Ok, interessant.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, die was allang ontploft. Deze heeft humor.
Wat hij zegt. Boemannetjes aanwijzen zodat je maar opgelucht kan ademhalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:35 schreef GSbrder het volgende:
Anders kunnen mensen er niet mee omgaan.
Ze willen graag geloven dat buitenaards ondragelijke omstandigheden Tristan ertoe zette z'n guns leeg te knallen, in plaats van een "gewone" mentale afwijking. Zodra je z'n voorkeuren en behoefte extrapoleert en stelt dat hij bezeten was van een computerspel, pak je het spel aan. Dat is hetzelfde als kerncentrales dichtgooien na een aardbeving, denken dat alles maakbaar is dus.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:36 schreef Voorschrift het volgende:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die met auto's over een stoep gaat rammen omdat dat in GTA "ook kan". Maar goed.
Het zegt al genoeg dat psychologen op eenzelfde niveau zitten als een Peter Griffin persiflage.quote:
Het is niet voor niets de meest eenvoudige WO-studiequote:Op dinsdag 12 april 2011 09:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zegt al genoeg dat psychologen op eenzelfde niveau zitten als een Peter Griffin persiflage.
Nah, dat is rechten. Daarna komt psychologie denk ik ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is niet voor niets de meest eenvoudige WO-studie
Tja, marktwerking, he? Als je ouders kan overtuigen dat alle kwaad in games huist en dat therapie daar soelaas bij kan bieden dan is de nieuwe auto voor je vrouw weer afbetaald.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:41 schreef Voorschrift het volgende:
Het zegt al genoeg dat psychologen op eenzelfde niveau zitten als een Peter Griffin persiflage.
Ik zag gister nog een interview waarin een psycholoog deze dader en selectie voor wapenbezit in clubverband in een vergelijking stopte met het selecteren van spelers voor een 1e elftal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is niet voor niets de meest eenvoudige WO-studie
Eens. Rechten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nah, dat is rechten. Daarna komt psychologie denk ik ja.
Er is natuurlijk wel degelijk enige correlatie tussen het spelen van gewelddadige spelletjes en gewelddadig gedrag. Dat betreft dan echter weer niet het soort één op één correlatie (Van shooters ga je mensen overhoop knallen) dat hier verondersteld wordt. Het is bovendien maar één van de vele factoren die een rol speelt bij gewelddadig gedrag. Wel een lekker veilige, want je hoeft de vinger niet écht op de zere plek te leggen; Namelijk bij het eventuele falen van de sociale omgeving van zo'n dader.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja belachelijke onzin.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die met auto's over een stoep gaat rammen omdat dat in GTA "ook kan". Maar goed.
Alle rechtenopleidingen? Of vooral Nederlands Recht?quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nah, dat is rechten. Daarna komt psychologie denk ik ja.
quote:
QFTquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Overigens vind ik gelul over een achterliggende oorzaak nutteloos. Die Tristan was gewoon niet goed bij zn hoofd en daar hebben games of films niets mee van doen. Het was gewoon een kwestie van tijd voordat die knaap door het lint zou gaan. En als hij geen pistool had gehad, dan had hij wel iemand neergestoken. Klaar.
Ik denk dat het tijdelijk is; over een of twee generaties is iedereen opgegroeid met Quake IV en Grand Theft Auto, terwijl het gewoon tamelijk brave burgervaders zijn geworden en leveren ze ook geen kamervragen meer op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, marktwerking, he? Als je ouders kan overtuigen dat alle kwaad in games huist en dat therapie daar soelaas bij kan bieden dan is de nieuwe auto voor je vrouw weer afbetaald.
Dat is nou juist het hele eier eten, de fout ligt bij de persoon zelf, zijn geschiedenis en zijn directe omgeving. De club, een spel, of van mijn part het boek van z'n oma heeft er verder weinig mee uit te staan vind ik zelf.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel degelijk enige correlatie tussen het spelen van gewelddadige spelletjes en gewelddadig gedrag. Dat betreft dan echter weer niet het soort één op één correlatie (Van shooters ga je mensen overhoop knallen) dat hier verondersteld wordt. Het is bovendien maar één van de vele factoren die een rol speelt bij gewelddadig gedrag. Wel een lekker veilige, want je hoeft de vinger niet écht op de zere plek te leggen; Namelijk bij het eventuele falen van de sociale omgeving van zo'n dader.
NL imho.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alle rechtenopleidingen? Of vooral Nederlands Recht?
Yep.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Overigens vind ik gelul over een achterliggende oorzaak nutteloos. Die Tristan was gewoon niet goed bij zn hoofd en daar hebben games of films niets mee van doen. Het was gewoon een kwestie van tijd voordat die knaap door het lint zou gaan. En als hij geen pistool had gehad, dan had hij wel iemand neergestoken. Klaar.
Ja, ik denk dat notarieel of fiscaal ietsje meer vergt.quote:
Ach, het is gewoon slachtoffer denken, dat zie je overal tegenwoordig, autisme? Da's de schuld van vaccinaties! Nee, het is een genetische afwijking maar dat willen ouders niet horen want dan ligt de 'schuld' bij henzelf.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijdelijk is; over een of twee generaties is iedereen opgegroeid met Quake IV en Grand Theft Auto, terwijl het gewoon tamelijk brave burgervaders zijn geworden en leveren ze ook geen kamervragen meer op.
Nee, daar zitten zeg maar de ICT'ers van het recht.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat notarieel of fiscaal ietsje meer vergt.
Daar zitten ook niet van die klapjosti's die denken wel even de nieuwe Moscowitz te worden.
Ja. Eigen verantwoordelijkheid doet men niet meer aan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:51 schreef GSbrder het volgende:
En zo stoppen we nog een paar duizend poezen in de magnetron omdat het niet in de gebruiksbeschrijving stond dat het niet mocht. Waardoor we naar een wereld van dwingend recht hollen omdat we zelf te bescheten zijn ergens ook maar enige verantwoordelijkheid voor te nemen c.q. risico te lopen.
Oh, civielrechtelijk sta ik ook wel mijn mannetje hoor. Heb alleen geen zin in dat sterotyp gesjeesde advocaat. Denk ook niet dat de rechtspraak an sich en het recht overkoepelend daarmee gediend is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, daar zitten zeg maar de ICT'ers van het recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |