abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 09:54:21 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95751390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens de hartstichting wel. Maar ook de kwalificaties overgewicht en ondergewicht impliceren dat het niet goed is.

Jij noemt het een meetinstrument, als ik een weegschaal koop en er komt op het display 'dik kans dat je nu 88 kilo bent, maar misschien zit ik er in jouw geval wel naast' dan gaat die terug naar de winkel. Dat is geen meten, dan weet ik namelijk nog steeds niks meer dan voor ik erop ging staan.
BMI is gewoon een wiskundige formule die de relatie tussen lengte en gewicht aangeeft, daar zijn gestandaardiseerde meetmethodes voor met hun eigen standaard deviaties etc... Obesitas, gedefineerd aan de hand van die wiskundige formule is dus gewoon een wiskundige entiteit.

Jij vindt dat je met een BMI in de hand niet mag concluderen dat je kans op een ziekte toeneemt naarmate deze verder afwijkt van de normaal... prima verder, denk dat we wel klaar zijn met deze discussie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95751606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:54 schreef Re het volgende:

[..]

BMI is gewoon een wiskundige formule die de relatie tussen lengte en gewicht aangeeft, daar zijn gestandaardiseerde meetmethodes voor met hun eigen standaard deviaties etc... Obesitas, gedefineerd aan de hand van die wiskundige formule is dus gewoon een wiskundige entiteit.
Die niet definieert wat er gepretendeerd wordt te definieren.

quote:
Jij vindt dat je met een BMI in de hand niet mag concluderen dat je kans op een ziekte toeneemt naarmate deze verder afwijkt van de normaal... prima verder, denk dat we wel klaar zijn met deze discussie
Klopt, die causaliteit ontbreekt immers, jouw kans neemt niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 april 2011 @ 10:18:04 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95752188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die niet definieert wat er gepretendeerd wordt te definieren.

[..]

Klopt, die causaliteit ontbreekt immers, jouw kans neemt niet toe.
kans op ziekte neemt wel degelijk toe met oplopende BMI... dat heeft weinig met causaliteit te maken. Maar ik snap heus wel waar de schoen wringt, statistiek en geneeskunde gaan gewoon niet samen, er is ook sprake van klinische relevantie vooral als het gaat om personalized medicine. En daar houden verzekeringen geen rekening mee. Als je met een BMI van 35 naar de dokter gaat (wat je in principe alleen doet als er iets mis met je is) kan hij prima bepalen wat de risico's zijn.
  Redactie Sport woensdag 20 april 2011 @ 10:20:05 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95752255
Moeders minder loon geven. :')

Moeders die niet werken worden lui genoemd, werken ze wel dan moeten we ze maar minder loon geven. Ja dan is het niet echt aantrekkelijk he, om te gaan werken. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95752769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:18 schreef Re het volgende:

[..]

kans op ziekte neemt wel degelijk toe met oplopende BMI... dat heeft weinig met causaliteit te maken. Maar ik snap heus wel waar de schoen wringt, statistiek en geneeskunde gaan gewoon niet samen, er is ook sprake van klinische relevantie vooral als het gaat om personalized medicine. En daar houden verzekeringen geen rekening mee. Als je met een BMI van 35 naar de dokter gaat (wat je in principe alleen doet als er iets mis met je is) kan hij prima bepalen wat de risico's zijn.
Volgens mij wringt de schoen hem bij de vertaling naar een individueel advies of een conclusie over een individu. Als epidemologisch onderzoek doet is het natuurlijk een heel goed bruikbare index, want het correleert sterk met overgewicht en de afwijkingen zullen beide kanten op zijn.
  woensdag 20 april 2011 @ 10:37:56 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95752864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij wringt de schoen hem bij de vertaling naar een individueel advies of een conclusie over een individu. Als epidemologisch onderzoek doet is het natuurlijk een heel goed bruikbare index, want het correleert sterk met overgewicht en de afwijkingen zullen beide kanten op zijn.
Dat zeg ik, personalized medicine... dat is niet met statistiek te vangen, maar daar kan een verzekeringsmaatschappij weinig mee en ook een van de redenen waarom een verzekeringsmaatschappij nooit op de stoel van een dokter zou mogen zitten, maar ja...
pi_95754455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:37 schreef Re het volgende:

[..]

Dat zeg ik, personalized medicine... dat is niet met statistiek te vangen, maar daar kan een verzekeringsmaatschappij weinig mee en ook een van de redenen waarom een verzekeringsmaatschappij nooit op de stoel van een dokter zou mogen zitten, maar ja...
Dat geldt niet aleen voor verzekeringsmaatschappijen, maar voor iedereen die meent iets over je gezondheid te moeten zeggen zonder je gezien te hebben, de hartstiching bijvoorbeeld. Het beperkt zich ook niet tot BMI, overal zie je dat het gemakzuchtig simplisme van het gemiddelde het wint van een moeilijker maar correcte boodschap over gezondheid. Dat wordt dan goedgepraat omdat het zo belangrijk zou zijn dat die boodschap overkomt.

Maar ik blijf als norm stellen dat personen of instanties met enige autoriteit bekleed geen onzin moeten roepen en een voorbehoud moeten maken als dat nodig is.
pi_95756694
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 13:44 schreef waht het volgende:
Mensen die door een verslaving ziek worden zijn al genoeg gestraft lijkt me.
en rokers betalen al voldoende voor hun verslaving.. en ze zijn ook nog eens goedkoop voor de samenleving. Omdat ze korter leven helpen ze het pensioen betaalbaar te houden.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:50:32 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95757241
Wat een maatschappij. Waar we generaties gevochten hebben voor vrijheden wil de jongste generatie allerlei beperkingen gaan opleggen. Ze schieten zichzelf in de voet. Leuk dat de regering en samenleving mooi inspeelt op de angsten van de mens en ontelbare onderzoeken die als zoete koek geslikt worden. Steeds meer moet je schijnbaar voldoen aan de criteria die mij doen huiveren.
Dat er mensen zijn die niet met hun vrijheden kunnen omgaan is een andere zaak. Daar hoort een stukje opvoeding bij.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 20 april 2011 @ 18:10:20 #260
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95769507
Allemaal geneuzel.

Als je dan iemand kort, dan dien je de afdelingsmanager te korten.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95771029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:50 schreef Cherna het volgende:
Wat een maatschappij. Waar we generaties gevochten hebben voor vrijheden wil de jongste generatie allerlei beperkingen gaan opleggen. Ze schieten zichzelf in de voet. Leuk dat de regering en samenleving mooi inspeelt op de angsten van de mens en ontelbare onderzoeken die als zoete koek geslikt worden. Steeds meer moet je schijnbaar voldoen aan de criteria die mij doen huiveren.
Dat er mensen zijn die niet met hun vrijheden kunnen omgaan is een andere zaak.
Hear, hear.
pi_95771188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hear, hear.
Een linkse boomknuffelaar, die zijn eng.
  woensdag 20 april 2011 @ 19:00:43 #263
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95771501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 06:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Religieuze drugs gaan helemaal geld kosten. 5x per dag bidden op het werk: -50% salaris.
Je bidt 5 keer per dag op je werk als je van 05:00 tot 22:30 werkt. :')

En bovendien, wat beweging is juist gezond, en dat nog eens in je eigen tijd. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 20 april 2011 @ 19:54:52 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95774479
quote:
15s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je bidt 5 keer per dag op je werk als je van 05:00 tot 22:30 werkt. :')
Dat heb je ook wel nodig om te compenseren.
quote:
En bovendien, wat beweging is juist gezond, en dat nog eens in je eigen tijd. :{

Net als roken dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 april 2011 @ 17:06:34 #265
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_95812193
Roken. :')
pi_95812265
Ik vind juist dat ik meer moet verdienen als roker.

Voorbeeld:

Ik krijg met 1 of andere technische storing te maken. Ik rook een peuk en heb de oplossing. Dit overkomt me met grote regelmaat.

Nicotinezuur komt sterk overeen met een neurotransmitter. Het lichaam ziet het verschil niet. Deze stof helpt met een groter concentratievermogen.
pi_95813063
precies. roken of ontslag.
pi_95813313
Voor mij zijn er twee goede opties:
- minder loon
- geen extra rookpauzes

Ik zie nog een derde optie die ik niet goed vind: extra pauzes voor iedereen aangezien ik vind dat er nu al te veel verplichte pauzes zijn die een werkdag alleen maar onnodig langer maken. Geef mij maar een kortere werkdag met minder pauzes (daarom niet noodzakelijk minder pauzemomenten, drie keer een kwartier zou ik ook best vinden).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_95813896
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- minder loon
- geen extra rookpauzes

Ik zie nog een derde optie die ik niet goed vind: extra pauzes voor iedereen aangezien ik vind dat er nu al te veel verplichte pauzes zijn die een werkdag alleen maar onnodig langer maken. Geef mij maar een kortere werkdag met minder pauzes (daarom niet noodzakelijk minder pauzemomenten, drie keer een kwartier zou ik ook best vinden).
Rookpauzes bestaan niet, dat heet werkoverleg. Wat dat betreft zijn rokers meestal beter geinformeerd over het werk (extra loon is dus op z'n plaats).
pi_95839603
quote:
- minder loon
- geen extra rookpauzes

Die verplichte pauzes gebruiken de rokers toch al om hun sigaretje te roken, dus waar maak je je druk om?

Overigens moeten die verplichte pauzes wat mij betreft wel degelijk verplicht blijven. Het is niet goed om vier uur aan één stuk te blijven werken.

In de negentiende eeuw kon je trouwens nog ontslagen worden als je hoognodig naar het toilet moest, gelukkig hebben we nu vakbonden en zo die een en ander qua rechten en plichten duidelijk maken, ook aan de werkgevers.
  vrijdag 22 april 2011 @ 03:41:46 #271
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95839664
Is minder loon voor do
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:35 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Die verplichte pauzes gebruiken de rokers toch al om hun sigaretje te roken, dus waar maak je je druk om?
Pauze wat is dat?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_95839745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:41 schreef Megumi het volgende:
Pauze wat is dat?
Dat is het moment waarop je na drie en een half uur weg kijkt van je computerscherm en allemaal vreemde fluoriscerende beestjes over je netvlies ziet lopen. Dat is "pauze". :')
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:38:03 #273
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_95843112
inderdaad, 100% mee eens, en de gezonde mens zich uit de naad werken voor die vieze rokende sjappies met hun rotte tanden of dikke penzen :r
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:09:30 #274
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_95872707
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Disana het volgende:
Mensen gunnen elkaar niets meer.
Dat was het eerste wat ik ook dacht ja.. Nou ja, een kwart van de mensen (werkgevers en werknemers) dan... Waarschijnlijk voornameljk van die gefrustreerde klagerige zeikerds :r
Krekker is de bom!
pi_95873266
Minder loon voor rokers gaat gewoon te ver, tenzij de productiviteit eronder leidt en dat opgemerkt wordt. Klaar. Ik ben zelf niet-roker en zou het totaal geen probleem vinden als ze gaan roken, als ze maar hun werk af krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jordony op 22-04-2011 23:32:57 ]
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:26:32 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95873611
mits of tenzij?
pi_95873947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:26 schreef Re het volgende:
mits of tenzij?
edit ;)
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:07:59 #278
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95875537
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Rokers zijn zelf vaker ziek en als beloning zijn ze ook nog eens verziekend voor hun omgeving met hun egoïstische op lust gebaseerde behavior. :{

Ik ben een voorstander. :{

inteelt is een veel erger probleem. dus in jouw geval zou ik maar ff geen kinderen maken.

de komende 7 generaties. komen alleen maar gedrochten van.

[ Bericht 3% gewijzigd door zoalshetis op 23-04-2011 00:16:09 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_95875768
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:38 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
inderdaad, 100% mee eens, en de gezonde mens zich uit de naad werken voor die vieze rokende sjappies met hun rotte tanden of dikke penzen :r
Zitten we daar met al die gezonde dementerende 90 jarige beterweters. :{w
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:17:07 #280
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95875881
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2011 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zitten we daar met al die gezonde dementerende 90 jarige beterweters. :{w
idd. met kanker in alle ledematen. en ze kunnen niet eens nederlands.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 24 april 2011 @ 17:27:03 #281
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95923892
quote:
- minder loon
- geen extra rookpauzes

Och en de niet rokers die onder werktijd prive internetten of onder werktijd een appel tussendoor eten dat tellen we zeker niet mee.
Als je geen pauzes nodig acht werk je toch lekker zelf door. Niemand verplicht je om pauzes te nemen. Leuk voor de werksfeer die nonsens en slap gelul over rokers, mensen die te dik zijn, mensen die zuipen etc etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 24-04-2011 18:11:40 ]
pi_95932800
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och en de niet rokers die onder werktijd prive internetten of onder werktijd een appel tussendoor eten dat tellen we zeker niet mee.
Beweer je hier dat rokers dat niet doen?

Werkgevers moeten naar de prestatie en inzet kijken, niet naar het feit of iemand rookt ja of de nee.
pi_95934338
duh rokers zijn ook vaker weg voor rookpauze,s..

sta je erbij met een bak koffie , wordt je vuil aangekeken ..
pi_95935326
Als niet-roker vraag ik me af waarom dat rokers minder loon zouden moeten krijgen.
pi_95936587
Ik heb veel meer moeite met die huismoeders met pittige kapsels die van 9-3 werken, altijd te laat komen en de halve dag op weekendjeweg.nl zitten.
Ik rook trouwens, ben dik, nooit ziek en werk 9 uur per dag zonder pauzes :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 april 2011 @ 23:18:03 #286
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95937103
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:58 schreef Jordony het volgende:

[..]

Beweer je hier dat rokers dat niet doen?

Werkgevers moeten naar de prestatie en inzet kijken, niet naar het feit of iemand rookt ja of de nee.
Nee dat beweer ik niet. Ik probeer alleen te zeggen dat dit hele topic waar rokers minder productief zijn en vaker ziek zijn dus minder loon zouden moeten ontvangen de grootste onzin is.
pi_95937820
Ik denk dat je het niet kan afschuiven op wel of niet roker, wel of geen moeder, of wat dan ook. Waar het om gaat is dat er altijd een paar rotte appels tussen zitten die of ontzettend vaak ziek zijn of zich heel makkelijk ziek melden of mensen die het sowieso niet zo nauw nemen met bedrijfsregels en bijvoorbeeld pauzetijden. En er zijn er genoeg die zich niet inzetten want dat salaris wordt toch wel iedere maand gestort zolang ze in dienst zijn.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_95939771
Het boeit me geen flikker wat me collega's van me denken, of wat me baas er van vind, ik rook een pakje per dag op me werk, heb al 10 jaar lang louter positieve beoordelingsgesprekken, ben 1 van de meest rendabele medewerkers. Af en toe komt me leidinggevende ook naar me toe: Hey even roken, met andere woorden, kunnen we even bij babbelen over er wat er op de vloer speelt, kortom ik rook dan wel veel, maar probeer het altijd even met een overlegje met een willekeurige collega te combineren, ontspannend en nog nuttig ook. En ja ik weet ook wel dat roken slecht is, maar goed zoveel dingen zijn slecht, maar daar heeft me baas in principe niks mee van doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_95946485
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
(Novum) - Een kwart van de werkgevers en werknemers vindt dat rokers die vaker ziek zijn minder moeten verdienen dan hun niet-rokende collega's. Vorig jaar vond nog maar achttien procent dat, concluderen BNR Nieuwsradio en zorgverzekeraar CZ uit een eigen onderzoek.

De voorstanders van het lagere loon voor rokers wijzen erop dat het roken ten koste gaat van de werktijd. Ook bleek eerder uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek dat zware rokers zich vaker ziek melden dan niet-rokers.

Twaalf procent vindt dat ook werknemers met overgewicht mogen worden gekort op hun loon. Vorig jaar was dat acht procent.

Dat eeuwige gezeik over rokers gaat ten koste van de werktijd ;(
Ook mensen met overgewicht korten op hun loon, belachelijk. Ik heb zelf overgewicht maar zit nooit in de ziektewet, heb eens tel slanke collega`s die zich om de 2 weken wel 1 of 2 dagen ziek melden.
  maandag 25 april 2011 @ 10:30:33 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95947751
Mensen gewoon betalen naar hun werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 april 2011 @ 10:53:31 #291
117098 Hathor
Effe niet
pi_95948207
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:28 schreef King_Merc het volgende:
duh rokers zijn ook vaker weg voor rookpauze,s..

sta je erbij met een bak koffie , wordt je vuil aangekeken ..
Bij jij soms in de veronderstelling dat de hele wereld in een kantoor zit of zo? Wel eens gehoord van werk dat je gewoon kan doen met een peukie in je mond? Wel eens buiten geweest misschien? Niks rookpauze, paffen en doorwerken kan ook gewoon, niks mis mee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 25 april 2011 @ 11:24:14 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95949005
toen piet nog in de keuken werkte, 20 jaar geleden, had ik ook zulke "collegas"
Piet: Even rustig, mooi, gaan we nu de koeling schoonmaken
" collega" Nou, eerst even roken.. en dan een kwartier verdwijnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95950174
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee dat beweer ik niet. Ik probeer alleen te zeggen dat dit hele topic waar rokers minder productief zijn en vaker ziek zijn dus minder loon zouden moeten ontvangen de grootste onzin is.
ik ben het er mee eens dat minder loon voor rokers ook onzin is, maar zodra de prestatie er echt onder lijdt, dan zou je op zo'n manier kunnen "straffen", maar dat zou ook moeten gelden voor niet-rokers. Kortom ik ben van mening dat prestatie en inzet de factor moeten zijn en niet het feit of iemand rookt of niet rookt. Qua ziek zijn en motivatie is bij rokers afhankelijk per persoon dus dat vooroordeel is alles over een kam scheren.
  maandag 25 april 2011 @ 17:23:46 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95960101
Voor iedereen moeten gewoon dezelfde pauzes gelden bij dezelfde functies. Wil je meer pauzes? Dan moet je maar wat loon inleveren, vroeger beginnen te werken of later stoppen met te werken.

Vraagje. Wat is er zo moeilijk aan om 2-4 uur niet te roken?
#NoDAPL
pi_95960205
een beetje eigen schuld dikke bult dit toch, mag je niet meer roken op je werkplek, ga je netjes naar buiten, is het nog niet goed.
  maandag 25 april 2011 @ 17:29:10 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95960243
Zoals gezegd, je kan ook een paar uur niet roken. Dat vinden rokers misschien niet zo leuk maar het zal vast wel wennen.
Om de een of andere reden doen rokers vaak alsof ze moeten roken. Dat zag je ook in heel die discussie over het rookverbod in de HoReCa. Ook niet roken gedurende een paar uur is een optie, zelfs wanneer je verslaafd bent.
#NoDAPL
  maandag 25 april 2011 @ 17:34:48 #297
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95960379
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor iedereen moeten gewoon dezelfde pauzes gelden bij dezelfde functies. Wil je meer pauzes? Dan moet je maar wat loon inleveren, vroeger beginnen te werken of later stoppen met te werken.

Vraagje. Wat is er zo moeilijk aan om 2-4 uur niet te roken?
Wat nou pauzes. Je moet meten wat af is in een bepaalde tijd en op kwaliteit. Niets meer en niets minder. Als ik b.v een tekening in 80 uur maak waar een andere collega 120 uur over doet moet je mij niet gaan korten omdat ik misschien ff wat meer breaks neem om bij te komen en na te denken.
Je moet het roken, pauzes nemen , overgewicht, huidskleur, wc gang en andere onzin nooit als graadmeter gaan gebruiken. Beoordeel werknemers nou gewoon op kwaliteit en inzet, dat al moeilijk genoeg is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 25-04-2011 17:46:27 ]
pi_95961228
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zoals gezegd, je kan ook een paar uur niet roken. Dat vinden rokers misschien niet zo leuk maar het zal vast wel wennen.
Om de een of andere reden doen rokers vaak alsof ze moeten roken. Dat zag je ook in heel die discussie over het rookverbod in de HoReCa. Ook niet roken gedurende een paar uur is een optie, zelfs wanneer je verslaafd bent.
Hoe kom je erbij dat elke roker om het kwartier/ half uur staat te roken? Dat is bij ons zeker niet het geval.
Verder is mijn rookgedrag een zaak tussen mijn baas en mij. Daar heb jij weinig mee te maken. Zolang mijn baas tevreden is met mijn output is er geen wolkje aan de lucht. En ik kan je verzekeren dat ik meer output heb dan de meeste niet rokers op mijn afdeling. Dit komt juist door mijn roken, ik zit namelijk vaak te roken met mensen uit de productie en weet dus sneller en beter wat er leeft op de productievloer.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 25 april 2011 @ 18:13:48 #299
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95961433
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat elke roker om het kwartier/ half uur staat te roken? Dat is bij ons zeker niet het geval.
Verder is mijn rookgedrag een zaak tussen mijn baas en mij. Daar heb jij weinig mee te maken. Zolang mijn baas tevreden is met mijn output is er geen wolkje aan de lucht. En ik kan je verzekeren dat ik meer output heb dan de meeste niet rokers op mijn afdeling. Dit komt juist door mijn roken, ik zit namelijk vaak te roken met mensen uit de productie en weet dus sneller en beter wat er leeft op de productievloer.
Dit. Ik herken dit wel van een aantal jaren geleden. En juist een goede omgang met de werkvloer doet wonderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')