quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
er is gezegd dat hij een legerbroek en bomberjack aan had, en zichzelf bij de AH om het leven heeft gebrachtquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Die foto komt totaal niet overeen met alle berichten die we tot nu toe hebben gehad.
Tweede dader geruchten komen weer boven....
al gepostquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef Mirjam het volgende:
screencap van de dader tussen de kassa's; http://tinyurl.com/4yxf4xa
quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, shit....![]()
Dat was wel heel dom van me, sorry.
Ja ik weet het, keek naar de verkeerde persoonquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef roos85 het volgende:
[..]
er is gezegd dat hij een legerbroek en bomberjack aan had, en zichzelf bij de AH om het leven heeft gebracht
Dat bedacht ik me idd toen ik de beelden op tv zag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:49 schreef musicfreakyme het volgende:
Het gaat niet om die agent die daar loopt he
quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:26 schreef Tourniquet het volgende:
Hij schoot haar in koelen bloede dood
quote:Enige tijd later durfde Nieuwland de winkel te verlaten. Haar kennis lag dood op straat. Ook zag ik een vrouw in een scootmobiel die door haar hoofd was geschoten en bij de Albert Heijn bij de kassa lag een jongen. Ook dood. Later hoorde ik dat dat de dader was. Volgens Nieuwland was de schutter een blanke jongen van rond de 25 jaar, gekleed in een camouflagebroek.
Na het incident ging Nieuwland naar huis. Later meldde ze zich samen met haar man en twee jonge kinderen bij De Bron om de politie te helpen. Ze is erg geschrokken. Zeker toen hij door de ramen schoot, schrok ik. Maar het is ook heel onwerkelijk, alsof het niet waar is. Het is net alsof je een toeschouwer bent.
Geeft niet hoor, ik vergeef het je.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, shit....![]()
Oquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, shit....![]()
quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:53 schreef WebHawkjuh het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
• Er was geen tweede schutter zoals werd beweerd. [NOS en OM]
• Zes doden, waaronder de schutter [Persco]
• 5 zwaargewonden, 4 middelzwaar gewonden, minimaal 2 lichtgewonden [Persco]
[ afbeelding ]
MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM
http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
[ afbeelding ]