http://www.at5.nl/artikel(...)op-uit-aan-arrestantquote:Motoragent deelt schop uit aan arrestant
Een opmerkelijke arrestatie vrijdagavond in het Centrum.
Drie Letse toeristen worden op het Oosteinde aangehouden vanwege winkeldiefstal. Een voorbijganger filmt de nogal hardhandige arrestatie.
Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoonquote:Op maandag 18 april 2011 22:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Dom gelul zoals gewoonlijk van die marokkanen.
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.quote:
Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen?quote:1 agent kan 3 criminelen niet in bedwang houden als hij dat zachthandig moet doen, hij is zwaar in de minderheid.
dan kan je iedereen wel aanhoudenquote:Op maandag 18 april 2011 23:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Onzin, het zijn er drie.
Als die ene die zich verzet, geen tegengeluid krijgt van die agent, of niet voldoende, kan dat de anderen aansporen zich te verzetten.
Hij is in z'n eentje en die gozer ligt helemaal niet weerloos, die verzet zich...quote:Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?quote:Het is er 1, dus hardhandig optreden was zeker niet noodzakelijk. En hoezo criminelen?
Hier in dit topic ook alweer een paar gezien.quote:Op maandag 18 april 2011 22:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Sowieso volk dat van toeten noch blazen weet en bijv. wel even zal vertellen dat je veel te ver gaat met een aanhouding, dat is gewoon
Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.quote:Op maandag 18 april 2011 23:14 schreef bas-beest het volgende:
Die twee die tegen de reling aanzitten, tellen die niet mee?
Hoe bevalt dat? Leven zonder grijswaarde?quote:Op maandag 18 april 2011 23:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Typisch voor Nederland blijkbaar, hoeveel mensen hier de criminelen verdedigen ... Sneu hoe diep het agenten-moeten-fluwelen-handschoenen-dragen is doorgedrongen in Nederland.
Deze agent is alsnog veel te soft, vergelijk het eens met andere landen.
Waar zie je medelijden?quote:Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt.
Welke onveiligheid?quote:Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden.
Op welk optreden doel je nu precies?quote:Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Dramaqueen.quote:Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.
Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.quote:Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggenquote:
Lees de kranten eens of volg het nieuwsquote:Welke onveiligheid?
Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallenquote:Op welk optreden doel je nu precies?
Volgens mij voel je je aangesprokenquote:Dramaqueen.
En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaardequote:Is het geen idee voor je om naar Iran te verhuizen? Voel je je wellicht meer thuis.
En we hebben hem! De eerste die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuiftquote:Op maandag 18 april 2011 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die medelijden hebben met criminelen en vinden dat de toch al softe politie te ''hard'' optreedt. Na alles wat er in Nederland aan de hand is met de onveiligheid in dit land, vooral in de grote steden. Hoe kan het toch dat er nogsteeds mensen zijn die criminelen een hand boven het hoofd willen houden, terwijl dergelijk ''optreden" ons land de afgelopen 15 jaar voor enorm veel problemen heeft gezorgd.
Wat is er toch aan de hand in Nederland, wanneer houdt dit geiten wollen sokken gedrag, dit linkse softe geneuzel toch een keer op.
Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd. De politie in Nederland moet weer gezag krijgen, autoriteit uitstralen. Als je geen klappen/trappen wilt krijgen van de politie dan hou je je gedeisd en gedraag je je beleeft, zo niet dan moet de politie het recht hebben je hardhandig op je plaats te zetten.
Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aanquote:Op maandag 18 april 2011 23:39 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
En we hebben hem! De eerste mongool die links er weer bij haalt en de schuld er naartoe schuift
Ok, prima dat je het zo niet bedoeld hebt! Excuses voor het taalgebruik.quote:Op maandag 18 april 2011 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je manier van aanspreken is niet erg respectvol, maar je hebt wel een punt, want de politieke stroming links of rechts heeft er niet direct mee te maken. Ik gebruikte het woord enkel om de term soft kracht bij te zetten. Ik ben met je eens dat dat niet geheel correct is dus ik pas mijn post aan
En dat zie je als aanleiding om heel dramatisch met superlatieven te gaan smijten?quote:Op maandag 18 april 2011 23:35 schreef Shreyas het volgende:
In het filmpje, als je hoort wat die meisjes zeggen
Fantastische indicatie van die zogenaamde onveiligheid man. Echt.quote:Lees de kranten eens of volg het nieuws
Oh, dus de politie houdt de criminelen de hand boven het hoofd?quote:Goeie vraag, want de politie treedt helaas nauwelijk op in de meeste gevallen
Liever dat dan:quote:Volgens mij voel je je aangesproken
quote:Geweld van criminelen, verbaal of fysiek, moet er gewoon letterlijk uitgetrapt worden, goedschiks, kwaadschiks, het maakt niet uit, als het maar gebeurd.
Als je maling hebt aan het rechtsysteem hier, of van mening bent dat dat jammerlijk faalt lijkt dat me de meest voor de hand liggende optie.quote:En jij vraagt iemand hoe het bevalt om te leven zonder grijswaarde
Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.quote:Op maandag 18 april 2011 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Niet als zijnde "3 'criminelen' in bedwang houden". Het is maar 1 die die in bedwang houdt. Maar verder zie ik ook niet wat er zo spraakmakend aan is, t.o.v. Amerikaanse praktijken.
Daar heeft 'ie misschien nog wel helemaal geen tijd voor gehad... Je weet immers niet vanaf welk moment er gefilmd wordt.quote:Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
Door wie worden ze in bedwang gehouden? Volgens mij houden ze zichzelf in bedwang en heeft die agent helemaal geen aandacht voor ze.quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:03 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Tuurlijk... die andere twee blijven vrijwillig zo zitten zeker? Uiteraard worden die wel in bedwang gehouden. Dat ze nou beter meewerken dan die knurft die op de grond ligt, doet daar niks aan af.
Moet ie maar niet stelen.quote:Op maandag 18 april 2011 23:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terwijl de ander vrijwel weerloos op de grond ligt, ja.
nee hoor, daar krijg je ook gewoon een paar schoppen en een scheldpartij voor de kiezenquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Verzet tijdens arrestatie. Volgens AT5 schopte de 'toerist' eerst en waren de schoppen van de agent daar een reactie op. Als die lui dit soort geintjes in Letland uithalen, krijgen ze ongetwijfeld een heul andere behandeling.
Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.quote:Op maandag 18 april 2011 23:40 schreef waht het volgende:
Agent heeft gewoon gezond verstand. Alhoewel hij zo'n knakker direct in de boeien moet slaan als hij op de grond ligt, dan is het ook niet nodig om hem te trappen.
Anders draai je het even om, met je gezond verstand.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat heeft 'ie niet. Het was op het bruggetje bij de Nederlandsche Bank. Daar staat het stijf van de politie. Genoeg ondersteuning in de buurt dus. Hij had dus wat collega's erbij moeten roepen in plaats van in z'n eentje met getrokken wapen drie man aanhouden. Dat is vragen om ellende. Ontslaan, die incapabele knuppel en er bij de Let in kwestie op aandringen dat 'ie aangifte doet tegen dit stuk ongeluk. Met z'n "Don't fuck with me". Minder Clint Eastwoodfilms kijken lijkt me ook een goed advies. Fucking cowboy.
Er valt niets om te draaien. Deze agent is verkeerd bezig geweest. Punt. Als 'ie pech had gehad hadden de drie zich tegen hem gekeerd, of anders de omstanders en dan waren de zaken heel anders gelopen. Denk dan even aan Baflo.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:22 schreef Specularium het volgende:
Anders draai je het even om, met je gezond verstand.
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
EDIT: ik begrijp dat het een busje pepperspray was en geen wapen. Ah, dat maakt het iets minder ernstig. Maar dan nog hoop ik dat de winkeldief in kwestie aangifte doet. Je mag van mensen die gerechtigd zijn geweld te gebruiken verwachten dat ze daarmee uitermate terughoudend zijn en dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Autootje met twee collega's d'r bij en je kunt ze zonder slag of stoot inrekenen. Dan sta je ook niet tot in de eeuwigheid op youtube...
Pepperspray is juist veel pijnlijkerquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
Ach, verspilde moeite zodat deze rekels uiteindelijk met een taakstraf van nog geen 10 uur van af komen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).
Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.
Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.
Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep was het niet alsof die agent zo'n let van z'n fiets heeft afgeschopt om hem daarna op de grond af te tuigen. De -let- geeft de eerste schop, waarna met name een politieagent in mijn ogen gerechtigd is om daarop hard te antwoorden zodat de verdachte weet wie nu even de baas is (want dat trok hij blijkbaar in twijfel door weerstand te bieden en te spugen).
Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Waarom die drang naar versterking vragen? In mijn ogen heeft deze agent het perfect alleen opgelost, zonder daarbij een pistool of pepperspray echt te gebruiken. De buikpijn waar de verdachte wellicht een dagje last van heeft is een goede herinnering dat hij niet hoort te stelen, en al helemaal niet het gezag hoort te testen.
Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Ik ben ook absoluut een tegenstander onnodig geweld, helemaal als het gaat om een agent met een zekere machtspositie, maar ik vind dit eerlijk gezegd heel netjes opgelost door deze agent.
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen. Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:56 schreef ems. het volgende:
Dat iedereen over zijn "DONT FUKC WITH MEEE" valt begrijp ik trouwens ook niet zo goed. Wat moet hij dan zeggen als hij hem schopt? "Please restrain from inflicting injury on my knee, good sir?"
Beter dan dat ze ingrijpen en de agent proberen weg te duwen of te verhinderen toch?quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:09 schreef Ener-G het volgende:
Lekker makkelijk lullen weer achteraf, en je weet ook niet wat er aan het filmpje vooraf is gegaan.
Zo'n agent gaat niet voor zn lol met zn knieen bovenop een arrestant zitten, zoals dat at5 filmpje begint.
En die mocromeiden die het gefilmd hebben, hadden die niet gewoon op school moeten zitten op dat tijdstip? tenenkrommend. :'-)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |