Bron: http://nos.nl/artikel/232(...)an-in-frankrijk.htmlquote:oerkaverbod ingegaan in Frankrijk
Boerka
Foto: CharlesFred / Flickr / CC / by-ns-sa
Toegevoegd: maandag 11 apr 2011, 01:09
In Frankrijk is het boerkaverbod van kracht geworden. Frankrijk is het eerste Europese land dat een verbod heeft ingesteld op volledige bedekking van het gezicht in het openbaar.
Vrouwen die toch een boerka of nikab dragen, riskeren daarmee een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen kunnen een boete krijgen tot 30.000 euro of twee jaar cel.
In Frankrijk wonen ongeveer vijf miljoen moslims. Er zijn naar schatting 2000 vrouwen die een boerka of nikab dragen.
Tegenstanders van het verbod menen dat president Sarkozy stemmen wil winnen met een populistische maatregel. Ze hebben opgeroepen tot een protest met bedekt gezicht bij de Notre Dame in Parijs.
Welke mensen?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Van genoeg mensen. Het is (nog) geen wet gelukkig.
Ze lopen er wel hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:55 schreef Crutch het volgende:
Ik zie hier in NL nergens mensen in een boerka lopen, wat is het probleem?
Misschien is het je ontgaan maar dat gebeurt al honderden jaren.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat een vrijheid! De staat bepaald wat je wel en niet aan mag trekken!
Je wil graag dat ik jou zeg zodat je kan zeggen "dat heb ik niet gezegd" he?quote:
Nee lelijk lelijk, + ziet er toch niet uit man. Zelf mannen die in van die rare jurken lopen.quote:
Verbieden!quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Nee lelijk lelijk, + ziet er toch niet uit man. Zelf mannen die in van die rare jurken lopen.
Dat laatste, verder moeten we allemaal herkenbaar over straat, maar dat moet pas sinds de discussie over de boerka.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:01 schreef Montov het volgende:
Is er al consensus of de draagsters uiting geven aan hun extremistische ideologie, of dat de draagsters onderdrukt worden? Of wordt een van twee argumenten gepakt wanneer het net even goed uitkomt in de discussie?
quote:Op woensdag 13 april 2011 17:51 schreef El_Thijs het volgende:
En terecht. Frankrijk durft tenminste maatregelen te nemen.
Ik zit niet bepaald te wachten op extremistisch commentaar maar ik wijs je op je neklullerarij.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je wil graag dat ik jou zeg zodat je kan zeggen "dat heb ik niet gezegd" he?
Fijn voor je toch dat je zomaar conservatief mag denken en nog op het web mag plaatsen. Dus geen enkel verbod. Maar het heeft ook een keerzijde, een ander mag daar kritiek op leveren. Sterker, een ander mag je zelfs een extremistische boerenlul vinden die bij de taliban thuishoort.quote:Het is nou eenmaal zo dat meerdere mensen (waaronder jij) negatief commentaar hadden op het feit dat ik zo nu en dan conservatieve denkbeelden verdedig.
Reageer dan gewoon niet, hier ging het namelijk helemaal niet om. Mijn punt was dat het voorkomt in de Islam, wat bijdraagt aan mijn standpunt dat de Islam vrouwonvriendelijk is en de boerka daar een uiting van is. Dat overal mensen mishandeld worden en dat je vrouwenbesnijdenis in het buitenland niet kunt voorkomen heeft hier vrij weinig mee te maken.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:22 schreef n8n het volgende:
[..]
Overal worden mensen mishandelt, dat ze in het buitenland besneden worden voorkom je toch niet.
Je hebt anders nog geen argument gebruikt.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zit niet bepaald te wachten op extremistisch commentaar maar ik wijs je op je neklullerarij.
Dat mag, maar het slaat nergens op. Ik denk trouwens niet conservatief, ik ageer tegen het willen verbieden van allerlei conservatieve dingen.quote:[..]
Fijn voor je toch dat je zomaar conservatief mag denken en nog op het web mag plaatsen. Dus geen enkel verbod. Maar het heeft ook een keerzijde, een ander mag daar kritiek op leveren. Sterker, een ander mag je zelfs een extremistische boerenlul vinden die bij de taliban thuishoort.
En dat is nog eens een goed doordachte reden om er mee door te gaan. Ik bepaal zelf wel of een boerka aantrek. De enige die ik ooit heb gezien was van iemand die hem voor de grap uit Afghanistan mee had genomen dus het is ook nog eens een totaal non issue.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien is het je ontgaan maar dat gebeurt al honderden jaren.
idd laten we alles verbieden wat lelijk is.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:00 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Nee lelijk lelijk, + ziet er toch niet uit man. Zelf mannen die in van die rare jurken lopen.
Precies en je kan niemand meer vertrouwen tegenwoordig, iedereen kan wel een terrorist zijn. Gelukkig weet de overheid wat goed voor ons is, dat is een erg rustgevend gevoel.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:26 schreef meetthefokkers het volgende:
jan en alleman kan wel onder die boerka wandelen (het is wel een goede vermomming)
Dus omdat jij een keertje iemand met een boerka hebt gezien is een een issue?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:05 schreef Sofia90 het volgende:
Dus omdat jij nooit iemand met een boerka ziet is het ook geen issue
precies...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Precies en je kan niemand meer vertrouwen tegenwoordig, iedereen kan wel een terrorist zijn. Gelukkig weet de overheid wat goed voor ons is, dat is een erg rustgevend gevoel.
Of het een issue is baseer ik niet op de vraag hoevaak ik iemand in een boerka heb zien lopenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus omdat jij een keertje iemand met een boerka hebt gezien is een een issue?
Iedereen weet toch dat door kleding te verbieden, er geen onderdrukking meer is. En als datt niet helpt, dan gaan we wel weer een stapje verder qua contraproductieve middelen, zodat we daarna nog stapjes verder kunnen. En onderweg blijven we klagen over die Linksen. Simpel toch?quote:
Wouw meer dan 1 keer in een land van bijna 1700000 mensen! wat wij nodig hebben is een speciale wet om die misschien wel 200 boerka dragers in Nederland keihard aan te pakken. Wat ze doen kan namelijk niet door de beugel want ze brengen anderen in gevaar ofzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:39 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Of het een issue is baseer ik niet op de vraag hoevaak ik iemand in een boerka heb zien lopen![]()
Ze lopen rond, waarschijnlijk niet zo vaak op de plek waar jij woont en in Nederland niet zoveel als in Frankrijk. Maar om het in jouw stijl te houden, ik heb ze vaker dan 1 keer gezien.
Win win situatie, zou ik zeggenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Niks mis met een boerkaverbod, al vraag ik me wel af of die vrouwen nu hun huis nog uitkomen.
tja worden ook vrouwen opgesloten in kelders... weinig aan te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Niks mis met een boerkaverbod, al vraag ik me wel af of die vrouwen nu hun huis nog uitkomen.
Als men er lucht van krijgt valt er zeker wat aan te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
tja worden ook vrouwen opgesloten in kelders... weinig aan te doen.
helaas is dan het geval dat ze er al jaren hebben gezeten... en al veel kinderen hebben gebaard.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als men er lucht van krijgt valt er zeker wat aan te doen.
Ik zag wel eens twee vrouwen in burka's in de Aldi hier in Groningen. Donkerblauw van top tot teen, ik schat dat ze uit Somalië kwamen omdat hier een kleine Somalische gemeenschap is.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:55 schreef Crutch het volgende:
Dan is er toch wat mis mee?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Opgesloten in huis of in een boerka...maakt op zich natuurlijk niet zo heel veel verschil.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Een vrije maatschappij associeer ik eerlijk gezegd niet zo snel met dit soort mobiele gevangenissen.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:08 schreef SpecialK het volgende:
Is it nou echt de optimale oplossing? Mensen voorschrijven wat ze wel/niet mogen dragen?
Serieuze vraag, dit. Kan niemand iets beters bedenken dan nog meer regeltjes in onze zogenaamd vrije maatschappij?
Wat is het verschil met binnen blijven of buiten mogen lopen onder een laken?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Niemand heeft het over keihard aanpakken dus doe maar rustig, het gaat om een boerka verbod die er nog niet eens is, in Nederland dan.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wouw meer dan 1 keer in een land van bijna 1700000 mensen! wat wij nodig hebben is een speciale wet om die misschien wel 200 boerka dragers in Nederland keihard aan te pakken. Wat ze doen kan namelijk niet door de beugel want ze brengen anderen in gevaar ofzo.
Daar vind je er waarschijnlijk nog zelfs minder dan in Nederland.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef iwannabehigh het volgende:
Mooizo. Af met die dingen. Als je zo één ziet lopen, krijg je zowat de schrik van je leven (had ik tenminste). Als je er zo graag mee wilt lopen, ga je maar in Indonesie wonen.
Het punt is dat jij het ook niet leuk zou vinden als ze rokken gingen verbieden. Waarom wil je hun dan wel beperken? Dat mensen het mobiele gevangenissen vinden is hun goed recht en ik vind het hele idee achter die dingen ook achterlijk maar wie ben ik om te beslissen dat het niet mag. Niemand anders hoeft die dingen te dragen. Als er sprake is van dwang en geweld om dat ding aan te krijgen bij vrouwen moet de overheid dat aanpakken.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:18 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Niemand heeft het over keihard aanpakken dus doe maar rustig, het gaat om een boerka verbod die er nog niet eens is, in Nederland dan.
Het is wel een groot islamitisch land, dus ik weet nietquote:Op woensdag 13 april 2011 22:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daar vind je er waarschijnlijk nog zelfs minder dan in Nederland.
Nee en die komt wel hoop ik. Al die enge vrouwen in die gewaden, er zijn dan maar weinig boerka dragers in Nederland, maar er zijn ook grenzen. Als je jezelf niet wilt laten zien aan zogenaamde mannen (die ''verkeerd naar je gaan kijken''/je aan gaan vallen of verkrachten, zo denken hunquote:Op woensdag 13 april 2011 21:18 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Niemand heeft het over keihard aanpakken dus doe maar rustig, het gaat om een boerka verbod die er nog niet eens is, in Nederland dan.
Wat is dat toch met al die mensen die iets tegen vrouwenonderdrukking hebben, maar vrouwen die zich niet onderdrukt voelen, maar lekker op willen laten rotten naar een land waar ze echt onderdrukt kunnen worden?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:33 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Het is wel een groot islamitisch land, dus ik weet niet
[..]
Nee en die komt wel hoop ik. Al die enge vrouwen in die gewaden, er zijn dan maar weinig boerka dragers in Nederland, maar er zijn ook grenzen. Als je jezelf niet wilt laten zien aan zogenaamde mannen (die ''verkeerd naar je gaan kijken''/je aan gaan vallen of verkrachten, zo denken hun) en Allah wilt eren, kan je beter naar Afghanistan gaan. Toen ik 1 zo'n boerkavrouw zag in Rotterdam, schrok ik. Ik ben vóór keihard aanpakken dus.
Verder ben ik geen racist, PVV-stemmer e.d. voordat ik al die dingen over me heen ga krijgen. Heb gewoon een hekel aan vrouwenonderdrukking.
Kan mij het schelen als ze onderdrukt worden in andere landen, eigen keuze. Maar ik hoef die enge gewaden niet voor me te zien spoken. Gadverdamme, vind het gewoon sneu.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:42 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die mensen die iets tegen vrouwenonderdrukking hebben, maar vrouwen die zich niet onderdrukt voelen, maar lekker op willen laten rotten naar een land waar ze echt onderdrukt kunnen worden?
Zit je me nou gewoon voor de gek te houden of wat?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:45 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Kan mij het schelen als ze onderdrukt worden in andere landen, eigen keuze. Maar ik hoef die enge gewaden niet voor me te zien spoken. Gadverdamme, vind het gewoon sneu.
Ik hou je voor de gek. Hoe heb je dat zo door? Meestal gaan mensen er boos op in. Jammer.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:47 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Zit je me nou gewoon voor de gek te houden of wat?
Waarom vind je het een goede zaak dan?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:47 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik hou je voor de gek. Hoe heb je dat zo door? Meestal gaan mensen er boos op in. Jammer.
Maar ik meen wel dat ik het een goede zaak vind en dat het van mij in Nederland ook wel mag komen ondanks dat er zo weinig boerka dragers zijn.
Ten eerste vind ik het serieus beangstigend (hoe dom het ook klinkt; het is echt waar). Ten tweede weet je nóóit het verhaal achter de boerka; is de vrouw gedwongen/wat drijft haar? Ten derde; waarom een boerka als je ook een hoofddoek kan dragen? In de Koran staat niet eens dat het ''moet''. Je kan de vrouw in kwestie niet eens zien, alleen maar de ogen dus je weet ook niet wie eronder zit. Wil je een gesprek met iemand kunnen voeren, wil je weten met wie je praat, lijkt me. Ook worden zulke vrouwen haast nooit aangenomen voor banen (misschien een paar) dus ze zitten ook allemaal thuis (wss aan de uitkering). Verder kan er misbruik van worden gemaakt, je weet immers niet wie eronder zit.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Waarom vind je het een goede zaak dan?
Dus jij vindt het normaal?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:05 schreef arucard het volgende:
Dat het niet 'past' vind ik toch wel het slechtste van alle argumenten.
Moet je de andere argumenten even lezen. Wat zijn je eigen argumenten trouwens?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:08 schreef arucard het volgende:
Nee. Ik vind het een slecht argument voor een verbod erop.
Oh zo, maar je vindt het verder niet normaal?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:10 schreef arucard het volgende:
Ik vind niet dat het verboden moet worden.
Jij wil de wetgever dingen laten bepalen waar deze helemaal niks mee te maken heeft. Het is niet aan een wetgever om alles wat jij beangstigend vindt te verbieden, te bepalen hoe een geloofsregel geinterpreteerd moet worden en te bepalen met wie jij wil praten en wie met jou. Het klopt dat je met een boerka waarschijnlijk niet aan een baan komt, maar die vrouwen zullen over het algemeen helemaal niet solliciteren waardoor ze niet in aanmerking komen voor een uitkering.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:03 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het serieus beangstigend (hoe dom het ook klinkt; het is echt waar). Ten tweede weet je nóóit het verhaal achter de boerka; is de vrouw gedwongen/wat drijft haar? Ten derde; waarom een boerka als je ook een hoofddoek kan dragen? In de Koran staat niet eens dat het ''moet''. Je kan de vrouw in kwestie niet eens zien, alleen maar de ogen dus je weet ook niet wie eronder zit. Wil je een gesprek met iemand kunnen voeren, wil je weten met wie je praat, lijkt me. Ook worden zulke vrouwen haast nooit aangenomen voor banen (misschien een paar) dus ze zitten ook allemaal thuis (wss aan de uitkering). Verder kan er misbruik van worden gemaakt, je weet immers niet wie eronder zit.
Wat ik dan ook serieus niet snap, waarom in godsnaam in Nederland met een boerka lopen? Verhuis dan naar een veilig islamitisch land waar het normaal is. Maar er zijn in Nederland maar weinig boerka dragers, en volgens mij zijn de boerka dragers vaak ook nog Nederlandse meiden/vrouwen die zijn bekeerd. En aan de ene kant is het ook wel weer zo, als de vrouw in kwestie zich er goed bij voelt; waarom niet? Ik weet niet. Toch vind ik het gewoon niet ''passen'', verhuis dan simpelweg naar een land waar het doodnormaal is. Heeft de vrouw in kwestie ook meer aan, lijkt me.
Ik ook, nou ja gemeentehuis niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:49 schreef Gia het volgende:
Dan nog vind ik dat iedere winkelier, buschauffeur, werkgever, bibliotheek, sportcentrum, gemeentehuis, postkantoor, bank, etc....etc.....de toegang moet mogen weigeren aan mensen met een bedekt gelaat.
Onderbouwingquote:Op donderdag 14 april 2011 00:06 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ook, nou ja gemeentehuis niet.
Gemeentehuis is een overheidsgebouw, daar moet je ongeacht je kleding geholpen worden vind ik.quote:
Weer iemand die nog nooit iemand in een Burka heeft zien lopen in Nederlandquote:Op woensdag 13 april 2011 17:55 schreef Crutch het volgende:
Dat was cynisch bedoeld Oen ...quote:Op donderdag 14 april 2011 01:06 schreef arucard het volgende:
Ze kunnen niet fietsen, en daarna post je gelijk een plaatje waar er een wel fietst
En als je poedelnaakt binnenloopt? Ik moet binnenkort mijn paspoort weer eens verlengen namelijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Gemeentehuis is een overheidsgebouw, daar moet je ongeacht je kleding geholpen worden vind ik.
Even praktisch. Je komt als burka draagster je identiteitsbewijs aanvragen. Dan zal degene achter de balie toch moeten controleren of de foto klopt? En daarna ook als je het identiteitsbewijs op gaat halen, dan zal de degene achter de balie toch het identiteitsbewijs aan de juiste persoon moeten overhandigen?quote:Op donderdag 14 april 2011 00:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Gemeentehuis is een overheidsgebouw, daar moet je ongeacht je kleding geholpen worden vind ik.
Is toch geen probleem?quote:Op donderdag 14 april 2011 07:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Even praktisch. Je komt als burka draagster je identiteitsbewijs aanvragen. Dan zal degene achter de balie toch moeten controleren of de foto klopt? En daarna ook als je het identiteitsbewijs op gaat halen, dan zal de degene achter de balie toch het identiteitsbewijs aan de juiste persoon moeten overhandigen?
Dit. Uggsquote:Op woensdag 13 april 2011 18:03 schreef arucard het volgende:
Misschien kunnen we een soort verkiezing van lelijke kledingstukken houden, en de top 5 wordt dan verboden.
Dat is een niqaab, zo'n hele lange bivakmuts. Maar inderdaad erg handig bij het autorijden, not. Laat staan de boerka: het is handig als je met je medeweggebruikers kunt communiceren, wat best lastig is als er een stuk stof voor het gezicht hangt.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is toch geen probleem?
Of toch wel?
Zou een Burka ook het gezichtsveld niet enigszins beperken wat misschien
een problemen zou kunnen geven in het verkeer?
[ afbeelding ]
En wat als het toch een probleem zou opleveren, zou oom Agent dan wel
je gezicht mogen zien.
Of moeten hier ook weer aparte regels voor komen?
Vragen, vragen vragen...![]()
[ afbeelding ]
Ja, in In Saudi-Arabië weten ze tenminste WEL hoe het hoort !quote:Op donderdag 14 april 2011 08:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is een niqaab, zo'n hele lange bivakmuts. Maar inderdaad erg handig bij het autorijden, not. Laat staan de boerka: het is handig als je met je medeweggebruikers kunt communiceren, wat best lastig is als er een stuk stof voor het gezicht hangt.
In Saudi-Arabië hebben ze daar wel een oplossing voor: daar is autorijden voor vrouwen domweg (met de nadruk op dom) verboden.
Boehoehoehoe.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:38 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit. Uggs![]()
De mode-, internet- en dierenpolitie zullen ons land in betere banen leiden!
Beter komt er trouwens een 'cultuurpolitie', die iedereen die niet-Nederlandse culturele uitingen bezigt het land uit flikkert. Van te voren wel even goed vastleggen wat die Nederlandse cultuur dan precies is. Verdraagzaamheid bijvoorbeeld, maar ook tolerantie, vrijheid en gastvrijheid.
En in Egypte ook hoor. Als vrouw mag je geeneens in de auto voorin zitten. Uiteraard weet je dat niet aangezien je nog nooit verder gekomen bent als de gemeentegrens van Schubbekutteveen.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, in In Saudi-Arabië weten ze tenminste WEL hoe het hoort !![]()
Blijf jij lekker in Oost-Europaquote:
Sarcasme...quote:Op donderdag 14 april 2011 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En in Egypte ook hoor. Als vrouw mag je geeneens in de auto voorin zitten. Uiteraard weet je dat niet aangezien je nog nooit verder gekomen bent als de gemeentegrens van Schubbekutteveen.
Waarop argumenteren? Dat je uit je nek kletst met vergelijkingen over BH's, borstvergrotingen, make-up en gereformeerde jurken?quote:Op woensdag 13 april 2011 18:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt anders nog geen argument gebruikt.
[..]
Tuurlijk jongen.quote:Dat mag, maar het slaat nergens op.
Jij ageert niet tegen het verbieden, jij vindt het prachtig en misschien wel een geil gegeven als een vrouw in een vuilniszak rondloopt.quote:Ik denk trouwens niet conservatief, ik ageer tegen het willen verbieden van allerlei conservatieve dingen.
Wat een flauwekul. Je hebt zeker Geert (of Gábor) wat horen raaskallen en denkt nou alle wijsheid in pacht te hebben.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En in Egypte ook hoor. Als vrouw mag je geeneens in de auto voorin zitten. Uiteraard weet je dat niet aangezien je nog nooit verder gekomen bent als de gemeentegrens van Schubbekutteveen.
Doe ik ook knul zolang jij niet buiten NL komt zal ik hier blijven.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:58 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Blijf jij lekker in Oost-Europa
Flauwe kul?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je hebt zeker Geert (of Gábor) wat horen raaskallen en denkt nou alle wijsheid in pacht te hebben.
Goh ! dat wist ik niet !quote:Op donderdag 14 april 2011 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon afspreken dat ik niet binnen Oost-Europa kom?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe ik ook knul zolang jij niet buiten NL komt zal ik hier blijven.
Wil je nou zeggen dat je neef z'n vrouw niet laat autorijden?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Flauwe kul?![]()
Een sukkel van een neef van mij is getrouwd met zo'n vuilniszakdraagster en woont in Egypte. En laat ik daar nou nog pas geleden op zijn bruiloft geweest zijn. Mijn god, wat een WAL-GE-LIJK land voor vrouwen.
Spreek jij ook uit ervaring of wil je alleen interessant overkomen?
Gek, mijn zus is eveneens getrouwd met een Egyptenaar en zij woont in dat land. Toch kent ze de problemen niet die jij schetst.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Flauwe kul?![]()
Een sukkel van een neef van mij is getrouwd met zo'n vuilniszakdraagster en woont in Egypte. En laat ik daar nou nog pas geleden op zijn bruiloft geweest zijn. Mijn god, wat een WAL-GE-LIJK land voor vrouwen.
Spreek jij ook uit ervaring of wil je alleen interessant overkomen?
Hier!quote:Op donderdag 14 april 2011 12:06 schreef bijdehand het volgende:
Ach, als die vrouwen het nou zó erg vinden om niet meer hun gezicht te mogen bedekken, kunnen ze altijd elders wonen.
Bedoel meer dat als de Franse vrouwtjes er zulke problemen mee hebben dat ze in Iran en Afghanistan gewoon geaccepteerd worden.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier!
Je hebt het toch over de vrouwen in Saoedi Arabië?
Dat sowieso, en niet alleen geaccepteerd, zelfs gedwongen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bedoel meer dat als de Franse vrouwtjes er zulke problemen mee hebben dat ze in Iran en Afghanistan gewoon geaccepteerd worden.
Absoluut, als ze niet om kunnen gaan met verboden, dan gaan ze toch lekker in een land wonen waar nog meer verboden zijn!quote:Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bedoel meer dat als de Franse vrouwtjes er zulke problemen mee hebben dat ze in Iran en Afghanistan gewoon geaccepteerd worden.
Smerig, ongewenst, mensonterend. Een ieder die zich in het openbaar vertoont mag dat herkenbaar doen.quote:
Dat is geen kleding.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
En als je poedelnaakt binnenloopt? Ik moet binnenkort mijn paspoort weer eens verlengen namelijk.
Kleine moeite om even aan een vrouwelijke medewerkster het gezicht te laten zien lijkt me.quote:Op donderdag 14 april 2011 07:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Even praktisch. Je komt als burka draagster je identiteitsbewijs aanvragen. Dan zal degene achter de balie toch moeten controleren of de foto klopt? En daarna ook als je het identiteitsbewijs op gaat halen, dan zal de degene achter de balie toch het identiteitsbewijs aan de juiste persoon moeten overhandigen?
Dan moet je niet op me reageren in plaats van met een misplaatste vraag of ik uit Afghanistan ben verhuisd omdat het daar niet streng genoeg is. Ik ben hier niet degene die een kledingsstuk wil verbieden.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarop argumenteren? Dat je uit je nek kletst met vergelijkingen over BH's, borstvergrotingen, make-up en gereformeerde jurken?
Ja vast, knap dat je mij zo goed kent.quote:[..]
Tuurlijk jongen.
[..]
Jij ageert niet tegen het verbieden, jij vindt het prachtig en misschien wel een geil gegeven als een vrouw in een vuilniszak rondloopt.
Als ik thuis 30 sniper rifles wil hebben, dan weet i kdat dat niet mag in Nederland. Wil ik het toch heel graag? Dan moet ik verhuizen naar Amerika. Zo moet dat ook met de burka kunnen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Absoluut, als ze niet om kunnen gaan met verboden, dan gaan ze toch lekker in een land wonen waar nog meer verboden zijn!
Ja, natuurlijk kan dat. Zo kan het ook met alcohol; als je het wilt drinken, dan ga je maar naar een land waar het mag. Maar ja, het zou natuurlijk kunnen -zou!- dat iemand die hele wetgeving maar belachelijk vindt, dat iemand het... ermee oneens is. Heel eng, ja. En zo kan het ook heel krom lijken om mensen iets te verbieden en ze dan naar een land waar nog meer verboden zijn wijzen als ze het niet leuk vinden.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik thuis 30 sniper rifles wil hebben, dan weet i kdat dat niet mag in Nederland. Wil ik het toch heel graag? Dan moet ik verhuizen naar Amerika. Zo moet dat ook met de burka kunnen.
Maar het is wel een keuze. Als je er zó erg mee zit dat je die burka niet meer op mag, dan kan je beter weg, als je die burka belangrijker vindt dan bv. de vrijheid van meningsuiting. Zo is het met alles lijkt me.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kan dat. Zo kan het ook met alcohol; als je het wilt drinken, dan ga je maar naar een land waar het mag. Maar ja, het zou natuurlijk kunnen -zou!- dat iemand die hele wetgeving maar belachelijk vindt, dat iemand het... ermee oneens is. Heel eng, ja. En zo kan het ook heel krom lijken om mensen iets te verbieden en ze dan naar een land waar nog meer verboden zijn wijzen als ze het niet leuk vinden.
Het is wel een inperking van hoe je je mag gedragen in de publieke ruimte.quote:
Voer hier maar in, kunnen ze meteen al deze meuk gaan verbiedenquote:Frankrijk is het eerste Europese land dat een verbod heeft ingesteld op volledige bedekking van het gezicht in het openbaar.
Hoe kom je aan deze fantasie-uitspatting? Heeft Geert je weer wat ingefluisterd?quote:Op donderdag 14 april 2011 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ergens gezegd dat dat niet zou mogen?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is wel een inperking van hoe je je mag gedragen in de publieke ruimte.
Ik heb dit topic niet zo gevolgd. Ik breng het enkel naar voren als een constatering die relativerend kan werken voor sommigen.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ergens gezegd dat dat niet zou mogen?
En een relneger reageert.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:10 schreef Monidique het volgende:
O, madame Hysteria is weer bezig, gezellig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |