abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 14:52:11 #166
236264 crew  capricia
pi_95667696
Denk je dat alle mensen die bij de voedselbank hun eten ophalen, zich echt schamen daarvoor? Of is het ook wel makkelijk voor ze?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95668067
sowieso voedselbank :')

Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 15:17:10 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_95668738
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:

Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.
Genoeg mensen die er echt niets aan kunnen doen dat het zover met ze gekomen is. Hoeven we geen oordeel over te hebben.
  maandag 18 april 2011 @ 15:21:15 #169
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95668911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk domme opmerking.

Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
Idd, dan zegt hij tegen de chipsfabrikant: "bedankt voor jullie aanbod, maar chips kunnen we nu even niet gebruiken", zoals hij ook al een paar keer gedaan heeft, blijkbaar.

Geen nieuws dus.
  maandag 18 april 2011 @ 15:21:50 #170
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95668946
quote:

Dus de overschotten smijt je beter gewoon weg?
pi_95669106
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.
Genoeg mensen die er echt niets aan kunnen doen dat het zover met ze gekomen is. Hoeven we geen oordeel over te hebben.
Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnetten
pi_95669347
Afval storten kost in de meeste gemeentes geld, vaak per kg.
Fabrieken en winkels hebben veel 'afval' over, door voeding die tegen de datum aanzit of verlopen is. Ik kan me voorstellen dat een voedselbank in veel situaties als een goedkope dumpplek wordt gebruik, en ook een voedselbank zijn grenzen moet trekken.

Daarbij geloof ik direct dat het intervieuw uit zijn verband is getrokken.

Een kennis van me werkt bij een dierenasiel. Niet zo lang terug werd ze gebeld (door de Telegraaf of een sensatieblad, weet het niet meer. In ieder geval een bekende naam) met de vraag wat ze in de zomer deden als er heel veel dieren zaten.
Bijna gelijk werd er gevraagd of er ook dieren afgemaakt werden. Natuurlijk gebeurt dat wel eens met dieren die ongeneeselijk ziek zijn, of een gevaar voor de samenleving zijn (zoals agressieve honden).
Degene aan de telefoon bleef daarover doorvragen.
Als ze niet enorm had opgepast met wat ze vertelde, was de kans groot dat er 'dierenasiel maakt dieren af' in had gestaan.

Wettelijk gezien is er niets mis mee als je niet alles uit een intervieuw plaatst, en het accent legt op bepaalde onderwerpen. Je verkoopt immers de waarheid.
Maar een sensatie beluste schrijver kan op die manier iets wel heel erg uit zijn verband trekken, en een totaal andere indruk wekken.

quote:
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2011 11:14 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Oh o.k., maar goed, er zijn mensen die echt serieus zo simpel denken hoor en of je serieus was of niet kon ik niet aflezen aan je internetpostje. ;)
Ja, heb je ook gelijk aan hoor :)
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 15:33:07 #173
249559 crew  Lavenderr
pi_95669469
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnetten
Bijvoorbeeld mensen die vanwege de crisis ineens hun baan kwijt zijn en enorm terugvallen in inkomen. Die als ze al hun financiele verplichtingen zijn nagekomen niet genoeg geld meer hebben om boodschappen te doen.
  maandag 18 april 2011 @ 16:11:03 #174
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_95671371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk domme opmerking.

Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
Inderdaad. Nu vind ik zelf gratis spul afwijzen wel nogal gevoelig, maar om dan maar mensen vet te mesten met chips.... :{ :|W

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:38 schreef Ericr het volgende:
Het is godverdomme gratis. Sluiten die hap en snel. Verkopen die hongerlijders hun 50 inch plasmascherm maar of hun scootmobiel die ze eigenlijk toch niet nodig hebben.
:')
AFC AJAX
pi_95671608
Met chips zou je ook de vogels kunnen voeren in de koudste dagen van het jaar, papgaaien schijnen er ook dol op te zijn en zo doe je er nog iets nuttigs mee.

Voor de arme Nederlanders zijn melk, fruit en groente wellicht beter op zijn plaats.
pi_95671611
nouja als ik de keuze had tussen geen voedsel of chips... zou ik toch voor de chips gaan...

ze mogen het best aanstippen hoor, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. alleen rene froger kan hierbij helpen
pi_95675938
Veel voedsel wordt ook gerecycled naar veevoer. Waarschijnlijk leverd dat meer op dan weggeven.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
  maandag 18 april 2011 @ 17:57:20 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95676030
Ik ben het er ook niet mee eens dat de voedselbank chips krijgt, want ze horen namelijk niets te krijgen. Behalve natuurlijk een schop onder hun kont, laat dat lelijke armoedige tuig maar werken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95676322
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens dat de voedselbank chips krijgt, want ze horen namelijk niets te krijgen. Behalve natuurlijk een schop onder hun kont, laat dat lelijke armoedige tuig maar werken.
Dit dus! Werken zullen ze.
  maandag 18 april 2011 @ 18:07:21 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95676476
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 18:03 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dit dus! Werken zullen ze.
En desnoods helpen we ze. Wat te denken van kauwgom krabben? Of grasplukken tussen de trottoirtegels? Of hondedrollen scheppen, ook die mensen kunnen zich best nuttig maken voor de maatschappij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95676521
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En desnoods helpen we ze. Wat te denken van kauwgom krabben? Of grasplukken tussen de trottoirtegels? Of hondedrollen scheppen, ook die mensen kunnen zich best nuttig maken voor de maatschappij.
En al die moeders die voor 3+ kids mogen zorgen en van een paar tientjes in de week mogen leven?
  maandag 18 april 2011 @ 18:15:22 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95676848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Heeft deze man weleens gehoord van het spreekwoord een gegeven paard mag je niet in de bek kijken? Lijkt me niet.
nou lust jij slappe chips dan, smerig hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95676899
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:08 schreef Stirneriaan het volgende:

[..]

En al die moeders die voor 3+ kids mogen zorgen en van een paar tientjes in de week mogen leven?
Dat zijn de risico's als je zoveel kinderen hebt. Je kan ook kiezen voor geen kinderen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95677178
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja importeren we gewoon jonge negers, en filipinas die zijn er zat
Dan moet de overheid het onverantwoordelijke gedrag van een stel geile mensen gaan belonen door alles voor die kinderen te betalen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 18 april 2011 @ 18:31:54 #185
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_95677612
De voedselbanken moeten niet zo zeuren en blij zijn dat ze wat krijgen.
pi_95677890
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zijn de risico's als je zoveel kinderen hebt. Je kan ook kiezen voor geen kinderen.
Yeah, dus de kinderen moeten er jaren extra onder lijden omdat ze toevallig geboren zijn? :')
  maandag 18 april 2011 @ 18:53:26 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95678647
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet de overheid het onverantwoordelijke gedrag van een stel geile mensen gaan belonen door alles voor die kinderen te betalen?
ja wie gaat dan mijn AOW ophoesten ???

He Jij soms in je eentje, en jouw AOW??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 18 april 2011 @ 18:59:27 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95678953
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:08 schreef Stirneriaan het volgende:

[..]

We moeten een signaal afgeven naar de toekomstige generatie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 18 april 2011 @ 19:00:18 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95678991
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het soort mensen wat we nu beschrijven zijn vaak geen aanwinst voor de maatschappij hoor ;)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95679525
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:36 schreef Stirneriaan het volgende:

[..]

Yeah, dus de kinderen moeten er jaren extra onder lijden omdat ze toevallig geboren zijn? :')
De kinderen kan je altijd uit huis plaatsen als de ouders er niet voor willen zorgen of totaal onbekwaam zijn.
pi_95679562
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die kinderen zullen dat niet doen, want wss ook werkloos en tuig.
pi_95680064
Kunnen ze anders niet gewoon fruit gaan plukken in kassen? mogen ze aan het einde van de dag wellicht wel een mandje fruit meenemen van de boer.

Goed idee want:

Zo kunnen ze hun Pools onder de knie krijgen!

Arbeid schijnt te adelen!

Fruit is gezond!

Eigen Tokkies eerst!

Van beweging vallen ze af wat weer de gezondheidszorg ten goede komt

So vol met win dus dit idee, ik zeg: doen!
pi_95723129
Dat de meesten het woord maatschappij nog in de mond durven nemen. Beter kun je ZZP, er zijn.

Zelfstandig Zonder Prententies
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:16:22 #194
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95726260
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De kinderen kan je altijd uit huis plaatsen als de ouders er niet voor willen zorgen of totaal onbekwaam zijn.
Want dat is een stuk goedkoper en minder geregel.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_95732248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Want dat is een stuk goedkoper en minder geregel.
Het is wel beter voor de ontwikkeling van de kinderen. Als ze het voorbeeld van hun ouders volgen dan gaat het iig mee fout
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:55:16 #196
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95732745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:47 schreef bijdehand het volgende:
Het is wel beter voor de ontwikkeling van de kinderen. Als ze het voorbeeld van hun ouders volgen dan gaat het iig mee fout
Helemaal mee eens, welk kind wil er nu nog bij zijn natuurlijke ouders wonen. Gewoon ruilverkavelen dat kroost, er staan miljarden kinderloze koppels te wachten voor dit lumineuse idee.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95732817
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:55 schreef elcastel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, welk kind wil er nu nog bij zijn natuurlijke ouders wonen. Gewoon ruilverkavelen dat kroost, er staan miljarden kinderloze koppels te wachten voor dit lumineuse idee.
Je kan het ook zien vanuit de maatschappij; hoe wenselijk is het dat twee onvolkomen ongeschikte ouders kinderen gaan opvoeden die vervolgens, net als hun ouders, voor galg en rad opgroeien?
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:02:09 #198
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95733220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef bijdehand het volgende:
Je kan het ook zien vanuit de maatschappij; hoe wenselijk is het dat twee onvolkomen ongeschikte ouders kinderen gaan opvoeden die vervolgens, net als hun ouders, voor galg en rad opgroeien?
Nou als je dit soort gevallen al ziet als de uitgelezen moment om kinderen uit huis te plaatsen, dan ben je volgens mij zelf rijp voor de voedselbank. Er zijn tal van maatregelen te bedenken waarbij de ouder-kind band niet hoeft te worden verbroken. Of denk je werkelijk dat je de boel uit elkaar kan trekken en iedereen nog lang en gelukkig leeft ?
Wie gaat die gastgezinnen uitzoeken ? Wie gaat alles toetsen ? Wie gaat de kinderen en nieuwe ouders begeleiden ? En wat als blijkt dat het kind kut-genen heeft en er vervolgens een totaal gezin ontspoort ? Je weet werkelijk niet wat je roept heb ik het idee.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95733301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, want alle mensen die bij de voedselbank terechtkomen zijn lui werkschuw tuig met een enorm strafblad van hier tot Jeruzalem en terug. ^O^
Let's pretend we scored a goal YEAH
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:06:27 #200
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95733514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:03 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ja, want alle mensen die bij de voedselbank terechtkomen zijn lui werkschuw tuig met een enorm strafblad van hier tot Jeruzalem en terug. ^O^
En ze werpen 20 kinderen per week !
pi_95733747
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

Potver, val ik ook niet in dat hokje -O-
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_95739434
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

dan heb je toch een hoop zakken chips nodig
pi_95740697
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF :')
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.

Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben :').!!!
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:23:43 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95742686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF :')
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.

Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben :').!!!
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95742818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?
U MAD?
pi_95742877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:28:54 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?
Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:29:11 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.
Minimumloon plus nog wat toeslagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95743100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef phpmystyle het volgende:Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.
Wat zit je dan te zeiken op mijn post?
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:31:44 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat zit je dan te zeiken op mijn post?
Ik wilde even weten als nog net zo hapte als 2 jaar geleden :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95751005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:41 schreef Mylene het volgende:
Tandpasta en wasmiddel valt ook niet echt onder voedsel hè?
Daar heb je een zeer goed punt :Y :9
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95751157
quote:
13s.gif Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

[..]

Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...
Gast :')
pi_96019208
Nog even voor de mensen die niet weten wat ze met een ongesneden brood moeten:

Oh, and that's a bad miss!
pi_96020031
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.

Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven. :r
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:58:12 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96025590
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96047277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.

Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven. :r
Ja, want aan uitkeringen e.d. worden nu ook al geen miljarden uitgetrokken :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.
Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?

Voorkomen dat we teveel tokkies hebben gaat wel heel lastig, sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan, wees dan blij dat er een privaat initiatief is om het te bestrijden in plaats van dat de overheid extra middelen moet uittrekken (wat het 'probleem' nog steeds niet oplost).
pi_96048110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:

Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:19:09 #218
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96048433
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Nibb-it het volgende:
De Voedselbank moet niet zeiken.
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_96060305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben
Daar begin je meteen al met liegen.
quote:
en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?
Lekker niveautje weer. :')

Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?
pi_96061199
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Daar begin je meteen al met liegen.
:')

quote:
Lekker niveautje weer. :')

Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?
Makkelijk he, enkel banken de schuld geven en niet naar mensen hun eigen verantwoordelijkheid kijken. Die bankiers kunnen alleen geld uitlenen als er ook mensen zijn die het willen lenen. Iedereen draagt zelf verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. En geld lenen voor een vakantie, een nieuwe tv of een nieuwe uitzet vind ik geen slimme keuze, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf uitmaken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')