abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95714222
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd? :o
waarom zou hij zn gun op die gasten richten? ze waren niet gewapend, ze hadden iets gejat uit een winkeltje, waarschijnlijk een fles vodka ofzo, letten kennende...
pi_95714232
Onnodige assistentie is ook onzin, want het gaat hier om een arrestatie dus ik gok dat die politiebus (en wellicht wel meerdere) al lang onderweg waren. Daar ga je als motoragent in je eentje ook niet op wachten als je tegen
Je weet het niet, dus uiteindelijk blijft het gewoon giswerk en loze aannames. En natuurlijk bestaan er procedures voor dit soort situaties, daar worden die agenten echt wel op getraind.

Maar het riekt wel naar stemmingmakerij en 'de politie is evil', in de ogen van bepaalde mensen kunnen ze blijkbaar toch nooit iets goed doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.

Maar vuurwapen trekken is inderdaad pas het uiterste middel, daarna een waarschuwingsschot, en daarna pas gericht schieten. Volgens mij doet ie dit ook niet en heeft ie zelfs geen pistool, maar zijn pepperspray getrokken.

En iemand die stijf van de drugs staat kan in principe dwars door een of meer kogels heen lopen (tenzij je hem door zijn hoofd schiet). Op zo'n korte afstand ben je in je eentje tegen 3 personen nog aardig kansloos, ook al heb je een vuurwapen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95714272
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd? :o
Denk nou even na: Hij zit op mannetje één, heeft hem met één hand vast en in zn andere hand een bus pepperspray. De andere twee, en weetjewat, ook een paar omstanders gaan zich er mee bemoeien. Het wordt spannend. Agent legt hand op holster enbegint te bleren dat men afstand moet houden of hij gebruikt geweld. Op dat moment gaat mannetje één zich roeren, de andere twee bespringen de agent en de omstanders komen van de achterkant... Nog voor hij zijn wapen gepakt heeft, ligt 'ie..

Het is echt, geen politieserie of zo... Agenten trekken niet zomaar hun wapen. Mogen ze ook niet, gelukkig. De situatie di jij beschrijft kan alleen gebeuren op het moment dat de politie standaard met getrokken wapen iemand staande houdt... ik weet niet of dat wenselijk is...
pi_95714330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:53 schreef Ener-G het volgende:

Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.

Ik woon er om de hoek en kom er dagelijks meermaals voorbij... ik ken de situatie daar op mn duimpje. Geen aannames dus
pi_95714406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.

De agent in kwestie die aangelopen kwam, die had zich niet ingehouden als er een grotere groep had gestaan hoor :P

quote:
[..]

assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.

en je zegt het zelf: "gepast geweld". iemand die op de grond ligt trappen is geen gepast geweld, hij had hem gewoon een tik kunnen geven of nog beter zn pepperspray kunnen gebruiken (maakt niet uit of zn gezicht naar de grond is gericht, weet niet of je wel eens pepperspray tegen je gebruikt hebt gehad maar daar komt een flinke straal uit en die shit prikt ook al in de buurt van je ogen).

uiteindelijk heeft die agent het allemaal voor elkaar gekregen maar dit is dus absoluut geen schoolvoorbeeld van hoe men moet improviseren of wat dan ook. met een politiebureau op 200 meter afstand ga je niet de cowboy uithangen...
Dit valt in mijn ogen onder de noemer gepast geweld. En hij had geen handen vrij om een tik uit te delen. Hij houdt de man met 1 hand vast en in de andere hand heeft hij pepperspray.

En voor de agent in kwestie komt dit vast nog niet in de buurt van cowboy spelen :P

En daarbij, we zien het begin van het filmpje niet. De volledige aanleiding van deze aanpak is niet duidelijk.
Het gebruik van pepperspray was waarschijnlijk de volgende stap geweest.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95714600
IntensiveGary> Ah, dat verklaart :)

Maar het feit dat er een bureau op de hoek zit hoeft nog niet te betekenen dat er binnen 3 minuten een berg collega's uit komen rennen elke keer als er een oproep gedaan wordt.

Voor hetzelfde geld zijn die onderweg naar een andere melding, of hebben ze het te druk met het eten van hun donuts, of zit er maar 1 agent achter een bureau die niet weg kan. Ik weet het niet. Het moet ook niet zo zijn dat elke keer dat er wat gebeurt er versterking bij moet om het op te lossen.

Bovendien kom jij uit die buurt, die agenten wellicht niet. Het is heel vaak zo dat agenten vaak uit een hele andere buurt/streek/stad komen dan hun werkgebied.

Maar aangezien je zelf aangeeft dat je die gasten ook gewoon voor hun flikker zou rijden (nog best knap trouwens, 3 verschillende personen raken op een motorfiets :P) geeft al aan dat het niet een van de makkelijkste situaties is.

En dit zal vast wel vaker voorkomen, toevallig is het nu gefilmd. In de toekomst zal dat vast nog wel vaker gebeuren, en ik hou mijn hart vast wat het doet met het respect en de beeldvorming van bepaalde mensen tov. de politie.

De politie standaard met getrokken wapen op verdachten af moeten we inderdaad ook niet willen, dat zijn pas amerikaanse toestanden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_95714694
precies, daarom vind ik dat de agent niet juist heeft gehandeld.

voor de rest kan het me geen drol schelen hoor, het boeit me ook niet zo dat die let 2 trappen krijgt... al kreeg ie er 4

maar wat intensive zegt over omstanders enzo klopt wel. je hoort de omstanders in het filmpje ook zeggen: die agent is echt lomp jonge, wow hij schopt hem gewoon. of zoiets... snap best dat er voorbijgangers zijn die zich er dan wel even mee gaan bemoeien omdat die 2 trappen er agressiever uitzien dan even sprayen met de pepperspray.
pi_95714889
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.

Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
pi_95718500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef Ener-G het volgende:
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.
tja wanneer omstanders zich ermee gaan bemoeien verdienen ze wat mij betreft ook een tik maarja die shit gebeurt wel. en ik zeg gewoon wat ik denk dat er kan gebueren, je hoort duidelijk verontwaardiging in die stem in het filmpje. ik zou er niet van staan te kijken als in zo'n geval andere mensen zich ermee gaan bemoeien. (ambulancebroeders worden ook aangepakt terwijl ze hun werk doen)

quote:
Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
pepperspray is inderdaad niet altijd een optie, maar wanneer je iemand tegen de grond drukt met 1 hand en met de andere hand een bus pepperspray in je klauwen hebt, kun je die beter gebruiken dan op te staan om die vent 2 trappen te verkopen.

ik heb trouwens geen politie=evil beeld hoor. maar wanneer iemand deze shit in het nieuws ziet zonder overige info draagt dit wel bij aan zo'n beeld. en dat is wel het laatste wat de politie kan gebruiken aangezien ze toch al niet op een voetstuk staan bij een grote meerderheid in nederland
pi_95719096
Die agent heeft prima gehandeld. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Die Let kan ook hebben gedacht dat er iets te halen valt als hij ongestraft een agent mag trappen, dan kan het helemaal uit de hand gelopen zijn. Een worsteling in een 3 tegen 1 situatie. We hebben vorige week al kunnen zien wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:31:04 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95721505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.

Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
censuur :O
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:40:45 #72
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_95721964
Goh, heel andere reacties hier als in mijn topic.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_95722305
Nu vraag ik mij af of ik de enige ben die in het filmpje toch duidelijk ziet dat die motormuis assistentie heeft van een andere man, een agent in burger neem ik aan.

Dus Mr Muis was niet alleen, het was een 2 vs 3 situatie :7

Of zie ik spoken en was de Muis daadwerkelijk alleen? van ijs-thee ga ik namelijk soms hallucineren :')
pi_95722969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...

En nee, twee snoeiharde schoppen zijn niet terecht.Zeker niet als de situatie voorkomen had kunnen worden.
Omdat de verdachte een schopje uit deelt heeft hij de situatie meteen niet onder controle? Voor zover ik het zag had hij de ruziezoeker onder zijn knie en zaten de rest netjes af te wachten wat er zou gebeuren.

En twee "snoeiharde" schoppen zijn terecht ja, zeker als de verdachte begint. De situatie had voorkomen kunnen worden door de agent niet te schoppen.
quote:
Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.
Maar dat gebeurde allemaal niet en hij had het perfect onder controle. Sowieso zal zelfs het grootste tuig niet zomaar op klaarlichte dag een agent een paar hoeken gaan verkopen.

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over die 2 trappen. Als ik geschopt word door iemand krijgt hij er ook een terug, je mag toch zeker wel verwachten dat een politieagent dat ook mag doen tegen een opstandig persoon.
quote:
Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.
Hij pikt een paar jongens op omdat ze iets uit een supermarkt meegenomen hadden. Eentje begint druk te doen en te schoppen; de agent lost het probleem op.

Luttele meters klopt natuurlijk niets van maar dat begrijp je zelf ook wel. Er zitten geen sluipschutters op de daken en er is geen versterking verstopt in vuilcontainers. Daarnaast vertrouw ik er trouwens wel op dat tóen de verdachte eenmaal onder de duim was dat hij om versterking heeft gevraagd.

Ik vind jouw inschatting van een gevaarlijke situatie erg overdreven. Ik vind het een gevaarlijkere situatie als we winkeldieven een aai over de bol gaan geven als ze weer eens stout doen.

quote:
Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...
:') Ja hij had meteen hun benen in de supermarkt eraf moeten zagen.
quote:
en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen.
Hysterisch wijf? Ik vond het best een harde brul. Volgens mij begreep die verdachte het ook meteen. Maar misschien werkt een aai over z'n bol ook wel hoor ;)
quote:
Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Die hij niet heeft getrokken en hij heeft de pepperspray niet gebruikt. Je zit ernaast.
Conscience do cost.
pi_95723022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.

Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!

[..]

^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:27:13 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95723912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
pi_95724635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
Dramaqueen. ^O^
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:38:56 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95727577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)fte-tegen-motoragent

Lettereted doet aangifte? :D
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat :r
pi_95727857
quote:

"Poging tot zware mishandeling" _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:48:05 #81
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95728237
Google op French Police:

Maakt toch iets meer indruk dan dit:
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:53:26 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95728576
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_95730475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat :r
Bestaan er ook nog andere advocaten?
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:27:56 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95730930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:21 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog andere advocaten?
pi_95742889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.

pi_95743185
quote:

quote:
Volgens Ramdihal hadden de mannen om te beginnen helemaal niks gedaan. En dat zijn cliënt de motoragent als eerste schopte, klopt ook niet. "Hij had last van zijn knie en probeerde dat tevergeefs duidelijk te maken."
_O- :')
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_95743806
Hij kon niet anders, 3 tegen 1.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:12:24 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95767390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?
pi_95767899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij niet? Wtf bro?
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 17:44:46 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_95768542
quote:

Niet te geloven dit ..alhoewel we het eigenlijk konden verwachten :')
Zouden ze het ingefluisterd hebben gekregen?
Zucht ;(
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 17:48:04 #91
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_95768667
wajo het ware gewoon toeriste die niks hebbe gedaan wollah hij gelijk schoppuh
:')
pi_95768678
quote:

[..]

_O- _O-

Ik denk het. Tenminste worden ze iets betaald en houden er een betere stemming op na. :7
  woensdag 20 april 2011 @ 17:52:16 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95768811
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95769034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
pi_95769223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
ach ik ben ook wel eens stout geweest.
Ik ben ook wel eens staande gehouden terwijl ik verder van nuchter was.
Boete incasseren, proberen je verhaal te doen :') en thuis je roes uitslapen.
gedraag je normaal tegen agent en ze zijn heel schappelijk (zeker motor agenten).

gedraag je je asociaal dan krijg je terecht tikken.

en dat gejank van die advocaat dat die gevaarlijk gewond kon raken :')

heb wel eens met oefeningen zitten rellen tegen de ME.
zelfs met een oefening laten ze die knuppel 10x harder neerkomen dan die agent kon trappen.

If you cant stand the heat stand out of the kitchen
pi_95774382
quote:

[..]

Ik zeg: doen!
  woensdag 20 april 2011 @ 23:20:31 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95786542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de NL agenten wanneer ze zo'n donkerblauw jack aanhebben, zo'n korte, of zo'n blauw trui ook best intimiderend hoor, in een goede zin.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')