Wie zegt dat ik krap rondkom naast de vaste lasten?quote:Op maandag 11 april 2011 12:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als je krap rondkomt na je vaste lasten is dat je eigen verantwoordelijkheid. Het is logisch dat je gebruik maakt van subsidies, maar je bent niet zielig.
Op de woningmarkt doel ik op.quote:Op maandag 11 april 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar natuurlijk joh, schaf jij effe alle subsidies af.
Er verdampt geen kapitaal, HRA is uiteindelijk gewoon herverdeling van geld.quote:Op maandag 11 april 2011 12:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik gun de banken liever wat meer adempauze.
Dus niet oneindig blijven trekken aan die HRA, maar wel tot de financiële sector in ieder geval weer stevig met beide benen overeind staat. Het laatste wat je moet doen in een tijd van tekorten van kapitaal ook nog eens kapitaal moedwillig gaan zitten verdampen. Het is niet voor niets dat regeringen enorm veel kapitaal in de markt gepompt hebben.
Herverdeling van kapitaal onder de burgers en regering inderdaad, maar hoe moeten banken omgaan met het feit dat er veel mensen zullen zijn die ineens hun hypotheek niet meer kunnen betalen? Er komt niet magischerwijs geld bij uit andere hoeken als Jantje (en vele vriendjes met hem) tegen de bank zegt dat ze kunnen fluiten naar hun geld.quote:Op maandag 11 april 2011 12:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er verdampt geen kapitaal, HRA is uiteindelijk gewoon herverdeling van geld.
Jijquote:Op maandag 11 april 2011 12:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik krap rondkom naast de vaste lasten?
quote:Op maandag 11 april 2011 12:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Mensen met een koophuis kunnen het ook krap hebben. Ik bedoel, ik heb een huis en kan het best allemaal betalen. Geen probleem. Maar zonder de koopsubsidie, HRA en alles kan ik het echt niet betalen
Ik heb geen idee wat het afschaffen van de huurtoeslag met de huurprijzen doet. Als die niet dalen, dan zal de overheid toch weer te hulp moeten schieten.quote:Op maandag 11 april 2011 12:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Op de woningmarkt doel ik op.
En ja, als je een vrije markt wenst dan schaf alles maar af. Geen dikke subsidies voor Jan Modaal of Klaas de rijke burger, maar ook niet voor Henk en Ingrid. Marktwerking is marktwerking.
Wil je dat niet, gebruik het dan ook niet als argument voor afschaf van de HRA.
Ik zeg als die subsidies wegvallen ja, dan kan ik het niet meer betalen. Maar ik heb nu geen problemen hoorquote:
De HRA wordt natuurlijk niet afgeschaft voor mensen die er nu gebruik van maken.quote:Op maandag 11 april 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Herverdeling van kapitaal onder de burgers en regering inderdaad, maar hoe moeten banken omgaan met het feit dat er veel mensen zullen zijn die ineens hun hypotheek niet meer kunnen betalen? Er komt niet magischerwijs geld bij uit andere hoeken als Jantje (en vele vriendjes met hem) tegen de bank zegt dat ze kunnen fluiten naar hun geld.
Daarom afbouwen en niet ineens aflasten. Als mensen in de problemen komen kunnen ze dat dan altijd ver (als in jaren) van te voren zien aankomen en verhuizen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Herverdeling van kapitaal onder de burgers en regering inderdaad, maar hoe moeten banken omgaan met het feit dat er veel mensen zullen zijn die ineens hun hypotheek niet meer kunnen betalen? Er komt niet magischerwijs geld bij uit andere hoeken als Jantje (en vele vriendjes met hem) tegen de bank zegt dat ze kunnen fluiten naar hun geld.
Natuurlijk dalen die, omdat er anders geen vraag naar is en dus geen 'afzet' voor de verhuurders.quote:Op maandag 11 april 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het afschaffen van de huurtoeslag met de huurprijzen doet. Als die niet dalen, dan zal de overheid toch weer te hulp moeten schieten.
Wanneer mensen als Juicyhil door zijn "krappe" bestedingspatroon de bank niet meer kan betalen, en zijn huis te duur word voor een groot aantal mensen omdat de subsidies wegvallen, dan kan je er van uit gaan dat het huis veel goedkoper op de markt komt te staan dan waar Juicy hem voor gekocht heeft.quote:Op maandag 11 april 2011 12:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Daarom afbouwen en niet ineens aflasten. Als mensen in de problemen komen kunnen ze dat dan altijd ver (als in jaren) van te voren zien aankomen en verhuizen.
Punt is dat je net doet alsof er geld verdwijnt, dat is niet zo. Mensen raken hun extraatje kwijt, anderen krijgen er wat bij relatief. Zelfde keuzes worden zo vaak gemaakt op andere fronten, de HRA is niet speciaal.
Uiteraard, maar de kans bestaat dat een bepaalde groep tussen wal en schip valt en dat de overheid alsnog moet bijspringen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk dalen die, omdat er anders geen vraag naar is en dus geen 'afzet' voor de verhuurders.
Verkopers die hun huizen kwijt willen gaan toch ook naar beneden met hun prijs, weet je zelf ook wel.
Lees nu eens wat er staat. Dat is jouw probleem en verantwoordelijkheid, niet die van de overheid. Je leeft dan blijkbaar boven je stand met hulp van de overheid. Waarom is dat aanpakken een schande, maar studenten een nutteloze boete geven als ze langer studeren bon ton om maar een andere keuze te noemen?quote:Op maandag 11 april 2011 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik zeg als die subsidies wegvallen ja, dan kan ik het niet meer betalen. Maar ik heb nu geen problemen hoor
Dat zal waarschijnlijk dezelfde groep zijn die nu ook al massaal steun trekt, dus dat maakt geen verschil. Mij gaat het er om dat het voor starters makkelijker word de markt binnen te komen, en niet om mensen die "lekker goedkoop" willen wonen subsidie te zitten verstrekken.quote:Op maandag 11 april 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de kans bestaat dat een bepaalde groep tussen wal en schip valt en dat de overheid alsnog moet bijspringen.
Hoezo een nutteloze boete? Een gezondere huizenmarkt is toch wel wat belangrijker dan dat een student langer dan Z-E-S jaar (wat ik al erg lang vind) wil studeren.quote:Op maandag 11 april 2011 12:58 schreef kingmob het volgende:
[..]
Lees nu eens wat er staat. Dat is jouw probleem en verantwoordelijkheid, niet die van de overheid. Je leeft dan blijkbaar boven je stand met hulp van de overheid. Waarom is dat aanpakken een schande, maar studenten een nutteloze boete geven als ze langer studeren bon ton om maar een andere keuze te noemen?
Mensen die lekker goedkoop willen wonen, krijgen geen huurtoeslag. Of denk je dat iedereen in aanmerking komt voor dat steuntje in de rug?quote:Op maandag 11 april 2011 12:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk dezelfde groep zijn die nu ook al massaal steun trekt, dus dat maakt geen verschil. Mij gaat het er om dat het voor starters makkelijker word de markt binnen te komen, en niet om mensen die "lekker goedkoop" willen wonen subsidie te zitten verstrekken.
Nee natuurlijk niet, maar die woningen worden wel gebouwd met subsidie.quote:Op maandag 11 april 2011 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen die lekker goedkoop willen wonen, krijgen geen huurtoeslag. Of denk je dat iedereen in aanmerking komt voor dat steuntje in de rug?
Dus mensen subsidie geven is een 'gezonde huizenmarkt'. Mensen letterlijk beboeten omdat ze niet zo leven als jij wilt is 'normaal'. Wat boeit het jou hoe lang ze studeren, al studeren ze 50 jaar?quote:Op maandag 11 april 2011 13:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoezo een nutteloze boete? Een gezondere huizenmarkt is toch wel wat belangrijker dan dat een student langer dan Z-E-S jaar (wat ik al erg lang vind) wil studeren.
Het is mij vooral te doen om de steuntrekkers die huurtoeslag ontvangen, maar goed. Maar ik begrijp dat jij dus wel kunt vinden in de nieuwe 33k-regel van Brussel.quote:Op maandag 11 april 2011 13:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar die woningen worden wel gebouwd met subsidie.
Alsof de regering goedkope rijst levert aan de Jumbo, alle modalen alle rijst zitten op te kopen, waardoor de armen naar de Albert Heijn moeten voor dure rijst. Zo'n idee krijg ik een beetje van de huurmarkt op dit moment.
En dat moet worden gecompenseerd door hogere bijstand.
Ik vind het meer een uiting van fatsoen die mens eigen zou moeten zijn dan een regel uit Brussel, maar het principe waar het op gebaseerd is vind ik niet slecht nee.quote:Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is mij vooral te doen om de steuntrekkers die huurtoeslag ontvangen, maar goed. Maar ik begrijp dat jij dus wel kunt vinden in de nieuwe 33k-regel van Brussel.
Als ze dat willen dan zullen ze daar zelf ook iets voor moeten doen. De regering die schiet de kosten voor zes jaar even voor. Daarna zullen ze moeten kiezen of ze door willen. Maar dan zullen ze wel een eigen bijdrage moeten leveren.quote:Op maandag 11 april 2011 13:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat boeit het jou hoe lang ze studeren, al studeren ze 50 jaar?
Ja, als je het in een keer weg trekt gaat het er niet beter op worden. Je zult eerst moeten zorgen dat de markt wat beter wordt voordat je het afschaft.quote:Dus mensen subsidie geven is een 'gezonde huizenmarkt'.
Het gaat hier dan ook niet om economische argumenten, maar om kiezersbelang.
Dat bestaat al, aangezien mensen met een hoog loon over het algemeen beter wonen.quote:Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef betyar het volgende:
Huren inkomensafhankelijk maken, d.w.z. door de huren bij sommige groepen te verhogen en bij sommige groepen de huren verlagen. Dus geen subsidies meer maar mensen met een "te hoog" loon meer laten betalen.
Om dezelfde reden dat jij minder belasting wilt betalen en geilt op de HRA: money!quote:Op maandag 11 april 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
Bovendien snap ik niet waarom of mensen in Godsnaam zich willen inschrijven voor een sociale huurwoning als je meer dan modaal verdient, maar dat terzijde.
Je betaald in dat geval overigens ook extra huur, naast het feit dat je geen huurtoeslag meer krijgt. Het probleem wat je noemt bestaat niet.quote:Op maandag 11 april 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het meer een uiting van fatsoen die mens eigen zou moeten zijn dan een regel uit Brussel, maar het principe waar het op gebaseerd is vind ik niet slecht nee.
Bovendien snap ik niet waarom of mensen in Godsnaam zich willen inschrijven voor een sociale huurwoning als je meer dan modaal verdient, maar dat terzijde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |