abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95332186
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie in onze samenleving überhaupt geen aanleiding voor het bewapenen van al dan niet gewone mensen of wie dan ook... Door de bank genomen hebben we een vrij veilige samenleving. Op wat uitzonderingen na in de grote steden misschien. Daar moet de politie dan ook meer aanwezig zijn.
Ik weet ook niet of er aanleiding voor is, of dat het noodzakelijk is. Wat ik wel weet is dat het een vrijheid is die mensen in veel landen wel hebben, en die Nederlanders niet hebben.

In een puur academische discussie vind ik het zeker wel te verdedigen dat bepaalde Nederlanders dat recht ook mogen hebben, net als dat politie-agenten met een VMBO en politieschoolopleiding dat recht ook hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_95332189
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie in onze samenleving überhaupt geen aanleiding voor het bewapenen van al dan niet gewone mensen of wie dan ook... Door de bank genomen hebben we een vrij veilige samenleving. Op wat uitzonderingen na in de grote steden misschien. Daar moet de politie dan ook meer aanwezig zijn.
Dit dus. Daarnaast voel ik mij niet veiliger (integendeel) bij de gedachte dat half NL mogelijk bewapend is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95332216
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Daarnaast voel ik mij niet veiliger (integendeel) bij de gedachte dat half NL mogelijk bewapend is.
Nogmaals, het gaat er niet om om iedereen te bewapenen, maar om mensen een wapen te geven die er goed mee om kunnen gaan.

Of wil je politieagenten ook hun wapen af pakken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 11 april 2011 @ 09:12:30 #229
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95332245
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij vindt het logischer dus dat we na dit gebeuren, waarbij een labiel persoon die bij een schietclub zat een bloedbad aanricht, iedereen maar bewapend moet worden, als bescherming tegen... labiele personen bij schietclubs? Logischer is om die schietclubs eens onder een vergrootglas te leggen, te kijken of de procedures voor wapenverlof überhaupt wel worden nageleefd en na te gaan of er niet buitengemeen veel depressieve eenlingen met een latente deathwish lid zijn van schietclubs.
Nee, maar dat heb ik ook nergens gezegd.

Alleen vind ik het onzin om vuurwapens bij de schietclub te laten liggen alleen maar omdat er de 1 of andere geesteszieke rondloopt.
pi_95332253
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat er niet om om iedereen te bewapenen, maar om mensen een wapen te geven die er goed mee om kunnen gaan.

Of wil je politieagenten ook hun wapen af pakken?
Nee, want het geweldsmonopolie ligt bij de overheid. Verder leert de ervaring dat wapens niet altijd bij mensen terechtkomen die ermee om kunnen gaan. Daarnaast kan een 'normaal' persoon ook een episode meemaken waardoor hij flipte. Handig dat hij dan een geweer in de buurt heeft.
  maandag 11 april 2011 @ 09:13:33 #231
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95332267
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zorgt voor extra incidenten en dat zijn er vermoedelijk meer dan er voorkomen worden. En ik zie liever wetenschappelijke bronnen dan praktijkvoorbeelden ;)
Ik heb van jou anders ook nog geen wetenschappelijke bron gezien dat het centraal opslaan van vuurwapens tot minder incidenten zou leiden.
  maandag 11 april 2011 @ 09:13:58 #232
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95332276
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, want het geweldsmonopolie ligt bij de overheid. Verder leert de ervaring dat wapens niet altijd bij mensen terechtkomen die ermee om kunnen gaan. Daarnaast kan een 'normaal' persoon ook een episode meemaken waardoor hij flipte. Handig dat hij dan een geweer in de buurt heeft.
Dat kunnen agenten dus ook, genoeg mentaal onstabiele agenten en soldaten om maar wat te noemen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95332814
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf, ligt het geweldsmonopolie niet bij de overheid. Dat merk je, zodra je iemand tegenover je hebt die sterker is, en die kwaad wil. Op dat moment heeft die persoon het geweldsmonopolie, en dat er duizenden gewapende politieagenten ergens anders zijn, maakt helemaal niets uit.

Ook zonder vuurwapen kunnen mensen geweld uitoefenen op anderen.

Het klopt dat een slap iemand met een wapen sterk wordt, maar waarom zou je een geweldsmonopolie alleen aan mensen geven, die van nature sterker zijn?
pi_95333051
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 09:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat kunnen agenten dus ook, genoeg mentaal onstabiele agenten en soldaten om maar wat te noemen.
En dat is een reden om elke Jan Lul maar een wapen te geven? Kijk, jullie kan mij proberen te overreden, maar ik kan jullie verzekeren dat dat geen enkel nut heeft (andersom evenmin, vermoed ik). Ik houd niet van (vuur)wapens en die dingen moeten zo ver mogelijk uit mijn buurt blijven. Ik heb ook helemaal geen zin om het risico te lopen in de loop van een pistool te moeten kijken als ik ruzie heb in de kroeg of waar dan ook. We leven niet in het wilde westen dus hoepel de fuck op met guns.
  maandag 11 april 2011 @ 09:49:05 #235
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95333071
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is een reden om elke Jan Lul maar een wapen te geven? Kijk, jullie kan mij proberen te overreden, maar ik kan jullie verzekeren dat dat geen enkel nut heeft (andersom evenmin, vermoed ik). Ik houd niet van (vuur)wapens en die dingen moeten zo ver mogelijk uit mijn buurt blijven. Ik heb ook helemaal geen zin om het risico te lopen in de loop van een pistool te moeten kijken als ik ruzie heb in de kroeg of waar dan ook. We leven niet in het wilde westen dus hoepel de fuck op met guns.
Och, een Jan Klaas met een vuurwapen in de kroeg (als daar al sprake van is, want we hebben het over selecte groepen mensen) is net zo gevaarlijk als Jan Klaas met een kapotgeslagen flesje die hem jou op de keel zet. Valt niet te voorkomen, echter er valt wel tegen te verdedigen.

Op die fiets.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95333101
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is een reden om elke Jan Lul maar een wapen te geven?
Wat begrijp je niet aan: "Nogmaals, het gaat er niet om om iedereen te bewapenen, maar om mensen een wapen te geven die er goed mee om kunnen gaan."
pi_95333130
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan: "Nogmaals, het gaat er niet om om iedereen te bewapenen, maar om mensen een wapen te geven die er goed mee om kunnen gaan."
Och, maar natuurlijk, dat is zo'n heerlijk waterdichte regel.
pi_95333198
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 09:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, een Jan Klaas met een vuurwapen in de kroeg (als daar al sprake van is, want we hebben het over selecte groepen mensen) is net zo gevaarlijk als Jan Klaas met een kapotgeslagen flesje die hem jou op de keel zet. Valt niet te voorkomen, echter er valt wel tegen te verdedigen.

Op die fiets.
Een kapotgeslagen flesje is toch wel wat anders dan een pistool. En ik geloof maar al te graag dat het 99 van 100 keer goed gaat, maar het hoeft maar een keer fout te gaan. Dat is een risico dat ik niet wil nemen. Bovendien, waar hebben we het over? Muv die halve zool afgelopen zaterdag, kent Nederland relatief weinig vuurwapenincidenten. Zie geen reden dat aantal op te schroeven door de regels aan te passen.
  maandag 11 april 2011 @ 09:55:49 #239
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95333235
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een kapotgeslagen flesje is toch wel wat anders dan een pistool. En ik geloof maar al te graag dat het 99 van 100 keer goed gaat, maar het hoeft maar een keer fout te gaan. Dat is een risico dat ik niet wil nemen. Bovendien, waar hebben we het over? Muv die halve zool afgelopen zaterdag, kent Nederland relatief weinig vuurwapenincidenten. Zie geen reden dat aantal op te schroeven door de regels aan te passen.
Dat is een ander verhaal, maar je leest wel dat in toenemende mate uitbaters en winkeliers worden beroofd om maar wat te noemen, in die zin zou je er wellicht aan kunnen denken om na cursussen en psychologische tests enkelen van hun wapenbezit toe te staan.

Het zou w.m.b. afschrikwekkend werken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95333276
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal, maar je leest wel dat in toenemende mate uitbaters en winkeliers worden beroofd om maar wat te noemen, in die zin zou je er wellicht aan kunnen denken om na cursussen en psychologische tests enkelen van hun wapenbezit toe te staan.

Het zou w.m.b. afschrikwekkend werken.
Goed plan: bewapen winkeliers waardoor de kans op doden alleen maar groter wordt in het geval van een overval.
  maandag 11 april 2011 @ 09:58:16 #241
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95333298
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed plan: bewapen winkeliers waardoor de kans op doden alleen maar groter wordt in het geval van een overval.
Als die overvallers een kogel door de kop krijgen hoor je mij niet klagen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95333299
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, maar natuurlijk, dat is zo'n heerlijk waterdichte regel.
Waterdicht zul je het nooit krijgen. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Maar als we het over waterdicht maken hebben, dan begrijp ik dat jij er een voorstander van bent om gevangenen die voor geweldselicten zitten hun hele leven lang op te sluiten? De recidive cijfers zijn van dien aard dat het gewoon onverantwoord is om die lui weer los te laten op de maatschappij.
pi_95333325
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als die overvallers een kogel door de kop krijgen hoor je mij niet klagen.
Ja, tante Bep de koffietante achter de balie popt wel een paar kogels in de overvaller natuurlijk.
pi_95333340
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, tante Bep de koffietante achter de balie popt wel een paar kogels in de overvaller natuurlijk.
Niet iedereen zal een wapen krijgen, alleen mensen... ach laat maar.
pi_95333349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waterdicht zul je het nooit krijgen. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Maar als we het over waterdicht maken hebben, dan begrijp ik dat jij er een voorstander van bent om gevangenen die voor geweldselicten zitten hun hele leven lang op te sluiten? De recidive cijfers zijn van dien aard dat het gewoon onverantwoord is om die lui weer los te laten op de maatschappij.
Waarom haal jij een absurde vergelijking van stal? Ik ben er in ieder geval geen voorstander van om die geweldsdeliquenten een wapen te geven.
  maandag 11 april 2011 @ 10:00:09 #246
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95333352
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alsof elke winkelier een koffietante op leeftijd is, kom op zeg, wat is dit nou weer voor argument.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95333400
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alsof elke winkelier een koffietante op leeftijd is, kom op zeg, wat is dit nou weer voor argument.
Als een overvaller weet dat een baliemedewerkers mogelijk bewapend is, zal hij eerder geneigd zijn geweld te gebruiken. En ja, veel cassieres zijn oude taartjes.

In het geval van een overval is het beter om vooral niet de held uit te gaan hangen.
  maandag 11 april 2011 @ 10:03:31 #248
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95333432
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als een overvaller weet dat een baliemedewerkers mogelijk bewapend is, zal hij eerder geneigd zijn geweld te gebruiken. En ja, veel cassieres zijn oude taartjes.

In het geval van een overval is het beter om vooral niet de held uit te gaan hangen.
Ik weet niet hoor, je doet net alsof wapens een magneet zijn in plaats van een afschrikmiddel, en dat ben ik niet met je eens.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95333512
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 10:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, je doet net alsof wapens een magneet zijn in plaats van een afschrikmiddel, en dat ben ik niet met je eens.
Een overvaller houdt een winkel lange tijd in de gaten en leert de routines kennen. Vervolgens overvalt hij de voel op de dag dat Tante Bep achter de balie staat, waarvan hij vermoedt dat ze toch geen wapens durft te gebruiken. Maar voor de zekerheid neemt hij zijn eigen 9mm mee, dus als Tante Bep moeilijk gaat doen, dan knalt hij haar overhoop.

En waarom de fuck zou Tante Bep haar leven riskeren terwijl de winkel toch is verzekerd?
pi_95333559
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een overvaller houdt een winkel lange tijd in de gaten en leert de routines kennen. Vervolgens overvalt hij de voel op de dag dat Tante Bep achter de balie staat, waarvan hij vermoedt dat ze toch geen wapens durft te gebruiken. Maar voor de zekerheid neemt hij zijn eigen 9mm mee, dus als Tante Bep moeilijk gaat doen, dan knalt hij haar overhoop.

En waarom de fuck zou Tante Bep haar leven riskeren terwijl de winkel toch is verzekerd?
Omdat Tante Bep de verzekeringspremies niet meer kon opbrengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')