Potver, val ik ook niet in dat hokjequote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
En ze werpen 20 kinderen per week !

dan heb je toch een hoop zakken chips nodigquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
En ze werpen 20 kinderen per week !

.!!!
.!!!

Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
Sinds wanneer heeft zo'n instantie recht tot klagen? WTF
Ben blij dat je wat krijgt, kuttekoppen.
Hoorde een tijd terug ook eens dat er instanties zijn die alleen maar A merken willen hebben.!!!

Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?

Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een onderbuik zeg, en dat alleen omdat jij met je heftruck-diplomaatje niet meer dan 1400 netto verdient?

Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij vind dat wel normaal dan? Dat een voedselbank alleen maar A merken gedoneert wil hebben?

Minimumloon plus nog wat toeslagen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ohja mongol. Maak jij nou eerst eens je HAVO af, dan weet je ook dat heftruckchauffeurs niet zoveel NETTO verdienen.

Wat zit je dan te zeiken op mijn post?quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef phpmystyle het volgende:Wat denk je zelf? Laat dat luie proletarische volk maar hun eigen broek ophouden. ''je moet iemand geen vis geven, maar een vishengel geven en leren vissen'' of wat daar op lijkt.

Ik wilde even weten als nog net zo hapte als 2 jaar geledenquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat zit je dan te zeiken op mijn post?

Daar heb je een zeer goed puntquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:41 schreef Mylene het volgende:
Tandpasta en wasmiddel valt ook niet echt onder voedsel hè?

Gastquote:Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
[..]
Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...

Ja, want aan uitkeringen e.d. worden nu ook al geen miljarden uitgetrokkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.
Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven.

Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet zo lang geleden waren er geen voedselbanken in Nederland, die waren niet nodig.
Zullen we er maar voor zorgen dat ze weer overbodig worden door weer wat beschaafd te handelen en mensen niet aan hun lot over te laten?
Als blijkt dat met name bepaalde groepen wel een erg groot beroep doen op de sociale zekerheid (niet-´westerse` immigranten, tokkies) dan moet je voorkomen dat we te veel van zulke groepen mensen krijgen. Probleem opgelost.

Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:28 schreef Asfyxia het volgende:
Spijt me zeer, maar chips is ook gewoon rotzooi. Kost geen drol, voedingswaarde nul komma niks, afgezien van al die waardeloze koolhydraten. Chips hebben alleen nut voor mensen met een te snelle stofwisseling of om kinderen vet te mesten.
Belachelijk dat we in dit land tientallen miljarden uittrekken voor criminele tuigbankiers, maar er niet een paar euro afkan om de armen fatsoenlijk te vreten te geven.

quote:

Daar begin je meteen al met liegen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mensen met een uitkkering hoeven in priincipe niet te verhongeren. Ik ken genoeg mensen die een uitkering hadden/hebben
Lekker niveautje weer.quote:en die door normaal met hun geld om te gaan prima rond kunnen komen daarvan. Het iis natuurlijk geen vetpot, maar daar is hij ook nooit voor bedoeld. Ook is het niet bedoeld om allerlei luxe aan te schaffen.
Maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen met een uitkering die in de schuldsanering zitten. Dan heb je wel een probleem, want dan is de uitkering niet afdoende. Maar wie is er verantwoordelijk voor die schulden? Zijzelf toch?

quote:Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Daar begin je meteen al met liegen.

Makkelijk he, enkel banken de schuld geven en niet naar mensen hun eigen verantwoordelijkheid kijken. Die bankiers kunnen alleen geld uitlenen als er ook mensen zijn die het willen lenen. Iedereen draagt zelf verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. En geld lenen voor een vakantie, een nieuwe tv of een nieuwe uitzet vind ik geen slimme keuze, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf uitmaken.quote:Lekker niveautje weer.
Wie is er verantwoordelijk voor de slechte investeringen van de banken? Zijzelf toch? Maar waarom moeten wij er dan met z'n allen krom voor liggen?

In ieder geval veel minder, ze zijn tijdens Balkenende 1.25 opgericht, als ik me niet vergis omdat de armsten er toen op achteruit gingen.quote:Wie zegt dat voedselbanken in het verleden niet nodig waren?
Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Het beste middel om tokkies te voorkomen. Laat Nederland nu juist hierop enorm veel hebben bezuinigd, drie decennia op een rij.quote:.
Voorkomen dat we teveel tokkies hebben gaat wel heel lastig
Alle hulp is welkom maar ik vind het een slechte zaak wanneer de mensen afhankelijk worden van de goedheid van een ander.quote:sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan, wees dan blij dat er een privaat initiatief is om het te bestrijden in plaats van dat de overheid extra middelen moet uittrekken (wat het 'probleem' nog steeds niet oplost).

Jamaar ze willen gewoon onder de aandacht brengen dat ze meer zaken als tandpasta nodig hebben. Denk ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:21 schreef kawotski het volgende:
Chips als opvulling.. Dan weigert ie dat toch gewoon, niemand verplicht m dat in het pakket te stoppen.

Dus omdat ze er vroeger niet tot nauwelijks waren betekent dat er toen minder behoefte aan was dan nu? Mensen mogen blij zijn dat er voedselbanken zijn, zoiets konden ze in het verleden alleen maar hopen of waren ze aangewezen op kerken e.d.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In ieder geval veel minder, ze zijn tijdens Balkenende 1.25 opgericht, als ik me niet vergis omdat de armsten er toen op achteruit gingen.
Ook al zouden we 100 miljard investeren in onderwijs, dan nog blijven er tokkies. Of denk je dat er met genoeg geld (vrijwel) geen domme en ongemotiveerde mensen meer zullen zijn?quote:[..]
Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Het beste middel om tokkies te voorkomen. Laat Nederland nu juist hierop enorm veel hebben bezuinigd, drie decennia op een rij.
Het is slechter dat mensen afhankelijk zijn van de goedheid van anderen dan dat mensen afhankelijk zijn van dwang van de overheid? Dat de goedheid er is blijkt al uit het feit dat er voedselbanken zijn en dat die in een luxe positie zitten dat ze bepaalde voedselwaren kunnen weigeren. Ik heb vele malen liever dat het op deze vrijwillige manier gaat dan dat de overheid mensen er tot moet dwingen.quote:[..]
Alle hulp is welkom maar ik vind het een slechte zaak wanneer de mensen afhankelijk worden van de goedheid van een ander.

Ik herinner me journalistieke berichten uit die tijd die de strekking hadden dat Balkenende de armeren als een baksteen liet vallen en dat om die reden de voedselbanken zijn opgericht.quote:Dus omdat ze er vroeger niet tot nauwelijks waren betekent dat er toen minder behoefte aan was dan nu?
In het recentere verleden zorgde de overheid voor hen (jaren 70 en 80 in ieder geval). Enkel in het nog veel verdere verleden waren ze afhankelijk van kerken.quote:Mensen mogen blij zijn dat er voedselbanken zijn, zoiets konden ze in het verleden alleen maar hopen of waren ze aangewezen op kerken e.d.
Waar haal jij die dwang in godsnaam vandaan?? Wie zou er gedwongen worden tot wat door de overheid?quote:Het is slechter dat mensen afhankelijk zijn van de goedheid van anderen dan dat mensen afhankelijk zijn van dwang van de overheid?
Laten we eens beginnen met voor het eerst in drie decennia meer te investeren in het onderwijs in plaats van meer te bezuinigen. Er moet echter nog veel meer gebeuren in het onderwijs: het geldtekort is helaas maar een van de vele problemen, heel de structuur moet gewijzigd worden en de overheid moet de puinhopen die zij heeft veroorzaakt opruimen. Hierover ga ik niet verder uitwijden in deze draad aangezien ik dat al genoeg in andere draden heb gedaan.quote:Ook al zouden we 100 miljard investeren in onderwijs, dan nog blijven er tokkies. Of denk je dat er met genoeg geld (vrijwel) geen domme en ongemotiveerde mensen meer zullen zijn?
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |