abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95279363
I
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:40 schreef Druffel het volgende:
Showme, als antwoord:

[..]

Dat ga ik, nu of, als ik het uitstel, later. Kan beter nu duidelijk doen.
Ik weet niet of dat voor jou ook beter is... Kun je je niet ipv je op hem te focussen op jezelf focussen?
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:41:43 #127
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95279393
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef showme het volgende:
I

[..]

Ik weet niet of dat voor jou ook beter is... Kun je je niet ipv je op hem te focussen op jezelf focussen?
Iets zegt mij dat ze dat allemaal al eens eerder geprobeerd heeft..
There is a long line down from heaven.
pi_95279433
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Als je dit niet sarcastisch bedoelt: graag een verklaring...
pi_95279440
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Nog niet genoeg geprobeerd, nog niet om hulp gevraagd, ze is te bang voor een oordeel van een ander... Maar dat moet ze van zich afzetten. Ze moet meer om zichzelf gaan geven...
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:44:32 #130
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95279507
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:42 schreef Druffel het volgende:

[..]

Als je dit niet sarcastisch bedoelt: graag een verklaring...
Je hebt eerder in dit topic gemeld dat je geprobeerd hebt ermee te stoppen een keer maar dat dit niet gelukt is. Neem aan dat dit ook met de beste voornemens gepaard ging.
pi_95279683
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:44 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Je hebt eerder in dit topic gemeld dat je geprobeerd hebt ermee te stoppen een keer maar dat dit niet gelukt is. Neem aan dat dit ook met de beste voornemens gepaard ging.
Klopt. Is door wat complexiteit en vooral door mij niet goed gegaan. Zelfs al wil ik het met man en macht. Kan dus gerust vertellen dat dit niet gaat werken.

Misschien wel even handig om te vermelden, over een tijdje kan ik voor langere tijd niet veel meer met hem praten, zijn we geen collega's meer voor in ieder geval een tijdje. Ik moet nog even nadenken of ik het er van te voren over moet gaan hebben of dat ik dat laat wachten. Ben zo bang dat ik me er dan helemaal weer in vast draai. Ben een slechte prater, zeker wat dit betreft..

[ Bericht 3% gewijzigd door Druffel op 10-04-2011 00:43:44 ]
pi_95280107
Sterkte meid :) Blijf in iedere geval dicht bij jezelf...
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:57:52 #133
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95280128
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:48 schreef Druffel het volgende:

[..]

Klopt. Vaker zelfs, is door wat complexiteit en vooral door mij niet goed gegaan. Zelfs al wil ik het met man en macht. Kan dus gerust vertellen dat dit niet gaat werken.
Je zit nu in een vicieuze cirkel dus en die zul je moeten doorbreken.

Deze keer moet je iets anders doen dan de vorige keer.

Dat je geen collega's meer zult zijn is wel een voordeel, maar goed.. het is een zwaktebod om ermee te wachten.

Probeer iig te bedenken wat je nu anders gaat doen. Het hoeft niet per se te zijn dat je het haar vertelt. Als je het maar op de 1 of andere manier anders aanpakt nu.
pi_95280165
Bedankt Showme.

LostInSpace, heb je een idee van andere manieren? Ik kan niets anders meer verzinnen namelijk.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:00:41 #135
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95280276
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:58 schreef Druffel het volgende:
Bedankt Showme.

LostInSpace, heb je een idee van andere manieren? Ik kan niets anders meer verzinnen namelijk.
Nope, anders had ik het al geschreven :)

Heel veel sterkte ermee iig.
pi_95280327
Dan moet ik mijn brein wederom extra hard laten kraken. Ook jij bedankt in ieder geval. :)
pi_95280656
Lijkt mij verstandiger dat je het zo snel mogelijk afkapt.

Voor jezelf, je voelt je al schuldig en rot door deze situatie. zolang je door blijft gaan met contact blijft dit ook zo. Tevens lijkt het mij niet gezond voor je eigen, om te weten dat je maar 2de keus bent, aangezien hij niet zijn partner wil verlaten.
hij ziet jou mss meer als FB en voelt zich hier waarschijnlijk ook wel stoer bij. En jij voelt je daardoor rot.

nu je weet dat jullie elkaar een tijd niet meer hoeven te zien, doordat jullie niet meer samen werken, kun je dit goed gebruiken.
Vertel hem gewoon dat het beter is elkaar niet meer te zien, en dat het idd makkelijker gaat als jullie straks niet meer samen werken.

En haar de waarheid gaan zeggen is niet jou taak , maar de zijne. hij is de fout ingegaan. Oke eerlijk gezegd jij ook een beetje, maar jij hebt geen partner, hij wel. Dus voor wat dat betreft is hij vreemdgegaan. Dus hij heeft er net zoveel schuld aan als jou. En alleen jij voelt je nu schuldig.

Veel succes ermee.
pi_95283728
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:50 schreef Druffel het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad sneu en zielig bezig, met hem, maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik heb ook al eens gepost dat ik weet dat ik hier niet heelhuids uit ga komen. Nadat dit opgelost is ga ik daar wel mee aan de slag, mezelf oplappen moet ik toch straks. Showme, bedankt voor je begrip en posts. Toch heeft iedereen een behoorlijk punt: ik laat me wel gebruiken en kom er nu nauwelijks uit ook.......

LostInSpace: scharrels, prima. Alleen geen bezette mensen.
Zet jezelf niet in een slachtofferrol want je jullie zijn beide verkeerd bezig. Tijd om je ervan te bekeren en ermee te stoppen. Als je er echt mee wilt stoppen en spijt hebt en weet dat je kwaad hebt gedaan (gezondigd) en het niet echt lukt, leg je vertrouwen in Jezus. Dat is namelijk wat je in je leven nodig hebt, als je ziet dat je ook ten opzichte van God schuldig bent. Zelf heb ik ook verkeerde dingen in mijn leven gedaan en spijt van ten opzichte van God en de persoon en Jezus heeft mijn straf in mijn plaats daarvoor gekregen en door pure genade ben ik door hem gered en vergeven. Maar aan de andere kant en dat geldt voor iedereen, waarschuwt de bijbel voor mensen die onbekeerd blijven en het offer van Jezus, waardoor ze vergeven kunnen worden afwijzen, voor de hel (voor eeuwig poel van vuur).
pi_95285152
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef ano- het volgende:

[..]

Zet jezelf niet in een slachtofferrol want je jullie zijn beide verkeerd bezig. Tijd om je ervan te bekeren en ermee te stoppen. Als je er echt mee wilt stoppen en spijt hebt en weet dat je kwaad hebt gedaan (gezondigd) en het niet echt lukt, leg je vertrouwen in Jezus. Dat is namelijk wat je in je leven nodig hebt, als je ziet dat je ook ten opzichte van God schuldig bent. Zelf heb ik ook verkeerde dingen in mijn leven gedaan en spijt van ten opzichte van God en de persoon en Jezus heeft mijn straf in mijn plaats daarvoor gekregen en door pure genade ben ik door hem gered en vergeven. Maar aan de andere kant en dat geldt voor iedereen, waarschuwt de bijbel voor mensen die onbekeerd blijven en het offer van Jezus, waardoor ze vergeven kunnen worden afwijzen, voor de hel (voor eeuwig poel van vuur).
Ik zet mezelf niet in de slachtofferrol, omdat ik er zelf bij ben geweest ben ik er zelf schuldig aan, ter herhaling. Ik weet verder niet of je deze post serieus bedoelt (no offence, er wordt op Fok alleen vaak mee gedold), als dat wel zo is, dan bedankt.

Ik ga zo snel mogelijk proberen te praten, dat is het beste denk ik. Wel met een goede voorbereiding, want poeh, dat wordt zwaar. Iemand een snelcursus hiervoor...? ( |:( )
pi_95285155
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:08 schreef ano- het volgende:

[..]

Pleur jij eens op met je dwaze geneuzel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_95285359
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef Druffel het volgende:

[..]

Ik zet mezelf niet in de slachtofferrol, omdat ik er zelf bij ben geweest ben ik er zelf schuldig aan, ter herhaling. Ik weet verder niet of je deze post serieus bedoelt (no offence, er wordt op Fok alleen vaak mee gedold), als dat wel zo is, dan bedankt.

Ik ga zo snel mogelijk proberen te praten, dat is het beste denk ik. Wel met een goede voorbereiding, want poeh, dat wordt zwaar. Iemand een snelcursus hiervoor...? ( |:( )
Ik bedoel dit serieus, want wel of niet een levende relatie met Jezus en gered en vergeven. Maakt namelijk in de eeuwigheid uit, ik kan me niks belangrijkers bedenken.
  zondag 10 april 2011 @ 08:42:08 #142
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_95290566
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:40 schreef Druffel het volgende:
Mja.

Probeer ook leuke dingen voor jezelf te doen. Raak jezelf niet kwijt in dit geneuzel.

Niet dat ik leuke dingen heb gedaan met mijn zaterdagavond :X maar ga uit, do something.
  zondag 10 april 2011 @ 12:06:06 #143
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_95294655
Jee, wat een onstuitbare behoefte aan zelfkastijding heb jij, TS.

Jij hebt geen relatie, je bent vrij om te doen wat je wil, jij hebt geen partner bedrogen. Ik vind je behoefte om jezelf al die schuld aan te praten volkomen overbodig. Eveneens is het al helemaal nergens voor nodig dat jij jezelf bakken vol ellende aanhaalt, door zijn vriendin van jullie avontuurtje te vertellen. Heb je zon hkel aan jezelf, dat je dat overweegt?

Je moet wel jezelf beschermen, en afstand nemen van die knul, omdat jouw gevoelens voor hem te sterk zijn. Hij is het niet waard, en het gaat jou onherroepeijk in grote problemen brengen als je die "liefde" niet los kunt laten.

Je moet beseffen dat jij niet de hoeder van iemands anders relatie kunt zijn en hoeft te zijn.
Hou van jezelf, en neem afstand van die knul.... en dan is er eigenlijk helemaal niks meer aan het handje!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_95321485
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:06 schreef drijfhout het volgende:
Jee, wat een onstuitbare behoefte aan zelfkastijding heb jij, TS.

Jij hebt geen relatie, je bent vrij om te doen wat je wil, jij hebt geen partner bedrogen. Ik vind je behoefte om jezelf al die schuld aan te praten volkomen overbodig. Eveneens is het al helemaal nergens voor nodig dat jij jezelf bakken vol ellende aanhaalt, door zijn vriendin van jullie avontuurtje te vertellen. Heb je zon hkel aan jezelf, dat je dat overweegt?
Onzin, je weet dat iemand bezet is. Hier zijn 2 schuldigen. Ze wist dat hij bezet was. Ok, ze heeft zelf geen relatie, maar voor vreemdgaan heb je 2 mensen voor nodig.

Zij gaf hem de ruimte om vreemd te gaan en als jezelf tegen vreemdgaan bent, moet je zulke dingen niet flikken. Het zou haar sieren om te melden bij die vriendin wat haar vent heeft gedaan. Ze hoef echter niet haar excuses aan te bieden, hooguit aan zichzelf.
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:06 schreef drijfhout het volgende:
Je moet wel jezelf beschermen, en afstand nemen van die knul, omdat jouw gevoelens voor hem te sterk zijn. Hij is het niet waard, en het gaat jou onherroepeijk in grote problemen brengen als je die "liefde" niet los kunt laten.

Je moet beseffen dat jij niet de hoeder van iemands anders relatie kunt zijn en hoeft te zijn.
Hou van jezelf, en neem afstand van die knul.... en dan is er eigenlijk helemaal niks meer aan het handje!
Jij bent zo iemand die liever in het ongewis leeft?

Stel dat jouw vriendin is die achter je rug aan de lopende band vreemdgaat? Dan wil je het ook niet weten?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_95322449
Wat precies in dit topic te zien is, is mijn tweestrijd: aan de ene kant het front van het wel vertellen, aan de andere kant het front van het niet doen. Ik ben er nog niet over uit of ik degene moet zijn die het vertellen moet, maar ik geloof wel dat zij het recht heeft om dit te weten. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik vooral bang ben voor zijn reactie, als ik het vertel aan zijn partner. Als ik het anoniem zou doen denk ik dat hij heel goed weet dat ik het ben geweest.

Overigens, hij heeft mij juist over heel veel problemen van mezelf heen geholpen. Ik denk dat het mede daarom zo moeilijk ligt voor mij. Kan niet zeggen dat ik nu zo goed in elkaar zit, maar als vrienden had ik juist heel veel aan hem...

Bezigheden heb ik genoeg, niet veel uitgaan enzo helaas, maar genoeg straks om weinig bedenktijd te hebben. Aan zelfkastijding heb ik verder geen behoefte: ik zat en zit hier gewoon fout, dat is wat ik zeg. Ben bereid de consequenties daarvoor te dragen, en ik zal dat in deze situatie waarschijnlijk ook moeten doen.

Edit: ik ben bezig met het formuleren van een gesprek met hem, ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen.
pi_95322978
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Druffel het volgende:
Wat precies in dit topic te zien is, is mijn tweestrijd: aan de ene kant het front van het wel vertellen, aan de andere kant het front van het niet doen. Ik ben er nog niet over uit of ik degene moet zijn die het vertellen moet, maar ik geloof wel dat zij het recht heeft om dit te weten. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik vooral bang ben voor zijn reactie, als ik het vertel aan zijn partner. Als ik het anoniem zou doen denk ik dat hij heel goed weet dat ik het ben geweest.

Overigens, hij heeft mij juist over heel veel problemen van mezelf heen geholpen. Ik denk dat het mede daarom zo moeilijk ligt voor mij. Kan niet zeggen dat ik nu zo goed in elkaar zit, maar als vrienden had ik juist heel veel aan hem...

Bezigheden heb ik genoeg, niet veel uitgaan enzo helaas, maar genoeg straks om weinig bedenktijd te hebben. Aan zelfkastijding heb ik verder geen behoefte: ik zat en zit hier gewoon fout, dat is wat ik zeg. Ben bereid de consequenties daarvoor te dragen, en ik zal dat in deze situatie waarschijnlijk ook moeten doen.

Edit: ik ben bezig met het formuleren van een gesprek met hem, ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen.
Ik denk dat je weet wat je moet doen. Als jezelf tegen vreemdgaan bent gaat je later dit opvreten. Voor de reactie hoef je niet ben te zijn, want deze is voorspelbaar en heeft voor jou gelukkig geen nare consquenties.

Probeer haar trouwens te spreken wanneer hij er niet is.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  zondag 10 april 2011 @ 22:42:47 #147
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95323425
Licht zijn vriendin in :P })
pi_95323869
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:42 schreef Mishu het volgende:
Licht zijn vriendin in :P })
Mag ook minder evil :9
- Epicurus
pi_95324259
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef Strugglemaster het volgende:
Wat een schuldgevoelens, blijkbaar vind je het heel slecht van jezelf. Als je er zo over denkt, kun je het misschien beter niet doen, word je niet vrolijk van. Zelf zie ik het wat anders. Die man valt misschien wat te verwijten, aangezien hij wellicht zijn vrouw bepaalde beloften heeft gedaan en die nu niet nakomt. Maar voor jou gaat dat niet op, dus imo kun je gewoon je gang gaan zonder schuldgevoel.
dat dus _O_

Ik heb ooit es een boekje gelezen (hoewel ik er helemaal niet aan toe was !), het kwam uit Amerika en het heette : "Married men make the best lovers".

Verder denk ik, net als struggle- (cit.) hierboven, dat jouw vriendje het zich aan mag trekken (of dat moet ? zie boekje). Jij staat buiten dat dilemma. Eigenlijk denk ik dat dit soort zaken zo opgeblazen is (tussen jaloesie en moord, jaja), dat het sop de kool niet waard is. Take it as it is - casual als je kunt. Probleem ontstaat als je denkt dat het menens kan worden.
pi_95324934
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:27 schreef Druffel het volgende:

Aanvulling op mijn post hierboven, die zag ik nu pas. Als er 1 rol is die jou niet toekomt, dan is het dat jij zijn vriendin gaat vertellen dat je "iets" met hem hebt ("iets" is iets emotioneels voor haar, dat begrijp je al). En al helemaal niet "anoniem".
Je kunt hoogstens proberen hem te overtuigen dat hij er verstandig aan doet om zijn thuisfront op te klaren.

Vreemdgaan is niet zo hee-eel vreemd, kijk om je heen dan weet je het, trouwens nu je er zelf in betrokken bent, ervaar je het zelf. Dat is stap 1.
Stap twee is : nu ff begrijpen dat vreemd gaan erbij hoort, zo als de bijtjes bij de bloemen. Het is maar hoe je ermee omgaat. Ik wil niet zeggen dat het mooi is, fout of kwalijk, ik zeg alleen maar : het bestaat, het gebeurt/ Het gaat erom : hoe ga je er dan mee om.
Voor sommigen is het een halszaak, voor anderen onvergeeflijk, voor sommigen iets wat bdetreurenswaardig is en toch bestaat, voor weinigen is het OK. Ga kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')