abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 15:55:45 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95670579
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ascendancy is een 'het is algemeen bekend' wetenschapper :7
:D
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 18 april 2011 @ 15:55:46 #122
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95670580
quote:
13s.gif Op maandag 18 april 2011 15:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach kom op. Het is een aanname die ik op dit moment doe, maar je minder goed voelen, veel last van gewrichten hebben en hart en vaatziekten, met alle medicatie die daarbij komt kijken zijn niet echt een basis voor een gezonde werkmentaliteit.
Ik ken genoeg slanke mensen die iedere maand wel een dag ziek zijn. Ik ben in 4 jaar 2 werkdagen ziek geweest.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 18 april 2011 @ 15:56:05 #123
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95670599
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:55 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ken genoeg slanke mensen die iedere maand wel een dag ziek zijn. Ik ben in 4 jaar 2 werkdagen ziek geweest.
Dus je bent dik?
  maandag 18 april 2011 @ 15:56:14 #124
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95670610
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dus je bent dik?
Waar staat dat?
pi_95670621
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 15:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat omgekeerde is juist algemeen bekend
Onzin, de meeste mensen, en dat geldt ook hier op FOK, denken dat rokers duurder zijn voor de zorg. En zouden het liefste de zorgpremie voor rokers en dikkers verhogen onder het mom van de vervuiler betaalt, terwijl het juist andersom zou moeten zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 18 april 2011 @ 15:56:34 #126
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95670622
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dus je bent dik?
En wat heeft dat verdomme met dit topic te maken :') tyf op zeg
  maandag 18 april 2011 @ 15:56:43 #127
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95670632
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

En wat heeft dat verdomme met dit topic te maken :') tyf op zeg
_O-
pi_95670649
Gehandicapten ook korten.
pi_95670663
Oh, ook alle mensen die vegetarisch/veganistisch eten en daardoor constant bloedarmoede hebben en door verlaagde weerstand veelvuldig thuisblijven mogen ook wel gekort worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_95670694
het gaat erom dat "zware rokers" zich vaker ziek melden en dat roken ten koste gaat van de werktijd in het artikel.

mensen met een grotere kans op hart en vaatziekten en gewrichtsklachten zullen zich hoogst waarschijnlijk ook vaker ziek melden. hierdoor hoeven ze niet perse minder productief te zijn maar dat hoeven zware rokers ook niet..... als ze de tijd maar inhalen die ze ziek zijn geweest.
pi_95670711
Het probleem is hier vooral dat je het van dikke mensen niet mag doen omdat dat veel meer de privesfeer ingaat dan roken,
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95670716
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 14:00 schreef Re het volgende:
Altijd leuk, onderzoek wat wordt uitgevoerd door een zorgverzekeraar.... dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden
De enige partij die gebaat is bij meer niet-rokers zijn de zorgverzekeringsmaatschappijen aangezien niet-rokers significant meer zorgkosten maken dan rokers. En dat kan ik met goede (RIVM) bronnen aantonen.

En de niet-rokers schieten zich met hun voorstel zich in hun eigen voet: minder loon = minder pensioenafdrachten = minder pensioen voor de niet-rokers (alsof rokers lang van hun pensioen gebruik zullen maken). En niet-rokers willen kennelijk zelf niet beter beloond worden. CZ had beter voor een loonsverhoging van niet-rokers kunnen pleiten, dat zou de realiteit namelijk beter dekken.
pi_95670731
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
het gaat erom dat "zware rokers" zich vaker ziek melden en dat roken ten koste gaat van de werktijd in het artikel.
/care
pi_95670734
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt met een BMI van 20 best ondergewicht hebben. Het is een gemiddelde van gezond gewicht. De veronderstelling dat afwijken van het gemiddelde ongezond zou zijn slaat gewoon helemaal nergens op, er is niks ongezonds aan een van het gemiddelde afwijkende lichaamsbouw.
Je focussed teveel op de uitzonderingen.
pi_95670737
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:55 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook een onderzoek zien. Ik wil wel eens weten hoe de statistiek is toegepast en wat de doelgroep was.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95670844
Dat Juicyhil dus dik blijkt te zijn bindt de groep hier wel een beetje merk ik, de sfeer begint te verbeteren.
pi_95670883
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

mensen met een grotere kans op hart en vaatziekten en gewrichtsklachten zullen zich hoogst waarschijnlijk ook vaker ziek melden. hierdoor hoeven ze niet perse minder productief te zijn maar dat hoeven zware rokers ook niet..... als ze de tijd maar inhalen die ze ziek zijn geweest.
Als het ten koste van de werktijd gaat is dat een zaak tussen werknemer en werkgever, niet tussen de niet rokers en de rokers.
Als jij je als niet roker benadeeld voelt ga je maar naar je baas, of je gaat met de rokers mee.
Daar hebben we als maatschappij verder weinig mee te maken.
pi_95671068
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als het ten koste van de werktijd gaat is dat een zaak tussen werknemer en werkgever, niet tussen de niet rokers en de rokers.
Als jij je als niet roker benadeeld voelt ga je maar naar je baas, of je gaat met de rokers mee.
Daar hebben we als maatschappij verder weinig mee te maken.
gelukkig voel ik me niet benadeeld. ik wilde alleen maar even aanstippen dat het niet alleen om ziekte ging, maar ook om het roken onder werktijd. zo staat het immers ook in het artikel.
pi_95671226
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen die het oneerlijk vinden dat de rokers meer pauze nemen om te roken. :')

Ga je toch zelf ook naar buiten?
ik ga gewoon een half uur eerder weg als mijn rokende collega's
pi_95671251
eerste artikel gevonden, maar italiaans en niet voor studenten beschikbaar. -O-
  maandag 18 april 2011 @ 16:09:41 #141
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95671304
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:08 schreef Ascendancy het volgende:
Zo zie je maar hoe 'algemeen bekend' het is
pi_95671377
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:04 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

gelukkig voel ik me niet benadeeld. ik wilde alleen maar even aanstippen dat het niet alleen om ziekte ging, maar ook om het roken onder werktijd. zo staat het immers ook in het artikel.
Klopt, maar sinds wanneer is dat een maatschappelijk issue geworden. Het is primair een zaak tussen werknemer en werkgever
pi_95671409
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:08 schreef Ascendancy het volgende:
Een italiaans onderzoek. :')

Ik vertrouw zowieso geen onderzoeken uit bananenrepublieken :')
pi_95671454
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt, maar sinds wanneer is dat een maatschappelijk issue geworden. Het is primair een zaak tussen werknemer en werkgever
nou ja als een kwart van de werkgevers minder loon wilt geven aan rokers lijkt het me toch wel een maatschappelijk issue... of zit ik er dan gewoon compleet naast?
  maandag 18 april 2011 @ 16:12:52 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95671464
ik ben sinds dinsdag gestopt met roken. en ben gelukkig niet zo'n irritante ex-roker die rokers van alles wil ontzeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 18 april 2011 @ 16:13:20 #146
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95671492
Maar goed, de uitspraken van Ascendancy zijn van het niveau 'Antilianen zijn lui' en 'Duitsers haten joden'. Dus zo serieus zou deze troll niet nemen :)
pi_95671692
quote:
Obesity and workers' compensation: results from the Duke Health and Safety Surveillance System.
Ostbye T, Dement JM, Krause KM.

Abstract
BACKGROUND: Obese individuals have increased morbidity and use of health services. Less is known about the effect of obesity on workers' compensation. The objective of this study was to determine the relationship between body mass index (BMI) (calculated as weight in kilograms divided by height in meters squared) and number and types of workers' compensation claims, associated costs, and lost workdays.

METHODS: Retrospective cohort study. Participants included 11 728 health care and university employees (34 858 full-time equivalents [FTEs]) with at least 1 health risk appraisal between January 1, 1997, and December 31, 2004. The main outcome measures were stratified rates of workers' compensation claims, associated costs, and lost workdays, calculated by BMI, sex, age, race/ethnicity, smoking status, employment duration, and occupational group. The body part affected, nature of the illness or injury, and cause of the illness or injury were also investigated. Multivariate Poisson regression models examined the effects of BMI, controlling for demographic and work-related variables.

RESULTS: There was a clear linear relationship between BMI and rate of claims. Employees in obesity class III (BMI >/=40) had 11.65 claims per 100 FTEs, while recommended-weight employees had 5.80; the effect on lost workdays (183.63 vs 14.19 lost workdays per 100 FTEs), medical claims costs ($51 091 vs $7503 per 100 FTEs), and indemnity claims costs ($59 178 vs $5396 per 100 FTEs) was even stronger. The claims most strongly affected by BMI were related to the following: lower extremity, wrist or hand, and back (body part affected); pain or inflammation, sprain or strain, and contusion or bruise (nature of the illness or injury); and falls or slips, lifting, and exertion (cause of the illness or injury). The combination of obesity and high-risk occupation was particularly detrimental.

CONCLUSIONS: Maintaining healthy weight not only is important to workers but should also be a high priority for their employers given the strong effect of BMI on workers' injuries. Complementing general interventions to make all workplaces safer, work-based programs targeting healthy eating and physical activity should be developed and evaluated.

Ik heb helaas geen mogelijkheid om jullie het artikel zelf te laten zien, maar het is te vinden in pubmed.
pi_95671733
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen mogelijkheid om jullie het artikel zelf te laten zien, maar het is te vinden in pubmed.
Dikke mensen dus ook korten.
pi_95671774
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dikke mensen dus ook korten.
ja op hun maaltijd ja
pi_95671778
quote:
A multi-worksite analysis of the relationships among body mass index, medical utilization, and worker productivity.
Goetzel RZ, Gibson TB, Short ME, Chu BC, Waddell J, Bowen J, Lemon SC, Fernandez ID, Ozminkowski RJ, Wilson MG, DeJoy DM.

Thomson Reuters (Healthcare), Emory University, Rollins School of Public Health, Institute for Healthand Productivity Studies, 4301 Connecticut Ave., NW, Washington, DC 20008, USA. ron.goetzel@thomsonreuters.com

Abstract
BACKGROUND: The relationships between worker health and productivity are becoming clearer. However, few large scale studies have measured the direct and indirect cost burden of overweight and obesity among employees using actual biometric values. The objective of this study was to quantify the direct medical and indirect (absence and productivity) cost burden of overweight and obesity in workers.

MEASURES: A cross-sectional study of 10,026 employees in multiple professions and worksites across the United States was conducted. The main outcomes were five self-reported measures of workers' annual health care use and productivity: doctor visits, emergency department visits, hospitalizations, absenteeism (days absent from work), and presenteeism (percent on-the-job productivity losses). Multivariate count and continuous data models (Poisson, negative binomial, and zero-inflated Poisson) were estimated.

RESULTS: After adjusting for covariates, obese employees had 20% higher doctor visits than normal weight employees (confidence interval [CI] 16%, 24%, P < 0.01) and 26% higher emergency department visits (CI 11%, 42%, P < 0.01). Rates of doctor and emergency department visits for overweight employees were no different than those of normal weight employees. Compared to normal weight employees, presenteeism rates were 10% and 12% higher for overweight and obese employees, respectively (CI 5%, 15% and 5%, 19%, all P < 0.01). Taken together, compared to normal weight employees, obese and overweight workers were estimated to cost employers $644 and $201 more per employee per year, respectively.

CONCLUSIONS: This study provides evidence that employers face a financial burden imposed by obesity. Implementation of effective workplace programs for the prevention and management of excess weight will benefit employers and their workers.

Heb ik nu mijn punt duidelijk gemaakt of moet ik verder zoeken.
pi_95671788
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:12 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

nou ja als een kwart van de werkgevers minder loon wilt geven aan rokers lijkt het me toch wel een maatschappelijk issue... of zit ik er dan gewoon compleet naast?
Persoonlijk denk ik dat je ernaast zit.
Maar er schijnen nogal wat mensen in deze maatschappij de illusie te hebben dat dit een maatschappelijk issue is.
pi_95671869
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je focussed teveel op de uitzonderingen.
Gelul. Of je stelt een norm, of je stelt geen norm. Een norm waarvan je niet weet of die in dat geval toegepast kan worden omdat die niet voor iedereen geldt is geen norm. Daar heb je helemaal niks aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_95671952
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gelul. Of je stelt een norm, of je stelt geen norm. Een norm waarvan je niet weet of die in dat geval toegepast kan worden omdat die niet voor iedereen geldt is geen norm. Daar heb je helemaal niks aan.
Dan verschillen we van mening of gebruiken we andere definities :)
pi_95672106
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 16:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Heb ik nu mijn punt duidelijk gemaakt of moet ik verder zoeken.
Mij ging het meer om de relatie rokers en vaker ziek.
pi_95672149
quote:
Long-term effects of obesity on employment and work limitations among U.S. Adults, 1986 to 1999.
Tunceli K, Li K, Williams LK.

Center for Health Services Research, Henry Ford Health System, Detroit, Michigan, USA. ktuncel1@hfhs.org

Abstract
OBJECTIVE: To determine the relationships between BMI and workforce participation and the presence of work limitations in a U.S. working-age population.

RESEARCH METHODS AND PROCEDURES: We used data from the Panel Study of Income Dynamics, a nationwide prospective cohort, to estimate the effect of obesity in 1986 on employment and work limitations in 1999. Individuals were classified into the following weight categories: underweight (BMI < 18.5), normal weight (18.5 < or = BMI < 25), overweight (25 < or = BMI < 30), and obese (BMI > or = 30). Using multivariable probit models, we estimated the relationships between obesity and both employment and work disability. All analyses were stratified by sex.

RESULTS: After adjusting for baseline sociodemographic characteristics, smoking status, exercise, and self-reported health, obesity was associated with reduced employment at follow-up [men: marginal effect (ME) -4.8 percentage points (pp); p < 0.05; women: ME -5.8 pp; p < 0.10]. Among employed women, being either overweight or obese was associated with an increase in self-reported work limitations when compared with normal-weight individuals (overweight: ME +3.9 pp; p < 0.01; obese: ME +12.6 pp; p < 0.01). Among men, the relationship between obesity and work limitations was not statistically significant.

DISCUSSION: Obesity appears to result in future productivity losses through reduced workforce participation and increased work limitations. These findings have important implications in the U.S., which is currently experiencing a rise in the prevalence of obesity.
pi_95672182
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mij ging het meer om de relatie rokers en vaker ziek.
Ik zal even zoeken.
Maar ik werd hier voor troll uitgemaakt omdat ik aannam dat dikke mensen over het algemeen minder productief zijn, maar dat mag dus niet, dus moest ik even een punt maken.
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 16:31:47 #157
236264 crew  capricia
pi_95672333
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 13:18 schreef Crazy-M het volgende:
heb meer moeite met mensen die om het uur 10 a 15 min weglopen van hun werkplek om te roken, maar dan ook daarnaast nog wel de half uur pauze in de middag willen.

was bij vorige werk erg, liepen ze bijna 2 keer per uur om te roken, en dan ook nog pauze van 3 kwartier. Als rokers gewoon in de pauze roken dan heb ik geen problemen :)
Ik heb moeite met collega's die de hele dag op andere collega's letten en overal een mening over hebben...
Doe gewoon je eigen werk goed, en zeik niet zo over anderen.
En nee, ik rook niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 april 2011 @ 16:32:05 #158
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95672344
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met het maken van zorg-normen die voor 100% van de Nederlanders toepasbaar zijn.
pi_95672370
quote:
16s.gif Op maandag 18 april 2011 16:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Obesitas is dan ook zwaar overgewicht. Ik vraag me af hoeveel mensen in Nederland daar echt last van hebben
pi_95672639
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Obesitas is dan ook zwaar overgewicht. Ik vraag me af hoeveel mensen in Nederland daar echt last van hebben
http://www.oecd-ilibrary.(...)6349008E2CCB5EF3ECE4
pdfje, blz 74.
pi_95672660
quote:
12s.gif Op maandag 18 april 2011 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met het maken van zorg-normen die voor 100% van de Nederlanders toepasbaar zijn.
Als je geen norm kunt maken dan moet je het maar zonder norm doen. Dat is geen excuus om iets als norm te presenteren terwijl het dat niet is, hoe groot de behoefte aan een gemakzuchtig instrument ook is.
pi_95672727
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je geen norm kunt maken dan moet je het maar zonder norm doen. Dat is geen excuus om iets als norm te presenteren terwijl het dat niet is, hoe groot de behoefte aan een gemakzuchtig instrument ook is.
Onzin, want dat maakt een beoordeling onmogelijk.
Je moet een standaarddefinitie hebben van overgewicht.
  maandag 18 april 2011 @ 16:42:51 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95672794
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

1 op de 10 ongeveer

quote:
Deze resultaten gaan uit van gegevens over lengte en gewicht die deelnemers zelf gerapporteerd hebben. Aangezien mensen geneigd zijn hun gewicht te onderschatten, zullen de cijfers wat aan de lage kant zijn. De onderzoeken van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gaan uit van metingen door de onderzoekers. Hieruit blijkt dat in Nederland ruim 55% van de mannen en 50% van de vrouwen te zwaar is. Obesitas wordt gezien bij circa 10% van de volwassen bevolking.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 18 april 2011 @ 16:43:45 #164
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95672821
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je alle normen schrapt waar niet elk afzonderlijk individu onder valt, mietert binnen de kortste keren ons gezondheidsstelsel, onderwijssysteem en sociale-zekerheidsstelsel in elkaar.
  maandag 18 april 2011 @ 16:45:58 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95672916
maar goed, niemand die valt over het feit dat een verzekeraar dit onderzoek heeft gedaan?...
  maandag 18 april 2011 @ 16:46:41 #166
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95672943
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 16:45 schreef Re het volgende:
maar goed, niemand die valt over het feit dat een verzekeraar dit onderzoek heeft gedaan?...
Ik val meer over de hypocrisie van de users in dit topic.
pi_95673054
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 16:45 schreef Re het volgende:
Jawel, maar als je dat doet kun je 90% van de onderzoeken zo de prullenbak indoen. Onderzoeken worden gewoon vaak naar een bepaalde uitkomst gestuurd, al naar gelang de opdrachtgever. Daarom is het ook van belang te kijken naar de ruwe data en de toegepaste statistiek.
pi_95673171
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:46 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik val meer over de hypocrisie van de users in dit topic.
Ik heb net bewezen dat je minder productief bent Juicy, heb je nog enige steekhoudende argumenten?
pi_95673202
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 16:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik heb net bewezen dat je minder productief bent Juicy, heb je nog enige steekhoudende argumenten?
Jij bent ook minder productief als iemand die niet op FOK zit *)
  maandag 18 april 2011 @ 16:52:10 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_95673213
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 16:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onderzoeken geven geen goed beeld over iedere individu.
pi_95673309
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onzin, want dat maakt een beoordeling onmogelijk.
Je moet een standaarddefinitie hebben van overgewicht.
Dat moet je met een goede definitie komen. BMI definieert overgewicht helemaal niet. Het is slechts een indicatie en een grove bovendien.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als je alle normen schrapt waar niet elk afzonderlijk individu onder valt, mietert binnen de kortste keren ons gezondheidsstelsel, onderwijssysteem en sociale-zekerheidsstelsel in elkaar.
Volgens mij haal je wat door elkaar. Ik denk niet dat er in het onderwijs veel normen zijn als een 4 is onvoldoende, maar de ene 4 is de ander niet en sommige 4's zijn toch voldoende.

Een norm moet onderscheidend vermogen hebben, anders heb je er niks aan. Dat kan ook prima bij overgewicht, je kunt vetpercentage meten, maar ja, dat is moeilijker en kost meer tijd. BMI als maat van overgewicht is niks anders dan gemakzucht.
  maandag 18 april 2011 @ 17:00:27 #172
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_95673550
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Volgens mij haal je wat door elkaar. Ik denk niet dat er in het onderwijs veel normen zijn als een 4 is onvoldoende, maar de ene 4 is de ander niet en sommige 4's zijn toch voldoende.

Een norm moet onderscheidend vermogen hebben, anders heb je er niks aan. Dat kan ook prima bij overgewicht, je kunt vetpercentage meten, maar ja, dat is moeilijker en kost meer tijd. BMI als maat van overgewicht is niks anders dan gemakzucht.
Dat cijfer is de norm voor de mate waarin je de lesstof beheerst. Dat kun je doen met uitgebreide toetsen, waardoor je betrouwbare resultaten krijgt. Je kunt het ook doen met een proefwerk van een uurtje, waardoor toeval een veel grotere rol gaat spelen.Iemand die slechts gedeeltes heeft geleerd kan alsnog een goed cijfer halen.

Nou wil iedereen natuurlijk het liefst zo betrouwbaar mogelijke resultaten. Maar jij pleit er voor om dan gelijk alle proefwerken maar af te schaffen :P
  maandag 18 april 2011 @ 17:01:26 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95673590
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jawel, maar als je dat doet kun je 90% van de onderzoeken zo de prullenbak indoen. Onderzoeken worden gewoon vaak naar een bepaalde uitkomst gestuurd, al naar gelang de opdrachtgever. Daarom is het ook van belang te kijken naar de ruwe data en de toegepaste statistiek.
true :Y

ik viel in eerste instantie op de formulering van het zinnetje:

quote:
De voorstanders van het lagere loon voor rokers wijzen erop dat het roken ten koste gaat van de werktijd
  maandag 18 april 2011 @ 17:02:33 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95673639
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat moet je met een goede definitie komen. BMI definieert overgewicht helemaal niet. Het is slechts een indicatie en een grove bovendien.

[..]

BMI is een prima gevalideerde schaal als het gaat om overgewicht
  maandag 18 april 2011 @ 17:05:21 #175
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95673741
als je dik bent en rookt moet je geld bijleggen om te mogen werken
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_95675279
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat cijfer is de norm voor de mate waarin je de lesstof beheerst. Dat kun je doen met uitgebreide toetsen, waardoor je betrouwbare resultaten krijgt. Je kunt het ook doen met een proefwerk van een uurtje, waardoor toeval een veel grotere rol gaat spelen.Iemand die slechts gedeeltes heeft geleerd kan alsnog een goed cijfer halen.

Nou wil iedereen natuurlijk het liefst zo betrouwbaar mogelijke resultaten. Maar jij pleit er voor om dan gelijk alle proefwerken maar af te schaffen :P
Dat maakt niet uit, je kunt van iedereen met een 4 zeggen dat die onvoldoende heeft gescoord. Daarmee is de norm "een 4 is onvoldoende" onderscheidend. De norm "vaak is een 4 onvoldoende" is dat niet, want je weet niet wanner één van beide situaties van toepassing is. Dus dan ben je niks verder dan zonder die norm, die dan ook die naam niet mag hebben. Wat heb je nou aan een norm die niet onderscheidt in gezond en ongezond gewicht? Een norm hoeft niet precies te zijn, hij moet wel onderscheid maken.

quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

Nietes.
  maandag 18 april 2011 @ 17:50:53 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95675758
Wat een onzin zeg. Bij de meeste bedrijven mag je geen eens buiten de pauzes om naar buiten. En als je op kantoor zit dan ben je dus blijkbaar in staat om wat meer vrijheid te genieten. Bedenk wel dat als je rooks heel intens over complexe dingen kunt nadenken, ook dat heeft natuurlijk weer z'n meerwaarde.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 18 april 2011 @ 17:55:14 #178
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_95675947
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

Dus een zwaar afgetrainde bodybuilder die 110 kg weegt door zijn spiermassa en daardoor een 30+ BMI heeft (zoals hierboven beschreven), is dus volgens jou inderdaad een vetklep ?

BMI is een formule die aangeeft hoe de verhouding tussen gewicht en lichaamslengte is, maar geen rekening houdt met de samenstelling van het gewicht, en daardoor als diagnostisch gereedschap op het niveau van TelSell staat om daadwerkelijk iets over de gezondheid van het slachtoffer te zeggen.

Sterker nog, zelfs het vet-percentage, wat al een betere maatstaf is, is volstrekt ontoereikende om iets over de gezondheid van de persoon te zeggen, want je kunt het bereiken door veel te veel gezond eten tot je te nemen, ondanks ook een aanmerkelijke hoeveelheid sportieve inspanning, of door veel minder eten tot je te nemen, maar dan enkel Big Mac's en cola, en niet van je luie bank op te staan.

Maar ja, verzekerings-maatschappijen zijn er altijd op uit om redenen te vinden om de premies te verhogen en de vergoedingen te verlagen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_95676013
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:55 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dus een zwaar afgetrainde bodybuilder die 110 kg weegt door zijn spiermassa en daardoor een 30+ BMI heeft (zoals hierboven beschreven), is dus volgens jou inderdaad een vetklep ?

BMI is een formule die aangeeft hoe de verhouding tussen gewicht en lichaamslengte is, maar geen rekening houdt met de samenstelling van het gewicht, en daardoor als diagnostisch gereedschap op het niveau van TelSell staat om daadwerkelijk iets over de gezondheid van het slachtoffer te zeggen.

Sterker nog, zelfs het vet-percentage, wat al een betere maatstaf is, is volstrekt ontoereikende om iets over de gezondheid van de persoon te zeggen, want je kunt het bereiken door veel te veel gezond eten tot je te nemen, ondanks ook een aanmerkelijke hoeveelheid sportieve inspanning, of door veel minder eten tot je te nemen, maar dan enkel Big Mac's en cola, en niet van je luie bank op te staan.

Maar ja, verzekerings-maatschappijen zijn er altijd op uit om redenen te vinden om de premies te verhogen en de vergoedingen te verlagen.
Kap nou eens met die uitzondering.
Hoeveel procent van de bevolking is er body-builder in Nederland? Precies.
  maandag 18 april 2011 @ 18:14:52 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_95676817
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen die het oneerlijk vinden dat de rokers meer pauze nemen om te roken. :')

Ga je toch zelf ook naar buiten?
dat was bij ons ook altijd het geval. Zodra de rokers aankondigden dat ze effe 5 minuten pakten om te roken, gingen de niet rokers er gewoon bij zitten met een bakje koffie of thee. Ze moeten nou niet gaan lopen doen alsof de niet rokers zich helemaal uit de naad moeten werken omdat de rokers om de haverklap buiten staan. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')