Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
sowieso voedselbank![]()
Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
Idd, dan zegt hij tegen de chipsfabrikant: "bedankt voor jullie aanbod, maar chips kunnen we nu even niet gebruiken", zoals hij ook al een paar keer gedaan heeft, blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme opmerking.
Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
Dus de overschotten smijt je beter gewoon weg?quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
sowieso voedselbank![]()
Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnettenquote:Op maandag 18 april 2011 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.
Genoeg mensen die er echt niets aan kunnen doen dat het zover met ze gekomen is. Hoeven we geen oordeel over te hebben.
quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
Ja, heb je ook gelijk aan hoorquote:Op maandag 18 april 2011 11:14 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Oh o.k., maar goed, er zijn mensen die echt serieus zo simpel denken hoor en of je serieus was of niet kon ik niet aflezen aan je internetpostje.
Bijvoorbeeld mensen die vanwege de crisis ineens hun baan kwijt zijn en enorm terugvallen in inkomen. Die als ze al hun financiele verplichtingen zijn nagekomen niet genoeg geld meer hebben om boodschappen te doen.quote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnetten
Inderdaad. Nu vind ik zelf gratis spul afwijzen wel nogal gevoelig, maar om dan maar mensen vet te mesten met chips....quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme opmerking.
Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:38 schreef Ericr het volgende:
Het is godverdomme gratis. Sluiten die hap en snel. Verkopen die hongerlijders hun 50 inch plasmascherm maar of hun scootmobiel die ze eigenlijk toch niet nodig hebben.
Dit dus! Werken zullen ze.quote:Op maandag 18 april 2011 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens dat de voedselbank chips krijgt, want ze horen namelijk niets te krijgen. Behalve natuurlijk een schop onder hun kont, laat dat lelijke armoedige tuig maar werken.
En desnoods helpen we ze. Wat te denken van kauwgom krabben? Of grasplukken tussen de trottoirtegels? Of hondedrollen scheppen, ook die mensen kunnen zich best nuttig maken voor de maatschappij.quote:
En al die moeders die voor 3+ kids mogen zorgen en van een paar tientjes in de week mogen leven?quote:Op maandag 18 april 2011 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En desnoods helpen we ze. Wat te denken van kauwgom krabben? Of grasplukken tussen de trottoirtegels? Of hondedrollen scheppen, ook die mensen kunnen zich best nuttig maken voor de maatschappij.
nou lust jij slappe chips dan, smerig hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Heeft deze man weleens gehoord van het spreekwoord een gegeven paard mag je niet in de bek kijken? Lijkt me niet.
Dat zijn de risico's als je zoveel kinderen hebt. Je kan ook kiezen voor geen kinderen.quote:Op maandag 18 april 2011 18:08 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
En al die moeders die voor 3+ kids mogen zorgen en van een paar tientjes in de week mogen leven?
Dan moet de overheid het onverantwoordelijke gedrag van een stel geile mensen gaan belonen door alles voor die kinderen te betalen?quote:Op maandag 18 april 2011 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja importeren we gewoon jonge negers, en filipinas die zijn er zat
Yeah, dus de kinderen moeten er jaren extra onder lijden omdat ze toevallig geboren zijn?quote:Op maandag 18 april 2011 18:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zijn de risico's als je zoveel kinderen hebt. Je kan ook kiezen voor geen kinderen.
ja wie gaat dan mijn AOW ophoesten ???quote:Op maandag 18 april 2011 18:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet de overheid het onverantwoordelijke gedrag van een stel geile mensen gaan belonen door alles voor die kinderen te betalen?
We moeten een signaal afgeven naar de toekomstige generatie.quote:Op maandag 18 april 2011 18:08 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
En al die moeders die voor 3+ kids mogen zorgen en van een paar tientjes in de week mogen leven?
Het soort mensen wat we nu beschrijven zijn vaak geen aanwinst voor de maatschappij hoorquote:Op maandag 18 april 2011 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie gaat dan mijn AOW ophoesten ???
He Jij soms in je eentje, en jouw AOW??
De kinderen kan je altijd uit huis plaatsen als de ouders er niet voor willen zorgen of totaal onbekwaam zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 18:36 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Yeah, dus de kinderen moeten er jaren extra onder lijden omdat ze toevallig geboren zijn?
Die kinderen zullen dat niet doen, want wss ook werkloos en tuig.quote:Op maandag 18 april 2011 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie gaat dan mijn AOW ophoesten ???
He Jij soms in je eentje, en jouw AOW??
Want dat is een stuk goedkoper en minder geregel.quote:Op maandag 18 april 2011 19:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De kinderen kan je altijd uit huis plaatsen als de ouders er niet voor willen zorgen of totaal onbekwaam zijn.
Het is wel beter voor de ontwikkeling van de kinderen. Als ze het voorbeeld van hun ouders volgen dan gaat het iig mee foutquote:Op dinsdag 19 april 2011 19:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Want dat is een stuk goedkoper en minder geregel.
Helemaal mee eens, welk kind wil er nu nog bij zijn natuurlijke ouders wonen. Gewoon ruilverkavelen dat kroost, er staan miljarden kinderloze koppels te wachten voor dit lumineuse idee.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:47 schreef bijdehand het volgende:
Het is wel beter voor de ontwikkeling van de kinderen. Als ze het voorbeeld van hun ouders volgen dan gaat het iig mee fout
Je kan het ook zien vanuit de maatschappij; hoe wenselijk is het dat twee onvolkomen ongeschikte ouders kinderen gaan opvoeden die vervolgens, net als hun ouders, voor galg en rad opgroeien?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:55 schreef elcastel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, welk kind wil er nu nog bij zijn natuurlijke ouders wonen. Gewoon ruilverkavelen dat kroost, er staan miljarden kinderloze koppels te wachten voor dit lumineuse idee.
Nou als je dit soort gevallen al ziet als de uitgelezen moment om kinderen uit huis te plaatsen, dan ben je volgens mij zelf rijp voor de voedselbank. Er zijn tal van maatregelen te bedenken waarbij de ouder-kind band niet hoeft te worden verbroken. Of denk je werkelijk dat je de boel uit elkaar kan trekken en iedereen nog lang en gelukkig leeft ?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef bijdehand het volgende:
Je kan het ook zien vanuit de maatschappij; hoe wenselijk is het dat twee onvolkomen ongeschikte ouders kinderen gaan opvoeden die vervolgens, net als hun ouders, voor galg en rad opgroeien?
Ja, want alle mensen die bij de voedselbank terechtkomen zijn lui werkschuw tuig met een enorm strafblad van hier tot Jeruzalem en terug.quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je kan het ook zien vanuit de maatschappij; hoe wenselijk is het dat twee onvolkomen ongeschikte ouders kinderen gaan opvoeden die vervolgens, net als hun ouders, voor galg en rad opgroeien?
En ze werpen 20 kinderen per week !quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:03 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ja, want alle mensen die bij de voedselbank terechtkomen zijn lui werkschuw tuig met een enorm strafblad van hier tot Jeruzalem en terug.
Potver, val ik ook niet in dat hokjequote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
En ze werpen 20 kinderen per week !
dan heb je toch een hoop zakken chips nodigquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
En ze werpen 20 kinderen per week !
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.
Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben.!!!
Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?
Minimumloon plus nog wat toeslagen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.
Wat zit je dan te zeiken op mijn post?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef phpmystyle het volgende:Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.
Ik wilde even weten als nog net zo hapte als 2 jaar geledenquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat zit je dan te zeiken op mijn post?
Daar heb je een zeer goed puntquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:41 schreef Mylene het volgende:
Tandpasta en wasmiddel valt ook niet echt onder voedsel hè?
Gastquote:Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
[..]
Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...
Ja, want aan uitkeringen e.d. worden nu ook al geen miljarden uitgetrokkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.
Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven.
Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.
Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.
Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven.
quote:
Daar begin je meteen al met liegen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben
Lekker niveautje weer.quote:en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Daar begin je meteen al met liegen.
Makkelijk he, enkel banken de schuld geven en niet naar mensen hun eigen verantwoordelijkheid kijken. Die bankiers kunnen alleen geld uitlenen als er ook mensen zijn die het willen lenen. Iedereen draagt zelf verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. En geld lenen voor een vakantie, een nieuwe tv of een nieuwe uitzet vind ik geen slimme keuze, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf uitmaken.quote:Lekker niveautje weer.
Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |