waarom zou hij zn gun op die gasten richten? ze waren niet gewapend, ze hadden iets gejat uit een winkeltje, waarschijnlijk een fles vodka ofzo, letten kennende...quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd?
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat lukt niet zo één, twee, drie... als er drie man tegelijk op je afspringt ben je vrijwel kansloos. Zo'n agentje is echt geen superheld. Is gewoon een mens van vlees en bloed. Een vuurwapen trekken is de allerlaatste optie en moet zo lang mogelijk vermeden worden. Nogmaals, op het terrein van de Nederlandsche Bank (zo'n 50 meter achter hem) zit een mannetje of zes politie... Op één van de grachten zit een politieburo, zo'n 200 meter verderop. Bovendien cruisen er altijd meerdere collega's in die buurt. Waarom dan überhaupt het risico lopen je wapen te moeten trekken?
Denk nou even na: Hij zit op mannetje één, heeft hem met één hand vast en in zn andere hand een bus pepperspray. De andere twee, en weetjewat, ook een paar omstanders gaan zich er mee bemoeien. Het wordt spannend. Agent legt hand op holster enbegint te bleren dat men afstand moet houden of hij gebruikt geweld. Op dat moment gaat mannetje één zich roeren, de andere twee bespringen de agent en de omstanders komen van de achterkant... Nog voor hij zijn wapen gepakt heeft, ligt 'ie..quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef vergezocht het volgende:
Dus als hij zijn pistool had gericht tegen hen op een afstand van 3 meter, dan nog waren ze gewoon door de kogels gelopen en hem alsnog overmeesterd?
Ik woon er om de hoek en kom er dagelijks meermaals voorbij... ik ken de situatie daar op mn duimpje. Geen aannames dusquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:53 schreef Ener-G het volgende:
Wat betreft zn collega's: Aannames, aannames.
De agent in kwestie die aangelopen kwam, die had zich niet ingehouden als er een grotere groep had gestaan hoorquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:51 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ja maar dat was er dus maar 1, en die stond nog te zeiken ook dus dat was niet echt een gevaarlijke situatie.
Dit valt in mijn ogen onder de noemer gepast geweld. En hij had geen handen vrij om een tik uit te delen. Hij houdt de man met 1 hand vast en in de andere hand heeft hij pepperspray.quote:[..]
assistentie vragen is nooit onnodig bij de politie, dat wordt gewoon aanbevolen. het laatste wat ze willen is een agent in het ziekenhuis. mensen gaan echt niet zeiken als er 3-4 agenten 3 buitenlanders oppakken.
en je zegt het zelf: "gepast geweld". iemand die op de grond ligt trappen is geen gepast geweld, hij had hem gewoon een tik kunnen geven of nog beter zn pepperspray kunnen gebruiken (maakt niet uit of zn gezicht naar de grond is gericht, weet niet of je wel eens pepperspray tegen je gebruikt hebt gehad maar daar komt een flinke straal uit en die shit prikt ook al in de buurt van je ogen).
uiteindelijk heeft die agent het allemaal voor elkaar gekregen maar dit is dus absoluut geen schoolvoorbeeld van hoe men moet improviseren of wat dan ook. met een politiebureau op 200 meter afstand ga je niet de cowboy uithangen...
tja wanneer omstanders zich ermee gaan bemoeien verdienen ze wat mij betreft ook een tik maarja die shit gebeurt wel. en ik zeg gewoon wat ik denk dat er kan gebueren, je hoort duidelijk verontwaardiging in die stem in het filmpje. ik zou er niet van staan te kijken als in zo'n geval andere mensen zich ermee gaan bemoeien. (ambulancebroeders worden ook aangepakt terwijl ze hun werk doen)quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef Ener-G het volgende:
Wat had ie volgens jou dan moeten doen?
Die omstanders moeten hun muil houden en zijn waarschijnlijk ook opgevoed met het idee 'politie = evil'. Als ze zich er mee zouden bemoeien hadden die wmb. ook een paar trappen verdiend, en je bent ook wel heel erg dom als je er als buitenstaander in zou gaan mengen omdat je het te hard aan toe vindt gaan.
pepperspray is inderdaad niet altijd een optie, maar wanneer je iemand tegen de grond drukt met 1 hand en met de andere hand een bus pepperspray in je klauwen hebt, kun je die beter gebruiken dan op te staan om die vent 2 trappen te verkopen.quote:Pepperspray is ook niet altijd een optie, en er zijn mensen die alleen maar aggresief worden daarvan, of er simpelweg tegen kunnen. Dan was de boel pas geescaleerd. Bovendien verwaait pepperspray best aardig waardoor alles in een straal van minimaal 3 meter er last van krijgt. Een ideale oplossing is dat dus ook niet.
Wat is een wout?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind ook niet dat agenten te soft moeten zijn maar dat trappen was gewoon onnodig, daarvoor heeft die wout een bus peppersray aan zn toolbelt hangen. volgens die meisjes had hij die ook al vast dus had hij beter die kunnen gebruiken.
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als er 2 echte trappen waren uitgedeeld, had de man bij de 2e trap geperforeerde longen gehad.
Omdat de verdachte een schopje uit deelt heeft hij de situatie meteen niet onder controle? Voor zover ik het zag had hij de ruziezoeker onder zijn knie en zaten de rest netjes af te wachten wat er zou gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je moet de verdachte niet eens de mogelijkheid geven te kunnen schoppen. Hij had de situatie dus niet onder controle. Voor 't zelfde geld had de toerist een mes of priem bij zich...
En nee, twee snoeiharde schoppen zijn niet terecht.Zeker niet als de situatie voorkomen had kunnen worden.
Maar dat gebeurde allemaal niet en hij had het perfect onder controle. Sowieso zal zelfs het grootste tuig niet zomaar op klaarlichte dag een agent een paar hoeken gaan verkopen.quote:Omdat je niet in je eentje drie man onder controle kunt houden. Dat blijkt ook uit het feit dat 'ie moest schoppen om 'm onder controle te houden. En als de vriendjes van de liggende verdachte zich hadden omgedraaid en 'm hadden besprongen waren de rapen helemaal gaar geweest. Om over omstanders nog maar te zwijgen.
Hij pikt een paar jongens op omdat ze iets uit een supermarkt meegenomen hadden. Eentje begint druk te doen en te schoppen; de agent lost het probleem op.quote:Vind je? Ik vind dat hij bewust een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zichzelf, de omstanders en de verdachten. Een gevaarlijke situatie die bovendien volstrekt onnodig was, aangezien er meerdere collega's op luttele meters afstand waren.
quote:Hij moet zien te voorkomen dat 'ie überhaupt geschopt wordt...
Hysterisch wijf? Ik vond het best een harde brul. Volgens mij begreep die verdachte het ook meteen. Maar misschien werkt een aai over z'n bol ook wel hoorquote:en als 'ie dan toch in aktie komt verwacht ik dat 'ie niet als een hysterisch wijf gaat lopen gillen.
Die hij niet heeft getrokken en hij heeft de pepperspray niet gebruikt. Je zit ernaast.quote:Zelfbeheersing is een groot goed voor iemand met een pistool op z'n heup.
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is een wout?
En wat is peppersray?
Mocht je pepperspray bedoelen: dat had-ie inderdaad beter kunnen doen, want dat is aanzienlijk vervelender dan zo'n zacht schopje.
Ik was een tijdje terug in Parijs, daar straalt de politie gewoon uit dat je een knuppel in je nek krijgt als je wat verkeerds zegt. En zo hoort het, zouden we hier ook moeten hebben!
[..]
^^ Dat dus. Ik vraag me serieus af wat al die mensen mankeert om zo te zeiken over dit politieoptreden.
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik woon in Frankrijk en hier had die agent je bij verzet gewoon tegen die brugleuning gemept. Maar in Nederland moet je je als agent maar laten schoppen, is het "sieluuuuuuug" als je terug schopt.
Komop zeg, wat gebeurde er nu helemaal?
Dramaqueen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het effect is van tientallen jaren pappen-en-nathouden beleid. Nederlanders zijn watjes geworden, alles is zielig, vooral voor criminelen.
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staatquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)fte-tegen-motoragent
Lettereted doet aangifte?
"Poging tot zware mishandeling"quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Bestaan er ook nog andere advocaten?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
2 scumbag-advocaten staan klaar om de criminelen bij te staan in hun rooftocht tegen de staat
quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:21 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog andere advocaten?
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]
Maakt toch iets meer indruk dan dit:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Volgens Ramdihal hadden de mannen om te beginnen helemaal niks gedaan. En dat zijn cliënt de motoragent als eerste schopte, klopt ook niet. "Hij had last van zijn knie en probeerde dat tevergeefs duidelijk te maken."
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dit maakt op mij dan weer een betere indruk, vriendelijker ook.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Jij niet? Wtf bro?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je wilt strippers inzetten als ordehandhavers?
Niet te geloven dit ..alhoewel we het eigenlijk konden verwachtenquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Al die internethelden moeten zelf maar eens een tijdje als agent gaan werken.
ach ik ben ook wel eens stout geweest.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is makkelijk schreeuwen van het internet. Je wordt nooit verantwoordelijk gehouden voor je uitspraken.
Ik zeg: doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind de NL agenten wanneer ze zo'n donkerblauw jack aanhebben, zo'n korte, of zo'n blauw trui ook best intimiderend hoor, in een goede zin.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Google op French Police:
[ afbeelding ]
Maakt toch iets meer indruk dan dit:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |