http://www.at5.nl/artikel(...)op-uit-aan-arrestantquote:Motoragent deelt schop uit aan arrestant
Een opmerkelijke arrestatie vrijdagavond in het Centrum.
Drie Letse toeristen worden op het Oosteinde aangehouden vanwege winkeldiefstal. Een voorbijganger filmt de nogal hardhandige arrestatie.
Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoonquote:Op maandag 18 april 2011 22:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Dom gelul zoals gewoonlijk van die marokkanen.
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.quote:
Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen?quote:1 agent kan 3 criminelen niet in bedwang houden als hij dat zachthandig moet doen, hij is zwaar in de minderheid.
dan kan je iedereen wel aanhoudenquote:Op maandag 18 april 2011 23:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Onzin, het zijn er drie.
Als die ene die zich verzet, geen tegengeluid krijgt van die agent, of niet voldoende, kan dat de anderen aansporen zich te verzetten.
Hij is in z'n eentje en die gozer ligt helemaal niet weerloos, die verzet zich...quote:Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?quote:Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen?
Hier in dit topic ook alweer een paar gezien.quote:Op maandag 18 april 2011 22:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoon
Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.quote:Op maandag 18 april 2011 23:14 schreef bas-beest het volgende:
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?
Hoe bevalt dat? Leven zonder grijswaarde?quote:Op maandag 18 april 2011 23:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Typisch voor Nederland blijkbaar, hoeveel mensen hier de criminelen verdedigen ... Sneu hoe diep het agenten-moeten-fluwelen-handschoenen-dragen is doorgedrongen in Nederland.
Deze agent is alsnog veel te soft, vergelijk het eens met andere landen.
Waar zie je medelijden?quote:Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt.
Welke onveiligheid?quote:Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden.
Op welk optreden doel je nu precies?quote:Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Dramaqueen.quote:Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.
Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.quote:Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggenquote:
Lees de kranten eens of volg het nieuwsquote:Welke onveiligheid?
Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallenquote:Op welk optreden doel je nu precies?
Volgens mij voel je je aangesprokenquote:Dramaqueen.
En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaardequote:Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.
En we hebben hem! De eerste die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuiftquote:Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt. Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden. Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.
Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd. De politie in Nederland moet weer gezag krijgen, autoriteit uitstralen. Als je geen klappen/trappen wilt krijgen van de politie dan hou je je gedeisd en gedraag je je beleeft, zo niet dan moet de politie het recht hebben je hardhandig op je plaats te zetten.
Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aanquote:Op maandag 18 april 2011 23:39 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
En we hebben hem! De eerste mongool die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuift
Ok, prima dat je het zo niet bedoeld hebt! Excuses voor het taalgebruik.quote:Op maandag 18 april 2011 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aan
En dat zie je als aanleiding om heel dramatisch met superlatieven te gaan smijten?quote:Op maandag 18 april 2011 23:35 schreef Shreyas het volgende:
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggen
Fantastische indicatie van die zogenaamde onveiligheid man. Echt.quote:Lees de kranten eens of volg het nieuws
Oh, dus de politie houdt de criminelen de hand boven het hoofd?quote:Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallen
Liever dat dan:quote:Volgens mij voel je je aangesproken
quote:Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
Als je maling hebt aan het rechtsysteem hier, of van mening bent dat dat jammerlijk faalt lijkt dat me de meest voor de hand liggende optie.quote:En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaarde
Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.quote:Op maandag 18 april 2011 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.
Daar heeft 'ie misschien nog wel helemaal geen tijd voor gehad... Je weet immers niet vanaf welk moment er gefilmd wordt.quote:Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
Door wie worden ze in bedwang gehouden? Volgens mij houden ze zichzelf in bedwang en heeft die agent helemaal geen aandacht voor ze.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:03 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.
Moet ie maar niet stelen.quote:Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.
nee hoor, daar krijg je ook gewoon een paar schoppen en een scheldpartij voor de kiezenquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Verzet tijdens arrestatie. Volgens AT5 schopte de 'toerist' eerst en waren de schoppen van de agent daar een reactie op. Als die lui dit soort geintjes in Letland uithalen, krijgen ze ongetwijfeld een heul andere behandeling.
Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.quote:Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
Anders draai je het even om, met je gezond verstand.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.
Er valt niets om te draaien. Deze agent is verkeerd bezig geweest. Punt. Als 'ie pech had gehad hadden de drie zich tegen hem gekeerd, of anders de omstanders en dan waren de zaken heel anders gelopen. Denk dan even aan Baflo.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:22 schreef Specularium het volgende:
Anders draai je het even om, met je gezond verstand.
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
EDIT: ik begrijp dat het een busje pepperspray was en geen wapen. Ah, dat maakt het iets minder ernstig. Maar dan nog hoop ik dat de winkeldief in kwestie aangifte doet. Je mag van mensen die gerechtigd zijn geweld te gebruiken verwachten dat ze daarmee uitermate terughoudend zijn en dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Autootje met twee collega's d'r bij en je kunt ze zonder slag of stoot inrekenen. Dan sta je ook niet tot in de eeuwigheid op youtube...
Pepperspray is juist veel pijnlijkerquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
Ach, verspilde moeite zodat deze rekels uiteindelijk met een taakstraf van nog geen 10 uur van af komen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).
Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.
Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.
Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).
Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.
Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen. Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Dat iedereen over zijn "DONT FUKC WITH MEEE" valt begrijp ik trouwens ook niet zo goed. Wat moet hij dan zeggen als hij hem schopt? "Please restrain from inflicting injury on my knee, good sir?"
Beter dan dat ze ingrijpen en de agent proberen weg te duwen of te verhinderen toch?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:09 schreef Ener-G het volgende:
Lekker makkelijk lullen weer achteraf, en je weet ook niet wat er aan het filmpje vooraf is gegaan.
Zo'n agent gaat niet voor zn lol met zn knieen bovenop een arrestant zitten, zoals dat at5 filmpje begint.
En die mocromeiden die het gefilmd hebben, hadden die niet gewoon op school moeten zitten op dat tijdstip? tenenkrommend. :'-)
Precies. My guess, die gast die op de grond ligt heeft al moeilijk zitten doen voordat er begonnen is met filmen. Die motoragent houdt daarbij die andere 2 gasten in bedwang/onder schot met de pepperspray totdat de versterking/arrestatiebus is gearriveerd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:17 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Beter dan dat ze ingrijpen en de agent proberen weg te duwen of te verhinderen toch?
En trouwens, dat soort dingen doen Nederlanders ook al genoeg zat, dus ik zie niet in wat ras er toe doet.
Nee, wijsneus. Hij had niet moeten praten, hij had één of twee collega's moeten roepen en ze in één keer op moeten vegen. Als dit mis was gegaan en ze hadden 'm z'n wapen ontfutseld had het heel anders af kunnen lopen. Ik ben niet tegen ingrijpen met geweld, verre van. Ik ben van de harde lijn. Maar dan wel op een manier die zo min mogelijk gevaar voor omstanders, politie en verdachten oplevert. In die volgorde.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Precies. My guess, die gast die op de grond ligt heeft al moeilijk zitten doen voordat er begonnen is met filmen. Die motoragent houdt daarbij die andere 2 gasten in bedwang/onder schot met de pepperspray totdat de versterking/arrestatiebus is gearriveerd.
Dan ga je ook niet netjes wachten totdat er een tolk is gearriveerd (want die gasten spreken uiteraard geen Nederlands) of je vertaalboekje erbij pakken en vriendelijk vragen of ze alsjeblieft willen blijven zitten, terwijl je niet eens zeker weet of ze een wapen bij zich hebben. Wat ik me na Baflo erg goed voor kan stellen.
Zoiets moet je in Spanje eens proberen bij de guarda civil, of in Italie bij een carabinieri, dan heb je ook een laars in je nek
Niks aan de hand dus, prima gehandeld door meneer de agent, die de samenleving voor nu weer van wat tuig heeft verlost. Gepast geweld, noemen we zoiets.
Excessief geweld was pas geweest als ie door was blijven trappen totdat al zn tanden eruit waren, en daarna nog even die bus pepperspray had geleegd. Maar IntensiveGary had het natuurlijk allemaal beter opgelost en die Letten met woorden platgeluld![]()
Vond dit anders best een aardig staaltje zelfbeheersing. Dit had die Let in Spanje moeten proberen, dan had er geen tand meer in gezeten.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen. Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Dat is niet de gang van zaken. Je wordt niet geacht jezelf in gevaar te brengen. Laatst werd ik voor een routinecontrole aangehouden en dat liep op een kleine discussie uit. Ik ben geen kleine jongen, maar zie er verre van gevaarlijk uit en had bovendien continu een lach op mn gezicht staan. Toch stopte de motoragent in kwestie meteen de discussie en riep er versterking bij omdat er mensen bij kwamen staan... Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed gaf hij aan dat hij geen ogen in zijn rug had en dat het procedure was om in zo'n geval collega's te roepen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan.
En hoe weet je dat hij hen niet bevolen had op de grond te gaan liggen met zijn uitgetrokken pistool?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, wijsneus. Hij had niet moeten praten, hij had één of twee collega's moeten roepen en ze in één keer op moeten vegen. Als dit mis was gegaan en ze hadden 'm z'n wapen ontfutseld had het heel anders af kunnen lopen. Ik ben niet tegen ingrijpen met geweld, verre van. Ik ben van de harde lijn. Maar dan wel op een manier die zo min mogelijk gevaar voor omstanders, politie en verdachten oplevert. In die volgorde.
Hij voelde kennelijk een dreiging en vond assistentie gepast. En tuurlijk zal hij dan aangeven dat het de te volgen procedure is. Dat zou ik ook zeggen, zelfs als het niet waar is, puur om verdere escalatie te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:36 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is niet de gang van zaken. Je wordt niet geacht jezelf in gevaar te brengen. Laatst werd ik voor een routinecontrole aangehouden en dat liep op een kleine discussie uit. Ik ben geen kleine jongen, maar zie er verre van gevaarlijk uit en had bovendien continu een lach op mn gezicht staan. Toch stopte de motoragent in kwestie meteen de discussie en riep er versterking bij omdat er mensen bij kwamen staan... Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed gaf hij aan dat hij geen ogen in zijn rug had en dat het procedure was om in zo'n geval collega's te roepen.
Bovendien is het deel van de doelstelling van een agent om altijd zo efficiënt mogelijk op te treden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Vond dit anders best een aardig staaltje zelfbeheersing. Dit had die Let in Spanje moeten proberen, dan had er geen tand meer in gezeten.
Heb in Spanje iemand met een gummistok tegen de grond geramd zien worden terwijl hij nog aan wildplassen was. Dat is echt 'zero tolerance'.
De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan. Als er 3-4 agenten bijgekomen waren, hadden mensen daar iets over te zeiken gehad. Dat tegenwoordige agenten niet capabel genoeg zijn en dergelijke.
Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En hoe weet je dat hij hen niet bevolen had op de grond te gaan liggen met zijn uitgetrokken pistool?
Die beelden zie je niet van het begin van de situatie.
ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Vond dit anders best een aardig staaltje zelfbeheersing. Dit had die Let in Spanje moeten proberen, dan had er geen tand meer in gezeten.
Heb in Spanje iemand met een gummistok tegen de grond geramd zien worden terwijl hij nog aan wildplassen was. Dat is echt 'zero tolerance'.
assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.quote:De agent in kwestie vraagt niet onnodig om assistentie, want hij toont dat hij het alleen aan kan. Als er 3-4 agenten bijgekomen waren, hadden mensen daar iets over te zeiken gehad. Dat tegenwoordige agenten niet capabel genoeg zijn en dergelijke.
De man op de grond verzet zich de arrestatie, dan is gepast geweld gewoon toegestaan. Hij krijgt 2 kleine trapjes, meer niet. Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
waarom zou hij zn gun op die gasten richten? ze waren niet gewapend, ze hadden iets gejat uit een winkeltje, waarschijnlijk een fles vodka ofzo, letten kennende...quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd?
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?
Denk nou even na: Hij zit op mannetje één, heeft hem met één hand vast en in zn andere hand een bus pepperspray. De andere twee, en weetjewat, ook een paar omstanders gaan zich er mee bemoeien. Het wordt spannend. Agent legt hand op holster enbegint te bleren dat men afstand moet houden of hij gebruikt geweld. Op dat moment gaat mannetje één zich roeren, de andere twee bespringen de agent en de omstanders komen van de achterkant... Nog voor hij zijn wapen gepakt heeft, ligt 'ie..quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd?
Ik woon er om de hoek en kom er dagelijks meermaals voorbij... ik ken de situatie daar op mn duimpje. Geen aannames dusquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:53 schreef Ener-G het volgende:
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.
De agent in kwestie die aangelopen kwam, die had zich niet ingehouden als er een grotere groep had gestaan hoorquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.
Dit valt in mijn ogen onder de noemer gepast geweld. En hij had geen handen vrij om een tik uit te delen. Hij houdt de man met 1 hand vast en in de andere hand heeft hij pepperspray.quote:[..]
assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.
en je zegt het zelf: "gepast geweld". iemand die op de grond ligt trappen is geen gepast geweld, hij had hem gewoon een tik kunnen geven of nog beter zn pepperspray kunnen gebruiken (maakt niet uit of zn gezicht naar de grond is gericht, weet niet of je wel eens pepperspray tegen je gebruikt hebt gehad maar daar komt een flinke straal uit en die shit prikt ook al in de buurt van je ogen).
uiteindelijk heeft die agent het allemaal voor elkaar gekregen maar dit is dus absoluut geen schoolvoorbeeld van hoe men moet improviseren of wat dan ook. met een politiebureau op 200 meter afstand ga je niet de cowboy uithangen...
tja wanneer omstanders zich ermee gaan bemoeien verdienen ze wat mij betreft ook een tik maarja die shit gebeurt wel. en ik zeg gewoon wat ik denk dat er kan gebueren, je hoort duidelijk verontwaardiging in die stem in het filmpje. ik zou er niet van staan te kijken als in zo'n geval andere mensen zich ermee gaan bemoeien. (ambulancebroeders worden ook aangepakt terwijl ze hun werk doen)quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef Ener-G het volgende:
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.
pepperspray is inderdaad niet altijd een optie, maar wanneer je iemand tegen de grond drukt met 1 hand en met de andere hand een bus pepperspray in je klauwen hebt, kun je die beter gebruiken dan op te staan om die vent 2 trappen te verkopen.quote:Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
Wat is een wout?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
Omdat de verdachte een schopje uit deelt heeft hij de situatie meteen niet onder controle? Voor zover ik het zag had hij de ruziezoeker onder zijn knie en zaten de rest netjes af te wachten wat er zou gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...
En nee, twee snoeiharde schoppen zijn niet terecht.Zeker niet als de situatie voorkomen had kunnen worden.
Maar dat gebeurde allemaal niet en hij had het perfect onder controle. Sowieso zal zelfs het grootste tuig niet zomaar op klaarlichte dag een agent een paar hoeken gaan verkopen.quote:Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.
Hij pikt een paar jongens op omdat ze iets uit een supermarkt meegenomen hadden. Eentje begint druk te doen en te schoppen; de agent lost het probleem op.quote:Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.
quote:Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...
Hysterisch wijf? Ik vond het best een harde brul. Volgens mij begreep die verdachte het ook meteen. Maar misschien werkt een aai over z'n bol ook wel hoorquote:en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen.
Die hij niet heeft getrokken en hij heeft de pepperspray niet gebruikt. Je zit ernaast.quote:Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.
Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!
[..]
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
Dramaqueen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staatquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)fte-tegen-motoragent
Lettereted doet aangifte?
"Poging tot zware mishandeling"quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Bestaan er ook nog andere advocaten?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat
quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:21 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog andere advocaten?
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]
Maakt toch iets meer indruk dan dit:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Volgens Ramdihal hadden de mannen om te beginnen helemaal niks gedaan. En dat zijn cliënt de motoragent als eerste schopte, klopt ook niet. "Hij had last van zijn knie en probeerde dat tevergeefs duidelijk te maken."
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Jij niet? Wtf bro?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?
Niet te geloven dit ..alhoewel we het eigenlijk konden verwachtenquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
ach ik ben ook wel eens stout geweest.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
Ik zeg: doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind de NL agenten wanneer ze zo'n donkerblauw jack aanhebben, zo'n korte, of zo'n blauw trui ook best intimiderend hoor, in een goede zin.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]
Maakt toch iets meer indruk dan dit:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |