Daar kan ik me tegen verdedigen als ik een wapen heb.quote:
Dat is gelukkig ook niet het geval.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een verbod is onzin als het massaal ontdoken word.
Daar is bij wapens echter geen sprake van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een verbod is onzin als het massaal ontdoken word.
Dat zorgt voor rechtsongelijkheid. Dan beter het verbod afschaffen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat het verbod ook gehandhaafd wordt (onvoldoende, dat wel).
Uitleg?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zorgt voor rechtsongelijkheid. Dan beter het verbod afschaffen.
Neuh lijkt een me een heel slecht plan zolang er zoveel idioten in Nederland rondlopen. Meer wapens is meer doden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zorgt voor rechtsongelijkheid. Dan beter het verbod afschaffen.
De mensen die niet gepakt worden, worden niet bestraft voor hun misdaad. Dat is rechtsongelijkheid.quote:
Nee dat is het niet. dat is geluk hebben omdat ze ontsnappen aan vervolging. Worden ze wel betrapt dan worden ze volgens dezelfde principes bestraft.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mensen die niet gepakt worden, worden niet bestraft voor hun misdaad. Dat is rechtsongelijkheid.
Lol.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mensen die niet gepakt worden, worden niet bestraft voor hun misdaad. Dat is rechtsongelijkheid.
In het geval van Alphen ad Rijn waren het juist minder doden geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh lijkt een me een heel slecht plan zolang er zoveel idioten in Nederland rondlopen. Meer wapens is meer doden.
= rechtsongelijkheid.quote:
speculatie en ook nog eens erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het geval van Alphen ad Rijn waren het juist minder doden geweest.
Vast niet, de politie was binnen enkele minuten al aanwezig. Overigens zijn de meeste moorden enkele moorden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het geval van Alphen ad Rijn waren het juist minder doden geweest.
Oh, persoon A vind een pen op straat. Persoon B niet. Rechtsongelijkheid!quote:
Winkeliers of winkelaars die een wapen bij zich konden hebben, waren er al vanaf het eerste schot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:30 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Vast niet, de politie was binnen enkele minuten al aanwezig.
Er is geen wet tegen het vinden van een pen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:31 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Oh, persoon A vind een pen op straat. Persoon B niet. Rechtsongelijkheid!
Omdraaiing bewijslast. Wat is het argument voor een verbod?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef JoaC het volgende:
Wat is nu het sterke argument voor vuurwapens?
Meer veiligheid.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdraaiing bewijslast. Wat is het argument voor een verbod?
Minder doden door vuurwapens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdraaiing bewijslast. Wat is het argument voor een verbod?
Waarom? Denk je dat een winkelier met een wapen niet terug gaat schieten? En wat gaat de schutter dan doen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
speculatie en ook nog eens erg onwaarschijnlijk.
Klopt. Er is ook geen wet op het proberen niet gepakt te worden door de politie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen wet tegen het vinden van een pen.
Maar wel op het bezit van vuurwapens. En sommige mensen hebben ze toch. Dat is dus rechtsongelijkheid.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:35 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen wet op het proberen niet gepakt te worden door de politie.
Ik verwacht niet dat er dan minder doden en gewonden in totaal zouden zijn gevallen. Eerder nog meer door het risico van afzwaaiende kogels tijdens een vuurgevecht.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? Denk je dat een winkelier met een wapen niet terug gaat schieten? En wat gaat de schutter dan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |