abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 09:53:22 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95333175
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen :|W w/
Ja, want dat is lekker relevant hier ook he. De mensen persoonlijke leningen hebben zijn meestal niet de meest snuggere mensen.

Waar was dat nou eens bij, een programma een hele tijd geleden, ging over mensen die dus dikke schulden hadden. Waren allemaal geen heldere lichten. Zat een vrouw bij, die had al een dikke lening die ze niet kon betalen, maar omdat ze ene handicap had ofzo wilde ze dus zo'n fancy scootmobiel, of zo'n 45km autootje, zoiets iig. Wat deed ze? Ze ging een lening aan, zodat ze dat ding kon kopen. En het programma ging dan over de 'ellende' waar die mensen in zaten.

In datzelfde programma was een man, die ook dikke schulden had, en die had geld overgemaakt naar eoa website waar ze verkondigden dat ze je registratie bij de vriendelijke jongens in Tiel konden schrappen 8)7 dan verdien je het toch bijna gewoon, als je daar geld naar gaat overmaken? :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95333186
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen :|W w/
Gisteren was op canvas een documantaire over microcrediten, in bangladesh plegen mensen zelfmoorod omdat de schuldeisers voor 50 dollar hun maar blijven achtervolgens moeten we daar dan naar toe.
  maandag 11 april 2011 @ 09:56:18 #203
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95333247
Zo, nog maar een dagje vrijgenomen, dadelijk eens het tennispark op de hoek uitproberen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 11 april 2011 @ 09:56:43 #204
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95333254
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gisteren was op canvas een documantaire over microcrediten, in bangladesh plegen mensen zelfmoorod omdat de schuldeisers voor 50 dollar hun maar blijven achtervolgens moeten we daar dan naar toe.
Binnenkort gaan WBV's knokploegen inhuren om de massale achterstanden te innen. Als Xeno niet betaald, dan hakt Tony de Timmeraar er een vingertje of een teentje af...:X
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95333300
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Binnenkort gaan WBV's knokploegen inhuren om de massale achterstanden te innen. Als Xeno niet betaald, dan hakt Tony de Timmeraar er een vingertje of een teentje af...:X
Xeno is net zo'n burgerlul als wij zijn en betaald gewoon netjes elke maand op tijd zijn huur/hypotheek, hij is toch geen axfiscia. ;)
pi_95333439
quote:

[..]

Ooh ik vind het schuldsaneringstraject heel geschikt om mensen weer schuldenvrij te maken, helaas zijn ze niet overal ter wereld zo 'makkelijk' met het kwijtschelden van schulden. Ik weet niet wie precies de kredietverstrekker is bij deze microkredieten, maar het zal wel bekend zijn bij de financiers dat er grote risico's en kansen aan kleven?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95333480
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Xeno is net zo'n burgerlul als wij zijn en betaald gewoon netjes elke maand op tijd zijn huur/hypotheek, hij is toch geen axfiscia. ;)
Ik heb er ook geen enkele moeite mee om mijn huur te betalen, je betaald de bakker toch ook voor zijn brood? In tegenstelling tot sommigen die huur betalen zien als het weggooien van geld beschouw ik het gewoon als kosten voor onderdak :)

In het geval van Asfyxia ligt het anders... die dacht oprecht zijn pandje gekraakt te hebben O-)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 10:09:08 #208
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95333565
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:

Ik heb er ook geen enkele moeite mee om mijn huur te betalen, je betaald de bakker toch ook voor zijn brood? In tegenstelling tot sommigen die huur betalen zien als het weggooien van geld beschouw ik het gewoon als kosten voor onderdak :)
Oh shit! Je bedoeld te zeggen dat je huis gewoon bedoeld is om in te wonen en dat je daar best toe bereid bent om voor te betalen? En het dus niet als speculatieobject ziet?
Ik denk Xeno... dat je het licht gezien hebt. Gefeliciteerd! Ik ben trots op je!
pi_95333607
020 is anders :Y

quote:
Kolossaal financieringsprobleem Amsterdams erfpachtgrond dreigt
Uitgegeven: 08-04-2011 (11:02) | Woningmarkt

De gemeente Amsterdam stelt een onderzoek in naar het huidige systeem van gronduitgifte in erfpacht. Het onderzoek is ingesteld nadat eerder bleek dat twee particuliere woningkopers geen hypotheeklening kregen voor een woning die op gemeentelijke erfpachtgrond staat. Daarmee dreigt nu ruim 80% van alle 100.000 koopwoningbezitters in Amsterdam te worden getroffen.

bron: vastgoedjournaal.nl
80%? Dat is best veel...

De prijzen van woningen op deze unieke locatie zouden toch nooit gaan dalen :?

quote:
Woningprijzen Amsterdam flink gedaald

De prijzen van koopwoningen in Amsterdam zijn in het afgelopen kwartaal stevig gedaald. De gemiddelde prijs van een woning is 242.000 euro, wat een daling betekent van bijna 3 procent vergeleken met eind 2010.

Dit blijkt uit de vanmorgen gepresenteerde kwartaalcijfers van de NVM. Ten opzichte van de prijzen een jaar geleden was er sprake van een lichte daling, namelijk een teruggang van 1,6 procent.

Appartementen
De prijsdalingen van appartementen in de stad waren gelijk aan die van andere woningen. Een appartement kost gemiddeld 224.000 euro, 6.000 euro minder dan eind vorig jaar.

Makelaarsvereniging Amsterdam
Eefje Voogd, voorzitter van de Makelaarsvereniging Amsterdam (MVA), wijt de daling van de woningprijzen aan een doorgaans slap eerste kwartaal. En aan de verder teruggelopen financieringsmogelijkheden. ''Door het gedaalde aanbod steeg de krapte op de huizenmarkt in de stad. Gewoonlijk leidt minder aanbod tot prijsstijging, maar in deze markt niet. Het geld ontbreekt, de klant wil wel.''

Minder woningen te koop
Eind 2010 stonden bijna 6.400 woningen te koop in de stad, nu 6.100. Volgens Voogd leidde het krappere aanbod tot hogere vierkantemeterprijzen in het lagere segment. Die namen voor appartementen - goed voor 85 procent van de markt - toe met 4,5 procent.

Minder transacties
Het aantal transacties viel tegen. Er werden dit kwartaal bijna 14 procent minder appartementen verkocht - dat is 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

Minder hypotheekmogelijkheden
Voogd verklaart de teruggang van verkopen uit de verscherpte leningsvoorwaarden van banken. ''Dat leidde tot een eindsprint vorig jaar, toen de kopers de nieuwe regelgeving voor wilden zijn.'' Voogd vindt het zorgelijk dat de hypotheekvoorwaarden scherper worden. ''Elk kwartaal komt er wat bij. Per 1 januari zijn de voorwaarden voor de financiering van huizen met een Nationale Hypotheekgarantie aangescherpt. In augustus mogen ook kopers zonder NHG-garantie niet meer dan de helft van de hypotheek aflossingsvrij lenen.''

Geen hypotheek bij erfpacht
Vorige week bleken banken sommige huizen niet te willen financieren omdat die op erfpachtgrond van de gemeente Amsterdam staan. Voogd signaleert uit de dagelijkse praktijk dat banken steeds moeilijker doen. Veel woningen die lang te koop stonden, zijn volgens Voogd uit de markt gehaald. ''Die huizen waren te duur. De eigenaren hebben dat ook begrepen.''

Landelijke woningmarkt
Landelijk daalden de huizenprijzen nauwelijks, 1 procent in het laatste kwartaal tot 227.000 euro, en een teruggang van 1,6 procent vergeleken met een jaar geleden. Het aantal verkopen liep wel fors terug, namelijk met 14,3 procent. Het verlies in omzet was landelijk gelijk aan de teruggang in Amsterdam. Ook de tijd dat een woning te koop staan stijgt landelijk: 135 dagen eind vorig jaar, tegen 145 dagen nu, bijna een half jaar.

Bron: www.parool.nl
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 10:13:34 #210
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95333675
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:10 schreef xenobinol het volgende:

De prijzen van woningen op deze unieke locatie zouden toch nooit gaan dalen :?
Jij denkt dat over 30 jaar de prijzen daar lager liggen dan nu?
pi_95334042
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:

Jij denkt dat over 30 jaar de prijzen daar lager liggen dan nu?
Nee dat niet, maar voorlopig zullen ze wel blijven dalen. Toch 'vervelend' als je momenteel wilt verkopen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 10:28:40 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95334112
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar voorlopig zullen ze wel blijven dalen. Toch 'vervelend' als je momenteel wilt verkopen.
True, true. Dan moet je dus even niet verkopen. of je verlies nemen. Je kunt niet alles hebben in het leven :)
pi_95334620
Terrorizer heeft ook een goed weekend gehad.

Vrijdag een BBQ gehad met wat vrienden, met een paar die een 'starters' woning hebben gekocht. Een 3 kamer appartement van 80m2 in de stad. Komen ze erachter dat je geen ander huis kunt financieren met de 'overwaarde' (voor zover die er is, gekocht in 2008). Het appartement moet eerst verkocht zijn. Er staan in hetzelfde complex nog woningen te koop welke nog v.o.n. zijn en een fikse korting...

Zaterdag werden we opgezocht door de zoon van onze buurvrouw. Er werd mij en mijn vriendin gevraagd wij interesse hadden in 2 huizen die hij voor familie wilde verkopen. Het eerste huis is de huis van de buurvrouw, zij heeft haar huis te koop gezet omdat ze is verhuist naar een verzorgingsopvang.

En de tweede woning is van zijn schoonouders die al een ander woning hebben gekocht, en dus hun huidige woning te koop hebben gezet.

Het zijn beiden wel nette woningen en haalbaar (lees: financierbaar + groot deel zelf gespaard). Maar 1 gedachte houdt mij echt tegen.

Ik zie en weet heel goed hoe mijn ouders hun woning afbetaald hebben gekregen, door jaren hard te werken in hun eigen onderneming. Hun inkomen is ook 2 keer zo hoog dan die van mij en mijn vriendin samen, en zij kochten een huis voor 149.000 in 1999.

Waarom zou ik danmet de helft van hun inkomen een huis kopen die 2x zo duur is?
Echt omdat alleen huren duurder zou zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95334703
Dan blijf je toch nog langer thuis wonen, je moet niets. :D
pi_95334704
quote:

[..]

Goede tip, die ga ik vanavond even kijken. Canvas Panorama toch?

Vond het altijd ook een vreemde zaak. Mensen die nauwelijks vermogen hebben op te scheppen met een negatief vermogen.. :N
  maandag 11 april 2011 @ 10:51:19 #216
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95334822
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 10:45 schreef Terrorizer het volgende:
Waarom zou ik danmet de helft van hun inkomen een huis kopen die 2x zo duur is?
Zou ik ook niet doen nee. Gewoon lekker gaan huren. Je woont tenslotte nog thuis, hebt nog nooit zelf gekookt en de was gedaan, je eigen zaakjes geregeld of eigenlijk ooit echt geleefd.
Beter om dus eerst even te gaan huren en kijken of je dat wel allemaal aan kan. Kans lijkt me groot dat het je allemaal wat zwaar valt en dan wil je snel terug naar mams kunnen. Dan is huren uiteraard veel beter.
Als je slim bent schrijf je je snel in bij een WBV. Dan kun je nog 5-10 jaar lekker thuis wonen en dan heb je genoeg puntjes om direct te kunnen scheefhuren :)
pi_95334833
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Dan blijf je toch nog langer thuis wonen, je moet niets. :D
Effectief woon maar eigenlijk ook 'alleen' in het huis.
Mijn ouders werken in de horeca.

Zo ziet een dag eruit:
Als ik op sta s'ochtends, dan slapen zij nog.
Ben ik terug van kantoor, dan zijn zij op de zaak.
Komen zij terug, dan slaap ik alweer.

En zo gaat het dan verder... en is het daarom ook goed te doen. ;)
  maandag 11 april 2011 @ 10:51:53 #218
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95334842
Voor Xeno die stelt dat je aan inflatie niets hebt. Ook nu stijgen de salarissen dus Xeno. Ongeveer gelijk aan de huurverhoging...

http://www.nu.nl/economie/2489286/lichte-stijging-cao-lonen.html
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 11 april 2011 @ 10:52:58 #219
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95334866
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Terrorizer het volgende:

[knip, standaard "ik woon eigenlijk op mijzelf hoor en ik heb geen regeltjes"-verhaaltje van een thuiswoner die niet beter weet]
Tuurlijk jochie :')
Wat zeur je hier dan allemaal? Lekker thuis blijven wonen! :W
pi_95334875
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen nee. Gewoon lekker gaan huren. Je woont tenslotte nog thuis, hebt nog nooit zelf gekookt en de was gedaan, je eigen zaakjes geregeld of eigenlijk ooit echt geleefd.
Beter om dus eerst even te gaan huren en kijken of je dat wel allemaal aan kan. Kans lijkt me groot dat het je allemaal wat zwaar valt en dan wil je snel terug naar mams kunnen. Dan is huren uiteraard veel beter.
Als je slim bent schrijf je je snel in bij een WBV. Dan kun je nog 5-10 jaar lekker thuis wonen en dan heb je genoeg puntjes om direct te kunnen scheefhuren :)
Dat doe ik dus wel allemaal zelf. Denk dat ik anders inderdaad wel al lang weggekicked ben.

En bijdrage leveren aan het huishoudboekje doe ik ook..
  maandag 11 april 2011 @ 10:53:57 #221
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95334904
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat doe ik dus wel allemaal zelf. Denk dat ik anders inderdaad wel al lang weggekicked ben.

Dus je ouders lossen hun hypotheek af met jou inkomen?

Edit; Zie het maar als huren, dat is volgens sommige hier beter...
and made it rain upward
  maandag 11 april 2011 @ 10:54:18 #222
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95334917
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wow, wat ben jij zelfstandig zeg! :o

_O-
pi_95334989
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Er is geen hypotheek meer op het huis, het is meer gas water , electra dat soort dingen.
  maandag 11 april 2011 @ 10:56:38 #224
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95335000
Ik huur nu een riant hoekhuis voor 600 EUR. Daar kan ik niet van kopen. Ik woon aan de grens. Als ik geld heb om te kopen, laat ik een huis bouwen over de grens. Of er moet echt nog een harde crash komen.

Mijn pa heeft in '96 een groot herenhuis gekocht, opgeknapt, en door hard te werken in 3 jaar afbetaald. Omdat hij, als het minder ging in de zaak, er toch nog wilde blijven wonen. Dus nul woonlasten. Dat is wel tof natuurlijk.
pi_95335007
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Terrorizer het volgende:

Ja idd panorama had die docu. Het ging over de negatieve kanten van microkredieten en wat malversaties bij de grote verstrekker in india die westers geld doorgelsuisd heeft naar andere ondernemingen van hem. Waardoor noorwegen of zwede4n over de flos was, maar andere europesche landen het niet inzien dat er iets niet klopt in die organisatie.
pi_95335030
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-
Ach ja, dat ligt ook maar aan de definitie van 'zelfstandig'.
pi_95335182
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Edit; Zie het maar als huren, dat is volgens sommige hier beter...
Zo kan je het ook zien. Ik huur gewoon mijn eigen kamer (zolder). :)
  maandag 11 april 2011 @ 11:02:31 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335216
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:57 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ach ja, dat ligt ook maar aan de definitie van 'zelfstandig'.
Van Dale:
Zelf.stan.dig, bn, bw: Op zichzelf, d.i. door eigen kracht, bestaand en handelend

Bij je ouder in een door hun gekocht en afbetaald huis is dus niet zelfstandig, niet op jezelf en niet door eigen kracht. Maakt mij verder niet uit hoor, je moet lekker doen wat je wilt doen. Als jij bij je ouders wilt wonen is dat prima, lekker goedkoop en makkelijk. Maar probeer het dan niet anders te noemen dan het is.
Je woont gewoon bij je mamma. Da's dus niet zelfstandig :')
pi_95335246
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Van Dale:
Zelf.stan.dig, bn, bw: Op zichzelf, d.i. door eigen kracht, bestaand en handelend

Bij je ouder in een door hun gekocht en afbetaald huis is dus niet zelfstandig, niet op jezelf en niet door eigen kracht. Maakt mij verder niet uit hoor, je moet lekker doen wat je wilt doen. Als jij bij je ouders wilt wonen is dat prima, lekker goedkoop en makkelijk. Maar probeer het dan niet anders te noemen dan het is.
Je woont gewoon bij je mamma. Da's dus niet zelfstandig :')
Ok, ik ben bij mamma en nu?
  maandag 11 april 2011 @ 11:07:56 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335393
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:03 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ok, ik ben bij mamma en nu?
Niets. Lekker blijven wonen :)
pi_95335440
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Sjabba het volgende:
Voor Xeno die stelt dat je aan inflatie niets hebt. Ook nu stijgen de salarissen dus Xeno. Ongeveer gelijk aan de huurverhoging...

http://www.nu.nl/economie/2489286/lichte-stijging-cao-lonen.html
Wederom? Wat heb je dan aan inflatie? Als je spaargeld hebt dan heb je helemaal niets aan inflatie.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:10:36 #232
16180 crew  CoolGuy
pi_95335483
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wederom? Wat heb je dan aan inflatie? Als je spaargeld hebt dan heb je helemaal niets aan inflatie.
Dus eigenlijk zeg je dat je gewoon gehuurd moet wonen, en verder geen rooie cent over over moet hebben aan het eind van de maand, dus ook geen spaargeld moet hebben, en dat je het niet beter dan dat voor elkaar kunt hebben?
pi_95335491
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Vond het altijd ook een vreemde zaak. Mensen die nauwelijks vermogen hebben op te scheppen met een negatief vermogen.. :N
is die nog ergens terug te zien dan?
pi_95335500
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-
Zeg Whuzz.... dat geld dat jij geleend hebt om je woning te kopen? Dat is toch wel het ultieme teken van zelfstandigheid niet :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95335584
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je gewoon gehuurd moet wonen, en verder geen rooie cent over over moet hebben aan het eind van de maand, dus ook geen spaargeld moet hebben, en dat je het niet beter dan dat voor elkaar kunt hebben?
Het is werkelijk 'fantastisch' hoe jij dat uit mijn antwoord kan opmaken ^O^
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:16:42 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_95335679
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is werkelijk 'fantastisch' hoe jij dat uit mijn antwoord kan opmaken ^O^
Nee ik kan dingen met elkaar combineren.

Het is uitermate duidelijk dat jij geen fan bent van huizen kopen, daar ben jij heel duidelijk in, dus huren is the way to go. Sparen heeft ook geen zin, gezien inflatie. Dus niet sparen is de way to go. Dat betekent dat je aan het eind van de maand wel je geld op moet hebben, anders spaar je dus wel en spaargeld is niet zinnig, want wederom, inflatie.

Dus, de conclusie is dan dus dat je gewoon moet huren en geen cent moet overhouden aan het eind van de maand.

En daar staat dan nog een ? achter, maar die heb je voor het gemak maar even genegeerd.
pi_95335709
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Owh shit, heb het verward met Tegenlicht. Ik zal het proberen ergens op te duiken vanavond. Anders jammer. :(
pi_95335747
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:18 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Owh shit, heb het verward met Tegenlicht. Ik zal het proberen ergens op te duiken vanavond. Anders jammer. :{
pi_95335754
Het was de documantaire "Caught in Micro Debt".
  maandag 11 april 2011 @ 11:21:02 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335778
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeg Whuzz.... dat geld dat jij geleend hebt om je woning te kopen? Dat is toch wel het ultieme teken van zelfstandigheid niet :')
Inderdaad. Ik draag namelijk zelf verantwoordelijkheid over de maandlasten. Als ik niet betaal dan gooit de bank me uit mijn huis toch? Niemand die me dan komt helpen. Dat noem ik zelfstandig.
Ik denk dat als Terrorizer niet betaald zijn mamma hem gewoon nog eten geeft hoor. Dat is dus niet zelfstandig. :)
pi_95335901
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:16 schreef CoolGuy het volgende:

Nee ik kan dingen met elkaar combineren.
Het is je dus volledig ontgaan dat ik geen voorstander ben van inflatie?

quote:
Het is uitermate duidelijk dat jij geen fan bent van huizen kopen, daar ben jij heel duidelijk in, dus huren is the way to go. Sparen heeft ook geen zin, gezien inflatie. Dus niet sparen is de way to go. Dat betekent dat je aan het eind van de maand wel je geld op moet hebben, anders spaar je dus wel en spaargeld is niet zinnig, want wederom, inflatie.
Ik ben juist een groot voorstander van sparen en een tegenstander van het lenen van goedkoop geld (voornaamste oorzaak monetaire inflatie imo), inflatie i.c.m. een lage spaarrente resulteert in een koopkracht afname van je gespaarde vermogen.

quote:
Dus, de conclusie is dan dus dat je gewoon moet huren en geen cent moet overhouden aan het eind van de maand.

En daar staat dan nog een ? achter, maar die heb je voor het gemak maar even genegeerd.
Foute conclusie dus... misschien moet je gewoon doorgaan met dingen negeren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95335929
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Whuzz het volgende:

Inderdaad. Ik draag namelijk zelf verantwoordelijkheid over de maandlasten. Als ik niet betaal dan gooit de bank me uit mijn huis toch? Niemand die me dan komt helpen. Dat noem ik zelfstandig.
Ik denk dat als Terrorizer niet betaald zijn mamma hem gewoon nog eten geeft hoor. Dat is dus niet zelfstandig. :)
Dan ken jij de mamma van Terrorizer nog niet :N
I'll sing you a lullaby.
pi_95335987
Ik denk dat trouwens polygamie een oplossing is voor de huizenmarkt. Meerdere inkomens voor een hypotheek, weer hogere huizenprijzen en meer hete sex. :D
pi_95336022
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Oh noo.. Houden zo.
  maandag 11 april 2011 @ 11:35:48 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95336180
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij wel kennelijk? Weet de pappa van Terrorizer daar van? :o
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:37:30 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_95336225
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is je dus volledig ontgaan dat ik geen voorstander ben van inflatie?
Nee. maar dat beweer ik ook niet. Jij stelde dat spaargeld niet handig is icm inflatie. Dus IF inflatie, THEN beter no spaargeld.

quote:
Ik ben juist een groot voorstander van sparen en een tegenstander van het lenen van goedkoop geld (voornaamste oorzaak monetaire inflatie imo), inflatie i.c.m. een lage spaarrente resulteert in een koopkracht afname van je gespaarde vermogen.
Dat zeg ik. Als je spaart is prima, maar als er sprake is van inflatie en een lage spaarrente dan heb je wel spaargeld maar daar heb je niks aan, dus kun je het beter niet hebben op dat moment.

quote:
Foute conclusie dus... misschien moet je gewoon doorgaan met dingen negeren :)
Mwah ik negeer niet zo heel veel dingen hoor. Door dingen te negeren kun je vanalles mis lopen. Stel nou dat ik het belang van een opleiding genegeerd had, dan had ik nu in een huurhuis gezeten zonder de mogelijkheid een huis te kopen.

zie je nou hoe makkelijk het is om een beetje te flamen? het voegt alleen zo weinig toe.
  maandag 11 april 2011 @ 11:43:30 #247
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95336429
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb eens gesteld dat danzkij inflatie je maandlasten makkelijker zijn op te brengen. Zeker als je koopt en je rente lang vast zet. Huren wordt elk jaar duurder. Jij stelde dat jij bij inflatie heus niet altijd een stijging van de salarissen hebt. Bij deze dus wederom een stijging in zelfs een mindere economie.

Je snapte heus wel dat ik dit bedoelde.
Salarisstijging van een huurder gaat op aan de huurverhoging, van een verstandige koper is het extra (alhoewel nuts ziektekosten wel gewoon hard doorstijgen).
and made it rain upward
pi_95336447
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

Nee. maar dat beweer ik ook niet. Jij stelde dat spaargeld niet handig is icm inflatie. Dus IF inflatie, THEN no spaargeld.
Zo zwart wit moet je het als spaarder niet zien, zulke voorwaardelijke keuzes zijn enkel voor leners. IF ik niet gespaard heb en dus niet kan kopen THEN lenen.

quote:
Dat zeg ik. Als je spaart is prima, maar als er sprake is van inflatie en een lage spaarrente dan heb je wel spaargeld maar daar heb je niks aan, dus kun je het beter niet hebben op dat moment.

Aan geld heb je uberhaupt nooit iets, maar wat je er mee kan kopen kan wel nuttig zijn.

quote:
Mwah ik negeer niet zo heel veel dingen hoor. Door dingen te negeren kun je vanalles mis lopen. Stel nou dat ik het belang van een opleiding genegeerd had, dan had ik nu in een huurhuis gezeten zonder de mogelijkheid een huis te kopen.
Geloof me... jij negeert een hele hoop informatie. Ieder zijn hersenen filteren constant op de sensorische informatie de je voorgeschoteld krijgt. Zo beschik jij kennelijk over smalbandige filters waarin enkel bepaalde concepten geaccepteerd worden als acceptabel. Dat kan handig zijn voor sommigen maar ik ben daar niet zo content mee :)

quote:
zie je nou hoe makkelijk het is om een beetje te flamen? het voegt alleen zo weinig toe.
Flamen? ik ben me van geen kwaad bewust :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 11:45:59 #249
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95336511
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:44 schreef xenobinol het volgende:

Jij huurt vrijwillig een huis in Flevoland. Van enige toerekeningsvatbaarheid kan hoe dan ook geen sprake zijn lijkt me :P
pi_95336709
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Sjabba het volgende:

Ik heb eens gesteld dat danzkij inflatie je maandlasten makkelijker zijn op te brengen. Zeker als je koopt en je rente lang vast zet. Huren wordt elk jaar duurder. Jij stelde dat jij bij inflatie heus niet altijd een stijging van de salarissen hebt. Bij deze dus wederom een stijging in zelfs een mindere economie.

Je snapte heus wel dat ik dit bedoelde.
Salarisstijging van een huurder gaat op aan de huurverhoging, van een verstandige koper is het extra (alhoewel nuts ziektekosten wel gewoon hard doorstijgen).
Inflatie is alleen een heugelijk feit voor mensen die tot hun oogkassen toe in de schulden zitten, voor een ieder die spaart is het een vorm van diefstal. Deze diefstal word veroorzaakt door het onevenwichtige effect van het creëren van teveel goedkoop geld. Door het overaanbod van geld daalt de waarde van alle andere uitstaande schulden. Als geld niet meer schaars is dan is het geen geld meer, een probleem uiteraard zodra er minder kredieten worden verstrekt dan kan het omgekeerde zich voordoen. Momenteel word er een stuk minder krediet verschaft en ik sluit daardoor een deflatoir scenario nog steeds niet uit. Sterker nog... de laatste jaren hebben we al heel wat deflatie gezien. Duurzame goederen zijn fors goedkoper geworden, alleen die kosten die je niet kan omzeilen blijven oplopen... het zal je niet verbazen dat dit juist kosten zijn waarbij onze roverheid een grote vinger in de pap heeft :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95336733
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef Whuzz het volgende:

Jij huurt vrijwillig een huis in Flevoland. Van enige toerekeningsvatbaarheid kan hoe dan ook geen sprake zijn lijkt me :P
Het staat een ieder vrij zich aan zulke waanzin over te geven ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_95336815
Teveel sparen is toch helemaal niet goed voor de economie xeno, geld moet rollen.
pi_95337158
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef Basp1 het volgende:
Teveel sparen is toch helemaal niet goed voor de economie xeno, geld moet rollen.
Geld moet rollen maar als het te snel gaat rollen (lees: niets meer sparen en alleen maar lenen) dan gaat het ook bergafwaarts met de economie. In dat scenario zitten we momenteel, we zijn met zijn allen zoveel schulden aangegaan dat mensen voornamelijk bezig zijn met afbetalen. Je kan het geld nog wel goedkoper maken maar niemand wil het meer lenen omdat ze geen 'ruimte' meer hebben. Het gevolg is een negatieve terugkoppeling op de economie. Mensen gaan minder geld uitgeven en daardoor gaan de prijzen van 'niet noodzakelijke' goederen en diensten onderuit. De banken verlenen ook steeds minder consumptief krediet en de uitgifte van hypotheken blijft ook fors achter... wie vermoed dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de werkgelegenheid leeft buiten de realiteit. Lenen-lenen, betalen-betalen w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 12:10:17 #254
324665 meth77
to do or not to do
pi_95337339
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geld moet rollen maar als het te snel gaat rollen (lees: niets meer sparen en alleen maar lenen) dan gaat het ook bergafwaarts met de economie. In dat scenario zitten we momenteel, we zijn met zijn allen zoveel schulden aangegaan dat mensen voornamelijk bezig zijn met afbetalen. Je kan het geld nog wel goedkoper maken maar niemand wil het meer lenen omdat ze geen 'ruimte' meer hebben. Het gevolg is een negatieve terugkoppeling op de economie. Mensen gaan minder geld uitgeven en daardoor gaan de prijzen van 'niet noodzakelijke' goederen en diensten onderuit. De banken verlenen ook steeds minder consumptief krediet en de uitgifte van hypotheken blijft ook fors achter... wie vermoed dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de werkgelegenheid leeft buiten de realiteit. Lenen-lenen, betalen-betalen w/
naast schulden hebben we ook nog verplichtingen, bijna hetzelfde , met dat verschil dat je verplichtingen vaak niet zelf veroorzaakt hebt, zoals.
De kolossale staatsschuld,
De AOW lasten voor de babyboomgeneratie,
De zorg lasten voor idem,
De door de overheid opgerichtte kartels van zorgverzekeraars en hypotheekbanken die steeds meer geld gaan kosten
De Milieu-zorg
  maandag 11 april 2011 @ 12:10:23 #255
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95337344
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Geld moet rollen is zo'n dooddoener.

Voor mijn economie is sparen heel goed. Misschien niet voor de 20% van de Nederlanders die in de bancaire sector werken.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95337380
quote:

wie vermoed dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de werkgelegenheid leeft buiten de realiteit. Lenen-lenen, betalen-betalen w/
Dan zou dit toch allang aan de gang moeten zijn sinds 2008, maar de werkgelegenheid in NL heeft er toch nog niet veel onder geleden. Dus zaten wij als NL wel tot onze oogkassen geleend? Het is hier geen VS waar mensen alles op krediet kopen, en als het krediet op is een andere creditcard aanvragen om weer een volgend gat te creeren om het oude gat mee op te vullen.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 12:11:21 #257
16180 crew  CoolGuy
pi_95337381
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:44 schreef xenobinol het volgende:
Zo zwart wit moet je het als spaarder niet zien, zulke voorwaardelijke keuzes zijn enkel voor leners. IF ik niet gespaard heb en dus niet kan kopen THEN lenen.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet lezen, maar beweer je hier nu dat je spaart tot je een huis volledig kunt kopen. Dus dat je 200.000 euro bijvoorbeeld bij elkaar spaart voor je een huis koopt?

quote:
Aan geld heb je uberhaupt nooit iets, maar wat je er mee kan kopen kan wel nuttig zijn.
Sjonge jonge jonge zeg, wil je nou per se het laatste woord hebben of wat probeer je nou te bereiken met bovenstaande opmerking? Je trapt een open deur in, ik heb al een aantal keren geroepen dat geld op zich geen doel is, maar een middel.

quote:
Geloof me... jij negeert een hele hoop informatie. Ieder zijn hersenen filteren constant op de sensorische informatie de je voorgeschoteld krijgt. Zo beschik jij kennelijk over smalbandige filters waarin enkel bepaalde concepten geaccepteerd worden als acceptabel. Dat kan handig zijn voor sommigen maar ik ben daar niet zo content mee :)
ja, en je snapt dan dat jij precies hetzelfde doet als dat een onbewust proces is? Overigens, als het een bewust proces is doe je dat ook want dat is goed te merken in deze topicreeks. Ik denk dat ik minder negeer dan jij denkt. Ik snap wel dat je dat denkt en waarom je dat denkt, maar ik denk ook dat je beter eerst naar jezelf kunt kijken :)

quote:
Natuurlijk niet :)
pi_95337493
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou dit toch allang aan de gang moeten zijn sinds 2008, maar de werkgelegenheid in NL heeft er toch nog niet veel onder geleden. Dus zaten wij als NL wel tot onze oogkassen geleend? Het is hier geen VS waar mensen alles op krediet kopen, en als het krediet op is een andere creditcard aanvragen om weer een volgend gat te creeren om het oude gat mee op te vullen.
Men leent hier anders redelijk wat voor het huis.
pi_95337560
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef Basp1 het volgende:
Onzin.

Dacht je nou echt dat banken je spaarcenten in een oude sok wegleggen voor je?

Leen je geld aan de bank via een spaarrekening en ze laten het rollen richting oa wapenproducenten en andere industrie.

Geld dat rolt voor investeringen is vaak toch wat productiever dan geld dat rolt voor consumptie, nietwaar?
pi_95338367
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:16 schreef GoudIsEcht het volgende:

Geld dat rolt voor investeringen is vaak toch wat productiever dan geld dat rolt voor consumptie, nietwaar?
Dus het is heel goed om een huis te kopen, want dat is een investering, en geen consumptie artikel. :D
pi_95338511
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus het is heel goed om een huis te kopen, want dat is een investering, en geen consumptie artikel. :D
Alleen nu even niet, slecht instapmoment. :s)
pi_95338643
quote:
12s.gif Op maandag 11 april 2011 12:42 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Alleen nu even niet, slecht instapmoment. :s)
Ach het is volgens deze reekse volgens sommige mensen al 10 jaar een slecht instapmoment. Misschien kunnen we dan beter investeren in doodskisten omdat dit wel een goede investering is. Weet je wel hoeveel babyboomers de komende 30 jaar gaan overlijden, er zal vast wel een tekort aan die kisten gaan ontstaan. :+
pi_95338835
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Basp1 het volgende:

Het is hier ook aan de gang, het is dat de overheid zich dagelijks voor 65 miljoen aan tekort bij leent om de boel in stand te houden.... Hier in Nederland kopen we ook op krediet (Wehkamp, prime line etc) en betalen we de hoofdprijs voor een stapel stenen. Nederland is wereldkampioen lenen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 12:53:11 #264
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95338905
Bron: Nu.nl

quote:
Woningen met energielabel worden sneller verkocht

AMSTERDAM Woningen met een energielabel worden sneller verkocht dan wanneer het label ontbreekt. Voor een huis met een groen label willen kopers gemiddeld 6000 euro meer betalen.

Dit blijkt uit onderzoek door de Universiteit van Tilburg en de Universiteit Maastricht.

De energielabels werden in 2008 ingevoerd. Sindsdien zijn er ruim vijftigduizend Nederlandse woningen met een energielabel verkocht. Dat is zon vijftien procent van de totale markt.

Opvallend is dat de woningen met het label gemiddeld 24 dagen sneller verkocht worden dan normaal.

Tweede Kamer

De Tweede Kamer vergadert binnenkort over een voorstel om er beter op toe te zien dat er geen woningen zonder label meer worden verkocht.

Het kopen van een woning zonder label brengt het risico met zich mee dat mensen niet weten hoe hoog de energierekening zal uitvallen in hun nieuwe huis. Mensen met de meest energieverkwistende woningen betalen vier keer zo veel voor gas als mensen met de energiezuinigste huizen.
Woooow, 24 hele dagen sneller verkoicht! Staat je huis 1 jaar en 2 maanden, ipv 1 jaar en 3 maanden te koop 8)7

En hoezo weten mensen zonder label niet wat ze ongeveer gaan verbruiken? Dat wordt gewoon door de vorige bewoners opgegeven hoor. Maakt onderdeel uit van de standaard vragenlijst die ze moeten invullen en die onder de informatieplicht valt.
Die informatie vertrouw ik een stuk meer dan een of ander semi-commercieel label. |:(

En die arme huurders dan? Die hebben geen label en weten ook nooit wat ze gaan verbruiken.
Huisbazen liegen daar ook vaak over. "Verbruik? Oh, 150 euro in de maand, valt mee toch?" En dan aan het eind van het jaar een naheffing van 500 euro :')
pi_95338926
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er bestaan ook slechte investeringen hoor ;-). Een huis kon tot voor 2008 in de belevenis van veel mensen niet minder waard worden. Nou dat is dus toch even iets anders gebleken.
pi_95339043
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:53 schreef Whuzz het volgende:
Die informatie vertrouw ik een stuk meer dan een of ander semi-commercieel label. |:(
Aan die informatie heb je ook geen zak, want het leefpatroon van de vorige bewoners kan geheel anders zijn dan jou leefpatroon. Dan liever een label wat objectief berekend kan worden.

Maar dat is het probleem met energie labels het gaat erom met wat je dingen met elkaar vergelijkt. Voorbeeld : Er zijn grote autos die 1 op 12 rijden maar toch een A label krijgen omdat het de zuinigste zijn van de groep. Terwijl kleine autos pas een A label krijgen bij 1 op 20 of zo.
pi_95339106
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:53 schreef antfukker het volgende:

[..]

Er bestaan ook slechte investeringen hoor ;-). Een huis kon tot voor 2008 in de belevenis van veel mensen niet minder waard worden. Nou dat is dus toch even iets anders gebleken.
Een normale investering schrijf je ook af :+

Dat een huis nog zoveel restwaarde heeft en je er na het aflossen gratis kan wonen is het verbazingwekkende eraan.
pi_95339127
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aan die informatie heb je ook geen zak, want het leefpatroon van de vorige bewoners kan geheel anders zijn dan jou leefpatroon. Dan liever een label wat objectief berekend kan worden.

Dat objectief berekenen is ook maar gewoon invoeren in een spreadsheet en hoeft helemaal niks te zeggen over de werkelijke isolatietoestand.
  maandag 11 april 2011 @ 13:09:43 #269
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95339471
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat "geen zak" is nogal betrekkelijk natuurlijk. Als je een huis koopt waar een gezin met 2 kinderen in woonde en die verbruikten (GWL) 250 per maand, dan kun je redelijk aannemen dat jij in je eentje niet boven de 200 uit gaat komen.
Als je een huis van datzelfde gezin koopt en als enige informatie krijgt: "B-Label" ... dán weet je geen zak.

Ik geloof daarnaast helemaal niet in dat objectief uitrekenen van zo'n label. Ik heb het voor mijn huis laten doen (geëist van de verkoper) en ik ben bij de keuring aanwezig geweest.
Het is gewoon een beetje gegevens inkloppen in een tabel en dan komt er een label uit. (C-Label in mijn geval). vervolgens kunnen ze je precies vertellen wat het label gaat zijn als je een paar klussen uit laat voeren.
In mijn geval was dat: HR++ glas en kunsttof kozijnen + HR-Ketel + Dakisolatie = A-Label
Als je dan een stel crappy kutkozijnen koopt en een prutswerk dakisolatie laat aanbrengen krijg je dus zo een A-Label, terwijl die isolatie technisch gewoon 3x kut kunnen zijn.

Doe mij maar gewoon de cijfertjes. Die geven meer objectieve indicatie dan een label-projectje van een minister die erdoor gelobbiet is door een stel GL-hippies.
  maandag 11 april 2011 @ 17:08:50 #270
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95348488
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:09 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat "geen zak" is nogal betrekkelijk natuurlijk. Als je een huis koopt waar een gezin met 2 kinderen in woonde en die verbruikten (GWL) 250 per maand, dan kun je redelijk aannemen dat jij in je eentje niet boven de 200 uit gaat komen.
Als je een huis van datzelfde gezin koopt en als enige informatie krijgt: "B-Label" ... dán weet je geen zak.

Ik geloof daarnaast helemaal niet in dat objectief uitrekenen van zo'n label. Ik heb het voor mijn huis laten doen (geëist van de verkoper) en ik ben bij de keuring aanwezig geweest.
Het is gewoon een beetje gegevens inkloppen in een tabel en dan komt er een label uit. (C-Label in mijn geval). vervolgens kunnen ze je precies vertellen wat het label gaat zijn als je een paar klussen uit laat voeren.
In mijn geval was dat: HR++ glas en kunsttof kozijnen + HR-Ketel + Dakisolatie = A-Label
Als je dan een stel crappy kutkozijnen koopt en een prutswerk dakisolatie laat aanbrengen krijg je dus zo een A-Label, terwijl die isolatie technisch gewoon 3x kut kunnen zijn.

Doe mij maar gewoon de cijfertjes. Die geven meer objectieve indicatie dan een label-projectje van een minister die erdoor gelobbiet is door een stel GL-hippies.
ambtenaar regelt baan voor semi ambtenaar.

12% van de Nederlanders werkt niet (WW,WAO), 20% werkt in de financiële sector.

Weet er iemand hoeveel procent er voor de overheid werkt?
pi_95348695
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Indirect? Waarschijnlijk gaan we schrikken van de aantallen, waarom zou er anders zoveel belasting betaald moeten worden?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 17:24:45 #272
236264 crew  capricia
pi_95349118
quote:
Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Binnenkort een paar ambtenaren bij defensie minder ;)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 april 2011 @ 17:25:00 #273
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95349130
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Indirect? Waarschijnlijk gaan we schrikken van de aantallen, waarom zou er anders zoveel belasting betaald moeten worden?
Eén miljoen ambtenaren.

1 op de 7 zo'n 15% dus..

Maar goed dat de huizenprijzen altijd blijven stijgen anders zou het onbetaalbaar worden.. ;)
  maandag 11 april 2011 @ 17:29:26 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95349319
quote:

[..]

over acht jaar zijn er 1.000.000 AOW ers bij , dat weet ik wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95349692
quote:
:?

Volgens die logica zijn APK keurmeesters zeker ook semi ambtenaren?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 17:45:49 #276
236264 crew  capricia
pi_95349907
quote:
Op maandag 11 april 2011 17:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En iedereen die hra ontvangt ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 april 2011 @ 17:52:07 #277
323876 michaelmoore
pi_95350134
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

alleen mensen die bij een ZBO werken
zelfstandig bestuursorgaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 april 2011 @ 17:53:45 #278
323876 michaelmoore
pi_95350209
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:45 schreef capricia het volgende:

[..]

En iedereen die hra ontvangt ;)
Dat zijn gewoon profiteurs, zekeer als ze niet aflossen en hun aflossing beleggen in een fonds van Harry Mens of een teakplantage
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 17:54:06 #279
236264 crew  capricia
pi_95350226
quote:
Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon profiteurs
En huursubsidie...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 april 2011 @ 17:59:13 #280
323876 michaelmoore
pi_95350486
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]

En huursubsidie...
Dat ook maar die zijn meer zielig, die huursubsidie moeten ze bij de uitkering doen
pi_95350786
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
alleen mensen die bij een ZBO werken
zelfstandig bestuursorgaan
Oftewel: Dat wat Cenzuur aanhaalde raakte wederom kant noch wal. :')
  maandag 11 april 2011 @ 18:59:01 #282
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95353038
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat is er toch met je? Je komt extreem gefrustreerd over... Je springt toch niet voor de trein als je huisje straks niets meer waard is?
pi_95353315
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Wat is er toch met je? Je komt extreem gefrustreerd over... Je springt toch niet voor de trein als je huisje straks niets meer waard is?
Nee hoor, dan verhuis ik gewoon naar Scandinavië. Schijnt in zo'n situatie normaal te zijn. :D
pi_95353360
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ergens op Youtube:

http://www.youtube.com/re(...)t+in+Micro+Debt&aq=f

Van de site zelf:

http://actua.canvas.be/category/panorama/

[ Bericht 13% gewijzigd door Terrorizer op 11-04-2011 19:29:22 ]
pi_95355322
quote:
thanks man, ik vond alleen de scandinavische versies, en mij Norske is niet zo goed :)
pi_95358900
quote:
Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zijn we anders gewend ?
pi_95359377
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:27 schreef Scorpie het volgende:
Zijn we anders gewend ?
Nope, die doet echt zijn ogen dicht, zwaait wat met zijn muis in het rond, en zoekt daarna het dichtsbijzijnde quoteknopje op. Die drukt hij in en plempt daar dan zijn verhaal wat hij kwijt wilde onder.

Enig verband tussen het gequote en zijn reactie is dan ook vrijwel altijd onvindbaar. Blijft wel vermakelijk. Dat dan weer wel. :s)
  maandag 11 april 2011 @ 21:20:59 #288
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
  maandag 11 april 2011 @ 21:26:31 #289
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95363147
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor, dan verhuis ik gewoon naar Scandinavië. Schijnt in zo'n situatie normaal te zijn. :D
:) :) :)

Je kunt beter naar het zuiden gaan. De mensen zijn hier erg nuchter en spaarzaam. Dat past niet zo bij jou...
pi_95363484
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:26 schreef Censuur-152 het volgende:
Je kunt beter naar het zuiden gaan. De mensen zijn hier erg nuchter en spaarzaam. Dat past niet zo bij jou...
Even samenvatten voor de zekerheid:

- Gefrustreerd -> naar Scandinavië om samen met Cenzuur een weblog te beginnen.
- Gepensioneerd -> naar Spanje of evt. de USA.
- Alles in orde -> gewoon blijven wonen waar je woont.

Zo goed?
  maandag 11 april 2011 @ 21:52:36 #291
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95365085
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even samenvatten voor de zekerheid:

- Gefrustreerd -> naar Scandinavië om samen met Cenzuur een weblog te beginnen.
- Gepensioneerd -> naar Spanje of evt. de USA.
- Alles in orde -> gewoon blijven wonen waar je woont.

Zo goed?
Perfect.
pi_95365088
quote:
Banksters :N
I'll sing you a lullaby.
pi_95365560
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:52 schreef Censuur-152 het volgende:
Perfect.
Mooi. Ik hoef mijn huis dus niet uit. ^O^

Wat een opluchting weer...
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:43:32 #294
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95378415
D66 wil debat over problemen op woningmarkt

66 wil dat de Tweede Kamer snel een debat voert met de ministers Jan Kees de Jager (Financiën) en Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) over de groeiende problemen op de woningmarkt.
Aanleiding is de waarschuwing die scheidend voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) Hans Hoogervorst vorige week deed over de aflossingsvrije hypotheek.

Hij stelde dat veel mensen op een financiële ramp afkoersen als zij de aflossingsvrije hypotheek niet omzetten in een hypotheek waarbij de schuld wordt afgelost. Volgens D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven voorzien ook het CPB, DNB en het IMF zulke problemen.

Verhoeven hekelt de houding van het kabinet, dat volgens hem alleen de huurdersmarkt aanpakt maar juist de koopwoningkant ongemoeid laat. Als een debat op hoofdlijnen niet lukt, zal de D66'er dinsdag op een spoeddebat aandringen.
© ANP
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:52:19 #295
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95378591
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:43 schreef Censuur-152 het volgende:
D66 wil debat over problemen op woningmarkt

66 wil dat de Tweede Kamer snel een debat voert met de ministers Jan Kees de Jager (Financiën) en Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) over de groeiende problemen op de woningmarkt.
Aanleiding is de waarschuwing die scheidend voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) Hans Hoogervorst vorige week deed over de aflossingsvrije hypotheek.

Hij stelde dat veel mensen op een financiële ramp afkoersen als zij de aflossingsvrije hypotheek niet omzetten in een hypotheek waarbij de schuld wordt afgelost. Volgens D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven voorzien ook het CPB, DNB en het IMF zulke problemen.

Verhoeven hekelt de houding van het kabinet, dat volgens hem alleen de huurdersmarkt aanpakt maar juist de koopwoningkant ongemoeid laat. Als een debat op hoofdlijnen niet lukt, zal de D66'er dinsdag op een spoeddebat aandringen.
© ANP
Ja en dan? Een middag en avond, broodjes erbij dikke declaraties en een hoop gelul.

Of gaan ze ijzer met handen smeden?

Hooguit nog wat extra regels.....
and made it rain upward
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:59:16 #296
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95378721
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:52 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja en dan? Een middag en avond, broodjes erbij dikke declaraties en een hoop gelul.

Of gaan ze ijzer met handen smeden?

Hooguit nog wat extra regels.....
Nou, als het resulteert in het verplicht onverstappen van 100% aflossingsvrije hypotheken naar minimaal 50% aflossing zou ik dat al een goede stap vinden. En dat zie ik nog wel gebeuren hoor :)
pi_95378987
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Banksters :N
Het is wel een briljant idee, sociale druk als onderpand. Moeten ze ook doen hier, als iemand zijn lening niet kan betalen is de rest van de straat er ook verantwoordelijk voor.

Dat worden gezellige buurtfeestjes. :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:18:15 #298
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95379116
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:12 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Het is wel een briljant idee, sociale druk als onderpand. Moeten ze ook doen hier, als iemand zijn lening niet kan betalen is de rest van de straat er ook verantwoordelijk voor.

Als we dat dan ook doen met de huur heb je ineens hele buurten die failliet zijn door de collectieve huurachterstand. :X
pi_95379341
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als we dat dan ook doen met de huur heb je ineens hele buurten die failliet zijn door de collectieve huurachterstand. :X
Asfyxia die opeens verantwoordelijkheidsgevoel moet kweken _O-
pi_95379535
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:12 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

We hebben het in Nederland zelfs beter geregeld. Als iemand zijn lening niet kan betalen is heel het land er verantwoordelijk voor. Overheidsgaranties voor banken, bailouts, NHG. We hebben dat stevig verankerd.

Briljant hè? Moet jou als socialist enorm aanspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')