gebeurd?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_95700973
Nou ik wil graag 'Misdaad moet niet lonen' schrijven, maar als ik dat schrijf, dan ben ik nogal schijnheilig. Daarom laat ik het toch :D
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:12:25 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_95708315
Verzet tijdens arrestatie. Volgens AT5 schopte de 'toerist' eerst en waren de schoppen van de agent daar een reactie op. Als die lui dit soort geintjes in Letland uithalen, krijgen ze ongetwijfeld een heul andere behandeling.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_95708398
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moet ie maar niet stelen.
pi_95709047
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.

haha dat "don't fuck with me", die vent denkt dattie in een actiefilm zit ofzo? :P

volgens mij is ie daarom dus wel fout (met de wet en shit) en kan die let in principe aangifte doen.

aaaaah de let had ook 2 keer naar hem gespuugd in de auto.... ;(
pi_95709291
Niks mis mee.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 13:05:22 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95709926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Verzet tijdens arrestatie. Volgens AT5 schopte de 'toerist' eerst en waren de schoppen van de agent daar een reactie op. Als die lui dit soort geintjes in Letland uithalen, krijgen ze ongetwijfeld een heul andere behandeling.
nee hoor, daar krijg je ook gewoon een paar schoppen en een scheldpartij voor de kiezen
verschil is dat je het daar min of meer verwacht terwijl het hier nieuws is

als je daN achteraf nog op de agent gaat lopen zou je dat zelf de volgende dag ook nog moeten kunnen voelen vind ik eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95710148
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.
pi_95710603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.
Anders draai je het even om, met je gezond verstand.
pi_95711006
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:22 schreef Specularium het volgende:

Anders draai je het even om, met je gezond verstand.
Er valt niets om te draaien. Deze agent is verkeerd bezig geweest. Punt. Als 'ie pech had gehad hadden de drie zich tegen hem gekeerd, of anders de omstanders en dan waren de zaken heel anders gelopen. Denk dan even aan Baflo.

Met getrokken wapen drie man in bedwang proberen te houden, onderwijl hysterisch schreeuwend en schoppend, is niet wat 'ie geleerd heeft tijdens de opleiding. Als je dan ook nog weet dat de ondersteuning seconden verwijderd is en het dus gewoon absoluut onnodig was om zo te handelen.

Wat mij betreft is het niet raadzaam om zo'n overspannen type gewapend door de stad te hebben crossen. En al helemaal niet op zo'n 200 meter van waar ik woon.

EDIT: ik begrijp dat het een busje pepperspray was en geen wapen. Ah, dat maakt het iets minder ernstig. Maar dan nog hoop ik dat de winkeldief in kwestie aangifte doet. Je mag van mensen die gerechtigd zijn geweld te gebruiken verwachten dat ze daarmee uitermate terughoudend zijn en dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Autootje met twee collega's d'r bij en je kunt ze zonder slag of stoot inrekenen. Dan sta je ook niet tot in de eeuwigheid op youtube...

[ Bericht 8% gewijzigd door IntensiveGary op 19-04-2011 13:43:12 ]
pi_95711226
hier ben ik het toch wel eens met intensive gary, die agent hangt wel een beetje de cowboy uit. hij had gewoon op versterking moeten wachten. prima als er dan 3 man versterking is en die man sparteld tegen dat je dan iets hardhandiger bent, maar ga niet 3 man onder bedwang proberen te houden met een busje pepperspray, dat is inderdaad gewoon dom.

als ik een van die andere letten was geweest was ik weggerend (althans dat denk ik tneminste), wat had die agent moeten doen dan? achternakomen kan niet want dan lopen die andere 2 weg.

ontslaan vind ik ook weer niet nodig maar een tik op de vingers en nog eens het politiehandboek door laten lezen kan geen kwaad
pi_95711933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

EDIT: ik begrijp dat het een busje pepperspray was en geen wapen. Ah, dat maakt het iets minder ernstig. Maar dan nog hoop ik dat de winkeldief in kwestie aangifte doet. Je mag van mensen die gerechtigd zijn geweld te gebruiken verwachten dat ze daarmee uitermate terughoudend zijn en dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Autootje met twee collega's d'r bij en je kunt ze zonder slag of stoot inrekenen. Dan sta je ook niet tot in de eeuwigheid op youtube...
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).

Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.

Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.

Dat iedereen over zijn "DONT FUKC WITH MEEE" valt begrijp ik trouwens ook niet zo goed. Wat moet hij dan zeggen als hij hem schopt? "Please restrain from inflicting injury on my knee, good sir?"
Conscience do cost.
pi_95712026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
Pepperspray is juist veel pijnlijker :')

En je kan moeilijk iemand peppersprayen die zijn gezicht op de grond heeft liggen.
pi_95712146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).

Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.

Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.
Ach, verspilde moeite zodat deze rekels uiteindelijk met een taakstraf van nog geen 10 uur van af komen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:07:48 #47
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_95712400
Die agent heeft recht op een lintje. Hij heeft wel mooi in z'n eentje 3 winkeldieven gepakt.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_95712497
Lekker makkelijk lullen weer achteraf, en je weet ook niet wat er aan het filmpje vooraf is gegaan.

Zo'n agent gaat niet voor zn lol met zn knieen bovenop een arrestant zitten, zoals dat at5 filmpje begint.

En die mocromeiden die het gefilmd hebben, hadden die niet gewoon op school moeten zitten op dat tijdstip? tenenkrommend. :'-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95712535
quote:

[..]

Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...

En nee, twee snoeiharde schoppen zijn niet terecht.Zeker niet als de situatie voorkomen had kunnen worden.

quote:

Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.

quote:

Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.

quote:

Dat iedereen over zijn "DONT FUKC WITH MEEE" valt begrijp ik trouwens ook niet zo goed. Wat moet hij dan zeggen als hij hem schopt? "Please restrain from inflicting injury on my knee, good sir?"
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen. Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
pi_95712755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:09 schreef Ener-G het volgende:
Lekker makkelijk lullen weer achteraf, en je weet ook niet wat er aan het filmpje vooraf is gegaan.

Zo'n agent gaat niet voor zn lol met zn knieen bovenop een arrestant zitten, zoals dat at5 filmpje begint.

En die mocromeiden die het gefilmd hebben, hadden die niet gewoon op school moeten zitten op dat tijdstip? tenenkrommend. :'-)
Beter dan dat ze ingrijpen en de agent proberen weg te duwen of te verhinderen toch? :D

En trouwens, dat soort dingen doen Nederlanders ook al genoeg zat, dus ik zie niet in wat ras er toe doet.
pi_95713038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:17 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Beter dan dat ze ingrijpen en de agent proberen weg te duwen of te verhinderen toch? :D

En trouwens, dat soort dingen doen Nederlanders ook al genoeg zat, dus ik zie niet in wat ras er toe doet.
Precies. My guess, die gast die op de grond ligt heeft al moeilijk zitten doen voordat er begonnen is met filmen. Die motoragent houdt daarbij die andere 2 gasten in bedwang/onder schot met de pepperspray totdat de versterking/arrestatiebus is gearriveerd.
Dan ga je ook niet netjes wachten totdat er een tolk is gearriveerd (want die gasten spreken uiteraard geen Nederlands) of je vertaalboekje erbij pakken en vriendelijk vragen of ze alsjeblieft willen blijven zitten, terwijl je niet eens zeker weet of ze een wapen bij zich hebben. Wat ik me na Baflo erg goed voor kan stellen.
Zoiets moet je in Spanje eens proberen bij de guarda civil, of in Italie bij een carabinieri, dan heb je ook een laars in je nek :X

Niks aan de hand dus, prima gehandeld door meneer de agent, die de samenleving voor nu weer van wat tuig heeft verlost. Gepast geweld, noemen we zoiets.
Excessief geweld was pas geweest als ie door was blijven trappen totdat al zn tanden eruit waren, en daarna nog even die bus pepperspray had geleegd. Maar IntensiveGary had het natuurlijk allemaal beter opgelost en die Letten met woorden platgeluld :')
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95713354
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Precies. My guess, die gast die op de grond ligt heeft al moeilijk zitten doen voordat er begonnen is met filmen. Die motoragent houdt daarbij die andere 2 gasten in bedwang/onder schot met de pepperspray totdat de versterking/arrestatiebus is gearriveerd.
Dan ga je ook niet netjes wachten totdat er een tolk is gearriveerd (want die gasten spreken uiteraard geen Nederlands) of je vertaalboekje erbij pakken en vriendelijk vragen of ze alsjeblieft willen blijven zitten, terwijl je niet eens zeker weet of ze een wapen bij zich hebben. Wat ik me na Baflo erg goed voor kan stellen.
Zoiets moet je in Spanje eens proberen bij de guarda civil, of in Italie bij een carabinieri, dan heb je ook een laars in je nek :X

Niks aan de hand dus, prima gehandeld door meneer de agent, die de samenleving voor nu weer van wat tuig heeft verlost. Gepast geweld, noemen we zoiets.
Excessief geweld was pas geweest als ie door was blijven trappen totdat al zn tanden eruit waren, en daarna nog even die bus pepperspray had geleegd. Maar IntensiveGary had het natuurlijk allemaal beter opgelost en die Letten met woorden platgeluld :')
Nee, wijsneus. Hij had niet moeten praten, hij had één of twee collega's moeten roepen en ze in één keer op moeten vegen. Als dit mis was gegaan en ze hadden 'm z'n wapen ontfutseld had het heel anders af kunnen lopen. Ik ben niet tegen ingrijpen met geweld, verre van. Ik ben van de harde lijn. Maar dan wel op een manier die zo min mogelijk gevaar voor omstanders, politie en verdachten oplevert. In die volgorde.

En nee, ik had ze niet platgeluld, ik was niet eens van motor afgestapt en had ze alledrie voor hun flikker gereden. Daarom ben ik dan ook geen agent.
pi_95713361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen. Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Vond dit anders best een aardig staaltje zelfbeheersing. Dit had die Let in Spanje moeten proberen, dan had er geen tand meer in gezeten.
Heb in Spanje iemand met een gummistok tegen de grond geramd zien worden terwijl hij nog aan wildplassen was. Dat is echt 'zero tolerance'.

De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan. Als er 3-4 agenten bijgekomen waren, hadden mensen daar iets over te zeiken gehad. Dat tegenwoordige agenten niet capabel genoeg zijn en dergelijke.
De man op de grond verzet zich de arrestatie, dan is gepast geweld gewoon toegestaan. Hij krijgt 2 kleine trapjes, meer niet. Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95713539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:

De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan.
Dat is niet de gang van zaken. Je wordt niet geacht jezelf in gevaar te brengen. Laatst werd ik voor een routinecontrole aangehouden en dat liep op een kleine discussie uit. Ik ben geen kleine jongen, maar zie er verre van gevaarlijk uit en had bovendien continu een lach op mn gezicht staan. Toch stopte de motoragent in kwestie meteen de discussie en riep er versterking bij omdat er mensen bij kwamen staan... Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed gaf hij aan dat hij geen ogen in zijn rug had en dat het procedure was om in zo'n geval collega's te roepen.
pi_95713702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, wijsneus. Hij had niet moeten praten, hij had één of twee collega's moeten roepen en ze in één keer op moeten vegen. Als dit mis was gegaan en ze hadden 'm z'n wapen ontfutseld had het heel anders af kunnen lopen. Ik ben niet tegen ingrijpen met geweld, verre van. Ik ben van de harde lijn. Maar dan wel op een manier die zo min mogelijk gevaar voor omstanders, politie en verdachten oplevert. In die volgorde.
En hoe weet je dat hij hen niet bevolen had op de grond te gaan liggen met zijn uitgetrokken pistool?

Die beelden zie je niet van het begin van de situatie.
pi_95713752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:36 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat is niet de gang van zaken. Je wordt niet geacht jezelf in gevaar te brengen. Laatst werd ik voor een routinecontrole aangehouden en dat liep op een kleine discussie uit. Ik ben geen kleine jongen, maar zie er verre van gevaarlijk uit en had bovendien continu een lach op mn gezicht staan. Toch stopte de motoragent in kwestie meteen de discussie en riep er versterking bij omdat er mensen bij kwamen staan... Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed gaf hij aan dat hij geen ogen in zijn rug had en dat het procedure was om in zo'n geval collega's te roepen.
Hij voelde kennelijk een dreiging en vond assistentie gepast. En tuurlijk zal hij dan aangeven dat het de te volgen procedure is. Dat zou ik ook zeggen, zelfs als het niet waar is, puur om verdere escalatie te voorkomen.

Maar de agent op het filmpje vond dit blijkbaar niet nodig.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95713938
quote:

[..]

Vond dit anders best een aardig staaltje zelfbeheersing. Dit had die Let in Spanje moeten proberen, dan had er geen tand meer in gezeten.
Heb in Spanje iemand met een gummistok tegen de grond geramd zien worden terwijl hij nog aan wildplassen was. Dat is echt 'zero tolerance'.

De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan. Als er 3-4 agenten bijgekomen waren, hadden mensen daar iets over te zeiken gehad. Dat tegenwoordige agenten niet capabel genoeg zijn en dergelijke.
Bovendien is het deel van de doelstelling van een agent om altijd zo efficiënt mogelijk op te treden.
pi_95713947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:40 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En hoe weet je dat hij hen niet bevolen had op de grond te gaan liggen met zijn uitgetrokken pistool?

Die beelden zie je niet van het begin van de situatie.
Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?
pi_95714015
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd? :o
pi_95714177
quote:

[..]

ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.

quote:
De man op de grond verzet zich de arrestatie, dan is gepast geweld gewoon toegestaan. Hij krijgt 2 kleine trapjes, meer niet. Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.

en je zegt het zelf: "gepast geweld". iemand die op de grond ligt trappen is geen gepast geweld, hij had hem gewoon een tik kunnen geven of nog beter zn pepperspray kunnen gebruiken (maakt niet uit of zn gezicht naar de grond is gericht, weet niet of je wel eens pepperspray tegen je gebruikt hebt gehad maar daar komt een flinke straal uit en die shit prikt ook al in de buurt van je ogen).

uiteindelijk heeft die agent het allemaal voor elkaar gekregen maar dit is dus absoluut geen schoolvoorbeeld van hoe men moet improviseren of wat dan ook. met een politiebureau op 200 meter afstand ga je niet de cowboy uithangen...
pi_95714222
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd? :o
waarom zou hij zn gun op die gasten richten? ze waren niet gewapend, ze hadden iets gejat uit een winkeltje, waarschijnlijk een fles vodka ofzo, letten kennende...
pi_95714232
Onnodige assistentie is ook onzin, want het gaat hier om een arrestatie dus ik gok dat die politiebus (en wellicht wel meerdere) al lang onderweg waren. Daar ga je als motoragent in je eentje ook niet op wachten als je tegen
Je weet het niet, dus uiteindelijk blijft het gewoon giswerk en loze aannames. En natuurlijk bestaan er procedures voor dit soort situaties, daar worden die agenten echt wel op getraind.

Maar het riekt wel naar stemmingmakerij en 'de politie is evil', in de ogen van bepaalde mensen kunnen ze blijkbaar toch nooit iets goed doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.

Maar vuurwapen trekken is inderdaad pas het uiterste middel, daarna een waarschuwingsschot, en daarna pas gericht schieten. Volgens mij doet ie dit ook niet en heeft ie zelfs geen pistool, maar zijn pepperspray getrokken.

En iemand die stijf van de drugs staat kan in principe dwars door een of meer kogels heen lopen (tenzij je hem door zijn hoofd schiet). Op zo'n korte afstand ben je in je eentje tegen 3 personen nog aardig kansloos, ook al heb je een vuurwapen.
pi_95714272
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Denk nou even na: Hij zit op mannetje één, heeft hem met één hand vast en in zn andere hand een bus pepperspray. De andere twee, en weetjewat, ook een paar omstanders gaan zich er mee bemoeien. Het wordt spannend. Agent legt hand op holster enbegint te bleren dat men afstand moet houden of hij gebruikt geweld. Op dat moment gaat mannetje één zich roeren, de andere twee bespringen de agent en de omstanders komen van de achterkant... Nog voor hij zijn wapen gepakt heeft, ligt 'ie..

Het is echt, geen politieserie of zo... Agenten trekken niet zomaar hun wapen. Mogen ze ook niet, gelukkig. De situatie di jij beschrijft kan alleen gebeuren op het moment dat de politie standaard met getrokken wapen iemand staande houdt... ik weet niet of dat wenselijk is...
pi_95714330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:53 schreef Ener-G het volgende:

Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.

Ik woon er om de hoek en kom er dagelijks meermaals voorbij... ik ken de situatie daar op mn duimpje. Geen aannames dus
pi_95714406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.

De agent in kwestie die aangelopen kwam, die had zich niet ingehouden als er een grotere groep had gestaan hoor :P

quote:
[..]

assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.

en je zegt het zelf: "gepast geweld". iemand die op de grond ligt trappen is geen gepast geweld, hij had hem gewoon een tik kunnen geven of nog beter zn pepperspray kunnen gebruiken (maakt niet uit of zn gezicht naar de grond is gericht, weet niet of je wel eens pepperspray tegen je gebruikt hebt gehad maar daar komt een flinke straal uit en die shit prikt ook al in de buurt van je ogen).

uiteindelijk heeft die agent het allemaal voor elkaar gekregen maar dit is dus absoluut geen schoolvoorbeeld van hoe men moet improviseren of wat dan ook. met een politiebureau op 200 meter afstand ga je niet de cowboy uithangen...
Dit valt in mijn ogen onder de noemer gepast geweld. En hij had geen handen vrij om een tik uit te delen. Hij houdt de man met 1 hand vast en in de andere hand heeft hij pepperspray.

En voor de agent in kwestie komt dit vast nog niet in de buurt van cowboy spelen :P

En daarbij, we zien het begin van het filmpje niet. De volledige aanleiding van deze aanpak is niet duidelijk.
Het gebruik van pepperspray was waarschijnlijk de volgende stap geweest.
pi_95714600
IntensiveGary> Ah, dat verklaart :)

Maar het feit dat er een bureau op de hoek zit hoeft nog niet te betekenen dat er binnen 3 minuten een berg collega's uit komen rennen elke keer als er een oproep gedaan wordt.

Voor hetzelfde geld zijn die onderweg naar een andere melding, of hebben ze het te druk met het eten van hun donuts, of zit er maar 1 agent achter een bureau die niet weg kan. Ik weet het niet. Het moet ook niet zo zijn dat elke keer dat er wat gebeurt er versterking bij moet om het op te lossen.

Bovendien kom jij uit die buurt, die agenten wellicht niet. Het is heel vaak zo dat agenten vaak uit een hele andere buurt/streek/stad komen dan hun werkgebied.

Maar aangezien je zelf aangeeft dat je die gasten ook gewoon voor hun flikker zou rijden (nog best knap trouwens, 3 verschillende personen raken op een motorfiets :P) geeft al aan dat het niet een van de makkelijkste situaties is.

En dit zal vast wel vaker voorkomen, toevallig is het nu gefilmd. In de toekomst zal dat vast nog wel vaker gebeuren, en ik hou mijn hart vast wat het doet met het respect en de beeldvorming van bepaalde mensen tov. de politie.

De politie standaard met getrokken wapen op verdachten af moeten we inderdaad ook niet willen, dat zijn pas amerikaanse toestanden.
pi_95714694
precies, daarom vind ik dat de agent niet juist heeft gehandeld.

voor de rest kan het me geen drol schelen hoor, het boeit me ook niet zo dat die let 2 trappen krijgt... al kreeg ie er 4

maar wat intensive zegt over omstanders enzo klopt wel. je hoort de omstanders in het filmpje ook zeggen: die agent is echt lomp jonge, wow hij schopt hem gewoon. of zoiets... snap best dat er voorbijgangers zijn die zich er dan wel even mee gaan bemoeien omdat die 2 trappen er agressiever uitzien dan even sprayen met de pepperspray.
pi_95714889
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.

Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
pi_95718500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef Ener-G het volgende:
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.
tja wanneer omstanders zich ermee gaan bemoeien verdienen ze wat mij betreft ook een tik maarja die shit gebeurt wel. en ik zeg gewoon wat ik denk dat er kan gebueren, je hoort duidelijk verontwaardiging in die stem in het filmpje. ik zou er niet van staan te kijken als in zo'n geval andere mensen zich ermee gaan bemoeien. (ambulancebroeders worden ook aangepakt terwijl ze hun werk doen)

quote:
Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
pepperspray is inderdaad niet altijd een optie, maar wanneer je iemand tegen de grond drukt met 1 hand en met de andere hand een bus pepperspray in je klauwen hebt, kun je die beter gebruiken dan op te staan om die vent 2 trappen te verkopen.

ik heb trouwens geen politie=evil beeld hoor. maar wanneer iemand deze shit in het nieuws ziet zonder overige info draagt dit wel bij aan zo'n beeld. en dat is wel het laatste wat de politie kan gebruiken aangezien ze toch al niet op een voetstuk staan bij een grote meerderheid in nederland
pi_95719096
Die agent heeft prima gehandeld. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Die Let kan ook hebben gedacht dat er iets te halen valt als hij ongestraft een agent mag trappen, dan kan het helemaal uit de hand gelopen zijn. Een worsteling in een 3 tegen 1 situatie. We hebben vorige week al kunnen zien wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:31:04 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95721505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.

Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!

quote:

[..]
Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:40:45 #72
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_95721964
Goh, heel andere reacties hier als in mijn topic.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_95722305
Nu vraag ik mij af of ik de enige ben die in het filmpje toch duidelijk ziet dat die motormuis assistentie heeft van een andere man, een agent in burger neem ik aan.

Dus Mr Muis was niet alleen, het was een 2 vs 3 situatie :7

Of zie ik spoken en was de Muis daadwerkelijk alleen? van ijs-thee ga ik namelijk soms hallucineren :')
pi_95722969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...

En nee, twee snoeiharde schoppen zijn niet terecht.Zeker niet als de situatie voorkomen had kunnen worden.
Omdat de verdachte een schopje uit deelt heeft hij de situatie meteen niet onder controle? Voor zover ik het zag had hij de ruziezoeker onder zijn knie en zaten de rest netjes af te wachten wat er zou gebeuren.

En twee "snoeiharde" schoppen zijn terecht ja, zeker als de verdachte begint. De situatie had voorkomen kunnen worden door de agent niet te schoppen.
quote:
Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.
Maar dat gebeurde allemaal niet en hij had het perfect onder controle. Sowieso zal zelfs het grootste tuig niet zomaar op klaarlichte dag een agent een paar hoeken gaan verkopen.

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over die 2 trappen. Als ik geschopt word door iemand krijgt hij er ook een terug, je mag toch zeker wel verwachten dat een politieagent dat ook mag doen tegen een opstandig persoon.
quote:
Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.
Hij pikt een paar jongens op omdat ze iets uit een supermarkt meegenomen hadden. Eentje begint druk te doen en te schoppen; de agent lost het probleem op.

Luttele meters klopt natuurlijk niets van maar dat begrijp je zelf ook wel. Er zitten geen sluipschutters op de daken en er is geen versterking verstopt in vuilcontainers. Daarnaast vertrouw ik er trouwens wel op dat tóen de verdachte eenmaal onder de duim was dat hij om versterking heeft gevraagd.

Ik vind jouw inschatting van een gevaarlijke situatie erg overdreven. Ik vind het een gevaarlijkere situatie als we winkeldieven een aai over de bol gaan geven als ze weer eens stout doen.

quote:
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...
:') Ja hij had meteen hun benen in de supermarkt eraf moeten zagen.
quote:
en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen.
Hysterisch wijf? Ik vond het best een harde brul. Volgens mij begreep die verdachte het ook meteen. Maar misschien werkt een aai over z'n bol ook wel hoor ;)
quote:
Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Die hij niet heeft getrokken en hij heeft de pepperspray niet gebruikt. Je zit ernaast.
Conscience do cost.
pi_95723022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.

Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!

[..]

^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:27:13 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95723912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
pi_95724635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
Dramaqueen. ^O^
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:38:56 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95727577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)fte-tegen-motoragent

Lettereted doet aangifte? :D
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat :r
pi_95727857
quote:

"Poging tot zware mishandeling" _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:48:05 #81
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95728237
Google op French Police:

Maakt toch iets meer indruk dan dit:
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:53:26 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95728576
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_95730475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat :r
Bestaan er ook nog andere advocaten?
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:27:56 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95730930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:21 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog andere advocaten?
pi_95742889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.

pi_95743185
quote:

quote:
Volgens Ramdihal hadden de mannen om te beginnen helemaal niks gedaan. En dat zijn cliënt de motoragent als eerste schopte, klopt ook niet. "Hij had last van zijn knie en probeerde dat tevergeefs duidelijk te maken."
_O- :')
pi_95743806
Hij kon niet anders, 3 tegen 1.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:12:24 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95767390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?
pi_95767899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij niet? Wtf bro?
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 17:44:46 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_95768542
quote:

Niet te geloven dit ..alhoewel we het eigenlijk konden verwachten :')
Zouden ze het ingefluisterd hebben gekregen?
Zucht ;(
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 17:48:04 #91
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_95768667
wajo het ware gewoon toeriste die niks hebbe gedaan wollah hij gelijk schoppuh
:')
pi_95768678
quote:

[..]

_O- _O-

Ik denk het. Tenminste worden ze iets betaald en houden er een betere stemming op na. :7
  woensdag 20 april 2011 @ 17:52:16 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95768811
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95769034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
pi_95769223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
ach ik ben ook wel eens stout geweest.
Ik ben ook wel eens staande gehouden terwijl ik verder van nuchter was.
Boete incasseren, proberen je verhaal te doen :') en thuis je roes uitslapen.
gedraag je normaal tegen agent en ze zijn heel schappelijk (zeker motor agenten).

gedraag je je asociaal dan krijg je terecht tikken.

en dat gejank van die advocaat dat die gevaarlijk gewond kon raken :')

heb wel eens met oefeningen zitten rellen tegen de ME.
zelfs met een oefening laten ze die knuppel 10x harder neerkomen dan die agent kon trappen.

If you cant stand the heat stand out of the kitchen
pi_95774382
quote:

[..]

Ik zeg: doen!
  woensdag 20 april 2011 @ 23:20:31 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95786542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de NL agenten wanneer ze zo'n donkerblauw jack aanhebben, zo'n korte, of zo'n blauw trui ook best intimiderend hoor, in een goede zin.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')