abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95733747
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

En ze werpen 20 kinderen per week !
Potver, val ik ook niet in dat hokje -O-
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_95739434
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

En ze werpen 20 kinderen per week !
dan heb je toch een hoop zakken chips nodig
pi_95740697
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF :')
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.

Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben :').!!!
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:23:43 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95742686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF :')
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.

Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben :').!!!
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95742818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?
Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?
U MAD?
pi_95742877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:28:54 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?
Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:29:11 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.
Minimumloon plus nog wat toeslagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95743100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef phpmystyle het volgende:Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.
Wat zit je dan te zeiken op mijn post?
U MAD?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:31:44 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95743172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat zit je dan te zeiken op mijn post?
Ik wilde even weten als nog net zo hapte als 2 jaar geleden :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95751005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:41 schreef Mylene het volgende:
Tandpasta en wasmiddel valt ook niet echt onder voedsel hè?
Daar heb je een zeer goed punt :Y :9
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95751157
quote:
13s.gif Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

[..]

Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...
Gast :')
pi_96019208
Nog even voor de mensen die niet weten wat ze met een ongesneden brood moeten:

Oh, and that's a bad miss!
pi_96020031
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.

Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven. :r
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:58:12 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96025590
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96047277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.

Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven. :r
Ja, want aan uitkeringen e.d. worden nu ook al geen miljarden uitgetrokken :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.
Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?

Voorkomen dat we teveel tokkies hebben gaat wel heel lastig, sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan, wees dan blij dat er een privaat initiatief is om het te bestrijden in plaats van dat de overheid extra middelen moet uittrekken (wat het 'probleem' nog steeds niet oplost).
pi_96048110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:

Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:19:09 #218
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96048433
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Nibb-it het volgende:
De Voedselbank moet niet zeiken.
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_96060305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben
Daar begin je meteen al met liegen.
quote:
en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?
Lekker niveautje weer. :')

Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?
pi_96061199
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Daar begin je meteen al met liegen.
:')

quote:
Lekker niveautje weer. :')

Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?
Makkelijk he, enkel banken de schuld geven en niet naar mensen hun eigen verantwoordelijkheid kijken. Die bankiers kunnen alleen geld uitlenen als er ook mensen zijn die het willen lenen. Iedereen draagt zelf verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. En geld lenen voor een vakantie, een nieuwe tv of een nieuwe uitzet vind ik geen slimme keuze, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf uitmaken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96069803
quote:
Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?
In ieder geval veel minder, ze zijn tijdens Balkenende 1.25 opgericht, als ik me niet vergis omdat de armsten er toen op achteruit gingen.

quote:
.
Voorkomen dat we teveel tokkies hebben gaat wel heel lastig
Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Het beste middel om tokkies te voorkomen. Laat Nederland nu juist hierop enorm veel hebben bezuinigd, drie decennia op een rij.

quote:
sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan, wees dan blij dat er een privaat initiatief is om het te bestrijden in plaats van dat de overheid extra middelen moet uittrekken (wat het 'probleem' nog steeds niet oplost).
Alle hulp is welkom maar ik vind het een slechte zaak wanneer de mensen afhankelijk worden van de goedheid van een ander.
Dan lijkt het Americaanse systeem mij nog minder slecht waarbij de overheid voor het voedsel zorgden en ´vrijwilligers` zorgden voor het uitdelen en de bereiding. Ik spreek nu in verledentijdsvorm aangezien hier blijkbaar flink op bezuinigd gaat worden.
Vrijwilligers plaats ik tussen aanhalingstekens omdat veel jongeren dergelijke activiteiten ´vrijwillig´ ondernemen om hun CV op te poetsen voor hun CV (universiteiten).
#NoDAPL
  woensdag 27 april 2011 @ 22:57:17 #222
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96070054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:21 schreef kawotski het volgende:
Chips als opvulling.. Dan weigert ie dat toch gewoon, niemand verplicht m dat in het pakket te stoppen.
Jamaar ze willen gewoon onder de aandacht brengen dat ze meer zaken als tandpasta nodig hebben. Denk ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96071464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In ieder geval veel minder, ze zijn tijdens Balkenende 1.25 opgericht, als ik me niet vergis omdat de armsten er toen op achteruit gingen.
Dus omdat ze er vroeger niet tot nauwelijks waren betekent dat er toen minder behoefte aan was dan nu? Mensen mogen blij zijn dat er voedselbanken zijn, zoiets konden ze in het verleden alleen maar hopen of waren ze aangewezen op kerken e.d.

quote:
[..]

Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Het beste middel om tokkies te voorkomen. Laat Nederland nu juist hierop enorm veel hebben bezuinigd, drie decennia op een rij.
Ook al zouden we 100 miljard investeren in onderwijs, dan nog blijven er tokkies. Of denk je dat er met genoeg geld (vrijwel) geen domme en ongemotiveerde mensen meer zullen zijn?

quote:
[..]

Alle hulp is welkom maar ik vind het een slechte zaak wanneer de mensen afhankelijk worden van de goedheid van een ander.
Het is slechter dat mensen afhankelijk zijn van de goedheid van anderen dan dat mensen afhankelijk zijn van dwang van de overheid? Dat de goedheid er is blijkt al uit het feit dat er voedselbanken zijn en dat die in een luxe positie zitten dat ze bepaalde voedselwaren kunnen weigeren. Ik heb vele malen liever dat het op deze vrijwillige manier gaat dan dat de overheid mensen er tot moet dwingen.
pi_96074635
quote:
Dus omdat ze er vroeger niet tot nauwelijks waren betekent dat er toen minder behoefte aan was dan nu?
Ik herinner me journalistieke berichten uit die tijd die de strekking hadden dat Balkenende de armeren als een baksteen liet vallen en dat om die reden de voedselbanken zijn opgericht.
Los hiervan, in een ander topic staat een link naar een grafiek waarop je kan zien dat juist de armste 10% er veel op achteruit is gegaan van 1990-2000.

quote:
Mensen mogen blij zijn dat er voedselbanken zijn, zoiets konden ze in het verleden alleen maar hopen of waren ze aangewezen op kerken e.d.
In het recentere verleden zorgde de overheid voor hen (jaren 70 en 80 in ieder geval). Enkel in het nog veel verdere verleden waren ze afhankelijk van kerken.
De mate van beschaving meet je door na te gaan hoe de samenleving voor de zwaksten zorgen.

quote:
Het is slechter dat mensen afhankelijk zijn van de goedheid van anderen dan dat mensen afhankelijk zijn van dwang van de overheid?
Waar haal jij die dwang in godsnaam vandaan?? Wie zou er gedwongen worden tot wat door de overheid?
Ik heb liever dat de overheid garandeert dat de mensen een minimum aan welvaart hebben dan dat de mensen moeten bedelen bij samartianen. Dat vind ik beschaafder.

quote:
Ook al zouden we 100 miljard investeren in onderwijs, dan nog blijven er tokkies. Of denk je dat er met genoeg geld (vrijwel) geen domme en ongemotiveerde mensen meer zullen zijn?
Laten we eens beginnen met voor het eerst in drie decennia meer te investeren in het onderwijs in plaats van meer te bezuinigen. Er moet echter nog veel meer gebeuren in het onderwijs: het geldtekort is helaas maar een van de vele problemen, heel de structuur moet gewijzigd worden en de overheid moet de puinhopen die zij heeft veroorzaakt opruimen. Hierover ga ik niet verder uitwijden in deze draad aangezien ik dat al genoeg in andere draden heb gedaan.
Er zijn altijd mensen die weinig intrinsieke motivatie hebben. Dat is jammer maar het hoeft geen probleem te zijn, hiervoor is het fenomeen dwang uitgevonden, iets wat sinds de jaren 80 en misschien al eerder veel te weinig wordt gebruikt in het onderwijs. Een kind moet niet al te veel te zeggen hebben maar gewoon doen wat verstandigere en meer ervaren leraren hun opdragen.
Domme mensen moet je niet lastig vallen met taal en rekenen, althans niet meer dan dat strikt noodzakelijk is, en met hun handjes leren werken. Ook hiervoor geldt: wie niet die intrinsieke motivatie heeft moet maar gedwongen worden. Veel kinderen weten nog niet wat ze nodig hebben en wat goed voor hen is.
Leerlingen die zich niet kunnen of willen gedragen moeten maar in een aparte klas worden gezet (kleinere klassen) met strenge leraren die een zerotolerantiebeleid voeren. Dat werkt tenminste.
Ik ben nu wat aan het afdwalen, het punt waar het mij om ging is dat ik zeer sterk de indruk heb dat de groei van het aantal tokkies in de laatste twee decennia sterk samenhangt met de groeiende tweedeling in het onderwijs. Die VMBO-scholen zijn belangrijke kweekvijvers van tokkies en dat kan voorkomen worden. Een goed begin zou zijn om de VMBO-scholen weer op te splitsen in tal van verschillende scholen zoals vroeger het geval was: een MAVO, een LTS, een Lagere Landbouwschool (of hoe dat ook heet) enz.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')