Is zou beginnen met minder loon voor moeders. Dat eeuwige gezeik over de kinderen tijdens werktijd, en om de haverklap moeten ze weg om dat de kinderen ziek zijn.quote:http://nieuws.nl.msn.com/(...)der-loon-voor-rokers
(Novum) - Een kwart van de werkgevers en werknemers vindt dat rokers die vaker ziek zijn minder moeten verdienen dan hun niet-rokende collega's. Vorig jaar vond nog maar achttien procent dat, concluderen BNR Nieuwsradio en zorgverzekeraar CZ uit een eigen onderzoek.
De voorstanders van het lagere loon voor rokers wijzen erop dat het roken ten koste gaat van de werktijd. Ook bleek eerder uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek dat zware rokers zich vaker ziek melden dan niet-rokers.
Twaalf procent vindt dat ook werknemers met overgewicht mogen worden gekort op hun loon. Vorig jaar was dat acht procent.
Dat was precies mijn gedachte toen ik dit "onderzoek" onder ogen kreeg.quote:Op maandag 18 april 2011 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is zou beginnen met minder loon voor moeders. Dat eeuwige gezeik over de kinderen tijdens werktijd, en om de haverklap moeten ze weg om dat de kinderen ziek zijn.
En het liefst er over klagen terwijl ze bij de koffie-automaat staan te ouwehoeren.quote:Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen die het oneerlijk vinden dat de rokers meer pauze nemen om te roken.
Ga je toch zelf ook naar buiten?
Dit dus. Leven en laten levenquote:Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen die het oneerlijk vinden dat de rokers meer pauze nemen om te roken.
Ga je toch zelf ook naar buiten?
Ja, niet geheel onlogisch ook. Roken verbetert de concentratie.quote:Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Krantenman het volgende:
Als roken ten koste van de werktijd gaat, maar die roker krijgt wel al zijn werk op tijd klaar, wil dat dan niet zeggen dat hij juist veel efficiënter is dan zijn niet-rokende lamzakken van collega's?
Ik ben zelf een roker. Was het eerste waar ik aan dacht.quote:Op maandag 18 april 2011 13:20 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ja, niet geheel onlogisch ook. Roken verbetert de concentratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |