Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Kijk verder dan je neus lang iselk land heeft zn volendam, die inheemse deuntjes die jij zo charmant vind kunnen voor de mensen in dat land net zo goed klinken als hoempa.
En er is genoeg leuks in nederland kijk bijvoorbeeld hier voor de wat meer out there dingen :
Nederlandse wtf muziek
Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rolquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat er geen leuke dingen in Nederland zijn.
Maar qua verhoudingen speelt in Nederland muziek gewoon een zeer matige rol in het dagelijkse leven van veel mensen.
En dat is echt opvallend als je het vergelijkt met vrijwel ieder ander land op aarde.
Maar waarom moet het allemaal zo bekrompen dan? Als we even naar de media in Nederland kijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen maar dan ook iedereen heeft een mp3 speler in zijn oren (als ze het niet op een mobieltje knetterhard spelen) dag en nacht, hoezo muziek speelt geen rol
We hebben hier zelfs een fucking rock academie![]()
3FM promoot ontzettende veel nederlandse muziek, DWDD heeft bijna elke dag een nieuw nederelands muziek product, er was de nederpopshow met veel aandacht voor nederlandse muziek. etc etc
Tja, da's iets waar je van moet houden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:30 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel Nederland heeft een van de best zo niet beste trance/dance scenes
Dat is behoorlijk wat hoor, maar volgens mij ligt dat dan weer niet in het straatje van de TS
Dat is toch ook bij metal/klassiek/alles.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, da's iets waar je van moet houden.
Die trance is ook weer een gevalletje 'ik hoor wel dat veel van die muziek goed is, maar ik kan er helemaal niks mee'.
(Sommige uitzonderingen daargelaten.)
Dat kun je zelf toch ook wel verzinnen? Veilige hits doen het goed bij het grote publiek en krijgen daarom veel meer airplay. Daarnaast zijn er voldoende specifieke stations, zij het via de kabel. (Classic FM, Kink FM)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.
Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.
Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.
Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets
Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
Hoe kan het dan dat er via de kabel op z'n minst 20 slager (of iets in die stijl) zenders te vinden zijn..... maar eigenlijk niet één echte metal zender? Of mis ik hier iets
Tja daar zijn wij vanafgestapt mede omdat de overheid zender frequenties heeft weggegeven met een speciale toevoegen over wat er gedraaid moet worden, dan kun je geen genre specifiek station meer maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar! Ik hou van heel veel soorten muziek.
Het gaat mij er om dat het zo bekrompen moet zijn allemaal! Is het geen dance of trance, dan is het wel Volendams of iets in het genre.
Waarom kan het niet in Nederland zo zijn dat wij in ieder geval voor ieder muziek genre een radio station hebben?
Om een voorbeeld te geven..... Niemand gaat mij wijs maken dat er 20 keer meer slager fans in Nederland zijn dan Metalfans.
Hoeveel mensen zouder er naar kink aardschok luisteren ik denk niet veel (tis ook vrij saaie radio)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:37 schreef female81 het volgende:
[..]
Kink FM probeert het met redelijk toegankelijke rockmuziek, en daar luistert al geen hond naar. Dus ik zie de toekomst voor een metal-zender somber in.
Om eerlijk te zijn: op m'n beide eigen internet-zenders komt de wat merkwaardiger muziek pas na 11 uur 's avonds. Omdat het anders nog veel moeilijker wordt om te overleven (ik host ze ook bij Radionomy, en daar is een hele strikte luisteruren-eis). Wat dat betreft ben ik ook niet heilig.quote:Maar ik denk nogsteeds een beter milieu begint bij jezelf als je het zo vervelend vind dat een bepaald iets niet bestaat begin het zelf, promoot het en kijk wat er van komt.
Wat is je bron hiervan? Iedereen hier op fok roept vaak hoe eclectisch ze zijn en dat ze naar alle genres luisteren. Ik denk dat als je pak hem beet 20 jaar geleden keek er veel minder acceptatie was voor afwijkende electronsiche muziek en mensen die tegelijk naar metal en naar dance luisterden, het was ongekend dat lowlands dance en rock programmeerde en dat heeft wel een soort open mind gecreeerd in de nederlandse concert ganger.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:
Nogmaals..... hiervan ben ik echt wel op de hoogte Ranja.
Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
Ik denk dat dat in andere landen niet anders is. Laat in Duitsland een liefhebber van Rammstein naar Freddy Breck luisteren of omgekeerd... in de US heb je juist heel veel genre specifieke stations zodat iedereen 'n eigen smaak kan luisteren en niet lastig gevallen wordt met andere dingen....quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef horned_reaper het volgende:
Het gaat mij er om dat de afwisseling van muziek..... het belang voor de gemiddelde persoon en de breedte acceptatie van verschillende muziekstijlen in Nederland maar zeer beperkt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |