Die mensen moeten zich schamen dat ze zelf in die situatie gekomen zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 16:13 schreef niels0 het volgende:
M'n maat schaamde zich ervoor heen te moeten, dus meegeweest. Da's toch allemaal blikvoer, als Nederland moeten we ons diep diep schamen dat het nodig is. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld wtf.
Wat je zegt zal in veel gevallen waar zijn, de vraag is dan hoe kun je dit voorkomen ? ga je altijd uit van de eigen verantwoording of ga je regels aanscherpen om situaties te voorkomen ?quote:Op zondag 17 april 2011 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Maar even los van de schuldenproblematiek die bij sommige gezinnen speelt, is een uitkering an sich dus wel genoeg om van rond te komen. En heb je dus geen voedselbank nodig.
Mensen schijnen idd pas in de problemen te komen bij het (onverantwoordelijk) aangaan van leningen.
En uitzonderingen daargelaten, is mijn gevoel wel dat dit vaak aan die mensen zelf te wijten is.
Bedoel, in principe krijgen ze dus genoeg geld van de staat..
quote:Op zondag 17 april 2011 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is juist het probleem. Uitkeringen vervangen door voedselbonnen en het hele "chipsprobleem" verdwijnt als sneeuw voor de zon.![]()
Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...quote:
Dus bonnen voor boodschappen via internet.quote:Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
[..]
Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...
Ach, vroeger kregen armen plaatjes op hun fiets zodat mensen wisten dat ze gratis konden fietsen ofzo. Zo erg is het niet.quote:Op maandag 18 april 2011 10:48 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
[..]
Nee, geen goed idee. Niet de hele wereld hoeft van een ander te weten dat hij/zij een (bijstands)uitkering heeft. Nogal mensonterend als mensen met die voedselbonnen moeten afrekenen. We leven toch niet meer in '40-'45...
En wie betaalt de bezorgkosten? Of moeten die boodschappen ergens opgehaald worden? Dan nog, het verzamelen van die boodschappen op zo'n verzamelpunt en alle logistiek en administratie die daarbij komt kijken, kosten ook een hoop geld. En andere artikelen dan etenswaren? Hoe gaan we dat regelen? Kleding, huishoudelijke artikelen, reparaties, abonnementen... enzovoort.quote:Op maandag 18 april 2011 10:53 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Dus
[..]
Dus bonnen voor boodschappen via internet.
Hahaha niet zo happen Pacman, ik zal de volgende keer er een sarcasme smilie achter zettenquote:Op maandag 18 april 2011 11:00 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
En wie betaalt de bezorgkosten? Of moeten die boodschappen ergens opgehaald worden? Dan nog, het verzamelen van die boodschappen op zo'n verzamelpunt en alle logistiek en administratie die daarbij komt kijken, kosten ook een hoop geld. En andere artikelen dan etenswaren? Hoe gaan we dat regelen? Kleding, huishoudelijke artikelen, reparaties, abonnementen... enzovoort.
Echt, wat een waanzin zeg.
Oh o.k., maar goed, er zijn mensen die echt serieus zo simpel denken hoor en of je serieus was of niet kon ik niet aflezen aan je internetpostje.quote:Op maandag 18 april 2011 11:10 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Hahaha niet zo happen Pacman, ik zal de volgende keer er een sarcasme smilie achter zetten
Eeeeh... Nee, ik hap deze keer niet!quote:Op maandag 18 april 2011 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
Dus we vinden het nu ook al mensonterend als we geholpen worden!?!_!
Mee eens, zo heb ík het bericht ook geïnterpreteerd. Gewoon als een beetje sensatiejournalistiekquote:Verder heeft die kerel gelijk en zou ik best pissig zijn geworden als blijkt dat de journalist mijn verhaal wat sappiger heeft opgeschreven dan ik het bedoelt had.
Voedselbanken die klagen over aangeboden waar is natuurlijk een veel leukere kop dan voedselbanken die graag nuttige dingen weggeven en daar niet genoeg van ontvangen.
Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
sowieso voedselbank![]()
Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
Idd, dan zegt hij tegen de chipsfabrikant: "bedankt voor jullie aanbod, maar chips kunnen we nu even niet gebruiken", zoals hij ook al een paar keer gedaan heeft, blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme opmerking.
Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
Dus de overschotten smijt je beter gewoon weg?quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
sowieso voedselbank![]()
Alleen domme mensen die lui zijn en niet met geld om kunnen gaan zijn arm en die verdienen geen extra hulp
Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnettenquote:Op maandag 18 april 2011 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat is te kort door de bocht.
Genoeg mensen die er echt niets aan kunnen doen dat het zover met ze gekomen is. Hoeven we geen oordeel over te hebben.
quote:Op maandag 18 april 2011 15:01 schreef Stuurver het volgende:
Ja, heb je ook gelijk aan hoorquote:Op maandag 18 april 2011 11:14 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Oh o.k., maar goed, er zijn mensen die echt serieus zo simpel denken hoor en of je serieus was of niet kon ik niet aflezen aan je internetpostje.
Bijvoorbeeld mensen die vanwege de crisis ineens hun baan kwijt zijn en enorm terugvallen in inkomen. Die als ze al hun financiele verplichtingen zijn nagekomen niet genoeg geld meer hebben om boodschappen te doen.quote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Geef eens een concreet voorbeeld? Nederland heeft zoveel sociale vangnetten
Inderdaad. Nu vind ik zelf gratis spul afwijzen wel nogal gevoelig, maar om dan maar mensen vet te mesten met chips....quote:Op zaterdag 16 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme opmerking.
Dat hele gelul van "een gegeven paard niet in de bek kijken" is een achterhaald concept overigens, maar ik vind dat een voedselbank best mag zeggen dat het doel niet is om mensen vol te douwen met teringzooi.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:38 schreef Ericr het volgende:
Het is godverdomme gratis. Sluiten die hap en snel. Verkopen die hongerlijders hun 50 inch plasmascherm maar of hun scootmobiel die ze eigenlijk toch niet nodig hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |