abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:14:45 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95263329
quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

• Er was geen tweede schutter zoals werd beweerd. [NOS en OM]
• Zes doden, waaronder de schutter [Persco]
• 5 zwaargewonden, 4 middelzwaar gewonden, minimaal 2 lichtgewonden [Persco]
Nederland volgens SKY

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Netsplitter op 09-04-2011 16:21:22 ]
pi_95263369
Eerste wat in me opkwam, het wordt hier zo langzamerhand echt een soort mini-Verenigde Staten. Tot in de details hetzelfde.
Mensen leven kennelijk in dergelijke wanhoop, dat dit type massaslachtigen ook ons land binnensluipt. Is de dader soms iemand met een oorlogs-trauma? In deze hoek tref je dit soort schietgrage, gewetenloze massamoordenaars nog wel eens aan. Vooralsnog speculatie, maar één van de weinige opties.

Ik ben erg benieuwd naar de achtergrond van deze dader. Maar het allerbelangrijkst -bijna overbodig om te benoemen: Sterkte aan alle nabestaanden, gewonden én getuigen. Dubbel sterkte.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 april 2011 @ 16:16:26 #5
862 Arcee
Look closer
pi_95263383
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:12 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het een afschuwelijke foto.
Gewoon, omdat.
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_95263384
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:15 schreef Chooselife het volgende:
Eerste wat in me opkwam, het wordt hier zo langzamerhand echt een soort mini-Verenigde Staten. Tot in de details hetzelfde.
Mensen leven kennelijk in dergelijke wanhoop, dat dit type massaslachtigen ook ons land binnensluipt. Is de dader soms iemand met een oorlogs-trauma? In deze hoek tref je dit soort schietgrage, gewetenloze massamoordenaars nog wel eens aan. Vooralsnog speculatie, maar één van de weinige opties.

Ik ben erg benieuwd naar de achtergrond van deze dader. Maar het allerbelangrijkst -bijna overbodig om te benoemen: Sterkte aan alle nabestaanden, gewonden én getuigen. Dubbel sterkte.
Ik zei het eerder ook al, maar werd gelijk met de grond gelijk gemaakt. Maar ben het verder met je eens inderdaad.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 april 2011 @ 16:16:41 #7
862 Arcee
Look closer
pi_95263393
#7, trouwens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_95263406
Gaat snel hier
pi_95263413
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_95263416
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:13 schreef TJV het volgende:
't is toch geen militair die de zak gehad heeft he? :|
of trauma door uitzending...

na jouw quote viel mijn oog op deze topictitel

Defensiepersoneel massaal de weg kwijt.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_95263417
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik zei het eerder ook al, maar werd gelijk met de grond gelijk gemaakt. Maar ben het verder met je eens inderdaad.
Ik ook maar ja daar maak je je hier niet populair mee.
pi_95263422
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zien je anders wel eens iemand zo op de grond liggen?

Helemaal wetende wat er gebeurd is. Gruwelijk. :{
Het is ook gruwelijk, maar zoals ik al zei niet gruwelijker dan mijn voorstelling.
Maar het is wel anders als je er een echt persoon, een echt beeld bij hebt. Dat is waar.
pi_95263426
quote:

[..]

Dit zegt Eric Mouthaan (VS reporter) op Twitter:

erikmouthaanRTL erikmouthaanRTL
Van sommige dingen denk je: dat is zo Amerikaans, dat zal in Nederland niet gebeuren. Dus niet. #Alphen
pi_95263432
quote:
:D :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_95263436
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:15 schreef Chooselife het volgende:

Nogmaals, dit is niet de eerste keer. In 2004 vond ook een schietpartij plaats in een winkelcentrum (in Tiel), en daarbij vielen vier doden.
Dit is niet iets van de laatste jaren.

*edit*

Drie doden
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:18:05 #16
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_95263438
niet zo doom-denken.
gekken heb je overal, ook in Nederland.

laat je niet beinvloeden door dit soort incidenten :s)
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:18:18 #17
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95263442
16.45 nieuwe Persconferentie
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:18:47 #18
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95263455
*zocht net porsche girl op.

gadverdamme.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95263460
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:18 schreef PiRANiA het volgende:
16.45 nieuwe Persconferentie
thanks
pi_95263464
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:18 schreef Elusive het volgende:
niet zo doom-denken.

Dat dus.

De kans is groter dat je aangereden wordt terwijl je de hond uitlaat dan dat je dood geschoten wordt door een malloot.
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95263470
quote:

[..]

Des te meer mensen, des te groter de kans dat er een keertje een helemaal flipt. Naief om te denken dat zoiets niet gebeurt in NL? Het gebeurt overal waar mensen zijn. En je kan het niet voorkomen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:19:26 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95263471
weinig additioneel nieuws trouwens...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95263473
quote:
niet zo doom-denken.

Doe maar even een overzicht van gelijkwaardige incidenten, vanaf pakweg 1970.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:19:37 #24
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95263477
"je kan niet zo makkelijk aan een automatisch wapen komen"

jesus die mensen leven echt onder een steen he!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95263484
quote:
niet zo doom-denken.

Ik snap die mensen ook niet die dit absoluut niet hadden verwacht in Nederland. Alsof dit iets typisch Amerikaans is. De afgelopen jaren hebben we al tal van dit soort incidenten in Nederland gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')