Blijkbaar willen ze toch die sociale woningen in. Anders was de discussie er niet.quote:Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat bestaat al, aangezien mensen met een hoog loon over het algemeen beter wonen.
En beter kost meer.
Vanwaar alle reportages in het nieuws hierover dan, dat mensen rond de 33k grens zonodig steun moeten hebben van de regering in het vinden van woningen, terwijl ze voor een paar euro meer (even crux gezegd) alle keuze van de wereld hebben?quote:Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je betaald in dat geval overigens ook extra huur, naast het feit dat je geen huurtoeslag meer krijgt. Het probleem wat je noemt bestaat niet.
Ja dat zeg ik, ik snap niet waarom.quote:Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Blijkbaar willen ze toch die sociale woningen in. Anders was de discussie er niet.
Ik verdien niks met de HRA, maak er geen gebruik van.quote:Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat jij minder belasting wilt betalen en geilt op de HRA: money!
Nee, dat klopt niet. Het is een boete, een extra belasting, het extra studeren kost de regering letterlijk geen cent.quote:Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als ze dat willen dan zullen ze daar zelf ook iets voor moeten doen. De regering die schiet de kosten voor zes jaar even voor. Daarna zullen ze moeten kiezen of ze door willen. Maar dan zullen ze wel een eigen bijdrage moeten leveren.
De markt wordt alleen maar slechter natuurlijk. Wachten tot de boel instort is het domste wat we kunnen doen. Maar iedereen (huizeneigenaars, overheid en banken) heeft elkaar in een houdgreep van wederzijdse belangen.quote:Ja, als je het in een keer weg trekt gaat het er niet beter op worden. Je zult eerst moeten zorgen dat de markt wat beter wordt voordat je het afschaft.
Ben het wel met je eens, maar ik snap de gedachte achter goedkoop willen wonen wel.quote:Op maandag 11 april 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik verdien niks met de HRA, maak er geen gebruik van.
Maar goed, je hebt een punt denk ik, vind het alleen nogal ongepast aangezien ik er voor moet betalen dat die mensen dat allemaal willen. Als bovenmodaal inkomen vind ik niet dat je je moet verlagen tot een dergelijk niveau. Er is genoeg te huur net boven die grens, voor relatief weinig meer geld. En dat weet jij als privaat huurder boven modaal ook wel.
Ja, goedkoop wonen in een modern complex dat net uit de grond is gestampt met subsidiegeld. De volksbuurten waar de minima nu massaal wonen worden door die verrekte yuppies vermeden als de pest, en daar kan ik niet tegen. Wees dan principieel en ga met je yuppie stelletje tussen de Turken wonen als je per se een paar Euro wilt besparen, maar niet de markt weggraaien voor starters.quote:Op maandag 11 april 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar ik snap de gedachte achter goedkoop willen wonen wel.
Omdat dat een probleem is van een andere orde? Namelijk dat er in hun marktsegment te weinig wordt gebouwd. Ze nemen dus huizen in die niet zijn bedoelt voor hun. Maar dat is een probleem van een andere orde, heeft niets met subsidie die op de verkeerde plek aankomt te maken en alles met een woningtekort.quote:Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vanwaar alle reportages in het nieuws hierover dan, dat mensen rond de 33k grens zonodig steun moeten hebben van de regering in het vinden van woningen, terwijl ze voor een paar euro meer (even crux gezegd) alle keuze van de wereld hebben?
Ik heb het ook juist over de subsidies die verdwijnen in nieuwbouwcomplexen voor de minima.quote:Op maandag 11 april 2011 13:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Omdat dat een probleem is van een andere orde? Namelijk dat er in hun marktsegment te weinig wordt gebouwd. Ze nemen dus huizen in die niet zijn bedoelt voor hun. Maar dat is een probleem van een andere orde, heeft niets met subsidie die op de verkeerde plek aankomt te maken en alles met een woningtekort.
Ben het vreemd genoeg met je eens, maar nog vreemder is dat jij voor interventie van overheid pleit.quote:Op maandag 11 april 2011 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, goedkoop wonen in een modern complex dat net uit de grond is gestampt met subsidiegeld. De volksbuurten waar de minima nu massaal wonen worden door die verrekte yuppies vermeden als de pest, en daar kan ik niet tegen. Wees dan principieel en ga met je yuppie stelletje tussen de Turken wonen als je per se een paar Euro wilt besparen, maar niet de markt weggraaien voor starters.
Mag de regering ook wel een stokje voor steken (dit keer goed Koos?).
Ze hebben geen keus, want een huurhuis vinden dat aansluit bij dat inkomen is extreem lastig kan ik je uit ervaring vertellen.quote:Op maandag 11 april 2011 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb het ook juist over de subsidies die verdwijnen in nieuwbouwcomplexen voor de minima.
Daar is niks mis mee, maar rijen vol yuppies die modaal verdienen die scheef gaan wonen in die dingen wel natuurlijk. Het frappante daarvan is nog dat ze zelf gaan klagen over het feit dat dit niet de bedoeling is. Ja, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Als ik die huizen bouw voor minima dan verwacht ik ook dat die er in gaan zitten, en niet een paar stel verwende studenten.
Ja, want ik betaal (indirect) voor die complexen, en ik wil dat daar ook mensen in komen waar het voor bedoeld is. Ik financier toch ook geen dagje uit voor bejaarden zodat de begeleiders op stap kunnen en de bejaarden thuis kunnen blijven of wel?quote:Op maandag 11 april 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het vreemd genoeg met je eens, maar nog vreemder is dat jij voor interventie van overheid pleit.
Scherp. Kudos voor deze argumentatie.quote:Op maandag 11 april 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De kranten staan bol van hervormingsbeleid en bezuinigingen en jij pikt zoiets kleins als 130 aan om hun beleid als symboolpolitiek af te doen?
Dat, m'n beste, is juist symboolretoriek.
Ja, dan krijg je een wellus-nietus spelletje van inkomens, waar trek je de grens? Als je de grens op 40k zet heb je eenzelfde scheefgroei als 33k. Wanneer je de grens optrekt of bijstelt krijg je de "speciale gevallen" altijd mee.quote:Op maandag 11 april 2011 13:13 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus, want een huurhuis vinden dat aansluit bij dat inkomen is extreem lastig kan ik je uit ervaring vertellen.
Er zijn nu eenmaal mensen die niks om een groot huis geven. mijn ouders bijvoorbeeld zijn van een hele grote woning naar middelgrote woning naar een appartement gegaan. Dit had wel de reden dat we met 5 kinderen thuis waren en als er twee weg waren gingen ze kleiner wonen. Waarom hebben we die ruimte nog nodig zeggen ze dan.quote:Op maandag 11 april 2011 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, ik snap niet waarom.
Prima, dan gaan ze privaat kleiner huren.quote:Op maandag 11 april 2011 13:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal mensen die niks om een groot huis geven. mijn ouders bijvoorbeeld zijn van een hele grote woning naar middelgrote woning naar een appartement gegaan. Dit had wel de reden dat we met 5 kinderen thuis waren en als er twee weg waren gingen ze kleiner wonen. Waarom hebben we die ruimte nog nodig zeggen ze dan.
Oke, ze vragen wel aan mij of ze de verjaardagen en ander feestjes mogen vieren hier. Waarom niet?Als je elkaar zo kunt helpen prima toch.
De banken gun ik helemaal niets. Net als de pensioenfondsen en de politici (en anderen) welke deze vakkundig hebben leeggeroofd. En als je niet snapt wat ik bedoel dan moet je eens zoeken op nieuws berichten van enkele jaren geleden toen het allemaal niet op kon en de pensioenfondsen lekker op winst stonden. Van enkele pensioenfondsen zijn toen heel wat miljarden af gejat.quote:Op maandag 11 april 2011 12:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik gun de banken liever wat meer adempauze.
Dus niet oneindig blijven trekken aan die HRA, maar wel tot de financiële sector in ieder geval weer stevig met beide benen overeind staat. Het laatste wat je moet doen in een tijd van tekorten van kapitaal ook nog eens kapitaal moedwillig gaan zitten verdampen. Het is niet voor niets dat regeringen enorm veel kapitaal in de markt gepompt hebben.
Eens, maar daarom hoef je je nog niet in je eigen vingers te snijden om hen terug te pakken.quote:Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De banken gun ik helemaal niets. Net als de pensioenfondsen en de politici (en anderen) welke deze vakkundig hebben leeggeroofd. En als je niet snapt wat ik bedoel dan moet je eens zoeken op nieuws berichten van enkele jaren geleden toen het allemaal niet op kon en de pensioenfondsen lekker op winst stonden. Van enkele pensioenfondsen zijn toen heel wat miljarden af gejat.
Niet huren, als je genoeg verdient koop je, tenminste dat vind ik.quote:Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, dan gaan ze privaat kleiner huren.
Mits ze niet enorm krap bij kas zitten, want dan zijn die (overheids-)woningen voor hen bedoeld.
Hoho, banken kunnen helemaal niets fout doen. Dat zegt Voorschrift tenminste altijd.quote:Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De banken gun ik helemaal niets. Net als de pensioenfondsen en de politici (en anderen) welke deze vakkundig hebben leeggeroofd. En als je niet snapt wat ik bedoel dan moet je eens zoeken op nieuws berichten van enkele jaren geleden toen het allemaal niet op kon en de pensioenfondsen lekker op winst stonden. Van enkele pensioenfondsen zijn toen heel wat miljarden af gejat.
Valt mee, er zijn aardig wat huurwoningen waar een koopwoning niets bij is.quote:Op maandag 11 april 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet huren, als je genoeg verdient koop je, tenminste dat vind ik.
Wat ik bedoel is dat het tegen mijn principes om woningen voor o.a. voor minima te gaan huren terwijl je genoeg verdient om iets te kopen. Ook zou er aan het prive huren wat gedaan moeten worden omdat er dadelijk inkomensgroepen zijn die nergens terecht kunnen. Private huurwoningen zou de huur per kuub moeten bepalen en niet naar het "vraag en aanbod" principe.quote:Op maandag 11 april 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Valt mee, er zijn aardig wat huurwoningen waar een koopwoning niets bij is.
Ik begrijp niet wat je bedoelt? Ik heb het niet over arbitraire grenzen, ik heb het over de werkelijke markt. Idealiter zouden we deze mensen helemaal niet hoeven te subsidieren, als de woningmarkt naar behoren werkte. Momenteel moet je met een dergelijk inkomen óf kopen, óf in een sociale huurwoning gaan zitten. uiteindelijk koopt dus iedereen en zit flink aan de maximale leengrens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je een wellus-nietus spelletje van inkomens, waar trek je de grens? Als je de grens op 40k zet heb je eenzelfde scheefgroei als 33k. Wanneer je de grens optrekt of bijstelt krijg je de "speciale gevallen" altijd mee.
Daarom zeg ik ook, als je een vrije markt wenst moeten alle subsidies er aan geloven, en niet alleen de HRA.quote:Op maandag 11 april 2011 13:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt? Ik heb het niet over arbitraire grenzen, ik heb het over de werkelijke markt. Idealiter zouden we deze mensen helemaal niet hoeven te subsidieren, als de woningmarkt naar behoren werkte. Momenteel moet je met een dergelijk inkomen óf kopen, óf in een sociale huurwoning gaan zitten. uiteindelijk koopt dus iedereen en zit flink aan de maximale leengrens.
Maar ons overkomt een huizenbel natuurlijk nooit
Ben het eens qua principes.quote:Op maandag 11 april 2011 13:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het tegen mijn principes om woningen voor o.a. voor minima te gaan huren terwijl je genoeg verdient om iets te kopen. Ook zou er aan het prive huren wat gedaan moeten worden omdat er dadelijk inkomensgroepen zijn die nergens terecht kunnen. Private huurwoningen zou de huur per kuub moeten bepalen en niet naar het "vraag en aanbod" principe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |