Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Kijk verder dan je neus lang iselk land heeft zn volendam, die inheemse deuntjes die jij zo charmant vind kunnen voor de mensen in dat land net zo goed klinken als hoempa.
En er is genoeg leuks in nederland kijk bijvoorbeeld hier voor de wat meer out there dingen :
Nederlandse wtf muziek
Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rolquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.
Maar qua verhoudingen speelt in Nederland muziek gewoon een zeer matige rol in het dagelijkse leven van veel mensen.
En dat is echt opvallend als je het vergelijkt met vrijwel ieder ander land op aarde.
Maar waarom moet het allemaal zo bekrompen dan? Als we even naar de media in Nederland kijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rol
We hebben hier zelfs een fucking rock academie![]()
3FM promoot ontzettende veel nederlandse muziek, DWDD heeft bijna elke dag een nieuw nederelands muziek product, er was de nederpopshow met veel aandacht voor nederlandse muziek. etc etc
Tja, da's iets waar je van moet houden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS
Dat is toch ook bij metal/klassiek/alles.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, da's iets waar je van moet houden.
Die trance is ook weer een gevalletje 'ik hoor wel dat veel van die muziek goed is, maar ik kan er helemaal niks mee'.
(Sommige uitzonderingen daargelaten.)
Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Veilige hits doen het goed bij het grote publiek en krijgen daarom veel meer airplay. Daarnaast zijn er voldoende specifieke stations, zij het via de kabel. (Classic FM, Kink FM)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.
Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.
Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.
Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets
Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets
Tja daar zijn wij vanafgestapt mede omdat de overheid zender frequenties heeft weggegeven met een speciale toevoegen over wat er gedraaid moet worden, dan kun je geen genre specifiek station meer maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.
Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.
Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.
Hoeveel mensen zouder er naar kink aardschok luisteren ik denk niet veel (tis ook vrij saaie radio)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:37 schreef female81 het volgende:
[..]
Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.
Om eerlijk te zijn: op m'n beide eigen internet-zenders komt de wat merkwaardiger muziek pas na 11 uur 's avonds. Omdat het anders nog veel moeilijker wordt om te overleven (ik host ze ook bij Radionomy, en daar is een hele strikte luisteruren-eis). Wat dat betreft ben ik ook niet heilig.quote:Maar ik denk nogsteeds een beter milieu begint bij jezelf als je het zo vervelend vind dat een bepaald iets niet bestaat begin het zelf, promoot het en kijk wat er van komt.
Wat is je bron hiervan? Iedereen hier op fok roept vaak hoe eclectisch ze zijn en dat ze naar alle genres luisteren. Ik denk dat als je pak hem beet 20 jaar geleden keek er veel minder acceptatie was voor afwijkende electronsiche muziek en mensen die tegelijk naar metal en naar dance luisterden, het was ongekend dat lowlands dance en rock programmeerde en dat heeft wel een soort open mind gecreeerd in de nederlandse concert ganger.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:
Nogmaals..... hiervan ben ik echt wel op de hoogte Ranja.
Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
Ik denk dat dat in andere landen niet anders is. Laat in Duitsland een liefhebber van Rammstein naar Freddy Breck luisteren of omgekeerd... in de US heb je juist heel veel genre specifieke stations zodat iedereen 'n eigen smaak kan luisteren en niet lastig gevallen wordt met andere dingen....quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:
Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
Omdat jij blijkbaar niet inziet hoe geweldig en euforisch muziek kan zijn of feesten en uitgaan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Bredere Acceptatie in de media, televisie en radio.... zodat specifieke zenders kunnen worden opgericht.
Als ik dan zin heb ik Dance, kan ik Dance radio opzetten, als ik Zin heb in Hard-rock zet ik een Hard-rock zender op, als ik zin heb in Klassieke zet ik klassieke zender op, als ik zin heb in Rap dan zet ik een Hiphop zender op etc. etc.
Dat dus in de eerste plaats..... waarom kan zoiets niet zijn? Inplaats van tig radio zenders die eigenlijk allemaal hetzelfde uitzenden om de paar uur.
En in de tweede plaats..... waarom zien zoveel mensen muziek als een party product in plaats van een gevoelsaspect?
waarom zie jij muziek als een gevoelsaspect in plaats van een product voor intellectuele bevredigingquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Bredere Acceptatie in de media, televisie en radio.... zodat specifieke zenders kunnen worden opgericht.
Als ik dan zin heb ik Dance, kan ik Dance radio opzetten, als ik Zin heb in Hard-rock zet ik een Hard-rock zender op, als ik zin heb in Klassieke zet ik klassieke zender op, als ik zin heb in Rap dan zet ik een Hiphop zender op etc. etc.
Dat dus in de eerste plaats..... waarom kan zoiets niet zijn? Inplaats van tig radio zenders die eigenlijk allemaal hetzelfde uitzenden om de paar uur.
En in de tweede plaats..... waarom zien zoveel mensen muziek als een party product in plaats van een gevoelsaspect?
Ik dwing niets afquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
waarom zie jij muziek als een gevoelsaspect in plaats van een product voor intellectuele bevredigingiedereen heeft zn eigen reden om muziek te luisteren, ga zoiets niet afdwingen.
En waarom genre specifieke radio niet kan, marktaandeel er komt dan niet genoeg geld binnen. Trouwens het stikt van de genre specifieke radio die gewoon streaming op ieder mobieltje kun afdraaien tegenwoordig.
Ben je wel eens bij het holland festival geweest, zalen vol voor de meest obscure opera, en klassieke stukken. Ik denk dat jij voornamelijk refereert aan je directe omgeving.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:31 schreef horned_reaper het volgende:
Maar toch, natuurlijk kun je in discotheken jezelf helemaal laten gaan en het gevoel van de muziek tot je laten stromen. Maar waarom is in Nederland bijvoorbeeld zo weinig acceptatie voor klassieke artiesten die met violen, cello's, piano's of andere instrumenten zoveel gevoel en passie kunnen overbrengen dat het menig persoon uren denkend achter laat..... en hoe kan het dan toch zo zijn dat Nederlandse volkmuziek zo enorm populair kan worden?
Mensen worden altijd heel erg boos als je een uitspraak doet waarin je een bepaalde soort stijl verwerpt onder een andere stijl. Dus dat wil ik niet doen...... maar wat ik me dan blijf afvragen..... wat maakt de Nederlandse Volk muziek? De slager muziek? Of veel van de Top40 muziek zo populair? En wat maakt bijvoorbeeld de klassieke muziek zo impopulair in Nederland?
Dit is niet alleen zo in Nederland, dat is wat we je duidelijk proberen te maken. Denk je nu echt dat de jeugd in Amerika verliefd is op klassieke muziek??quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik dwing niets af![]()
Ik vraag me af hoe dit komt in Nederland? En in mijn optiek komt het wat vreemd over.....
Nouja..... nu komen we natuurlijk weer in een ethisch aspect terecht waar ik mijn mond over zou moeten houden. Het is voor 0% mijn recht om er een uitspraak over te doen.
Maar toch, natuurlijk kun je in discotheken jezelf helemaal laten gaan en het gevoel van de muziek tot je laten stromen. Maar waarom is in Nederland bijvoorbeeld zo weinig acceptatie voor klassieke artiesten die met violen, cello's, piano's of andere instrumenten zoveel gevoel en passie kunnen overbrengen dat het menig persoon uren denkend achter laat..... en hoe kan het dan toch zo zijn dat Nederlandse volkmuziek zo enorm populair kan worden?
Mensen worden altijd heel erg boos als je een uitspraak doet waarin je een bepaalde soort stijl verwerpt onder een andere stijl. Dus dat wil ik niet doen...... maar wat ik me dan blijf afvragen..... wat maakt de Nederlandse Volk muziek? De slager muziek? Of veel van de Top40 muziek zo populair? En wat maakt bijvoorbeeld de klassieke muziek zo impopulair in Nederland?
Amerika is een vrij slecht voorbeeld misschien.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:34 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is niet alleen zo in Nederland, dat is wat we je duidelijk proberen te maken. Denk je nu echt dat de jeugd in Amerika verliefd is op klassieke muziek??
Het is geen westerse wereld waar commercialiteit een grote rol speeltquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Amerika is een vrij slecht voorbeeld misschien.
Maar wat ik in Chili zag was toch een totaal ander beeld...... daar houdt iedere zichzelf respecterende tiener zich met klassieke muziek bezig.
Waarom daar wel en hier niet?
ook genoeg fans van een recht toe recht aan potje rock in chiliquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Amerika is een vrij slecht voorbeeld misschien.
Maar wat ik in Chili zag was toch een totaal ander beeld...... daar houdt iedere zichzelf respecterende tiener zich met klassieke muziek bezig.
Waarom daar wel en hier niet?
Hoe vaak moet ik in dit topic nog gaan uitleggen dat mijn OP niets te maken heeft met de goede muziek die uit Nederland komt? Maar dat het te maken heeft met de vraag WAAROM!? De muziekale onderlegging van de gemiddelde Nederlandse burger zo verschilt (in mijn ogen in negatieve vorm) ten opzichte van veel inheemse culturen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:02 schreef Ausputzert het volgende:
Het ging mis toen mensen als TS massaal naar de commerciele radio gingen luisteren en dachten dat het alles was dat de Nederlandse muziek heeft te bieden. Er komt wel degelijk erg goede muziek uit Nederland. Wat dacht je van The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble of de techno van mensen als Steve Rachmad of Joris Voorn?
En jij weet zo goed dat het niet geweldig laat iedereen toch lekker zijn eigen mening hebben. Ik vind fans bauer ook niks maar als iemand dat geweldig vind en een emotie bij hem losmaakt prima toch.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik in dit topic nog gaan uitleggen dat mijn OP niets te maken heeft met de goede muziek die uit Nederland komt? Maar dat het te maken heeft met de vraag WAAROM!? De muziekale onderlegging van de gemiddelde Nederlandse burger zo verschilt (in mijn ogen in negatieve vorm) ten opzichte van veel inheemse culturen.
En waarom de gemiddelde nederlandse burger met zoveel minder gevoel en respect naar muziek luistert dan veel andere culturen?
Ik weet ook wel dat er fantastische muziek uit Nederland komt..... daar ging het mij helemaal niet om. Er komt namelijk veel meer "muzikale" onzin uit Nederland..... en zelfs dat zit me iet dwars..... maar als dan de halve Nederlandse bevolking het ook nog eens GEWELDIG vindt, dan krijg ik toch zo mijn twijfels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Wat voor een betekenis heeft het dan om over "harde metal" uit Finland te beginnen? Ook daar heb je gewoon grafmuziek waar hele volksstammen naar luisteren. Er komt altijd meer onzin uit een land dan zaken die écht goed zijn. Daarom moet je je ergens in verdiepen en vooral niet gaan huilen over de wansmaak van de massa.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik in dit topic nog gaan uitleggen dat mijn OP niets te maken heeft met de goede muziek die uit Nederland komt? Maar dat het te maken heeft met de vraag WAAROM!? De muziekale onderlegging van de gemiddelde Nederlandse burger zo verschilt (in mijn ogen in negatieve vorm) ten opzichte van veel inheemse culturen.
En waarom de gemiddelde nederlandse burger met zoveel minder gevoel en respect naar muziek luistert dan veel andere culturen?
Ik weet ook wel dat er fantastische muziek uit Nederland komt..... daar ging het mij helemaal niet om. Er komt namelijk veel meer "muzikale" onzin uit Nederland..... en zelfs dat zit me iet dwars..... maar als dan de halve Nederlandse bevolking het ook nog eens GEWELDIG vindt, dan krijg ik toch zo mijn twijfels.
Ik kijk regelmatig naar vrije geluiden dat zit ook bomvol leuke muziekquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Van mij mag de VPRO wel weer eens een serie Moondive doen, daar kwamen leuke dingen uit voort. Vind ik in ieder geval interessanter dan de zoveelste talentenjacht die er uit bestaat liedjes van anderen ten gehore te brengen.
Klopt. Hoewel ik het programma van Han Reiziger, de voorganger daarvan, nog net wat interessanter vond.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kijk regelmatig naar vrije geluiden dat zit ook bomvol leuke muziek
reiziger in de muziekquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel ik het programma van Han Reiziger, de voorganger daarvan, nog net wat interessanter vond.
De nieuwe presentator is wel beter. Hans Flupsen was echt een ramp. Die vertelde vol overtuiging dat één of andere jazz-cat samengewerkt had met David Gilmour terwijl dat John Gilmore had moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
reiziger in de muziekja klopt maar ze zijn redelijk op dezelfde voet doorgegaan alleen kon reiziger zich iets meer inleven in de muzikant had ik het idee.
nouja ramp, Hans Flupsen vond ik nog steeds prettiger kijken dan meeste andere presentatoren op tv. Melchior Huurdeman heet die nieuwe en die is idd ook wel erg goed.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De nieuwe presentator is wel beter. Hans Flupsen was echt een ramp. Die vertelde vol overtuiging dat één of andere jazz-cat samengewerkt had met David Gilmour terwijl dat John Gilmore had moeten zijn.
Het had inderdaad erger gekund dan met Flupsen, ze hadden Sylvana Simons ook kunnen vragen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
nouja ramp, Hans Flupsen vond ik nog steeds prettiger kijken dan meeste andere presentatoren op tv. Melchior Huurdeman heet die nieuwe en die is idd ook wel erg goed.
Af en toe gewoon plaatjes draaien op de tvquote:reiziger in de muziek heb ik helaas nooit gezien
Helemaal eens. Goed programma was dat, zat een steengoede redactie op. Iedere werkdag weer een compleet ander programma. België is Nederland voorbijgestreefd voor wat betreft dat soort programma's.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis sowieso de maffe programmas op tv en als er een keer een briljant maf programma is (de staat van verwarring) dan moet dat na 1 seizoen weer van de tv
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |