abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95386242
Bredere Acceptatie in de media, televisie en radio.... zodat specifieke zenders kunnen worden opgericht.

Als ik dan zin heb ik Dance, kan ik Dance radio opzetten, als ik Zin heb in Hard-rock zet ik een Hard-rock zender op, als ik zin heb in Klassieke zet ik klassieke zender op, als ik zin heb in Rap dan zet ik een Hiphop zender op etc. etc.

Dat dus in de eerste plaats..... waarom kan zoiets niet zijn? Inplaats van tig radio zenders die eigenlijk allemaal hetzelfde uitzenden om de paar uur.

En in de tweede plaats..... waarom zien zoveel mensen muziek als een party product in plaats van een gevoelsaspect?
pi_95386379
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Bredere Acceptatie in de media, televisie en radio.... zodat specifieke zenders kunnen worden opgericht.

Als ik dan zin heb ik Dance, kan ik Dance radio opzetten, als ik Zin heb in Hard-rock zet ik een Hard-rock zender op, als ik zin heb in Klassieke zet ik klassieke zender op, als ik zin heb in Rap dan zet ik een Hiphop zender op etc. etc.

Dat dus in de eerste plaats..... waarom kan zoiets niet zijn? Inplaats van tig radio zenders die eigenlijk allemaal hetzelfde uitzenden om de paar uur.

En in de tweede plaats..... waarom zien zoveel mensen muziek als een party product in plaats van een gevoelsaspect?
Omdat jij blijkbaar niet inziet hoe geweldig en euforisch muziek kan zijn of feesten en uitgaan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:24:22 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95386390
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef horned_reaper het volgende:

waarom zie jij muziek als een gevoelsaspect in plaats van een product voor intellectuele bevrediging

:{w iedereen heeft zn eigen reden om muziek te luisteren, ga zoiets niet afdwingen.

En waarom genre specifieke radio niet kan, marktaandeel er komt dan niet genoeg geld binnen. Trouwens het stikt van de genre specifieke radio die gewoon streaming op ieder mobieltje kun afdraaien tegenwoordig.

Volgensmij heb je er een beetje last van dat je de radio niet interessant genoeg vind, zoek dan een radio die je wel interesant vind als je dat niet kunt vinden luister dan je eigen muziek. Keuze genoeg.

Trouwens voor die acceptatie in de media wil ik nogmaals DWDD aandragen en ranja heeft gelijk ik heb daar snoeiharde techno/gabber/punk gezien , metal, singer songwriter, opera, nederlandstalig, jong, oud, improv, klassiek, wat wil je nog meer?

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 12-04-2011 12:29:26 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_95386699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

waarom zie jij muziek als een gevoelsaspect in plaats van een product voor intellectuele bevrediging

:{w iedereen heeft zn eigen reden om muziek te luisteren, ga zoiets niet afdwingen.

En waarom genre specifieke radio niet kan, marktaandeel er komt dan niet genoeg geld binnen. Trouwens het stikt van de genre specifieke radio die gewoon streaming op ieder mobieltje kun afdraaien tegenwoordig.
Ik dwing niets af ;)

Ik vraag me af hoe dit komt in Nederland? En in mijn optiek komt het wat vreemd over.....

Nouja..... nu komen we natuurlijk weer in een ethisch aspect terecht waar ik mijn mond over zou moeten houden. Het is voor 0% mijn recht om er een uitspraak over te doen.

Maar toch, natuurlijk kun je in discotheken jezelf helemaal laten gaan en het gevoel van de muziek tot je laten stromen. Maar waarom is in Nederland bijvoorbeeld zo weinig acceptatie voor klassieke artiesten die met violen, cello's, piano's of andere instrumenten zoveel gevoel en passie kunnen overbrengen dat het menig persoon uren denkend achter laat..... en hoe kan het dan toch zo zijn dat Nederlandse volkmuziek zo enorm populair kan worden?

Mensen worden altijd heel erg boos als je een uitspraak doet waarin je een bepaalde soort stijl verwerpt onder een andere stijl. Dus dat wil ik niet doen...... maar wat ik me dan blijf afvragen..... wat maakt de Nederlandse Volk muziek? De slager muziek? Of veel van de Top40 muziek zo populair? En wat maakt bijvoorbeeld de klassieke muziek zo impopulair in Nederland?
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:34:00 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95386792
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:31 schreef horned_reaper het volgende:

Maar toch, natuurlijk kun je in discotheken jezelf helemaal laten gaan en het gevoel van de muziek tot je laten stromen. Maar waarom is in Nederland bijvoorbeeld zo weinig acceptatie voor klassieke artiesten die met violen, cello's, piano's of andere instrumenten zoveel gevoel en passie kunnen overbrengen dat het menig persoon uren denkend achter laat..... en hoe kan het dan toch zo zijn dat Nederlandse volkmuziek zo enorm populair kan worden?

Mensen worden altijd heel erg boos als je een uitspraak doet waarin je een bepaalde soort stijl verwerpt onder een andere stijl. Dus dat wil ik niet doen...... maar wat ik me dan blijf afvragen..... wat maakt de Nederlandse Volk muziek? De slager muziek? Of veel van de Top40 muziek zo populair? En wat maakt bijvoorbeeld de klassieke muziek zo impopulair in Nederland?
Ben je wel eens bij het holland festival geweest, zalen vol voor de meest obscure opera, en klassieke stukken. Ik denk dat jij voornamelijk refereert aan je directe omgeving.

Ik ben vaak met mijn moeder naar uitvoering van bach geweest in kerkjes in plaatsen als lemelerveld en die zitten nog redelijk vol hoor. (om over de matthias passions maar te zwijgen)
pi_95386810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:31 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik dwing niets af ;)

Ik vraag me af hoe dit komt in Nederland? En in mijn optiek komt het wat vreemd over.....

Nouja..... nu komen we natuurlijk weer in een ethisch aspect terecht waar ik mijn mond over zou moeten houden. Het is voor 0% mijn recht om er een uitspraak over te doen.

Dit is niet alleen zo in Nederland, dat is wat we je duidelijk proberen te maken. Denk je nu echt dat de jeugd in Amerika verliefd is op klassieke muziek??
pi_95386847
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:34 schreef Seam het volgende:

[..]

Dit is niet alleen zo in Nederland, dat is wat we je duidelijk proberen te maken. Denk je nu echt dat de jeugd in Amerika verliefd is op klassieke muziek??
Amerika is een vrij slecht voorbeeld misschien.
Maar wat ik in Chili zag was toch een totaal ander beeld...... daar houdt iedere zichzelf respecterende tiener zich met klassieke muziek bezig.

Waarom daar wel en hier niet?
pi_95386889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Maar wat ik in Chili zag was toch een totaal ander beeld...... daar houdt iedere zichzelf respecterende tiener zich met klassieke muziek bezig.

Het is geen westerse wereld waar commercialiteit een grote rol speelt
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:36:52 #34
13973 ranja
image means nothing
pi_95386902
En waarom denk je dat dat in Nederland anders is dan in andere landen?
Hoeveel jeugd in Duitsland waardeert klassiek? Of in de US/UK?

Elk land heeft z'n eigen volkse muziek, duitsland schlager, amerika country, etc. Die is vaak ook maar beperkt populair in eigen land als je naar percentages kijkt en niet naar aantallen, en vaak ook niet bekend in het buitenland (op wat grote artiesten na).
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:39:25 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95386999
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

ook genoeg fans van een recht toe recht aan potje rock in chili

maar ik denk dat het daar ook een stukje aanbod is als je de reacties leest als er eens een amerikaanse band naar chili komt, dat komt gewoon niet zo vaak voor. Als het enige wat er is, door de regering gesponsorde muziek is komt daar ook interesse voor in de westerse wereld is er een overvloed aan keuze en dan wordt er door veel mensen een makkelijke keuze gemaakt.
Veel mensen willen niet eens zo diep over muziek nadenken die willen gewoon een liedje opzetten wat ze mee kunnen zingen en die 'lekker' klinkt. Wij denken na over wat er precies gespeeld wordt hoe het klinkt etc. maar dat hoeft niet voor iedereen een drijfveer te zijn.
pi_95397141
Ik denk dat het komt doordat er nogal wat oppervlakkige en simpele mensen zijn in NL. Niks 'nuchtere Nederlander' als je het mij vraagt.
pi_95400093
Zou best kunnen zijn dat die twee dingen samen gaan. Gewoon lekker recht toe recht aan, en verder geen gezeik.
pi_95400158
Het ging mis toen mensen als TS massaal naar de commerciele radio gingen luisteren en dachten dat het alles was dat de Nederlandse muziek heeft te bieden. Er komt wel degelijk erg goede muziek uit Nederland. Wat dacht je van The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble of de techno van mensen als Steve Rachmad of Joris Voorn?
pi_95401655
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:02 schreef Ausputzert het volgende:
Het ging mis toen mensen als TS massaal naar de commerciele radio gingen luisteren en dachten dat het alles was dat de Nederlandse muziek heeft te bieden. Er komt wel degelijk erg goede muziek uit Nederland. Wat dacht je van The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble of de techno van mensen als Steve Rachmad of Joris Voorn?
Hoe vaak moet ik in dit topic nog gaan uitleggen dat mijn OP niets te maken heeft met de goede muziek die uit Nederland komt? Maar dat het te maken heeft met de vraag WAAROM!? De muziekale onderlegging van de gemiddelde Nederlandse burger zo verschilt (in mijn ogen in negatieve vorm) ten opzichte van veel inheemse culturen.
En waarom de gemiddelde nederlandse burger met zoveel minder gevoel en respect naar muziek luistert dan veel andere culturen?

Ik weet ook wel dat er fantastische muziek uit Nederland komt..... daar ging het mij helemaal niet om. Er komt namelijk veel meer "muzikale" onzin uit Nederland..... en zelfs dat zit me iet dwars..... maar als dan de halve Nederlandse bevolking het ook nog eens GEWELDIG vindt, dan krijg ik toch zo mijn twijfels.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 17:46:03 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95402181
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:34 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik in dit topic nog gaan uitleggen dat mijn OP niets te maken heeft met de goede muziek die uit Nederland komt? Maar dat het te maken heeft met de vraag WAAROM!? De muziekale onderlegging van de gemiddelde Nederlandse burger zo verschilt (in mijn ogen in negatieve vorm) ten opzichte van veel inheemse culturen.
En waarom de gemiddelde nederlandse burger met zoveel minder gevoel en respect naar muziek luistert dan veel andere culturen?

Ik weet ook wel dat er fantastische muziek uit Nederland komt..... daar ging het mij helemaal niet om. Er komt namelijk veel meer "muzikale" onzin uit Nederland..... en zelfs dat zit me iet dwars..... maar als dan de halve Nederlandse bevolking het ook nog eens GEWELDIG vindt, dan krijg ik toch zo mijn twijfels.
En jij weet zo goed dat het niet geweldig laat iedereen toch lekker zijn eigen mening hebben. Ik vind fans bauer ook niks maar als iemand dat geweldig vind en een emotie bij hem losmaakt prima toch.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:48:11 #41
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_95402283
Wat in NL jammer genoeg niet te vinden is, maar wel in veel andere culturen is het kennen van liedjes die al vele generaties mee gaan....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:58:42 #42
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_95402718
Wat dacht je van de liedjes die je op de kleuterschool leerde en Sinterklaasliedjes?

Verder is Nederland natuurlijk ook het land van de zesjescultuur; het moet allemaal niet te moeilijk zijn. En dat geldt ook voor de muziek. Simpele meezingers en simpele basdreun in de autootje is Nederlands cultuurgoed. Daarmee wordt je ook niet echt gestimuleerd om een instrument op te pikken.

Op sommige punten zijn we natuurlijk ook wat voor op vele imheemse culturen (denk technologische mogelijkheden). Misschien heeft dat ook invloed op het gegeven dat in ons land toch vooral electronische muziek voortgebracht wordt. En wellicht krijgt dat in dergelijke culturen later ook wel de overhand.

Maar onze jazz-scene mag er ook nog wezen. Gelukkig heb je daar nog instrumenten voor nodig.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_95402930
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:34 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Wat voor een betekenis heeft het dan om over "harde metal" uit Finland te beginnen? Ook daar heb je gewoon grafmuziek waar hele volksstammen naar luisteren. Er komt altijd meer onzin uit een land dan zaken die écht goed zijn. Daarom moet je je ergens in verdiepen en vooral niet gaan huilen over de wansmaak van de massa.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:08:46 #44
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_95403142
Klopt. Harde metal uit Finland is net zo interessant als palingsound.
TS postte eerder al dance/trance bekrompen te vinden, dus dit hele topic is al subjectief gekleurd.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:12:24 #45
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_95403289
Nu maar hopen dat de 3 J's het dit jaar net zo goed doen als Lordi.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:38:12 #46
13973 ranja
image means nothing
pi_95404428
Ik wil Nederland sowieso niet echt vergelijken met zogenaamde 'inheemse culturen'.

Als je kijkt naar de late jaren 80 en jaren 90, toen was Nederlandse muziek eigenlijk helemaal niks qua populairiteit. Nederlandstalig met name. Sinds eind 90er jaren en vooral in de nieuwe eeuw is dat weer helemaal pouplair. Waarom? Toch een stukje identiteit denk ik. Dat Nederlanders - ondanks de bewering van Gehenna - wel massaal meezingen met Huilen is voor jou te laat en Dans je de hele nacht met mij. Net als dat zo'n beetje elke fransoos het repetoir van Gainsbourg en Piaf kent en de meeste duitsers het hele schlagerfestival meebleren.
pi_95404570
Van mij mag de VPRO wel weer eens een serie Moondive doen, daar kwamen leuke dingen uit voort. Vind ik in ieder geval interessanter dan de zoveelste talentenjacht die er uit bestaat liedjes van anderen ten gehore te brengen.

Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 18:41:35 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95404593

en dan allemaal inhaken *O* Joost Nuissl (je zou hem bijna vergeten)
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 18:42:36 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95404656
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Van mij mag de VPRO wel weer eens een serie Moondive doen, daar kwamen leuke dingen uit voort. Vind ik in ieder geval interessanter dan de zoveelste talentenjacht die er uit bestaat liedjes van anderen ten gehore te brengen.

Ik kijk regelmatig naar vrije geluiden dat zit ook bomvol leuke muziek :)

(ik vind de piraten dating banner onder dit topic dan wel weer tenenkrommend!! )

Ik heb ook altijd het idee dat vroeger alles beter was, laatst zag ik een aflevering VPROs onrust over acid house, dat soort programmas wordt gewoon niet meer gemaakt, maar ik denk ook dat er geen vraag is naar dat soort programmas, ik denk dat de doelgroep, de echte jeugd die zich nog laat verassen door muziek niet meer naar muziek zoekt op tv of radio
pi_95404818
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik kijk regelmatig naar vrije geluiden dat zit ook bomvol leuke muziek :)

Klopt. Hoewel ik het programma van Han Reiziger, de voorganger daarvan, nog net wat interessanter vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')