Idd afbreken, hij is bezet en in de op staat dat hij niet weg wilt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:34 schreef DeeCruise het volgende:
Als je je er niet goed onder voelt, onder welke situatie dan ook, dan moet je er iets aan doen.
In dit geval afbreken.
Als je je zo over jezelf voelt zou dat denk ik het beste punt om mee aan de slag te gaan, want als je niet zo over jezelf dacht had je waarschijnlijk ook anders gehandeld, was je er niet in mee gegaan. Je wilt je eigenwaarde niet aan de kant zetten voor het soort aandacht waar je je tijdelijk even 'goed' door voelt, toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef Druffel het volgende:
aangezien ik sneu genoeg ben om mezelf te laten gebruiken.
Tsja, je geeft zelf al alle antwoorden op alle vragen. Eerlijk gezegd kom je me als een persoon over dat alles wat ze doet behoorlijk bewust doet, dus de laatste stap (contact verbreken) weet je zelf ook al. Deze man gaat je gewoon gebruiken en mocht het kunnen uitlopen op een relatie, dan wil je één of andere vreemdganger ook niet als partner.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef Druffel het volgende:
Verder weet ik het heel goed, ook als hij z'n partner wel zou verlaten is de kans dat hij zoiets weer doet gigantisch. Dat zou ik ook niet willen. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond/vind hem leuk, en als dat beantwoord wordt is het moeilijk om die bril af te zetten. Ik denk niet duidelijk meer, vandaar dit topic. Soort wake-up-call, aangezien ik sneu genoeg ben om mezelf te laten gebruiken.
Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was. Wat je nodig hebt is vergeving van God, die zal rechtvaardig oordelen. Dat kan alleen door geloof in Jezus, die gekomen is voor zondaren die gered en vergeven willen worden. Maar aan de andere kant moet je er daarna niet mee doorgaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef Druffel het volgende:
Ik mag dan wel niet de persoon zijn die is vreemdgegaan, maar ik voel me wel heel rot,....
Iets met Leviticus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:15 schreef ano- het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was. Wat je nodig hebt is vergeving van God, die zal rechtvaardig oordelen. Dat kan alleen door geloof in Jezus, die gekomen is voor zondaren die gered en vergeven willen worden. Maar aan de andere kant moet je er daarna niet mee doorgaan.
Wat een aparte vraag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:34 schreef Phantomesse het volgende:
Dan rest mij nog de vraag, hoeveel vind jij jezelf waard?
Tot hier kan ik nog wel iets met je post.. Waar blijft een reactie van TS in dit topic trouwens?quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:15 schreef ano- het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ben je wel vreemdgegaan, want je wist dat die ander bezet was.
Nee, ze weet dat ze gebruikt wordt maar gaat er toch mee door. Dan heb je wat mij betreft niet heel veel eigenwaarde.quote:
Dat is al beter dan het stellen van die hopelijk retorische vraag. Indien men een concreet antwoord zou geven dan zou er toch sprake zijn van de suggestie dat men voor die prijs te koop dan wel te leen, te huur, te pacht of uit te baten is, me dunkt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:50 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Nee, ze weet dat ze gebruikt wordt maar gaat er toch mee door. Dan heb je wat mij betreft niet heel veel eigenwaarde.
Inmiddels niet zoveel meer.quote:
De zaakjes netjes afwikkelen en de schade zoveel mogelijk beperken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:31 schreef Druffel het volgende:Wat betreft dat eigenwaarde idee: ik zal daar ongetwijfeld wat aan moeten doen, ik ga hier niet meer heel uitkomen. Voor zover ik dat dan überhaupt al was voor dit begon, ik mag daar wel vraagtekens bij gaan stellen.
Scusi, had over je reactie heen gelezen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:31 schreef Druffel het volgende:
DeeCruise, wellicht dat wanneer je iets omhoog scrollt, je een reactie van mij tegen komt.
[..]
Inmiddels niet zoveel meer.![]()
De bril heb ik bij vlagen eens niet op, zoals bij het posten van dit topic. Verder zit de bril er wel op. Ik ben ook naïef genoeg om hem te blijven geloven dat het hem wel pijn doet als ik het breek. Of laat ik het zo zeggen: ik weet dat hij het niet leuk gaat vinden, maar de vraag is of dat inderdaad is omdat hij een 'neukertje' kwijt is of wat anders. Denk het eerste dan.
Wat mij vooral dwarszit: hoe heb ik het ooit zover kunnen laten komen, want dit ken ik niet van mezelf, integendeel. Ik kan maar niet verzinnen hoe dit zo is gekomen, hoe ik dat ooit heb kunnen toestaan. Verder zit ik er nu nog vol in, en weet ik nog niet hoe ik dit ga oplossen. Ja, stoppen moet dus... Ik weet alleen helemaal niet hoe ik dat aan zou moeten pakken, dat afkappen.
Ik beschrijf hem nu trouwens wel heel negatief, maar het is wel wat minder zwart wit dan dat ik schrijf. Er zit meer nuance in dit verhaal, maar dat is teveel detail voor Fok denk ik.
Wat betreft dat eigenwaarde idee: ik zal daar ongetwijfeld wat aan moeten doen, ik ga hier niet meer heel uitkomen. Voor zover ik dat dan überhaupt al was voor dit begon, ik mag daar wel vraagtekens bij gaan stellen.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:39 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je wilt je eigenwaarde niet aan de kant zetten voor het soort aandacht waar je je tijdelijk even 'goed' door voelt, toch?
Je hoeft je eigenwaarde helemaal niet aan de kant te zetten om het leuk te hebben met iemand. De verwachtingen, daar gaat het fout (eventueel).quote:
Als dat tot nu toe nog niet gebleken is uit mijn verhaal, dan hier vooralsnog: ik geef net zoveel om hem als in het begin, ik vind hem nog steeds leuk. Ondanks alles. Feit blijft echter dat het gewoon niet goed is, ook als ik geen verwachting heb. Die heb ik verder ook niet, nooit gehad ook.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:04 schreef monk030 het volgende:
[..]
wat is ie voor jou? daar gaat het om.
Waarom niet. Jij hebt een goeie tijd. Hij is "fout". Enjoy! (serieus bedoeld) .quote:Feit blijft echter dat het gewoon niet goed is
subtiel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:02 schreef Arriviste het volgende:
Je bent gewoon een tussendoortje voor hem.
In jouw ogen heeft er dus een van de twee 'maar' schuld bij vreemdgaan, als er ook maar een met een relatie is?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:11 schreef monk030 het volgende:
[..]
Waarom niet. Jij hebt een goeie tijd. Hij is "fout". Enjoy! (serieus bedoeld) .
Vertel; jij hebt een relatie maar daarbuiten ook nog een of meerdere neukertjes?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:17 schreef monk030 het volgende:
Het gaat erom dat je in eerste instantie vanuit jezelf redeneerd. Kun je hiermee leven, is het het waard? Als het antwoord hierop 'voorlopig wel' is ga je er voorlopig nog even mee door. Door de regels heen lees ik dat je het naar je zin hebt.
Het is zo gemakkelijk dit direct te veroordelen.
Het lijkt er wel op dat monk030 inderdaad vanuit zichzelf redeneert; egoisme dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:18 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Vertel; jij hebt een relatie maar daarbuiten ook nog een of meerdere neukertjes?
In dit verband niet relevant. We hebben het allemaal zelf wel eens meegemaakt of kennen het van vrienden. Ik vind het een beetje flauw om het zo massaal en hartgrondig af te keuren als je ziet dat TS een goede tijd (heeft gehad). Het gaat mij er echt om of je het voor jezelf kunt verantwoorden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:18 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Vertel; jij hebt een relatie maar daarbuiten ook nog een of meerdere neukertjes?
Maar dingen voor jezelf verantwoorden, dat houdt ook in dat je verder kijkt naar je eigen "lusten" ... Is dit het wel waard? Wat is om lange termijn het gevolg? Schaad ik er andere mensen mee?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:23 schreef monk030 het volgende:
[..]
In dit verband niet relevant. We hebben het allemaal zelf wel eens meegemaakt of kennen het van vrienden. Ik vind het een beetje flauw om het zo massaal en hartgrondig af te keuren als je ziet dat TS een goede tijd (heeft gehad). Het gaat mij er echt om of je het voor jezelf kunt verantwoorden.
Het gaat toch niet alleen om lusten? daar kun je mij (als man) wel van verdenken maar bij TS hoeft dat niet zo te zijn. Het kan toch ook een vriendschap zijn, of uiteindelijk worden? Ik heb geen lustgevoelens bij mijn vrienden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:24 schreef showme het volgende:
[..]
Maar dingen voor jezelf verantwoorden, dat houdt ook in dat je verder kijkt naar je eigen "lusten" ... Is dit het wel waard? Wat is om lange termijn het gevolg? Schaad ik er andere mensen mee?
ok, de meeste mensen zijn egoistisch natuurlijk...quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:26 schreef monk030 het volgende:
Als egoisme is dat je je eigen gevoelens voorop stelt bij dit soort zaken, en je niet voor de ander probeert te denken dan ben ik dat ja.
Lees de OP, ze hebben gezoend en seks gehad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:28 schreef monk030 het volgende:
[..]
Het gaat toch niet alleen om lusten? daar kun je mij (als man) wel van verdenken maar bij TS hoeft dat niet zo te zijn. Het kan toch ook een vriendschap zijn, of uiteindelijk worden? Ik heb geen lustgevoelens bij mijn vrienden.
Als het zo ligt ga ik met de dames mee. Stoppen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:28 schreef Druffel het volgende:
Punt is, op dit moment is mijn eigenwaarde behoorlijk laag, omdat ik het idee heb dat ik mensen wat verschrikkelijks aan doe. Of, het idee, het is eigenlijk een feit, maar het is zo te lezen persoonsafhankelijk of dat mijn, zijn, of onze schuld is. Verwachtingen heb ik echt niet, het is vanaf begin af aan duidelijk geweest van zijn kant. Ik blijf me gewoon zo rot voelen en tegelijkertijd houd ik nog steeds van hem en wil ik hem niet kwijt. Zijn partner, en eigenlijk iedereen, vindt dit logischerwijs vreselijk en niet te vergeven. Naïef en krom zit ik dus in elkaar wat dit betreft. Showme, ik vermoed wel dat je gelijk hebt... Ik voel me nu alleen zo leeg en in tweestrijd, ik moet over een muur heen die ik er zelf heb neergezet.
In welk opzicht doet mijn/zijn leeftijd ertoe? Ik heb nog geen wandelstok nodig, maar ik ben ook geen 13-jarige.
Hey Druffel, als je je leeg voelt, is dat een teken dat hij NIET goed voor je is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:28 schreef Druffel het volgende:
Punt is, op dit moment is mijn eigenwaarde behoorlijk laag, omdat ik het idee heb dat ik mensen wat verschrikkelijks aan doe. Of, het idee, het is eigenlijk een feit, maar het is zo te lezen persoonsafhankelijk of dat mijn, zijn, of onze schuld is. Verwachtingen heb ik echt niet, het is vanaf begin af aan duidelijk geweest van zijn kant. Ik blijf me gewoon zo rot voelen en tegelijkertijd houd ik nog steeds van hem en wil ik hem niet kwijt. Zijn partner, en eigenlijk iedereen, vindt dit logischerwijs vreselijk en niet te vergeven. Naïef en krom zit ik dus in elkaar wat dit betreft. Showme, ik vermoed wel dat je gelijk hebt... Ik voel me nu alleen zo leeg en in tweestrijd, ik moet over een muur heen die ik er zelf heb neergezet.
In welk opzicht doet mijn/zijn leeftijd ertoe? Ik heb nog geen wandelstok nodig, maar ik ben ook geen 13-jarige.
Edit: Monk030, ergens ben ik inderdaad bang hem kwijt te raken als vriend. Die tijd was immers de leukste die ik ooit heb gehad. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om die situatie terug te krijgen, maar ik ben met bril op in staat dat te geloven. Bril is niet heel waarheidsgetrouw vrees ik.
Je spreekt ook uit ervaring?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:32 schreef showme het volgende:
[..]
Hey Druffel, als je je leeg voelt, is dat een teken dat hij NIET goed voor je is.
Is hij zo'n persoon die langkomt/belt/smst als het hem uitkomt en niet bijzonder veel rekening met jou houdt, maar je als vanzelfsprekend ziet? Bouw dan onmiddelijk je zelfrespect op en laat je niet zo behandelen... Hij doet maar moeite voor je. Ik zou hem gewoon negeren en van jezelf gaan houden. Zoals ik al zei, het lijkt alsof het de allergeweldigste tijd was, maar als je van jezelf gaat leren houden (dat kan alleen als je hem lostlaat), dan zul je nog veel beter tijden hebben. Als je over hem heen bent (geef jezelf de tijd), dan denk je: pff, zo bijzonder was het allemaal niet. Hem?! hahaha. En dan kun je trots op jezelf zijn dat je een lijn hebt getrokken: hier en niet verder. Hij gaat je niet gelukkig maken, hij gaat ook nooit genoeg om je geven.... je moet eerst genoeg om jezelf gaan geven, anders zullen mannen je alleen gebruiken.
Ja, dat dacht ik al. Ik ook. Kun je zien hoe mensen er toch anders in kunnen staan. Maar vooral wat de drijfveren erachter zijn.quote:
Ìk ben sowieso niet voor vreemdgaan. En ook niet voor gebruiken. Dus wat dat betreft....quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:36 schreef monk030 het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al. Ik ook. Kun je zien hoe mensen er toch anders in kunnen staan. Maar vooral wat de drijfveren erachter zijn.
Hoe bedoel je, het leven kan jou ook eens met dit soort dingen confronteren? Man, ik ben onwijs verliefd geweest op een bezette man die mij als neukertje wilde. Ik ben zo wanhopig voor hem geweest, helemaal op een roze wolk... maar ik ben uiteindelijk niet met hem naar bed geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:39 schreef monk030 het volgende:
Toch kan het leven ook jou eens met dit soort dingen confronteren. En je dan zomaar omdraaien kan moeilijk zijn.
Nu vind ik het een onwijze sukkel trouwens. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing om hem van me weg te schuiven, weg uit mn leven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:40 schreef showme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, het leven kan jou ook eens met dit soort dingen confronteren? Man, ik ben onwijs verliefd geweest op een bezette man die mij als neukertje wilde. Ik ben zo wanhopig voor hem geweest, helemaal op een roze wolk... maar ik ben uiteindelijk niet met hem naar bed geweest.
Ik zei toch net dat ik uit ervaring sprak?
Er zijn ook van die egoistische asociale & rare vrouwen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:58 schreef showme het volgende:
Wie wil er in godsnaam een affaire/scharrel zijn van iemand die zijn vriendin bedriegt?? Hoe triest ben je dan, als je niet je relatie wil verbreken maar wel iemand ernaast wilt, om welke domme reden dan ook?! Ik vind dat echt van die egoistische asociale & rare jongens/mannen.
Gestoorde lui zoals ik dus. Veroordeel me maar, je hebt er het recht op.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:41 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Er zijn ook van die egoistische asociale & rare vrouwen.
Klopt, zal best.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:41 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Er zijn ook van die egoistische asociale & rare vrouwen.
Dat begreep ik wel. Sorry. het punt is dat als het zich weer voordoet, het net zo lastig is als die eerste keer.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:40 schreef showme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, het leven kan jou ook eens met dit soort dingen confronteren? Man, ik ben onwijs verliefd geweest op een bezette man die mij als neukertje wilde. Ik ben zo wanhopig voor hem geweest, helemaal op een roze wolk... maar ik ben uiteindelijk niet met hem naar bed geweest.
Ik zei toch net dat ik uit ervaring sprak?
Nee nee nee! Stop!! Je hebt te weinig eigenwaarde. Je bent niet gestoord. Je haalt jezelf naar beneden... kom op... hij is degene die nog altijd de meeste verantwoordelijkheid draagt.... hij gebruikt jou in deze situatie én hij bedriegt zijn vriendin.... Hij is niet goed voor je...quote:
Nee, want ik ben gegroeid, met zelfrespect gekregen. Tuurlijk kunnen dingen lastig zijn, maar ik kan er nu beter mee om gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:42 schreef monk030 het volgende:
[..]
Dat begreep ik wel. Sorry. het punt is dat als het zich weer voordoet, het net zo lastig is als die eerste keer.
Verplaats je even in deze situatie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:39 schreef monk030 het volgende:
Toch kan het leven ook jou eens met dit soort dingen confronteren. En je dan zomaar omdraaien kan moeilijk zijn.
Heeft hij iets over zijn gevoelens naar jou toe gezegd? En hoe zit het met jullie vriendschap?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:40 schreef Druffel het volgende:
Showme, leeftijdscategorie komt aardig in de buurt, althans, voor mij. Voor mijn gevoel heb je qua beschrijving over hem gelijk, maar ik denk dat dat vooral erg subjectief nu is omdat ik loop te tobben. Hij is er namelijk wel geweest waar ik iemand nodig had (in bepaalde lastige situaties) en dat is hij nu nog steeds. Soms niet, maar dat is bij iedereen wel eens zo.
Ken hem een aantal jaar, waarvan plusminus een jaar meer gevoelens.
Jij bent gewoon zielig.quote:
Zij laat zich door hem gebruiken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:44 schreef showme het volgende:
[..]
Dat is wel hard om te zeggen, waarom vind je TS zielig? Of hoe bedoel je dat?
Niet doen dus, TS. Laat alleen mannen toe in je leven die serieus met je zijn....quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:45 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Zij laat zich door hem gebruiken.
Je wordt dan belazerd, wegwezen dus. Hoe vreselijk ook. Dat wordt rouwen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:43 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Verplaats je even in deze situatie.
Jij hebt een relatie met een dame, je bent helemaal weg van haar en wilt haar de rest van je leven bij je hebben. Alle slijkt zo leuk te gaan, helemala geweldig! Maar dan... Jij komt bij haar thuis en ziet op haar computerscherm iets van 'Hey schatje was echt lekker gisteravond! Heeft (jouw naam) nog iets vermoed?'
Sja... sta je dan met je dromen over een toekomst samen, je geweldige relatie en al je vertrouwen die je in haar had. Alles wat je gedaan hebt voor haar enzo, dingen die je hebt opgegeven, dingen die je doet, dingen die je laat. Je hart breekt. En dan? Denk jij dan nog steeds zo van 'Ahjoh als die twee het maar leuk hebben met elkaar en zij niet van hem maar van mij houdt is er toch niets aan de hand?'
Daarnaast, TS, wat ga je doen als zijn vriendin erachter komt? Hoe ga je dat verantwoorden?
showme, dat betekent voor jou dus ook geen 'scharrels' meerquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:46 schreef showme het volgende:
Ik vind je niet zielig trouwens, TS, het is alleen naief dat je hem zo positief ziet (met een roze bril) en je moet leren inzien dat hij niet goed voor je is... Je bent beter af zonder hem... Je zult die leegte niet meer voelen als je er boven staat... Toon veel zelfrespect... Je ontmoet later een veel betere man.
Ik ben inderdaad sneu en zielig bezig, met hem, maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik heb ook al eens gepost dat ik weet dat ik hier niet heelhuids uit ga komen. Nadat dit opgelost is ga ik daar wel mee aan de slag, mezelf oplappen moet ik toch straks. Showme, bedankt voor je begrip en posts. Toch heeft iedereen een behoorlijk punt: ik laat me wel gebruiken en kom er nu nauwelijks uit ook.quote:
Ja, maar hoe ik je zo hoor praten heb je het zelf ook gedaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:47 schreef monk030 het volgende:
[..]
Je wordt dan belazerd, wegwezen dus. Hoe vreselijk ook. Dat wordt rouwen.
beetje hypocriet als dat het geval is...quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja, maar hoe ik je zo hoor praten heb je het zelf ook gedaan.
Weet je, wil je ervan af?quote:
Haha, correctie, bezette scharrels.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:49 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
showme, dat betekent voor jou dus ook geen 'scharrels' meer
Practice what you preach..
Als dat het beste is om te doen, doe ik het zo. Denk alleen dat ik dan twee boze mensen heb, en eigenlijk is dat mijn taak ook niet. Bovendien, of ze het gelooft is ook nog maar punt twee. Maar als dat nog beschaafd is om te doen, dan moet het. Moet nog een beetje een rechte weg zien te vinden. Of laat ik zeggen: de minst scheve weg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Weet je, wil je ervan af?
Vertel het zijn vriendin. Fuck it
Jij bent niet echt het type voor scharrels.. is niet goed voor jou volgens mij.quote:
Ik heb relatie, daarvoor wat gehad met bezette meid. Ontzettend van genoten maar ook bedoefd toen het over was. Vooral omdat ik daarmee een echte vriendin (vriendschap) kwijtraakte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja, maar hoe ik je zo hoor praten heb je het zelf ook gedaan.
Jij hebt een vriendin nodig die vaak bij je in de buurt is als hij in de buurt is. Die jou vertelt dat je bij hem weg moet blijven. Het is even doorbijten, maar als je een paar weken een "break" neemt, ga je hem vanzelf minder missen... en dan verlies je die roze bril. Het is maar hoe graag je ervan af wilt en hoe streng je voor jezelf bent.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Druffel het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad sneu en zielig bezig, met hem, maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik heb ook al eens gepost dat ik weet dat ik hier niet heelhuids uit ga komen. Nadat dit opgelost is ga ik daar wel mee aan de slag, mezelf oplappen moet ik toch straks. Showme, bedankt voor je begrip en posts. Toch heeft iedereen een behoorlijk punt: ik laat me wel gebruiken en kom er nu nauwelijks uit ook.
Als zijn vriendin erachter komt, dan heeft ze het volste recht om me aan te vliegen en me tegen de grond te slaan. Ik ken haar niet, maar als hij het z'n vriendin zou vertellen, dan mag hij er van mij naam en toenaam bij vermelden. Ik ben, of voel mij in ieder geval, net zo schuldig als hij. Denk alleen niet dat hij dat snel doet, hij doet er alles aan om het geheim te houden en heeft ook al duidelijk gemaakt dat hij het ook niet vertellen gaat ook.
LostInSpace: scharrels, prima. Alleen geen bezette mensen.
Je kent me niet, ehehhe..quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:54 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Jij bent niet echt het type voor scharrels.. is niet goed voor jou volgens mij.
De meest rechte weg is vaak de moeilijkste.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Druffel het volgende:
[..]
Als dat het beste is om te doen, doe ik het zo. Denk alleen dat ik dan twee boze mensen heb, en eigenlijk is dat mijn taak ook niet. Bovendien, of ze het gelooft is ook nog maar punt twee. Maar als dat nog beschaafd is om te doen, dan moet het. Moet nog een beetje een rechte weg zien te vinden. Of laat ik zeggen: de minst scheve weg.
Blijkbaar ken ik je beter dan je wil toegeven hahaquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:56 schreef showme het volgende:
[..]
Je kent me niet, ehehhe..
Echter ik scharrel eigenlijk nagenoeg niet, ik heb heel mn leven 1 scharrel gehad. ik ben nog jong, maar hij was alleen een scharrel omdat hij geen relatie wou ... dus nee, ben er niet echt het type voor.
Je moet eventjes proberen om wat meer in jezelf te geloven. Wat vind jij? Wat wil jij? Wat denk jij dat de beste oplossing is? Als je er niet uitkomt vraag je om advies of hulp, maar doe niet zomaar/simpelweg wat andere mensen je vertellen.... je hebt zelf ook een gezond verstand.... laat eens wat eigenwaarde/zelfvertrouwen zienquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:53 schreef Druffel het volgende:
[..]
Als dat het beste is om te doen, doe ik het zo. Denk alleen dat ik dan twee boze mensen heb, en eigenlijk is dat mijn taak ook niet. Bovendien, of ze het gelooft is ook nog maar punt twee. Maar als dat nog beschaafd is om te doen, dan moet het. Moet nog een beetje een rechte weg zien te vinden. Of laat ik zeggen: de minst scheve weg.
Ik heb geen vriendinnen waarmee ik dit kan delen. Heb een paar goede vriendinnen, maar niet dicht genoeg en ik ben bang dat de meest dichtbije vriendin dat echt niet aan kan. Raad zoeken is wat problematisch, ben op mezelf aangewezen wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:54 schreef showme het volgende:
[..]
Jij hebt een vriendin nodig die vaak bij je in de buurt is als hij in de buurt is. Die jou vertelt dat je bij hem weg moet blijven. Het is even doorbijten, maar als je een paar weken een "break" neemt, ga je hem vanzelf minder missen... en dan verlies je die roze bril. Het is maar hoe graag je ervan af wilt en hoe streng je voor jezelf bent.
Maar als je niet de verkeerde kant op wil... probeer dan de emoties even van je af te zetten en rationeel de voors en tegens tegen elkaar op te wegen...
En vraag vriendinnen om raad, die hebben vaak het beste met je voor.
Hoezo is dat contact verbreken niet goed gegaan? Stoicijns blijven doorzetten, zou ik zeggen, puur omdat het voor jezelf beter is als je even rust hebt en jezelf niet laat gebruiken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:59 schreef Druffel het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendinnen waarmee ik dit kan delen. Heb een paar goede vriendinnen, maar niet dicht genoeg en ik ben bang dat ze dat echt niet aan kan. Raad zoeken is wat problematisch, ben op mezelf aangewezen wat dat betreft.
Contact verbreken zal in combinatie met wat anders moeten. Is namelijk al eens geprobeerd, maar ging niet goed.
Toch moet je daar mee oppassen. Als je vrienden teveel gaat belasten met dit soort zaken kan dat ertoe leiden dat ze zich ermee gaan bemoeien en dan loopt de situatie uit de hand. In die zin dat je dan niet meer echt zelf beslist..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:01 schreef showme het volgende:
Je zou best was opener kunnen zijn naar de mensen die je vertrouwt... Ze vinden dit heus niet raar, het zijn je emoties! En je vraagt alleen om raad, het is ook een heel lastige situatie natuurlijk. Jij zit met dit dilemma, en je voelt je ook nog eens niet zeker van jezelf... daar mag je best hulp voor vragen want ik kan me voorstellen dat je je er ontzettend rot over voelt op veel momenten.
Goede vriendinnen zouden dat niet doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:03 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Toch moet je daar mee oppassen. Als je vrienden teveel gaat belasten met dit soort zaken kan dat ertoe leiden dat ze zich ermee gaan bemoeien en dan loopt de situatie uit de hand. In die zin dat je dan niet meer echt zelf beslist..
Yep, maar is dit het juiste moment om daar achter te komen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:04 schreef showme het volgende:
[..]
Goede vriendinnen zouden dat niet doen.
Je doet net alsof het zo erg is, alsof je een moord hebt gepleegd.... Leg haar uit dat je verward bent, dat je het niet zo hebt bedoeld en dat de situatie je benauwt. Ze snapt heus wel dat je verliefd was. En dat je er nu over nadenkt en niet zomaar doorgaat, is toch al goed?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:04 schreef Druffel het volgende:
Gezien wat ik gedaan heb, hoef ik daarna niet meer op steun te rekenen. Wellicht dat beste vriendin hierin wel radicaal omslaat en hem aan wil vliegen. Heb wel eens iets laten vallen en zij heeft 'm sindsdien nooit meer gemogen.
Dat het niet is gelukt heeft zo z'n redenen, maar ik kan heel zeker zeggen dat alleen contact verbreken niet gaat lukken.
De mensen die ik het meest vertrouw zijn juist de mensen die anti-anti-anti-vreemdgaan zijn. Een moord plegen staat er ongeveer aan gelijk. Ik was het ook, ben het ook, maar ik mag dat niet meer zeggen nu ik er zelf schuld aan heb. Dat is een van de redenen waarom ik nu in de knoop zit: ik weet niet eens meer waar ik zelf toe in staat ben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:05 schreef showme het volgende:
[..]
Je doet net alsof het zo erg is, alsof je een moord hebt gepleegd.... Leg haar uit dat je verward bent, dat je het niet zo hebt bedoeld en dat de situatie je benauwt. Ze snapt heus wel dat je verliefd was. En dat je er nu over nadenkt en niet zomaar doorgaat, is toch al goed?
Tsja, je bent anti vreemdgaan of niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:08 schreef Druffel het volgende:
Monk030: Als ik dat wil, dan mag ik zijn vriendin gaan inlichten. Aan de ene kant lijkt het een juiste oplossing, omdat er dan een keuze gemaakt moet worden en de boel helemaal stuk loopt. Aan de andere kant wil ik hem ook niet zoiets aan doen, dat moet hij zelf beslissen. Zijn partner, niet de mijne.
Ligt dat 'niet lukken' dan aan jou?quote:Dat het niet is gelukt heeft zo z'n redenen, maar ik kan heel zeker zeggen dat alleen contact verbreken niet gaat lukken.
Ik vind ook dat jij niet degene bent die het zijn vriendin moet vertellen... Hou je erbuiten!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:08 schreef Druffel het volgende:
[..]
De mensen die ik het meest vertrouw zijn juist de mensen die anti-anti-anti-vreemdgaan zijn. Een moord plegen staat er ongeveer aan gelijk. Ik was het ook, ben het ook, maar ik mag dat niet meer zeggen nu ik er zelf schuld aan heb. Dat is een van de redenen waarom ik nu in de knoop zit: ik weet niet eens meer waar ik zelf toe in staat ben.
Wat ik zei over beste vriendin neem ik wel terug denk ik, die heb ik ook al eens verteld over mijn gevoelens en de situatie.
Monk030: Als ik dat wil, dan mag ik zijn vriendin gaan inlichten. Aan de ene kant lijkt het een juiste oplossing, omdat er dan een keuze gemaakt moet worden en de boel helemaal stuk loopt. Aan de andere kant wil ik hem ook niet zoiets aan doen, dat moet hij zelf beslissen. Zijn partner, niet de mijne.
Je maakt het jezelf wel lekker moeilijk. Eigenlijk heb je volgens jou geen andere keus dan door te gaan met wat je aan het doen bent?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:08 schreef Druffel het volgende:
[..]
De mensen die ik het meest vertrouw zijn juist de mensen die anti-anti-anti-vreemdgaan zijn. Een moord plegen staat er ongeveer aan gelijk. Ik was het ook, ben het ook, maar ik mag dat niet meer zeggen nu ik er zelf schuld aan heb. Dat is een van de redenen waarom ik nu in de knoop zit: ik weet niet eens meer waar ik zelf toe in staat ben.
Wat ik zei over beste vriendin neem ik wel terug denk ik, die heb ik ook al eens verteld over mijn gevoelens en de situatie.
Wisdom post!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf wel lekker moeilijk. Eigenlijk heb je volgens jou geen andere keus dan door te gaan met wat je aan het doen bent?
Iedereen is anti vreemdgaan totdat ze zelf in die situatie komenDaar zou ik me niet al te druk om maken. Wel zou ik me drukmaken om het feit dat jij je laat gebruiken door iemand die je doodleuk vertelt dat ie zn vriendin/vrouw nooit voor je gaat verlaten.
Als jij echt gevoelens voor em hebt moet je alle contact verbreken, ongeacht de consequenties. Doe je dit niet, dan zijn alle consequenties daarvan voor jou en geloof me, dat wordt niet iets om naar uit te kijken.
Die hebben we al gehad. Wat als jij als single als toyboy wordt aangesteld. Je weet dat het nooit iets zult worden, maar je hebt een leuke tijd (en een goeie vriendin)quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf wel lekker moeilijk. Eigenlijk heb je volgens jou geen andere keus dan door te gaan met wat je aan het doen bent?
Iedereen is anti vreemdgaan totdat ze zelf in die situatie komenDaar zou ik me niet al te druk om maken. Wel zou ik me drukmaken om het feit dat jij je laat gebruiken door iemand die je doodleuk vertelt dat ie zn vriendin/vrouw nooit voor je gaat verlaten.
Als jij echt gevoelens voor em hebt moet je alle contact verbreken, ongeacht de consequenties. Doe je dit niet, dan zijn alle consequenties daarvan voor jou en geloof me, dat wordt niet iets om naar uit te kijken.
Een "goeie tijd" is zo achterhaald... Zeker in het geval van TS, de consequenties zouden te zwaar zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:19 schreef monk030 het volgende:
[..]
Die hebben we al gehad. Wat als jij als single als toyboy wordt aangesteld. Je weet dat het nooit iets zult worden, maar je hebt een leuke tijd (en een goeie vriendin)
Je hebt gelijk. Maar dat is dus mijn dubio: moet ik het vertellen of niet? Zijn partner zou het moeten weten, maar daar hoor ik me eigenlijk niet mee te bemoeien.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:15 schreef LostInSpace het volgende:
Laat ik het zo zeggen: als ik een meisje had leren kennen en die was iets met mij begonnen terwijl ze eigenlijk een vriend had en ermee door zou willen gaan zonder het hem te vertellen, dan zou ik hem ervan op de hoogte stellen.
Niet in de laatste plaats omdat ik het zelf meegemaakt heb zeg maar.. als haar vriend zijnde.
To hell met iedereen die vreemdgaat en dat denkt te kunnen maken.
Van jou weet ik dat je er zo over denkt. En zeker hier waar we de problemen kennen van TS lijkt het misplaatst maar "iedereen weet het allemaal zo goed" hier. Vandaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:20 schreef showme het volgende:
[..]
Een "goeie tijd" is zo achterhaald... Zeker in het geval van TS, de consequenties zouden te zwaar zijn.
Als je het niet zeker weet, en je kent zijn vriendin niet, allemachtig; vertel het dan niet....quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:20 schreef Druffel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dus mijn dubio: moet ik het vertellen of niet? Zijn partner zou het moeten weten, maar daar hoor ik me eigenlijk niet mee te bemoeien.
Showme, vreemdgaan wordt hier gezien als een gigantische fout van twee mensen, niet van een.
SebasM, nee, er moet een eind aan komen, dit sneue gedoe van mij. Vraag is, hoe. Ik ben waarschijnlijk wat warrig in mijn posten, maar dat is wel wat ik nu weet. Consequenties dragen zal ik sowieso moeten doen. Ik zit er immers nu al wat mee, het rotgevoel en het idee een stuk vuil te zijn. Eigen schuld, dikke bult heet zoiets...
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok gooien om een probleem op te lossen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:20 schreef Druffel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dus mijn dubio: moet ik het vertellen of niet? Zijn partner zou het moeten weten, maar daar hoor ik me eigenlijk niet mee te bemoeien.
Why not?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:24 schreef showme het volgende:
Als je het niet zeker weet, en je kent zijn vriendin niet, allemachtig; vertel het dan niet....
Omdat ze dan in huge trouble is, eerst moet ze dit verwerken, over hem heen komen en aan zichzelf werken, voordat ze zoiets zwaars kan vertellen.quote:
Wat voor trouble is dat dan? Haar vriendinnen zouden er niet mee zitten denk ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:27 schreef showme het volgende:
[..]
Omdat ze dan in huge trouble is, eerst moet ze dit verwerken, over hem heen komen en aan zichzelf werken, voordat ze zoiets zwaars kan vertellen.
Be careful and godspeed haha.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef monk030 het volgende:
Lieve mensen, heftig topic, ik wens TS heel veel wijsheid en volharding toe. Ik ga nog even naar de kroeg in 030 en zal me wel twee keer bedenken voor ik ergens toehap vanavond.
Zijn partner en hijzelf wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Wat voor trouble is dat dan? Haar vriendinnen zouden er niet mee zitten denk ik.
Ehm, je weet niet hoe die vriendin gaat reageren?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Wat voor trouble is dat dan? Haar vriendinnen zouden er niet mee zitten denk ik.
Denk vooral aan jezelf :-)quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:30 schreef Druffel het volgende:
[..]
Zijn partner en hijzelf wel.
Monk030, bedankt voor je input. Have fun.
Als zij op iemand boos moet zijn, is het haar vriend.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:30 schreef showme het volgende:
Ehm, je weet niet hoe die vriendin gaat reageren?
Wat stom, dat iedereen in de maatschappij tegenwoordig vooral aan zichzelf denkt.quote:
Waarom begin je daar nu niet mee dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:35 schreef Druffel het volgende:
Aan mezelf werken ga ik wel doen, maar laat ik daar dan mee beginnen als dit wat fatsoenlijker gevormd is. Dan lap ik mezelf wel op, voor zover mogelijk.
Omdat dit zeer waarschijnlijk nog een staartje gaat krijgen, en ik me nu alleen rot kan voelen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:36 schreef showme het volgende:
[..]
Waarom begin je daar nu niet mee dan?
Je kunt je veel meer dan rot voelen, als je je eigen kracht vindt, dan kun je dat rotgevoel aan de kant zetten en je op andere dingen focussen. Waar een wil is, is een wegquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:37 schreef Druffel het volgende:
[..]
Omdat dit zeer waarschijnlijk nog een staartje gaat krijgen, en ik me nu alleen rot kan voelen.
Je gaat je sowieso rot voelen, geloof me.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:37 schreef Druffel het volgende:
[..]
Omdat dit zeer waarschijnlijk nog een staartje gaat krijgen, en ik me nu alleen rot kan voelen.
Dat ga ik, nu of, als ik het uitstel, later. Kan beter nu duidelijk doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:38 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Je gaat je sowieso rot voelen, geloof me.
Ik weet niet of dat voor jou ook beter is... Kun je je niet ipv je op hem te focussen op jezelf focussen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:40 schreef Druffel het volgende:
Showme, als antwoord:
[..]
Dat ga ik, nu of, als ik het uitstel, later. Kan beter nu duidelijk doen.
Iets zegt mij dat ze dat allemaal al eens eerder geprobeerd heeft..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef showme het volgende:
I
[..]
Ik weet niet of dat voor jou ook beter is... Kun je je niet ipv je op hem te focussen op jezelf focussen?
Als je dit niet sarcastisch bedoelt: graag een verklaring...quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ze dat allemaal al eens eerder geprobeerd heeft..
Nog niet genoeg geprobeerd, nog niet om hulp gevraagd, ze is te bang voor een oordeel van een ander... Maar dat moet ze van zich afzetten. Ze moet meer om zichzelf gaan geven...quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ze dat allemaal al eens eerder geprobeerd heeft..
Je hebt eerder in dit topic gemeld dat je geprobeerd hebt ermee te stoppen een keer maar dat dit niet gelukt is. Neem aan dat dit ook met de beste voornemens gepaard ging.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:42 schreef Druffel het volgende:
[..]
Als je dit niet sarcastisch bedoelt: graag een verklaring...
Klopt. Is door wat complexiteit en vooral door mij niet goed gegaan. Zelfs al wil ik het met man en macht. Kan dus gerust vertellen dat dit niet gaat werken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:44 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Je hebt eerder in dit topic gemeld dat je geprobeerd hebt ermee te stoppen een keer maar dat dit niet gelukt is. Neem aan dat dit ook met de beste voornemens gepaard ging.
Je zit nu in een vicieuze cirkel dus en die zul je moeten doorbreken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:48 schreef Druffel het volgende:
[..]
Klopt. Vaker zelfs, is door wat complexiteit en vooral door mij niet goed gegaan. Zelfs al wil ik het met man en macht. Kan dus gerust vertellen dat dit niet gaat werken.
Nope, anders had ik het al geschrevenquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:58 schreef Druffel het volgende:
Bedankt Showme.
LostInSpace, heb je een idee van andere manieren? Ik kan niets anders meer verzinnen namelijk.
Zet jezelf niet in een slachtofferrol want je jullie zijn beide verkeerd bezig. Tijd om je ervan te bekeren en ermee te stoppen. Als je er echt mee wilt stoppen en spijt hebt en weet dat je kwaad hebt gedaan (gezondigd) en het niet echt lukt, leg je vertrouwen in Jezus. Dat is namelijk wat je in je leven nodig hebt, als je ziet dat je ook ten opzichte van God schuldig bent. Zelf heb ik ook verkeerde dingen in mijn leven gedaan en spijt van ten opzichte van God en de persoon en Jezus heeft mijn straf in mijn plaats daarvoor gekregen en door pure genade ben ik door hem gered en vergeven. Maar aan de andere kant en dat geldt voor iedereen, waarschuwt de bijbel voor mensen die onbekeerd blijven en het offer van Jezus, waardoor ze vergeven kunnen worden afwijzen, voor de hel (voor eeuwig poel van vuur).quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Druffel het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad sneu en zielig bezig, met hem, maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik heb ook al eens gepost dat ik weet dat ik hier niet heelhuids uit ga komen. Nadat dit opgelost is ga ik daar wel mee aan de slag, mezelf oplappen moet ik toch straks. Showme, bedankt voor je begrip en posts. Toch heeft iedereen een behoorlijk punt: ik laat me wel gebruiken en kom er nu nauwelijks uit ook.......
LostInSpace: scharrels, prima. Alleen geen bezette mensen.
Ik zet mezelf niet in de slachtofferrol, omdat ik er zelf bij ben geweest ben ik er zelf schuldig aan, ter herhaling. Ik weet verder niet of je deze post serieus bedoelt (no offence, er wordt op Fok alleen vaak mee gedold), als dat wel zo is, dan bedankt.quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef ano- het volgende:
[..]
Zet jezelf niet in een slachtofferrol want je jullie zijn beide verkeerd bezig. Tijd om je ervan te bekeren en ermee te stoppen. Als je er echt mee wilt stoppen en spijt hebt en weet dat je kwaad hebt gedaan (gezondigd) en het niet echt lukt, leg je vertrouwen in Jezus. Dat is namelijk wat je in je leven nodig hebt, als je ziet dat je ook ten opzichte van God schuldig bent. Zelf heb ik ook verkeerde dingen in mijn leven gedaan en spijt van ten opzichte van God en de persoon en Jezus heeft mijn straf in mijn plaats daarvoor gekregen en door pure genade ben ik door hem gered en vergeven. Maar aan de andere kant en dat geldt voor iedereen, waarschuwt de bijbel voor mensen die onbekeerd blijven en het offer van Jezus, waardoor ze vergeven kunnen worden afwijzen, voor de hel (voor eeuwig poel van vuur).
Pleur jij eens op met je dwaze geneuzel.quote:Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef ano- het volgende:
[..]
Zet jezelf niet in een slachtofferrol want je jullie zijn beide verkeerd bezig. Tijd om je ervan te bekeren en ermee te stoppen. Als je er echt mee wilt stoppen en spijt hebt en weet dat je kwaad hebt gedaan (gezondigd) en het niet echt lukt, leg je vertrouwen in Jezus. Dat is namelijk wat je in je leven nodig hebt, als je ziet dat je ook ten opzichte van God schuldig bent. Zelf heb ik ook verkeerde dingen in mijn leven gedaan en spijt van ten opzichte van God en de persoon en Jezus heeft mijn straf in mijn plaats daarvoor gekregen en door pure genade ben ik door hem gered en vergeven. Maar aan de andere kant en dat geldt voor iedereen, waarschuwt de bijbel voor mensen die onbekeerd blijven en het offer van Jezus, waardoor ze vergeven kunnen worden afwijzen, voor de hel (voor eeuwig poel van vuur).
Ik bedoel dit serieus, want wel of niet een levende relatie met Jezus en gered en vergeven. Maakt namelijk in de eeuwigheid uit, ik kan me niks belangrijkers bedenken.quote:Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef Druffel het volgende:
[..]
Ik zet mezelf niet in de slachtofferrol, omdat ik er zelf bij ben geweest ben ik er zelf schuldig aan, ter herhaling. Ik weet verder niet of je deze post serieus bedoelt (no offence, er wordt op Fok alleen vaak mee gedold), als dat wel zo is, dan bedankt.
Ik ga zo snel mogelijk proberen te praten, dat is het beste denk ik. Wel met een goede voorbereiding, want poeh, dat wordt zwaar. Iemand een snelcursus hiervoor...? ()
Mja.quote:Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef Druffel het volgende:
Ik ga zo snel mogelijk proberen te praten, dat is het beste denk ik. Wel met een goede voorbereiding, want poeh, dat wordt zwaar. Iemand een snelcursus hiervoor...? ()
Onzin, je weet dat iemand bezet is. Hier zijn 2 schuldigen. Ze wist dat hij bezet was. Ok, ze heeft zelf geen relatie, maar voor vreemdgaan heb je 2 mensen voor nodig.quote:Op zondag 10 april 2011 12:06 schreef drijfhout het volgende:
Jee, wat een onstuitbare behoefte aan zelfkastijding heb jij, TS.
Jij hebt geen relatie, je bent vrij om te doen wat je wil, jij hebt geen partner bedrogen. Ik vind je behoefte om jezelf al die schuld aan te praten volkomen overbodig. Eveneens is het al helemaal nergens voor nodig dat jij jezelf bakken vol ellende aanhaalt, door zijn vriendin van jullie avontuurtje te vertellen. Heb je zon hkel aan jezelf, dat je dat overweegt?
Jij bent zo iemand die liever in het ongewis leeft?quote:Op zondag 10 april 2011 12:06 schreef drijfhout het volgende:
Je moet wel jezelf beschermen, en afstand nemen van die knul, omdat jouw gevoelens voor hem te sterk zijn. Hij is het niet waard, en het gaat jou onherroepeijk in grote problemen brengen als je die "liefde" niet los kunt laten.
Je moet beseffen dat jij niet de hoeder van iemands anders relatie kunt zijn en hoeft te zijn.
Hou van jezelf, en neem afstand van die knul.... en dan is er eigenlijk helemaal niks meer aan het handje!
Ik denk dat je weet wat je moet doen. Als jezelf tegen vreemdgaan bent gaat je later dit opvreten. Voor de reactie hoef je niet ben te zijn, want deze is voorspelbaar en heeft voor jou gelukkig geen nare consquenties.quote:Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Druffel het volgende:
Wat precies in dit topic te zien is, is mijn tweestrijd: aan de ene kant het front van het wel vertellen, aan de andere kant het front van het niet doen. Ik ben er nog niet over uit of ik degene moet zijn die het vertellen moet, maar ik geloof wel dat zij het recht heeft om dit te weten. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik vooral bang ben voor zijn reactie, als ik het vertel aan zijn partner. Als ik het anoniem zou doen denk ik dat hij heel goed weet dat ik het ben geweest.
Overigens, hij heeft mij juist over heel veel problemen van mezelf heen geholpen. Ik denk dat het mede daarom zo moeilijk ligt voor mij. Kan niet zeggen dat ik nu zo goed in elkaar zit, maar als vrienden had ik juist heel veel aan hem...
Bezigheden heb ik genoeg, niet veel uitgaan enzo helaas, maar genoeg straks om weinig bedenktijd te hebben. Aan zelfkastijding heb ik verder geen behoefte: ik zat en zit hier gewoon fout, dat is wat ik zeg. Ben bereid de consequenties daarvoor te dragen, en ik zal dat in deze situatie waarschijnlijk ook moeten doen.
Edit: ik ben bezig met het formuleren van een gesprek met hem, ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen.
Mag ook minder evilquote:
dat dusquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef Strugglemaster het volgende:
Wat een schuldgevoelens, blijkbaar vind je het heel slecht van jezelf. Als je er zo over denkt, kun je het misschien beter niet doen, word je niet vrolijk van. Zelf zie ik het wat anders. Die man valt misschien wat te verwijten, aangezien hij wellicht zijn vrouw bepaalde beloften heeft gedaan en die nu niet nakomt. Maar voor jou gaat dat niet op, dus imo kun je gewoon je gang gaan zonder schuldgevoel.
Aanvulling op mijn post hierboven, die zag ik nu pas. Als er 1 rol is die jou niet toekomt, dan is het dat jij zijn vriendin gaat vertellen dat je "iets" met hem hebt ("iets" is iets emotioneels voor haar, dat begrijp je al). En al helemaal niet "anoniem".quote:Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Druffel het volgende:
Wat precies in dit topic te zien is, is mijn tweestrijd: aan de ene kant het front van het wel vertellen, aan de andere kant het front van het niet doen. Ik ben er nog niet over uit of ik degene moet zijn die het vertellen moet, maar ik geloof wel dat zij het recht heeft om dit te weten. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik vooral bang ben voor zijn reactie, als ik het vertel aan zijn partner. Als ik het anoniem zou doen denk ik dat hij heel goed weet dat ik het ben geweest.
Overigens, hij heeft mij juist over heel veel problemen van mezelf heen geholpen. Ik denk dat het mede daarom zo moeilijk ligt voor mij. Kan niet zeggen dat ik nu zo goed in elkaar zit, maar als vrienden had ik juist heel veel aan hem...
Bezigheden heb ik genoeg, niet veel uitgaan enzo helaas, maar genoeg straks om weinig bedenktijd te hebben. Aan zelfkastijding heb ik verder geen behoefte: ik zat en zit hier gewoon fout, dat is wat ik zeg. Ben bereid de consequenties daarvoor te dragen, en ik zal dat in deze situatie waarschijnlijk ook moeten doen.
Edit: ik ben bezig met het formuleren van een gesprek met hem, ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen.
Toch is dat erg oneerlijk naar haar toe..quote:Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef tombolafan het volgende:
Wat ik wel vind; jij bent niet de persoon die het zijn vriendin moet vertellen. Je wist van tevoren dat hij een vriendin had, waarom zou je haar dan gaan inlichten? Mocht het zo zijn dat hij (ook) van haar houdt, en hij blijft bij haar en ze worden gelukkig dan is het m.i. niet nodig om haar pijn te doen...
Misschien, maar het is niet haar zaak, niet haar verantwoording.quote:Op zondag 10 april 2011 23:33 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Toch is dat erg oneerlijk naar haar toe..
Ik zou het altijd liever willen weten, zodat ik iig zelf kan beslissen of ik bij iemand wil blijven.
Ah, dat maakt het een stuk duidelijker iddquote:Op zondag 10 april 2011 23:39 schreef quirigua het volgende:
Derde en (voor mij) laatste post. Nu pasen weer nadert en de passionen (die van bach) overal klinken, is de vraag naar verraad (petrus dus) weer actueel. Verraad en trouw zijn tweelingen. Als de haan kraait, kan er verraad zijn, maar vreemd gaan kan ook het begin van iets anders/nieuws/moois ; begin van of afbreken van een relatie, het is gelukt of mislukt ; of zomaar een intermezzo.
Hierboven was zelfs iemand die jou aanbeval in de genade van jezus. Wat die (of dat) ermee te maken heeft is een raadsel - korte oplossing van dat raadsel : heeft er niks mee te maken. Kijk : duizend bloemen bloeien.
Probleem bij vreemdgaan is wel dat erna der dikwijls problemen zijn om op te lossen : wat gebeurt er dan ? Dat is het probleem, de rest zijn verbeelde problemen.
Allerlaatste post dan. Met ironie zal je dit dilemma nooit begrijpen, en met jaloesie ook nooit. Ik zei alleen dat vreemd gaan gebeurt (nogal dikwijls zelfs, kijk om je heen). En : dat het van de partners afhangt, hoe dat verder gaat. En : dat vreemd gaan voor sommigen (velen) een halszaak is, voor anderen een bijzaak. Of je een stevige relatie hebt, hangt niet altijd af van sexueel monogaam zijn - die mening wordt niet door iedereen gedeeld, maar die mening bestaat wel.quote:Op zondag 10 april 2011 23:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah, dat maakt het een stuk duidelijker idd
Ja, ik bedoel meer dat je totaal niks bijdraagt aan dit topic, je geeft alleen een mening ergens over, je komt niet met tips oid voor de TSquote:Op zondag 10 april 2011 23:49 schreef quirigua het volgende:
[..]
Allerlaatste post dan. Met ironie zal je dit dilemma nooit begrijpen, en met jaloesie ook nooit. Ik zei alleen dat vreemd gaan gebeurt (nogal dikwijls zelfs, kijk om je heen). En : dat het van de partners afhangt, hoe dat verder gaat. En : dat vreemd gaan voor sommigen (velen) een halszaak is, voor anderen een bijzaak. Of je een stevige relatie hebt, hangt niet altijd af van sexueel monogaam zijn - die mening wordt niet door iedereen gedeeld, maar die mening bestaat wel.
quote:Op maandag 11 april 2011 00:10 schreef quirigua het volgende:
Srry, je hebt niet begrepen wat ik probeer te zeggen. Korte samenvatting :
[1] vreemd gaan gebeurt, zelfs nogal veel ; dat is niet goedpraten, maar gewoon constatering ;
[2] vreemd gaan wordt veroordeeld, maar hoe komt dat ?
[3] komt in de eerste plaats door jaloesie, de een is bezit van de ander ;
[4] komt ook doordat de een de ander wil domineren ;
[5] komt ook door angst (relatie verliezen), illusies, ongelijkheid binnen de relatie, gaandeweg teleurstelling, "ieder gaat zijn weg" ;
[6] voor mannetjes : 'mooie' vrouwen ; voor wijfjes : stoere mannen, succes, geld, avontuur ; allemaal ongeldige redenen ;
[7] jaloesie is de meest slechte raadgever die er is ;
Remedie : elimineer de jaloesie en de emoties zoals [4,5,6]. Bouw elke relatie op vertrouwen en gelijkwaardigheid, laat er niks tussen het vertrouwen komen. Als dat er is, is al-of-niet-vreemd-gaan niet meer het probleem.
Het geldt nog steeds hoorquote:Op zondag 10 april 2011 23:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel meer dat je totaal niks bijdraagt aan dit topic, je geeft alleen een mening ergens over, je komt niet met tips oid voor de TS
[1] TS doet er goed aan, meester te zijn, of worden, van haar emoties ; dat is helemaal niet zo moeilijk, als je inziet waardoor emoties ontstaan ;quote:Op maandag 11 april 2011 00:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Het geldt nog steeds hoor
Ze wil weten of ze er mee moet stoppen, en of ze het aan zijn vriendin zal vertellen of niet, jij zegt dat ze de jaloezie en emoties weg moet redeneren?Lekker antwoord
![]()
quote:Op maandag 11 april 2011 00:16 schreef Greys het volgende:
Nee, natuurlijk moet jij zijn vriendin niet inlichten . .
Dus dan maar je bek houden? Wat een logica.........quote:Op maandag 11 april 2011 00:16 schreef Greys het volgende:
Nee, natuurlijk moet jij zijn vriendin niet inlichten. Dat is aan hem, daar heb jij je (mijns inziens) totaal niet mee te bemoeien.
Het komt eerlijk gezegd op mij ook een beetje over alsof je dat niet doet 'omdat zij daar recht op heeft', maar uit eigenbelang. Alsof je hoopt dat ze hem dan de straat op schopt en hij dan naar jou rent. Zodat je hem dan voor jezelf hebt.
Het klinkt allemaal heel nobel van je, dat zij er recht op heeft om de waarheid te weten, maar je ging wel willens en wetens met haar man naar bed, dus voor dit soort goeddoenerij is het in mijn ogen een beetje te laat
Ten eerste, dat kan best op een andere toon.quote:Op maandag 11 april 2011 09:26 schreef Devion het volgende:
[..]
Dus dan maar je bek houden? Wat een logica.........![]()
Zoiets heet empathie mens, zou jij totaal in het duister worden gelaten als je partner vreemdgaat? Mijn ex is vreemdgegaan en ben er direct achter gekomen, maar als dat niet geval was, had ik toch echt wel liever dat iemand het aan mij vertelde, desnood de minnaar.
Wat haar motieven zijn is irrelevant.quote:Op maandag 11 april 2011 09:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ten eerste, dat kan best op een andere toon.
Er worden hier meningen gevraagd, bovenstaande is mijn mening, daar hoef jij me niet op aan te vallen, ook al komt het niet overeen met jouw eigen mening
Ten tweede, natuurlijk is het beter als zijn vriendin het weet. Maar dat is aan hem. Of een van haar vriendinnen die wellicht tekenen aan de wand ziet. Of aan haar zelf om er achter te komen.
Ik zeg alleen dat ik het niet aan háár vind (TS dus) om het die vriendin te gaan vertellen.
Ik geloof namelijk niet zo in het 'ze heeft recht op de waarheid' gedeelte van TS. Zo goed als elke vrouw die met een bezette man rommelt - en die het dan ineens de vriendin van die man wil laten weten - doet dat puur uit eigenbelang. En dat moeten ze zelf weten, maar kom er dan ook gewoon voor uit dat je hoopt dat je hem daarna voor jezelf hebt, in plaats van dat 'kijk mij eens het goede doen'. Ik geloof dus persoonlijk (!) niet dat ze het uit empathie doet.
TS: Als je zo graag het juiste wil doen, breek dan gewoon met die man. En doe niet al te moeilijk over dat breken, geen hele gesprekken er over aan gaan, lekker belangrijk dat hij 'het niet leuk gaat vinden'. Het is niet aan jou om hun relatie te gaan fixen, om hem gelukkig te maken/houden, om haar gelukkig te maken. Jij voelt je hier niet (meer) goed bij, dus stop je. En de rest lost hij zelf maar op, hij ging vreemd, niet jij.
Vind je ja?quote:Op maandag 11 april 2011 10:24 schreef Devion het volgende:
[..]
Wat haar motieven zijn is irrelevant.
Je tweede en laatste hebben er alles mee te maken, lekker makkelijk denken, niet mijn relatie, niet mijn probleem. Zij is degene die het vreemdgaat faciliteert, ze heeft het ook haar probleem gemaakt. Ook vanwege het feit dat ze zelf tegen vreemdgaan is. Het was een ander verhaal als ze niet wist dat hij bezet was.quote:Op maandag 11 april 2011 10:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Vind je ja?![]()
Ze heeft het daar anders al het halve topic over.
Ik vind het niet irrelevant, omdat ze er zelf mee 'worstelt', omdat ze het voor zichzelf daarmee een beetje mee lijkt goed te kunnen praten als ze het die vriendin vertelt. Dat heeft wel degelijk te maken met het hele plaatje, haar motieven.
En dan nog, de tweede en de laatste alinea van mijn post hebben daar niets mee te maken.
Ik hoop dat ze er iets aan heeft.
Jeutje, lekker volwassen discussiëren met jouquote:Op maandag 11 april 2011 11:27 schreef Devion het volgende:
lekker makkelijk denken
Je mentaliteit siert je niet
En jij denkt dat ik je geloof? Daggggggg.quote:Op maandag 11 april 2011 11:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Jeutje, lekker volwassen discussiëren met jou![]()
Ik ben zelf niet zo heel lang geleden 'de vriendin van' geweest die ontzettend belazerd is op een heel nare manier, ik ben er zelf achter gekomen en ik (!!!!) had het nooit van die andere meid willen horen. Of jij dat nou prettig vindt of niet, dat is mijn gevoel waar je niets aan kunt veranderen. Ik wilde absoluut niet met die ander geconfronteerd worden en ik zeg totaal niet dat alle vrouwen dat niet willen, maar ga er niet klakkeloos van uit dat het 'het beste voor haar is'.
Maar nogmaals, het gaat hier niet over mij. Ik geef TS mijn persoonlijk mening op basis van dat ik het zelf ook niet van de ander wilde horen. En verder moet jij eens wat minder snel je conclusie klaar hebben over andermans mentaliteit, gebaseerd op een paar regels, zou je goed staan.
TS, succes met je beslissing
Nou, dan heb jij er met weinig mensen over gepraat. De wereld is niet zo zwartwit als jij denkt, en meningen daarover zijn een stuk gevarieerder dan jij denkt. Doe niet zo dwaas om wat je zelf denkt voor alomgeldend te nemen. Je bent de maat der dingen niet, er zijn heus mensen die anders tegen dit soort zaken aankijken dan jij.quote:Op maandag 11 april 2011 12:20 schreef Devion het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik je geloof? Daggggggg.
Van niemand heb ik ooit gehoord dat ze het niet wouden weten(Hypothetische of in het echt), maar jij natuurlijk wel meid!
Lees haar verhaal nog eens, nee nadat het bekend is wil je met de minnaar niet worden geconfronteerd, maar daarvoor weet je er niks van. Was Greys er nooit achter gekomen, denk je dan dat ze hetzelfde(Achteraf) er over denkt?quote:Op maandag 11 april 2011 12:31 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nou, dan heb jij er met weinig mensen over gepraat. De wereld is niet zo zwartwit als jij denkt, en meningen daarover zijn een stuk gevarieerder dan jij denkt. Doe niet zo dwaas om wat je zelf denkt voor alomgeldend te nemen. Je bent de maat der dingen niet, er zijn heus mensen die anders tegen dit soort zaken aankijken dan jij.
Ja. En dat jij dat niet begrijpt is geen enkele reden om aan te nemen dat alle normale mensen er net zo over denken als jij. Zet je oogkleppen nou af, en aanvaard dat mensen andere levensbeschouwingen hebben dan de jouwe.quote:Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef Devion het volgende:
[..]
Lees haar verhaal nog eens, nee nadat het bekend is wil je met de minnaar niet worden geconfronteerd, maar daarvoor weet je er niks van. Was Greys er nooit achter gekomen, denk je dan dat ze hetzelfde(Achteraf) er over denkt?
Ja zeker. En of jij dat nou gelooft vind ik niet zo interessant eigenlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef Devion het volgende:
[..]
Lees haar verhaal nog eens, nee nadat het bekend is wil je met de minnaar niet worden geconfronteerd, maar daarvoor weet je er niks van. Was Greys er nooit achter gekomen, denk je dan dat ze hetzelfde(Achteraf) er over denkt?
Die mentaliteit bedoel ik nou precies, je bevestigt mijn oordeel weer eens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja zeker. En of jij dat nou gelooft vind ik niet zo interessant eigenlijk.
Er zijn meer vrouwen dan jij denkt (of mannen) die dat niet van 'de ander' willen horen.
Je komt er namelijk uiteindelijk toch wel achter, of omdat je wederhelft het zelf niet langer voor zich kan houden, of je voelt aan dat er iets niet klopt, of je hoort het via-via.
Dat geldt absoluut niet voor iedereen, maar heb eens wat meer respect voor andere meningen en gooi het niet meteen op andermans oh zo slechte mentaliteit, dat zou je sieren.
Zullen we het nu gewoon weer over TS en haar dilemma hebben?
En ze wist dat ze fout zat van te voren. Ja het beste is dat de man het verteld, maar denk je werkelijk dat dit gaat gebeuren? En het is makkelijk zeggen, ooh maar jij gaat niet vreemd! Je weet dat hij bezet is en gaat tegen je eigen moreel en verstand in.quote:Op maandag 11 april 2011 14:23 schreef formerjellybean het volgende:
Joh waarom zou zij het moeten vertellen ??? Hij is degene die vreemdgaat , dus als iemand het moet vertellen is hij het.
Ten tweede is eerst is ze er al die tijd mee ingegaan , waarom zou ze nu dan moeten vertellen joh ik heb het met je kerel gedaan.
Het is niet haar plaats om dat te vertellen. Zij moet eerder zorgen dat ze het niet meer doet .
Ik zou het persoonlijk absoluut laten zitten, maar dat was wel duidelijk inmiddels.quote:Op maandag 11 april 2011 14:59 schreef Druffel het volgende:
Of mensen het wel of niet geloven dat ik wil dat ze het weet voor haar of hun goed, daar kan ik niets aan veranderen. Het aan haar vertellen gaat er niet voor zorgen dat hij zich ineens bedenkt en mij zou willen. Dat kan ik met zekerheid zeggen. Dat is dus ook niet wat ik zomaar wil, en het is ook zeker niet zo dat ik het haar uit afgunst zou willen vertellen. Het lijkt me verschrikkelijk om het te horen en ook verschrikkelijk om het niet te horen: daarom twijfel ik of ik me hier wel mee moet bemoeien of het moet laten zitten.
Het ligt wel wat complexer dan dat: ik ben niet degene die begonnen is of het in gang heeft gezet, maar uiteindelijk heb ik het wel toegelaten. Anders was dit niet gebeurd. Wat betreft de beschuldiging heb je kortweg wel gelijk. Conclusie is dus dan dat ik mij er niet meer mee moet bemoeien en er niet meer mee bezig moet zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 15:02 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker laten zitten. Je begon eraan terwijl je wist dat hij een ander had, dus dan moet je nu geen 'spijt' gaan krijgen en het opbiechten omdat je het opeens zo erg vindt voor haar/ hun.
Of het voor jóu waar is moet je zelf bepalenquote:Op maandag 11 april 2011 15:11 schreef Druffel het volgende:
Greys, ik snap wat je bedoeld. Je hebt een waar punt neergezet.
Haha, hij gebruikt je om buiten de deur te neuken en jij voelt je schuldig om hem dat niet te gunnen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:27 schreef Druffel het volgende:
Verder voel ik me ook schuldig naar hem toe. Ik heb het idee dat ik hem iets aandoe als ik nu de boel afkap.
Ik hoop dat hij dat doet.quote:Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef Greys het volgende:
En uiteraard hoop ik dat 'ze' er alsnog binnenkort achter komt, door hem.
Menage a trois heette dat vroeger, toen de dingen nog niet zo ingewikkeld waren, er zijn hele dikke franse romans over geschreven.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Druffel het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij dat doet.
Speknek, mijn visie is met mijn "bril" op niet te begrijpen. Ik snap het zelf ook niet, maar ik voel nog steeds veel voor hem.
Nee, maar t lijkt me dat m,a,t. zo ongeveer begint ?quote:Op maandag 11 april 2011 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Hm. Van een ménage a trois is hier in de verste verten natuurlijk geen sprake.
Ik zie dat niet zo gemakkelijk gebeuren eigenlijk, vanuit een situatie van vreemdgaan. Meer vanuit een situatie van een relatie waarin beide partners een derde erbij willen betrekken die hun beider goedkeuring kan wegdragen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:28 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nee, maar t lijkt me dat m,a,t. zo ongeveer begint ?
Partnerbedrog is de slechts denkbare aanzet tot een toekomstige Menage a trois.quote:Op maandag 11 april 2011 17:28 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nee, maar t lijkt me dat m,a,t. zo ongeveer begint ?
Ik ben het met jou eens dat het niet haar verantwoording is.quote:Op zondag 10 april 2011 23:36 schreef tombolafan het volgende:
Misschien, maar het is niet haar zaak, niet haar verantwoording.Als zij vindt dat het eerlijker is om het te vertellen dan had ze er niet aan moeten beginnen. Als je stoer genoeg bent om een relatie met een bezette man aan te gaan moet je ook stoer genoeg zijn om het ZIJN keuze te laten zijn/blijven of hij het ooit vertelt imo
Als ze niet sterk genoeg is om afstand te nemen van hem vind ik het niet eerlijk als ze zijn vriendin pijn gaat doen om ervoor te zorgen dat hij afstand van haar neemtquote:Op dinsdag 12 april 2011 08:48 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens dat het niet haar verantwoording is.
Hetgeen dat ik voorstel is ook vooral egoistisch. In die zin dat het ervoor zorgt dat ze zichzelf hiervan kan bevrijden, omdat hij ten eerste dan hopelijk afstand van haar neemt en hij ook zijn handen vol heeft aan zijn vriendin die pissed is.
En dan kan Druffel eindelijk beginnen dit te verwerken zonder dat hij af en toe langs wipt.
Ik zou dus aan mezelf denken in deze situatie. Wel vind ik dat het net zo goed zijn probleem is, if you can't stand the heat stay out of the kitchen. Als je vreemdgaat, loop je nou eenmaal het risico dat je partner erachter zal komen en de relatie kapot gaat. Dan moet je ook niet gaan huilen als dat gebeurt.
Anyways, dat is mijn mening
Wat zitten mensen en relaties toch ingewikkeld in elkaar. De meesten vinden vreemd gaan zoooo erg, dat ze er alles (nou jah, hee-eel veel) aan doen om de vreemdganger zwart te maken ; hij moet gestraft ! ; maar dat zal niet helpenquote:
Als jij er heel erg mee zit en er is iemand die je genoeg vertrouwt (liefst iemand die zowel hem als haar niet kentquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:53 schreef Druffel het volgende:
Ik heb besloten dat ik het haar niet ga vertellen. Ik vind nog steeds dat ze het verdient te weten, maar ik denk dat ik me daar niet aan moet wagen. Zelf zou ik het niet willen weten van degene met wie mijn partner vreemd gaat. Verder ken ik enkel hem en hen samen niet, ik kan niet zien wat ik daarmee aanricht. Mijn best doen om hem over te halen het wel te vertellen zal ik wel doen. Het blijft wel zijn keus en hem verraden zou ook alleen maar ten behoeve van mezelf zijn. Ik ben geen goeddoener, en ik moet het ook niet meer proberen. Wat dat betreft heb ik genoeg aangericht.
Zit nog wel erg te twijfelen of ik hier iemand over moet vertellen. Stik bijna in mijn eigen knopen, maar twijfel zo of ik daar iemand anders in moet betrekken. Eigenlijk is het iets van mezelf...
In dit geval weet ik alleen niets van hun relatie af: naar ik weet is deze niet open en wordt vreemdgaan niet gewaardeerd. Daarom is het slecht wat ik doe. In een open relatie, met goedkeuring van beide partners is het anders. Het feit dat hij alles geheim houdt verklaart in dit geval genoeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:12 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ik hoop toch nog dat het ook anders kan. Gegeven het feit dat vreemd gaan zo veel voorkomt, en ervan uitgaande dat je elkaar vertrouwt, moet het toch mogelijk zijn om elkaar ook hierover te raadplegen : "ik wil vreemd gaan", "ik ben vreemd gegaan", "wat vind jij ervan, als ik een keer vreemd ga" ?
Mijn antwoord zou zijn (gegeven elkaars vertrouwen, en dat je iig met elkaar verder wilt) :
"oh, spannend", "oh, hoe was het", "oh, ff over denken".
Het is op zich natuurlijk ook wel logisch dat ze boos op hem wordt; hij doet jou pijn terwijl hij (in haar ogen iig) van twee walletjes eetquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Druffel het volgende:
[..]
In dit geval weet ik alleen niets van hun relatie af: naar ik weet is deze niet open en wordt vreemdgaan niet gewaardeerd. Daarom is het slecht wat ik doe. In een open relatie, met goedkeuring van beide partners is het anders. Het feit dat hij alles geheim houdt verklaart in dit geval genoeg.
Tombolafan, een goede vriendin van mij kent hem wel, maar haar niet. Ik ken haar zelf niet eens. Ik heb mijn vriendin al wel eens wat verteld over de situatie en laatst wat meer laten vallen, ze werd aardig boos. Op hem echter, misschien dat ik het haar vertel als ik weet hoe ik dat aan moet pakken.
Logisch, misschien, maar niet helemaal terecht in mijn ogen. Het aan iemand vertellen die hem niet kent kan niet, er zijn maar een aantal mensen die ik genoeg vertrouw en zij kennen hem. Ik vertrouw de vriendin in kwestie nog mijn leven toe, ik zou het haar nog het snelste vertellen. Het blijft alleen niet ideaal nee...quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het is op zich natuurlijk ook wel logisch dat ze boos op hem wordt; hij doet jou pijn terwijl hij (in haar ogen iig) van twee walletjes eet
Ik zou liever zoiets vertellen aan iemand die geen contact met hem of haar op kan nemen, gewoon uit voorzorg
Niet terecht in jouw ogen, omdat jij hem leuk vindtquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:31 schreef Druffel het volgende:
[..]
Logisch, misschien, maar niet helemaal terecht in mijn ogen. Het aan iemand vertellen die hem niet kent kan niet, er zijn maar een aantal mensen die ik genoeg vertrouw en zij kennen hem. Ik vertrouw de vriendin in kwestie nog mijn leven toe, ik zou het haar nog het snelste vertellen. Het blijft alleen niet ideaal nee...
quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:57 schreef SebasM het volgende:
Waarom voel je je schuldig? Jij bent niet degene die vreemd gegaan is.
Ik kan begrijpen dat je je kut voelt, want je zal diegene nooit voor jezelf hebben. Maar he, het was leuk zolang het duurde toch?
quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je advies zoekt maar dat is niet de goede oplossing. Iedereen beantwoord de vraag vanuit diens eigen normen, waarden en perceptie.
JIJ moet doen waar je je goed bij voelt en er zal op dit moment vast al een keuze zijn die je diep van binnen net iets liever wil dan die andere... DAT is de juiste en die moet je nastreven.
Succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |