abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95381695
Stoere rock in Amerika, Harde metal in Finland, prachtige opera's in Duitsland en Italië, Prachtige klassieke muziek uit Rusland of Frankrijk.... formidabele wereldmuziek uit Griekenland....
En wat te denken van de inheemse tonen zoals deze vloeien in China, Indonesië of India? En what about de geweldige kleine gitaartjes of trompetten die schetteren in het zuid-amerikaanse Peru of Argentinië.... de vrolijke dansbare drummuziek uit Brazilië en de ABC eilanden en zelfs de prachtige oosterse klanken die uit eeuwen oude instrumenten als de DuDuk klinken in het midden-oosten.....

Hoe is het er in hemelsnaam toe gekomen dat Nederland zichzelf het lachertje van de wereld heeft gemaakt door Volendam het grootste muziekfront van Nederland te laten worden? Is Volendam in Nederland net zoiets als Detroit was in de USA?
En misschien nog wel erger..... hoe kan het dat onder de Nederlandse bevolking muziek zo'n matige rol speelt in vergelijking met andere landen? TMF gaat nu definitief van de buis verdwijnen..... en muziek lijkt daarmee op de Nederlandse televisie definitief uitgeschakeld te zijn.

Zo was ik laatst in Finland; ik zet daar een willekeurige televisie aan.... en wat zie ik tot mijn verbazing.... 4 MTV's op de standaard kabel en nog tig van andere muziek kanalen. Allemaal bomvol met metal, rock en live optredens van geleerde artiesten.
Hoe kan ik in het buitenland zo vaak op terrasjes zitten en genieten van de prachtige live muziek in de steegjes van de steden zoals deze typisch zijn voor dat land.... en komen we in Nederland niet verder dan de groepjes kinderen op koninginnendag of de mannetjes met de accordeon bij de ingang van de AH (wat tevens ook altijd buitenlanders zijn!).

Waar is die Nederlandse spirit voor echte muziek? Voor instrumenten in welke vorm dan ook? Waar is de passie voor een prachtig piano of vioolspel waar zoveel gevoel in kan worden gelegd dat menig toeschouwer in tranen uitbarst? En hoe kan het zo zijn dat zo weinig mensen nog oor hebben voor de werkelijke betekenis van een nummer en de diepgang van de teksten?

Het doet mij diep en diep verdriet als ik langzaam zie hoe steeds minder mensen een stukje levenscomfort in de prullenbak gooien omdat ze de schoonheid ervan niet meer leren kennen. En zeker als Nederland doorgaat met het produceren van ongevoelige afgevlakte nummertjes en muziek tot de achtergrond wil verdringen dan zullen de passies voor muziek in de komende jaren alleen maar minder gaan worden.......

En ja, ik weet heus wel dat er nog menig liefhebber rondloopt in Nederland. Maar kom..... vorig jaar was ik in Chili om op bezoek te gaan bij een vriendin die daar aan het conservatorium studeert..... en mijn verbazing kende zijn grenzen niet meer; DUIZENDEN mensen volgen daar twee studies, Conservatorium en een studie waar ze later echt een goed beroep mee uit kunnen oefenen.... puur omdat muziek voor hun één van de belangrijkste dingen in hun bestaan is.
Hier in Groningen zit het conservatorium voor een tiental rijke muziekantjes weggestopt in een lelijk pandje achter in de stad..... :{
pi_95381793
Ik ben het echt met je eens! Denk dit ook zo vaak.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 10:49:00 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95382236
Kijk verder dan je neus lang is :) elk land heeft zn volendam, die inheemse deuntjes die jij zo charmant vind kunnen voor de mensen in dat land net zo goed klinken als hoempa.

En er is genoeg leuks in nederland kijk bijvoorbeeld hier voor de wat meer out there dingen :

Nederlandse wtf muziek
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_95382305
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Kijk verder dan je neus lang is :) elk land heeft zn volendam, die inheemse deuntjes die jij zo charmant vind kunnen voor de mensen in dat land net zo goed klinken als hoempa.

En er is genoeg leuks in nederland kijk bijvoorbeeld hier voor de wat meer out there dingen :

Nederlandse wtf muziek
Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.
Maar qua verhoudingen speelt in Nederland muziek gewoon een zeer matige rol in het dagelijkse leven van veel mensen.

En dat is echt opvallend als je het vergelijkt met vrijwel ieder ander land op aarde.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 10:51:40 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95382340
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:50 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.
Maar qua verhoudingen speelt in Nederland muziek gewoon een zeer matige rol in het dagelijkse leven van veel mensen.

En dat is echt opvallend als je het vergelijkt met vrijwel ieder ander land op aarde.
Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rol :?

We hebben hier zelfs een fucking rock academie :')

3FM promoot ontzettende veel nederlandse muziek, DWDD heeft bijna elke dag een nieuw nederelands muziek product, er was de nederpopshow met veel aandacht voor nederlandse muziek. etc etc

Er zijn dingen als within temptation en tiesto die het heel erg goed doen in het buitenland.

Ik geef toe het is ook niet mijn muziek maar het is er wel.

(trouwens finland is geen goed voorbeeld want daar wordt absurd veel eigen product gekocht, een vriend van mij (cynic op dit forum) heeft volgensmij een thesis geschreven over waarom dat zo zou kunnen zijn)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 12-04-2011 10:58:25 ]
pi_95382862
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rol :?

We hebben hier zelfs een fucking rock academie :')

3FM promoot ontzettende veel nederlandse muziek, DWDD heeft bijna elke dag een nieuw nederelands muziek product, er was de nederpopshow met veel aandacht voor nederlandse muziek. etc etc

Maar waarom moet het allemaal zo bekrompen dan? Als we even naar de media in Nederland kijken.

Waarom hebben we hooguit 3 of 4 redelijk fatsoenlijke radio stations en hebben we minstens 20 andere radio station die OF ieder uur hetzelfde draaien OF de hele dag malle pietje hoempapa muziek draaien?

Wat heb ik lopen genieten toen ik door Finland heen aan het rijden was..... voor ieder wat wils! Voor ieder muziek genre wel 3 of 4 radio stations, van duistere black metal tot harde techno. Of je het nu mooi vindt of niet.... de keuze was er in ieder geval!

En dan nog op de televisie zoals ik eerder vertelde? we hebben 1 MTV waar driekwart van de tijd soaps (of wat het ook zijn) op worden uitgezonden. Waar zijn de MTV classic, MTV Rock, MTV Dance, MTV whatever .... die allemaal gewoon gratis via de kabel te ontvangen zijn?

En ja, we hebben een rockacedemie en meerdere popacedemie's en een aantal conservatoriums. Maar deze vallen natuurlijk in het niets naast de enorme muziekscholen in zuid-amerika bijvoorbeeld. Dat is ook logisch..... want we hebben in Nederland (in vergelijking met veel andere landen) een flink tekort aan echte muziekanten die iets anders bespelen dan een gitaar of een klarinet.

Iedereen loopt met MP3tjes inderdaad..... maar driekwart in deze regio heeft daar snoeiharde hardcore of gangster rap tonen in draaiend. Dit is dus niet wat ik bedoel met muziek als een toevoeging van de levenskwaliteiten zien? Het genot en gevoel uit muziek halen zoals componisten dat in de Barok al probeerde over te brengen.

Het is misschien iets bekends dat overal voorkomt..... maar in Nederland worden het gezelschap van de echte passionisten en artiesten onder de muziekanten behoorlijk dun....
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 11:12:28 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95383195
Tja jij noemt het "malle pietje hoempapa muziek" maar er zijn toch echt hele volkstammen die dat nederlandse cultuur noemen.

Verder over jou passionisten die zijn er wel en ik denk ongeveer in dezelfde verhouding als in elk ander land, iets minder dus in totaal in nederland. Ik bedoel mensen als Jaap van Zweden, Han Bennink, verder heb ik niet zo'n verstand van klassiek maar ik geloof dat er behoorlijk wat goede solisten uit dingen als het metropole orkest etc komen.

Er zijn trouwens ook zat goede nederlandse zenders die zitten vaak wel op de kabel, maar dat is een keus van de overheid die een soort pakketje heeft samengesteld die gevuld mogen worden en ze mogen niks anders, worden daar zelfs op gecontroleerd zo mag veronica geen nieuwe muziek draaien eigenlijk te gek voor woorden maarja daarvoor moet je bij de overheid zijn die cultuur niet meer zien als een wezelijk onderdeel van de samenleving maar als een luxe product.

Trouwens ga jij om het te supporten naar alle optredens van het metropole orkest en andere orkesten in nederland. En ben je frequent bezoeker van het holland festival. etc Kijk dit soort dingen zit natuurlijk ook in een soort vraag en aanbod structuur de enige manier om meer muziek te krijgen die jij waardeert is goed te zoeken naar initiatieven die je steunt en daar dan heen te gaan/ geld aan te doneren/ cds/lps van te kopen.

Kijk naar dingen als roadburn daar komt het neusje van de zalm binnen het genre en het verkoopt elk jaar uit wordt elk jaar beter. Kijk als je dat ook wilt voor de 'hogere' cultuur zorg dat dat net zo snel uitverkoopt, regel wat vrienden, neem desnoods zelf initiatief en regel een nieuw soort festival oid.

Een beter milieu begint bij jezelf :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Bosbeetle op 12-04-2011 11:21:36 ]
pi_95383687
Twee woorden: Hollandse nuchterheid.

Genoeg muziekliefhebbers hier, maar het moet voor de meeste mensen wel keurig binnen de lijntjes blijven.

Voor mezelf hoeft dat niet, en het is niet voor niets dat er hier zo vaak Franse/Belgische streams aan staan. Zenders als FIP, Laidback Radio, Alternative Radio, Bolz, Underground FG en Radio Fly Foot Selecta voelen vaak als een soort vlucht van het hier zo geliefde Nick & Simon-niveau; eigenlijk zeer goed gemaakt, doch oerdegelijk en op het randje van saai.

Geldt ook voor veel van die DWDD-acts en 3FM-lievelingetjes. Het zal heus wel goede muziek zijn, maar over het algemeen mist er een originele draai. Misschien dat het interessanter wordt als je op de teksten focust, maar dat doe ik zelf niet.

Er zitten met name op Radionomy aardig wat van die aparte Franse/Belgische (amateur-)stationnetjes, voor mede-liefhebbers van nét een beetje anders, zonder dat het nou gelijk overdreven freaky wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 11:31:13 ]
pi_95383985
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes :')
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 april 2011 @ 11:31:39 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95384033
Hier moet alles veilig. Alle zenders zijn eenheidsworst met op zender A een beetje nadruk op dit en B heeft een klein beetje meer dat. Zelfs radio 2, 3fm en kink zijn niet meer wat het waren. Trekken ook steeds meer naar het midden helaas.

Enige uitzondering is onze Dancescene die is _O_. Maar dat hoor je dan weer zelden overdag op de nationale radio.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95384063
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes :')
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS :')
Tja, da's iets waar je van moet houden.

Die trance is ook weer een gevalletje 'ik hoor wel dat veel van die muziek goed is, maar ik kan er helemaal niks mee'.

(Sommige uitzonderingen daargelaten.)

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 11:32:58 ]
pi_95384112
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.

Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.

Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.

Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets :?
pi_95384143
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:32 schreef female81 het volgende:

[..]

Tja, da's iets waar je van moet houden.

Die trance is ook weer een gevalletje 'ik hoor wel dat veel van die muziek goed is, maar ik kan er helemaal niks mee'.

(Sommige uitzonderingen daargelaten.)
Dat is toch ook bij metal/klassiek/alles.
Maar TS beweert dat geen enkel muziekgenre succesvol/kwalitatief is van Nederland.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 11:34:59 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95384192
Het is ook net waar je maar op focussed, mensen in dat wtfmusic topic over nederlandse muziek denken soms echt van jeuj die nederlanders zijn me openminded en freaky maar dat is alleen als je de goede muziek laat zien. En dat gebeurt ook als je als nederlander buitenlandse muziek hoort dat is door iemand voor jou geselecteerd, en het feit dat het hier al aankomt geeft dan weer aan dat potentie heeft, de volendam sound van het buitenland komt net als de nederlandse de landsgrenzen bijna niet uit.
pi_95384219
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.

Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.

Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets :?
Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Veilige hits doen het goed bij het grote publiek en krijgen daarom veel meer airplay. Daarnaast zijn er voldoende specifieke stations, zij het via de kabel. (Classic FM, Kink FM)
Overigens denk ik dat je niet gelijk hebt qua populariteit, ik durf te wedden dat meer mensen 'slager' mooier vinden dan metal. Waarschijnlijk lijkt het alleen maar zo doordat je continu met dezelfde slag mensen omgaat.
pi_95384329
quote:
Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 11:38:10 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95384353
quote:

[..]

Tja daar zijn wij vanafgestapt mede omdat de overheid zender frequenties heeft weggegeven met een speciale toevoegen over wat er gedraaid moet worden, dan kun je geen genre specifiek station meer maken.

Vroeger had de VPRO behoorlijk veel genre specifieke programma's villa 65 had per dag een ander genre, mr lee's mysterious washing machine met punk, hip-hop programmas, vara's vuurwerk. Maar helaas is dat verleden tijd geworden met het samenvoegen van omroepen om een soort eenheidsworst te maken. Dat is ongeveer gelijk gegaan met de ontzuiling.
Dus geen scheldende en tierende jaques plafond meer vlak voor een eo programma :D
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 11:39:50 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95384440
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:37 schreef female81 het volgende:

[..]

Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.
Hoeveel mensen zouder er naar kink aardschok luisteren ik denk niet veel (tis ook vrij saaie radio)

Kink X-rated daarentegen _O_
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 11:41:51 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95384546
Het gaat in nederland wel veel te vaak over kijk en luister cijfers eigenlijk zou dat niet moeten boeien. Ik vond maxim hartman's voorstel wel ok doe gewoon elk programma met goede kijkcijfers cadeau aan de commercielen en probeer op de publieke gewoon vernieuwende programma's te maken.

Maar ik denk nogsteeds een beter milieu begint bij jezelf als je het zo vervelend vind dat een bepaald iets niet bestaat begin het zelf, promoot het en kijk wat er van komt.

(ik loop ook overal de wtfmuziek aan te prijzen en zit hard na te denken om een keer een wtfmuziek avondje te organiseren in een zaaltje/kroegje)
pi_95385109
Ik vrees dat ook de publieke omroep het reclamegeld hard nodig hebben om te blijven voortbestaan.

En wat gebeurt er als er geen mens meer naar de publieke radio luistert omdat de muziek zogenaamd te raar is? Juist, dan trekken ook de adverteerders zich terug.

quote:
Maar ik denk nogsteeds een beter milieu begint bij jezelf als je het zo vervelend vind dat een bepaald iets niet bestaat begin het zelf, promoot het en kijk wat er van komt.
Om eerlijk te zijn: op m'n beide eigen internet-zenders komt de wat merkwaardiger muziek pas na 11 uur 's avonds. Omdat het anders nog veel moeilijker wordt om te overleven (ik host ze ook bij Radionomy, en daar is een hele strikte luisteruren-eis). Wat dat betreft ben ik ook niet heilig.

Als ik er luisteraars mee zou kunnen trekken zou ik gewoon één zender opgericht hebben waar ik 24 uur per dag m'n voorkeuren aan zou prijzen, van de jaren 50 t/m nu en alle genres door elkaar, maar zo werkt het niet. Er zijn ongeschreven regels als je een publiek aan wilt trekken. Over de gehele linie zit m'n eigen stempel er echter nog steeds op, mede door de beperkte hoeveelheid dertien-in-een-dozijn-rock en typische Sky Radio-muziek, en het selecteren op het algehele geluid i.p.v. de teksten. :)

Overigens bestonden beide concepten (zie signature) nog amper voor ik ermee begon, het was wel echt een kwestie van 'het is er nauwelijks en ik wil wel dat zoiets er op een goede manier komt, dus laat ik het zelf maar eens proberen'. Een enkele halfslachtige poging tot een specifieke 00s-zender en de zomer-stream van Sky Radio (té veilig, dus) daargelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 12:04:55 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:00:29 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95385372
Inderdaad het is een vraag en aanbod spelletje. Trouwens zou publieke omroep helemaal geen adverteerders moeten hebben. Het hoeft ook allemaal niet zo duur, juist om te krijgen wat TS wil moet je een stel enthousiastelingen hebben die wel nieuwe muziek aandragen maar misschien wat minder entertainen. Over het algemeen is genre specifieke radio vrij autistisch en word je daar aangesproken alsof je alles al over het genre weet, leuk voor de mensen die helemaal in het genre zitten, minder leuk voor de leek (dat had ik heel erg bij die hip-hop radio van de vpro alleem mc's die elkaar uitnodigden en de laatste underground tapes gingen draaien erg goed maar veels te underground voor mijn doen)
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:01:42 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_95385434
Waar het mis ging?

2 dingen:
1. in de USA zijn hele volksstammen die niks moeten hebben van country of de Kelly Clarksons van deze wereld, en als je in de huidige US charts kijkt staat die vol met autotune covers uit Glee.
In de UK zijn hele volksstammen die niks moeten hebben van boybands of juist britpop.
Dat is dus niks anders dan in Nederland een hoop mensen niks moeten hebben van Volendam. Of in Duitsland van schlager, of in Frankrijk van chansons etc. Omdat je in Nederland woont pak je onevenredig veel mee van de Volendam muziek, ik betwijfel het of iemand in de UK een volendamse artiest kan noemen dus lachen om Nederland zullen ze niet snel doen.
Net als dat wij ook lang niet alle engelse, amerikaanse, franse, duitse bands kennen. Gelukkig maar.

2. Nederland is volgens mij extreem goed in het afkraken van eigen product. Veel mensen noem Nederlandse muziek prut omdat ze alleen Jantje Smit en Kane e.d. kennen. Als je nooit verder komt en met zo'n instelling komen bands die andere muziek maken er nooit door. Gelukkig besteed DWDD veel tijd aan Nederlandse bands, en niet alleen de veilige muziek, toch hebben hele volksstammen het over 'dwdd muziek'. Dat loopt dus van Giovanca tot Peter Pan Speedrock en van Aux Raus tot Roosbeef. Hoezo dwdd muziek. Onderschatting of liver, desinteresse dus. Alsof alles wat uit het buitenland komt automatisch beter is. Dat werkt dus ook door op de radio, op concertzalen, op festivals, etc. In de UK hoor je nooit mensen klagen dat er zoveel britse bands staan. In Frankrijk bestaan festivals soms voor 60% of meer uit Franse bands. In Nederland wordt meteen geroepen van 'goedkoop' en 'die zie je elke week om de hoek' als een Nederlandse band op Pinkpop of Lowlands staat.

Een hoop heeft dus te maken met bevooroordeeldheid en mentaliteit.
pi_95385552
Nogmaals..... hiervan ben ik echt wel op de hoogte Ranja.

Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:12:39 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95385900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:
Nogmaals..... hiervan ben ik echt wel op de hoogte Ranja.

Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
Wat is je bron hiervan? Iedereen hier op fok roept vaak hoe eclectisch ze zijn en dat ze naar alle genres luisteren. Ik denk dat als je pak hem beet 20 jaar geleden keek er veel minder acceptatie was voor afwijkende electronsiche muziek en mensen die tegelijk naar metal en naar dance luisterden, het was ongekend dat lowlands dance en rock programmeerde en dat heeft wel een soort open mind gecreeerd in de nederlandse concert ganger.

Trouwens ik snap niet helemaal je wilt meer acceptatie van verschillende muziek stijlen en je pleit voor genre specifieke zenders. Dan kweek je toch juist een soort afbakening en minder acceptatie.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:19:54 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_95386206
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:

Ik denk dat dat in andere landen niet anders is. Laat in Duitsland een liefhebber van Rammstein naar Freddy Breck luisteren of omgekeerd... in de US heb je juist heel veel genre specifieke stations zodat iedereen 'n eigen smaak kan luisteren en niet lastig gevallen wordt met andere dingen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')